Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #223337 üzenetére
Mtb-vel is lehet menni 30 fölötti átlagot dombon is, ha még sokáig lesz esős idő és nem tudok terepezni, ezt be is bizonyítom .
Más: közben én is megszerettem a hátul zsebes mezeket, pontosabban eddig is szerettem, csak idegesített, hogy kisebb bunny, ugrabugra közben a nyakamban landolt a zsebek tartalma. Mostmár így 7 mez után rájöttem, hogy nagyon számít a szabás és a derekán lévő gumi feszessége, talán ezek fontosabbak ilyen szempontból annál, hogy mennyire szűk maga a mez. Ha a zsebek viszonylag lent vannak és a derekában gyenge a gumi, vagy nincs, akkor terepen állandóan attól kell tartanom, hogy egy akadály átugrása közben elhagyok valamit. Két példa mire gondolok: vacak szabás, lent van a zseb vs jó szabás fent van a zseb. Az sem árt, ha a zsebek tetején is van gumi, de nem kötelező. Persze ahány ember annyiféle igény . Plusz minél nehezebbek a zsebekben lévő cuccok, annál kevésbé tolerálja az ugrabugrát, ezért nem szeretem a multitoolt ott hordani.
#223340 Talala: nem tudom megmondani, de 16 euro egy tányér rá, ezen ne múljon
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #223337 üzenetére
Szerintem mindig a bicikli súlya a téma de a driver súlya fontosabb. Például én is 100+ kiló vagyok, de nem zsíros (sport), de sosem leszek olyan gyors, mint egy 60-70 kilós ember, főleg a nők könnyebbek. Hiába csökkenteném le a bicikli súlyát, akkor is hátránnyal indulok egy 20-30 kilóval könnyebb emberrel szemben. Annyit lehet segíteni, ami itt is téma szokott lenni, hogy le kell adni a felesleges zsírt. Megfelelő erőnlét mellett hatalmas előny a kisebb súly és a kisebb termet is. Majd minden sportban (kosárlabdán kívül) előny a 170-175 cm magasság. Sok sportoló ilyen apró. Még a testépítők között is (eleve jóval kevesebb izmot kell felpakolni).
-
vlxe
csendes tag
válasz flash- #223360 üzenetére
Így van!
Azért ez is olyan, hogy ha beletesszük a melót, akkor az a másik oldalon visszajön. Nagyon nincsenek csodák, amennyiben az ember nem tudatosan teszi oda magát, akkor a fejlődés is elmarad (ekkor van, hogy másoknak jobban megy) Meg amit sose felejtsünk "Mindig lesz egy erősebb!" -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #223636 üzenetére
Nem kell felragasztani, a nagyon gagyi markolatokat leszámítva mindegyik nem bilincsest nehéz feltenni/leszedni, nem forog, vagy csúszik le.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #223638 üzenetére
Mondd neki ne szorongassa és csavarja annyira, hisz ez csak egy markolat. ...viccet félretéve, nekem már sok Cube markolattal volt dolgom, de egy sem fordult el. ...amúgy meg ahogy a kolléga is írta, bevett módszer a hajlakk, bár én sosem tettem/tennék olyant kormányomra, inkább egy normális markolatot.
#223639
6030D...én azért elmentettem az elsőt, hátha egyszer végigmegyek rajta...tényleg annyira necces? Nem ismerem az út egy részét, pl. kóspallagi templomtól a kéket, én csak a sárgán jártam.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #223801 üzenetére
Első váltót? Minek? Hátsó váltónál érdemes a lánc letörlése előtt átmozgatni és így keni a hátsó váltó fogaskerekeit. Utána persze le lehet törölni a láncot. A bowdeneket összerakáskor kell műszerolajjal kenni, külön nem szükséges ha jó a váltási teljesítmény. Egyébként érdemes teflonos bowdenházat és rozsdamentes bowdenhuzalt használni (ha gyárilag nem azzal lenne szerelve).
V-fékre gondolsz a féknél, ott a féktüskét érdemes zsírozni, de szezonális karbantartás során elég. Mosás után a hajtást érdemes kenni. Elvileg a teleszkópba sem a csapágyakba nem mehet víz, így karbantartás is elég a szezonális szerviz során. Ha felnifék van, akkor érdemes a felnit is áttörölni a fékezési felületnél. Ha koszos a fékbetét akkor azt is letörölni.
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #224483 üzenetére
keskenyebb (37 mm alatti) stapabíró városinak cinturato velot néznék, a legnagyobbat, ami belefér a vázba:
[link]meg jól is gurul ahhoz képest (ha nem outi gumikhoz hasonlítod, hanem city/tourhoz)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Gaben92
őstag
válasz flash- #224809 üzenetére
Településenként egy közkút megtartása kötelező. Ennél több csak akkor kell ha valakinek nincs bekötve a víz, ilyen esetben egy kút 150m sugarat fed le és természetesen a víz nélküli ház 150m-es körzetében kell legyen. (Anyum jegyző két településen, most mondta.) A 90-es években még nagyon sok kistelepülésen nem volt víz bekötve mindenhova, azóta azért eljutottunk oda, hogy egyedül a “braziloknál” nem mindig van.
Szóval ha valaki nagyon közkutat keres valami kistelepülésen akkor irány a cigánytelep, ott van a legtöbb esély… Néhol edzésnek sem utolsó…
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ivana
Ármester
válasz flash- #225024 üzenetére
Jaja swissstop, kool stop vagy campa gyári. Akkor is érdemes cserélni, ha simán csak régi. Amit kerülni kell az a shimano, mert amúgy a fékjeik teljesen jók, de a felni fékes fékpofáik valami katasztrófálisan gagyik tudnak lenni. Plusz jogos, hogy a gumi sokat számít. Egy gagyi országúti gumival a száraz úton is megcsúszol.
-
andrisbandi
őstag
válasz flash- #225182 üzenetére
Montinál a felni teherbírását is érdemes figyelembe venni.
A széles felniket nem tervezik nagy nyomásra.
3 bar fölé sokkal nem érdemes menni a márkásoknál sem.Dell 5580 - i7 -akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_5580_15_6_fhd_i7_8gb_ddr4_512gb_ssd/friss.html
-
Gaben92
őstag
válasz flash- #225182 üzenetére
+ többiek akik hozzászóltak:
Nincs belső, tubeless a cucc. A gumi elvileg 3,4 bart bír el (felni 4,5 talán) de korábban írták itt a topikban, hogy a gumira írt max nyomás arra értendő ha belsővel van használva és tubeless setupot ne fújjak 2,5 fölé mert eldurranhat. Na emiatt nem merek fújni bele még pedig szerintem 3-3,1 bar körül beugrana a helyére.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fulton
addikt
válasz flash- #225553 üzenetére
Az tuti hogy kell, én mikor meglőttem a bükki oda visszát, másnap mint akit elvasaltak. De egész nap. Nem leltem helyem olyan kimerült gyenge voltam, még pici szédelgés is volt. Egész nap. Az volt a legdurvább eddig. Érdekes mert rögtön edzés után nem éreztem hogy e lesz, sőt este sem. Csak másnap ébredéskor , hogy valami nem jó. Igaz este 19-20h ra végeztem, így közel volt már az éjszaka.
Meg ez van ha nem figyelünk a belső hangra, nekem is jelzett tegnap hogy "nem kéne ez most", ne"..de azért csak rátettem magam a nyeregre.
És igen az volt, a pulzust nem bírtam felvinni, amin 120 körülre ment már minden bajom volt.
am be volt lőve hogy csak 7km felett mérjen, mind1 jó az. egy pehely súlyú landridertől lehet a garmin algoja nem tudja elhinni hogy egy landrider képes erre[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz flash- #225564 üzenetére
Köszi. na igen a zónák, ezt néztem már, de nekem nagyon más mint az átlagnak. Én nagyon megterhelt állapotban (megint csak a bükki dolog) a maximális pulzus amit elértem és egyben valaha elértem, az 168 (szíj szerint) innentől szerintzem nekem lentebb tolódnak a zónák mint az átlagnak. 140 nekem már aernob kb.
De nekem a nyugalmi is 51-55 közt van. -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Redneck
veterán
válasz flash- #225656 üzenetére
XI. kerületből tűnt el az andor utcai Sparnál, kb 20:35-40 között. Bedobtam már a csoportba is, hátha.
stickermajom:
Igazad van, de ha lepattintanak mert 1 percre nem lakatoltam le akkor mit mondjak? Vagy kamuznom kéne hogy lelakatoltam? Tegnap a telefonban már mondtam a bejelentésnél hogy nem.[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Sped
aktív tag
válasz flash- #225656 üzenetére
Öcsém anno pár nappal korábban ellopott biciklijét tök véletlen én találtam meg a Corvin Pláza előtt lelakatolva könnyű volt felismerni, mert agyon volt matricázva, alig hittem el, hogy tényleg azt látom. Kiérkező rendőrök hüledeztek, mert ők még nem találkoztak olyan esettel, hogy a 8. kerületben meglett volna egy lopott bicaj. szóval ez vicces volt, mondanom sem kell, meg persze örömködés. Amúgy egy leharcolt 15 éves agyonmatricázott custom monti, ma is megvan még, városi rohangálásra van használva.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #225807 üzenetére
Gyerekkori tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy elfékezted.
Amúgy lehetett gyártási hiba, vagy vágásos sérülés is, ez így távolról megfejthetetlen. Én lehet, hogy visszaküldeném, vagy legalább írnék egy mailt a forgalmazónak, ha lenne jó képem róla, és az alapján egyértelmű, hogy nem kívülről jövő fizikai behatás érte.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #225963 üzenetére
Persze, hogy a hood a legkényelmesebb. Én azt a középső fogást sem értem, amikor a vízszintes, vázra merőleges részt fogja valaki. Számomra az nemcsak értelmezhetetlen, de használhatatlan is. Drop meg akkor kell, ha számít az aero, mert tényleg gyors akarsz lenni, vagy szembeszél van, esetleg ereszkedésnél.
Amikor jön valami mugli, és 60-as pedálfordulattal bohóckodik alsó fogással, hátszélben, 24 kmph-s tempónál, azon én is mindig vigyorgok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #226030 üzenetére
A küllő olajozása csak tüneti kezelés! Ott a küllő meg van lazulva. Soha nem kellett még egyetlen egy kereket sem olajoznom, pedig én 110 kg vagyok. Volt olyan kerekem, amihez 6 évig hozzá sem kellett nyúlni. A mostani is 4 éve megvan. Pedig ez egy alap kerék, semmi Mavic vagy más nagy márka.
Ha már hangok, a hajtóművem hangoskodott, leszedtem a hajtókarokat és az idióta női szervizes szárazon rakta fel. A hajtás oldalon volt lelazulva, így meg lett bikázva a kellő nyomatékkal. Ismerős szervizesnél vettem kölcsön a szerszámokat. Most néma csönd van hajtás közben. 👍
[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
válasz flash- #226240 üzenetére
Egy ilyen kerék mindenképp jobban átadja az útat/úthibákat. Szerintem a "hagyományos" küllőkkel fűzött kerekeknél nincs akkora különbség, persze a profil magassággal nő a kerék függőleges merevsége is (pl. magas profilú karbon felni).
A kerékben általában mindig a felni a leggyengébb láncszem, alacsony profilú felni "könnyebben" hajlik, egy magas profilúhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#86978560
törölt tag
válasz flash- #226234 üzenetére
A radiális fűzésnél a függőleges merevségen kívül, pár grammot megspórolnak a küllőkön, cserébe sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve az agyperemek, és forgatónyomatékot aligha tudnak átvinni az agyról a felnire, ezért van a hajtásoldalon legalább 2 kereszt + a küllőfeszesség is jobban megközelíti a két oldalt ( illetve tárcsás első kerekeknél is az erőátvitel miatt keresztezik a küllőket).
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #226259 üzenetére
Nem tudom, most. ilyen kereked van, de ha nem mindenképpen cserés, és amúgy valami alapári, akkor ennyiért nagy előrelépésre ne számíts. Ennyiért kb alap kerekek vannak. Bike24-en amúgy egy csomó akciós most, de hát ugye az a 400-as euró… No meg szerintem még így is mocskos drágák.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #226415 üzenetére
Ez egy végtelen verseny, ingyen nem lehet fenntartani a szervereket (tévét, rádiót, stb. semmit), ezért reklám így, vagy úgy mindig lesz és ha túlságosan blokkolod előbb, vagy utóbb korlátozva lesz a hozzáférésed is. Ez az ára, hozzá kell szokni, rohanó világunkban néhány percen amúgy sem múlik semmi. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #226487 üzenetére
Nálam a gyors haladás, meg a minél kisebb gördülési ellenállás volt a szempont, így lett a trekkingen Conti Contact Speed. Először 37-est vettem rá, aztán cseréltem 32-esre, azért érezni a különbséget, főleg, hogy az előbbit 4, utóbbit 4,5 baron használtam (használom). Nyilván aszfalton az utóbbi jobban teljesít, erdőben meg durván ráz, de ugye ezzel tisztában voltam. Az úthibákra, gyökértúrásokra, kátyúkra, illesztési hézagokra, padkákra meg ott a teleszkóp, egészen szépen kimozogja őket még ezen a nyomáson is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz flash- #226708 üzenetére
Lehet a legjobb a Smoove - pont most szereztem be egy flakonnal - , eleddig Holmenkol-t
használtam az is szépen csendben szaladt, most meg a Muc-off azzal is szépen csendben
szalad a lánc. Lehet a Muc-off talán kevésbé szedi össze a koszt. Szintén szemenként egy csepp, de 2x. kb 300km-enként lánctisztítás és kenés, bár most már 400km van benne és elég jónak látszik. No, szóval most tisztítani fogom és jöhet a Smoove kíváncsi fáncsi leszek
mit hoz...Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
arcitec
addikt
válasz flash- #226710 üzenetére
A titok valszeg odaát van, mi jó, jobb, nyilván ez is üzlet és annyiféle kenőanyag van.
Az általad használtat is most olvastam először. De az tény, hogy a Smoove az amit a weben
is úgy lehet fellelni, hogy a legjobb. Az meg, hogy honnan jön a felesleg ha törlöd, hát az nem jöhet máshonnan mint a görgők alól. Egyébiránt az olajnak ott is a helye(többek közt), úgy tudom a külső részen nem kell lennie, nyilván hiszen ott nem érintkezik semmivel.Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #226708 üzenetére
Szerintem az a csepegtetünk és hagyjuk száradni sehogy swm lehet olyan jó mint ha utána rendesen bedolgoznád a kenőanyagot oda ahol szükség van rá, vagyis a csapok köré, a lapolások alá és a görgők alá...vagyis jól átmozgatod a kis kerekeken, hogy minden irányban elkenődjön, befollyon. Ha rácseppented vagy befolyik mindenhova, vagy nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen