-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #221584 üzenetére
Mágnessel kapcsódik de nem csak a mágnes tart mikor a helyén van. Nagyon okos és stabil cucc. Nem lehet akármilyen kulaccsal használni (kivéve a BOA adapter verziót) csak FidLock kulacsokkal és a legnagyobb 800ml-es. Arról, hogy mennyire tart szerintem az árulkodik legjobban, hogy van aki a fully alsó csövén hordja a 800-as kulacsot, köveken veret le vele és még ugratóknál se nyikkan meg.
Itt a topikban szerintem aki a legdurvább terhelésnek teszi ki, az MPowerPH. Ő nemrég vette meg a YT-re.
Mod: Meg is előzött.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #221582 üzenetére
Topeak Alt-Position Cage Mounts
https://www.muziker.hu/topeak-alt-position-cage-mounts-2pcs
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #221588 üzenetére
Majd legközelebb. Kulacsokat amúgy is illik cserélni azért már csak higiéniai okok miatt.
andrisbandi:
Szerintem pont ilyen van neki. Írta is, hogy amit vett csak 32mm-t tud és több kellene (Topeak APCM pont annyi speci alapján), amiatt linkeltem a nagyobbik B-RAD-ot.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #221591 üzenetére
Találtam egy cikket. Ebben vannak ötletek. Pl a bilincsesek.
WAYS TO ATTACH WATER BOTTLES AND ADD CAGE MOUNTS TO YOUR BIKE
https://bikepacking.com/index/add-cage-mounts-bike/【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #221594 üzenetére
Fidlock rendszerben ha esetleg gondolkodnál későbbiekben, nekik van Bordo folding lockhoz való tartó (ha jól emlékszem azt vettél) és szerszámostáska is.
Nekem 2 Fidlock Base van a vázon és gyakorlatilag azt teszek rá ami épp kell. 2 kulacs, 1 kulacs + szerszámos, 1 kulacs + (ha lenne) Abus lakat.
Szóval elég jól variálható a cucc.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #221604 üzenetére
Nekem is kell majd nappali lámpa, csak azért nem vettem még, mert tavaly ősz óta nem igazán tudom rávenni magam aszfalton tekerésre, terepen meg nincs értelme. Szerintem nappal kell 100-200 lumen, de talán 50 is látható már. Ez a 250 lumenes Lezyne tuti elég lesz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #221601 üzenetére
Nem tudom, mi az elég, én nem maxon használom, de így is durván erős. Szerintem éjszaka zavaró is lehet, ha elkezd villogni, de legalább jobban figyelnek rá. A hátsó kerekem konkrétan vörös fényárban fürdik tőle, de a nekem háttal lévő táblákat is bevilágítja, ahogy hátranézek. Stvzo minősítése van, szóval gond nem lehet belőle (jogilag legalábbis).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz fulton #221604 üzenetére
Sziasztok
Na felkerült minden sikerült még egy csomag topeak adapterrel abszolválni a "feladatot". Sajna ide is kellett 2 db máskülönben nem lehet felfogatni magát a kulacstartót. Így is meghatározott sorrendbeli csavargatások játékok árán sikerült mindent felcsavarni h jó legyen. Nem volt egyszerű😅
Es a lámpának is komfortos kis helyet sikerült találni.
Ui: ezt a kulacstartot amit most tettem fel az 550ml kulacsnak kuka. Benyomja a falát ennek a puha kulacsnak pláne melegben aztán deformálodik.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #222062 üzenetére
Épp le akartam szólni azt az ülést, meg a stucnit, de aztán megláttam, honnét indultál, és miután összeszedtem a tabletet, amit sikítva eldobtam a ‘before’ képedtől, már nem is tűnik olyan rettenetesnek. Azért van még hova fejlődni…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #222062 üzenetére
Irigyellek, hogy nem zavar a súly. Nekem 14,4 kg a bicikli, de szeretnék majd 12,5-13-ra lemenni. Nekem semmi táska, pumpa nem kell, mert csak plusz növelő tényező. Nálam a defektmentes gumi, ami nehéz (CST Salvo) meg ugyebár 3x7-es rendszer, plusz súly egy 1x-eshez képest a hajtómű 3 tányérral + első váltó súlya. A vázam könnyű, alu. A teló is súly, de az marad.
Egyébként miért maradt a váz és villa? Alig használt vagy bontott új vázak olcsón kaphatók és ahogy látom ez kicsi neked. Nagyon meg van emelve a kormány és amúgy is hosszú a stucni. Az üléscső is jól ki van húzva. Szerintem klsőbb egy nagyobb aluvázat upgradelj.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz fulton #222098 üzenetére
A lényeg, hogy neked tetszik. 280-300k ráköltés nagyon vad a felszereltséget elnézve.
Egy vázcserén elgondolkodnék a helyedben. Nagyot dobna rajta kényelemben és esztétikában is. Mondom ezt úgy, hogy acél párti vagyok.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #222098 üzenetére
Ez a hozzászólásod a tökéletes érv arra, hogy miért kell rendes biciklit venni, ahelyett, hogy a meglévőt elkezd toldozni-foltozni. Ennyi pénzért egy-két éve igen jó bicajt lehetett még kapni. De még most is előrébb lennél ennyiből egy új rockriderrel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz fulton #222100 üzenetére
A lényeg nem kell/nem szabad túlzásba vinni. Egyébként is meg van adva (általában) mennyit "szabad" naponta bevinni. Jómagam most [ennél] maradtam (a Decahtlonosok után, nem olyan ragacsos) a narancs/mangó ráadásul nagyon finom és szép kártyára is beszerezhető.
Felhasználási javaslat: Keverj el 1 adag (30 g = 2 csapott adagolókanál = 2 púpozott evőkanál) terméket 500 ml vízzel, használj shakert a keveréshez. Fogyassz 1 adagot edzés közben, maximum 3 adagot javaslunk naponta. Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépd túl!
Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot! A terméket kisgyermekek elől elzárva tárold!
U.I: És igen jól el kell keverni, itt topikgazda is panaszkodott, hogy pl a Decás ragacsos( én is szintúgy) , azonban alaposan összerázva már nem igazán ...[ Szerkesztve ]
-
sherlock82
senior tag
válasz fulton #222100 üzenetére
Nekem egy nálam jóval tanultabb cimborám azt mondta hogy egy óra sportolás után van értelme ezeknek az iso cuccoknak. Addig bőven elég a víz, nincs szüksége a szervezetének olyan nagy plusz dolgokra.
Rendszeresen kell enni paprikát paradicsomot, zöldségeket, meg pilóta kekszet.
Oda kell figyelni a táplálkozásra, meg folyadék bevitelre.
Szerintem ha valaki 30 - 40 km enként megiszik egy sört abból sem lesz probléma, persze ha szereti.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #222161 üzenetére
Atyaég, milyen árak vannak… Felnifékes alu bringa karbon villával 1300+ auróért. Amúgy ugyanez 105 szettel 420k huf (kb 1000 eur), szerintem az bőven elég hobbi kerékpárosnak - én a karbon országútin sem fizettem ki az 500 eur felárat az ultegráért, de ez egyéni szempontrendszer.
Amúgy ez egy kihegyezett sporteszköz, neked meg egy agyonkényelmesített trekkinged van, nemigen lehet a kettőt összehasonlítani. Ami neked kell (ahogy én látom), az egy cross trekking, vagy egy graveles fitness. Nem mellesleg én is ebbe az irányba haladok végül az aszfaltosított cross trekkinggel. Valószínű ugyan, hogy jobban jártam volna a másik irányból közelítve, egy fitness gravelesítésével.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz fulton #222161 üzenetére
Kicsit el vagy tévedve szerintem, milyen bringát szeretnél. Egy ilyen bringánál a "kormány csere egyenesebbre" a fékváltókarok kukázásával jár, és új fékkarok / váltókarok kellenek, új bowdenezés. Ismét csak felesleges kiadás. Neked szerintem egy cross / trekking vagy fitness gép lenne ideális.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222201 üzenetére
Hát barátom a bogarat elültettük már a te füledbe is. ...ebből már új bringa lesz, csak idő kérdése. 🤭
#222202 parandroid...na meg hol látsz itt a fórumon kezdőket?! Ez nem nekünk szól! .
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz fulton #222205 üzenetére
ha van nyaki sérved az más tészta természetesen, ebben az eseteben viszont mindenképp kellene kipróbálnod a tervezett kerékpárt,mert geometria is meghatározó,az hogy lejjebb van a kormány a nyeregnél az nem feltétlen mérvadó, nálam is lentebb van és mégisjó pedig most kezdtem az outizást pár hónapja.
gp5000 jól gurul,(bár hatalmas csodákat nem kell várni, inkább a forma az amitől várni lehet a szignifikáns javulást ) és eddig rendes defektem nem is volt vele(2500km alatt) csak egy felütéses ami user error volt (belementem egy 2 méteres,elég mély kátyúba na épp nem az utat néztem...)
de bír az mindent,mentem már vele földúton,felmart aszfalton, nem lehet egykönnyen kicsinálni, a mély nagyobb kátyú az viszont már más tészta de ott sok túragumi is elvérzik."Ezt a jelenséget minden sportnál meg lehet figyelni az ex-pro-kon és tényleg meglepő. Persze van olyan, hogy izom memória, de talán a legfontosabb különbség a mindset. Az agy izom kapcsolat neki teljesen más (annyi és olyan intenzitású terhelés után), olyan tartalékokat tud vezérelni, amit mi nem, és a végén a legfontosabb. Ő megtanulta elviselni, sőt akár abból tudja, hogy egyáltalán rendesen dolgozik, amikor "nagyon fáj". "
ezen már én is gondolkodtam, én nálam az izommemória dolog sose müködött, ha kihagytam a súlyzós edzést hoszabb ideig, akkor kb kezdhettem legelőről és kb ugyanannyi idő kellett újból.
de talán az lehet hogy rendes alapot építettek fel. 4-5 órákat alapoztak évi sokezer km-ert, itt történik fiziológiás változás, főleg ha fiatalkorban történik,mert akkor a szervezet is úgy fejlődik,edzővel készültek stb.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz fulton #222247 üzenetére
kemény intervallok után voltam lógott a nyelvem, ilyenkor már baromira tompulok,főleg diétában(vércukor a béka segge alatt), elég volt csak lenézni és megkeresni a kmórán hogy melyik lapon is van a pontos idő, mire felnéztem már csak fékezni tudtam, de a köpeny kibírta,sőt a felni is,ez a gyári speci felni - Axis Classic (azt hiszem tektro gyártja) nagyon erős,masszív,nekem való (igaz a facebook országúti csoportban a szószólók már letrekkingeznék a kerékpáromat mert hát miaz hogy 28-as gumi - szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van - meg erős kerék,meg bent vannak a hézagolók,mereekebb stucni,stb.. de ez nekem nem mérvadó,beállítom ahogy nekem jó aztán majd ha akarom apránként változtatok.)
GP5000nél azért sokan panaszkodnak az oldalfal gyengeségére,most vagy az van hogy elég sok gyártási hibás mostanság, vagy tényleg csak vigyázni kell vele hogy csak aszfalt és no kátyú. Alu-karbon témában nem tudok nyilatkozni, de ez egy érdekes cikk,ajánlom:
[link]
nem teljesen igaz már úgy ez a nézet mint régen hogy az alu rázós, a mostani hydroforming aés welding technikák sokat javítottak ezen.
mindenesetre nekem ez a speci allez nem kényelmetlen hosszú távon sem,nem ráz agyon. ha kis bukkanó van,na ott nagyobbat üt az egyszer tény,de az a vékonyabb kerék miatt is gondolom.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222231 üzenetére
Látszik rajta, vannak fotók a neten új és kopottról is referenciának...gyakran már romlik a váltás minősége is ha kopott, ez hatványozottan igaz ha már új lánccal próbálod.
#222234ReFleXx...a Decas olyan, de sokan nem ajánlják...én már 2 éve tesztelem.
#222235jjeahh...nem is tudom kazettacserénél miért kellene váltót állítani. Amúgy 2 dolog lehet, váltófül (hiába új, lehet csálé) vagy bowdenezés, vagyis valahol akadozik, esetleg valamelyik szemben mocorog a váltóbowdenház...🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #222280 üzenetére
A 26-os bicó ebbe simán elfért a csomagtérben. Előre kellett tolni az üléseket, és az elsőkereket bebicskáztatni az e-h ülések közé.A 29-es monti-hoz kiszedtem minden ülést, csak a pilótát nem.
Első kerékkel az anyósülés helyére bement állítva.Szóval megoldható, de nagyon veszélyesnek éreztem.
Profi v.horgos hurcolászó lett a megoldás.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #222280 üzenetére
Ezért vettem ugyanebből a típusból a kombit. Meg a kutyák miatt. Mondjuk az országúti kb mindenféle szerelés nélkül befér, szerintem a hátsó ülésből is elég lenne csak az egyik felét ledönteni. Jó, a 29-es MTB-vel azert ez is meg tud telni:
Tudom, rossz oldalára lett fektetve…
Az országúti amúgy utazott már a hatchback Miniben is, akkor az első kereket én is kivettem. Azóta azt is kombira cseréltük, abba szerintem kis trükközéssel még az MTB is beférne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222352 üzenetére
Nekem 2 láncot vitt el egy sor, utána már ugrott az új lánc a régi soron...első három sebességes hajtómű simán vitt 2 hátsó sort, sőt.
Mikor tányért cseréltem nejemén nekem sem volt ilyen kulcs, és ahogy kifele kezdtem tekerni a csavarokat (5db) és forgott az anya is melyre nem volt mivel ellentartanom gondoltam már elején zátonyra is futottam a szereléssel...de aztán kínomban rájöttem, hogy kissé tovább húzva a csavarokat mindegyik kicsavarható lett minden ellentartás nélkül is!...5 darab!!😎[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222355 üzenetére
Az sima ügy, könnyen megszorul, szerintem azért is működött ez a meghúzom majd kicsavarom dolog mert befele nem kell ellentartani azoknak a kis vágott anyáknak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222365 üzenetére
Nem, a fogak tetején a 'platók" elkeskenyednek, majd eltűnnek és hegyes fűrész fogakat látsz, egyes fogak között a völgyek íve aszimetrikus lesz és elnyúlnak a húzó fog irányába, a fogak tetején a húzó oldalon sorja jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #222372 üzenetére
20km-n 50m az lepkefing, rendes emelkedőn jön ki a különbség, síkon nem annyira. Én fogytam 9kg-t, ezzel legutóbb egy emelkedőn 30mp előnnyel szereztem KOM-ot, ami ott pont arra elég, hogy valszeg a büdös életben nem fogja senki elvenni tőlem és 3-4 fokozattal nehezebbre váltva hajtottam ki. Kevésnek hangzik, de brutál más világ, főleg hogy egy sok szintes körön a mászásokon lehet a legnagyobb előnyt szerezni, sokat javít az átlagon, ha gyorsan mászol. A másik, hogy terepen rengetegszer lassítasz-sprintelsz, lassítasz-sprintelsz, ott is sokat számít az össztömeg, az ilyesmit a kalkulátorokkal nem lehet kiszámolni. Ha síkon felveszel egy tempót, szárnyal a bringa, nyilván ott nem számít annyira a súly. Amúgy a legfőbb előnye a könnyű bringának az, ami a jó minőségű alkatrészeknek: sokkal jobb érzés használni. Bringázás közben az élmény a legfontosabb nem? És emelkedőkkel tűzdelt terepen sokkal többet számít.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz fulton #222372 üzenetére
Nem tudom, milyen adatokat adtál meg, de 900 méter szintkülönbséggel, 70 kg-s versenyző esetén ugyanúgy 20 km-rel számolva már 11 perc a különbség egy 9 kg-s és egy 17 kg-s bringával mászva (130 W). De 50 m szintkülönbségnél is 2 percet számol.
Egyébként nem biztos, hogy nyernél 2-3 kg-t pusztán a váz váltással.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #222372 üzenetére
Az a helyzet, hogy a füledben lévő bogár immár szabad szemmel is jól látható.
Egyértelmű, hogy ebből aluváz lesz.
( Tudod, az a baj az épített bringával, hogy nincs olyan, hogy "Kész van, mostmár nem nyúlok hozzá!". Mindig fogsz találni valami fejleszteni valót.)Most belenéztem a kristálygömbömbe, és tisztán láttalak a jövőben egy aluvázaskarbonvillástárcsafékes bringán fülig érő szájjal tekerni.
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #222372 üzenetére
Ezen teljesen fölöslegesen pörögsz, az a bringa nem sporteszköz, hanem túrázásra, munkába járásra való. Teljesen értelmetlen önteni bele a pénzt, energiát, hogy valami olyan kegyen belőle, ami sose lesz. Ha ilyesmi ambícióid vannak, akkor vegyél egy fitnesst, vagy egy országútit. Használtan biztos találsz valami jót, arra us lehet költeni, ha ez a hobbid, de legalább rendes alapokkal indulsz.
Az egész projekt amúgy már azon elvérzik, hogy kitámasztó…
Apropó, bogár a fülben, tegnap belerepült egy méhe (?) a fülembe, meg is csípett, ahogy kell. Majd beszartam, úgy fájt. Persze mászás közben. Mire a túloldalon legurultam, szerencsére nagyjából elmúlt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs