- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Diablo IV
- EAFC 24
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Nintendo Switch
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Maximum1
őstag
válasz ivana #162615 üzenetére
Az biztos hogy ezt élvezné a vintage, de a 80+ kilométert míg eljutsz a helyre azt Te nem élveznéd rajta.
Sleek: ha az a Scultura Disc-es akkor tegyél bele egy 32mm gravel gumit, ha nem az akkor azzal a fékkel nem állsz meg egy kicsit komolyabb ejtőn.
Somatom: az, szoktak is előzni
jjeahh jaj ezek a kis fadarabocskák az úton, a másik kedvenc gravellal, csak úgy dobálja a seggét és tologatja az órát...
[ Szerkesztve ]
-
nmate91
tag
válasz ivana #162675 üzenetére
Jó, erről meggyőztetek.
Már csak az bánt a Roninnal kapcsolatban, hogy nem tudom kipróbálni. Amorf vagyok, hosszú végtagokkal, kicsi felsőtesttel, kicsit sok pénznek érzem ezt lövöldözni tippre, 52-54 is jó lehet.
Amúgy ezzel a logikával egy Kona Rove DL sem a világ legrosszabb választása 300-as kereten belül, mert azon aztán tényleg a kerék ami trash. Persze Sora van rajta, ami nem egy Apex vagy GRX, de az esetek nagy részében bőven kiszolgál, főleg hogy nem hangsúlyos a terep nálam, és így maradna kurvákra is
-
Jester01
veterán
válasz ivana #162827 üzenetére
2x9-es sora azt hiszem FD-3500-B. 105-ből talán ezt kell vennem: FD-5700 31,8mm clamp down-pull down-swing. A pull-t még értem de mi az a down swing?
Más. A sram patentszemet sehogy se bírtam leszedni, már a láncbontó felé kacsintgattam de aztán az iratcsipeszes trükk bejött, még fogó se kellett hozzá.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #163005 üzenetére
Ezek már nem rosszak.
Nekem 2000 körül ilyen volt 7sebességnek, aztán ilyen nyolcnak,később meg ilyen ugyancsak nyolcnak,de akkor azokat az elsőket sem éreztem kimondottan rossznak,bár tény,hogy keveset terepeztem,inkább túráztunk akkoriban.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Talala
senior tag
válasz ivana #163037 üzenetére
Ez egy használtan vásárolt régebbi Giant bicaj, eléggé rossz állapotban vannak a váltók első/hátsó. Vásárlás után első szervizelésnél ki is kellett egyengetnie a szerelőnek, hogy rendesen be lehessen állítani, de még így sem az igazi. Úgy gondolom kiszolgálták az idejüket. Fogaskerék sor, lánc, első hajtómű már cserélve lett kopás miatt. Váltórendszer felett is eljárt már az idő.
-
nagyúr
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz ivana #163553 üzenetére
Én egyszer megküldtem zsírspray-vel az XT agyat és teljesen elkussolt. Nem akadtak fent a kalapácsok szerencsére, de néma lett. Nekem nagyon bejött, hogy lopakodni lehet a bringával. Semmit nem hallasz, max a kavicsok ropogását a gumi alatt.
Azóta eltelt pár év és a zsír is kikopott picit, de még mindig elég diszkrét, lágy hangja van.
Gyalogosra nekem a csengő vált be. De újabban nem megyek járdán, bringa utak meg itt nemigen vannak.(#163544) Hasaggymeg
Ezek a szabadonfutók amúgy felcserélhetők különböző márkájú agyak közt? Vagy minden agyra csak a saját szabadonfutója megy fel?
Gondolok itt, amit mutattál pár napja szabadonfutó szervizt. Hogy az egy koronára ül fel az agyon. Ez a korona ez egyedi, vagy szabványos?[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz ivana #164282 üzenetére
Életbe' nem szedtem szét ilyet (szerszám az van többféléhez, bár egy összetetvedzett meneteset nem hiszem, hogy meg tudnék bontani, ha olyan, mint a híre), akkor látom itt az ideje. Holnap aláfexem. Ez most úgyis kuka, rontani nem nagyon tudok rajta
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Predator2
addikt
válasz ivana #164403 üzenetére
Köszönöm a választ.
Párhuzamosan megkérdeztem az eggyik FB csoportban is.
Jött rá pár komment, ott eléggé szidják. Nem ajánlott vétel szerintük, nem tudom most akkor kinek van igaza. [link]Ő milyen lehet? Árban elfogadható: [link]
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
RetepNyaraB
veterán
válasz ivana #164401 üzenetére
Prívátban, vagy itt folytassam?
Nem értem. Az egész egybe préseltnek tűnik, nem láttam bontható részt. Milyen porvédő?
A kazettatest oldalán belül van egy ricnis gyűrű, gondolom az a racsni rész. Abba kellene imbuszt tolnom?Szerk: amúgy telefújtam #védénegyvennel jobb híján és kiráztam belőle - kiszedte a retket, most épp működik, de ez nyilván nem a legjobb megoldás...
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Kube
senior tag
válasz ivana #165262 üzenetére
Köszönöm a felvilágosítást!!!
Az agyakért még nem fizettem, neten néztem viszont csak párban vannak (első,hátsó). Az persze még hozzá jön, hogy teljesen újak.Ezzel a váltós témával gondban vagyok, és az sem volt sosem tiszta, hogy 7-8 sebességesként hirdették felváltva a 105 1055-1056 cuccokat.
Sort tudsz ajánlani 7 és 8 is?
A váltókar is jó lenne, de horror áron van (legalábbis a pezsgőhöz való). Azt is mondták, ha esek vele és jól odavágom, akkor akár kuka is lehet azonnal, ezért érdemes a vázast megtartani.
Igazából nem ismerem a felnimárkákat sem, sokat láttam Mavicot egy időben, ezért gondoltam biztosan jól lesz egy olyan.
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz ivana #165256 üzenetére
Háhhá Felejtős sima villáskulcs. Ha kicsit be van rohadva, akkor megint ugyan az a jelenet, hogy lecsúszik, és a kezem miatt olyan új útvonalat mutatok meg a szerszámnak, amilyet még sosem látott. Azért is kérdeztem. Vagy ezt lehet cserélni ugyan olyanra, mint a vele szemben lévő? Lehet, jobb lenne, ha az is csak sima kontrás lenne.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Kube
senior tag
válasz ivana #165267 üzenetére
Ismét köszi a hasznos infókat.
A két felni most is különböző, de az egyik teljesen szét van ütve, a másikból inkább csak komolyabb darabok hiányoznak, mint amiből lepattintottak darabokat 5 centiméterenként itt ott. Ezért is gondoltam rá, hogy akkor már mindkettőt cserélném. Egyébként nem sajnálnám új felnikre sem, ha azok egy életre szólnának.
11-28 12-24 ezek pontosan mit takarnak? Illetve miben más a kettő használat során?
A középrészt megnézem, hogy milyen menetes, biztosan ezen is akkor rajta lesz.Úgy látom inkább kéz a kézbe mennek el ezek a pezsgő alkatrészek, mert eladó nincs túl sok belőlük a csoportokban. Ezek szerint direktbe kell írni, ahogy te is mondtad.
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
-
őstag
válasz ivana #165312 üzenetére
ezen kár vitázni, már kifejtettem az álláspontomat itt is a fórumban.
- a kónusz a kopással (után)állítható, a zárt csapágy csak cserélhető, ahol az agytest NEM a ki- és bepréselésre van kitalálva
- a kónusz a terhelés irányának megfelelően van kialakítva, a zárt csapágy nem (lásd: oldal irányú terhelés)*
- a kónusz otthoni körülmények között is szerelhető, és alkatrész utánpótlással rendelkezik, a csapágyaknál az egyre inkább terjedő szabványostól eltérő csapágyak miatt ezen feltételek egyike sem mondható el
- és végül azért csak a Shimano csinál ilyet a felső kategóriában mert a többiek képtelenek rá, vagy mert olcsóbb egy csapágyat levenni a polcról. ha tudnák jól csinálni, akkor csinálnák, mert az iparban mindenki tudja, hogy az alkalmazási területre ez a jobb megoldásaz, hogy sok sz.r kónuszos agy is létezik, az nem jelenti azt, hogy a jó kónuszos agy nem jobb mindenben (akár tömítettségben is) mint bármilyen csapágyas agy.
* a szemléltetés kedvéért a felső a kónuszos, az alsó a zárt csapágy (amit magyarban mindenki "ipari"-nak hív, amúgy teljesen helytelenül)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zsocy
őstag
válasz ivana #165352 üzenetére
Nahát, én is épp egy Campa Khamsin kerékszettet bűvölök hogy rámenjen a régi Mirage 9 sebis sorom. A lockring (mi ennek a magyar neve...) ami a sorhoz van még a régi 26 mm-es, a keréken viszont már az újabb Campa rotor van amihez már a 27 mm lockring kell... (Mire ezt kigugliztam...)
Rendeltem ebayen 27 mm-est, kiváncsi vagyok hogy csak ennyi a gond, vagy lesz még másik meglepetés is.
Nagyon tetszik a kerékszett, nemrég többször is szétszedtem, nagyon jó a csapágyazása valóban.Az ipari (zárt) csapágyakban veled értek egyet, lehet hogy csak egyben lehet cserélni, de aki próbált már földön szétszóródott csapágygolyókat összeszedni az lehet örül ennek az egyszerűségnek
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz ivana #165359 üzenetére
99 körül váltott rotort a Campa (a net szerint), ezért van 9 sebis soruk 26 mm lockringgel és 27 mm-el is. Nekem most az a helyzet jött össze hogy a jelenlegi sorom és rotorom 26 mm, az új kerekek meg 27 mm lockringet fogadó rotort kaptak, azaz nem tudom meghúzni a régi sort az új rotoron.
A 8-ast tudom hogy teljesen más, és végül is 20 éve ez is ugyanaz, szóval nem lehet hibáztatni őket érte -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #165370 üzenetére
A szabdonfutó egy dolog,de nekem a kónusz sem volt az igazi,1-2 ezer után már rágott,majd aztán hiába végeztem nagyszervizt tengely,golyók és kónuszcserével,mert az agy is be volt rágódva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz ivana #165352 üzenetére
a legfontosabb érvet nem tudtad cáfolni
nemrég szedtem szét Newmen kerékszettet (karbon, fél millás kategória), kiugrott Syntace-s mérnökök csinálják a márkát. a hátsó agyban a csapágy annyira el van vékonyítva, hogy egy ferde érkezéstől egyszerűen eltörött a csapágy darabokra.
a leghulladékabb kónuszos aggyal sem fordulhat elő egy ilyende látom te megrögzött Shimano ellenes vagy, így mondhatok bármit
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
gabro0
őstag
válasz ivana #165422 üzenetére
Lehetsz akármilyen erős, ha könnyű vagy, a pumpálás nem lesz egyszerű mutatvány
Aki ~70kg alatt van, annak egy magas nyomáshoz tervezett kis lökettartamú, hosszú dugattyús műhelypumpa az igazi. Nekem csak közepes van, se nem jjeah-féle montis, se nem a hosszú vékony. Közben megtaláltam, ez.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ivana #165444 üzenetére
a Shimano agyak piaca még mindig magas, OEM vonalon is, így az eladott (gyártott) darabszámok magasak. nem csak komplett kerékben van Shimano agy.
az országúti szegmens döglődik, főleg mióta itt a gravel őrület, plusz a Shimano későn szállt be a komplett kerék piacra és azóta sem lett számottevő szereplő, de nem a kónusz miatt.
viszont mondom, az agyak területén, ahol a gyártók fűzik a kerekeket még mindig vezető szerepe van“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Kube
senior tag
válasz ivana #165674 üzenetére
Köszönöm!
A hajtómű fogkiosztása 42-52, ez gondolom egy átlagos lehet.
Agyat sikerült végül szereznem, 105 pezsgő 1056 32 furatos.
Az viszont még mindig nem egyértelmű, hogy ez a típus hányas sort fogad, mert velobase-en csak az 1055 van csak fent, neten meg találni 7 és 8 sebességűként is hirdetve 1056-ot. Viszont arra következtetek, hogy fogad, mert az 1056 váltó és váltókar 8 sebességesként van fent velobasen.Ha pedig 8-at fogad, akkor a 7-hez kell-e valami hézagoló vagy nem tudom Nem értek hozzá.
A váltó és váltókarok 1055 számúak, tehát azok 7 sebit tudnak. Írtátok, hogy rá lehet erőszakolni a 8-at is, ezt lehet, hogy megpróbálnám.
[ Szerkesztve ]
No emotion, any more than a wave, can long retain its own individual form.
-
Somatom
veterán
válasz ivana #165909 üzenetére
Azt meg hogy? Odafelé a másikat felpókoztam volna a hátamra, hogy haza tudjak vele tekerni? Egyébként nem kicsit röhögök magamon. Gugli segítséggel is símán eltévedtem a szülővárosomban! A franc se gondolta, hogy a Bécsi úton többféle tujára is fel lehet szállni. A Batthyány -n kezdtem el azon gondolkodni, hogy ez a tuja hol fog derékszögű jobbost venni a Széna tér felé. Aztán gyorsan leszálltam.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs