-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Daniel Alves #37079 üzenetére
Nem igazán tudom elképzelni, hogy annyira rossz lenne. Nem a legalja alkatrészek vannak rajta. Mindent be kell állítani rajta meg újrazsírozni, mikor megveszed, meg rendszeresen karbantartani, aztán akkor jó lesz. Meg amúgy is, ha akármit cserélni kell rajta, nagyon olcsó hozzá minden.
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #37143 üzenetére
Egy négyszögtengelyes monoblokk inkább 2-2500 Ft, nem látom értelmét, hogy drágábbat vegyen az ember. Két szerszám kell hozzá csak, egy szerviz árán legalább megvan a egyik.
-
zoli03
őstag
válasz Gézengúz #37152 üzenetére
Simán. Millió helyen van róla leírás, hogyan kell ki/beszerelni, YouTube-on is van róla számtalan videó, de amúgy is nagyon egyszerű. A Shimanokhoz leírást is adnak a dobozban. Annyi még a lényeges, hogy a hajtás felőli oldal balmenetes (angol rendszer esetén, de a tied 99%, hogy az).
-
zoli03
őstag
válasz Gézengúz #37156 üzenetére
Nem lehet. Az egész egy darabból áll, meg a bal oldali csészéből. A csapágyakhoz se nagyon férsz hozzá, hogy újrazsírozd (van olyan típus, aminél talán). Csak be kell rakni, a hajtókarokat felhúzatod rá, aztán kész is, semmilyen csapágyhézagot nem kell állítani, nem is tudod állítani.
-
zoli03
őstag
válasz Gézengúz #37162 üzenetére
Ha már annyira kotyog, akkor kuka (de látni kéne kiszedve, elképzelhető, hogy lehet csinálni vele valamit). Amúgy gondolom valami nagyon gyenge minőségű monoblokk lehet benne, mert nekem a Shimano BB-UN26 és a Sunrace BBS15 is többezer kilométert ment, mégse kotyognak még.
-
zoli03
őstag
válasz pengemetal #37189 üzenetére
22 euró.
-
zoli03
őstag
válasz vnorbi1987 #37209 üzenetére
A váltógörgő párszáz forintos tétel, nagyon egyszerű cserélni. De ilyen gyorsan nem szokott elkopni, még a leggagyibb se.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #37303 üzenetére
Hogyne lenne hozzá? A hétköznapi embernek most is 26/28"-os bicikliket gyárt a gyártó, elég megnézni csak a kínálatukat. A hobbira szánt biciklikből nincs már 26"-os. Beütős középcsapágyhoz meg kontrafékhez is bőven van alkatrész ma is.
-
zoli03
őstag
Rock Shoxnál elvileg így vannak most az XC teleszkópok:
XC (ebből van XC28, XC30, XC32 is, ezeken belül is vannak még külön típusok)
30 Gold TK (ebből csak egyféle van)
Recon (van Gold, Silver, ezeken belül is van még típusok)
Reba (RL, RLT)
SID (itt is sokféle van)
RS-1 (ebből csak egyféle van)Én úgy tudom, hogy a Tora utódjának az XC32 tekinthető.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #37325 üzenetére
A Pike tudtommal all-mountain/enduro teleszkóp, eléggé magas kategóriás (de az RCT3 drágább, mint az RC).
#37327 Muton: a Dartnak kb az XC28 felel meg. De Dartból többféle is létezett (1/2/3), volt amelyikben visszaút csillapítás se volt, szóval nehéz egyértelmű utódot mondani helyett.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz LonGleY #37343 üzenetére
Ha normálisan mosod le, nem lesz semmi baja a csapágynak. Ha nem vereted telibe erős vízsugárral a csapágyakat, akkor nyugodtan lehet mosogatni a biciklit, nem lesz baja. Én is számtalanszor lemostam slaggal nyáron, semmi baja nem lett a csapágyaknak, pedig annyira nem is vigyáztam rájuk. Amikor meg centis sárréteg van a biciklin, a törölgetés nem sokat ér, az maximum egy országútin működik csak.
-
zoli03
őstag
Shimano katalógusokkal mi történt? Évente jelenik meg elvileg, régen le is lehetett tölteni (2011-es az utolsó, ami megvan), de most sehol nem találom meg. Papír formában láttam képeken, de online nem.
Szerk.: a 2012-est és a 2013-ast megtaláltam, de újabbat nem.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Ha megszakadt a teleszkóp magnézium lábában a féknél a menet, azt mivel lehet javítani? Tőcsavart akarok belehajtani, van még benne ép menet, központosan belemegy a csavar, csak nem tudom, hogy mivel ragasszam be, ami a magnéziumhoz is tapad.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #37728 üzenetére
Ezeknél az e-bikeoknál hogy van az áttétel? Mekkora a maximum áttétel, ha mondjuk lemerül/rásegítés nélkül akarok tekerni?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #37738 üzenetére
Pont ezért kérdeztem, mert elöl nagyon kevés a fogszám, néztem én is. Majd elolvasom a cikket, lehet írnak benne az áttételről is.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #37738 üzenetére
Egyik cikkben ezt írták:
"The Bosch motor is internally geared, so it features a small drive sprocket. This sprocket turns 2.5 times to each crank rotation. This enables a higher ground clearance but still offers standard gear ratios. It’s also near impossible for the chain to come off."
Szóval egy hajtókarfordulatnál 2,5-öt fordul a lánckerék.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Napfénysüti #37990 üzenetére
Most milyen fék van rajta?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #38042 üzenetére
Azért nem olyan rossz egy XCM se. Tény, hogy nem olyan zár olyan jól a szimeringje, de én szétszedtem többször is a sajátom, nem volt benne kosz. Az enyémben van csillapítás, és a merevsége is kielégítő. Sokat használom terepen, nyáron nincs vele gondom, télen tényleg nem mozog sokat (de nem is nagyon használom télen).
Azért az nagyon erős kijelentés, hogy nem való terepre. Persze vannak sokkal jobbak, de ezzel is ugyanúgy el lehet menni terepen (most nem versenyzésre meg AM vagy durvább használatra gondolok), és mást nemigen kapni itthon ilyen áron. -
zoli03
őstag
válasz LonGleY #38498 üzenetére
Lehet, hogy drága, de milyen szakember dolgozik ennél olcsóbban? Akármilyen ház körüli javításnál szerintem jobban lehúznak, de már az is csoda, ha normális szakembert találsz. Szóval szerintem nem lehúzás, amilyen áron a bicikliszerelők szerelnek, ha a többi szakmához hasonlítod.
Ha meg nem tetszik a javítás ára, otthon is megcsinálhatod (én is ezt teszem).
-
zoli03
őstag
1/8" széles lánctányérból hol van nagy választék? 46 vagy 48 fogas érdekelne, webshopokban alig találtam, eBay-en se, Aliexpressen se. Jóformán csak Csepel Teta lánctányért találtam, de az elég drága, sokkalom érte a majdnem 8e Ft-ot.
Az mennyire életképes ötlet, hogy rozsdamentes acélból lézerrel kivágatnám (haverom olcsón meg tudná csinálni)? -
zoli03
őstag
válasz Because #38618 üzenetére
Vékonyabb volt rajta gyárilag, de ha már a lánc és hátsó lánckerék is 1/8"-os, akkor jó lenne, ha elöl is az lenne, lassabban kopna.
D.Orion: passz, valahogy biztos megoldja, ott egy egész fémmegmunkáló gyár mindenféle géppel.
Engem inkább az érdekelne, hogy mennyire lenne tartós, mennyire kopna.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz cseter #38640 üzenetére
Nem olyan rossz cucc az, csak szerintem pár ember nem arra használta/használja, amire kellene (pl lánckenés), és ezért elég nagy ellenszenv alakult ki ellene.
Pedig elég sok mindenre jó, pl nagyon jó csavarlazító, rozsda ellen is jól véd. Én is használom otthon, bár ennek a fő oka az lehet, hogy nagyon olcsón jutottam hozzá 5 literes kiszerelésben, de bolti áron meg nem venném .
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #38722 üzenetére
Arra gondolok, hogy az agy nem jó helyen van a felniben, hanem egyik oldalra el van tolódva. De ha megfordítod, és mégsem változik a helyzet, akkor ez a probléma nem áll fenn.
Ha acélváz, akkor lehetne feszegetni, de ha alu, akkor hagynám úgy, ahogy most van, és használnám keskenyebb gumival. De szerintem elég nagy szerencséd van, ha úgy ment el a hátsó háromszög, hogy a kerék továbbra is párhuzamosan fut a vázzal.
-
zoli03
őstag
1,9-2,1"-os olcsó MTB terepgumiból mi az ajánlott? Aszfalt minimális, leginkább földúton, erdőben lenne használva. Rubena V78 Neptune-t (2,1") néztem ki, a Rubenákhoz olcsón hozzá tudnék jutni.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #38783 üzenetére
Attól még a páratartalom nem csökken, ha ponyva alá rakod.
Ha a lánc kenve van, nem szabadna rozsdásodnia. Ha mégis megjelenik rajta a rozsda, akkor az egy olajozás után magától le is jön. Milyen féktárcsád van? Én úgy tudom, hogy a normálisabbak rozsdamentes acélból vannak.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #38792 üzenetére
Azért szerintem ennyire nem durva a helyzet. Nekem sosem volt fűtött, száraz helyen a biciklim (csak fedett), mégsem amortizálódott le 1-2 év alatt.
Hogy kezdené ki a csapágyakat? Optimális esetben zsír van a belsejükben, így nem fog rohadni semmi sem.
Bowdenem sosem rohadt még be tárolás miatt. Műanyag sem hiszem, hogy számottevően gyorsabban öregedne, gyengébb minőségű biciklijeimen sem lett semmi baj a műanyagoknak, egy komolyabb MTB-n meg alig van műanyanyag. Ha használom, akkor a rendszeres kenés miatt nem fog rozsdásodni a hajtás, ha meg csak elrakom télre, akkor lekonzerválom valamivel (pl lefújom WD40-el), aztán vígan eláll rozsdásodás nélkül. Egy modern biciklin meg alig van már acél is, jórésze alumínium.
Az autók nagyrésze a szabad ég alatt áll, mégsem lesz semmi bajuk, pedig ott sok acél és műanyag van (én pl nem hallottam még olyanról, hogy 3 év után elrepedt az autó műanyag lökhárítója, mert nem bírta az időjárást). -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #38797 üzenetére
Én nem írtam sehol, hogy szabad ég alatt tárolnám. Ott én se tárolnám, az összes biciklim fedett helyen van/volt. De fűtött és kifejezetten száraz hely szerintem nem kell nekik (főleg, hogy ha nincs fűtés, akkora száraz sem igazán lesz az adott helyiség).
Hogyha csökkenne is a váltókar élettartama a tárolás miatt, szerintem közel sem annyival, hogy ne bírja ki azt az időt, amíg az ember használni akarja.Szerintem ha valaki fedett helyen tudja tárolni, az már elég jó (itt olyan helyre gondolok, ahol sehogy nem tudja csapadék érni, nem egy panellakás erkélyére). De ugye ez nem feltétlenül jelent jól zárható helyet, ha valami biztonságosabb helyre rakja az ember (garázs, pince), ott már valószínűleg viszonylag állandó hőmérséklet van, így még optimálisabb a tárolás (nekem pl a pincében vannak a biciklijeim). Ha meg van lehetőség berakni fűtött helyiségbe, akkor értelemszerűen oda kell rakni (ott valószínűleg még nagyobb biztonságban van), de szerintem attól már nem fog számottevően nőni az élettartama.
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #39031 üzenetére
Ezt a hozzászólást kár volt megírnod, semmi haszna nincs, csak félrevezeted az embereket. Javaslom, hogy dobd ki a Cubeodat vagy add le vasba, mert ezek szerint az sem ér semmit.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz FIREBLADE78 #39040 üzenetére
Te nem érted, de egyáltalán nem (nem csak szerintem). Hetente/2 hetente használná, arra még az is tökéletes lenne, amit Ő linkelt. 70e Ft-ba kerül, gyakorlatilag csak a teleszkópja az, ami nagyon szar, de amennyit/amire használná, még az se számít.
Az más kérdés, hogy egyetértek Runner_fxr véleményével, ilyen használatra nem MTB-t vennék.
-
zoli03
őstag
Lidlben 03. 12-től megint lesznek biciklis cuccok, állvány is lesz 9e Ft-ért (egész sok cucc lesz, nagyjából a szokásos felhozatal, de láttam az újságban 1-2 új dolgot is).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs