-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz xigris #157098 üzenetére
szerintem pedig de, a vékonyabbat bele lehet rakni a vastagabb helyére. Az igaz, hogy sokkal elterjedtebb az olyan szűkítős kormánycsapágy, ami egyenes (1 1/8-os) villát adapterez 1.5-ösre. Mondjuk 1"-osban nem is tudom, van-e A-HEAD-es, de ez lehet hogy nem feltétel, mindegy, inkább felejtsétek el, ha találok valamit, linkelek, de az is lehet,hogy gyárilag nincs ilyen cucc..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #157177 üzenetére
izgi, a tartomány tetszik, kár a súlyért, és miért nem ötezer?
Meg ehhez gondolom kell egy extra váltótartó fül, igaz? vagy lehet,hogy csak ki kell próbálni?
Valamikor láttam az ebike.hu-n is, 10-zel kezdődött, de nem emlékszem, 42 vagy 46 volt a vége.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #157196 üzenetére
vili, nem is ez volt a kérdés (főleg,hogy 11-34 sorral már ment ugyanez), hanem a nagy pizzavágótól féltem kicsit. az a kis váltótartó fül hosszabbító azért kellett. Meg még élesben azért nem teszteltük, de fejre fordítva szépen műxik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #157203 üzenetére
Hmm, a zöld hétfős boltban mindkettő van: [link]
Mondjuk hazudnék, ha azt mondanám, hogy ott a gombon a mutatóujjam, és csak ezt az infót várom, mert ennyit nem szeretnék most kiadni ilyesmire, de jöhetnek az infók róla, hogy használni milyen.Más, de lazán kapcsolódik: Még csak távoli terv, de egyszer csak be szeretnék újítani egy pár fékváltókart a gravelre. 1x11. Sram. Namost a karoknál adja magát, hogy a Rival szett legyen, mert alig drágább az Apexnél. De hátsó váltónál nem tudom, megéri-e a felárat a Rival, 90 vs 60 Euró... értékelések alapján lehet, hogy nem kéne spórolnom, de másfelől meg mindig azt mondjátok, a váltókar számít többet a váltásminőségben..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #157212 üzenetére
megint csak lazán kapcsolódik: kb. egy bő hónapja nem fújtam a sarokban álló tubeless kerekeimbe, csak megnyomogatom őket néha. Ezek szerint kellett egy kis idő, amíg beáll a tömítettség az oldalfalon is, a használatban lévőnél is nagyon kicsire csökkent a nyomásvesztés, ennyit butyl belsővel is kellett pumpálnom. Latexszel meg egy hetet sem bírt ki úgy, hogy ne kellett volna ráfújnom.
Tegnap jövök haza a single speeddel a jó hosszú aszfaltos emelkedőn, ez Strava szegmens is, éreztem, hogy milyen jól jövök... mondom ja, azért f*sza ez a Nobby Nic, meg mégiscsak volt hatása a könnyítésnek, és hogy edzegetek néha... otthon megnézem, egy perccel rosszabb eredmény volt, mint a saját rekordom Na ennyit az érzésekről. (9 perc körüli a legjobb időm)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #157228 üzenetére
Az nagy jóság lett volna a vevők számára, ha a Shimi is átveszi az XD dobot, de persze japánoktól ilyet ne várjunk (nem tudom, pénzben mit jelentett volna nekik, tehát hogy egyáltalán liszenszdíjas-e). Így a Microspline 3. szabvány lett, ha a Campát nem számolom... Az XD-t pedig sokkal jobbnak tartom a 8-9-10-11-es Shimanónál, a 10-es kiskerék miatt is, és a berágódás kiküszöbölése miatt is. A Sram XD-s sorok meg egész jó súlyban is vannak, még a 1150 is elfogadható, a 1175 pedig végképp, csak egyik sem valami olcsó. Ami ezek fölött van, az meg aztán a sose lesz olyanom kategória Két 1150-es, és egy 1175-ös sorom van otthon, egyiket sem újan vettem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz atti29 #157254 üzenetére
Ha a ritka pumpálásra mész, akkor a Conti is, de úgy emlékszem, a másik német gyártó is készít ilyet: [link]
Habár nálam eddig minden alap belső tudta, hogy 2 hétnél gyakrabban nem kellett ráfújni, de inkább több mint egy hónap volt az.
Go tubelessBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157258 üzenetére
Tegnap írtam, hogy ezt már majdnem a tubeless kerekeim is tudják, na jó, mondjuk azoknál két hét
De nem is úgy, hogy elején 3 bar, aztán másfél, és mindkettő jó, hanem pár tizednél nem hiszem hogy többet ereszt, legalábbis nem ilyen szélsőséges a különbség, az biztos.
Igazából ha a nyomkodásos teszten átmegy, akkor nem méregetem, ennél lustább vagyokBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #157280 üzenetére
Tegnap olvasgattam TRP Slate (4 dugattyús) fékről teszteket, szívesen kipróbálnám, de félek,hogy mire vásárlásig jutok, győz a járt út (Shimano). Ráadásul a bike-discounton pl. van felemás szettben is (elöl 4 dugó, hátul 2), ami szimpi, picit talán olcsóbb, mint külön venni őket. De előbb letesztelem, milyen a 785-ös az új bringán, akkor tudom majd, kell-e erősíteni a 4 dugattyúval
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Dehisz' tudjátok!
A 29x2.35-ös gumival elég, de mi van, ha a 27,5x2,6 már tapad annyival jobban, hogy többet igényel? Meg a 140-es rugóút hátha olyan "confidence inspiring" lesz, hogy ezentúl mindenhol le akarok jönni, ahol felmentem. Vagy ott is, ahol nem mentem fel.
Vicces amúgy, vasárnap voltam a Gaja-völgyben, ahol sok-sok éve nem jártam, és emlékeztem, hogy volt valami rövidke bukkanó, ami csak 1 méteren, de meredek, vagy legalábbis úgy maradt meg bennem, hogy azon mindig gondolkodnom kellett kicsit. Na most jót nevettem magamon, hogy ez gondot jelentett . Az egysebességessel csak lendületből volt meg felfelé, de azért megvolt. Lefelé pedig csak kicsit hátrébb kellett helyezni a súlypontot..
(Mellesleg az a túra pont ideális lett volna a gravelhez, az odajutáshoz kellett menni úgy 10 km-t asztfalton, a helyszínen meg kitaposott erdei gyalogutak vannak.)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157287 üzenetére
Linkeltem a vázat pedig, igaz, hogy még csak egy váz, pár ráaggatott alkatrésszel... csütörtökön rendelem a kerekeket, minden más elvileg van. Vagyis hát ezt-azt átemelek a másik bicóról ideiglenesen, hogy guruljon végre, aztán majd kialakul, hogy mégtöbb pénzköltést hoz , vagy csak az egyik marad..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ezekre csak azt tudom mondani, hogy remélem, a bike-discountról hamar szállítanak
A fék is későbbi kérdés lesz, 785 van a Nineren, most ki lesz próbálva a Vituson, és látom majd, hogy mi merre. Volt már MT501-es (lehet, hogy az a kar volt, és MT500 a fék), én azzal is elégedett voltam, csak szeretem, ha van némi tartalék.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157296 üzenetére
viszont izomból taposva többet kopnak a görgők, nem?
Eddig ahogy számolom, fix nyeregcsővel egy kiló alatti lehet a különbség a Niner javára, a kerekeken lesz mondjuk 400g, a villa +300... Egy olcsó Suntour villa van jelenleg (Raidon), kíváncsi vagyok rá, mert egyébként elég korrekt darab benyomását kelti. Az új árát nem tudom, de 35-ért szép állapotban jó lesz nekem ismerkedni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #157299 üzenetére
A sárga decás kabátomból nekem sem jön ki a sárfolt, de csak közelről látszik. Ahogy figyeltem, terjed az is, hogy a háta középső sávjában fekete az anyag, így ki van alakítva a koszolós rész az újabbakon
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
wow, 12 sebességesben is alakulnak a kazetta-árak... [link]
Ráadásul ez 9-cel kezdődik, ami talán már túlzás is (tudom, az E13-nak is van régóta, de az sokkal drágább)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157356 üzenetére
valóban, én úgy emlékeztem, a legolcsóbb SRAM, 12 sebességes, XD kompatibilis vas az 200 euró körül van, de nem, mert ugyanitt 143,-.
Nekem eleve a 12-es rendszer drága, a 11-esnél láttam kereszteződni a saját grafikonjaimatBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157368 üzenetére
Az XD, a régi Shimi, és a Microspline ugye nem kompatibilisek sehogy sem egymással, tehát olyan csatlakozásút akarok csak venni, ami felmegy a meglévő és jövőbeni kerekeimre
A régi Shimano amúgy sem jön szóba, mert az újabb szabványok helyből +10% tartományt jelentenek a 10-es kiskerék által.Egyből jön is a kapcsolódó elmebajom, csak nincs időm kifejteni.. Mavic XA 27,5 (30mm belső szélesség, 19xx g, kb 75e HUF) Mavic XA 35 (35mm belül, 2040g, kb 75e HUF), HUNT trail wide (17xx g, 135K huf ), de nyilván mint mindig, a felszínt megkapargatva előkerülnek a nagyon negatív review-k is, amikor nem csak az angol újságírók írják meg, hogy hűdefaszaaa a hazai márka... Én eddig abban voltam, hogy a Hunttal egy életre vennék szinte kereket, de legalábbis sok évre, és könnyű is, de rengeteg fika megy arról, hogy nem elég masszív a felni.
Akkor már legyen olcsóbb, ha ugyanezt a nem elég masszívat a Mavic is tudja... és tegnap találtam valami értékelést, amit ma nem találok, ott a 35-ösről egy fokkal jobbakat írtak, lehet, hogy a 100g többlet jót tett a strapabírásnak. De amúgy 2 kilónál azért könnyebbet akartam . Pedig a 35 széles jól hangzana... de a minimum a 30.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Zsohi #157374 üzenetére
Shimanóból személy szerint inkább csak féket, és cipőt veszek . Persze ez még változhat. De egyébként hajtás terén nem onnan indult a beszélgetés, hogy akarok venni valamit, csak követni próbálom az árakat, meg hogy mi újdonság kerül piacra. Kerékkel vagyok picit meglőve, de holnap 95%, hogy valahol megnyomok egy gombot...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157379 üzenetére
A Shimano/Sram azt jelenti ebben az esetben, hogy a "régi" (HG) kazetta, és rámegy a 8-9-10-es sor mindegyik gyártótól. Meg a 11 és 12 sebességesek is, amik ilyen kialakításúak (11-es kiskerékkel kezdődnek, stb., pl. Sram NX, SX is, meg Sunrace-ek, 11 sebis Shimanók). Ez ilyen régről maradt meghatározás szerintem...
Azt nem is tudom, 11-es Shimanoból van-e Microspline, de 12-esből csak az van, azt hiszem.
Ami XD, vagy netán Microspline kompatibilis, annál ezt ki szokták emelni. És igazából nem gyakori, hogy a SRAMon kívül más is gyártson XD kompatibilis fogsort, vagy a Shimanón kívül Microspline-t, tehát ezért szoktam örömködni, ha meglátok egy új gyártót, aki csinálja.
(de jellemzően méginkább aranyárban mennek, mint az eredeti gyártótól)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157392 üzenetére
fogaskoszorú (és lánc, ezek kopó alkatrészek úgyis), váltókar tuti kell, de hátsó váltó nem tudom,kell-e, ha esetleg Shimanót veszel. Ja, és N-W lánctányér, de az kínából annyi,mint egy lánc.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157395 üzenetére
arra gondoltam,hogy bizonyos Shimik ugyanolyan pull ratio-val dolgoznak, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ez a 11-12-es generációra már nem igaz (mindjárt jön a szakértő fórumtárs, de asszem, jól tévedtem, csak 9-ig egységes a Shimanónál is: [link] )
szerk: ha egyforma lett volna,maradhatott volna a hátsó váltó,csak a kart kellett volna cserélni... nomeg az a "kiemelő" link a váltó alá, mindegy, így tárgytalan. Mondjuk már 9 és 10sebis rendszerekhez is van Sunrace wide range sor, mint amilyet lányoméra tettem (11-40, 9sebességes, de így a tartomány sem teljesen az igazi, meg az ugrások is lehetnének finomabbak)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Van arra valami jó indok,hogy ne úgy vegyek kereket, hogy mondjuk hátul 30-as, elöl 35-ös szélességű felnivel? (úgyse merem)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Zsohi #157402 üzenetére
Köszi, ez megvolt még az előző kerékvásárlásom előtt
komment szekció: " Well, I tried the blind test but I crashed in the first corner cause I couldn't see a thing..."
Az a baj, hogy nem oszlatta el a kételyeimet, nálam most a 30 és a 35 széles ugyanannyiba is kerül, és mindössze (?!?!?! ) 100g a különbség.
Jó, akkor folytatom az agymenést, aztán a végén feldobok egy érmét (és veszek egy harmadik szettet, amiről eddig még csak nem is olvastam, magamat ismerve ennek is megvan a realitása)
- 2,6-os gumival fogom használni. Elképzelhető, hogy 2,8-assal is, ha úgy alakul, és engedi a váz. A Schwalbe oldalán a mindkét mérethez a 30c-40c felniszélesség tartozik, egyformán. A 29c már nem (nyilván felraknám 29-esre is, csak ennek is van üzenet értéke)
- Ha már sokat költök, mert darabokból rakom össze a gépet, akkor kihasználhatnám, hogy valamiben jobb legyen, mint a gyári setup. Hogy a 35 jobb-e, mint a 30, azt annyira nem tudom még, de itt a remek alkalom kipróbálni. Arra hajlok, hogy a 25 sokkal jobb, mint a 20 XC-n...
- a Pinkbike írás azért más felhasználás szerint nézi az egészet, nekem finoman szólva nem ér le a kormány a kanyarban, és nem csak azért, mert keskenyebb.
- a 2,6-os a plus size-on innen van, de ha rásegítek picit a felnivel, talán pont a jó irányba tolom a dolgot. (talán nem)
- a PB cikkíró 2,35-ös (csirke!) gummát használt ... az nekem 25-ös felnin van... 2,6 meg 2,8-ashoz 40-től 60-ig tesztelte volna a felniszélességeket? Hogy visszakanyarodjak a gumigyártóhoz, ők még a 3.0-s gumihoz is beikszelik a 30-as felnit, tehát úgymond ajánlják. Jó, kicsit erőltetett a táblázat, mert látszik, hogy nem folyamatos a tendencia, hanem erősen lépcsőzetes.. [link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Tomi_Sci #157431 üzenetére
Nekem ami most van, az ilyen, csak talán más felirattal: [link]
A lánckerekei elég hulladékok, és talpas kerékkel viszont nem lehet helyből használni, csak ha kicseréled az egyik 7 mm-es gyűrűt keskenyebbre, nekem egy szétbontott hátsó sor műanyag közdarabja van ott... Sajnos a jobbik ilyen adapteremet odaadtam az acélvázas egysebességesem eladásakor, az az On-One-tól számazott, de most nem kapható az oldaluk szerint. Abban egy rakás kb 3mm-es egyforma gyűrű volt.
Ja, esetleg ha elmész bicikliboltba, lehet hogy hozzád vágnak egy szatyornyi elkopott hátsó sort, és abból lehet bányászni ilyet. Ez válasz arra a kérdésre is, hogy mit lehet kezdeni a rommá kopott hátsó sorokkal.
A rommá kopott láncokból pedig lehet készíteni karláncot, most is van egy ilyen a csuklómon, patentszemmel - sokáig nem hordtam, de amúgy ez volt rajtam még az esküvőmön isBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Tomi_Sci #157435 üzenetére
Ez is párezerre felhízik, mire összerakod belőle a szükséges mennyiséget, de ha előbb észreveszem, hogy van ilyen, a mostani zöld hétfőn csak rendelek belőle... [link]
Ja, vége a nyűglődésnek, a 30-as belső szélességű szett mellett döntöttem
És a 10-es kislánckerék nekem nem hogy nem baj, de egyenesen game changer! Úgysem az fog először elkopni, de kisebb tányért használhatok elöl, akárhogyis, +9% azért bőven érezhető. 420% százalékkal már elég jól elvagyok, ritkán érzem kompromisszumosnak, bár az ideálisnak olyan 450-460-at tartanék. Csak 12 sebességeshez jelentősen drágább a sor, és/vagy jelentősen nehezebb. Tudom, sokszor matekoztuk már a tartományokat, de egy 11-50 pont annyival ad többet tartományban, mint amennyivel a 10-42 több a 11-42-nél[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #157422 üzenetére
Ami nálam fel fog merülni egyszer, hogy hogyan tudnám megspórolni a Sram ROAD (Rival 11) hátsó váltót. Most Sram MTB hátsó váltó (GX 11) van fent, de egyszer akarok majd cserélni MTB pöcögtetőt ROAD fékváltókarra. Természetesen más a húzás.. a montisé a táblázatok szerint 3,48 mm, míg a roadé 3,1 mm.
Majd szemmelverés útján megállapítom, hogy ott működhetne-e valami alátétezés, vagy egyszerű módosítás, de ha belegondolok, erre a kísérletezésre végtelen időt el lehet szúrni, és annak a montis váltónak (még a karnak is) tulajdonkélppen most helye is lesz, szóval eléggé adja magát, hogy egyszerűen kifizessem a road hátsó váltó árát is, és akkor tutira lesz egy működő rendszerem. Pedig nem vagyok én a barkácsolás ellensége, de úgy látszik, öregszem Amikor a gravelt kezdtem építeni, felmerült a 10-es rendszer, mert akkor maradhatott volna a hátsó váltó, amikor később fékváltókart veszek, de inkább egységesre akartam a két biciklit, így ugyanolyan lánc kell, meg nem esek el a kis lánckeréktől, stbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Paxker315 #157422 üzenetére
...amúgy az eléggé vicces, hogy bár mintha nem egyezne minden szám a különböző táblázatokban, ha a road és mtb sorok (11 sebességes esetén) kiosztása, mármint lánckeréktávolsága sem egyezik, akkor most mi van
Shimano/Sram 11 sp MTB: 3,9 mm.
Shimano road 11sp: 3,74 mm (másik forrás: 3,69 mm)
Sram road 11sp: 3,72 mm
Én még azt is el tudom képzelni, hogy ennyi tolerancia van a rendszerben, de 0,2 mm * 9 az akkor is 1,8 mm (azért nem 10-zel szoroztam, mert a legkisebb lánckeréknél még a csavar pozícionál, a bowden csak a másodiktól tart)
Az Apex groupsethez mégis ugyanazt a kazettát csomagolják, ami az NX mtb szetthez is tartozik, meg egyébként is, 42 fogig jó a hátsó váltó, az meg csak MTB-ben van náluk. Ahogy a Rival hátsó váltó is... Szóval szerintem működni fog, hiszen összetartozó alkatrészek, de a számok valahogy mintha nem adnák ki..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #157457 üzenetére
Nem tudom, most mennyiért árulod, de ha még engedsz belőle...
Állítólag 2,8-ig fér el nekem hátul, csak még fogalmam sincs, hogy fog tetszeni, ami van, így nem nyilatkoznék előreEgyébként akitől ettem a vázat, most Trek Stache-t teker, 29x3.0"...na olyat is kipróbálnék, szerintem már kormányozni sem muszáj, csak ha olyan kedvem van.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157459 üzenetére
És az se semmi, hogy ha pár mm-t is (talán másfél centit), de lehet állítani a hátsó papucsot.. Ilyen kialakítású karbon vázak vannak Alin, azokra is szoktak úgy hivatkozni, mint "csájníz Stache copy", de állítólag más a geójuk.
Ja, és a Stache-ból is van karbon, meg gyárilag merevvillás is, szóval tudják a dörgéstBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157501 üzenetére
alin láttam már külön porvédőt,de ha a csapággyal együtt tolod ki, a hozzá való szerszámmal, akkor nem hiszem,hogy baja lesz. Minden más esetben viszont sérülhet, talán csak akkor nem,ha műanyag szerszámmal nyúlsz alá. és így a csapágy is cserélhető szépen, csak a Shimano nem a szabványos 7 mm széleset használja,hanem úgy emlékszem, 6-osat, ami mellé elfér a porvédő, de sokkal ritkább.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Ma megérkeztek a Mavic XA kerekeim, holnap lesz csak gumifelrakás. Az agyak, szabadonfutó szimpi, de vannak még félelmeim :) Az a benyomásom, hogy azért itt (főleg a felnin) érezni a spórolást. Illesztett kivitel (jó,ezt tudtam), egy fekete matricával leragasztva.. az áttetsző tubeless szalag alatt némelyik lyuk olyan sorjás, hogy ha nem lenne leragasztva, én bizony kisorjáznám.. mondjuk jó pont,hogy az árban a szalag is és a szelepek is benne voltak. Ezeket fölöslegesen vettem meg már korábban külön, de ezek alapján még szükség lehet rájuk .
Aztán látom lelki szemeim előtt,ahogy az agyperemből kiugranak a küllők egy 20 centis huppanástól, de persze ne legyen így :)
Azért jól néznek ki, főleg,ha majd lehámozom a matricákat , legalább a sárgákat, az nem passzol nálam most semmihez. Szalaggal együtt 958g-ot mértem a megadott 940-hez képest, bár nem volt nálam fotómasina, de valami ilyesmi volt. Hétvégénél előbb nemigen fogom tudni összesározni... addig is remélem, semmit nem felejtettem el megvenni :)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157601 üzenetére
A DUB-ea kíváncsi vagyok, az olyannak tűnik nekem, mintha mindenből a jobb megoldásokat gyúrták volna egybe. pl. van O-gyűrű a külső oldalon a tengelynél is, és asszem, belül is annál a csőnél. Utóbbinál amúgy nem kéne nagyon bejutni a víznek, hiszen lényegében nincs ott nyomás, de ott is jobbnak tűnik a gumigyűrűs megoldás,mint a sima műanyag.
Az XA kerekek is 3-as kategóriásak, szóval 61 centiseket ugrathatok vele . Amit bánok, hogy nem intéztem olyan polifoam hurkát a felni védelmére, na nem azért, mert kézbe véve jobban félek, hanem mert nem gondoltam rá előre, pedig jó ötletnek tűnik. Ennél nem nagyon akaródzik venni egy 27.5x2.6-os belsőt csak azért,hogy legyen tartalékom.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157614 üzenetére
De, feltételezem, hogy a max terhelésre igaz. Én szerkóval vagyok mondjuk 85, a bringa legyen 13-15, van még tartalék, és eddig ne mhiszem, hogy 20 centisnél nagyobbat ugrattam volna, azt se síkra .
Meg valahogy úgy vagyok vele, hogy tudjuk, hogy az internet kegyetlen, 100 elégedett felhasználóra ha jut egy elégedetlen, akkor mit fogunk látni? az az egy megírja majd a fórumokba és a boltok oldalán
És valamelyest abban is bízom, hogy ezt valaki a tervezés után le is tesztelte, és nem én vagyok az első olyan, aki tényleg kimegy vele biciklizni.
Ja, 879/988g, tehát 1867 g tubeless szalagokkal. Ma elvileg neki tudok állni a tubelessesítésnek, bízom benne, hogy ha máshogy nem, legalább kompresszorral menni fog. Aztán villanyakat is kell vágnom, már nyomtattam hozzá fűrészlap megvezetőtJa, DUB: írtam, hogy a kis bringaszervizben nem is volt hozzá szerszám
Nekem is van gumibelső a nyeregcsövön, már csak bringamosás után kezd nyöszörögni a nyeregcsövem - ebből is látszik, hogy a bringa tisztántartására tett erőfeszítések inkább károsak. Arra értettem a nyomás hiányát, hogy attól, hogy lecsorog a víz a nyeregvázcsőben, és alul távozik, vagy alulról befröcsög, szerintem annak még nem kéne bejutnia a műanyag csövön belülre. Trialbojnak nem volt cső..
A BB30-as tengelyemen a csapágyon belül is találtam sarat tavaly május után Annál nincs tömítés, a csupasz csapágyon fekszik a tengely. És bedolgozta magát. Ezt javították a DUBnál, van porvédő műanyag, és a tengely felőli részen még O-gyűrű is.még a kerékhez: a mágnes nem fogta a szabadonfutó részt, és sárgás elox a színe is, szóval nemtom.. szét nem szedem, úgy tűnik, valami ötágú szerszám kéne hozzá (amit biztos lehet nyomtatni...). De azt már látom, hogy 75K HUF-ért ezt lehet kapni (kinti ár), ha egy év múlva is kerék lesz, akkor azt mondom, nem vész, de ha problémám lesz vele, inkább legközelebb fűzetek.. valami jó kis WTB vagy DT felniből, meg Novatec agyból.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #157631 üzenetére
Ez valószínűleg így van, és szerintem ügyes lépés volt, hogy új márkanevet hoztak létre. Persze ez marketing szakon biztos alap, de én nem értek hozzá, csak látom, hogy néha kell a frissítés, hogy kicsit tisztább lappal lehessen indulni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #157649 üzenetére
Ez a Decánál nem életszerű. Ők egy áruház... :)
Van még valaki rajtam kívül, aki mérleggel közelít egy trailbringa felé? :D LÁNC NÉLKÜL (250g) 11.8 kg, igaz, még dropper sincs. És csaltam, ennél nehezebb lesz a kormány is, minden más talán adott. de ezek szerint bőven 13 alatt megáll.
A külsők felmentek szépen,nulla szivárgás, egy picit izzadtam a műhelypumpával az elején, és akkorákat szólt a helyrepattanásnál,hogy majdnem besz*rtam, de a szelepmagot kitekerve, kicsit szélre igazgatva ment kompresszor nélkül is.ui: b*zi matricák, ezek le se akarnak jönni, de legalább ragacsos nyomot hagynak. a DT-ről lejött simán egyben..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
még nincs kész, de a váltót már nem drótozom be ma.. :) Meglepett,hogy a váltóbowden nem végig csőben megy, úgyhogy nem csak felpattintom a meglévőt a másikról (amúgy is rövid)..
És remélem, nem csak bénáztam a mérleggel, majd megmérem ujra.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #157661 üzenetére
váltó és bowden az benne volt a mérésben, csak a képen nincs :)
ellenőritem még kétszer,és jó az adat,amennyire a mérleg jó ;)RaiZka: defektállóságot nem tudom, idén átalakítom azt is belső nélkülivé, de tavaly egy defektem sem volt szerencsére belsővel sem. vagy talán az,ami kicsit gyorsabb leengedésre késztette az egyik latex belsőmet.. de Contiból ultraolcsót (sport contact 2?)használtam legtöbbet, most meg Wtb van, ami inkább félterep (Resolute). de 95%-ban aszfaltozok vele.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #157668 üzenetére
Egyszer ellenőriztem a kijelzését egy 12 kilós kettlebell és egy "komolyabb" bolti mérleg segítségével, ott okésnak tűnt. a másik kép egy sorja a küllőfuratnál... Ha majd zörögni kezd, tudom, mi volt..
..a fehér bowdenház a váltóé, de nem csak darabolnom kell, hanem rövid is lenne. (másik bicikliről ez is, a fékek kábele szerencsére éppen elég hosszú volt)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Toobee #157673 üzenetére
Valamelyik korábbi évjáratból láttam a gyártó oldalán külön vázként, de azt hiszem, most nem árulnak más formában, csak komplett bicikliként. Nekem használtan 85 volt. A hasonló, külön is árult új vázak nagyjából a 150e-es kategóriában tenyésznek.
(#157672) Running : végig súrolja (gondolom a korong a fékbetétet jelenti), vagy csak ütemesen hozzáér, ha forog a kerék? Kerülhetett a féktárcsába nyolcas, amit ki kell egyengetni, ha az utóbbi. Ha csak rosszul van beállítva a fék, akkor behúzott fékkar mellett kell finoman megszorítani a (előzőleg fellazított) csavarjait a féknyeregnek, úgy, hogy közben ne mozduljon el. Illetve ha bowdenes fék, és csak egyik oldali pofa mozog, akkor a fix pofát érdemes kicist ráállítani a tárcsára, majd ezután az újrapozícionálás után vissza, mivel ...nos, mivel az nem mozog, és hogy ne súrolja egyfolytában.
Amúgy jó közel legyen a fix pofa, akkor kevesebbet hajlik a tárcsa fékezéskor. Csak ehhez egyenes tárcsa kell, és hogy jól legyen pozícionálva a fék.
Írt már valaki ennyi betűt ettől? Hátha valaki egyszerűbben is megfogalmazza majd..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #157676 üzenetére
Köszi neked is, vannak kemikáliáim , de a mechanikus leszedés a gáz főleg. Fém kaparóval nyilván nem esek neki, de valami eszköz kell, mert úgy néztem, nem jön le egyben. De ez ráér... Nem rossz a minta önmagában, de nekem még ez is sok, szeretem a letisztultabb dolgokat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #157701 üzenetére
Főleg a váz hosszát nézem, persze fontosak az egyéb adatok is, de az a kiindulópont.
Most még persze menettapasztalatot nem tudok mondani, hogy jól választottam-e, de ennek 640mm a virtuális felsőcsöve, ami pont annyival hosszabb a nekem jó méret XC vázénál, amennyivel rövidebb stucnival óhajtom használni
Ami szemre nagyon meglepő nekem, az a tengelytáv... meg hogy én arra számítottam, hogy 140-es villával olyan magas lesz az eleje, mint egy trekkingé... nos, nem tűnik úgy, talán a 66 fok miatt. Nomeg a középcsapágy, tehát emiatt a nyereg is kicsit magasabban van relatíve (a képen csak nagyon saccra van beállítva a nyereg, 2 centit csökkentettem, miután felültem).
Ami még fura, hogy én nem vagyok az a méteres kormányos típus, 72 centist tettem át az XC-ről, és ezen még optikailag is majdnem viccesen keskenynek tűnik, de megvárom a hétvégét a döntéssel, hogy milyen legyen helyette. (76 centi körüli azért kéne szerintem még nekem is)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest