-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #2014 üzenetére
Olcsó gépek négyszöges hajtókarjai legtöbbször 170 esek, trekking felhasználású karokból a felső kategória is általában 170 es, országútinál is rengeteg 170 es van, bár sűrű a 172.5 es is, ami oda szerintem egy elég ideális méret sok embernek.
MTB on jött nagy divatba a 175 ös kar a nagy nyomaték miatt.Tüzi
Én régebben annyi féle módszert és képletet olvastam, próbálgattam, hogy mára lassan nem tudom elmondani 2 mondatba hogy lehet beállítani a helyes nyeregmagasságot.
Ha valaki milliméter pontosságra akar törekedni, ott brutális sok befolyásoló tényező van, szerintem még 2-3mm pontossággal is baromi nehéz megállapítani úgy hogy csak colstokod van meg számológéped. Én annó mikor sokat mentem, hetente módosítottam egy kicsi a magasságon, pár mm el mentem fel vagy le, és próbálgattam a körkörös hajtás technikáit, hol hatékonyabb, hol dolgozik optimálisan a combom..
Múltkor nézegettem a hogy milyen adatok alapján számol a body geometry, és szerintem az is kevés.
Pl baromira nem mindegy hogy milyen cipőd és stoplid van, mennyit emeli el a pedáltengely középtől a talpad, valamint mennyire rugalmasak a sejhajod feltámasztására szolgáló eszközök, pl nekem az országútin vékony uszó rövidgatyában (sokat hordok ilyen szabadidő ruhának nyáron ) ülve alacsony a nyeregbeállításom.. míg az bringás gatyában levő vastag betét, emel annyit hogy pont jó lesz. Lehet hülyének hisztek meg azt mondjátok hogy bemesélem magamnak, de tényleg érzem.
Másik hogy ki milyen stílusban teker, van akinek amikor 6 órához ér a pedálja, akkor a sarka lent van, míg nekem teljesen be van feszítve a vádlim és fent van a sarkam. Ehhez a két szélsőséges pedálozáshoz teljesen más nyeregbeállítás dukál.
Hasonló dolog befolyásolja pl hogy mennyire kell előre vagy hátrahúzni a nyerget a nyeregcső fejben.. ez is baromira érdekes. Mert ha elolvasod a szakirodalmat erről, akkor mindenhol azt írják hogy ehhez a beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt. Na igen ám.. először is.. ha felülsz a bicikire, 10 ből 9 szer garantálom hogy nem ott fogsz ülni a nyergen, ahol majd 10km biciklizés után ülni fogsz, tehát van nagyon érzed miről van szó és oda ülsz, befészkelődsz a beállításhoz, vagy mész pár kört, aztán utána állsz neki játszani a függővel.
És akkor ez még mind semmi, mert ha 3 órás kar pozíciónál eljátszol ugyan azzal mint amit a magasság beállításnál írtam, hogy hogy áll talpunk, fent van-e a sarok vagy lent vagy pont vízszintes, iszonyú eltéréseket fogsz produkálni.. tehát tudnod kell ehhez a beállításhoz, hogy mikor már tekersz, akkor milyen talp szöget használsz amikor 3 órához érsz a forgatással.
Na nem is folyatom tovább mert meghülyültök tőlem..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Fűnyíró topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lightyear - befektetési app
- PlayStation 5
- Társasjáték topic
- Politika
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- További aktív témák...
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen