-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225416 üzenetére
Úgy látom a nem létező piaci rést is meglelik egyesek.
Egy kicsit túlgondolásnak érzem a dolgot. Én egy sima, keskeny, gumibetétes alu taposópedált használok, tök jól rá lehet markolni a peremére lábujjal. -
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #225422 üzenetére
Kerestem a leírásban, hogy tényleg női, mert azért a nők alá amelyik dizájner odatervezte azt az aranyfalloszt, annak szobrot kellene emelni
, de aztán a táblázatban is a méretek 165 cm-től 195 cm-ig vannak, az meg nem az átlagos női méret. [link]
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #225449 üzenetére
a 810-as grx hajtókarra is a 72-es középcsapágyat javasolja:
Recommended bottom bracket_Press-fit SM-BB72
most megmértem a két hajtókart, a 105-ös átfogása valóban keskenyebb ~4 mm-rel, mint a tiagráé -> mindenképp kell a középcsapágycsere. (de amúgy is, mert nem OK már a gyári)sajnos ez szerviz lesz.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #225452 üzenetére
Találni most is ócsót
Rrskit Bearings Extractor Tool
23e【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
werszomjas
őstag
válasz
Hasaggymeg #225452 üzenetére
Ez a baj, hogy még nem használtad, nem akarod kipróbálni?
Mi alapján vetted ezt, azért még 20k-ért is jobb vétel, mint amennyibe itthon kerülnek ezek.
Kiütőből melyik az ajánlottabb?
üdv
-
ad4m1337
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225470 üzenetére
Na most sikerült nagyjából helyrehozni, mondjuk úgy, hogy 95% -os, tehát már szinte abszolút nincs nyikorgás. Ezt a kis lockot leszedtem (ez érdekes módon nem menetes, hanem lepattintós), megigazgattam a kis "biszbaszokat" alatta és visszaraktam a kupakot, és most majdnem tökéletes lett. Nem tudom mi az összefüggés de összejött, szerintetek?
-
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #225475 üzenetére
Elvileg;
EliteWheels Marvel Gravel 35Volt róla szó, h ennyire brutális felhasználást nem is kellene elviselniük.
Gondoltam biztos árulnak kemény felhasználásra valót... elvileg van enduro, de nekem nem sikerült kitallózni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz
Hasaggymeg #225475 üzenetére
Most volt időm átfűzetni a garis felnit. Szóval ez a múltkori, széttört, csak így jobban látszik a sérülés, hogy már nincs befűzve.
https://barbieripnk.hu/
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225481 üzenetére
nyelvtörő észre se vettem
-
arcitec
addikt
válasz
Hasaggymeg #225496 üzenetére
+1
Jó, hogy említetted a bringa út közepén otthagyott rollert. Hogy ez mekkora fa@ság.
És valóban egyre többet látni. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225511 üzenetére
Ha kemény lenne a csavar feje, nem lenne így elnyalva a hatszög.
Azért mondom a torxot, mert nekem bevált hasonló helyzetekben. Kicsit kúpos, keményebb, mint az imbusz, csillag alakú. Még meg is lehet ütni picit, hogy megszoruljon a csavarfejben, és aztán jöhet a bikázás.Lefúráshoz szintén jó lehet a már említett 30 centis 1/4" toldó, vagy a szögfúró adapter, bit befogású tokmánnyal vagy bit fúrószárral.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225511 üzenetére
Mosásnál mostmár takarni fogom az agyakat, (körbe tekerem valami szövet anyaggal) az majd megfogja a vizet. Esőben meg ha elkap hát istenem..eddig még 2 szer fordult csak elő. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225514 üzenetére
Simán letörik, felhevül könnyen eltörik
(de lehet azt látni szemmel majd) nyilván nem csak hozzá kell érinteni egyszer a korongot)
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225518 üzenetére
Úgy értem hogy ott a porvédőnél körbe tekerve (kis kendő), az az oda kerülő kis vizet felszívná és semmi nem jutna be , ilyesmire gondoltam
Én a hátsó agyat miután pár hónapja ujra kentem, már figyeltem hogy ne kapjon direktbe oldalról vizet, max fentről folyt rá, eső egyszer érte kicsit, és mégis most mikor ujrakentem minap, láttad milyen volt belül.Amilyen árak vannak, már jobban megérné a dekából venni egy jó kis vázt, és arra rápakolni a dolgokat. Így a kormány szárt is olyan nagyra hagyhatnám ami nekem jól esik.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225518 üzenetére
Erre lett volna jó egy lefűrészelt szárú imbuszkulcs. Persze most már kb. mindegy.
ilyen pár dekás műszerészkalapáccsal simán meg lehet koppintani egy jó hex bitet. Csak annyira kell, hogy megszoruljon kicsit a csavarfejben.Ez az imbuszos felfogatás amúgy életfogytig tartó f*szkorbácsot érdemel, mégis minden sztenderen erőltetik. Az egy dolog, hogy berohadva nem szeded le ( ez user error amúgy, zsír nélkül rakták össze ), de ha menet közben meglazul ( és mindegyik meglazul menet közben előbb-utóbb ), akkor kicsi az esélye hogy rendesen meg tudd húzni célszerszám nélkül ( ...az a bizonyos lefűrészelt szárú imbuszkulcs... ).
Én alapból dobom az imbuszcsavart a csavaros dobozba, és megy rá a hatlapfejű. Azt oldalról is meg lehet húzni. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #225508 üzenetére
Igaz Acera, de alattam is szilánkosra törött egy szett Shimano. Haverom alatt az XT szintén. Másik két haverom alatt is a Tourney (fuj
)
#225510 fulton: elindultam ér éreztem, hogy rág. Amikor kivettem a kereket, ujjal megmozgatva azt is, hogy melyik oldalon rág.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #225527 üzenetére
Nálam az agyban a tömítések törtek szilánkosra, összekeveredtek a csapágygolyókkal, aztán ott darált az egész cucc, miközben tömítés híján beázott és szétette a rozsda
. Semmi gond nem lenne ezzel, ha iparis lett volna, mert fillérekért cseréltem volna a csapágyat. A haveromnál a kalapácsok mentek tönkre asszem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #225518 üzenetére
Pont így jártam hétfőn. Elvittem autómosóba a biciklit. Közvetlenül nem érintettem a pisztollyal a biciklit, csak messzebbről áztattam le a port. Valahol bement egy pici víz (nyeregcső valószínűleg) másnap már voltak ropogó hangok. Tegnap kiszáradt, ma meg sem nyikkan a bicikli.
Megfogadtam, hogy soha többet nem viszem magasnyomású mosóba, inkább itthon elpöcsölök vele.
Más: Sajnos lemaradtam a Lidlis állványról, elvitték mind.
De nem baj, jó lesz a tyúkláb, majd rendelek valahonnan. Viszont ha már megmaradt a keret, vettem két fékváltókart. El kell kezdenem tutorialt nézni, mert az első váltót még bem néztem, hogy kell beállítani. Viszont lenne is egy kérdésem. A bowdenházat házilag mivel tudnám elvágni? Oldalcsípőt nem ajánlják a szakik, mert összenyomja. Vékony fémfűrésszel vágjam el? Vagy üetszőolló is jó lenne?
Picit hosszú a régi csavarós váltó miatt a bowdenház.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225508 üzenetére
Egyébként most mit használsz hátra? Te is ipariban vagy?
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225594 üzenetére
észben tartom
-
stickermajom
addikt
válasz
Hasaggymeg #225594 üzenetére
Stravát elnézve nagyon jó döntést hoztam.
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225598 üzenetére
szép. XC re kell is gondolom a minőség, agy felni küllő
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225604 üzenetére
akkor elnézést, nem szóltam
------
milyen jó kis stabil állvány
gondolom véletlenül lecsúszott a nyele az állványnak[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225604 üzenetére
mindig tanul az ember
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
Hasaggymeg #225608 üzenetére
Rendben köszi. Csak azért kérdeztem az árakat, hogy a jövőben milyen költségek merülhetnek majd fel. Bár igaz, akkor nem kellett volna hozzátennem, hogy mai árfolyamon. Úgyhogy ha kapok csak egy becslést a teljes csere hozzávetőleges árára, annak nagyon örülnék
Fox Evolution amúgy jó villa? Mondjuk egy Rockshox Rebához képest.
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
Hasaggymeg #225610 üzenetére
Ez most a fox fanoknak egy insider beszólás volt, vagy tényleg így van?
Ami azt illeti gugli az ellenségem faceval karöltve, de ez már inkább tech téma, mint bringa téma
Viszont értettem amit értenem kellettAkkor úgy fogom kérdezni milyen láncot és sort (előre+hátra) ajánlanátok majd venni, ha eljön az ideje, ami nem gagyi, de nem is profi, mondhatni ár érték arányban kiváló? Köszönet szépen!
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #225612 üzenetére
Ja, én is csak dolgozni tekerek el minden nap.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
.mf
veterán
válasz
Hasaggymeg #225612 üzenetére
Összekötöm a kellemeset a hasznossal: bringával járok munkába. A munkavégzés helye meg éppenséggel a Stelvio-hágón van
/ na megyek is felveszem az azbeszt-köpenyt és a kövezés-álló sisakot
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ad4m1337
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225474 üzenetére
Ne haragudj ha noob kérdés, de hova tegyek teflonos sprayt? A lock kupak alatti részhez (ott egyébként ilyen szilikon zsír jellegű anyaggal volt kenve) gondolod?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #225628 üzenetére
Jó terep, szeretem ha ráz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz
Hasaggymeg #225629 üzenetére
Akkor jó! Mármint a fox része, a 70e alkatrészcsere része kevésbé
De aztán megláttam, hogy főleg a hajtókar miatt ennyi. Ott amúgy nem lehet külön a tányérokat cserélni, csak egyben a karral?
Nagyon sokat segítesz amúgy, meghívhatlak egy powerade-re?
(Viccen kívül. De nem elkalandozni az oldalon
)
-
.mf
veterán
válasz
Hasaggymeg #225633 üzenetére
Inkább csak sokan vezetnek / mennek nagyon lassan, mert szokatlan és ezért félelmetes nekik a szerpentin, vagy nem tudnak jól kanyarodni, jó ívet venni. Vagy csak nézik a tájat, ezért nem sietnek.
Messze nem feszegetem a határokat, bőven lehetne tovább bedönteni, kevesebbet fékezni, szűkebb ívet venni - de minek, felesleges kockázat. Hiába tűnik másoknak nagy tempónak, ezt még teljesen biztonságosnak érzem.
Az asztmán (+ tetejébe 30%-kal kisebb tüdőn) sajnos nem lehet csak úgy fejleszteni, főleg nem pár hét alatt. Egy-két éve télen-tavasszal párhetente tekertem ki Bp-ről a Prédire, de a nagyobb / hosszabb emelkedőkön ott is tolás lett a vége, és alig volt változás sokadik alkalomra is; itt pedig még több, még combosabb emelkedő van egymás után.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zsamiatt
őstag
válasz
Hasaggymeg #225651 üzenetére
honnan vitték el? Voltál valahol vagy otthon betörtek?
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Redneck
veterán
válasz
Hasaggymeg #225648 üzenetére
Egyébként lakásban, de leszaladtam a boltba és nem vittem lakatot. Egyetlen percre mentem be zárás előtt (XI. ker Andor utcai Spar), és már nem volt sehol.
Bemegyek teszek azért feljelentést, hátha a kamerán látnak valakit, meg elküldöm őket a halál f*szába hogy érezzék mennyire utálom őket. Mihaszna pénzbehajtók.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Alg
veterán
válasz
Hasaggymeg #225651 üzenetére
Itt Bécsben is lopják, ha valaki kicsit is értékesebb(nek tűnő) bringát tart a társasház közös tárolójában vagy a külön zárható(!) pincében, azt előbb-utóbb kifigyelik és elviszik. Ismerősnél pl. a betonba lecsavarozott állványt csavarozták szét, de arn kolléga is tudna mesélni, nála ha jól emlékszem felfeszítették a pince rácsos ajtaját (ilyenről egy időben kb. hetente lehetett hallani)
Egy párnak meg a kempinghelyről vitték el éjszaka a bringákat amíg ők a sátorban aludtak
Aztán gondolom ezek mind mennek a keletEU apróhirdetésekbe, sufni bringaboltokba...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Oktaan
csendes tag
válasz
Hasaggymeg #225669 üzenetére
Ezirányú ismereteim kissé korlátozottak, de ezek nem akkor kellenek, ha kazattás a racsni? Menetes racsni esetén nem elég a spéci dugókulcs?
[link]
Illetve azt kivülről meg tudom állapítani, hogy menetes vagy kazettás racsnival van dolgom?[ Szerkesztve ]
...
-
kuntics
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225682 üzenetére
Jött volna 2 nappal később, talán a fékeket is beállította volna.
-
6030D
Ármester
-
válasz
Hasaggymeg #225651 üzenetére
Persze, a regisztráláshoz kér jó pár adatot. De nekem nem volt gond, megadtam mindent, aztán küldték a kártyákat.
Igen, ha elkapod a tettest és megvered, az a hátulütője, hogy nem érdemes rendőrt hívni, mert még te húzod a rövidebbet.
Redneck: hát igen, szomorú, hogy ilyen világban élünk. Sajnos egy perc alatt is meglovasítanak bármit. Egyébként a patentpedál további előnye, hogy megnehezíti az eltekerést. Legalábbis, ha látom, jó eséllyel futva utolérem, ha normál cipővel szerencsétlenkedik a tettes.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Redneck
veterán
válasz
Hasaggymeg #225753 üzenetére
Visszalépés, de ennyiért nem hagynám ott. A képek alapján alig használt, és az enyémhez hasonlót inkább dupla áron mérnek.
Ha annyira nem jön be, kb. ugyanennyiért el lehet adni.Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #225750 üzenetére
Ja, nem úgy értettem.
Helyi boltba ha bemegy az ember. Itt a városban 5 van, de mindegyiknek csak Shimano van. Webshopokban van. Sokszor itt a legnagyobb boltba (KaloBike) ugyanannyiba kerül az alkatrész, mint az ebike vagy BikePro shopban, csak persze nincs szállítási költség. Így sok mindent helyben veszek meg. Van egy BikeFun/Merida viszonteladó is, ott is sok minden van. Na ő például csak Shimano, Cube, SKS, Cateye stb. márkákat tart.
Annyira még nem éreztem fontosnak a SRAM váltást, hogy rendeljek. -
fulton
addikt
válasz
Hasaggymeg #225744 üzenetére
Koszonom az infot, azt a kereket be akarom majd tenni normalisan a vázba ha csere érett lesz a hátsĺ agy is (de oda valami shinamot néznék hang miatt valszeg, dicsérik a m756 ot. Kár hogy két oldalt nyers tengely vég fekszik fel a villasarura. Sajna nekem ezt a mostanit elnyalta.
Fall-N:
Integralt hajtómű van benne. 68 as csapágyház. Bb52 es.
És azért kérdeztem mert ha a kereket be fogom rakni egyenesen a vázba, akkor a láncvonal nem lesz már jó (azokra az átetelekre amit en 90% ban használok) és azért kérdeztem mennyit rakhatok ezekből a hézagolókból.[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz
Hasaggymeg #225753 üzenetére
Volt az már 70.5 is, amikor nem volt ekkora szembeszél
Az outis csapat valószínűleg Bormio felől jött, lehetett már mögöttük 1200-1300 szint, míg nekem csak 70 felfelé a kanyaromtól, utána meg lefeléből kipihenten fordultam rá, így nem fegyvertény leelőzni őket
(Az viccesebb volt, amikor két egész jól menő outis után mentem, aztán egy hosszú de göröngyös egyenesnél, amelynek a végén egy szűk, erősen befelé dőlő dupla visszafordító van, ott megelőztem őket, és hallottam a srácot mögöttem hitetlenkedve-nevetve felkiáltani, hogy "WHAAAT?!?"Arról sajnos nincs videó, köcsög kamera nem kezdett el felvenni, amikor indulásnál megnyomtam a gombot)
10-12 lefelé út (meg még előtte sík ill. kevésbé meredek részeken erre-arra) után az első betétek kb felénél lehetnek, a hátsók még 70-80%. Számítottam rá, hogy nem fogják kihúzni a szezont, ezért hoztam még két párat.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz
Hasaggymeg #225783 üzenetére
"Lefelé pedig a tapasztalat, vagyis az út ismerete (10 ereszkedés pár 7 alatt) sokat számít, lassan ismersz minden kanyart."
Jó lesz az 70-nek is
ha a tavalyi kerek 50x kocsival fel-le alkalmat és az ideieket is számolom - persze más kocsival, mint bringával, de mivel sokkal régebb óta bringázok-motorozok, mint vezetek kocsit, ezért folyton bringás-motoros szemmel is figyeltem az utat, tanultam a kanyarokat.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zsocy
őstag
válasz
Hasaggymeg #225825 üzenetére
Erre gondoltam én is, jól szétverhette ha a csapágygolyók kigurultak és eltört az átütő... Karbon a villa is, lehet ott is sikerült némi kárt okozni, de ne legyen igazam.
Én szeretek szerelni, elvagyok vele, de az is érthető ha valaki utálja. De egy belső csere az szerintem nem szerelés hanem a bringázás része. Csináltam út szélén is, ha haza akartam menni, akkor kellett. Az ilyet tényleg érdemes begyakorolni kicsit, mert defekt az tényleg bármikor jöhet. -
andrisbandi
őstag
válasz
Hasaggymeg #225825 üzenetére
Focus Bikes - RAT (Rapid Axle Technology)
https://www.youtube.com/watch?v=fA7ClKdz74MLehet ilyen spéci átütős, ami gyakorlatilag gyorszárnak tűnik, csak vastag.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Sped
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #225825 üzenetére
Úgy, hogy azt hittem beragadt/beszorult, ezért megütögettem kalapáccsal, hogy kilazuljon. Hát nem jött be. Többet biztos hozzá nem nyúlok semmihez a bringán. Villához nem értem hozzá semmivel, annak semmi baja. Életem legnagyobb hülyeségét csináltam, ciki vagy nem ciki.
#225830andrisbandi
Igen, erre hasonlít, csak az a kallantyú vége nem kihajtható, hanem fix. A másik oldalát meg imbusz kulcsal lehet tekerni.IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #225871 üzenetére
Tavaly volt az esős, brutál sáros pálya, ez meg a második verseny ezen a pályán, szóval nem volt nehéz PR-t menni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Ukrajnai háború
- Gaming notebook topik
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Shell script topik
- Linux Mint
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Fali konzol lapos tévékhez
- További aktív témák...