Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz ZolkoW #157398 üzenetére

    Értem :R

    Hasaggymeg: Eddig nem néztem utánna, de ha jól látom az SX hátsó váltó egyes alkatrészei műanyagok :F . Sram-nál vajon lehet variálni az összetevőket? Pl. SX váltókarok, SX hajtókar, NX hátsó váltó... mert utóbbi csak 9 euróval drágább az SX-nél, így egyértelműen inkább azt éri meg megvenni.

    Zsohi: Ez a terv, de költeni valamennyit mindenképp kell rá, mert kopnak a gumik, a hajtás, elromlik ez-az... és gondoltam ha olcsón meg lehet úszni az 1x-et, akkor arra váltok majd ha megint elkopik a 3x9, de sajnos még az 1x11 is drága, pedig már a 12 sebis szetteket nyomják. Így maradok a régi 3x9 alkatrészeknél, azok filléres tételek.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • Paxker315

    addikt

    válasz ZolkoW #157398 üzenetére

    Van pár hivatkozás a témában, ami jó kiindulási alap.
    Wikibooks [link]
    Artslery [link]
    Radtexnik [link]

    illetve, ismerek egy arcot, aki mindent mindennel is próbált (pl. a sachs 90-es évek eleji-közepi new success váltókat többféle karral. Annak a sachs szettnek a húzásaránya ~1.6 volt kb.)

    Amúgy elég használható adatbázisok, pl. a 4700-ás hátsó váltó campag 10s fékváltókarral TÉNYLEG kezeli a 10s sram-shimano sorokat : ) Illetve, a 2001 előtti campag hátsó váltók 10s campag fékváltókarral szintén perfektek 10s shimano sorokon, de csörög-csattog-szikrázik 10s campag sorokon. A lényeg a rugalmasság-kreativitás meg mittomén.

    a 10t sorkezdő lánckerék nekem büdös. Már 11t-nél is "törik" szegény lánc, 10t-nél meg már szemre nagy a veszteség. :U Egytányéros rendszer legnagyobb előnye, hogy a hátsó sort elég figyelembe venni&összevetni a hátsó váltó teljes capacitásával. Így röhögve lehet hátra nagyobb átfogású sort tenni, pl. 11-32-est, 11-34-est akár rövidkanalas váltókkal is.

    https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

Új hozzászólás Aktív témák