-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #189691 üzenetére
Ami feltűnt, hogy belsőt nem mindenki visz magával, kp-t viszont igen. Akkor leszek én az egyetlen aki nem, sajnos hegyen a medvét nem érdekli a kp . Eddig amúgy gyorskötözőre, pumpára és gumi kukacra volt a legtöbbször szükségem, gyorskötözőre nagyon sokszor . Legutóbb pár hete szakadt le a láncvilláról a bovden és a küllőknek ütődve olyan hangokat adott ki, hogy muszáj volt azonnal megálljak. Ha nincs nálam gyorskötöző, miatta egyrészt félbe kellett volna hagyjam a tekerést, másrészt a bovden teljesen tönkrement volna.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
#75376384
törölt tag
válasz szuszinho #189691 üzenetére
2 kulacs, magok, zabcuccok. Mindig van nálam váltó póló.
Telefon, pénztárca meg GPS.
szerszamokat eddig nem vittem, de pont mostanság kezdett el bennem motoszkálni, hogy nélkülük inkább nem mennék hegynek völgynek.
A vizet a legnehezebb belőni szerintem. Nem mindig vsn lehetőség után tölteni és talán a legjobban az tud hiányozni, ha nincs. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #191344 üzenetére
Nem is tudom mi fagyhat le egy mellkaspánton, hisz az egy rádiójel impulzust ad valahányszor érzékeli szíved elektromos hullámait, abban nincs proci, vagy egyéb ami lefagyhatna, csak egy elektróda...vagy nem?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #192943 üzenetére
Jó döntés volt otthagyni, nem volt az olyan olcsó, hogy leharcoltan is megérje.
#192944ivana...kérdés, hogy megéri-e mondjuk 50-60 ezerért becsúszókat venni, majd 20-ért 4 év után még ezt azt bele és megszereltetni mikor 120-ért már újat is vehetsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz szuszinho #193011 üzenetére
Huhh, hát én erről nem tudnálak lebeszélni, szerintem komoly gép, jó felszereltség, és a képeken az állapot is rendben van. Lehet a montis mesterek látják ha van baja, de nekem nagyon tetszik! Vedd meg!
peterkeT, pontosan, így gondolom én is, nem azt a 2-3 drága cuccot bánom, hanem azt a 10 másikat amin keresztül eljutottam ide. Ha azoknak az árát is drágára költöm jobban járok. De ezt az utat mindenki bejárja, senki sem vesz egyből drágát, csak később hiszi el hogy tényleg jobb.
immi77, a Decás 500-as vagy a Racer széria már nem gagyi, és tényleg könnyű a próba és a visszaküldés is, érthető döntés ott kezdeni. Csak tudd, hogy bőven van feljebb
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #193047 üzenetére
Majd kérünk fotót a hajtásról, váltásról stb.
#193043Hínár929...nekem itt nem az volt mint a gyorszáras kerékagyaknál ahol a zár a végén tovább szűkítette a hézagolást, így startból kotyogósra kellett állítani ahhoz, hogy a végén ne rágjon, hanem fordítva, vagyis úgy hézagoltam, hogy érezhetően könnyen forogjon az a kis sz@ar csapágy, de valahányszor feltettem a pedáltestet kotyogott, vagyis a nagy pedáltesttel meg tudtam kotyogtatni, levéve, 2 ujjal meg nem...legalábbis úgy nem volt érezhető az a pár tizedmilliméteres mozgás. Egy biztos, rá kell szánni a megfelelő időt mert ha türelmesen egyszer beállítod akkor jó eséllyel elmegy neked egy újabb évig, évekig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #193134 üzenetére
Nem az adapter miatt nem jó oda, hanem a kis térfogat és nagy nyomás miatt mely egy szisszenéssel elmegy. Visszacsapó szelep kell a tömlőbe, hogy semmi ne menjen el levételnél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szuszinho
őstag
válasz szuszinho #193368 üzenetére
Megvolt az első kör tegnap. 20 éve nem volt montim, akkor is egy alap, ősi gép. Ez a mostani egy komoly műszer ahhoz képest
Utoljára trekkinggel jártam erdőben, akkor attól féltem, mikor esik szét alattam. Ezzel a paripával viszont nagy élmény volt lefelé ereszkedni. Felfelé a váltó is nagyon szépen tette a dolgát.
Kicsit árnyalja a képet, hogy eltévedtem a Kétágú-hegynél Jó fél órát cipeltem a gépet a sziklákon, köveken Utána minden elágazásnál megálltam, biztos ami biztosLegközelebb, ha új terepre megyek, ráteszem az útvonalat a csiganyálas órámra, az is jobb, mint a semmi.
Mivel most úgyis esőt jósol végig, lesz idő szerelni, így asszem át is térek rögtön tyúkbélreA két eladó, akiket kerestem a 29-es gépeik miatt, meg spóroltak nekem 100k-t , hogy nem vették fel a telefont, pedig az egyik itt van a szomszédban...
-
Melorin
addikt
válasz szuszinho #193471 üzenetére
Tegnap én is kipróbáltam az új (pár napja vettem használtan) trekkingemet. 15 perc után igencsak gondolkoztam, hogy inkább tolom hazáig, úgy megfájdult az ülőcsontom
A hátsó váltóval is problámám volt, a kisebb fogaskerekeknél nagyon elbizonytalanodott a váltás, volt, hogy két fokozatot kellett nyomnom hogy egyet váltson. Tekertem a bowdenen mindkét irányba de egyik sem hozta helyre.
Egy kicsit az is kiábrándító volt, hogy felénk a kerékpárút térkővel van lerakva és nagyon vibrált tőle az egész bicaj. Vagy túl vékony a kerék vagy ez ilyen? A sima utak sem valami simák, ott is kellemetlen volt. Lehet, hogy valami öblösebb gumit kellene errefelé használni?
A nyeregcső rugós, az szuper, de forog egy kicsit jobbra-balra, mondjuk ez szerintem a konstrukció miatt ilyen, ezért végig olyan érzésem volt, hogy ereszkedik lejjebb a nyereg a csővel együtt. Persze nem, de zavaró volt.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #193471 üzenetére
Frissen szervizelt telóval, tökéletes teló és guminyomással is lehet tovább növelni az élményt, nagyon sokat számít. Egy haverom megszokta, hogy ráz és szárazon mozog a teló, ráznak a gumik és lassan megy lefelé, most meg leszervizelte a telót, belőtte ideális nyomásra, a gumikat átalakítottuk neki tubelessre és azt is megfelelő nyomásra pumpáltuk. Azóta azt mondja, hogy sokkal jobban kéri a gép a lefelé veretést, eddig elpattogott mindenen. Pár napja lejtőzés közben a nagyobb sebesség és egy nyomvájú miatt pofára is esett rendesen .
szerk, más: ha már teló szerviz, a tegnap az enyémből az alsó lábakból kb. 1ml olaj jött ki, szal ennyi idő után már b*romira kérte a szervizelést. A két lábba 12ml jár, szal alaposan kiszáradt. Az is igaz, hogy az utóbbi időben gyakran állítottam fejre a bringát, hadd ázzanak a szivacsok és tapasztalataim szerint ilyenkor sokkal hamarabb elfogy belőle az olaj.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194011 üzenetére
Pontosan! Ha a gyerek akkorát nő, hogy eleve a vázméret kicsi lesz, akkor tök mindegy hogy most 26"-esból vesz S-est vagy 27.5"-esből XS-t.
Egy bizonyos testmagasság növekedést át lehet hidalni a nyereg meg a kormány magasság állításával, de ha sokat nő a gyerek, akkor nincs mese, nagyobb vázméret kell, így kerékpárt kell cserélni.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Géjza
őstag
válasz szuszinho #194011 üzenetére
Bicajból nem veszek évente többet is, mint cipőből.
Ha mondjuk egy fél évet kompromisszumosan kellene lehúznia a nagyobb vázon/keréken, de cserébe +2 évig jó lenne a bicaj a másikhoz képest, akkor nem kérdés, hogy inkább a nagyobbat venném, mégha jelenleg egy picit kényelmetlen is lenne neki. Megtúrom még a részletes adait, méreteit a vázaknak (nem csak a nyeregcsőhosszt), hogy a 26-osból az S-es váz az kb ugyanakkora-e, mint 27.5-esből az XS-es (pl fejcsőhossz, tengelytáv hogy alakul a két esetben).
Köszi mindenkinek a tanácsokat, nagyjából irányba álltam. Igazából a vázméretet kell jól megválasztani (15"-os vagy 38-as lenne ideális neki), nem a kerékméretet (26-27.5 között tényleg nem volt nagy difi a tegnapi próbán sem). Bár pár centit emel a nagyobb kerék ugyanannál a vázméretnél. 42cm-es vázra is felült tegnap 27.5-es kerékkel, arról már nem ért le a lába. 26-osról lehet leért volna szintén 42-es vázméretnél, csak ilyen bringa éppen nem volt a boltban.
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194124 üzenetére
Szerintem ez így azért kicsit túlzás.
Én se vennék soha trekking-et, de el kell tudni fogadni, hogy másoknak mások a preferenciái. Nem mindenkinek való az outi (sokan ódzkodnak a koskormánytól) vagy épp a bringázási szokásaikhoz teljesen felesleges egy XC/Trail monti. Sokan vesznek aszfaltra pl. fitness bringát, de vannak akik szeretnek enyhe terepen (gravel, földút) is tekerni, nekik lehet jó a cross-trekking. Attól még hogy nekem más típusú kerékpár vált be, nem fogok csak azért leszólni egy másik kategóriát, mert nem illeszkedik az én igényeimhez.
Ott van pl. a 66 éves faterom, aki sokáig az én levetett (de jó állapotú) 26-os XC montimat használta. Viszont már nem bírja úgy a terepezést (olykor fáj a háta, térde), és már többet tekert inkább aszfalton (70-30%). Sokat gondolkodott milyen bringát vegyen, felmerült a 29-es monti, fitness, gravel és az outi is. De végül az üléspozíció miatt egy cross-t vett, és imádja.
Nekem nem kéne, de megértem, hogy ő miért azt választotta. És simán van hogy tekerek mögötte aszfalton, ő meg stabilan megy előttem egy 30-as tempót.Nem vagyunk egyformák. De tök jó hogy ilyen sokféle bringatípus van, és mindenki meg tudja találni a számára megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194131 üzenetére
Egyedül a "nem sportra való" kijelentés zavart. Nyilván versenysportra abszolút nem való, nincs is ilyen kategória (bár vicces lenne), de amatőr sportolásra, kiegészítő edzésre teljesen jó lehet egy cross vagy épp fitness gép is.
Nyilván előfordul hogy valaki, aki cross bringát vesz, az utána rájön, hogy mégsem elégíti ki a felhasználó igényeit. Van ilyen. El lehet adni, lehet próbálkozni más típussal. Én pl. 25 év montizás után váltottam gravel-re, és egyelőre nem bántam meg. Be kellett látnom, hogy egyszerűen megváltoztak a felhasználói szokásaim. De ettől még szeretem a montizást is, csak már ritkábban űzöm.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
bszg@
tag
válasz szuszinho #195298 üzenetére
Mint a Tiéd.
Eltűnt a válaszom, de legalább azóta megnéztem a képeket, hogy biztosan ne írjak hülyeséget. Author Stylo volt, ezüst színben. A kicsi már 3 éves kora előtt tudott vele menni (elég bevállalós kislány), de csak 3 évesen kapta meg végleg, amikor a nővére megkapta a 20-as CUBE-ot. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #195875 üzenetére
Az is lehet az oka, továbbá a túl keményre fújt gumi, vagy a súlypont rossz elhelyezése, esetleg "rúgásszerű" tekerés, ahol a taposás túl hirtelen történik, robbanásszerű. Próbálj kissé kiülni a nyereg orrára és ráfeküdni a kormányra, úgy az elején is marad súly, hogy ne emelkedjen és hátul is a megfelelő tapadáshoz...aztán természetesen van az az emelkedő/talajszerkezet/gumi hármas ahol már egyszerűen nem lehet kitekerni akármilyen erős is vagy.
#195877Sirandrish...ez már "a túl sok információ már kontraproduktív" tipikus esete. Állítsd fel a feltételrendszert mint, szélesség, forma, párnázottság, kivágottság, vízállóság és ár (esetleg súly) és szűrd meg a találatokat. Bringázáshoz kevésbé hozzászokott hátsód így is úgy is fájni fog a hosszabb tekeréseken, de kitartással, betétes gatyával és ki-kiállással a nyeregből előbb-utóbb majd megszokod.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
venember83
nagyúr
válasz szuszinho #195875 üzenetére
Terep vagy aszfalt?
Emelkedőn lehet, hogy folyamatosan játszanod kell a súlypontod előre- és hátratologatásával. Plusz nem árt pörgetni, nem pedig nyomatékból menni, de csak annyira, hogy ne legyen össze-vissza a mozgás, hanem viszonylag egyenletesen tekerj, s próbáld minél egyenletesebben terhelni a pedált, ne "kockásan" tekerj.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #196264 üzenetére
Én műhelypumpával rárobbantottam mint állat...igaz előtte koncentrált mosogatószeres lével megkentem a frissen felragasztott szalagot, hogy csússzon és a szelepmag nélkül fújtam fel, de odatettem magam és olyan gyorsan fújtam, hogy egyből rápattant ...utána leengedtem, betöltöttem a tejet a szelepen, visszatettem a szelepmagot és már lassan fújva is simán felfújtam, sőt, onnan kezdve, hogy először rápattant már szerintem minipumpával is ment volna. Szerintem (és most egyetlen elvégzett után elő is adom a nagy tyúkbelesítőt 🤭) fontos szárazon (vagyis szappanosan) rárobbantani még tej nélkül, mikor még nem kell aggódni, hogy a tej szétfröcsköl, mert ha az sikerül onnan kezdve sétagalopp az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #196271 üzenetére
Van még egy pár Setting up tubeless without compressor/charger/ booster pump YT videó ahol bár kissé nyögve nyelősen, de felhúzzák előre a gumit a felni belső peremére...pl.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jofi81
őstag
válasz szuszinho #196427 üzenetére
A Tisza-tó kör jó minőségű, majdnem végig aszfaltos. Feltéve, ha a kiskörről beszélünk, azaz átmész az új kerékpáros hídon Tiszafüred és Poroszló között. Ez így kb. 65 km. Ha elmész az északi részre is, akkor az 95 km, de ott már nincs kiépített kerékpárút és talán kompozni is kell.
-
xy.zsolt
őstag
válasz szuszinho #196767 üzenetére
Na, pont az ausztrál gurus videó után döntöttem úgy, hogy annak ellenére, hogy meggyőzött nem kell az a macera. Aztán akkor az alapanyagot sem lehetett éppen beszerezni....tavaly nyáron. (teflonos cuccot a megfelelő granulátumméretben)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #196911 üzenetére
Erre mondják 2 legyet egy csapással.
#196914Mezga Aladár...egy teljesítmény túrára, vagy versenyre én is, de lazulni milyen faxa már kipróbálni mást is! Ha ott lenne a bringám akkor is meglehet kivenném hatezeré azt az AMS-t, lássam milyen egy össztelós XC...persze ha volna méretemben, mert csakis úgy lehetne véleményt alkotni róla. Egyszer voltunk valahol üdülni és nem vittük a bringákat, de kölcsönözni lehetett amolyan alsó/közép kategóriát amilyen akkor a miénk is volt akkortájt, emléxem élvezetes volt kipróbálni őket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz szuszinho #197112 üzenetére
Az enyém egy évig bírta és megreccsent az ülőfelület alja.....ha nem lett volna kényelmes nem vennék ismét olcsó kínait, de nekem kényelmes volt ezért megéri Most eredeti prologo van fent (143mm széles)....nem is az igazi .....de ez bezzeg bírná 10 évig is
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #197378 üzenetére
Felteszed a szádra mint egy lélegeztetőt, aztán csak tekerni/lihegni kell és menekül az egész erdő.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz szuszinho #197842 üzenetére
Láttam, de unom már a medvemarketinget, főleg úgy, hogy a valóságban annyira nem vicces, már minden hétre jut 2-3 támadás, ezúttal egy gyereket...
Más: kb. asszem 13.000km után lehúztam a Mavic Crossride kazettát és megtakarítottam, újrakentem Sram Butterrel, majd összeraktam. Nagyon-nagyon picivel halkabb lett, de működik rendesen és tökéletes állapotban van. Mindíg csodálom ezt a kereket, mennyire egyszerűen van megoldva minden rajta.
Más 2: megpróbáltam a hátsó váltót Hasaggymeg leírása alapján is beállítani, de így sem lett jó, vagy felfelé vált, vagy lefelé, mindkettőt nem tudja . Már egy éve úgy van beállítva, hogy a nehezebb fokozatok felé váltson jól, mert a a nagy tányérok felé kézzel is rá lehet segíteni, ha nyomva tartom a váltófület. Most már tényleg úgy gondolom, hogy ez a Deore váltó sz*r, már nem működik megfelelően, le kéne majd cserélni . Mert legalább egy éve nem tudom beállítani rendesen, gondoltam az új Jagwire bovden majd megoldja a gondot, de sajnos az sem oldotta meg.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
-
bardi
aktív tag
válasz szuszinho #198229 üzenetére
Ha belejövök, és nem csak vasmacska leszek másoknak, benne vagyok
INTELligent: köszi! Kelleni fog hozzá
parandroid: A hossz dologban lehet valami, anno az XC50-es montira ültem rá, L-es méretben, azon a maximum vonalig ki kellett húznom a nyerget, hogy az jó legyen, de a kormányt már alig értem el, hiába a hosszú karok, azzal a stucnival túl hosszú volt.
xy.zsolt: Rövidebb távon állva kihajtom, de ilyen hosszan egyelőre reménytelennek tűnik nagytányéron menni. Most a fékkar nekem is függőleges, következő körön kiderül majd milyen így.
Montis téma:
A 0,5%-os nyúlásmérő most esik be a láncomba, egy új 12 sebességes sram lánccal vettem a bringát, de használt sorral. Megnéztem, 1250 km-t mentem vele kb, mire eddig kopott.
Sunrace, vagy esetleg országúti lánc jó lehet hozzá? Ahogy nézem, itthon nem nagyon kapni semmit mtb fronton, vagyis a 31k-s sram lánc ebikeon inkább nem opció. Mondjuk lehet sort is kell majd vennem...'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs