Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz 5381 #91782 üzenetére

    Nem kevés felszerelést cipelsz magaddal. A kilátás amúgy nagyon szép, csak úgy mint a bringa.

    2 éve még komolyabb felszerelés, pótbelső stb nélkül ugrottunk neki egy 60+km es túrának, amiből 12 erdő volt. Így utólag felelőtlenség, de óriási buli volt mikor lemerült a telefon, eltévedtünk pia elfogyott kaja nem is volt, és már annak is örültünk, hogy szántóföldet találtunk, mert onnan már biztos lesz egy falu a közelben.

    Azóta sokkal felkészültebb vagyok, viszont esély sincs ilyen kalandra, mert szinte mindenre van megoldás.
    És persze most is el lehet indulni zsebre dugott kézzel, csak ha beüt valami, akkor már nem kalandnak fognám fel, akkoriban meg sem fordult a fejemben, hogy legalább egy pótbelső és néhány kulcs alap dolog kellene legyen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Pttypang #91821 üzenetére

    Megkérdezhetem hogy milyen váltókarod van, illetve mennyire vagy megelégedve az x4 el? Volt-e komolyabb váltód amihez hasonlíthatod?

    Gyorsaság, precizitás, lánc feszesség, váltókar ha sram tud-e dupla le/fel váltást.

    Nekem amúgy x7 van, első sram rendszerem, és nagyon bejön.
    Gyors a dupla felváltás, könnyű nyomkodni (ellenben az xtvel)
    Sajnos nincs dupla leváltás, de egymás után 2x nyomva hasonlóan zökkenőmentes. Precízebbnek érzem a leváltás kart mint az xtnél, rövidebb és határozottabb az útja.
    Láncfeszesség is kiváló, habár rázós részen csörög, de ez az első váltó miatt van.
    Talán a legnagyobb hátrány, hogy nincs rajta kijelző, és pl km óra nélkül nehezebb pontosan belőni mikor hol a lánc. Ez már az xtnél is zavart.

    Elméletileg csak az x5 van közöttük, de érdekel, hogy te tapasztaltál-e bármi gyenge pontot az x4en.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #91843 üzenetére

    Szép képek. Az utolsó nagyon jó, szépek a színek, jó az élesség, érdekes a fotós a fotón, fotózás közben, rész. Egyedül a bal oldalról zavaró a hol kis foltja, úgyis megjárták a ps-t érdemes kijavítani az ilyen apróságokat.
    A 2.nál ha te vagy a képen lövésem sincs hogy készült :))

    Úgy látom két különböző géppel készültek, mindkettő a tied? Nekem GH2m volt, de többnyire csak videózásra használtam, fotózni annyira nem szerettem azzal a lencsével. Kicsit talán ezeknél is érződik hogy az alap obi van rajtuk.
    2. kép közepén 2 óránál foltos az obi... de lehet az is h a szenzor, ijesztően hasonlít arra a foltra ami miatt pestig kellett utazzak, hogy tökéletesen le tudják takarítani egy régebbi sony a200ról.

    Lehetne minden vasárnap ilyen akció, hogy mindenki megosztja ki merre járt a héten (képekkel). Én legalább is szeretem látni milyen király helyeken járkálnak mások, ha meg igényes a kép, vagy a bringa, akkor eleve jó ránézni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz deny330 #91864 üzenetére

    Ha olvasod a topikot szerintem te is tudod mit felejtettél el...

    Mire kell a gép? Gurulgatni a városban, melóba járni a városban, komolyabb távot megtenni, erdő, aszfalt, stb?

    Amúgy a sok alap szintet épp hogy karcoló felszerelés közül a villa tűnik a leg furábbnak. Nekem is van low end suntour, de még ott sincs ilyen bóvli hegesztése a villanyak merevítésének, sőt az igazat megvallva, nem is emlékszem hogy láttam eddig olyat h ez a kettő ne lenne egybe öntve. A becsúszók gumigyűrűje is a legrosszabb minőség, szóval ezzel biztos nem kényelmes elhagyni az aszfaltot. Féktest hátoldalán sincs márkajelzés, ami megint fura, talán érdemes lenne még aludni rá egyet, Ennél még egy decás rockrider is jobb választás, szerintem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Remek idő volt ma errefelé, pont 20 fok körül, ahol nem ölnek meg a szúnyogok/muslicák és egyéb szárnyas bogarak ha 12kmph alá lassulsz az erdőben, de nem is fázol. Kihagytam kb 1 hetet, és sikerült rossz felszerelést csomagolni, 29"es belső, de a pompa a másikon maradt, illetve a kesztyűt és sisakot is elfelejtettem.

    Át is mentem tatába, mikor lefele kellett engedni, amiben mondjuk kicsit az is benne volt hogy a helyi hivatalos fox szerviz több mint 1,5 hete húzza az árajánlatot a villám javításával, és próbáltam kicsit óvni.
    Komolyan annyira komplikált egy Fox 32 Talas FIT RLC 2012ből, hogy nem lehet alkatrészt szerezni hozzá az egész országban.

    Kicsit azért megálltam fotózni is:

    [link] [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sokszor ajánlottam már én is hogy ha kopik nagyon a hátsó abroncs cseréljék meg az elsővel. Viszont én eddig mivel minden bringám 26os volt, ilyenkor egy régebbire raktam és újat vettem.

    Most viszont nincs szükség újra, de a 29esen, megcseréltem a két gumit. Erre fel olyan ovál, 8as és minden amit el lehet képzelni alakult ki elöl hátul hogy ilyet még esés után sem szokott produkálni egy kerék.

    Most figyeltem csak hogy a hátsóban van 2 igen nagy 8as, ez került előre ahol nem mutat valami jól. De az első ami kb tökéletes volt, hátul olyan össze vissza mozog, mintha nem lenne helyén a tengely és ugrálna a kerék.
    Lehet valami köze annak, hogy kis kézi decás pompával fújtam fel?

    Leeresztettem felfújtam, de csak ugyan olyan rossz. Ha muszáj visszacserélem, de jobb lenne megoldást találni rá, mert nagyon idegesít h 2 órát szarakodtam vele hogy letisztogassam stb, aztán kiderül hogy jobb lett volna hozzá sem nyúlni : ( továbbá van rá egy csöpp esély h kilyukasztottam a hátsót, furán puhának éreztem 1 óra után.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Ati007 #91993 üzenetére

    Ez mondjuk tényleg érdekes, én csak YTon lassítottam be .025re és ott is az jött le hogy meglökték, így teljesen megállítva van rá esély h még azelőtt elesett hogy oldalba könyökölték volna.
    Viszont attól még falra lett kenve, ha nem is direkten. Nem követem a szóval nem ismerem a szabályzatot, de biztos nem megengedett ennyire durván leszorítani valakit.

    Saját bajom:

    Találtam egy oldalt, ahol okos tippet mutatnak hogy tudod házilag megoldani hogy az autószelepes pompával lehessen prestás szelepet fújni: [link]
    Holnap kipróbálom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hiába kentem be szappanos vízzel a gumi szélét, csak nem javul a 8as. Szereztem pompát is, hiába fújom gyorsan az sem segít.
    Most leengedtem, és hagyom kicsit állni, aztán épp h gurulósra fújom és elsétálok vele a legközelebbi kútig, majd felfújom 2.5re,

    Van bármi más ötlet, hogy lehetne kiszedni az óriási 8ast és tojást a gumiból?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz emre #92017 üzenetére

    Igen persze, 2.1-3.4bar-ig írja, de ez ilyen ismeretlen Bontrager abroncs(CONTI race king másolata is lehetne kb), valószínűleg még az eredeti 2013ból, Kenda belsővel.

    3.0-át ki kellene bírjon? a fölé nem merem fújni mert lerobbantja a hajam:))
    Az ha magas nyomáson hagyom és úgy megyek vele, nagy szlalomot levágva, nem segíthet? Tegnap ezt csináltam 5 percig, 2 baron kb, de nem nagyon volt javulás. Most már az is biztos hogy ha visszaraknám ugyan úgy akkor sem tűnnének el a tojáskák.

    A szelepsapkás átalakító nem működött, boltban 1000ftot akartak elkérni érte, hazafelé beugrottam a piacra, és 300ért kettőt vettem. Azért ez mégis csak egy körömnyi rézdarab, ne őrüljünk már meg.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #92025 üzenetére

    Számlát nem adott, de bérleti díjat fizet és adóznia is biztosan kell, nem egy kínai piacról beszélek.

    ÉS igenis hasonlítsuk, mert egy rendes üzletnek nem abból kellene hasznot húznia hogy 5x áron ad egy lényegtelen kis szart, illetve pénzt kér azért hogy felfújhassam a kerekemet.
    Rendes üzletpolitikával a vásárlók kiszolgálása lenne a cél, nem pedig megkopasztása, és akkor pozitív élményekkel megyek el, majd másoknak is ajánlom.

    Most azt érték el hogy elbukták azt az 5-600Ftot amit esetleg még kifizettem volna érte, és kaptak egy fekete pontot is, mert semmilyen jelét nem mutatták annak hogy segíteni akarnak.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz -=RelakS=- #92055 üzenetére

    Nem lehet, hogy övé a bringa meg az autó is, csak a bringát ott szokta tárolni estére? Csak mert onnan biztos ée nem piszkálja senki, ha nincs hozzá technikája egy kva hosszú létrája.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Óó te jó ég, isteni szerencse hogy nincs 90mm nél rövidebb, mert nem tudnám lebeszélni magam hogy rendeljek egy ilyet. Mondjuk miután hivatalos oldal helyett aliexpresst dobott elsőnek, már gyanakodtam, de akkor is egy remekmű ez a design, és az ötlet is marha egyedi.

    Ha nem tekernék erdőben talán meg is kockáztatnám, de így félő hogy megharapom a nem létező stucnit.

    edit:

    Nem létezik hogy ennyivel jobb a design, a nevesebb gyártók direkt szívatnak a középkategóriáig, kb 0 grafikával?

    .... még egy gagyikarbon üléscső is felejtős, ha a design a cél, és nem a súlycsökkentés? csak attól félek h eltörhet és megsérülök, nem nagyon érdekel h carbon v sem?!

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem tudom hogy ez szabályba ütköző-e, de tudna valaki privátban dobni pár külföldi oldal linket ahonnan lehetne kormányt, és ami fontosabb pipát/stucnit vásárolni?
    Fehér kellene, piros grafikával, 6-8 cm között, de olyan ritka mintha nem is létezni, csak a kínai piacon :(

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #92088 üzenetére

    Nagyon szép helyeken jársz, lehet hogy a fényképező, még színez rajta egy kicsit, de akkor is király lehet arra tekerni.

    Most is ott a bal felső sarokban az a függőleges kis vonal, azt hittem egy másik képeden hogy az a hold elfuserált torzított alakja, de most már kétlem. Meg lett ütve a obi? :(

    (#92092) Crytec210
    Mikor arra jártam én is feltekertem a kilátóig(mondjuk onnan nem sokat lehet bámészkodni, ahhoz lehet fel kell menni egész a toronyhoz), ettől balra volt egy ösvény hosszan kerestem a biciklis tiltó táblát, de nem találtam, szóval lecsorogtam rajta, tényleg érdekes volt, de mikor találkoztam túrázókkal nem nagyon örültek, illetve végig érződött hogy ez nem kétkerekűeknek kialakított rész, viszont mire ez tudatosult bennem már eleget ereszkedtem ahhoz hogy fel se merüljön, hogy itt visszaforduljak és felkínlódjak, majd az unalmas aszfalton ereszkedjek le. Kicsit bűnöztem, de talán ez még belefér.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Terrorista #92103 üzenetére

    Egészséget és sok nyeregben töltött órát mellé. Jó érzés is az mikor olyasmivel tudod meglepni magad aminek még tényleg örülsz, és remélhetőleg nem csak 1 napig.

    A körhátszél amúgy mit akar jelenteni, hogy odafele úton is hátulról fújjon, meg hazafele is? :)) Na szerintem az nem létezik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #92080 üzenetére

    Esetleg magyar bolt amelyik postáz külföldre is? Hihetetlen hogy nem találok még csak közel megfelelő stucnit sem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz balintka #92135 üzenetére

    Amennyiben újonnan veszed és tényleg csak ez a pár ajró különbség van, a shadow+ a nyerő. Shimano írás végén felül van az az ezüst színű kar, amit le fel lehet állítani, és ez ahogy már leírták jobban vagy kevésbé feszíti a láncot. 2x10 nél még mindig van első váltó szóval füllel "érezhető" a változás, jóval kevésbé lesz kolomp hajngja a bringádnak mikor durvulsz rázós utakon.

    Érdemes tudni hogy nagy rugóúttal rendelkező dh gépnél jóval feszesebbre húzhatja a láncot, ami esetleg befolyásolja a rugózást, és a váltás keménységét is.
    Illetve nekem mintha egy nagyon kicsit pontatlanabb lenne tőle, azaz lassabban vált felfele, ezért csak akkor szoktam használni ha rosszabb terepen haladok sokat, vagy lefele csapatom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz hegyimorc #92174 üzenetére

    Had legyek olyan mohó és kérjek még egy közelebbit, ahol nincs a fotós és a vas között egy fél erdő :P Talán nem haragszunk meg ha nem top quality kép.
    Engem pont annyira érdekel, hogy ha megmutatod elgondolkodom rajta, de ytbon már nincs erőm erről komolyabb kutatást végezni.

    Habár pár éve egy magyar szabadalomra rákattantam, aztán lehet azóta hamvába halt, string biken-ak nevezték.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Rebas társaimtól kérdezném hogy mekkora nyomással használjátok a telót? Nekem kicsit olyan érzésem van hogy túlzottan is kemény.(RockShox Reba RL 2013) 70kg ra 90psi próbáltam, de alig mozgott alattam sag is 10% volt, most 80psi próbáltam de a sag még mindig 17%, viszont álló helyzetben úgy h nem is ülök a bringán 95%it ki tudok préselni...

    Ha nem ugrálok vele, csak öregesen túrázok és megeresztek pár erdei ösvényt lefele, akkor nagy bajt nem csinálhat az alacsonyabb nyomás, ugye?

    Lehet csak azért fura mert a 150es foxon ellustultam, de a tavai reconhoz képest is keménynek érzem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #92256 üzenetére

    ÁÁÁÁh, hát ezt azért most túltoltad. Legalább egy hétig nem tölthetsz fel semmilyen képet. Aki ilyen szép helyeken teker, az csak kis dózisban oszthatja meg a világgal.

    Én tegnap annak is örültem hogy a bolyongásom alatt találtam egy épülő félbe lévő kilátót, ahonnan majdnem ugyanolyan volt kitekinteni mint 4 méterrel lejjebbről : (. De ez a sziklás kép az emberekkel a tetőn, valami eszméletlen látvány lehet élőben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Továbbra is barátkozom a stravaval. Tegnap átpakoltam a tavalyi runtasticos túráimat (aki nem tudta h lehetséges, csak GPXbe kimented runtasticnál és importalod stravan, akár többet is egyszerre).
    Szóval egy dolog nagyon hiányzik, nincs leggyorsabb és leglassabb km, illetve lista ami mutatja hány perc alatt teljesítettem egy kmt. :( Ezt annyira szerettem, mert szépen végig lehet követni mikor tekertem rendesen és honnantól fogyott el az erő, stb. nincs rá lehetőség valamilyen eldugott opcióban? Az analisys-nél van valami,ilyesmi, de ott nekem kell számolgatnom, azt valahogy kimenteni és összegezni lenne az igazi.

    Mult héten jött össze, valószínűleg első és utolsó KOM plecsnim, kevesen futottak rajta, de nem én készítettem a szakaszt, szóval nem csalás :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Végre eljutottak a bringámhoz és szétkapták a telót. Fox 32 TALAS FIT RLC 140 vagy150mm nem tudom melyik az igaz, 150mm valójában, de a weben 140es utat ír :))

    Azt mondják hogy a jobboldali lábon szétment valami gumigyűrű, és emiatt kifolyt az olaj ezért ment meg a lock. Viszont nekem a fő problémám az volt a telóval, hogy minimális de mégis zavaró kotyogás érződött rázós talajon. Azt mondták hogy ha ezt a lock v rebound rendszert szervizelik is, attól még nem oldódhat meg a kotyogás.

    Holnap elmegyek hogy megmutassák, de sokkal előrébb nem leszek, nincs valami ötlet mit kellene megnézniük ami okozhat a jobb száron érezhető rendkívül enyhe kotyogást?

    Néhány kép a villáról

    Biztos nem a kormánycsapágyból jön, ezzel már több kört is futottam, az ujjamat a hídhoz szorítva majd előre hátra hintáztatva a bringát (első féket behúzva) érződött hogy picit kotyog, és halkan hallatszott is hogy az olaj v zsír egyszer hozzátapad a nyakhoz egyszer meg elválik tőle.

    Tudom komplex egy probléma, de egyszer már feltettem, és akkor pl Tothgera30 írt valami lehetséges hibát, csak nem találom azt a hsz-t.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #92346 üzenetére

    Ezt megkérdezem majd, nem hinném hogy én meg tudom állapítani hogy jó-e v sem. Csak kíváncsiságból rákerestem, és itt pl nevetséges áron van persely.
    Tekintetbe véve, hogy még a sima volume spacer is majd 10k hozzá, ami tényleg csak 1 műanyag vacak, nagyon üdítő lenne ha ezt megúsznám komolyabb zsebbe nyúlás nélkül.

    Főleg mióta haver csúnyát esett, senki nem jön velem endurozni, másra meg nem jó egy ekkora gép.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Pttypang #92365 üzenetére

    Egyszer már láttam vele egy videót, azt hiszem váltót állított, akkor fel sem tűnt, de most tényleg kínosan zavaró a stílus. De legalább magyar nyelven készít videókat.

    Sokaknak áldás ez, mert többnyire csak az angol HOW TO videók találhatóak a kevésbé ismert problémákról.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Erről hallott már valaki? Mennyire tűnik butaságnak?

    Lenne bármilyen felhasználási terület ahol elfogadható ekkora súlytöbblet (2 font kb 5-600 g?), csak azért hogy megszabadulj a hátsó váltótól?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #92572 üzenetére

    Nagyon király kis videók, kár h ennyire rázkódik. AMúgy milyen kamera mert látom h csak 720pben lehet megnézni?

    Én már lekaptam a km órát az am bringámról, de mikor még rajta volt is meglepődtem mikor 1x ránéztem és kanyargós földes pályán 52 őt mutatott, én olyan kellemes 30nak éreztem :)))

    Egy ideje már nem néztem ilyen videókat, mert most már több mint 1 hete szervizben van a bringa, remélem ma visszakapom, mert mennék már kicsit vadulni vele.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz kmarci25 #92591 üzenetére

    A wd40 mindenre jó és egyben semmire sem jó :P Nem biztosít hosszú távú kenést, hamar elpárolog és viszi magával a zsírt is szóval csak rosszabb lesz tőle. Bármilyen zsírt használhatsz a V fék nem egy bonyolult szerkezet elrontani nagyon nem lehet.

    Javaslom hogy keress rá Youtubeon, biztos van videó hogy lődd be tökéletesre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz galuska95 #92597 üzenetére

    Először is olvasd el az összefoglalóban ezt: 3.0.6a Milyen nyerget vegyek?

    Ha megvan milyen széles kell legyen akkor egy lépéssel előrébb vagy. Boltot ajánlani nem tudok, de érdemes rákérdezni hátha beleegyeznek, akkor is ha nincs kimondottan ilyen szolgáltatásuk. Nálunk is az van hogy ha karcmentesen visszaviszed, akkor kicserélheted egy másikra.

    Nem egyszerű meló megtalálni a helyes nyerget, nézd át miket próbáltál eddig milyen keménységűek, milyen profilúak voltak, és ha egyik sem tetszett akkor olyat keress amit még nem próbáltál.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #92621 üzenetére

    Ez azért nagyon király pályabemutató volt. Eddig még nem hallottam magyar kommentárral ilyen típusú videót, ha valaki ismer magyar bringást aki ilyeneket tol az dobjon már egy linket.... Ezt a csatornát leszámítva mert ezt már átnézem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem tudom látta-e már valaki ezt az arcot. Már rendes bringával is eszméletlen nagy kihívás amiket vállal, de azzal az akármivel a lába közt K.O.

    ELőször csak YT feldobta én meg beraktam háttérzajnak, aztán bele néztem 1-2 videóba és nagyon jó hangulatúak voltak. Mindenki barátságos vele, és napról napra komoly próbára van téve.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #92669 üzenetére

    "akkor nem kell más mint reggel bevágsz egy 6 tojásos rántottát kolbásszal."

    Nem tudom, hogy másnál is így van-e, szerintem igen, miután kajálsz nem árt legalább 1-1.5 órát rápihenni, főleg ha sokat eszel, és esetleg olyat amit nehezen emésztesz.

    Én egyszer próbáltam ezt a gazdag rántottát, majd neki a hegynek, ami csak 280 magas volt, de 100m emelkedő után meg kellet álljak inni, aztán még1x a vége felé(úgy hogy alapból simán felmegyek), mert már minden bajom volt(kis szédülés, és olyan érzés mintha már legalább 50km lenne a lábamban).
    Az emésztéshez is szükséges energia, ami ilyenkor a gyomrodnak kell, és ezáltal erősen visszavesz az amúgy tekerésre szánt erőforrásaidból.

    Azóta reggel ha korán kell indulnom, kicsit eszem, és viszek 1 szendvicset amit valahol megeszem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Sefter #92758 üzenetére

    Amennyiben nem írod meg hogy mire kellene, nehéz megmondani hogy jó lesz-e. Ha csak az érdekel hogy megéri-e arra is nehéz válaszolni, de inkább azért mert nincs kép a bringáról.

    Pontosabban kusza ez a hirdetés, részletesen le van írva a felszereltség, több vázméret és szín választható, de csak 1 db kép van, ami nem a legjobb körülmények között készült, a bringa használt de több vázméretben elérhető?!!?!?

    Ennyi pénzért drágának tartom, talán ha újszerű állapotban van meggondolandó, de csak ha nincs más ami méretben stb megfelelne. Azzal számolnod kell hogy ezek az alkatrészek a legalja, még csak nem is shimano belépőszint, hanem suntour meg Weinmann, amiről még nem is hallottam.
    Ha nem csak arra kell h legyen egy bringád, amit nagy ritkán megjáratsz a környéken, akkor szerintem nem fog kiszolgálni. Rendszeres használat mellett a selejt minőségű cuccok hamar elkopnak és muszáj lesz cserélni.

    A másodikra nem is pazarolnék szót, legalább is a bringára, öszteleszkópos bringa használtan. is 200k tól kezdődik.

    Viszont az ilyen típusú hirdetésekre nem árt odafigyelni! Tökéletes ellenpéldája az első hirdetésnek, ahol mindenről van infó(kp mondjuk nem), itt meg annyit tudtunk meg h elöl tárcsafék van. 99% h lopott a bringa.(nem ismerem az oldalt, de ilyenkor ránézek az eladóra, és ha pár hónapja regisztrált és sok hasonló olcsó szarja van, jelentem OLXnek. Az elején nem csináltak semmit, aztán egy rendőrségi úgy után, balhéztem hogy továbbra is hagyták üzletenli a csalót, és azóta megköszönik az ilyen jelentést, és azzal hitegetnek hogy készül egy értékelési rendszer amiben le lehet majd írni ha valakit átvertek, vagy bármi gond volt a termékkel... kb alap kellene hogy legyen minden ilyen helyen.)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #92344 üzenetére

    Visszakaptam a Canyon bringámat a szerviztől. Annyival lett jobb hogy megjavították a lockot, amit nem kértem, és nem amiatt vittem be.
    Azt viszont kértem hogy tegyenek rá egy gumigyűrűt, csak mert jól néz ki, elfelejtették. Illetve azt sem kérdezték mennyire fújják, van pompám de akkor is.

    Ma mikor mentem kipróbálni látom hogy ferde a pipa :( Elkezdtem javítani nagyon gyengén voltak megszorítva a csavarok... gondoltam nyomatékkulcsal húzták, és az a helyes érték, ezért mikor beállítottam én is óvatosan szorítottam... ennek az lett az eredménye hogy hazafelé elkezdett kotyogni mert kilazult, szóval egyáltalán nem releváns mit éreztem a pályán.

    A lényeg viszont hogy semmivel nem lett jobb. A fura recsegés csak jön a villából ha előre hátra feszítem első fékkel. És a jobb becsúszó is hallatszik ahogy enyhén elválik majd hozzátapad a persenyhez v bármi is legyen ott. Tökig húztam a kormánycsapágyat szóval biztos nem az zavart be.
    Illetve újabb kellemetlenség is előjött, az olaj meg minden ellenére darabosabban megy, leengedtem majd ismét felfújtam és 50psi ként ugrott felfele egy 5-7cmt.
    Illetve mikor megállok, és lassan hátradőlök a teló akkor nyomja ki az utolsó 2-3cmt, pedig jelenleg túl is van fújva. A szemét XCM suntourom csinálja ezt.

    Most akkor adtam a sz@rnak egy pofont 17k ért?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Vasy09 #92835 üzenetére

    Elvileg normális, főleg ha propedalt ír rajta... ezen 3 állása kell legyen, kék csavar, ami a keménységet álltja. egyik sem lock, hanem csak keményít rajta hogy kevésbé nyelje ez a tekerés erejét. Havernak is az van, simán kitartja mikor tekerünk fel, míg az én sima rp2-m mozog alattam rendesen.

    A piros gyűrű pedig a rebound, azt érdemes okosan belőni kb középre, hogy ne pattintson nagy erővel vissza. Első telónál meg pont annyira hogy ha lenyomod és elengeded ne pattanjon a levegőbe a kerék.

    CaNNa3IS: Nagyváradon / hivatalos fox szerviz vagy legalább is ezt állítják. Ma kipróbáltam a bringát terepen, és már közel sem volt zavaró a lötyögés a tegnapihoz képest, de valamit még mindig érzek, ha szorítom a kormányt érződik egy minimális játék, de meglehet hogy ez már normális? 100mm-es rebához viszonyítom, ahhoz képest szerintem van ott valami mocorgás. A hétvégén felmegyek a pályára, ha találok valami ismerőst, kölcsönadom hogy megnézze.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz kmarci25 #92854 üzenetére

    Ha van még kedved babrálni vele, akkor mielőtt bevinnéd, lent akár egy parkban kitámasztva a bringát és egy csillag kulcs +5ös imbusz társaságában nézz rá még 1x. Nem olyan nagy dolog megjavítani, a két kijelölt csavart kell tekergetni. Továbbá a fékeket ha már levetted, akkor úgy rakd vissza hogy mindkettőnél a tű a 3 lyuk közül a középsőbe kerüljön.

    Amennyiben nem fogsz jobban aludni ha saját magadnak sikerül megoldani ezt a problémát, marad a szervíz, még ha sok a dolguk is, perc alatt megoldják.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hétvégén iszonyat meleg lesz, gondoltam tekerés helyett barkácsolok picit.

    Szeretnék készíteni egy olyan twister pörgettyűhöz hasonló felületet ahova felírom az 5 pályát ami a környéken van, és ezt felfogatom a fára...

    Láttam ilyet egy videóban, arra jó hogy igényesebbnek tűnjön a hely(mert ha te nem akarsz azon lemenni akkor úgysem vesz rá egy játék felfogatva 1 fára).

    A lényeg viszont h nem tudom mi a neve, és nem is nagyon találok ilyesmit, pedig 1 csöpp ihlet nem ártana. Esetleg tud valaki ebben segíteni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma ismét megtapasztaltam hogy mire jó a 150mmes teló.Megint megmentette a seggem egy béna ugrás után. Egy olyan szakaszon ahol kis völgy kis emelkedő követi egymást, és a csúcspontokon épp hogy elemelkedik a kerék, na ott eddig nem érzem biztonságban magam.
    RÉg nem mentem arra első próbálkozás pedig elég jóra sikerült, és egyből azt éreztem hogy na most itt az idő h köv alkalommal kicsit átdobjam valahogy a bringát a csúcsponton, mert eddig fékeztem előtte.
    És ebből össze is jött egy szerencsétlen elemelkedés, félseggel és lábbal sikerült csak visszaesni a bringára, de a telónak hála volt rugóút ami elnyelte a gödröket amikbe belekormányoztam a bringát.

    Ott el is döntöttem hogy butaság stravan ezeken a technikás dh részeken top időért harcolni, de aztán hazaértem és láttam hogy egy másik szakaszon, sikerült végre egy korrekt KOMot összeszedni, valószínűleg nem csak casual bringásokkal szemben(erre többnyire XCsek járnak).

    Persze az is igaz, hogy ha a 100mmes telóval mentem volna, akkor nem csapom így neki, és eleve nem jutok el oda,ahonnan esni lehet, de ismét bebizonyosodott, hogy a 150mm még a kevésbé tapasztalt bringásnak is lehetővé teszi hogy túlélje a kicsit technikásabb pályákat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #93016 üzenetére

    Lassan felépül. Még talán 1 hete van kötésben utána már csak felkötve lesz a keze. Legnagyobb szívás hogy teljesen elsorvadt 3 hét alatt a lekötött karja, és alig bír vele szorítani.
    Utólag amúgy tisztázódott, hogy nem váll törése volt, hanem ínszakadás, nos én még egyiket sem éltem át, de mindkettőről az az elképzelésem hogy rettenetesen fáj, ő meg néhány sziszegéssel lesétált a 150métert a pályán.

    Az is eredmény lesz ha idén még akár csak 1 lightos túra erejéig visszaülhet majd a dh gépre, még ha meg is engedi az orvos, ennyi kínlódás után nem tudom hogy lehet újra felépíteni az önbizalmat, hogy ne feszülj be minden leejtőnél.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz andrisbandi #93051 üzenetére

    Nagyon jól néz ki, és ez a rugóút majdnem tökéletes, 100 v 120? Milyen a hátsó teló, működik rendesen a propedal v lock? Sok jóféle leejtőt hozzá. Következő kép a természetes "élőhelyéről" érkezzen, ne csak az aszfaltot mutasd meg neki :P

    Egyre inkább úgy érzem hogy a jóféle AM bringát ilyesmire kellene cserélnem, ezzel felfele is lehet csapatni, lefele meg ha nem is olyan gyors, de csak kezesebb mint a hardtail, ha nagyon sziklás/gyökeres a talaj.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kölcsön kaptam egy roadbikeot, hogy kipróbáljam mekkora királyság minimális ellenállással és súrlódással száguldozni.
    Az volt a terv hogy ráülök és legalább 5km/h-val gyorsabb leszek mindenhol, amit abból következtettem hogy eddig mikor cseréltünk egy túra közben, lazán mentem 40et néhány percen keresztül...

    Aztán most mikor elindultam hamar jött a felismerés, hogy ez nem teljesen így van, mert hosszabb ideig nem olyan egyszerű tartani a sebességet, főleg mikor kiértem a senki földjére és az autók sem ösztönöztek hogy siessek. Nagyon hamar elfáradtam és már alig ment 30/32vel a tekerés, amit teljesn kudarcnak éltem meg, mert a 29es bringával is lazán tartom a 30at.

    Egyedül az emelkedőkön jött össze a látványos gyorsulás, de ott is azért mert nem igazán volt mászó sebesség, szóval vagy 20 al tekertél, ami kényelmes pedálfordulatot jelent, vagy 17el, de akkor már szenvedősen fordult körbe. Az első út kb arról szólt hogy minden nagyobb kőtől v repedéstől féltem, nehogy defektet kapjak v elessek.

    Ma volt a 2. túra, itt már nem volt komolyabb elvárás, csak hogy az előző időket javítgassam, és nagyjából sikerült is. Összegzésképp, rendkívül kényelmetlen, szenvedős, de nem olyan fárasztó, viszont a teljesen más geometria miatt új érzés(a design pedig a vékony kormány és gumi, szuper jól néz ki). Tisztelet azoknak akik ilyen bringán tolják, és élvezik is :)
    Én strava nélkül már első kör után vissza adtam volna, most viszont az a cél, hogy felállítsak pár PRekordot magamnak, amit szezon végére el kell érnem a montival. Arra mindenképp jó volt, hogy tapasztaltabb bringás lettem és értékelni tudom ezt a fajta stílust is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A kormány fogás is egy érdekes probléma. Bárhogy fogtam elkezdett fájni a a hüvelykujj és mutatóujj közti rész, aztán láttam hogy lehet/szabad úgy is fogni hogy a váltó szarv tetejére támasztom a tenyeremet. De azt megszokni hogy úgy tekersz 40et, hogy a kezed közel sincs a fékhez, elég nehéz.

    Viszont ott lent a kormány alján olyan érzés fogni mintha már nem is én irányítanám a bringát, rettenet ijesztő, lehet az kellett volna hogy meglegyen a 70km/h, de boldog voltam a 66al is, főleg mivel különösebb kínlódás nélkül megvolt, a 29essel a tüdőmet kiköptem mire elértem.

    Az életérzés nagyon király, jó vele városban cirkálni, kicsit egyenértékűbbnek érzem magam az autókkal, simán tatom a tempójukat, főleg mikor az út széle rossz minőségű, és muszáj gyorsnak lenni a sáv közepén, hogy ne tartsd fel őket nagyon.

    szerk: Illetve az első mez alá besurranó méh/darázs is megvolt, olyat csípett a melkasomba hogy muszáj volt megállni bekenni valami nyers gyümölccsel. Nagyjából bármi jó rá, szilva, és szőlő volt eddig kipróbálva, 3 perc alatt helyretesz.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #93097 üzenetére

    Nos ez így van, de ettől függetlenül fura/kényelmetlen érzés, hogy nincs ujj közelben a fék, és dombokon lefele ahol gyorsan gurulok kanyargós az út, szóval "még" ijesztő másképpen fogni a kormányt :)

    Nos az alap hogy ezeket leejtőn értem el, halandó ember nem képes síkon megfogni ekkora tempót.
    Roadbike ~9kg +én70kg + táska 3kg, abszolút nem aero felszerelésben

    29es 12-13kg - én pedig mez/táska nélkül

    Amúgy valaki levezetné hogy az outi honnan jön, mert nem tudok rájönni. Az országouti szó végéből? : ))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Végre találtam egy jóféle fehér kormányt az AM bringámhoz, viszont ez meg annyira olcsó hogy félek valami silány szériából való, ránézne valaki, hogy szabad-e ilyet venni DH/enduróra : Sixpack Driver805 Ultra Low Riser 805mm, nagyjából 760ra vágnám. Látom hogy akciós, de akkor is furán olcsó.

    Strezi:Ennek az ovál fogaskeréknek kellene legyen haszna is, vagy csak érdekes? EGy youtubernél láttam először (skill withPhill) de ő sem emelt i különösebb előnyt.
    Nem ismerem azt a rugóstag márkát, de komoly ára van a szerviznek, az én rp2-m jelenleg kerül ennyibe...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Mással is előfordult már hogy valami kis dolgot szeretett volna venni, de a szállítás majdnem többe került azért telepakolta a kosarat minden baromsággal... hogy megérje, majd rendelés előtt a nagy részét kiszórta mert abszolút semmi hasznuk nem lett volna : ))

    Egy kormányt akartam volna megvenni, de azóta már pompát, belsőt, külsőt, csavarlazítót, olajat stb is bepakoltam, pedig nagy részüket itthon is meg tudnám vásárolni ugyan azon az áron, ha tényleg szükség lenne rájuk.

    Ennek a kulacsnak még haszna is lenne, viszont nem értem hogy kellene itt kijelölnöm melyiket kérem?!

    Csak nem úgy működik mint a kínai oldalakon, hogy random kiválasztják és küldenek egyet. Nekem innen a fehér kellene, és van egy olyan érzésem hogy az egyetlen opció azt takarja, de nem sikerült beazonosítani még a kép url nevéből sem.
    Írtam nekik hogy most akkor mivan, csak félek h addig húzzák a választ, míg lejár a promó a kormányra.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A minap sikerült megint összehozni egy közös tekerést a dh pályán, egy tapasztaltabb bringással. Rengeteg szabályt és tippet adott, gondoltam megosztom hátha valaki másnak is hasznos lehet.

    Ezt valahogy én is így akartam csinálni, de a versenyszellem mégis könnyen felülírta(eddig):
    Amíg nem mérted fel hogy mekkora a különbség közted meg egy új bringás közt, addig ne próbáld meg lekövetni esetleg versenyezni vele, nagyon közel maradni hozzá, főleg ha nem ismered tökéletesen a pályát, mert előfordulhat hogy nem tudsz kerülni egy nagyobb ugratót, amit ő bevállal te meg nem mernél megugrani.

    Ha sokkal lassabb vagy akkor érdemesebb olyan szakaszokat gyakorolni ahol bizonytalan vagy, és ott töbször mentek, esetleg kiértékelitek ki mit csinált másképp.

    Ugratónál ha gyakorolsz, és félsz hogy messzire v magasra lök, éredemes kisebb sebességgel kezdeni, és csak nagyon lassan akár 30centinként növelni az indulási pontot, még akkor is ha magabiztosnak érzed magad, a leejtő meredekségétől függően, sokat jelenthet akár 60cm is, és ha még nincs meg a rutin pánikolhatsz a levegőben.

    Legfontosabb, ami miatt eddig már többször majdnem elestem: A bringát tartsd magad alatt a levegőben MINDIG. A legrosszabb amit tehetsz, mikor megijedsz hogy nagyon magasan vagy, az az hogy elkezded lefele tolni a bringát, és ezzel kitolod a talpad alól.
    Húzd magad alá, akkor is ha magasabban vagy mint szeretnéd, a telók majd megoldják a földet érést, te csak az egyensúlyra figyelj.

    Ezeket a szabályokat figyelembe véve, megbarátkoztam azzal az ugratóval ahol a haver és majdnem én is elestem. Belőttem egy pontot ahonnan fék és tekerés nélkül fel lehet ugrani, kb 20-30cmre, és ez pont elég ahoz hogy gyakorold a bringa/egyensúly mozgatását a levegőben. Lejöttem v 10-12x és a végére már majdnem kényelmesen éreztem magam. Viszont mikor összefűztem a teljes pályát, már nem volt meg a sebesség, és egyszer nagyon óvatosra vettem, másodjára meg túlaggódtam, és csak simán elrontottam.

    A végső tanács a türelem volt, sok időt kell adj magadnak hogy óvatosan kitold a határaid, és elkezd érezni a bringát a levegőben. Ez viszont nehéz, és sokakból hiányzik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #93171 üzenetére

    A kölcsön országúti bringán ovál tányér van, mondjuk eddig azt hittem hogy kicsit meggyötörték és azért deformálódott :)) Shimano Biopace, a képek alapján gyárilag ovál Akkor lehet nem is a bringa hanem a tányér miatt tudok kicsit gyorsabban mászni : ))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz varsam #93192 üzenetére

    A műgyantásnak amúgy annyi hátránya van, hogy ha meredekebb leejtőnél túl óvatos vagy sebességügyileg, megégetheted, amivel kb kinyírod(legalább is ezzel riogatnak). Nekem elöl van ilyen mert ott nem kínzod annyira, hátul meg fél metál, mondjuk az ciripel is rendesen, persze nem normál túrázásokon használom.
    Szóval ha nem szoktál 2-3 percen keresztül technikásabb talajon ereszkedni, és közben végig féket adagolni, akkor mehet hátra is nyugodtan.

    Az meg hogy kinek mi ciripel, függ a fékpofa minőségétől, és a tárcsa márkájától/állapotától, ezt érdemes figyelembe venni.

    Amúgy a műgyantásat nálunk organikusnak hívják...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ZolkoW #93197 üzenetére

    Ti nagyon bátrak vagytok ha az első fékpofát hamarabb cserélitek mint a hátsót : )) Nálam még aszfalton is, 60-40% a hátsó javára, max vészféknél húzod maxra az elsőt.
    De erdei leejtőn alap, hogy az elsőt csak cirógatod, a súlypontot hátra tolod, és ott tartod a tapadást, mert az a kerék nem lyan ijesztő ha blokkol, míg elöl már nehéz menteni ha elindul.

    A nagyobb tárcsa meg kb alap hogy elöl van, és az a legerősebb, de attól még kevesebbet használod, mint a hátsót.

    Én pl úgy mérem le hogy mennyire tökösen jöttem le, és mit hogy használtam, hogy leejtő alján, megnézem melyik féknyereg mennyire forró. Az első moderáltan meleg, de a hátsó, sajnos majdnem éget, szóval van még mit fejlődni :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz truefx #93212 üzenetére

    Az itt bemutatott bringának, és az én GF edition Trekemnek is van ez a két csavarhely a hátsó csövön.

    Eddig azt hittem hogy ez ilyen túra bicikli, de most elbizonytalanodtam? Kicsit durvulni már nem szabad vele, pl XCre, ahol van sziklás rész, 1-2 kisebb drop nem ajánlott mert eltörhet a váz?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák