Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Verjem bele, hónak még csak a híre sem jár erre, de ma is sikerült alámerülni a sártengernek, kevesebb mint 1 km volt a sáros rész, olyan lassan mentem ahogy csak lehet, mégis tiszta dzsuva lett az egész gép :( előtte az egész erdőben alig néhány sárpötty jött csak össze. Ropogott a lánc hazáig, nagyon rossz érzés volt tekerni. Vizet alig vittem, de ezután teletöltöm a kulacsot, mert láncot mosni mégiscsak kell a víz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello,

    A munkába is bringával járó néptől kérdezném, hogy használt-e már ilyet, vagy ehhez hasonló combvédő gúnyát?

    jjeahh: Ne szarozd a Maxxis-t, neked csak 1 modellel van bajod, attól még a többi gumi lehet jó, és gondolom az is, mert rengetegen használják a DH-s népek közül is, és ott tényleg ki van maxolva minden méteren. konluzsön, menjen mindenki racekingel :)))
    Én is igyekeztem elkerülni hogy az egész schwalbet emlegessem, csak azért mert nekem kiszakadt az első, csak arra az olcsó gagyi típusra mondta hogy elkerülendő. (túl rövid volt a közösen töltött km száma, nem sikerült megjegyeznem a modell nevét :B )

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz f4lcon #154328 üzenetére

    Aha, ez izgalmas, de én nincs hova eltegyek egy kabátnál is nagyobb ázott poncsót/nadrágot a melóhelyen. Ezért tetszett ez a combvédős cucc, amit ráadásul meg tudnék varratni magamnak. Eddig mindig megvártam míg elállt, én max a szitálást vállalom be. Ha komolyan esik akkor felejtős a bringa, így is tiszta víz az arcom, pedig 7 perc alatt csigatempóval is beérek, de ázott kutyaként nem lehet elkezdeni a napot, legalább is szerintem.

    (#154321) jjeahh
    Tudom, csak arra értem, hogy írd oda h a Maxxis Ardent gumival van bajod, ne csak maxxist említs. BTW szerintem az ikon jó kis gumma, de természetesen csak hátul és xc-re, nekem bőven elég volt idén. Elöl nyilván csak a nagyon profik/bátrak/hülyék mernek ilyennel vadulni, én még próbából sem vállalnám be. Elégedett voltam az xkingel, de jövőre lehet bepróbálkozom egy Maxxis Agressorral, nem tudom valójában hogy néz ki, képek alapján elég sűrűnek tűnik a fogazása, hogy ne legyen tőle rázós és szenvedős az aszfalt. Mondjuk azt pl nem értem miért barázdált a bütykök alatti gumi rész is, szerintem ez csak arra jó hogy még nehezebben tisztuljon a sártól, illetve otthon is nehezebben mosod le róla a ganajt.

    És igen, ide is elért a tél, 1 fok volt, amiben max akkor tekerek, ha jár mellé hó, de ennek semmi híre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #126265 üzenetére

    + (#154372) jjeahh

    Fejből beírni valamit nem ér, ami nincs stravan az nem is adat :) Rendes képeket toljatok fel, mint tavaly.

    Ez a veloviewer tavaly is szépen összegezte az évet, vagy ott a #YEARINSPORT stravahoz, tavaly itt kaptunk egy videót, idén már csak dinamikus infografika van.

    Tavaly 6030D-nek összejött a 10x everes, idén nekem is ez volt a cél, de messze elmaradtam. Picit jobb mint a tavalyi 6.2, de még sok time management kell, hogy sikerüljön. Idén talán meglehetett volna, de agusztusban végig dögrováson voltam, illetve az év felénél vége lett a szabaduszók lezser időrendi beosztásának. Annak azért örülök, hogy ezen a grafikán, egyedül az augusztusi kék szín hiányos, a többi hónapban, sikerült hasonlóan alakítani a görbéket :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Visszaraktam a deore láncot, télire, az már úgy is rozsdás a mosástól, az sram 1051-et meg eltettem jobb időkre, légmentesen lezárt fóliába, egy benzines mosás után. Az érdekelne hogy jó ez így, vagy fújjak rá wd40-et, és azután zárjam le? Esetleg láncolajat kenjek rá?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #154755 üzenetére

    Bmeg, itt az elmúlt héten kb fele ennyi volt, ami nekem már annyira hideg, hogy ha csak a bringámra gondoltam is elfogott a borzongás... Mondjuk melóba mindig biciklivel járok, de az a nevéből adódóan nem bringázás, szóval nem számoljuk ide :B

    Na de tegnap végre, elértük a 0 fokot, és mentem egy kis kört, elég fura volt a nagy ködben tekerni, főleg mikor a helyi """hegy""" lábához értem, lőttem 5 fotót, kitisztult és bekékült az ég, majd mikor felmásztam a tetejére, 1 fokból 10 lett.
    Király érzés a köd felett lenni. Felfele sikerült megtalálnom azt a 10m2, ahol masszív agyagos híg sár volt, tiszta sár lett a bringám, mire hazaértem ráfagyott a bringámra. Ilyet még nem tapasztaltam, mindig le szoktam loccsintani ilyenkor, de ezt még kaparóval sem tudtam kiszedni szinte sehonnan. Ilyenkor mi a fenét kell csinálni? Ezek szerint még sosem tekertem ilyen hidegben.

    Ez meg a nap 700méterrel arrébb készült, a pillanatok alatt hangulatot váltó erdő, nagyon érdekes.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Szevasztok, mi újság errefelé, mindenki aktívan fórumozgat?
    Úgy tudom felétek aranyélete van a bringásoknak, melózni nem kell menni, de erdőbe szabad csapatni :U Itt kb vasvillával tartanak távol az efféle csacskaságoktól, már nem is tudom mikor jártam utoljára a természetben. Gondoltam felnézek olvasok pár beszámolót azoktól akik most is zavartalanul járják az erdőket.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van valakinek tapasztalata G02S Resin, J02A Resin vs G03S Resin, J03A Resin fékpofákkal?

    Vettem egy J03A-t előre, illetve rendelt nekem valaki, de mikor átvettem J02A volt rajta, nem nagyon van kinek visszaküldjem, aki rendelte szarik bele hogy hibázott. Neten leírásban azt írja hogy 40%-al tovább tart az új J03A, az eladó szerint örüljek hogy a régebbit vette nekem, mert ezt azt jelenti hogy 40%-al gyengébben fog az új, hogy kijöjjön ez az érték :C

    Aki próbálta már mind a kettőt a J szériából, érzett bármi különbséget, kopásban, nyikorgásban, fékerőben, vagy ezt az egész csak marketing duma, és mind a kettő ugyan abból van, max picit megszínezték az újabbat, hogy másképp nézzen ki?

    slx m7000-be kell

    Köszönöm

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tud valaki segíteni, nem értem mi van a fékemmel. :F

    M7000, hátsó fék, pofát és tárcsát cseréltem, letisztítottam óvatosan a dugattyúkat, visszanyomtam műanyag gumileszedővel, majd átnyomta rajta annyi olajat hogy teljesen kimossam a régi fekete trutyit belőle. Runner módszerét használtam a bringa vízszintesen állt, nem lett kemény a végére, ezért ugyan abban a pózban, behúzva rögzítettem a fékkart, fékpofát tárcsával a helyén, 3 órára úgy hagytam, majd kiengedtem rá a tölcsér bele olaj, 2-3 pumpálás és több nagy bubi is kijött, minden ok, kemény fék, elmentem bringázni tökéletesen fogott. Másnapra elpuhult, 3. napra tiszta takony volt, csak akkor keményedett fel ha hosszabbat fékeztem, újra megcsináltam a tölcséres trükköt megint jó volt, megint lepuhult, ma 3. alkalommal is megcsináltam, 5 percre mentem vele, végig jó volt, itthon áll 4 órája és már érezhetően puhább.

    Mi lehet a gond? A lenti csavar és a fenti is meg van húzva rendesen. Mintha nagyon picit olajos lenne a fékkar alja, v belseje, de épp csak fénylik.
    Mielőtt nekifogtam volna nem emlékszem hogy ennyire kiszámíthatatlan lett volna a fékerő. A fékkábel nincs megszakadva sehol.

    Éjszaka végig behúzott fékkarral állt vízszintesbe, egy papír volt a fék alá rakva, ott ahol hozzáért a fékkar alsó pontjához kb egy kisujjnyi nagyságú olajfolt lett.
    Tönkre lehet tenni azzal hogy kicsavarom a fékkaron lévő csavart? (hogy olajcsere alatt a legtávolabb legyen a fékkar a kormánytól), pedig ügyeltem rá hogy ahogy picit nehezebb csavarni egyből megálltam.

    Kösz

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #163119 üzenetére

    Ok, a mostani tekerés után egyértelmű hogy valami gond van. Ezen a két helyen olajos picit, a féktest, és a fékkar.Na most ez azért problémás mert foglamam sincs a fék felépítéséről, és hogy hol vannak itt szimeringek, én egyedül a fékkar tetején látok egyet amikor lecsavarom a tölcsérnek.

    Illetve azt sem értem hogy a fékkarnál hogy ereszthet olajat ott mirefel romlott el valami, mikor a fékkar azon részét nem is piszkáltam. A féktest 8as csavarját meg éppen csak meg szoktuk lazítani, ha az tökig van húzva de csak könnyezik, akkor ott mi a teendő? ott is van szimering valahol?

    Erre van szerviz kit, vagy hogy kell megoldani az ilyen szitut?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #163144 üzenetére

    Itt egy videó róla, hol olajos. Reggel szárazra volt törölve.
    Ahogy nézem egy darab csavar nincs rajta, szóval ha ez nem áll el magától, amire ugye nincs sok esély, akkor kuka?

    Az előző hátsó fékemmel is ez volt, ugyan ez a bringán, de az már így jött a bringával együtt, ez meg 1 és fél évet bírt, és pont egy teljes olajcsere után kezdett el folyni, legalább estem volna egy kva nagyot, és akkor mondhatom hogy na inkább az törjön mint a karom, de így.

    jjeahh, de az más féktest, olyanom nekem is van, ezen nincs mit elnyalni, alig kell kitekerni.

    Zsohi, és megoldódott a féktest szivárgás is magától?

    bardi, persze vettem még 100ml, és összeöntöttem a régivel, ami tavaly ősszel lett vásárolva, illetve ez nem romlik meg, szóval lehetetlen hogy az olaj legyen rossz.

    Van rá esély, hogy a szürkés olaj, ami benne volt, eltömítette azt a kis lyukat ahol most szivárog, és az új tiszta folyadék meg simán kicsöpög mert nincs még benne fékpor, meg egyéb kosz darabkák?

    szerk: Pont a fék lenne az utolsó amihez kínai szart vásárolnék, meg nem is hiszek a leírásban, de ezek szerint azt a kis dugattyút ki lehet cserélni mindben?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz xy.zsolt #163106 üzenetére

    ok de mi a neve? Kulon mozog rajta a két fenék csont? 25 euro volt? az nem túl sok, kicsit nehezen hiszem el hogy annyiért lehet minőségi nyerget gyártani. 50+kmen próbáltad már?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz xy.zsolt #163106 üzenetére

    Nekem is van/volt kínai karbon cuccom, kulacstartó, kis szarv a kormányon, és nyeregcső, ebből a szarvat leszámítva nem használom őket, de a közös az volt bennünk hogy egyiknek sem fekete, hanem fehér pora volt, ami azt jelenti hogy nem szén, hanem valszeg üvegszálból van, ami nem ugyan az.
    A nyeregcsövet mikor méretre akartam vágni derült ez ki, azóta egy dobozban pihen, a kualcstartó jól bírta el is adtam egy bringával, az tényleg könnyű és strapabíró volt, a kormány szarv sem kell kibírjon semmit, az sem zavar, de semmi olyan alkatrészt nem mernék bevállalni kínából, ami ha eltörik, veszélybe kerülhetek.
    (pl a kamu karbon pipák meg kormányok 15 dodóért, nem is értem, minimum börtön járna érte, ki tudja hány ember alatt törtek már el)

    A hervis az élelmes emberek boltja meg az enyém, én csak onnan tudok olyan ruhát venni ami jó rám :C onnan bringát venni csak úgy érdemes, ha gari lejárta előtt visszaviszed, és van pofád azt kérni hogy fizessék vissza az árát, mert feltörte a fenekedet, 6 hónap használat alatt.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Teasüti #163186 üzenetére

    Köszönöm a részletes leírást. A légtelenítő csavar lehet nem szivárog, ma fog kiderülni, szépen áttöröltem a kupakot is, ha tekerés után nem taknyos akkor az rendben lesz. Az is fontos, hogy a fék így nem életveszélyes, ahogy írtad hosszabb fékezésekkor felkeményedik, és lehet vele csapatni, de nyilván nem jó érzés, hogy az alig másfél éves fékkar már köhög.

    Egy fontos kérdés, szabad/lehet szétszedni és cserélni a dugattyút az slxm7000 fékkarban vagy nem? Runner és Teasüti teljesen másképp állnak hozzá. Én nem találtam YT-on erről a modelről fékkar szétszerelős videót, csak az m8000-ről van. (Egyértelmű hogy nem várok 3 hetet mire megjön egy kis dugattyú, helyi boltoknak tuti nincs, de ha le is cserélem a fékkart, esetleg megjavítanám a régit is, időlimit nélkül, aztán legalább nem kell kidobni.)

    (#163183) Runner_fxr
    Pontosan így csináltam, egy nagyon részletes leírásom van tőled, mindig azt követem, még egyszer sem sikerült tökéletesre :C , nekem a fékkar lekötözős megoldás oldotta meg, azzal kijön még pár nagy bubi, és utána kemény lesz. (lehet ezzel vágtam tönkre? gmbnenl tanultam).
    Én pont nem az vagyok akit leírtál. Napra pontosan fel van jegyezve mikor cseréltem a féket, 2018.november 7. és azóta 2x lett légtelenítve, ez volt a 3. Két szett fékpofát evett meg, és most sem volt kimondottan fekete az olaj. Szóval nem mondom hogy a shimano szar, de hogy nekem kvára nincs szerencsém a hátsó fékeivel az most már tény :( meg a középcsapágyaival, meg a láncaival, meg a váltóival :Y , igazából a shimano egyértelműen gyűlöl engem :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz lugosi #163212 üzenetére

    Nekem van/volt bbb és park tools öntapadós 700ft 6 db, elfér bármiben, nekem nyereg alá volt ragasztva 2 gumileszedővel. Tökéletesen működik, viszont nem minden esetben tart örökké. Legalább 2x de lehet 3x volt már olyan defektem mikor egy ilyen folt engedett el picit, és annyira lassan eresztett hogy nem találtam meg a lyukat a helyszínen csak otthon víz alatt.

    Szóval az előnye hogy sokkal kényelmesebb vele terepen dolgozni, minden esetben azonnal megoldja a gondodat, de hosszú távon okozhat kellemetlenséget, és azért kevesen vannak annyira eleresztve idővel, hogy otthon szétkapják megint és elkezdjék újrafoltozni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Teasüti #163345 üzenetére

    Jaj na idegesítsél már, ilyen nincs. Hát akkor te vagy egy vadállat vagy aki sosem fékez, vagy ez a bringa nincs is használva? Milyen gép, monti? hol jársz vele? melyik modell?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Maximum1 #163374 üzenetére

    Engem az érdekelne, hogy ilyen esetben mi van/lesz a bringával, Pontosabban ez az eset azért nem gyakori, inkább az ha a bringás megsérül és mentő kell jöjjön érte, a bringát gondolom a mentősök otthagyják, ebben az esetben tehát aki kapja marja? Remélem sosem kell alkalmazzam, de van ismerős aki egy nagyobb baleset után előbb hívta a barátját hogy menjen érte, és csak utána a mentőt, hogy mindenképp előbb az érjen oda aki hazaviszi a bringát miután őt elszállítják.

    A videóhoz meg annyit, hogy amíg az utolsó előtti bekezdést nem olvastam el, simán úgy éreztem hogy túlkapás. Minthapéldája ez a kis klipp annak, hogy attól föggően hogy vágnak meg egy videót, manipulálhatják a közvéleményt, ez a klipp rendes leírás nélkül a fb-on futótúzként terjedhet, és ismét felcsiholja majd a rendőrség elleni gyűlöletet, pedig mostanában okosan tolják a marketinget Személyes kedvenc: [Balázsék 29:04]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #159172 üzenetére

    (#159168) jjeahh : Azért abból ne indulj ki ami velem történik, mert ahogy a példa mutatja én nem fortuna kegyeltje vagyok.
    A FOX telókkal, de inkább tagokkal meg tény hogy csak negatív tapasztalatom van, mindkét rugós tag ami alattam volt eresztette az olajat, szimering csere után is, de ezek azért nem új/modern cuccok voltak, egyik 2013-as darab másik 2015, alsó kategóriás mind. Mondjuk a 2015 tag most is teszi a dolgát, mind a 3 állásban, csak valamiért elköpködni az 5ml fox fluidot viszonylag hamar.
    Ettől függetlenül ha tehetem többet nem veszek ilyet, vagy ha bringával jön azonnal eladom, mert hogy nehéz szervizelni, alkatrészt is macerásabb szerezni hozzá, tehát olyannak mint te, meg én, aki valószínűleg egy xc gépen észre sem veszi a különbséget egy hasonlo RS-hez képest, kb semmi előnye nincs.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz cech19960320 #163477 üzenetére

    Én nem olvastam mire kell, de az a Focus, ha okosan tolod neki erdőben, ugribugri nélkül, kerülve a meredek, hosszú leejtőket szerintem sokáig fogja bírni.

    Csak viszonyításképp, 2014-ben vettem ezt a vasat, első bringám amivel elhagytam a várost, megjárt mindent amit csak lehet, leejtőztem vele, ugráltam, sziklás részen verettem.
    Persze nem arra való nem is szerette, sokkal jobban kotyog a teló, de kibírta és azóta is szépen megy, és vált, és fékez stb stb. Egy hajtás volt rajta cserélve (5000+km utáb), + a 2 gumi ami kopottan érkezett.
    Az új bringákhoz nem értek, de egy általad linkelt modell a legtöbb embernek elég lesz egész addig amíg vagy ráun az egészre és megszabadul tőle (jelzem könnyebb eladni egy ilyen bringát) vagy beleszeret, és magától cseréli a következő szezonra, ebben az esetben is könnyebb eladni, vagy továbbadni rokonnak aki még az út elején van.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #163301 üzenetére

    Szomorú hogy nem lehet javítani, de igazából én sem szívesen matatnék a fékkel, főleg mivel nem is drága egy új fékkar, lehet ezért nincs stockon sehol.
    De azért hogy biztosra menjek szórtam rá egy kis lisztet, hogy lássam hol folyik, és hát folyik ez a szar mindenütt, fent is lent is.
    A féknyereg is érdekes,, szétszedtem azt is, kiderült hogy van gumigyűrű a légtelenítő csavaron! Így néz ki ha valakit érdekel. Viszont az olaj meg azon a picit lyukon folyik át, amit nem a gumigyűrű zár le, hanem gondolom a féknyeregben a falhoz feszül. Szóval ha itt is ereszt az olaj, akkor a benti részen kopott meg a fal amit azért elég nehéz összehozni, 6 olajcserén van túl. :C
    Amúgy ereszti itt is az olajat, most kitakarítottam, picit koszos volt a csavar körül a belseje remélem megoldja.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #163625 üzenetére

    Miért adtad el a bringát ha még nincs kosárban a következő :Y Milyen felelőtlen bringás magatartás ez :U ?
    Végül megérte az az 50k a vázfóliázásra? Eladás előtt lekapartad róla? Tőled mondjuk öröm lehet bringát venni, minden karban van tartva, és szinte alig használod. A 25kmph limitet ilyenkor visszarakod, vagy csak szólsz az vevőnek hogy tudja ez így szabálytalan, és hallgasson róla ha esetleg kérdezné a szerv, hogyan képes 45 el repeszteni síkon egy ekkora géppel? :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #163654 üzenetére

    De akkor most nincs bringád? :U A karanténban a műhelyedet építetted, nem is csapattad az erdőkben?
    Fontos kérdés, tudom hogy te hátsó csomagtartón hordod, utoljára legalább is így volt, de az érdekelne, hogy elektromos gépet nem is lehet/szabad tetőn szállítani? A keresztrudak nem bírják, vagy nincs olyan szállító karmantyú ami be tudná fogni a vastag alsó vázcsövet?
    -
    Stravan használja valaki a privacy beállításban a lakhelyének 400-600 méteres sugarú körben való elrejtését? Állítani akartam rajta pár hónapja, megőrült az oldal, és bármilyen utcát írok be mindig egy 10km re lévő pontra teszi le a kört, írtam nekik de nem válaszoltak. Akkor ez azért lehet mert nem vagyok előfizető, és buktam ezt az opciót?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    6030D Főnök úr, lehetne egy gyors kérdésem?
    Karantén okozta 2 hónapos üresjárat után, mi a leggyorsabb módja az állóképesség visszaszerzésének? Hosszú távot mennék(nálam ez 60-65km), de nem tudok, 2 óra után olyan éhes vagyok a festést felmarnám a vázról, hiába csokizok közben, többször megállok pihenni.
    Nyilván egekben a pulzusom, hiába mászok óvatosan. November óta, nem voltam ekkora karikán, de azért télen sem hagytam ki 2 hónapot egyhuzamban. Most erőltetni kellene a hosszabb mászásokat, vagy pont hogy kerülni és minél lassabban mászni alacsonyan tartva a pulzust, mert az segít visszanyerni a formám? Utóbbira tippelnék, így is csinálom, de hátha lehet okosabban.

    Továbbra sem akarok csúcsokat döntögetni, de 60km/1000 szint, alap kellene legyen, éhezés meg komoly fáradtság nélkül, ezt a szintet szeretném elérni még mielőtt jön a második hullám és visszatoloncolnak ismét a lakásba.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz itouchfan #163699 üzenetére

    + a többiek akik válaszoltak.
    Ok, lehet ott hibáztam akkor hogy péntek óta (mióta újra szabad erdőben csapatni) minden nap szúrtam neki, és nem volt pihinap. 3 napja ugyan oda mászom fel, és a tegnapinál már éreztem hogy semmi erőm nincs, az előzőekhez képest, hamarabb lassultam, és váltogattam vissza, eddig tartott a felhalmozott lendület :DD
    -
    jjeahh - A HT pedálnál nem az van hogy nem lehet szétszedni? nekem volt vele gondom, pár hónap/fél év után kotyogni kezdett éreztem is tekerés közben, megkérdeztem itt is, azt mondtátok, nem lehet szétkapni, 1 csavar van a tengely végén azt megszorítottam és azóta jó. De lebontani nem tudtam a tengelyről a pedáltestet.
    Hasaggymeg-nek volt valami problémája a csoda kék pedáljával? Ha nem kotyog, semmi baja nincs, akkor is szét kell szedni a pedált? Az nem olyan mint a számítógépben a RAM, örök élet +2 nap garancia, max ha eltöröd kell lecserélni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Használja valaki az újabb shimano fékeket? Pl a Shimano SLX BR-M7100 szériát? Ezt kinézetre ugyan az mint a 7000 csak át van színezve meg más a felfogatása?!

    A féknyerget muszáj lecseréljem mert ott továbbra is ereszti az olajat, a kar talán megjavult. Mivel a 7000 és 7100 modellekhez ugyan olyan olcsó a féknyereg gondoltam esetleg megpróbálnám felpattintani az újat, ez működhet?
    Csak mert 2 oldalon 2 félét írnak, Hibike szerint nem kompatibilis (M7000 - Recommended brake hose: SM-BH90-SBM ) vs (M7100 Recommended brake line: SM-BH80-SBM )a cső méret/típusa, bike-discount szerint meg igen, (Recommended brake hose: SM-BH90-SBM)habár itt nem árulják már a régi 7000 modellt.

    Persze tudom az a legbiztosabb ha ugyan arra cserélem le, viszont nem tetszik az ötlet hogy lecseréljek valamit ugyan arra a modellre ami egyszer már gyorsított eljárással tönkre ment.
    A teljes féket sem tudom lecserélni, mert akkor meg ilyen tákolmány kellene a kormányra, mert hogy az EV váltóknak már nincs 10-es rendszerük, az új fék pedig már EV.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ZolkoW #164152 üzenetére

    Esetleg nem pont az előző slx ről váltasz? m7000? Az majd érdekelne, hogy mit szólsz hozzá, a 7120 nem volt opció? Neked azért csapatósabb géped van, nem kellett volna az a 2 extra dugattyú?
    Nekem semmiben nem lenne igényem az xt-re, legtöbb ember szerint az éppen csak könnyebb mint az slx, ez meg max a versenyzőknek számít igazán.
    Nekem is úton van egy csomagom bikediscoról, már vagy egy hónapja, nekik ezt most a kánaán, egekbe vitték az árakat, a helyzetre való tekintettel, van mentségük miért késik a csomag, és ugyanúgy pontatlanok a stock mutatók, mivel csak napokkal a kifizetés után frissült az adatlap, és akkor derült ki hogy szinte a fele nem is volt raktáron annak amit vásároltunk. (ez egy komolyabb csomag 50+ termékkel, szóval talán valahol meg lehet érteni, nem csak nekem)
    jjeahh Az elemnt boltról senki nem beszél? Pedig szerintem elég jó kis szerkezet, az ára is esett egy picit tavalyhoz képest, okos telefonnal párosítva szerintem könnyebben kezelhető, persze még nem használtam, csak videókat néztem róla.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #164222 üzenetére

    Leváltottad az ultimate race king gurulót? Ikon elöl hátul?
    Meglepő, mennyire harcolsz egy olyan megoldás ellen, amit 70%ban már te is megléptél. A gumi TL ready, és csak dacból nem alakítottad át?

    Én még úgy is elismerem hogy nagy találmány, hogy első 200km-en, elöl akkora hasadás jött össze mint még soha, ráadásul eleve szarul rakták össze és 1 hét alatt mindig leereszt 1.0 1.3barra a hátsó kerék, mert az első azóta nem tl, sosem szervizeltem, egyedül össze se tudnám rakni, mondjuk eddig nem is próbáltam, de ha valaki rendesen megcsinálja neked, valószínűleg idén már nem lesz gondod defekttel, hátul nekem sem volt egy sem, pedig már tavaly ilyenkor azt hiszem a 7.-en voltam épp túl.
    A többi "marhaság", teljesen hidegen hagy, szerintem sem érzi szinte egyetlen átlag bringás sem, hogy súlyt csökkentett, vagy jobban gurul, stb, persze jó annak aki elhiszi hogy így van, neki könnyű igazolnia magának hogy megérte a felárat.

    (#164283) ZolkoW
    Mondanám hogy szép, de nem vágom miért kell minden ennyire fekete legyen, viszont a fékpofák hűtőbordája az jól néz ki, de én úgy látom, hogy kisebb lett a kint lévő felülete mint a réginek (én csak most vettem ilyet hátra), nem értek hozzá, de kétlem hogy jobban hűtene ha kisebb a felülete, persze biztos magyarázzák valami csoda anyaggal, ami 30% os javulást jelenthet.
    Engem az érdekelne, mennyire kemény és mennyire görbül a fékkar, ha teljesen behúzod, slxm7000 fékkar kormány felfogatásánál eléggé hajlik egy erősebb fékezésénél, ami sokat ront a fékerő érzésén, nekem a legtökéletesebben légtelenített bringákon is elég puhának érződik ez a szett.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Sziasztok, le tudna valaki beszélni erről a bikeról :B ? Egészen pontosan ez a modell, talán egy évvel öregebb mint ami a hivatalos oldalon van, 400 euro, annyira nem olcsó, elsősorban melóba járni venném, a leírás szerint arra lett gyártva, ami rendben van, de érdekelne hogy ezzel vajon lehet-e dimbes dombos országúton veretni? Legalább is gyorsabban mint a mostani vasammal? TOP 10 lenne a cél, főleg mászásoknál, ott ahol a mostani bringámmal top 25 körül vagyok :U
    Melóba öszvissz 5.5km kell tekerni 1 nap, szóval nem indokolja semmi hogy ilyen géppel járjak, de szívesen kigurulnék vele az aszfaltra hébe hóba, csak nem vagyok biztos benne hogy a geometriája alkalmas-e ilyesmire. Tehát nem lesz-e kényelmetlen 3 órát ülni rajta, hogyha arra lett tervezve hogy bemenj vele dolgozni, ami legtöbb esetben 20-30 perc x2.

    Köszönöm

    (Tudom, országútra outi való, stravan arcoskodni meg csak karbon tekerővel lehet, de nekem 2 in wan megoldás kell... nem szeretnék outival melóba járni, nagyon nem lenne kényelmes)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz bardi #164805 üzenetére

    :C Ha mindketten megúsztátok tört tagok nélkül, szép mutatvány lehetett. Keress rá neten, tuti van video ahol megmutatják, hogy kell szétszedni a kart. Van benne csavar, vagy egy kis u alaku fém gyűrű amit le kell pattintani. De ha valóban nincs rajta törés repedés nyoma, csapasd kicsit vízzel, hátha sikerül kioldani akieoda került, lehet kő v ág darab is.

    jjeahh-nak üzeném, még hogy a fék nem kopó alkatrész :DDD, Még egy lánc is tovább bírja alattam, mint ez a jóféle seliksz.

    marel09: biztosan nem folyik az olaj a fék testből? Ha poros urom jársz kellene látszódjon ahogy ráragad, hogy valahol nedves. Folyó víz alatt zsiroldoval megkenva a két fékpofát egymáshoz dörzsölni, utolsó megoldás ha megsütöd de az organikus ezt nem annyira kedveli. Ha a fenti. mosás után sem lesz csendesebb érdemes cserélni. Féktest belsejében a dugattyúknál sem ereszt?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Igen fontos kérdésem lenne, mindenkinek van a középcsapágy alatt a vázon egy lyuk, hogy lefollyon a víz ami valahogy mindig bejut?

    Én most vizsgáltam meg pár haver bringáját, nekik van lyuk, viszont az enyémen nincs, és 2 rövid mosás után már áll a víz a két perssfites csapágy között. Így már nem is olyan meglepő, hogy 2 hónap alatt a vadi új csapágy is tönkrement. Ha rendesen szerelték volna be a csapágyat, azzal a műanyag közölővel, akkor ki sem tudnám törölni belőle a vizet, nem értem hogy lett ez a váz tervezve. Jól gondolom hogy házilag lyukat fúrni a váz aljára nem túl biztonságos :F

    A bal oldali csapágy ment meg, az előzőn és ezen is, kis kínlódással le tudtam pattintani a műanyag kupakot egy gitár pengetőhöz hasonló telefon szerelő szettből származó műanyag célszárszámmal.
    Így néz ki, :O , fújtam bele a féktisztítót mint a veszett, de ez már semmivel sem lesz jobb, teletoltam zsírral hogy kitoljam a rohadás idejét, de komolyan nem vágom hogy kellene a tervező mérnök szerint megoldani ezt.
    Olyan jó kis gép pedig, de ez nagyon zavaró, a bal oldali csapágy miatt sok fozokatban érzem hogy darál a pedál, mint mikor kopott a lánc / meg persze lánc nélkül is érződik.

    Ha vennék még egy Pressfit csapágyat, valahogy belekínlódnám azzal a műanyag tengellyel együtt, de a víz csak ott maradna, akkor vajon a csapágyak tovább tartanának? Szerintem 2 hónap alatt ott annyi víz összegyűlne hogy úszna az egész :W Vagy minden mosás után ki kell venni a nyerget és fejjel lefelé szárítani a bringát?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #165713 üzenetére

    (#165720) jjeahh

    Azért ne nézzetek már ennyire hülyének, nyilván meg van táncoltatva a bringa minden mosás után és folyik is kifele az említett hátsó lyukakon a víz, de az mind a nyereg mögötti forgáspontoknál lévő lyukon keresztül kerül bele, és semmi kapcsolata nincs a középcsapágy résszel. Vagyis 95% biztos vagyok benne hogy nincs lyuk hátrafele, a középcsapágyamnál, van egy kicsi felfele a nyeregvázcső felé, és egy igen széleselőre az alváz cső felé, már sokat törölgettem de én még nem vettem észre hogy hátrafelé is lenne, de legközelebb megnézem jobban.
    Ha tegyük fel nincs, akkor meg szabad fúrni az alját v el kell adni, és pressfitmentes gépet keresni helyette? Előző trek xcaliber gépemnek rendes középcsapágya volt, valami sram típus, soha semmi gondom nem volt vele, szét sem szedtem egyszer sem, ja és nem mellesleg 3x tovább pörgött a hajtókar ha üresen megpörgettem.
    A középcsapágy műanyag tengelyét meg szerettem volna ha berakják, de azt a választ kaptam, hogy az olyan fölösleges dolog mint a hátsó sor mögötti műanyag tányér a küllőkre pattintva, csak az amatőröknek kell :((

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #165853 üzenetére

    Kicsit megcsúsztam a válasszal :B

    Szóval össztelós montiról volt szó, legalább is nekem az van, és ezzel kapcsolatban érdekel a lyuk középen, eddig 3 haver bringáját csekkoltam, mindnek volt. És egyiknek sincs kapcsolat a két hátsó villával, mivel ezek mozgó pontok, tehát csapágyakkal vannak rögzítve.
    Így néz ki az enyém. [kép] meg [kép]

    Van egy lyuk, az esetleges droppernek, amit olyan szépen leragasztottam hogy eddig fel sem tűnt. Mosás után levettem a fóliát, és megpróbáltam kicsorgatni a vizet, de alig pár csepp jött ki, nem úgy van kitalálva hogy ott kifolyjon, pedig fejjel lefelé is fordítottam.Teljesen szétszedtem, és 2 mosás után egy kisebb tó alakult ki. Aki ezt a vázat tervezte, az 2 óráról tuti hiányzott.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Gaboman #166477 üzenetére

    Az ugye megvan hogy ha eun kívülről rendelsz megvámolnak rendesen, egy ekkora összegnél az igen jelentős + semmiféle gariztatásra nincs opció, és a kínaiaktól szerintem semmi olyasmit nem szabad venni, ami ha meghibásodik működés közbe megsérülhetsz, ilyen pl, a pipa, váz,villa, carbon kormány ami üvegszálból van 15pénzért stb.
    Nagyon max annak lehet értelme, ha szeretsz barkácsolni veszel egy motor szettet, és beleépíted egy analóg bringába, de ez is drága, itt is vámot kell fizess, a végeredmény viszonylag agyi, és ronda lesz, de mondjuk elmondhatod mindenkinek hogy te csináltad.

    ////

    Szemüveg ügyben történt valami előrelépés a nagyvilágban ? Itt a budget megoldásokra gondolok nem az 50-100 eurós nehézbombázókra. Én jelenleg is egy jjeahh által ajánlott bőlé contour szemüveget használok, ami eddig tökéletes volt, de az utóbbi időben egyre több por, és bogár talál szemen.
    Van esetleg újabb best buy modell, ami max 30 euró, és lehetőleg montisoknak van fejlesztve?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello hello. Mindenki megvan még, tekertek rendesen, én még mindig az ellopott két hónapot próbálom bepótolni? :P

    Tudom hogy van, pontosabban volt legalább 2 wahoo használó a csoportban, első sorban tőlük kérnék segítséget.

    Vettem egy ELEMNT gps km órát, de az első pillanattól kezdve óriási csalódás, és míg az elején azt hittem hogy ha majd átnyálazom a menüt sikerül jól beállítani, mostanra úgy érzem cseszettül átvertek, és rám sóztak egy újragondolt tamagotchit.
    Firmware frissítve volt, legutolsó verzió az oldaluk szerint.

    Első problémám, hogy nem lehet beállítani mekkora késleltetéssel álljon át szünet módra, ez azért baj, mert volt már hogy gyökeres kínlódós mászás közben berakott szünetet, vagy mikor egy elágazásnál nem tudtam egyből merre menjek és lelassultam kb 3 km/h ra, akkor is leállt egy pillanatra.

    Ami ennél sokkal jobban zavar az hogy igen lassúnak tűnik a frissülése. Pl mikor szünet módba áll és elkezdek tekerni akkor is van h 10 méter mire feléled, de a km óra is elég nagyokat ugrál, mikor gyorsulok. Biztos hogy precízebb ez a szerkezet mint a telefonos gps?
    Tegnap egy szegmensen akartam javítani és egyszer csak leállt a live segment track, mert szerinte elhagytam a pályát, itthon láttam hogy sokkal lejjebb húzta a vonalat mint ahol az út van, több előző tekerést átnéztem, és volt hogy jól rakta volt hogy ugyanígy lejjebb, ezt kell valahogy kalibrálni?

    A legnagyobb problémám, pedig hogy csak a saját térképeit lehet rátölteni, nem találok opciót, hogy egy OSM térképet rakjak rá, amit én frissítek és az összes ösvény rajta van.

    Illetve ha tervezek egy útvonalat, és elindulok rajta, de letérek róla, valamiért nem rajzolja merről jöttem csak v 400-500 méterig, utána eltűnik teljesen, ami fura, mert ha betöltött útvonal nélkül indulok csak simán tekerni, akkor a teljes megtett útvonal be van rajzolva.
    [Itt a hiba]

    Nekem úgy tűnik mintha egy lelkes de amatőr fejlesztőcsapat készítette volna, aki még az életében nem tekert erdőben, rendkívül zavaró hibák, és mind mind szoftveres, tehát nem lehet azt sem mondani hogy régi modell, pár hetes a legutóbbi firmware.

    Remélem tud valaki segíteni, köszönöm.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nézzétek hogy jártam. A telóm kilőtte mint a pezsgős "dugót" , ezt a gumi porfogót.

    RS Reba 2014 * 07.06.2020 ban volt szervizelve utoljára, előtte is előfordult hogy elvesztette a levegőt, ezért rendeltem hozzá hibikeról service kitet, és kicserélték majdnem az összes szimeringet. (ne kérdezzétek hogy miért nem az összeset) Most aug.15. én karbantartós ellenőrözés volt, 80PSI ra fújtam a telót és tegnap aug. 23.-án kilőtte a bal szárból a gumi porfogót.
    Ma voltam annál aki csinálta azt mondja nem érti mi van, ki volt cserélve az a szimering ami ezért felel. Szerinte 1 gond lehet még, hogy az a tengely ami a bal szárban mozog, meg van sérülve, és ahogy mozog a karcolás miatt kienged egy kis levegőt a lowerbe, és mivel új a fenti porfogó, nem eresztette el lassan ahogy eddig, hanem egyszerre lőtte ki mikor már nem tudta tartani.

    OK, ez már megtörtént, van valakinek bármi ötlete mi a fenét lehet ezzel kezdeni? Egyetlen vészmegoldásom van, hogy 2-3 naponta egy műanyag kötegelővel kicsit kifeszítem a gumit a becsúszónál hogy elengedje a levegőt, és többet ne járjak így, de ez nem megoldás, sajnos :(

    Tegnap szétszedtem, kitakarítottam a bejutott port, és összeraktam, hogy mára legyen gépem, erre ráfolyt az olaj a tárcsára és összekente a vadi új betétet elöl :C

    A bringa kicsit több mint 2 éve van meg, nem rég lépte túl a 10.000 km-t, évente 2x volt tisztogatva a teló, de most valamiért csak lázadni készül.
    Lehet sok neki a 4 token? Hivatalos oldalukon azt írták 4 a max, ha esetleg ez lehet a baj, az nagyon könnyű megoldás lenne, viszont több mint másfél éve raktam bele az extra 2-öt, és az e levegő elengedés kb 2-3 hónapja jelent meg először, ennél jóval enyhébb tünetekkel.

    Remélem van valakinek legalább 1 jó ötlete,
    Köszönöm.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #173592 üzenetére

    Köszönöm a segítséget. Legközelebb mikor szétszedem megnézem hogy van-e látható sérülés a pálcán. A szimeringet szárazon tették bele, én is úgy tettem, egy dugókulcs nagy bitfejét használták, az lett kicsit átalakítva és pontosan illeszkedett, tehát helyesen lett berakva, szerinte, a célszerszám nem tudom hogy néz ki de gondolom hasonló.

    Ha tényleg lesz rajta karcolás, akkor itt sajnos továbbra is az az elv él, hogy ami megy azt ne piszkáld mert elrontod :( Több ismerősömnek is van 3 éves telója amit sosem látott szerviz, de nem is robban ki a felső szimering, meg folyik rá az olaj a fékbetétjükre :U

    Nagyon közel voltam hogy vegyek egy pedelec gépet, aztán beszéltem az itteni legnagyobb bolt egyik dolgozójával, aki azt mondta hogy ha valaki betol nekik egy ebike-ot, aminek a motorjával van a gond és kiderül hogy nem tőlük vette, már küldik is kifele, mert azt sem tudják hogy eszik v isszák, és a főnök csak reménykedik hogy egyetlen általuk eladott pedelec bringa sem döglik meg a gari lejárta előtt, mert nem tudja hova kellene küldeni javítani. Balkán ez kérem, v még annál is rosszabb.

    (#173573) Hasaggymeg
    Ööö, de én vagyok :) Ez a bringa ki van maxolva kérlek szépen :DDD , nem is értem nektek hogy nincs semmilyen hasonló kalandotok, biztos nem tekertek eleget ;]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki úgy igazán képben van az outik világában, rá tudna nézni erre a gépre? Specialized Tarmac Sport 2016

    Magamnak venném, sosem volt még outim, ki akarom próbálni milyen érzés aszfalton tolni neki ahogy csak bírom, esetleg kinézni vele a hegyekbe párszor.

    Az értékelésben eléggé vegyesen fogalmaznak hogy mire is jó ez a bringa, a The ride bekezdés végén pl.

    "Peculiarly, for a bike that’s aimed at all-round riders rather than racing snakes, the first impression of this incarnation of the Tarmac was one of abrupt stiffness, to the point of discomfort in the initial miles of our test loop....
    ...
    Fire this bike along a race track (circuit race, anyone?) and the stiffness will be your friend; ride it for any time on UK roads and you may fatigue after two or three hours."

    Na most ez azt jelenti hogy ezzel a bringával rosszabb úton, ami nem tudom pontosan mint jelent outis szemszögből, 3 óra után elfáradok? ...ha kavicsos az út széle már az is rossznak számít?
    Ez azt jelenti hogy annyira merev hogy átad minden micro rezgést a derekamnak és ha volt vele gondom akkor ismét elkezdhet fájni, vagy az izmaim fáradnak el, mert annyira ráz ha nem tökéletes úton megyek?

    Van egy bikeradar cikk is ahol negatívumként a fékeket emelték ki, na most itt nálunk kb fék nélkül is tudok tekerni 60 - 70 km-t, de ha elmennék 1000-1500 as hegységekbe, akkor ezek a fékek túlhevülhetnek egy 5-10 perces ereszkedésnél?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz parkr #174290 üzenetére

    Igen ki tudom próbálni, de azt leszámítva hogy megyek 3 kört a parkolóban sokat nem tudok levonni belőle, én csak attól félek, hogy a váz annyira merev, "Stiff racing frame" hogy ez kihatással lesz a gerinc problémákra, amit az össztelós xc gép megoldott.

    Az nem tiszta hogy van olyan outi váz, ami ugyancsak karbon de nem merev? ergó jobban hajlik alattad v kevésbé ráz? Az a hétvégi bringásoknak van kitalálva ez meg a szegmens bajnokoknak? :DD

    Én erre fékpofákat meg láncot leszámítva nem költenék, max egy nyeregcső ha az tényleg számít, szóval nem tudom most mi a trend de ha ez nem jó 3+ órát karikáhzni, v pl letolni vele egy balaton kerülést, akkor nem nekem való, de úgy érzem ez csak akkor derül ki ha megveszem és kipróbálom, meddig jutok vele :F

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Azt hittem hogy Runner már elégszer megvívta ezt a pedelec vs minden más, harcot. Nem tudtam hogy továbbra is elítélendő rásegítéssel tekerni arrafelé :P vagy csak az zavarja a többséget ha valaki kiüti a 25 kmm/h limitet? Csak mert az elektromos rollerettáknak, lehet menni 30-al a városban is, a montinak miért nem lehet ?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #174455 üzenetére

    Már te is elektromosan mászod a hegyeket, vagy mire utal ez a "Nekem ez a lemerülés/töltés mizéria a gyengém,még a lámpáknál is folyton figyelem hol tartok" esetleg elektromos autóval jársz?

    (#174447) jjeahh
    Én ha kezdő, vagy csak olyan bringással megyek akiről nem tudom milyen szinten uralja a lába között a gépszörnyet, minden nehezebb v leejtős szakasz előtt szólok hogy ne az én tempómat kövesse, mert el fog esni. És ilyenkor általában lassabban is megyek.
    Persze nálunk eleve sokkal kevesebb komoly leejtő van, és oda egy kezdő eleve fel sem jön, de tény hogy sokkal macerásabb olyanokkal tekerni akik összetörhetik magukat az erdőben, mert nem érzik a határaikat.
    Van jó pár kom-od, meg top 10-es időd, mindegyiket mászással szerezted, nem értem miért jössz mindig azzal hogy te milyen lassú vagy lefele, van enduros veretős haverod is, hozzá képest érzed magad lassúnak? Össztelós xc gép a megoldás :P.

    Egyszer már volt szó erről a bringa besorolásról, 1-6 ig, most egy ismerős vett egy komoly gépet, és lecsekkoltam az oldalon mit tud, feltűnt hogy CSAK 3-es besorolású, pedig fullos minden spec-je. [CUBE ELITE C:68X ]

    A 3-as besorolás a cube oldalán:
    "In doing so the wheels have constant contact to the ground or lose contact for a split of a moment due to small uneven terrain like roots (-> no jumps, no riding on one wheel neither front or rear, no braking that causes the rear wheel to lift up)"

    Nem tűnik nevetségesnek hogy egy 4-5000 euros bringára azt íjrák, hogy nem lehet elhagyni vele a földet, de még csak egykerekezni sem? Mi a jó eget lehet akkor csinálni vele, látott már xc versenyt aki ezt ide sorolta?

    Megkerestem az össztelós testvérét, de az is csak 1 szintel van feljebb 4-est kapott. Látjátok mondom hogy kell hátra az a ks rugós csonk, hogy lehessen mókázni :P
    Legalább ott már lehet vele kicsit vadulni lefele is
    "more rough unpaved terrain with intermittent jumps/ drops with a height up to 0,5m"

    Ezt vajon a jogászok tanácsára írták ennyire szigorúra? Ha megreped a váz mert bike parkban verette vele valaki, nem fogják cserélni garanciálisan?

    Még a 150cm rugóutas STEREO 150 C:68, is csak 4 es besorolású, pedig az ugrálásra született.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz goldnarmz #174472 üzenetére

    Minden oldalon kötelezően ott kell legyen valahol, persze nem tudom hogy tényleg ott van-e, de most pl ránéztem a canyon oldalán a top neuron bringára 6000 €uro, és ez is csak 3-as besorolást kapott, persze itt másképp fogalmazzák mit szabad ebben a kategóriában, szóval véletlenül sincs egyezményes lista :C Náluk a 3. szint az ami a Cube-nál a 4.

    Canyon 3 szint
    "Bikes in this category include those from categories 1 and 2 and are designed for harsher, unpaved terrain. The scope for these bikes includes occasional jumps up to a maximum height of 60 cm.
    Jumps of this scale can cause inexperienced riders to have accidents on landing, which can result in injury. Hardtail mountain bikes and full-suspension bikes with short travel are included in this category. "

    A 2. bekezdésben utalnak is rá, amit 603D is írt, nem feltétlen a bringát féltik a veretéstől, inkább téged mint tapasztalatlan felhasználót, próbálnak kicsit behatárolni, hogy ne öld meg magad ha hülye vagy.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ugye hogy logikailag elképzelhetetlen, hogy ha bármerre elindulok és akármennyit megyek majd a végén ugyan oda érkezem ahonnan elindultam, akkor többet menjek emelkedőn mint leejtőn, ugye?
    Csak mert az új első perctől megbántam hogy ilyenre pénzt adtam wahoo element-em szerint, van hogy sokkal többet leejtőzöm mint amennyit mászással töltök, hiába érkezem oda ahonnan elindultam.
    A kép alján van egy igen nagy különbség a telefonnal mért körhöz képest, viszont ott akivel voltam garminnal mérve 1030-at mászott az órája szerint, szóval kész rejtély hogy tudja ennyire pontatlanul szórni az adatokat.
    ---
    A lényeg hogy minden youtube-os review átverés, szerintem ez egy nagyon buta szerkezet, montisként szinte használhatatlan, túrázni sem az igazi, egyedül arra jó hogy megtervezd merre mész, pontosan kövesd, és támadd a komot vagy a saját legjobb idődet, erre a ledes rendszer tökéletes, minden másra alkalmatlan, jelen esetben arra sem képes hogy pontos gps adatokat adjon, pedig az lenne az a fő feladata. nem használ OSM mapet, nem mondhatod meg milyen térképet használjon alapul, ha letérsz a tervezett útról nem mutatja merre kell menje hogy visszatalálj, sőt nem is rajzolja csak nagyon röviden azt az utat ahonnan jötttél, ha lassan kínlódósan mászol egyből megáll, és van hogy csak 5-7-10 méter után indítja a követést.
    Az is elég kínos, hogy nem lehet ODO-t, eddig megtett km-t beállítani, tehát mikor felraktam év közben a bringára 0-ról kezdte számolni.
    Aztán ami meg talán nem hiba, de kínos hogy nincs rá lehetőség, mivel mégis csak egy okos eszköz, hogy lehessen váltani akár az órán belül hogy mikor melyik bringán van, és annak számolja az ODO km-ket, illetve megfelelően töltse fel stravara a helyes bringát beállítva.
    Na a lényeg hogy szerintem amatőr csapat fejleszti, rengeteg apró kizárólag szoftveres hibája van, amit ha javítanának lehet verné a garmint, de ha a bolt meg a roam is ennyit tud akkor óvakodjatok ettől a brandtől.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #174900 üzenetére

    Biztos vagy ebben? Szerintem ha 132 méter szintről indulok és megyek egy 40km-t majd 132 méter szintre érkezem vissza, akkor bármerre is mentem ugyan annyit másztam mint ereszkedtem, nem? Még ha visszafele 2x annyi a mászás akkor is, mert az elején valószínűleg többet ereszkedtem. A linkelt képen a telefonom 10m különbséget mutat, és még volt 2 tesz ahol a telefon ugyancsak 10 métert tévedett a 2 érték között, a wahoo, meg minél többet megyek annál pontatlanabb. De örülnék neki ha igazad lenne, mert az azt jelenti hogy nem egy selejtes szutykot vettem amit nem lehet semmire használni, sem eladni.

    Nézd már meg a te órádon, tekerés után, ha ír ilyesmit, nem azonos a két érték? Egy másik BOLT tulaj azt írta nála 5m különbség van az elmúlt 5 tekerésnél.
    -
    Tény hogy átvertek vele nem kicsit, de szinte minden videóban azt mondták hogy a wahoo egy komoly kihíívója a garminnak, és eleve jobb az üzemideje is ami nálam fontos volt. Mivel sosem volt még ilyen eszközöm nem tudtam mihez viszonyítani, de már abban sem vagyok biztos hogy egy garmin sokkal jobb lenne. Szerintem mindet az outisoknak tervezik, és nagyjából hasonló gondok lennének, na meg ott a buta tapis kijelző, ami poros izzadt ujjakkal kb esélytelen hogy működjön.

    Csak meg akartam osztani a tapasztalatot, más már ne vegyen ilyet, elemnt-et soha, de a többi modell sem hiszem hogy sokkal okosabb lenne.

    -
    A kínai cuccos témához pedig annyit, hogy rég mondom neked hogy valami blogot, vlogot kellene indíts, ahol osztod az észt, és elmondod hogy miből mit érdemes venni, annyi cuccot kipróbáltál meg olvastál róla, simán hasznos lenne rengeted embernek akinek nincs ideje, vagy nem is tudja hogy kell utána nézni ilyen olyan termékeknek mielőtt megvenné.
    Az igaz hogy angolul kellene tolni, különben nagyon kis réteghez jut el, és valószínű sosem lesz belőle pénz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Khelben #174922 üzenetére

    + mindenki aki hozzászólt a mennyi az annyi emelkedő/leejtő témához.

    Én Khelben kollégával értek egyet, ahogy nála is mutatja az óra, muszáj hogy egyezzen a két adat, különben nem tudtál volna visszajutni pontosan ugyan oda, lényegtelen a táv.

    Khelben: Ezt a pontatlanságot leszámítva a többi hibát amit említettem egy másik wahoo készülék sem tudná megoldani szerintem, pl mi francért nem rajzolja az útvonalat ha tervezett térképet használok és letérek róla, 3-4kmph alatt miért áll meg, és miért nem indul egyből ahogy elindulok, stb stb. szóval biztos hogy nem veszek és nem is ajánlom senkinek a márkát.
    Ha neked hibátlanul megy, és elégedett vagy vele, én nem mondom hogy el kell adni :P A ledes live segment nagy találmány, azzal idén még megpróbálok pár top10-es időt, neadjisten kom-ot :B behúzni.

    (#174932) jjeahh
    Valószínűleg ott hibáztam hogy miután youtube-on láttam mennyire fapados a 820 érintője, illetve hogy keveset bírja az aksija, meg sem néztem az oldalon miket tud még, csak a YT videókból informálódtam. Most ránézve az Edge® 830-ra, látom hogy ebben már külön montisoknak szánt finomságok is vannak. [link] Mondjuk azt nem tudom honnan a fenéből tudná megmondani hányszor ugrottam, illetve milyen puhán ereszkedtem valahol, de már maga a tény hogy montisoknak is van tervezve sokkal biztatóbb.

    Részemről lezártnak tekintem a témát, nem tudom hogy valaki okosabb lett-e tőle, meg hogy lett-e végleges megállapodás. :F

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Első E-bike élményem:

    Tegnap végre lehetőségem volt kipróbálni egy ebikeot, aminek sajnos nem tudom a pontos modelljét, mert a tulaj sem tudta és éjszaka mentünk, de egy merida volt, vázba épített akkuval, ha jól látom a tavalyi modellek még nem így voltak szerelve szóval idei kellett legyen 27.5, 2.6-os Michelin gumik, 600kwh aksi, RS teló elöl, shimano váltó, dropper, és vadász zöld szín, ennyit tudok róla.
    Nagyon keveset mentem vele, csak 2 meredekebb mászásnál kértem el hogy lássam mit tud a BoosT mod, mire ámuldoznak a youtuberek. Na hát az tényleg brutál jó érzés, pont ahogy gondoltam, sokkal könnyebben felmászol bárhova, 3x mentem fel le míg a haver az enyémmel fel tudott jönni 1x, a végére egyformán lihegtünk mint a kutyák, szóval pont olyan mint amilyennek elképzeltem, ezen kár is vitázni bárkivel, aki kimaxolja annak extra megterhelés, de többet mókázik, aki nem bír felmenni nélküle, annak is jó segítség, aki meg tatáskodásból veszi hogy elvigye az analog strava szegmenseket azzal nincs mit csinálni.

    Most ami nem tetszett: 25 nél érkező betonfal mikor elszáll a rásegítés nagyon kellemetlen , ráadásul simán lekapcsol a motor, nem csak szép lassan veszi el a rásegítést. Na de erről tudtam hogy ilyen, nincs mit elemezni, viszont a rásegítés, na az nekem nagyon de nagyon darabosnak és amatőrnek tűnt.
    Ismétlem nem tudom melyik modell volt, de majdnem biztos hogy 2020 ban gyártott, tehát azt hittem már csodálatosan össze van olvasztva, és csak akkor durvul be mikor én is elkezdem tekerni mint a veszett, de pl mikor szűk helyen fordultam vagy szándékosan csak keveset tekertem majd leálltam majd megint, akkor szinte mint egy fulladozó autó, éreztem hogy tekerés után még 1 picit segít, aztán bumm semmi, majd mikor megint elkezdtem simán tekerni, megint egyből sokat segített a motor.

    Azt hittem ezt már régen megoldották, arról volt szó, hogy csak akkor ad full powert ha te is odateszed magad, amit lehet így csinál, de a sima pedál átfogatós tekerésnél iszonyúan nagy a rásegítés, ami nagyon nem tetszett, ott érzed hogy inkább a babettára hajaz mint egy bringára.

    A pozitív csalódás a hang volt, videókon sokszor hallottam mennyire visítanak, de ez nagyon csendes volt, egyáltalán nem zavart.
    A végén pedig amit eddig nem értettem de most már tiszta, a súly. Mindenhol kiemelték, hogy hát ezzel azért másképp kell kanyarodni meg eleve pozicionálni, amit bullshitnek gondoltam, de ahogy visszaültem a sajátomra, éreztem hogy oda rakom az elejét ahova akarom, az ebiknál viszont ha rosszul kezdtem a mászást, nem tudtam kiemelni az orrát és áttenni kicsit arrébb, mert egy tank, ugyanúgy lefele, szűken nem pakolászom ide oda, szépen ívesen kell nyomvonalat váltani, és ha belecsúsztam egy vájatba akkor onnan izomból ki nem tudtam emelni.
    De a legfurább az volt, hogy mikor visszaültem az én kis csodagépemre, a lábizmom annyira hozzászokott ehhez az eddig nem tapasztalt fura érzéshez, hogy jön a motortól a rásegítés, hogy mikor elkezdtem pörgetve tekerni az analóg gépen, úgy éreztem mintha minden pedálfordulatnál nekem is lenne kis rásegítésem. Nagy móka volt, nem mentem közel sem nyélen, mégis rengeteg PR-t hoztam csak azzal hogy követtem valakit aki nagyobb tempót ment mint amennyit én ott szoktam.
    A véleményemet viszont némiképp összeborzolta ez a mini teszt, mivel a fun része olyan ahogy elképzeltem, de ami meg nem tetszett az sokkal furább, és a darabos rásegítés, ami közel sem észrevehetetlen eléggé mesterségessé változtatja az eddig megszokott bringázás/tekerés élményét. Lehet nem árt aludni még pár száz napot erre a kérdésre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kicsit nem figyeltem oda és elszaporodtak a bringák a ház körül :))
    Nem férni tőlük, ezért én is felaggatnám a falra egy részüket. Ezt a megoldást találom a legokosabbnak, esetleg van ennél jobb/okosabb?

    Van több verziója is, azért tetszik meg nem lóg a bringa a telótól felfüggesztve, és elméletileg nem stresszelek semmilyen alkatrészt olyan irányba ami nem természetes.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz sebgutkopf #175897 üzenetére

    Azért azt leírtam és ismét kiemelem, hogy csak 2x, akkor is meredek fel-le úton próbáltam ki a gépet, nem mentem vele egy túrát, ahol próbálgathattam volna. Nem csak Boost módban mentem, az eco mód talán tényleg egész puhán működött, ott nem harapott annyira de a trail, meg a boost az nagyon hamar kapcsolt rá, azt továbbra is rossznak tartom.

    Technikás részen nem mentem vele, tehát csak kíváncsiságból próbáltam mennyire játékos az enyémhez képest, és kb semennyire, de megint mondom, nagyon keveset mentem vele, összesen ültem rajta 5 percet.
    De arra mindenképpen elég volt, hogy olyan rettentően ne vágyjak most egy ilyenre. Persze mindenképp hagynék mellette egy játékos hardtailt, hogy ha mókázni kell akkor legyen mivel, viszont nagyokat menni, alig járható sziklás, stb utakon, ezzel a brutál nagy aksival, meg csendes motorral biztos jó érzés lehet. A lényeg hogy kell majd, de talán nem idén, és nem is jövőre ;)

    jjeahh (#175859)
    Én is úgy érzem, hogy te valamiért nagyon nem szereted a turistákat, vagy csak az zavar ha valaki nem saját erőből mássza a hegyet? Én őrülnék ha itt lennének rajtam kívül bringások, akik nem ugyan azon a 7-10 ismertebb ösvényen mennek. A tegnapi kör alkalmával több olyan szegmenst érintettem ahol ebben az évben alig 10 ember volt, és nem mentem messzire :Y ezek alapján itt kb halott a montizás, és nagyon szomorú hogy szinte sosem találkozol senkivel, míg aszfalton állandóan jönnek szembe, előznek, érsz utol másokat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #175906 üzenetére

    Szóval nem mondtam hogy városban kell tömörülni, én az erdőre gondoltam, annak is az eldugottabb részeire, vagy legalább is azokra amelyek nem 5km-re vannak a szélétől, néha jó lenne egy nagyobb kör alatt találkozni emberekkel, csak hogy ne legyen annyira kihalt a terep.

    Persze én is élvezem mikor nagy a csend és senki sem zavar, csak hogy itt nagy részt mindig nagy a csend, mert az a kevés komoly montis is szinte mindig hasonló útvonalakon megy, vagy elmegy inkább a közelebbi hegyekbe tekerni, ami a látvány miatt megéri, de szinte mindenhol autó utakon vezet az ösvény, ami technikailag 0 élvezeti érték számomra, és kicsit időpazarlásnak tartom azt a 2x3 óra autózást, tudva hogy autó úton kell majd menni montival is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #175967 üzenetére

    Köszönöm a tippeket. Legutoljára mikor ilyen leírást olvastam tőled akkor még a Bosch volt a leggyengébb és a shimi a jókhoz tartozott, gyorsan változtak az erősorrendek, talán másfél éve volt.

    Ennyire kevés próbálgatással nem akartam én messzemenő következtetéseket levonni, de arra mindenképp jó volt, hogy összehasonlítsam a fejemben elképzelt képpel, és nagyon közel van hozzá, főleg az az élmény mikor oda is fel tudok vele mászni, ahova az enyémmel még FELTOLNI sem szoktam.
    De ahogy a múltkor te is mondtad, amíg nem tudja valaki ebben a városban bütykölni ezeket a monstrumokat, addig nekem felejtős, mert ha szezon közepén beázik a motor vagy fene tudja mi baja lehet még, szóval lerohad, valószínűleg pestig kellene utazni vele, és ott is kérdéses ki és mennyi idő alatt tudná helyrehozni (az hogy mennyiért egy másik fájdalmas pont lehet).

    "Én biztosan nem akarok még egyszer váltó bovdent látni a montimon, egy rossz vicc ahhoz a technikához képest ami egy mai modern gépben van! :D"

    Nem szívesen kerülnék a szemed elé hallod :P Az én szeretett bringámon, ami ráadásul az első amit mióta komolyabban bringázom, nem adtam el 1 év után, és már 12.000 km-nél jár, szóval azon még első váltó is van :B. Minden mást lecseréltem már róla, telókat kivévde, de én is, már csak a legújabb 12x es shimano szettre váltanék, de az külön külön drága, és szerintem butaság is rádobni egy 5 éves vasra.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nektek van olyan alkatrészetek amit biztos visztek a köv bringára is annyira bevált? Én egy ilyet találtam csak, mégpedig a HT nano pedálomat, amit még jjeahh ajánlott, és tökéletesen teszi a dolgát, lassan 2 éve, pedig mindent kapott amit lehetett, ugráltam vele, sárban hóban porban másztam, néha odavertem. Minimálisan kotyog, de ez pár hónap után előjött, viszont tekerés közben semmit nem érezni. Egyszer lazult ki egy nagyon picit az egyik tengely, akkor érződött hogy kotyog, szétszedtem, tiszta volt belül is, azért újra zsíroztam, meghúztam azóta hibátlan.

    A másik viszont egy ruhadarab, amit tavaly szerintem már reklámoztam, de hátha van akit csak idén tudok meggyőzni hogy ez egy olyan kellék, ami szinte bármikor jól jön, ez a VAN RYSEL szélmellény. Pontosabban nem csak ez, szinte bármelyik jó lehet, ami ennél (drágább) komolyabb, viszont én ezt használom 2 szezon óta, és 3x ennyi pénzt is megért volna, de mivel nincs mit kifogásoljak rajta nem cseréltem jobbra.
    Nyáron is használható ha kicsit hidegebb van vagy csak brutál szélben mész ami a csontodig hatol, de leginkább az ilyen változó időszakban segít, mert mezzsebben elfér, mikor mész még nem kell, de ahogy jön a leejtő, felveszed, és szúrhatod hazafelé.
    Hátránya hogy nem montisoknak tervezték, szóval erdőben csak okosan, szűk ösvényen nem ajánlatos használni mert olyan vékony hogy szinte bármi felszaggatja. De jó esetben erdőben nem fúj a szél :P
    Minden máshol viszont teljesen megvéd az erős széltől is, volt már olyan hogy a karomat csípte a hideg szél, de a mellkasom teljesen jól bírta, nem is izzaszt annyira mint gondoltam, főleg amiatt mert csak egy mellény, csak ajánlani tudom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák