Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz // Chaka // #137506 üzenetére

    (#137509) Hasaggymeg

    Az olajspray szerintem macerás, mert ez peremfékes, és összefújkálhatod azt is, amit lehet könnyebb takarítani mint a tárcsás megoldást, de egy low budget bringánál, főleg amivel csak melóba jársz, nem életszerű hogy mindig babusgatod. Én az alsó kategóriás fékhatást nem áldoznám be a rozsdamentesség miatt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hétvégén bepróbálkoztunk az erdővel, annak ellenére hogy sok eső esett a héten is. Ahogy leértünk az aszfaltról, 200m kellett hogy bokáig elsüllyedjek.

    Szívás ez felfele, de lefele sem szórakoztató, mondjuk tény hogy jobban kell figyelni 20 tempónál is mint szárazon 40el, de ettől még tatás a tempó.

    26km terep után, egy völgybe ereszkedtünk, és megjelent egy kis patak az úton :U , áramlással szemben tekertünk a földúton, nem tudom hogy nem lazult fel a föld, de nagyon szürreális volt, aztán a végén, mikor le akartam térni hirtelen átment iszapba és elnyelte a bringát. Vicces volt, vagy lehet kínomban nevettem nem tudom, de tele ment sárral a lánc, felfele csak tolni tudtam, ott is folyt a víz, nem is értem honnan jön ennyi víz, itt nincsenek tavak, 2 napja nem esett mégis sodrással folyt le a víz ezen a részen.

    Hátsó váltó görgő kapott rendesen sarat, muszáj volt bontani, benzinben kimostam, már nem pörög olyan vidáman, de tiszta, és tele van friss zsírral.

    Május is fos hónap volt, sárral minden fele, terepen élvezhetetlen minden út, de ez a hónap is rettenetesen néz ki időjárás szempontjából, már így is mindenhol mocsár van, 2-3 naponta esik, tehát esélytelen hogy egyhamar élvezető legyen egy erdei út. Ekkora pocsolyák alakultak ki sok helyen, nem folyik le belőle a víz semerre, hány hónap míg ez kiszárad, amilyen jól indult ez márciusban, most akkora egy szopás az egész.
    #OutiKellideCuzMTBisDead

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #137533 üzenetére

    Muszáj volt kiventilálnom :P
    De azért az kicsit segít, hogy te is hasonlókat tapasztalsz, pedig valószínűleg nem traktornyomban tekersz, tehát mindenfele ez van, függetlenül attól, hogy kiépített / kijelölt túraútvonalon mész, vagy az erdőben karistolsz, ahol a nép egyszerű gyermeke cserepekkel szórja tele a földet hogy hátha nem akad el a budijával az első 200 méteren.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Fetz #137564 üzenetére

    De miért nincs kép a teljes bringáról? :U Milyen márka ez? A gumi és felni típusa pont olyan mint amilyen az én szeretett trekkem volt, ha ez egy trek, én ajánlanám, persze kellene tudni a pontos modellt. Az sram hajtás 2x ben jó lehet, mondjuk ha a hátsó váltó meg xt, akkor sanszos hogy shimano a váltókar is. A villa műanyag kupakja tényleg recont rejthet.

    Nekem fura hogy így küldött képet, a bringáról egyben is kellene egy, mégis csak fontos az összhatás. Megnézni érdemes lehet, hátsó sor okésnak tűnik, de mivel ennyire zsíros nehéz megmondani, egy eladóban aki így hozza nekem a bringát nem bíznék! Ha nem nagyon értesz hozzá, csak nézd meg kérdezgess tőle, és ha bármi miatt úgy érzed nem 100% hagyd ott, egy trutyis váz rejthet valami repedést is, amit majd az első nagymosás alatt veszel észre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Fetz #137589 üzenetére

    Az X-caliber az én ajánlásommal egy kva jó geometriájú gép. Mondjuk a videó amit linkeltek nem mutat G2 Geo matricát :( ha az nincs raja akkor muszáj lesz hajtanod felfele, nem repülsz vele mint a szél, de úgy is korrekt gép lehet.

    Viszont tény, hogy a hajtást és telót meg kell picit vizsgálni, nem-e rohadt szét már most. Ha van valaki aki ért hozzá és elmenne veled, akkor ezen sem kellene nagyon aggódnod. Teló becsuszó műanyag gyűrűk ha repedezettek, akkor cserés, ez jelentheti azt is hogy nem volt szervizelve, de ha nincs sérülés a becsúszón és nem kotyog rendben LEHET, nem tudom távolról megmondani, még kipróbálva sem lehet teljesen biztosra megmondani hogy egy teló jó-e vagy sem, ahhoz használni kell, v szétszedni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    „Idegállapotba' vagyok, Móni!” Mondanám ha nem szüntették volna be azt a remek műsorot, de így a fiatalok már lehet nem is tudják ki az a Mauni..... wait for it .. ka :C

    Végre akadt 2 szabad órám, mikor az idő is szép volt, és legalább 24 órája nem esett, gondoltam zúzok egyet az erdőben, az utcámból nem értem ki, valami fröcsköl a lábamra, nézem nagy rózsaszín volt a gumin, először arra gondoltam átmentem egy fagyin, aztán hogy ez a remek slájm lesz, megállok nézem de nem bubizik, zöld a lámpa megyek tovább, még fröcsköl egy picit, gyorsabban tekerek, abbamarad, jön még 1 piros megállok megnyomogatni a külsőt hát ez puhább, letolom a bringát, valami sziszeg, keresem a lyukat egyre jobban süvít a levegő, látom hogy tiszta trutyi a vázam.
    Próbáltam forgatni a kereket hogy jusson trutyi a lyukra, de mindet kiköpte, nem volt tüske benne. Ha visszaültem volna talán haza tudok jönni, de bamba voltam és 1 perc alatt leeresztett amíg matattam, bicikliztem kemény másfél km-t, és toltam vagy 10 percig hazafelé, a mai sport program meg is volt :O .

    Aszfalton mentem, 3 napja állt a bringa a gumi tökéletesen tartotta a levegőt, fogalmam sincs mi a fenére mehettem rá, ami kiszúrta, Aztán kicseréltem a belsőt ami undormányosan néz ki, tele gumi trutyival, nem is tudom ez lemosható-e, egy javítottra, (2 napig teszteltem felfúja, nem eresztett levegőt) berakom, erre zubog ki a levegő hittem tökön szúrom magam, ez a belső is lyukas volt, viszont segített felfedezni ezt az oldalsó vágást is, így legalább nem lesz fájdalmas az óperenciás tengeren is túl elásni ezt a szutyok gumit.

    De értek én a szóból, ma nem volt megírva hogy bringázni menjek, csak azt sajnálom hogy múltkor sikerült lebeszéljenek a TL-ről, akkor lett volna időm foglalkozni ezzel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #137774 üzenetére

    Én nem kételkedem a TL isteni erejében, már múltkor is váltani akartam, de innen és a haverok közül is mondták hogy ha nem akarok felnit cserélni próbáljam meg ezt a féltakony megoldást... Na hát ez csúfos véget ért, még az életben nem kaptam defektet aszfalton, főleg nem egy ilyen lyukat ahol perc alatt leeresztett 0-ra a gumi.

    (#137776) Hasaggymeg: Fura mód a külsőben folyékony maradt, és slaggal kimostam teljesen el is tűnt, nem értem, ez csak akkor válik masszává, ha nyomás alatt van?

    Szerintem ezt a szintű szopórollert te sem viselnéd el, több defektem volt az elmúlt 40-50 napban, mind eddig egész túrázós karrierem során, és az hogy most már aszfalton is benyalom, több mint idegesítő.

    --
    A felni cserét jó lenne megúszni, de mióta összecsaptatok itt, és levezettétek hogy 250 euróért is csak entry lvl cuccot vehetek, butaságnak érzem hogy a teljes kereket cseréljem, most sem izgat milyen van, és ezután sem fog.

    A Vittoria Mezcal, gumiról hallott már valaki jókat? Nagyon tetszik a hátsó gumi mintázata, ez szinte tökéletes lehet aszfalton, majdnem egybefüggő mintázat, viszont az oldalain kb mint az ikon.
    Sid and Macky videójában találtam rá, de ott szponzorként jelent meg, szóval eleve nem lehetne hinni nekik, de amúgy sem mondtak róla semmit.

    Ha ez nem jön be, akkor mitas lesz szerintem, xking-ikon duóból az ikonra kicsit haragszom, ez a gumi még nem kellene ilyen szinten szétrohadjon, 1 szezont sem futott, alig van benne 2000km, és már 2 lyuk is van a felületén egy meg az oldalfalán, pedig kb ugyan ott járt ahol a race king, ami túlélt 4000+ km-t alattam, és összesen v 3-4 defektem volt vele. (legolcsóbb drótos modell mindkettő, szóval fair összehasonlítás)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Már csak a felni kérdés van hátra, segítség kellene.

    Két verzió maradt, én az olcsóbbat venném, de a drágább picit könnyebb, ami még nem indok, de sokkal jobban néz ki, ami miatt nehéz lemondani róla.

    Sosem hallottam róla, de könnyű, és tetszik a matricázás.
    Veltec AM-ONE TR 29" Disc Rim

    Ez azért már egy ismertebb márka, és meg tudnám szerezni pici olcsóbban hazai eladótól új állapotban, az ő mérése szerint csak 440g
    Mavic XC 421 Disc 29 Inches UST Rim

    Az érdekelne, hogy hallott valaki az első modellről, van bármi racionális érv amellett, hogy a majd 10 euróval drágább modellt vegyem? - nekem ugye jobban tetszik, de nem ismerem a márkát, és ha ti sem hallottatok róla, akkor dobom is.

    Holnap reggel még bedobom a TL szett bevásárló listámat, hogy valaki megnézze minden benne van, nehogy kifelejtsek valami fontosat.

    Küllőket érdemes itt helyben megvenni, ugye? azt írtátok hogy az max pár 1000ft

    Köszi

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #137810 üzenetére

    Jaj édes istenem, miért kell szopassanak ezzel az UST dologgal? Utána olvasva azt írják, hogy elméletben lehet és szabad nem ust gumit ust felnivel használni, viszont előfordulhat hogy magas nyomáson lerobban a felniről, vagy akár alacsony nyomáson leugrik, de majdnem biztos hogy ereszteni fogja a levegőt, mert nem garantálják hogy tökéletes lesz a légmentes kapcsolat. Kitaláltak egy technológiát, és alig pár gumigyártót sikerült befűzniük hogy gyártsanak rá terméket. Milyen marhaság már ez, bike 24 nél, van 6 db maxxis gumi ami UST, még két mavic, és annyi, ezek nem is xc gumik, a mavicnak viszont az összes 40 euró alatti felnije ust. Most akkor mi a franc van?

    Amúgy a Barzo, pont olyan széles amilyennek írják, illetve van belőle 2.35 méret is.(ugye a felnin is múlik az a pár tized) Illetve hátra is van 2.35 ös Mezcal.

    Valaki tudja cáfolni ezt az ust marhaságot?

    Ez a listám, elméletben minden jó kellene, legyen ugye? Első gumi nincs benne, mert nincs stockon Barzo, gondoltam addig használom a meglévő cross kinget.

    Felni és felniszalag szelep
    Ezek ugye passzolnak?

    Hogy gyűlölöm én ezt, arra nincsenek szavak. :W

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #137815 üzenetére

    pff, ne is mond, 200 europénz azért hogy ne legyen defektem, best deal ever, ennél már csak az új apple monitor állvány nagyobb lehúzás.

    (#137816) ZolkoW
    Én ezt a cikket olvastam, ahol azért egyértelművé teszik hogy kell hozzá lötyi "A UST-ready tire has a proper UST certified bead, but it requires sealant in order to make the casing airtight. "

    Viszont írják hogy az ust/ust kombóhoz kevesebb, nem ust a gumihoz meg több lötyi kell... , de ilyet hogy lehet írni?

    "Finally, non-UST tires are not as tightly controlled for the tire bead diameter and stretch, and this means that a loose fitting tire could be more prone to rolling off the rim or exploding off of it under high inflation pressure."

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #137824 üzenetére

    De mit csinálnak meg? szerinted őket érdekli hogy ha majd 3 nap alatt leereszt, és leugrik a felniről, v csak simán ereszti a nyomást, v esetleg egy kanyarban kiugrik az eleje?
    Ha majd vissza kell vigyem hogy szétszedjék, ki fizeti bele az új tejet, új szalagot? Nyilván én, érdekli őket, nem! Én hoztam a cuccokat nem az ő felelősségük. Olyan könnyű azt mondani hogy vidd be majd megoldják, ez nem BP, itt nem Runner szintű szakik vannak, akik 300 eurót költenek egy rohadt csapágy kinyomóra a SAJÁT műhelyükbe, amit lehet nem is használnak majd évekig.

    Vagy nagyon drága alkatrészeket raknak bele vagy gagyit, mert az a középszer ami nekem kéne nincs, sem olyan tej, sem szalag sem szelep, gumi, innentől mit kezdjek velük? Járkáljak az ő nyakukra és mutogassam mit találtam egy konkurens oldalon, és ők azt ajánlják-e.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #137830 üzenetére

    Mivel a te listádat koppintottam 1-1ben :B , a szelep csak azért más, mert ez a javasolt az ust mavichoz. Én is vennék mitast, ha nem 40e ért árulnák darabját. 6030D sokallja a TL a contit ennyiért, szerintem is sok, érte ha tényleg érzékeny az oldala. Schwalbet nem ismerem, maxxis arddent/ikon meg még drágább is, és akkor pont ugyan arra váltanék ami van (hátul), mert mondjuk én az első gumik között különbséget nem érzek, az annak fontos aki limiten megy, elöl max sárban csúszkálok, de akkor eleve óvatos vagyok és nem izgat a tapadás mert nincs sebesség.

    Az a mikrorezgést meg hidd el h zavarÓ, téged is idegesítene ha mentél volna 1 szezont RK el, persze el lehet viselni csak hátha van jobb.

    --
    Vannak itt is ilyenek,ne izgulj,inkább a jó szerelő a ritka mint a fuser
    Biztos vagyok benne hogy azért mert átlépem a határt se Mo se az istenített Német o. v Ausztriában nem lesz egyből minden szaki vérprofi. Csak nem mind1, h 2 szervizből válogathatsz vagy 20 ból. És pontosan le is írtad a lényeget, kevés a szervizdíj, nem éri meg sokat tökölni vele, ez pedig hosszú távon hozzászoktatja őket az igénytelenséghez. (Puzsérnak van egy teóriája, a Barátok Közt első 2 évéről, amit állítólag senki nem nézett mert szar volt, aztán olyan sokat tolták az arcunkba, hogy majd mindenki rákapott)
    --
    BTW az ilyen helyzetek addig viccesek míg haza nem érsz, és mosás után darál minden, majd mikor szétszeded látod hogy tiszta sár az egész csapágyház. Vigyázz vele, mert tönkre vágod/tad a hátsó váltó görgők csapágy kenését, azt takarítsd ki mindenképp. Az a pocsolya ami olyan magas hogy már beleér a lábad tekerés közben már "veszélyes" a bringára.

    na de süt a nap megint, megyek megluggatom az frissen összerakott kerekem, 2.3 as szorzója van, hogy ma is lesz defekt. Tegyék meg tétjeiket :D

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli669 #137871 üzenetére

    Miért akarod cserélni? Más típus lesz a fék? Nem a legjobb ötlet shimano tárcsával sram féket használni, vagy fordítva, szóval ha ilyen típusok közti váltásról van szó akkor érdemes lehet, mert nem ugyan az a fékerő, illetve eléggé nyekereghet, ami ugyan nem veszélyes csak nagyon zavaró.

    De ha ugyan az a márka marad csak újabb féket vásárolsz akkor nincs rá szükség, én még az életben nem láttam elkoptatott tárcsát, hamarabb eladod a bringát minthogy az tönkre menjen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Megvan az első valós alkatrész áldozata a sarazás miatti túlzott mosásnak (pedig 5 saras útból csak 1x mosom le teljesen, átlagban csak megkínálom kis vízzel) A kormány csapágy felső része, berozsdásodott, és bele is mart golyókba és a perselybe is. Benzinben és ecetben ázott kicsit, letisztítottam bő zsírral visszaraktam, nem érződik semmi.
    Majd ha jól viselkedik, a versenyen, és megérkezik a száraz idő kap egy újat ebből is, remélhetőleg integráltat, ami nem ennyire kényes a vízre.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #137890 üzenetére

    Én rajtad kívül nem is hallottam még montisról aki 25.000km-t tekert volna ugyan azzal a géppel. Biztos nagyon ZEN állapotban vagy már, hogy rád nem hat semmilyen marketing maszlag, és képes vagy kitartani ugyan azon konfig mellett.

    6030D Szép eredmény, gratulálok hozzá.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Hello, rég jártam erre mindenki megvan még?

    Fontos kérdéssel jöttem, az érdekelne hogy van-e az aktív tagok közt olyan aki bringával jár be dolgozni, és tudna segíteni, hogy kell esőben biciklivel haladni, úgy hogy ne legyen tiszta víz a combom, és ne üljek 8 órát neves ruhában/cipőben?

    Próbáltam enyhe esőben esernyővel, de csak a felső testemet védte, ami amúgy sem ázott volna, mert egy kabát ezt megoldja.
    Itt figyelembe kell venni hogy jelenleg nyár van, tehát 25 fok reggel és 40 délután, ha esik akkor max 4 fokkal kevesebb, egy teljes esőkabát ami lelóg a lábamra, nem tűnik járható útnak, abban szerintem nem az eső hanem a szauna meleg miatt izzadok majd bele?!

    A cipő, és nadrág védelme érdekelne, vagy ha esik, nem lehet igényesen beérni bringával? Biztos van akiknek nem opció hogy ilyenkor autóval menjenek, vagy tömegközlekedéssel.

    --

    Cserébe hozom a legújabb találmányomat. A VontaTOW 2000, a név bejegyzés alatt :P, elvágtam és összefűztem két 29 es belsőt, majd a nyeregre és a hátsó bringa kormányszára alá beakasztottam, és úgy másztam fel az amúgy edzetlen haverral, hogy mindketten egyformán fáradtunk. (kivéve mikor vicceskedett és nem tekert)
    Ez a legolcsóbb, bárki által könnyen kivitelezhető megoldás, lehetővé teszi, hogy megmutass érdekes helyeket azoknak akik csak akkor ülnek bringán ha veled mennek valamerre.
    Nyilván nem olyan kényelmes fel - le pattintgatni, kicsit macerás egyszerre indulni és megállni, ezért érdekes úgy tervezni az utat, hogy ha lehet 1 nagy mászás legyen majd leejtő.
    Eddig csak aszfalton teszteltem ott pont jól működött 29 es kerék elöl 26 hátul, 29/29 már lehet neccesebb, ott közelebb lesztek egymáshoz.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz dellfanboy #138519 üzenetére

    És te ezt használod nyáron v tavasszal is? Mikor már meleg van? Nem izzadsz bele, és leszel még vizesebb, én nem látok rajta semmilyen szellőző nyílást.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha már itt vagyok megosztok még pár okosságot, hátha van akit érdekel.

    Hátsó forgáspontok, rendesen kapták a sarat+vizet az elmúlt 1.5 hónapban, nem volt jó érzés ezért próbáltam kicsit tompítani kopásukat.

    Leragasztottam a forgáspontok tetejét.

    Lildiben kapható fekete duct tape utánzat. Szépen tett is a dolgát, kicsit macerás eltalálni melyik a jó méret, mivel ez mozog, kell egy kis huplit hagyni a közepén. Fekete bringán nem is látszik. Eltávolításnál hagyhat egy kis ragacsot, de az körömmel vagy wd40el dörzsölve lejön, és mintha ott sem lett volna.

    Másik tipp, a sűrűn mosott alsó rész miatt, az itt lévő csavarokat is leragasztottam, mert 1 már félig elrohadt, és nem tudok honnan másikat szerezni. Szépen letisztítottam, a fejét enyhét bezsíroztam, majd méretre vágott fent említett duct tape utánzattal, vagy sima szigetelőszalaggal, ezt is szigeteltem.

    Kb három hete van fent, a forgáspontos megoldást már cserélni kellett, de a lenti rész szépen a henyén maradt. Akinek lent futnak kábelek és így néz ki az alsó csöve, egy kis sarazás után, ajánlott ezt meglépni, hogy ne rozsdálljon szét egy csavar sem, hosszú távon.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #138712 üzenetére

    Ha eredmény nem is de izomláz az biztos :P Akkor nevezheted magad edzettnek, ha kis kihagyás után, mikor újra kezdesz terembe járni, az első 3 alkalom után nem gyullad be az összes izmod, kb 2 hétre.
    Mondjuk ha ott nincsenek hegyek, sőt dombok sem, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy te annyira dolgoznál a bringán, hogy a megfelelő izmokat kondidban tartsd anélkül hogy célzott edzést végeznél. Szóval ha derékban nem passzol neked 1 bringa sem, én is azt javaslom hogy ne a stucnikat meg vázakat cserélgesd, hanem kicsit a saját testeddel törődj.

    Én csak most kezdtem el észre venni, hogy meredekebb leejtőknél, ha lassabban mész, milyen komoly erővel kell tartsd vállból és alkarból a testsúlyodat, hogy ne zuhan előre, ha gyorsan mész visz a lendület, de lassan ezt izomból kell megoldani

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Megtapogattam ma az aszfaltot, régen kötődtünk ilyen szorosan egymáshoz. :C

    Elővettem az igazán régi bringámat, fékek pff 2 éve hozzá se nyúltam és úgy fognak hogy ihaj, de ez majd megér egy külön említést. Hajtás is rendben volt, lemostam megolajoztam, és elindultam vele egy megbeszélésre, szépen felöltözve, egy kereszteződésnél jött 1 autó keresztbe nem akartam letenni a lábam, megálltam elfordítottam a kormányt hogy egyensúlyban maradjak, majd mikor elment az autó visszafordítottam a kormányt, és beletekertem, csak annyi gond akadt, hogy a kerék keresztben maradt :DDD Gyönyörű vetődést mutattam be mindenki örömére., utána úgy mentem tovább mintha tojásokon lépkednék, itthon kiderült, hogy rejtélyes módon elfogyott a menet arról a hosszú csavarról ami megszorítja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #138830 üzenetére

    Erre mondják hogy van pénz lóvéra, minek nekik a kidőlt hazai, mikor apró pénzért megvehetik a csóróbb országok javait?

    Egy ilyen ugrás után, mint amit a végén odaver, mekkora adrenalin sokkot kaphat a szervezete? Én is kipróbálnám, de még VRban is félnék akkorát ugrani, annyi videót láttam ahol nevetségesen pici air time volt, mindent jól csináltak, csak a végén rosszul helyezték a súlyt, hamar elfordították a kereket, és óriásit estek, egy ekkora ugrásnál elég, ha a karodon a szőrszálak rossz irányba vannak fésülve, alád kap a szél, és bbretol a bozótba :P

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tud valaki ajánlani egy normális betétes nadrágot ? 25-30 euro max, aliexpress vagy decathlon is jöhet, csak legyen benne valami zselés v szivacsos bélés, amivel 50 km után is lehet vígan karikázni, és nyilván aki ajánlja az tudjon róla jókat, mert random én is rá tudok keresni, de azzal sokra nem megyek, mert ki tudja milyen emberek értékelték, mennyi idő után, stb.

    Ha alis link jönne, méret ajánlást is elfogadnék 181cm/76kg/94cm csipőszélességre.

    Nekem jelenleg kettő van, egyik combnál szorít, a másik deréknál, remek választás volt. Kantáros nem játszik, 40 fokban nem öltöznék tovább az abszolút kötelezőnél, nem is értem más hogy képes elviselni, hogy a teljes derekára dupla réteg feszül.

    Köszi

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Megint szervizben jártam :W

    Elvittem a bringát, hogy cseréljék ki a középrészt, mert a csoda pressfitet én nem tudom szerelni, kiderült hogy ők se sokkal jobban :C. Itthon szétszedtem, mert kíváncsi voltam könnyebben pörög-e mint az előző, hát nem, pont ugyan olyan nehezen. De közben észre vettem hogy a bal shimano hajtókar száránál, lévő vékony gumi tömítést elfejtették visszatenni, gondolom ez porzáró réteg, nem nagy dolog, de zavaró lesz hogy hamarabb kezd majd el recsegni a poros utakon.
    Illetve ahogy mondták, nem rakták be azt a cső cuccot a két csapágy közé, mert nehéz jól csinálni v mit tudom én, a lényeg hogy mikor most szétbontottam tele volt vízzel :)) nem is értem hogy került oda, mielőtt bevittem lemostam a bringát, de ha ők kicserélték a régit, és kiütötték azokat amik benne voltak, akkor nem tiszta hogy került oda mégis víz, ráadásul, itt nincs is hova lefolyjon, most majd elkezd oda gyűlni, és belülről kimossa azoknak a csapágyaknak a kenését?

    Kértem egy kis szervizt a villára is, a napokban elkezdett enyhén érezhetően kotyogni, ~6800km-t bírt a Reba (erről majd még kérdeznék).
    Mikor visszakaptam, azt mondták hogy nincs benne semmi hiba, vagy karmolás, nem volt koszos, és hogy egy pici lógása normális hogy van a telóknak.
    Itthon megnéztem mennyire kotyog, hátha segített valamit, de még jobban lötyögött, szárból nem éreztem, lebontottam mindent elöl, féket, féktárcsát, kereket, meghúztam picit jobban, és visszatért az alap kotyogás.

    A szervizben ismét csalódtam, pedig ők ismernek is gurultunk már nem 1x közösen, mégse sikerült korrektül visszarakni a hajtókart. Menjek vissza hétfőn, egy szinte alig látható tömítést kunyerálni, milyen nyomorult dolog már ez, ők hibáztak, és én érzem magam kínosan :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ezt a kis gumi tömítést nem rakták vissza, mennyire fontos cucc ez, érdemes miatta enyhén konfrontálódni?

    A Reba telóról nem azt tartják, hogy ezzel már lehet nyugodtan versenyen indulni? Jövő héten lesz egy XCO verseny itt nálunk, tök jó pályával, még végig sem mentem rajta, de már annyi a telónak, mi történne ha rockgardenen, meg droppokon keresztül használnám, 1000 km és vége?

    A kormányon már egy ideje fura reccsenéseket hallok, azt hittem hogy kosz, mindent kitakarítottam, kormányszár, fejcsapágy, fékbilincs, elmúlt de hamar vissza is jött. Lehet hogy ez már villanyakból jón, és köze van a teló kopásához?

    Valószínűleg én vágtam tönkre amúgy, 2 hete összefutottam endurósokkal, és az egyikkel mentem pár kört, átzúztunk 2 rázósabb gyökeres részen, szerintem itt kapott igazán nagy terhelést a teló, meg ugrottam v 10 table toppot, de mind szépen kijött, az első telót nem ütöttem fel, perfekt landolás volt, pár napra rá kezdett érződni hogy gond van. Ha rázós terepen megyek még nem érződik, csak ha mondjuk gyökeres részen ereszkedem, és húzom az első féket, akkor mintha lötyögne picit.

    Volt már nagyon és enyhén kotyogó villám is, ez még az éppen csak észlelhető lotyogás, ha érthető amit írtam az érdekelne, hogy ezt ilyen állapotban még el lehet sózni komolyabb értékvesztés nélkül, hogy korrekt legyek? Ha már kicsit megment a belső persely, félek hogy hetek max 2 hónap alatt teljesen tönkre vágom, és akkor tényleg fillérekért tudom csak eladni.

    A másik kérdés hogy ha eladnám, mit lehet venni, ami jobb mint a reba, és nem nyekken, meg ha PICIT durvább gyökeres v sziklás részen veretem lefele? Megjegyezném, hogy itt a környék nem dh park, van pár ösvény amin van 2-3 rázósabb rész és ennyi, nem vennék trail v enduró gépet, xcnél maradnék, de nem akarom ezt a nyomorult érzést, hogy hívnak erre mag arra, én meg le kell mondjam mert féltem a villát.

    A bringa amúgy kva jó még mindig, oda szívja magát a földhöz a hátsó tag, és az első drótos xking gumi, is remekül tapad, gyökeres részen is indult már meg az orra, de a teló + gumi összeszedte magát, és kijöttem a kanyarból :) Csak ez az első teló rontja most nagyon a user experienszemet :B

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #139636 üzenetére

    + (#139637) X2N

    Az ugratókat amiket én kiszedtem, részei az XCO pályának, ami papíron még bele kellene férjen egy XC gép képességeibe. Szerintem egy ennyire kis ugrás kb egy sima bunny hop szintjén van terhelés szempontjából.

    Viszont mikor nagyobb gyökeres részen mész, főleg gyorsabban, akkor állandóan beleütközik a kerék, és visszafele feszíti a becsúszókat, tehát komoly terhelést kap a persely, és ott valóban van rá esély h kopjon, én legalább is valahogy így értelmezem. Ugratásnál, dobóról, érkezőre átdobni az elején, nem tűnik valós terhelésnek, aztán lehet nincs igazam.

    Tudom hogy az endurósok már lassan motor vastagságú becsúszókkal tolják, de én xc arc vagyok, felfele is suhanni akarok, nem csak le. Nekem 32, tapered Through Axel 100x15 telóm van, kopott arany bevonattal, nem tudom mi a megnevezése ennek a színnek :F

    Ilyen dúrva 35 telót nem szeretnék, azokból szerintem nincs is 100mm, ebbe a bringába nagyobb meg nem megy, szóval az érdekelne hogy egy SID, jelentene bármi előnyt? Tegnap találtam is egy eladót, mondjuk nagyon olcsón adja kb 65.000 pénz, állítása szerint nincs kotyogása, csak 4 pici karc a fekete becsúszón, de az alig érezhető. Mondjuk ha ez valós ár egy SID ért, akkor az enyém jelenleg 2 ropi árával vetekszik :U

    jjeahh, Ezek után Reconnal szerelt gépet, biztos nem mernék bevállalni. A tavalyi Trekkemben is reba volt, csak nem tapered, viszont az a gép annyira merev volt hogy nyilván nem lehetett így zúzni vele, elpattogott mindenhol a segge, gondolom ezért sem jutottam el vele odáig, mint most. Ha te a gyökeres részen, sebességgel jössz lefele, jó eséllyel indulsz egy hasonló szitu felé, és ahogy téged ismerlek, a legkisebb kotyogás, számodra is rettenet zavaró lesz, mert azt az érzést kelti, hogy nem vigyázol/költesz a bringádra és elsinkófáltad a szervizeket.

    (#139634) Zsohi
    90% hogy becsúszó, féket húzva erősen hintáztatva, a kotyogás a bal szárból jön... talán? Kézzel nem érzem a becsúszót fogva, mivel tényleg nagyon kicsi, de ha csend van hallatszik hogy valami nem ok.
    A kormány cincogása miatt, lehet hogy a villanyakon lévő gyűrű kopott el, mintha 1 haver már tapasztalt volna ilyet, de azért attól nem lenne érezhető mozgás.
    Ahogy a kormánycsapágyak árait nézem, már amelyek passzolnának méretben, mert hál istennek van vagy 50 millió változója, lehet nem úsznám meg olcsóbban annak a cseréjét sem. Pff 100 euro alatt nem is találtam olyat ami nekem jó.

    Ilyenkor az a protokol hogy veszek egy másik bringát, csak sajnos ezt szeretem, és különösebben nem igénylek jobbat/könnyebbet/drágábbat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #139639 üzenetére

    Hasaggymeg és X2N is írta, hogy az újabb telók valamiért nem olyan strapabíróak (csak nem azért hogy sűrűbben kelljen cserélni?!), mint a régebbiek, neked még ha csak 18as a villád, már akkor is az új kategóriába esik. Persze nem ijesztgetni akarok, nem vagyok otthon ebben, csak azt tudom amit tőletek olvastam, és az elég lelombozó sajnos.

    Az egy költséghatékony tanács, hogy használd amíg lehet, csak engem még a mini vibráció is zavar amit az ikon miatt a kormányszarvakon, és váltónyelveken érzek, viszont ha az újabb modellek, még taknyosabbak mint ez, akkor most megint nincs jó választás :F

    --

    Ez a 3-as kategória valami komolyabb besorolás v te találtad ki? :)) hogy lehet javítani? ideát még a 4-es is bukó, legalább 5 ös kellene hogy érjen valamit :P

    -

    Azért mikor versenyzésről beszélek én az amatőrökre gondolok, nem izgat mit csinálnak a profik, itt van pl 6030D, neki SID telója van, és amatőr közép haladó szinten, majd minden hónapban megy versenyezni. Gondolom a lefeléken nem kíméli, csak van ott sziklás v gyökeres rész, esetleg droppok is. Xc versenyről beszélünk ezt bírnia kell egy mai gépnek (ok az enyém nem mai csak 15-ös, de csak nem veterán).

    Megyek még pár kört mielőtt döntök(mondjuk még mindig nem tiszta hogy mire érdemes cserélni), kölcsön adom másnak is hogy észreveszik-e, de nekem elég baj ha én érzem :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz X2N #139645 üzenetére

    Mérföldes marhaságnak tűnik, cat 4 - 160 as rugóúttal, azt írja hogy maradjon a kerék a földön :)) ez már nem is trail, hanem enduró gép, lényege hogy zúzhass lefele, de menjen felfele is. Ez a lista nekem úgy tűnik hogy mindent tiltanak, csak hogy rád tolják a felelősséget, bármi van a bringával az nyilván azért történt mert toltál 2 hoppot, meg egykerekeztél kicsit :Y
    Épp csak az nem írták oda, hogy a legbiztonságosabb, ha dh bringával jársz dolgozni is, és minden tekerés után átnézed a vázat, nem-e repedt meg mikor leugrattál a járdáról.

    Sosem lesz 4es kategóriám, ha a világ összes pénze az enyém lenne is megállnék max 140mm nél, de a reális igényem egy 130 as neuron, tehát akkor én felejtsem is el, hogy felelőtlenül ugrabugrálok :F, menjek mindig aszfalton vagy döngölt földúton? de akkor meg már ott a cx, aki montizni akar az meg vegyen dh-t.
    Ez most felcsapta az agyamat rendesen. Hogy lehet pofájuk ilyet leírni, már majdnem annyira arcátlan mint az F1 es csapatok, akik kárognak hogy a hétvégi ausztriai futamon, túl magasak a rázókövek és ha elhagyják a pályát, esetleg el kell emeljék a gázt, mert különben sérül az autó. Erre csak ezt tudom mondani.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Öszintén nem értem mi van a telóval, lehet tényleg nem is az a hibás, hanem valami a villanyaknál nem kóser, de az biztos hogy valami csúnyán kotyog, ha lefele menetben picit rázósabb terepen elöl fékezek. Sima aszfalton erősen fékezve is fura darabos érzés jön át a kormányon, mint mikor az abs rugdossa vissza a fékpedált.
    -

    Itt az álom bringám a városban... Már egy hete szemezek vele, nem merem megnézni mert tuti beleszeretek és az katasztrófa lesz :B

    De azért az érdekelne, hogy ez pontosan melyik modell, mert én villa, tag, és fékek alapján nem tudtam beazonosítani. Nyilván óriási hátrány hogy carbon, illetve a fox telók, sram fékek szervizelés szempontjából egy rémálom lehet, M-es méret is necces ami a canyon oldal szerint jó a 181 centimhez, vagy nem, na meg hogy fele annyira sem sexy mint a mostani vasam, cserébe viszont tl ready, 1x, sram váltók, modern geo.

    A leginkább az érdekel hogy ez a fox rhythm 34 130mm minek felel meg RS szinten? Ez is valami belépő cucc, amit könnyen tönkre lehet tenni ha nem tartom az első kereket mindig minden körülmények között a földön?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Begbiebike #139716 üzenetére

    Kicsit utána néztem, és a Fox34 Rythm-et nem lehet külön kapni, tehát nincs valós ára, de az új bringákból bontott modelleket nagyon olcsón árulják 300$ körül, azért ez kicsit ijesztő, egy 2018 as recon kerül ennyibe, egy reba meg simán több is, és akkor ezek még csak a 32 es RS villák. Persze lehet hogy ettől még jobban bírja a csapatást mint egy 500 dolcsis reba, ami csak 32es átmérőjű, és esetleg nem is boostos. Mikor a videóban külön megemlíti előnyként hogy milyen jó hogy van rajta táblázat a nyomás beállításához, kicsit érződik hogy nehéz igazán pozítív dolgokat mondani róla az árán kívül.

    (#139708) Massmurderer
    Szerintem kékben sokkal szebb lenne. Neked milyen modell van? Arról tudsz valamit, hogy ez a vízszintes tag elhelyezés mennyire jó dolog? Elméletileg sokkal kevésbé reagál a mint a hagyományos függőleges állás a 3szög felfüggesztéssel, v tévedek?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #139722 üzenetére

    Egészen pontosan 1 év 3 hónap alatt futott 6500km-t a bringa, a reba pont 1 éve volt szervizelve, olajcsere tisztogatás, minden rendben volt akkor is, tiszta volt belül.
    Az hogy karban volt tartva gondolom azt jelenti hogy néha fejjel lefele tároltam, törölgettem a becsúszót, most sem volt benne semmi dzsuva, pedig télen és sárban is jártam vele.
    Elöl 203as slx ice tech + m7000 fék van, lehet ez tett be neki? domboldalon akkorákat nem fékeztem hogy ezzel tönkre tegyem, aztán lehet mégis hozzájárult a korai kopáshoz.

    A nagy szerviz nem is tudom mit foglal magában, de gondolom persely cserét nem, márpedig ezen csak az segítene, a bal szárban hallatszik hogy kottyan, nem is kicsit :( a jobb szár rendben van, talán ezért nem érződik még, csak bizonyos leejtős részeken.
    Na az már most nem tetszik hogy a SID még könnyebb.

    Runner_fxr
    Kérhetnék egy kis segítséget, mit érdemes ilyenkor venni,XC gépbe 100mmig? Ha felhasználási módomon nem szeretnék változtatni, pontosabban a kisebb ugrásokról könnyen lemondok, de a gyökeres részeken való csapatásról semmiképp sem(és szerintem itt kap nagyobb feszítő terhelést), tehát ha nem szeretném jövőre ismét kotyogósra gyalulni a perselyeket, akkor van bármi más opcióm az RS palettából? Pl sid 100mm van 34-es méretben? Vagy ide csak 32 átmérőt gyártanak, és ez van?

    (#139739) jjeahh
    Én nem értem hogy ti mit csináltok, de nekem a hátsó már szinte teljesen kopott, kb 30% van még, az első meg még alig kezdett vékonyodni(mindkettő egyszerre berakott gyári gyantás slx betét). Mennyire durván markoljátok az első féket? Lehet bármi köze a fék, és féktárcsa típusának és méretének a kisebb kopáshoz?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #139843 üzenetére

    Ez nem túl jó hír, már az hogy 2000 ként kellene szervizelni, mondjuk amit leírtál nem olyan nehéz lehet én is meg tudnám tanulni, de ez a nagy szerviz dolog nem tudom mennyire elterjedt itt. Tőlem még 1x nem kérdezték meg hogy kis v nagy szervizt akarok, kicsit félek is hogy nincs itt olyan szaki, aki ebből a szettből, mindenről tudja hogy hova megy, és hajlandó is kicserélni. Jól gondolom hogy ez a szett kell a nagy szervizhez?

    Leginkább az érdekelne, hogy ha a kis szerviz után is tiszta a teló belseje, szépen mozog, pont úgy ahogy 1 évvel ezelőtt mikor szinte új volt, akkor mi indokolja hogy megelőzzük a bajt? mert mi történhet, ha elkopik egy szimmering, és utólag cserélném ki, akkor kárt tehet ott valamiben az átfolyó olaj?

    Mivel úgy tűnik nincs 34 es választás 100 as rugóúthoz, ezért nagyon nincs is más opcióm mint ezzel maradni, és majd a teljes bringát cserélni.

    Persely cseréről nincs jó tapasztalatom, 1.5 hónap alatt cserélték ki 2017ben a fox talssomban a perselyeket, elküldték a régit is, de az újjal is kotyogott :F

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #139927 üzenetére

    Köszönöm, ezt jó és egyben kicsit frusztráló is tudni, mivel ez a villa számomra már nem érték, nagy szervizt biztos nem kap, a köv 2000 után, megpróbálom majd megtanulni a kis szervizt, és beszerezni hozzá a zsírt és olajat.

    --

    Sikerült rekuperáljam a hajtókar szimmeringemet :DD Elnézést kértek hogy kimaradt, a bringa alatt találták meg miután elvitték, és a srác akivel szoktam bringázni, azt mondta, biztos volt benne hogy vissza fogok menni miatta. (pedig ha nincs agyon zsírozva a középcsapágy, nem nyúltam volna hozzá, és nyár végéig tuti nem bontom meg)

    --

    Egyeseknek milyen gondjai vannak, sosem hallottam még azt h centrírozás, ez gondolom olyan veszett nagy vitákat generálhat mint az autós topikban a kaszni v kasztni :))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az egyik bringás pajtás lábát törte a hétvégén egy bringa parkban :( Limanowa-ban voltak, első kör, vége felé, megijedt valami drop féleségtől, és ráfékezett ahelyett hogy meghúzta volna, kb pont belefékezte magát egy elég nagy sáncba, eltört a bokája.
    Valami biztosítása volt, de az nem fedezett semmit, mert ez extrém sport meg mit tudom én, saját pénzén kellet begipszeljék.
    A pályáról korrekt átalakított atv-vel vitték le, mentőt hívtak érte, ami lerohadt, és mentőt kellet hívjon a mentő. A kórházban nem beszéltek igazán angolul, rendesek voltak, de miután ellátták, kirakták a folyosóra kb 5 órára, pihenni, mert fsz tudja mit bénáztak a papírokkal. Mellette 2 beteg is volt az egyik bilincsben összetört fejjel, senki sem vigyázott rá, őrjöngött, és valszeg be volt tépve.

    Gondoltam megosztom, hogy aki arra menne tekerni, kösse fel a bugyogóját, és semmiképp se essen nagyot.

    De a legjobb az lenne, ha gondolnátok a bringás pajtásokra, és arra hogy milyen rosszul érinti őket, ha a ti hülyeségetek miatt, nem lesz majd kivel tekerjen 2 hónapon keresztül!
    A lényeg h ne menjetek bike parkba :U vagy ha már ott vagytok, ne üljetek bringára, de ha ez sem, megy akkor legalább ne fékezzetek annyit, abból mindig csak a baj van :DDD speed and powa' solves everythin'

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #139988 üzenetére

    Ez nem is rossz ötlet, 25 év múlva mikor elkezd majd kiöregedni a mostani fiatalnak számító bringás közösség, és már hétköznapi dolog lesz az elektrobringa, lehet lesz arra is kereslet, hogy az 50-60 éves emberek szívesen feltekernek a hegyre, de mivel dh-zni nem akarnak, majd a levonóval csorognak le, kipihenve a fáradalmakat, gyönyörködve a tájban, aztán másznak fel megint :P milyen fura is ez, de simán megtörténhet, habár ahol van pénz felvonóra ott biztos tudnak majd építeni lightos flow trail stílusú utat lefele, is, ahol csak nagyobb móka leereszkedni, még akkor is ha nem vagy valami bevállalós.

    --

    Elkopott a láncom, ez volt a 2., még rakhatok rá egyet ha nincs különösebb jele kopásnak a leginkább használt hátsó tányérokon? 3 lánc után pedig sorral együtt kell cserélni majd, a hajtókar tányérok maradhatnak?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #139999 üzenetére

    Ezt értem, de ti mondtátok hogy egy szint után az új láncot hamar megeszi a kopott sor, ahhoz hogy szalasszon szerintem brutál szinten szét kell legyen kopva. Remélem még pár ezret ki tudok sajtolni
    belőle, addig hátha sikerül eldönteni x1 v x2 a nekem való.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #140025 üzenetére

    Drótos kontiról, ha egyszer felpattintanál egy xkinget előre, új dimenziók nyílnának meg előtted, ereszkedés terén.
    Az utolsó csapatós tekerésemnél, amikor megadta magát az reba, olyanok után mentem akiknek 150 telójuk volt, illetve kb ezen a hegyen élnek és minden kanyart ismernek, húztak rendesen, sokkal gyorsabban mentem mint szoktam, és olyan helyeken fogott meg ez az olcsó sima gumi, hogy nem hittem el, sziklán, kavicsos részen, gyökéren is éreztem h picit már csúszik, de minden alkalommal betapadt és nyeregben maradtam.

    Na most ez kb a leg lightosabb dh-nak nevezhető gumi, milyen lehet egy olyan amit erre találtak ki? a lényeg hogy race kinghez képest óriási előrelépés lehet, persze ha cserélgeted oda vissza, az meg lehet veszélyes, mert megszokod a nagyobb tempót, aztán meg kiugrik alólad a bringa egy jóféle döntött kanyarban.

    -

    Pénteken 6 kor Bkeresztesen az állomáson találkozunk :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #140099 üzenetére

    Én 10 éve jártam utoljára trendszeresen terembe, azután 5 évig kb semmi rendszeresebb sport, és most 5 éve bringázom, úgy hogy elhagyom a várost, és túrázom, nem csak trial v városban lófrálás.

    Maradt vállam, mellem, hátam, és nyilván comb +vádli, de ezekkel sosem vol gond. Szóval azért ha van egy alapod, akkor a montizás, elég korrektül karban tud tartani, én nem diétázom, meg hasonlók.
    Na de a hasizom, az egy mocsok dolog, mikor évekig rendszeresen jártam volt h heti 5/5, 7/5 hasedzést toltam, hogy legyen meg a perfek hasizom, de éppen hogy csak látható volt ha megfeszítettem(mondjuk a has és bicepsz izomtól olvadnak/tak a csajok, szóval kitartás mindenkinek aki csinálja, megéro :K ).
    Sosem sikerült úgy lefogyjak hasból hogy alap helyzetben komolyabban látszódjon. Tehát biztos hogy valami genetikai kód miatt nem vagyok képes kipattintani azt a rész, viszont cserébe mai napig látszik valamilyen szinten, pedig idén már a plankinget sem toltam.
    Az igaz hogy aki izmosabb akar lenni, az ne a bringázástól várja a csodát, de ha elégedett vagy azzal ahogy kinézel, akkor a rendszeres terepezés, mászkálás technikás helyeken, pont annyira elég hogy karban tartson.
    Aztán lehet csak nálam van így, és más ahogy abba hagyja a gyúrmázást, 3 hónap múlva mindent elveszít ahogy pl nekem is lejjebb ment a váll és mell, sajnos.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Megvolt az utolsó edzős gurulás, innentől pihi, hétvégén verseny :DD
    Messze a legjobb formámban vagyok, amit leginkább onnan tudok, hogy comb részen minden nadrágomat kinőttem és persze nincs már sehol késztetés hogy leszálljak v akár csak megálljak egy nagyobb mászás után. Idén eddig 3000km/38000m tekertem, ez kb 60-40 a terep javára én ennél többet csak úgy tudnék összehozni ha outival tolnám, ott fürgébben pörögnek ezek a számok.

    Innentől valószínüleg visszafele visz majd az út, szögre akasztottam a freelancer kalapot, és így szerintem már nem megoldható a 7/5 napos tekerés, montin, úgy hogy fun legyen, ne csak kimenjek egy 20-30-as karikára h ne felejtsem el milyen mikor telemegy a pofám pókhálóóval :U
    Nem ismerem mindenki statisztikáját, de tudom hogy 6030D is szabadúszó, és sokat teker, jjeahh is úgy osztja az idejét ahogy akarja, Hasaggymegről nem tudom mit csinál, de ő is 6000+al zárja az évet, aminek nagy része terep.
    Akinek rendes állása van, ahol minden nap meg kell jelenni stb, nem tudom elképzleni hogy tudja megoldani pl ilyenkor nyáron, mikor kb 05-11 ig és 19-22 ig lehet tekerni a meleg miatt, vagy télen mikor kb dél körül van a leg melegebb, és utána melóból kijösz és sötét. Még ha szellemi munkát végzel, és fizikálisan nem is fáradsz el, nincs lehetőséged annyit menni, mint az aki megoldhatja hogy reggel megy nyáron, és télen is, még sötétedés előtt szakít időt.
    Elég nagy érvágás ez, idén nem fog összejönni a 10x Himalája szintben, de cserébe megpróbálok eljutni pár szép helyre tekerni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Erősen döglődik a telóm, szépen mozog meg zárható, de mintha minden nap jobban lötyögne, most már nem kell hozzá leejtő, városban egy útpadkáról legurulva is érzem.

    Aki szereti olvasgatni az ilyen technikai leírásokat, tudna segíteni, hol találok értékelést a 2020as modellről?
    Annyira tényleg nem drága mint gondoltam, de szeretnék olvasni róla független értékeléseket, mielőtt döntenék.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #140203 üzenetére

    Na ez érdekes, kösz a tippet, utána fogok olvasni, mert ott valami furcsaság van, pont annyi mint egy reba, ami csak 32 es átmérőjű, biztos nehezebb kicsit, de más hátránya nincs? pl az rosszat jelent hogy a hivatalos oldalukon nem is szerepel

    A sima 100x15 ös agyat lehet boostosítani anélkül hogy újra fűzném a kereket?

    (#140205) ZolkoW :
    Fellazulva biztos nincs, azt hogy magától kikopott, nem tudom hogy lehetne ellenőrizni, azt leszámítva hogy megfogom a fejcső tetején meg alján és hintáztatom, ott nem érzek mozgást, ellenben a villa bal szárában hallani, hogy szörcsög a zsír v olaj a persely és becsúszó tompa puffanásai között.

    meglehet :P szeretem foganatosítani, hogy amit én lejtek, az lesik :C

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz StLui #140211 üzenetére

    Linkelj pontos eladót, mert általánosságban nem lehet azt mondani hogy pontos lenne a kínai méretezés, nekem van L és XL méretű nadrágom, és csodálatos módon az XL szorít, eleve szűk, de amúgy is olyan brutál gumit raktak bele, hogy normál méretben is kényelmetlen lenne.

    Ha találtál egy eladót ahonnan minőségi árut vettél, és a méret is jó volt, azt becsüld meg, aztán oszd meg velünk is :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Köszönöm a tippeket. Gondoltam azért itt is úgy megy, hogy 1-2 helyre szétküldik v a bringások bekérik még megjelenés előtt az új cuccoskat, és tesztelik. Ez a 2020as modell meg már számomra is megvehető, szóval fura hogy nincs róla teszt, legalább amatőr szinten.
    Rendben, akkor zargatom picit a komolyabb bringa boltokat, mit tudnak az új rebáról, meg erről a csoda gold RS 35 telóról.

    -

    Mentem ma 1 kört az új lánccal, és van 1 fokozat ahol szalajt, hátul fentről a 4. sebesség ha elöl középen van a lánc, gondlom ott túl nagy a terhelés és megugrik.
    Ez most azt jelenti, hogy még ha ezt a sebességet nem is használom olyan sűrűn, a sor már eléggé megkopott és hamar megenné az új láncot is?! Ilyenkor vissza kell rakni a régi láncot, közben megrendelni az új sort, és ha majd beesik az egybe is a lánc nyúlásmérőn, akkor egyből cserélni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Napi hack rovatba.

    Megment a csavar a régi stílusú pipámban, annyira régi volt, hogy már nem is találtam olyan méretet 22mm, viszont a kacatok közül előkotortam ezt a remek átalakító csövet, amivel korrekt stucnit, és kormányt lehet ráaggatni a bringára (ez a két cucc majdnem többet ér mint az egész gép), viszont mivel kicsi a váz, meg akartam emelni, és mi lehetne jobb választás mint 3 lockring :DDD

    Van az a szabály, hogy a bringád értékének 10-20%-a legyen a lakat, ezt balgaságnak gondolom, ezért én vettem egy MERIDA U-lakatot és rámentem a 100%-ra. Ha elvinnék a bringámat, leginkább a lakatot sajnálnám ;]

    Amúgy az u lakat nagyon jól működik eddig, elég hosszú hogy bármihez oda tudjam kötni, valószínűleg ezt már nem vágod el egy zsebben hordható hidegvágóval, és mivel a bringa semmit nem ér, teljesen retardált kell legyen aki nekiállna fűrészelni. Csak ajánlani tudom, aki budget megoldást keres, viszont azért mindig van a bringán egy sodrony lakat is, ami hosszabb, mert azért nem mindig elég a 28 cm sem :B ... erről ugye a lányok többet tudnak :F

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ez az utolsó olaj típus amit kipróbálok, mielőtt hitvallást választanék :B
    Egy itteni tag ajánlotta (outin tökéletes), állítólag ez sem tart olyan sokat, de ha esetleg kibírna 50km-t csörgés nélkül, és cserébe nem ragadna rá annyi trutyi, már megérte.
    Régi láncot lemostam, visszaraktam, megkentem, hátsó sort is lecsutakoltam, 2 hét múlva eredményhirdetés, stay tuned!

    Am az olaj nem olcsó 1 cseppet sem, jóval drágább mint a squirt, de ilyen promóban egész korrekt áron jött ki. Ettől függetlenül elég magasan a léc, ilyen ár mellett 13-15euró, a sima száraz 120ml, minimum kva jó kell legyen :F

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kitaláljátok melyik nap lesz a verseny? Előrejelzés

    Szúrni kell majd neki, ez is egy fajta motiváció :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #140353 üzenetére

    Crater maraton a váradi hegységben :DD

    Nem tudom a pontos adatokat, mert nem szeretném tudni előre, legyen meglepi, a pálya nyomvonalának a 90%át ismerem (segítettem a tervezésben), de így hogy nem tudom pontosan mi a végleges vonalvezetés, kicsit érdekesebb lesz.
    Én rövid távon indulok, csak az íze kedvéért, kis versengés a cél, hátha találok megint valakit akivel végig tudunk csatázni, legutóbbi versenyen sárban toltuk, ott óriási harc ment a tapadásért.

    30km/600m körül lesz, ennél többet versenytempóban nem is bírnék, de bevállaltam volna a hosszabb távot ha nem ugyan az lenne mint az enyém, csak 2 körrel, viszont ott akkor hosszú távra gondolva, sokkal tatásabban kellett volna menni, így meg talán végig szúrhatom neki, már persze moderáltabb stílusban.

    (#140352) gabro0
    Én nem tudom ki vett meg mit, de továbbra is a leg átláthatóbb oldalnak tartom, mondjuk egy ideje már nekem sem jegyzi meg a beállításokat, ez idegesít, és talán tényleg nehezebben mond pontos adatokat nyáron, de hát ilyenkor elég szeszélyes az időjárás.
    Viszont előfordult már, hogy elkapott az eső, és mikor beálltam valahova, ráfrissítettem, és még csak be sem jelölte hogy szakad az eső, 80%ot adott neki.
    Ezzel az oldallal kombinálva el lehet kerülni a legtöbb esőt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #140370 üzenetére

    Nem tudom te voltál-e már versenyen, de ha nem, akkor érdemes bevállald idén, mert nagyon jó móka. Akármennyire edzett vagy, az elsőnél biztos hogy minden hibát elkövetsz majd, szóval kár azzal takarózni hogy áh ehhez én még kevés vagyok.
    Te ennél jóval nagyobbakat tekersz, és igaz hogy itt nem állsz meg fotózni, meg trécselni, de nem is kell 100%ot-nyújtani végig.

    PRO TIPP: Ha nem a dobogó a cél, hanem a szórakozás, minimum középről, de inkább picit még hátrébbről indulj. Így szinte végig előzgethetsz, és nem fogják kedvedet szegni a profik akik 16--18al másszák az első emelkedőt ami 15%+ és úgy suhannak el melletted hogy azt nézed, hol van a motor a vázban.
    Annyira azért figyelj, hogy ha nagyon hamar jön az első mászóka, ami szűk, és nem tudsz majd előzni, akkor ez a fenti tézis nem teljesen helytálló, mert ha beragadsz valaki mögé 1 km-en keresztül, meg fogsz örülni :W

    De a versengés része nagyon király, főleg mikor lefele érsz utol másokat, és technikából előzöd meg őket nem izomból. A technikát itt most a saját bringa kezelésedre értem, nem a millió dolláros bringákra. Én lefele nagyon élvezem talán hardtailes 1x nem előzött meg lefele, ott azért őrült kell legyen aki gyorsabb egy FS bringásnál(persze hozzáteszem, ahogy fent is mondtam, én a közép bolyból rajtolok, egy komoly bringás lehet utolérne a pehely HT bringájával is, a dh részen).
    Még az is király mikor mászásnál utolérsz valakit, és sakkozol, hogy mikor előzd meg hogy legyen erőd elhúzni, kicsit szétárnyékozol, stb.

    Január óta tekersz te is, ennél felkészültebb nem is lehetnél, az a rövid táv megugorhatónak tűnik, okosan zsonglőrködve az energiával. BTW legalább 1 frissítő pont biztos hogy lesz, ott ha megállsz akár 1 percre is, annyira sokat számít, hogy el sem hiszed.
    Én pl azt tavaly kihagytam mert nem kellett semmi, akivel csatáztam megállt, de 3km múlva utolért, mert picit beragadtam, de saját bevallása szerint mintha fél órát pihent volna úgy érezte magát. A lábadnak de főleg a tüdődnek sokat számít, az a pár másodperc amikor visszább vehetnek a teljesítményből.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #140373 üzenetére

    Szerintem is túl aggódód ezt a pulzus témát, én sem tudom mennyi a pulzusom és jókat tekerek :P Persze nem akarlak belehajszolni a versenybe, főleg ha már voltál a szakaszon és nem túl egyszerű.
    Természetesen igazad van, az a könnyebb ha hosszabb távon mászol többet, rövid távon ugyanez sokkal többet kivesz, az ugratós gyökeres lefelék meg tény hogy nem HT re vannak kitalálva, biztos meg lehet csinálni, de kétlem hogy élvezetes lenne. Én próbáltam egymás után két nap, ugyan azt a lejtős szakaszt, kis gyökeres részek, hurkák huplik, a HT-vel fáradtabb voltam az aláján, sokkal jobban fájt a csuklóm és a térdem, és természetesen lassabb is voltam, a bergával meg kb a tapadás miatt nem mertem gyorsabban menni, féltem hogy elszáll az eleje, és ez csak 100m hátul.

    (#140375) Ferdzsoo
    Amit Hasadó úr linkelt, már nekem is ajánlották, állítólag kva jó, és kapsz hozzá 4 gumi tappancsot is, tehát nem roppantja szét a telót a fém+fém találkozás. [link]
    Nekem ez van, ez már kicsit lötyögősebb, 140g os telefont simán tartja terepen, habár durvább szakaszon nem mernék vele menni, de ha túráznál erdőben anélkül hogy 40 fölé gyorsulnál rázós úton, simán ok. Emagon is van, hasonló mint amit linkeltem csak fémből, nekem az lett volna a next, abban meg lehet bízni, csak kb 5000 ft, és mint rájöttem, ez a telefon navis megoldás nem igazán előnyös ha hosszabb útra mész, még fél képernyőre lekicsinyítve, és csak néha megnyitva sem hiszem hogy 2.5 óránál több SOC kijönne.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A bikepark nem csak móka és kacagás... persze ettől még jó buli, és akár biztonságos is lehet, ha úgy csinálod ahogy jjeahh mondta, felfele tekersz, és lefele liftezel :K

    A bringás havert aki eltörte a bokáját Lengyelországban, tegnap műtötték. Kiderült hogy szilánkosra tört a csontja, és az ottani orvos csak valami ideiglenes gipszet rakott rá, mert teljesen ferdén állt a lába. Az állami egészségügyben nem is foglalkoztak vele, nem akarták felvenni, megvizsgálni, mert szerintük csak 1 törött boka, már be van gipszelve ez van.
    Magánkórházba kellett menjen, a műtét 1800 euro körül volt, és csak ha kva nagy szerencséje van kapja vissza a felét a biztosítón keresztül, rossz esetben (ha ezek is kihozzák hogy extrém sport közben sérült meg, bukja ezt a visszatérítést is)
    1 hónapig lesz gipszben, és minimum 3 hónap amíg teljesen felépül, arról még nincs hír (nem merte megkérdezni) hogy mikor bringázhat-e ismét, ha egyáltalán, és mennyire extrémen.

    Nem akarok senkit sem ijesztgetni csak tájékoztatásul írtam. A fent linkelt videó láttán, nekem valahogy nem áll össze fejben hogy képesek az emberek minimális adrenalin fröccsökért, állandóan kockáztatni, hogy parkoló pályára kerüljenek 2-3 hónapra egy csúnya esés miatt.
    Tudom milyen király érzés akár csak egy kis ugratót kiszedni, vagy csak megugrani egy droppot, amitől féltél, stb, ennél biztos hatványozottabban durvább lehet 5+ méteres ugratókon repülni, de mégsem tudnám ezt az érzést úgy megfogni hogy persze bármikor megérne 25 perc masszív adreanalin trippet, az hogy utána ESETLEG 30 napig szenvedjek, és még 60 napig sántikálva nyalogassam a sebeimet.

    Ez a Seth srác elég jól keni a dolgokat, mégis minden évben legalább 2-3 alkalommal összetöri magát, de min 1 nagy esése van. A vid végén a HT arc is sikeresen földhöz csapta magát, ilyenkor mi van a melóval, a családoddal, ha te tartod el őket? A fenti haver most indított vállalkozást, ez az első hónapja és kórházban ül.

    És most ne jöjjön senki azzal hogy én is kinyírhatom magam, ha 40el lejtőzöm az erdőben, mert igaza lesz ,csak én úgy gondolom, hogy egyensúlyban tartom a veszély, és fun faktort. Runner tanácsa hasznosnak tűnik, olyan pályákra menj és annyira vadulj csak hogy a bringában mindig maradjon egy kis tartalék. Lehet itt a rugóútra, fékekre, v tapadásra gondolni, a lényeg hogy ne a limiten mozogj, mert ott egy apró hiba is elég, és jó időre végre a mókának.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    6030D-től kérdeznék:
    Mit lehet csinálni, ha pont a rajt pillanatában fog eleredni az eső holnap? 25 fok lesz végig, ami azért nem túl sok, 15kmph szél, átázott mezzel ez már hideg lehet? Végig kell tolni aztán lesz ami lesz? Nem lehet ebben kva nagy tüdőgyulladást v egyéb megfázást összeszedni?

    Esőkabátban csak nem lehet letolni a versenyt, meggyulladnék, nem? van 1 dekás, de sosem használtam.
    Csak autóban tudnám szállítani a bringát, de ha végig esik, és tiszta sár lesz, nem tudom belerakni. Az volt a terv hogy bringával megyek, és jövök de esőben 15 km letolni nem túl kellemes. Pff mennyire szét tudja barmolni a napot, néhány csepp víz :( Simán lemondanám ha lenne másik verseny a környéken, de így hogy erre készültem egész évben óriási csalódás lenne, ha nem indulnék el.

    Ilyenkor te hogy oldod meg? Telefon zacsiba, autókulcs zacsiba, csokit ha megkezdem akkor meg is kell enni egyből? Mi van a szemüveggel? Én még egyedül tekerve is fel szoktam verni a sarat néha, így ha utolérek valakit, az végig az arcomba dobálja majd a trutyit? hogy lehet látni, v mi a megoldás?

    Kösz

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák