-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
LordAxwell
senior tag
A Canyot javasolnám talán én is, a kellys felszereltsége enduro bicajhoz képest gyenge, plusz tényleg nem igazán lehet azt kihasználni itthon. A canyon pedig egy rohadt jó bicaj, minőségi dolgokkal.
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #68400 üzenetére
-
Laox
aktív tag
A tanácsokat pedig köszönöm, akkor a Canyon lesz.
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez a villa 120-as. Manitou black-ből nem volt nagyobb. A 150-es hátsó rugózással abszolút összehangolhatatlan ez így, látszik a geometrián is, hogy túlzottan előrebukik a bringa. Ha neked ez így okés volt, akkor a canyon nerve teljesen jó lesz.
Csak arra figyelj, hogy a súlyodhoz optimálisra fújd a telókat és a csillapítás is legyen összehangolva.[ Szerkesztve ]
-
Laox
aktív tag
válasz Runner_fxr #68404 üzenetére
Okés, köszi!
-
fpeter07
veterán
Megvolt a 10 órás verseny. Nagyon élveztem az egészet, az elején megkerestem az áttételeket és szinte végig ugyanazonok mentem. Nem volt gyenge a pálya, lenyírták a füvet a domboldalba, meg aquacity területén oldalt kijelölték a pályát aztán menjenek csak a versenyzők. Gödröket nem nagyon lehetett kikerülni. Nagyon keményen mentek egyébként. Saját tempóban nem is nagyon előztem le embereket. 146 km-re azért be kell osztani az erőt. Pulzus alapján 70%-on mehettem, ami fenntartható volt.
-
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #68411 üzenetére
9:39. Plusz minden lejtőn nyújtás, mert nem lehet nélküle nagyon bírni. Kiállva tekerni annyira nem tudtam, az sok energiába kerül. Nem volt nálam telefon, itt a pálya trackja. [link] 2,4 kili 30 méterrel (az pont egy tízemeletes).
-
Csokicsibesz
tag
Sziasztok!
Jelenleg egy több mint 10 éve vásárolt bringát hajtok, amit még tizenéves fejjel kezdtem el építgetni, ebből kifolyólag rengeteg dolog nincsen rendben a bicóval. Tavaly kapott egy nagy szervizelést és használható állapotba került, de már akkor jelezte a szerelő, hogy bizonyos dolgokat cserélni kell.
Akkor javarészt érzelmi okokból kifolyólag kicsengettem egy elég tetemes szervízdíjat (nem sokkal többért új bringát vehettem volna), de még mindig maradtak problémás alkatrészek. Nemrég elkezdtem napi szinten kerékpárral közlekedni és ebből adódóan szépen ki is jött, hogy mi az amit cserélni/javítani kéne. Ezzel kapcsolatosan szeretnék érdeklődni nálam jóval hozzáértőbbektől.
A bringa alapja egy Magellan Crater váz- mivel ez volt az első „rendes bringám” érzelmileg kötődök hozzá – egy olcsóbb Sountour teló, V-fék, Shimano váltók (abból is a legolcsóbb, amit több mint 10 éve használok).
A helyzet a következő:
- a kerekek nincsenek jó állapotban, a hátsóban folyamatosan nyolcas van és már nagyon gyengék a küllők is, a fékező felület is rendesen elkopott már -> a nyolcasra küllő csere megoldást nyújtana? vagy ilyen esetben már komplett kereket kéne cserélni?
- az első hajtásért felelős fogaskerekek elferdültek, a fogak is elég szépen elkoptak, cserélni kéne az egészet -> azt vettem észre, hogy a 3 fogaskerék elöl sok nekem, a legkisebbet szinte soha nem használom. Érdemes lenne 2 vagy 2 fogaskerekes hajtásra váltani?
- középső és hátsó váltó is még a több mint 10 évvel ezelőtti felépítményből származik, hátsó is elég szépen elkopott, szerintem cserélni kéne
- a fékekkel nagy baj nincsen, de mivel sokat használtak a kerekek nem az igazi a fékerő és nyikorog is, Jelentős ideje szemezek a tárcsafékes rendszerekkel, érdemes mindennapi használat esetén tárcsára váltani?
A vázon rendelkezik tárcsafék konzol, csak nem tudom mennyire bírná a strapát, kicsit félek attól, hogy megcsavarodna a fékerő miatt. Alaptalan ettől tartani?
- az első telót nem is említem problémaként, igazából baj nincs vele, de nyilvánvalóan nem egy komoly darab, de városban nem jelent problémát.Érdemes egyáltalán ennyi pénz beleölni ebbe az egész projektbe? Az én bringám még 26’ kerékméretű, de látom, hogy az újabb vázak inkább 27.5’, 29’ kerékméretet preferálják. Érdemes lenne nagyobbra váltani úgy, hogy elsősorban dolgozni járok vele? (a bringa mindenhol zárt helyen van tárolva)
Mivel számításaim szerint megint egy elég tetemes összeget el kéne költeni arra, hogy a bringa megfelelően használható legyen (lényegében pár alkatrészen kívül nem maradna semmi), nem tudom megéri-e. Ugyanakkor szeretném a kiadásokat ésszerű keretek között tartani és egy elvárásaimnak megfelelő masinát használni. Érdemes lenne inkább vennem egy új bringát?
Az elmúlt években nem követtem a kerékpáros trendeket, most próbálom pótolni ezen hiányosságokat.
A segítséget előre is köszönöm! -
veterán
válasz Csokicsibesz #68414 üzenetére
Egyetlen alkalommal se adtal meg még tippelt értéket se, mi számodra a tetemes összeg, mik az értékhatárok.
Nem irtad le, milyen felhasználásra szánod, milyen utakat jársz vele, van-e benne emelkedő, ilyesmik.
A felújítás valószínűleg értelmetlen lenne, de ha nem tudjuk, mennyi pénzed van a projektre, akkor nem igazán lehet ajánlani.
A kis fogaskerék ritka használatából adódóan eredendően főleg sík útra tudok tippelni, de a tippelgetés általában nem jó játék.Ezeket a hiányosságokat pótolva már tudunk ajánlani valamit.
A hajtás cseréje 5-8 ezer, ha alapszintű elképzeléseid vannak, munkába járásra és könnyed erdei túrákra tökéletes a shimano tourney családja.
Lánc 3 ezer. Ha elkoptak a fogaskerekek a hajtókarnál, akkor valószínűleg a váltógörgőket is illik cserélni.[~2-3k]
Ha menetes agy, akkor ha felújítani szeretnéd, akkor új kereket javasolnék inkább, 10+ ezer, a küllők és a felni cseréje, valamint az újrafűzés valószínűleg nem ér annyit, mivel az agy szintén nagy valószínűséggel kuka ennyi idő után.
Ha kazettás agy, akkor minimum 8 sebességes fogaskoszorú, ehhez esetleg váltókarok cseréje, ha nem ilyen volt rajta eddig, 5 ezer környéke a fogaskerék sor, a váltókarok szintén 5 ezer, ha szettben veszed, furán nézne ki, ha csak az egyik oldalt cserélnéd, de megoldható.
Ha nyikorog, akkor valoszinuleg kotyog a hatso kerek, fékpofacsere és normális kerékkel már nem jelentkezik a probléma. [~2,5k a fékpofaszett]A felújítási elképzelésem összege[max értékekkel számolva]: 33,5 ezer, a külsőket gondolom a nagyszervíznél cseréltétek, így azt nem számolom bele, de kb hatezret rádobhat még erre, bovdenezés 3 ezer környéke, de ez is valószínűleg megvolt.
Ezek az alap elképzeléseim, ha felújítást választasz, ha pedig nem, akkor az értékhatárt meghatározod és mondunk rá valamit, előljáróban valószínűleg 60k környékén mindennapi munkába járásra a rockrider 340-et mondanám a decathlontól, vagy használt kerékpárt.
(#68416) c4bB
[Innen] valamelyiket, ahogy a hirdetésben írják, 1 1/8-ados ahead, nem menetes.
[Például][ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #68391 üzenetére
Néha én is szeretek, nyaranként lejárok Izsák környékére tekerni s jó kikapcsolódni valamint máshol róni a kilómétereket, új környezetben tekerni egyszóval. Vannak már itt az ausztriai határ mentén is komolyabb emelkedők, elég említeni a Berstein-nél lévőt, vagy Stegersbachnál is van egy egész jó emelkedő. Persze nem lehet felmenni 1000m fölé, de így szép és jó ez ahogy van.. egy alföldről jött embernek maga a kánaán. Amúgy Salzburg mellé megyek valamikor augusztus környékén, ismerős ott dolgozik és meglátogatom s tekerünk egy-két kört biztosan mivel jön velem a bringa is.
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68417 üzenetére
A tavalyi nagy generálra több mint 40 ezret fizettem, én előzetesen úgy kalkuláltam, hogy a mostani javítás megint nagyjából ennyibe kerülne (alkatrész ár + munkadíj). Tehát nagyjából 80 ezret költenék rá kb. 2 év alatt.
A bringát városban használom (Bp), hétvégén nagyobb körökre is szoktam menni (Szentendre felé), teljesen átlagos felhasználó vagyok. Ha sikerülne egy rendes bringát összehozni az vinném alkalmanként terepre is, de elsődlegesen városi használat lenne a domináns.
Nézegettem különböző bringás boltokat, illetve használt hirdetéseket is, de nem tudom mi az az árkategória amit érdemes lenne néznem. Hülyeség lenne egy olyan bringát megvenni amit nem tudok rendesen kihasználni.
A célom nyilván az lenne, hogy legkevesebb ráfordítással a lehető legjobb gépet kapjam (tudom, hogy a minőség mindig drágább).Új bringa vásárlása esetén a fő szempont elsősorban a használhatóság lenne számomra a fő szempont. Olyan bringát vennék ami jó mindennapi használatra, el lehet vinni túrázni, kirándulni és rendszeres karbantartás mellett évek múlva és megfeleljen az elvárásoknak. Új vásárlása esetén szeretnék 150 ezer alatt maradni, lehetőleg minél többel, de ennyit reálisan rá tudnék költeni a dologra.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Csokicsibesz #68420 üzenetére
Mi szerepelt abban az elozo nagyszervizben?
Valoszinuleg inkabb ajanlanak itt tobben is, hogy uj bringat vegyel, a jelenlegivel rakoltes utan ha barmi kiderul, felmerul, mint problema, nem leszel olyan vidam, egy ilyen koru gepnek azert lehetnek rejtett problemai boven.
Mivel eletkepes osszeget szannal ra, ezert inkabb erdemes egy uj kerekpart venni, 60-tol felfele gondolkodva, ha szeretnel szaz alatt maradni, de hegyre, túrázgatásra is viszonylag alkalmas kerekpart, ha turazgatas kozben erre vetemednel, meg szeretnel tarcsafeket, akkor szinten rockrider, de mar az 520-as az, amit én mondanék, a 150 környéke határ miatt a többiek az 520 0 ezres ára felett jobban tudnak ajánlani, az 520 90 és még a gumik, fékbetétek cseréje, első szervíz is belefér, akkor tényleg lesz egy életképes kerékpárod.
Ha nem irod, hogy kis turak, erdei tekerges is benne lenne, akkor mondanam, hogy felesleges is annyit kiadni ra, de ha ezekre fel szeretnel keszulni a tovabbiakban, akkor en ezt tudom mondani.
A 150 nagyjabol a belepo kategoria, ahol mar ertelmes kerekparokat kapsz tobb ágot illetően is, itt már nem árt, ha konkrétabb elképzeléseid vannak, mert könnyen eltévedhetsz a bőséges kínálatban.A többiek válaszát mindenképpen megvárnám, talán helyi kerékpárboltban is találnál megfelelőt, ahol már megcsinálnák a normális első szervízt.
Everybody lies.
-
balintka
addikt
válasz Valkűr #68389 üzenetére
Crankbrothers-nek van ilyen, de lehet csak a saját szettjéhez jó. Más márkában is láttam már.
flash-: Tereptől függően lenne előnye biztosan. Én a most tuningolás alatt lévő Kellys TNT 20-amat főleg aszfalton, könnyű terepen használom, ott talán annyira nem jön ki. Persze biztos sok függ, a kerékszettől, agytól, gyorszártól is. Mióta Cobalt 1 szett van, azóta nem ér bele kanyarodáskor a féktárcsa a fékbetétbe nekem. Most cserélem Reba-ra a teleszkópot és megkapja a Cobalt gyorszárat a kerék. Szerk.: Gyorszáras a bringa. Átütős lehetne, de az 1 1/8-as fejcső miatt, csak a vagyonba kerülő SID teleszkóppal lehetne az. Ennyit meg nem ér meg nekem. Jó a Reba gyorszárral.
Cross trekkingen kevésbé jöhet ki a különbség, mivel nem kemény terepre van tervezve a bringa.[ Szerkesztve ]
-
Remington
őstag
Sziasztok!
A bringámon a hátsó két legkisebb fogaskerék enyhén külön mozog a többitől. Hajtás közben nem érzek semmi problémát viszont nagyon kellemetlen zörgő hangot ad egy kis bukkanón is. Újabban 6-osban is kezdi. Van erre valami gyógyír vagy csere?
Köszi a választ.
https://hardverapro.hu/tag/remington#aprohirdetesei
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #68421 üzenetére
Szerintem ha már költött egy bringára 40ezret, amihez érzelmileg is kötődik, akkor szerencsésebb rákölteni még egyszer 40ezret, mint hogy eladja (nincs tapasztalata, tehát jó eséllyel áron alul), majd keresgéljen pár hónapig mire talál megfelelőt, és lehet akkor is bukni fog rajta, mert tapasztalat hiánya miatt rejtett hibásat vesz. Nyilván anyagilag nem éri meg érzelmileg kötődni egy biciklihez, de ha ilyen indíttatásból ráköltött már egy tetemes összeget, akkor szerintem kár veszni hagyni, egy használt biciklire is lehet rákölt ennyit, újonnan meg jóval nagyobb anyagi ráfordítás lenne.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68427 üzenetére
Ami tavaly ősszel javítva/cserélve lett:
- minden agy, csapágy át lett zsírozva, újra lett golyózva - elméletileg jóknak kell lenniük
- teló szétszedve, kitisztítva, átzsírozva
- bovdenezés ki lett cserélve
- váltókarok cserélve
- hátsó kazetták ki lettek cserélve, lánc cserélve lett (7 sebességes most, de nem érzem h nekem oda több kéne)
- fék/fékbetétek cserélve lettek
- kerekek centrírozása is megvolt - utána jelezte a szerelő, hogy cserélni kéne, mert szerinte már eléggé szét van
- gumik lettek cserélveNyilván nagyon sok pénzt el lehet költeni egy bringára, mindig van valami amit lehet cserélni. Számomra a fő kérdés az, hogy megéri-e rendesen rendbe rakni ezt a bringát. Akár úgy, hogy most egy részletbe kicserélek telón, és tárcsaféken kívül mindent. Aztán következő részletbe azokat is komolyabb szintű (de nem felső kategóriás), akár használt termékekre cserélem.
Igazából nem tudom miért álltak át a gyártók a 26'-os kerékről a nagyobbra, ezért nem tudom megéri-e erre rákölteni. Vagy hagyjam meg a bringát úgy, ahogy most van, (eladni nagy eséllyel annyiért se tudnám mint amennyit szervizelésre elköltöttem) és inkább nézegessek újakat.
-
fpeter07
veterán
válasz Csokicsibesz #68429 üzenetére
"Nyilván nagyon sok pénzt el lehet költeni egy bringára, mindig van valami amit lehet cserélni. Számomra a fő kérdés az, hogy megéri-e rendesen rendbe rakni ezt a bringát."
- Hát igen, ezt érdemes megvitatni. Van egy 7 éves montim, ami már inkább outiként funkcionál. Teleszkóp halott, hajtás kopott, hátsó váltó kissé lóg, v-fék nem tudom mennyire ette már meg a felnit. Ez a gép is már 150k-200k-et elfogyasztott. Választhatok, hogy felújítom ezt, vagy veszek egy régi vágású outit használtan. Az utóbbi mindig is érdekelt, szóval nem kérdés, hogy a fejlesztésnek nincs értelme. -
TayRol
veterán
Kíváncsiságképpen bementem a Focus bringa boltba. A méretemben semmi nem volt, csak S-esek szinte. Egy példányt találtam, egy Focus Black Forest 29R 1.0 Factory-t, amely tavalyi modell, és 20% kedvezménnyel 500e az ára.
Ezt csak én sokallom, vagy a felszereltség és az akciós ár azért baráti viszonyban van egymással?[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz maximilian4 #68410 üzenetére
Szia!
Tutira. Úgy látom a GLS $6,81-ért hozza ide. Ha végigviszed a rendelést, a végefelé kiírja a pontos végösszeget. Pl. ezért a fékszettért $118.54-t kell fizetned szállítással együtt. Ja és pontosítanék: nem szlovák hanem cseh cég
Nem néztem hogy áll most az usd és az euro, számolgass hogy honnan érné meg jobban -
veterán
válasz Csokicsibesz #68429 üzenetére
Nem tudom helyetted beárazni, hogy menyit ér meg neked az érzelmi kötődés. Nekem például semmit.
Ha holnap lenne rá lehetőségem, hogy egy jobbat használjak, kidobnám a fenébe a mostanitEverybody lies.
-
Jester01
veterán
Olyan kényelmes a sisakom, hogy csak akkor vettem észre, hogy otthon felejtettem amikor letöröltem a homlokom és nem akadt bele a kezem Reméltem nem pont ma lesz rá szükségem, de szerencsésen hazaértem.
Amúgy őrült nagy szél van, a Császár víznél elfogytak a sebességfokozatok pedig lehetett száguldani Öcsém bicójával kellett volna mennem. Holnapra már északibb szelet jósolnak.
Jester
-
Tothgera30
Ármester
Ismerős srác vett egy Kross Seto-t, erről tud valaki infómorzsával szolgálni?
#68432 TayRol: Ősz9ntén szólva bolti árakhoz képest nagyon korrekt egy ilyen setup-al rendelkező bringának. Eleve QR15/QR12, Reba RL, Sram X1 1x11, és Concept kiegészítők. Egyedül a fékszett szúrja a szemem, oda tuti inkább Deore 615/SLX/XT lett volna ütősebb, de amúgy alu vázasok high end gépe.
#68437 Crytec210: Tapasztalatra? Vagy más Kross "Urban" géppel való véleményre. Googlizni én is tudok, de Focus Izalco után átülve nekem sem lenne teljesen reális véleményem.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
veterán
válasz Tothgera30 #68436 üzenetére
Mire gondolsz konkretan informaciomorzsa alatt?
Mert guglizni eleg hatekonyan tudunk itt paran gondolom.Everybody lies.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Pttypang #68434 üzenetére
Persze ezt értem, a döntést nekem kell meghozni.
De úgy érzem nincs meg az a technikai tudásom amivel jó döntést tudnék hozni.
Nem tudom érdemes-e nagyobb kerékméretre váltani, illetve ahogy nézegettem a 150e körüli 29ereket a legtöbb beugró szintű Sountour telóval van szerelve. Így idővel azt is cserélni kéne valami jobbra.Nem tudom mivel járnék jobban egy 26'-os bringával ami teleszkópban kicsivel jobb mint egy új 29-es. Vagy a nagyobb kerékméret annyi pozitívumot ad, hogy ezen az egészen felesleges gondolkodni.
-
veterán
válasz Csokicsibesz #68438 üzenetére
150 környékén, új vásárlásnál ne reménykedj jobb villában, mint az alap belepo suntour.
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz Csokicsibesz #68438 üzenetére
Ha akarsz versenyezni, akkor egyértelműen 29er. Aszfaltos emelkedőkön halál, egyébként mindenhol jobb, mint a 26. Ha nem versenyzel, akkor meg mindegy. A lényeg, hogy guruljon.
-
ivana
Ármester
válasz fpeter07 #68440 üzenetére
Aszfaltos emelkedőn minden halál ami nem outi
Más: postán érkezik hozzám még három csendőr bicikli, tanyabike, csepel, libakergető, nem tudom mi... Már várom a szerelést, főleg, hogy szereztem anyukám nagynénjétől rendes bicikli kulcsot, ami egy rohadt vastag lemez kulcs, és csepelen, közép és kormánycsapihoz is jó, miközben kónusz kulcs az első kerékhez és a kontrához is. Nagyon eltalált szerkezet, két ilyennel a puszta közepén is rendbe hozom a túrát És olyan vastag mint az icetoolz kormánycsapágy kulcsom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #68445 üzenetére
Tobben leirtatok mar, hogy ez az egyetlen elonye a 26-nak ahhoz kepest
Nekem is logikusnak tunik. Probalni a 26-ost probaltam, 29-esbol meg nem relevans probam akad.Everybody lies.
-
haromegesz14
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani a nyárra pár könnyed bringatúrát? Olyan események/helyszínek érdekelnének, ahol van lehetőség kerékbár bérlésére.
10 féle ember létezik, aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem!
-
veterán
válasz Tothgera30 #68448 üzenetére
Ha mar annyira raertem, hogy teleirkaljam a hulyesegeimmel a topicot, ilyenen nehogy megakadjak mar. Na de egyszer volt budan kutyavasar
Az a baj, hogy 150 es kornyeken nekem mar fizikailag ismeretlen a terep, szaz kornyekeig van valos tapasztalatom, az is eleg szuk, par modellt erint, nem epp di2 felszereltseggelEverybody lies.
-
dokee78
félisten
Nézegettem mostanában kerékpáros filmeket.
Lényeg az,hogy az outit úgy tárolják,hogy fel van akasztva az első felninél.
Az gondolom a teleszkópos villáknak nem tenne jót,ha például télen így akasztom fel?
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Futás, futópályák
- Diablo IV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!