Új hozzászólás Aktív témák

  • f4lcon

    őstag

    válasz semmiho #286231 üzenetére

    én foglalkozom restaurálással, és vannak ismerőseim a témában :)
    egy cimborám lakkoztatott polírozott vázat (egy GT RTS-t) ez tényleg nem egyszerű móka, mert előtte fel kell vinni egy tapadóhidat, amire a lakk tapadni fog. bónusz: meg fog sárgulni, akár mit csinálsz vele
    szerk: vannak tapadóhíd nélküli verziók is, de ahhoz meg nem szabad tükörre polírozni, mer tnem lezs amin megtapadjon
    a homokolás nagyon durva felületet hagy maga után, azt el is vetheted a festék eltávolítására, inkább korund, de még inkább minél kisebb (100 µm) gyöngy lesz a megoldás, az már kellően sima felületet eredményez szórás után.
    házilag olcsón a fékolaj a legjobb megoldás, mert az új kromofágok sem olyan erősek már, mint a régiek
    viszont a fékolajnak sok idő kell, és a hengeres felületről hajlandó lefolyni, így vagy sokszor bekened, vagy csinálsz neki egy speciális bödönt és bele állítod 3 literbe
    hátránya a fékolajos festék eltávolításnak, hogy azt szinte lehetetlen lesz újra fényezni

    így véleményem szerint a felület kezelésére amit keresel, az a színtelen eloxálás egyébként
    szóval ha szép fényes alu SID-et szeretnék, akkor vennék valami puruttya festék eltávolítót (én EZT használom) áztatnám benne 2-3 napig, aztán ami nem jött le, azt lamellás Dremellel lecsiszolnám, majd fine szivacs, utána superfine szivacs, esetleg 600-800 papír szárazon, utána vizes 1000-es papír, vizes 2000-es papír, és mehet a színtelen eloxba

    [ Szerkesztve ]

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák