Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    Múltkor valaki kérdezte, hogy mi van, ha túlcsepegteti a csöpis waxot, és azt mondtam, hagyja fent nyugodtan, majd lekopik/lepereg. Ami amúgy igaz is, kivéve, ha valaki (én) extrém módon meg akarja spórolni az újrasmoove-ozás előtti normális tiszítítást.

    Újrakenés előtt javasolt nem csak a láncot és a váltógörgőket áttörölni, hanem a kazetta lánckerekeiről is leszedni a felesleget, különös tekintettel a lánckerekek közé beülő gyurmára.

    Tegnap gyors törlés volt csak újracsöpi előtt, kicsit korábban és kicsit több is ment rá, mint kellett volna, és ma egész úton azzal szenvedtem, hogy a kisebb hátsó lánckerekeken vagy nem váltott sebességet, vagy néha ugrott a lánc. A láncnak semmi baja, szokott ilyen lenni friss csöpögtetés után 10-15 percig, amíg "ragad", de ennyire extrémen még soha. Oké, volt vagy 5 fok induláskor, de hogy 40 km után is ugyanúgy figyelni kell, hogy a helyére menjen a lánc, olyat még nem tapasztaltam.

    Most voltam lent megpucolni a kazettát. Összesen 1 cm3-nyi felesleges gyurmát szedtem ki a hátsó lánckerekek közül, az alsó 4 fogaskerék közötti vájatban 3 mm-es magasságban állt a gyurma, ami egyrészt "odaragasztotta" a láncot (ezért váltott nehezen), másrészt néha fel is feküdt a gyurmára a lánc, ami nem engedte "beülni" a láncot a helyére, ezért is ugrott nagyobb terhelésnél.

    Még mindig nem jöttem rá, hogy mi a tökéletes munkafolyamat erre a csöpizésre. Egyszer minden jól sikerül, egyszer meg túl sokat kell szórakozni vele. Egyszer nem csöpög le sehova, máskor minden tiszta Smoove lesz a csepegtetás végén. Egyszer extrém sokáig bírja a cucc, máskor meg 150 km után hallom, hogy csepegtetni kéne. Kíváncsi leszek az új hajtás hogy bírja majd a csepegtetést.

Új hozzászólás Aktív témák