-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz SteveAd #282703 üzenetére
Persze, ezt csak olvasottak, videók alapján dobtam össze, ezért is írtam oda azt is, hogy "biztos ezek is gyártanak jót", csak alaposabban utánna kell olvasni, hogy pontosabban melyik termékük vacak, melyik nem. Vakon, olvasgatás nélkül nem bíznék meg bennük, mert mivel gyártanak híresen rosszat is, zsákbamacska. Mondjuk én pont az a típus vagyok, aki vásárlás előtt képes hetekig kutatni, olvasni, videókat nézni, mert nem szeretek meggondolatlanság miatt szívni a cuccokkal
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lsebestyen
addikt
válasz ReFleXx #282701 üzenetére
Trackstand a megoldás. (YT link)
-
dom1n0
aktív tag
válasz jjeahh #282704 üzenetére
Nekem ezzel az a tapasztalatom egy jópár éve, amióta már tényleg full elterjedt az internet mindenhol, és már a cégek is komoly pénzrket költenek az olyan marketingre, ami nem abból áll már, hogy ők direktbe reklámoznak, hanem odaadják a termékeiket "influenszereknek", és mellé egy kis plusz lóvét is, hogy már sajnos totál nem lehet hinni egyoldalúan, inkább azt lehet figyelni, mi az amire nagyok sok panasz van, azokat lehúzogatni a listáról, és a maradékból pedig megpróbálni okosak dönteni...
fullton is éveket ment utána a biciklijének, és a kerék ügy mégis problémás lett...
Nyilván ettől a Cube nem lett rossz gyártó, vagy a Fulcrum, de azért szerintem mindenki aki itt olvasta a kálváriát, már óvatosan venne ilyen kereket vagy bicót...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz lsebestyen #282705 üzenetére
Ja, trackstand alap, de amúgy szerintem teljesen fölösleges parázni, hogy városban, gyakori kicsatolás miatt nem jó az spd. Ugyanúgy használható városban is, mint egy platformpedál, én ha kell 1500x kicsatolom egymásután, nem nagy ügy . A kezdeti borulásoktól sem kéne tartani, mert az 56-os stoplival elkerülhető.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
válasz ReFleXx #282701 üzenetére
Eddig csak egyoldalas SPD-im voltak, PD-M324, PD-A-530, PD-EH500. Mindegyiknél olyan a súlyelosztás, hogy a belépéskor előrecsúsztatva a lábat az SPD felére fordul, ha pedig elölről hátra, akkor a platformfele kerül felülre, könnyen megszokható. Az M324 hátránya, hogy kicsit bumfordi és nehéz, Az A-530-at meg megszüntették, ezért lett helyette az Eh500. Ez utóbbi annyiban jobb egyébként, hogy vannak becsavarható kis csavarok a platform oldalon, amelyek stabilan tartják a cipőt, nem csúszik le. Gondolom, kicsit szét is szedik a puhább cipőtalpat, de olyan sokat nem használom a platform oldalát, hogy ez sokat számítson.
Városban is használom, gyakori ki- és becsatolással is jó.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz -=RelakS=- #282708 üzenetére
+ #282709jjeahh: nem a kicsatolás gyakorisága a probléma, hanem a konkrét típus (ES600) esetén a becsatolás lehet macerás az átlag SPD-s élményhez képest.
általánosságban semmi baj nincs az SPD városi használatával szerintem, max az, hogy az irodában váltócipőt kell hozzá tartanom. trackstandelni sem tudok, de korlátokban, fémoszlopokban, kukákban nagyon jól meg tudok kapaszkodni.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
chubby2o6
senior tag
válasz jjeahh #282709 üzenetére
Tavasszal lesz két éve, hogy spd-zem, egyszer sem borultam el ( kop-kop-kop ). Nagyon sokszor volt, hogy majdnem, legutóbbi alkalommal ( múlt héten ) egy elég rossz, göröngyös/letört gallyas részen akartam visszafordulni. Kis ívben ( csak így fértem el ), gyök kettővel, persze elakadt az első kerék, és dőlni kezdtem. Lélekben már felkészültem a becsapódásra , aztán az ucsó pillanatban sikerült valahogy kitépnem a lábam a pedálból. Már régóta 51-es stoplit használok, és a pedál sem a leggyengébb szorításra van állítva. A lényeg, hogy eddig mindig sikerült esés nélkül megúsznom, pedig több lehetőség is volt már rá .
Igazából a tervezett megállásoknál nincs gond, azt hamar meg lehet szokni, a gond akkor jön, ha valami nem várt dolog miatt kell hirtelen állóra fékezni. De mondom, eddig még mindig sikerült valahogy kitépnem a lábam, pedig sokszor volt, hogy már megadtam magam a sorsomnak .
Viszont szűk, kanyargós ösvényeken, pláne ha vannak kövek vagy belógó ágak, még két év után sem érzem biztonságban magam becsatolva, és szerintem ez már így is marad. -
gordonfreemN
addikt
Ha már úgy is bele kell nyúljak komolyabban karbantrtásügyileg, FS-REBA-RL-A2 - 43T20013104 telómban a soloair -t cserélném debonair-re. Ehhez elég megvennem az alábbi alkatrészt:
[link]?
A rockshox kereső ezt a számot dobta ki debonair upgrade-re.[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Tin
veterán
válasz Friczy #282712 üzenetére
Mekkora királyság hogy ezt a csúsztatást mondtad, nem figyeltem még meg, nem is mentem sokat még a T8000-el, de valahogy mindig a rossz oldalára léptem. És most mondtad, megnéztem, és tényleg... elölről hátulra mozdítva és rátéve a lábat a platform fele kerül felülre. Köszi!
-
fulton
addikt
válasz Friczy #282716 üzenetére
Igazad van félreérthető volt, erre értettem:
"Az sem mindegy hol teker az ember, te asszem a puszta kozepen, ott egyszer becsatolsz"#282706dom1n0: nekem a terv az volt hogy: elsőnek (magamnak megfelelő) jó geót + ultegra di2 (erősen lehetőleg) "vegyem meg a bringával" . Kereket majd megveszem hozzá később amit én szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Ringman #282690 üzenetére
Kíváncsi leszek majd, mik a tapasztalataid, írd majd meg. Egy ideje a néha fáj a jobb csípőm, meg a derekam hátul (ugye egy bizonyos kor felett onnan tudjuk, hogy nem haltunk meg, hogy még fáj valamink ), most szerdán voltam gyógytornán, és kiderült, hogy az egyik ok az, hogy lúdtalpasság miatt annyira befelé dől a lábfejem, és vele az egész lábam, hogy például a csípőizmok folyamatosan feszülnek ennek a kompenzálására. Most csinálhatok mindenféle nyakatekert nyújtó meg erősítő mozgásokat a standard kondi mellé, de betétben is gondolkozom.
-
SteveAd
tag
válasz jjeahh #282704 üzenetére
Ugyanez nalam is (emiatt nehezen is vasarolok, mert azert mindenrol lehet valami negativ velemenyt talalni)
De a Campa/Fulcrum kerekek tenyleg nagyon jok (kb. Racing 3/Zonda-tol felfele). Annyira, hogy vaskalapos Shimanoskent is siman feltennek egy Campag Bora kereket (ha valaki hozzamvagna joval aron alul). Montira jobban szeretem a DT szortimentjet, de regen (meg 26"-os idokben) volt montin is Fulcrum kerekem. De a Campag miatt amugy is inkabb orszaguti meg gravel vonalon van otthon a Fulcrum is.Ringman & Dom1nO: Ez egy eleg jo forum pl. a hooklessrol.
Influenszer- es reklamszponzor-mentes szaksajtobol meg az Escape Collective szerintem a nagyon ajanlott kategoria. Itt egy cikk a De Gendt kerekerol (a kommentszekcio is joval atlag feletti az Escape-en)
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #282650 üzenetére
Érdekes, amit leírsz.
Jól értem, hogy egy teljesen zsírtalanított és letisztított hajtásra rakod fel a teljesen zsírtalanított láncot, majd a bringán Smoove-ozod, ezután mész 150-200 km-t, majd újra Smoove-ozod a láncot, végül további 150-200 km (a zsírtalanítástól számítva összesen 300-400 km) után leveszed a láncot, megtisztítod és zsírtalanítod a hajtást, majd a második (forgatós) láncot lezsírtalanítod, felrakod a bringára, Smoove-ozod azt, és indul azzal is következő, maximum 400 km-es etap?
Remélem, félreértek valamit.
Én csak összesen 2200 km óta Smoove-ozok (+1300 km volt olajon előtte). Akkor lepucoltam a hajtást, zsírtalanítottam egy szűz láncot, felraktam, Smoove-oztam, és használtam további kb. 1200 km-en keresztül anélkül, hogy zsírtalanítottam volna a hajtást, vagy levettem volna a láncot. 300 km volt a leghosszabb etap újrakenés nélkül, 130 km körüli a legrövidebb, de átlagosan 200 km-enként csepegtettem újra. Csepegtetés előtt szimplán áttöröltem alaposan a láncot és a lánckerekeket, váltógörgőket, esetleg lekeféltem a hajtásról a felesleges Smoove-ot, majd újracsöpi, és mehet tovább.
1200 km után levettem a láncot, full hajtás-takarítás, majd a forgatott lánc (ami ez esetben újra a levett lánc volt) teljes zsírtalanítás után ment vissza a bringára, és további 150-300 km-enként törölgetés, újracsöpizés, de semmi zsírtalanítás vagy komolyabb takarítás.Az előbb mértem rá a láncra: 0.4, ha izomból benyomom a szemek közé a mérőt, anélkül meg alatta van. 2200 km után, amiből a második ezres full ridegtartás volt. Ez ugyan csak egy KMC X9 lánc, de az Ultegra hajtást azért szeretném kímélni, szóval még gondolkozom rajta, mi lenne a megfelelő tisztítási és forgatási intervallum.
A 400 km-t viszont rohadtul keveslem. Nem tudom, neked az mennyi idő, de szerintem maximum 2 hét, mivel nekem sem lenne több 3-nál. Ha ilyen gyakran kellene levennem a láncot és mindent letakarítani, akkor pont a csöpögetetés előnyét buknám el. Ha ezt ilyen gyakran kellene csinálnom, én szerintem inkább kifőznék 3 láncot waxban, és ilyen időközönként felfűznék egy-egy újat a hajtásra, és amikor a 3 lánc elfogyott, egyben pucolnám és főzném le őket megint. Így gyakorlatilag ellenne az ember 2-3 hónapig lánc-zsírtalanítás nélkül, a hajtás megpucolása meg nem olyan vészes. A wax ráadásul keményebb, mint a Smoove, ezért nem is ragad bele minden.
Érdekelne, miért választottad ezt a komplikált módot. Már persze, ha jól értettem.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz ZavaBalazs #282679 üzenetére
Csak poén volt félig-meddig, mivel van még egy flakon, nem sürgős. Előbb-utóbb úgyis rendelek onnan még valamit, de köszi!
3-4000 km-re biztosan elég, de sosem számoltam.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz ZavaBalazs #282679 üzenetére
Nekem 2000 km felett volt elég, de én durván túllocsoltam az elején (meg szerintem még most is ) . Szóval a 3000 km feletti reálisabb.
-
addikt
válasz dom1n0 #282706 üzenetére
Én vettem olyan kerékkel szerelt bicót, eszembe sem jutott, hogy emiatt ne venném meg. Az enyémnek semmi baja. Másfelől a Cube hírhedten a kerekeken spórol. Ezt tudnia kell mindenkinek, aki azt vesz, de ez szvsz még mindig jobb, mint a hajtáson, fékeken spórolni, mert a kerekeket könnyebb cserélni.
Beszabna, ha fulton tapasztalatira építve vásárolna bárki bármit is
Tin: erre is igaz a fenti állítás Mindenkinek más a heppje, ez a láncforgatás is teljesen felesleges szerintem, főleg a 105-ös szett darabokból álló sora miatt. Majd cserélem a kopott fogaskerekeket a lánccal együtt nálam kb. 1-1,5 évente, aztán kész.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nagyúr
Pedál témában: én idén több mint tíz év után fogok visszaváltani SPD-ről - valószínűleg platformpedálra. Az oka: sziklás, gyökeres erdei úton lefelé már nem vagyok olyan magabiztos mint rég, volt pár rossz élményem ami elgondolkodtatott. Városban egyébként továbbra sincs bajom a patentpedállal, de ott igazából nem ad semmilyen pluszt nekem. Mászásnál jól jön, de elektromos bringánál nincs olyan nagy jelentősége. A sima bringámon egyelőre rajta hagyom.
Más: Meg tudjátok mondani, h mi célt szolgál ez a kitüremkedő izé a teló hátulján? Ezer éve nem láttam már ilyet, régen az elülső oldalon volt hasonló cucc amire fel lehetett fogatni a patkóféket. Nem néz ki valami jól.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
válasz bulikavagyok #282727 üzenetére
Legtelenito. Nagyon hasznos innovacio, sajnos a 34-es es 32-es Foxok nem kaptak meg
-
nagyúr
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #282726 üzenetére
bocs "mester", igyekszem felzárkózni tudásodhoz
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #282726 üzenetére
A láncforgatás igazából nem plusz nyűg. A nyűg a hajtáslánc-takarítás, a lánc leszedés és zsírtalanítás, meg a nulláról újrakenés. Az, hogy az 1-es lánc után a 2-es megy fel, vagy ugyanúgy az 1-es vissza, az tökmindegy. Abban meg a többség egyetért, hogy a forgatott lánc kevésbé koptatja a lánckerekeket.
Pontosan ezért érdekel, hogy ő miért max 400 km-enként csinálja ezt. Az nekem nagyon rövidnek tűnik. De lehet, hogy rosszul értem.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Első kenés, futok vele vagy 200 km mikor hallom hogy "kell" neki akkor megint kenem törlés után, futok vele 350 kil sacc-ra aztán lánc csere. Aztán ha az is kész, akkor a két láncot egyben megtakarítom. (így úgy mond "nagy lánctakarításig" futok velük olyan 1100-1200 km-t)
A láncok közt csak áttörlöm ahogy érem a fogaskerekeket, és a váltó görgőket anélkül hogy bontanék. kb ennyi. Cube-n így tolom most. (drágább hajtásrendszer ezért is..)Csepelen tovább hagyom futni a lánc nagy tisztításáig...ennyi röviden.
Ez a láncforgatás nálam még tesztelési fázisban megy.
Csepelen mondhatni bukta a láncforgatás (azon a rendszeren)..szimplán jobban megéri 1 lánc 1 sor kész.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #282732 üzenetére
Tehát a láncod összesen 2x van megkenve (elején és közepén), és összesen 350 km-t megy el, mielőtt levennéd? 2 hetente leveszed és zsírtalanítod a láncot? Ha mindkettőt, azt se nagyon értem, mert kenetlenül nem túl szerencsés elrakni a láncot, mi van, ha rozsdásodik?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Nem.
2 Új lánc, zsírtalanítom mind a kettőt - felteszem az első láncot. wax-olom. Utána futok (sacc ahogy adja a lánc) 200 kill, rongy áttörlöm, megint kenem futok (sacc) 350 kill.. aztán lánc csere.
Tehát az első lánc saccra 550 km hagyom futni ..aztán lánc csere.
Azon ismét ez. Utána ha az is kész, akkor a két láncot egyben takarítom.
Közben a hajtás ahogy kívánja bontás nélkül áttörlöm. Fogaskerekek stb...[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #282734 üzenetére
Értem, akkor félreértettem. Tehát függetlenül attól, milyen gyakran csepegtetsz, egy lánc takarítás nélkül durván 500-600 km-t van fent. Azért nem értettem a 200 után a 350 km-t, mert nekem eddig az első kenéssel ment el legtovább.
Viszont ha lezsírtalanítod a láncot (mindkettőt), az egyiket felrakod és Smoove-ozod, akkor a másikat elrakod kenés nélkül? Vagy azt is Smoove-ozod, és úgy rakod el?
-
fulton
addikt
elrakom kenés nélkül szárazon. Majd ha felteszem, csak akkor kenem.
Lánc tisztításnál ami fontos, én miután benzinben leáztatom, aztán leöblítem, lombfúvóval kezemben tartva átfújatom a vizet belőle ahogy tudom, aztán klíma alá teszem (most így télen) száradni (nyáron kiakasztva megszárad szépen), majd el. Különben rozsdálni fog mint állat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #282736 üzenetére
Én szkeptikus vagyok a kenés nélküli elrakással kapcsolatban. Egyrészt pár hét alatt, amíg felrakod, valamennyi szennyeződést összeszed, másrészt a rozsdásodást belül biztosan nem látod. Kiszárítás rendben (én hajszárítóval csinálom), meg nekem az utolsó áztatás izopropil-alkohol, szóval nem is igazán tud mitől rozsdásodni, de akkor is.
Erre mondtam, hogy lehet, hogy több értelme lenne waxolni a láncokat és úgy elrakni. Ettől még lehet csöpögtetni is, bár az akkor már felesleges.
-
fulton
addikt
1000km mentem eddig velük. korai bármit látni, mint írtam tesztelés alatt van. Ilyen hogy láncnyúlás mérés - nem is foglalkozok vele.
De azt gondolom rendben lesz, eleve jobban eloszlik a hajtásom is hátul.. nem úgy mint a csepelnél, meg az egy deore szett, ez ultegra cucc. Meglátjuk. Én is ebből fogok tanulni a jövőre tekintve.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz fulton #282740 üzenetére
Mennyit nyúltak 1000 (vagyis 500-500) alatt? Látható bármi?Értem, köszi.Amúgy nem értem, mert a vadiúj Shimano lánc a bringán a KMC láncnyúlásmérő szerint 0.4 körülire van lenyúlva, ami hülyeség, hiszen totál új lánc. De konkrétan azt mutatja a mérő, amit a KMC X9 láncnál 2200 km után.
[ Szerkesztve ]
-
SteveAd
tag
Ez olyan mint minden mas hasonlo mero: a Shimanoval ellentetben (lasd a fentebb linkelt abrat), minimalisan nagyobb nyulast merhet a valosnal.
Itt a legatfogobb osszefoglalas a temaban (a felhuvelykes/0,5"-es lancszemekrol is ir reszletesen: a lenyeg az, hogy 3 szemparnal azert nem annyira jol lehet vonalzoval vagy tolomerovel merni, idealis esetben 30 cm hosszu szakasz kell legalabb ahhoz) -
Hasaggymeg
Topikgazda
Azért mert szerintem hülyeség ez az egész 0,5%, amikor a láncok gyártási toleranciája is van szerintem 0,1-0,3%. Arról nem is beszélve, hogy van megfeszített lánc, vagy beleerőltetett mérő is, nálam pl. az 0,75% után, illetve a 11s alattiaknál az 1% után mindig elment a második sor is az új lánccal. Igaz nem vagyok Förstemann, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Wombath #282721 üzenetére
én is kíváncsi vagyok, ha nem válik be, akkor nagyon drága volt, ha jó lesz, akkor meg mindent pénzt megér
úton van egy spd-s hézagolószett is, ugyanis több mint 1 cm-rel rövidebb az egyik lábam, mint a másik -
zsocy
őstag
Na hogy ne csak a Squirt-ről legyen szó ezen a ronda esős délutánon, hanem a másik kedvencünkről a fékről is, felkerült a montira a 6100-as Deore szett.
Innen is elnézést Kro fórumtárstól hogy nem az ő MT500-as szettjét vettem meg, de ez a 6100-as szett annyira jó áron volt hogy inkább ezt választottam. Még most is jó áron van ott amúgy, de nekem még 37 ezért hazajött, ennyit megért nekem az upgrade.
Kis bónusz (de az OCD-s lelkemnek számít) , hogy így most a fék is 6100-as Deore lett, nem csak a hajtás és a váltás. A tárcsa még maradt az alap, majd ha nem lesz ok azt is cserélem.
Ja, és hűtötőbordás betétekkel jött a cucc, totál menő ígyFelkerült még az idénre tervezett 3 upgradeből a második is, a 2.4-es Nobby Nic-ek a gyári Rocket Rick-ek helyére. Nem az Evo, de ez az addix performance sem szarral gurít már, és nekem ez a barna oldalfal is rohadtul tetszik.
Már csak egy dropper van tervben és kész leszünk,
csak tekerni kellene, de jó idő csak munkaidőben van vagy amikor beteg vagyok. Jöjjön már az igazi tavasz[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPhone topik
- Politika
- Samsung Galaxy Tab S 10.5 - magas képesítés
- Futárcégek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
- Eladó Seiko Prospex SAVE THE OCEAN Padi Special Edition The Great Blue
- DJI Mini 3 Pro Intelligent Flight Battery akkumulátor
- DJI Mini 3 Pro Two-Way Charging Hub töltő központ
- KSUN UV60D, Quansheng UV-K5 kompatibilis, URH Rádió, kézi adó-vevő, Walkie-Talkie UHF/VHF
- Új-KuKirin S1 Pro elektromos roller eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest