-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz TayRol #150049 üzenetére
Szerintem ez inkább egy koskormányos crosstrekking, én sem sok értelmét látom, de biztos van piaca ezeknek is.
xy.zsolt: szerintem ez csak marketing, a lényeg, hogy látványos legyen . Ez a tag valszeg a Mongoose embere, ha megnézed van pár hasonló videója más Mongoose bringákkal is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zufo
tag
Sziasztok,
Két hónapja eldöntöttem, hogy fejlesztek a kerékpárom fékrendszerén és egy ilyen kombót szereltem fel a gépre. Shimano deore br m6000 első és hátso fék, shimano rt86 tárcsák. Mindent megfelelően beállítottam, légtelenítettem a rendszert illetve a tárcsát is központosítottam a fékbetétekkel. Előtte egy alap hayes tipusu mechanikus tárcsa fékem volt 160mm es tárcsákkal és konkréten azt erősebbnek éreztem mint ezt a rendszert. Azon gondolkodok lehet a betéteket kellene cserélnem rajta(kb egy hónapot használtam az új deore fék szettet régi 160 as tárcsákon és utána váltottam a 180 as tárcsákra.. úgy voltam vele hogy majd úgy is összekopnak a fékbetétek az új tárcsával, de már eltelt egy hónap és ugyan az a helyzet) Esetleg tudnátok ajánlani fékbetétet ehhez a rendszerhez?
Köszönöm szépen.
-
bringasisti
őstag
válasz -=RelakS=- #150053 üzenetére
BENEFON DELTA--------N8
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bringasisti #150054 üzenetére
Van rendes görgőm, poénból/kíváncsiságból vettem.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ígértem beszámolót az XT RD-M781 hátsó váltóm [link] kanalának rugófeszítéséről és...jelentem sramot csináltam belőle,mert ha leengedem 50 cm-ről a kerékpár hátulját a csattogás az nulla. Engedtem egy pár vadulósat is lefele itt a sziklás Bükkben,de a szokásos csattogás végig elmaradt,vagy minimálisra csökkent,annak ellenére,hogy így a kanalat előre tologatva nem igazán érzem keményebbnek mint eddig. Ez vagy jobb lett,vagy a legdurvább eddigi placebómmal állok szembe. To be continued.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #150056 üzenetére
Ezt hogyan is sikerült? Vajon ezt is meg lehetne mókolni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
Egy jó mechanikus tárcsafék eléri egy középkategóriás hidraulikus fék erejét. Egy Avid BB7-es mechanikus konkrétan elpicsáz egy középkategóriás hidraulikust fékerőben. A hidraulikus inkább adagolhatóságban jobb, laza talajon jobban kontrollálható és kellemesebb a fékérzet, nem annyira nyúlós. A felső kategóriás, főként 4 dugattyús hidraulikus tárcsafékek azok, amik már fékerőben is jobbak mint egy minőségi mechanikus. Hayes mechanikusom nem volt, csak hidrós, de a Hayes elég jó fékeket gyártott, feltételezem, hogy a mechanikus fékjük sem rossz. Tehát nem lepődök meg azon, hogy nem érzed a Deore hidróst erősebbnek. Azt még el tudom képzelni, hogy a Hayes 160-as tárcsákkal megégetted a Shimano fékben a betéteket és azért nem fognak úgy ahogy kellene. Vegyél bele fémes betétet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #150057 üzenetére
[link] Itt a második első találat pdf szerinti 6 számú rugó látható kihajtott vége megakad bent jobbra a váltótestben de a 7 számú belső lapján a valtókarnak 2 olyan lyukat találsz,így beakaszthatod a távolabbiba,hogy mikor a kanalat végül körbetekerve megfeszíted és visszatekered a képen ugyancsak hetes számú ütköző csavart,még feszesebb legyen az egész.Magyarán ha egy jútjúb videó alapján szétszeded mikor összerakod azt jó eséllyel feszesebb rugóállásra állíthatod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #150059 üzenetére
Kösz! Mondjuk nem értettem egy szavat sem az egészből , de holnap nézek valami yt videókat, ha van róla egyáltalán, aztán meglátom mennyire összetett a dolog, szét merem-e szedni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Zsohi
őstag
A Hope is megkapta a licencet a Microspinle szabadonfutóhoz: [link] Már rohadtul ideje volt.
Miután volt szerencsém kipróbálni az új SLX-t, azonnal rohantam is volna megvenni... A terheléstől független váltás nagy királyság.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #150063 üzenetére
Szabadonfutó kapcsán jutott eszembe, hogy ugye van a régi shimano féle, amit bármire fel lehetett tenni. Aztán jött a sram az XD-vel, ami emlékeim szerint nyílt szabvány, tehát bárki gyárthat rá és van ez a microspline.
Azt értem, hogy eleinte se xd-t ahogy most egy ideig a microspline-t se csinálhatta bárki. Viszont külön is meg lehet venni a szabadonfutókat, legalábbis az XD-t egész biztosan.
A kérdésem az, hogy egy ilyen XD szabadonfutó bármely agyra feltehető, vagy van valami mechanikai előfeltétele, hogy mely agyakra lehet feltenni? -
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #150064 üzenetére
Dehogy, ez agyspecifikus, a konkrét agyhoz kell nézni mindig.
És külön sajnos elég tetemes öszeg tud lenni, legalábbis összemérhető a teljes agy árával.
Novatecből pl. épp tudom hogy 10e körül van, ez még a baráti kategória.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #150062 üzenetére
Itt van,egyszerű mint az ágybasz@rás. [link]
ZolkoW...csattogást vehetjük hibának,így nem elrontod ami jó,hanem még jobbá teszed. Amúgy tényleg egyszerű és a váltóra is ráfér egy kanálfeszítőrugó tisztítás,zsírzás.Ha láttad a videót,és megvan a váltó robbantott rajza (mind2t linkeltem) nem ronthatod el."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #150066 üzenetére
Gyárilag miért nem oda akasztják? Vajon az azért van, hogyha lágyul a rugó, akkor a szervizes át tudja akasztani, így nem kell váltót cserélni? Ha átakasztjátok, akkor előbb nyúlik ki a rugó?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #150066 üzenetére
Én bármit el tudok rontani, a megfelelő oktatóanyag birtokában is! De amikor összeházasítottam a két váltómat - kopottat a sérülttel - , ez a dolog nem tűnt nehéznek, egy hernyócsavar rögzítette kanalat a kicsúszás ellen, vagy csak ezt, vagy max. még egy csavart kellett kitekerni, és szétjött, ha ott létezik több beakasztási lehetőség, akkor adni fogja magát. Nem semmik ezek a japánok, mindent túlterveznek, de néha nem baj.
Amiket túlzásnak érzek: fékkart bilincsét csak biztonsági pöcök benyomása után lehetszétnyitni, műanyag csavarrögzítő a féktest csavarjain, speckó körmös alátét a féktárcsa rögzítéséhez, ilyesmikre gondoltam Ha akarom, értem, de szerintem senki más nem biztosítja ennyire túl a dolgokat. A második lyuk a váltóban az más, az okosság, csak szerintem ennek a fórumnak a közösségén kívül senki nem tud rólaBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #150067 üzenetére
Na ez a hónap kérdése!Azóta is ezen agyalok,mert pl.enyém hosszú kanalas,aminél a nagyobb erőkar miatt értelemszerűen pont a feszesebbe kellett volna akasszák,míg a rövid kanalasoknál elég lenne a kevésbé feszes állítás. Érdekes ez az előbb kinyúlás kérdése is,mert itt tulajdonképp 3-5mm-ről beszélünk,bár a rugó kialakítása sem mindennapos,a kanálba akadó vége 3-4 kisebbre tekert gyűrűvel végződik,vagyis mintha 2 különböző méretű rugó lenne összeillesztve.Így aztán lehet ez a 2-3 mm is sokat számít feszítésben.
ZolkoW...kotyogott a már 35ezret is futott váltóm kanala,néztem egy videót róla hátha meghúz6om,szétszedtem és észrevettem a második beakasztási lyukat a váltókanál lapján.Gyorsan rájöttem,hogy azt használva tulajdonképp egy fokozattal feszesebb rugót kapok,most meg nagyon úgy tűnik a csattogás odalett.End of story.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Új műhelypumpát szeretnék venni! Presta szelephez kellene van valami ajánlott típus?
10-15ezer ft-nál nem szeretnék többet kiadni érte. -
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #150069 üzenetére
Progresszív rugó a neve, lényege hogy először lágyan indít de utána keményen dolgozik
BENEFON DELTA--------N8
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Öltözködés: tegnap random lett egy szabad órám este, kipróbáltam a cipő orrára húzható 5000 forintos minikamáslit. Le vagyok nyűgözve! Egy remekül szellőző nyári cipőm van, a Shimano M085, aki ismeri, az tudja, hogy tulajdonképpen az egész eleje légáteresztő, gyakorlatilag érezni, ahogy a lábujjak között átfúj a menetszél. Ehhez hozzájön, hogy kezem-lábam fázós - ennek ellenére egy vastagabb bringás zoknival és ezzel a cipővédővel tökéletes volt 7 óra tájékában a klíma, pedig messze nem csak mászás volt az útban.
Lámpák: szuper a fejlámpa, de muszáj lesz beruházni valami második cuccra a kormányra. Vissza kellett adnom a NiteRidert, a sima zseblámpa pedig ugyan fényes, de mégsem világít olyan szépen - ráadásul a fokozatok sem jók bringára, a 600 lumen sokszor kevés, a 2300 meg értelemszerűen üzemidőben gyenge, a kettő között meg semmi. Viszont meglepő, hogy mennyire sok terepfutó van éjjel a Hármashatárhegyen!
Váltók: Az állítható rugó egy régi Shimano történet, legalábbis a felsőbb kategóriában, a 92-es XT és 93-as XTR is ilyen volt, ráadásul az utóbbinál nemcsak a kanál, de a váltót visszatérítő rugó erejét is több fokozatba lehet kapcsolni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Wombath #150072 üzenetére
Hja,'92-ben Erdélyben még Shimanoról sem hallottunk,nemhogy állít6ó rugós XTR-ről.
Bringásisti...értem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Khelben
nagyúr
Triban RC500-hoz képest szerintetek megér +70k-t az RC520-as? Amit én látok, hogy Sora helyett 105 van rajta illetve mech tárcsa helyett hibrid tárcsa. Egy totál amatőr tekerőnek 60-80 km-es túrákra ez jelent akkora különbséget, mint ami az árban van?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #150069 üzenetére
Amúgy az jutott eszembe,hogy a felső váltógörgőt levéve már látod is érdemes-e tobább bontani,vagy a rugónak csak egy lyuk van a kanálra fúrva,esetleg pont a távolabbiba van már eleve beakasztva.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
Ismeri itt valaki a Dunakeszi Decathlont? Tényleg nincs még egy bicikli támaszték sem a bejáratnál, amihez oda lehetne kötni a bringát?
Most nem az a kérdés, hogy mihez kössem, meg ott merjem-e hagyni, hanem hogy tényleg ennyire nem gondoltak a biciklisekre?Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #150066 üzenetére
Kösz! Azt a rugót kell máshová akasztani, amit a videóban szétszed? Most nem szedem szét, mert rengeteg túra tervünk van még idén és nem akarom elcseszni, de november végén majd tuti szétkapom. Amúgy a váltót nehéz visszarakni?
Más: tegnapi havas bringázáshoz: ez a srác ugyanott járt ahol én, csak pár száz méterrel fennebb... agyaltam is, hogy milyen jó lenne oda is kimászni, de nagyon durva a terep és hóban bringával nem lehet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
BigBlackDog
veterán
Izomlazító krémet szokott valaki használni? Kb. másfél hónapja kezdtem el ismét tekerni (10 év kihagyás után), azóta 2-3 naponta szokott lenni legalább egy 10 kilométeres kis kör 150-200 méter szinttel. Az elején, kb. egy hétig megszokott volt az izomláz még a tekerés utáni napon, de utánna megszűnt.
Mostanában már érezhetően többet bírok (ugyanolyan szintet nagyobb átlagsebességgel tudok abszolválni és a tüdömet sem köpöm ki) és tekerés közben sem fáj semmim. Viszont pl. egy kis lépcsőzés, vagy egyéb terhelés után eléggé sajog/zsibbad a combizmom, mintha görcsölni akarna (de terhelhetem, nem görcsöl). Ezen kívül eléggé keménynek és csomósnak érzem a combizmom. Emiatt gondoltam, hogy esetleg valami krém segíthetne a helyzeten.
Van valami konkrét ajánlás?
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz BigBlackDog #150079 üzenetére
Nem kell krém, minden tekerés után kell nyújtani, illetve hengerezni, ha van. Ha begörcsöl, akkor meg több folyadék illetve magnézium.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
truefx
aktív tag
válasz Khelben #150074 üzenetére
Elfogult (szubjektiv) válasz: hát hogyne! A 105-ös a legjobb ár érték arányú országúti szett, ez széleskörben elismert. Kényelmesebb lesz vele a tekerés, a váltás puhább, súlyban kicsit nyersz, ill. lesz plusz 2 fokozatod. Szerintem ezek teljesen koca bringásként is szempontok, akárcsak a kényelmes nyereg, szóval ha van rá +70 pénzed, akkor ne habozz.
-
6030D
Ármester
válasz BigBlackDog #150082 üzenetére
Igen.
Minél tovább, annál jobb. 15-20 perc az ajánlott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #150077 üzenetére
Azt...de amint már írtam,a felső görgőt eltávolítva már látod is van-e több beakasztási lehetőség,illetve ha igen,melyikbe van akasztva a rugó vége.
Más...én és a 30%-os bükki lejtő.(Olaszkapu tetejére) Párszor leballagtam félútról behúzott farokkal.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
őstag
válasz jjeahh #150011 üzenetére
és ehhez képest van egy csökkentett rugóerejű pedál szett, a Clik'R rendszer, aminél a legkeményebb rugóerő a sima SPD leggyengébb állása (ha számokkal akarom szemléltetni, akkor 100-as skálán egy sima SPD 100 és 70 között állítható egy Click'r meg 70 és 40 között)
kezdők ezt is kipróbálhatják“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #150085 üzenetére
Más az ilyenen lefelé csapatós szelfit lőne, te meg izzadós csigatempóban mászóst? Árral szemben evezel
f4lcon: ja, próbáltam (enduro bringán ), az 56-os stopli + normál pedál mellett szerintem semmi értelme, olyan ember nincs a földön, aki 56-ossal nem tud kicsatolni, szvsz bolondbiztos. Meg a clickr-t úgyis kinövi egyszer az ember és akkor új pedált kell vennie... normál spd + 56-os stoplival semmit nem kell leváltani ha már megszoktad, csak felrakod a pedálhoz adott 51-es stoplit és kész.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz jjeahh #150095 üzenetére
magadból indulsz ki fateromnak az 56-os stopli + click'r pedál is sok lenne
és sokan vannak így, a kerékpárok több, mint 90%-ához nem adnak el becsatolós pedált (tény).“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #150095 üzenetére
Ez csak olyan 30-40m a szikla tetejére. [link] Ott a jobb oldalon az a keskeny gerinc.
Bükki csendélet.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #150096 üzenetére
Ja, én nem így értettem, sok embernek egyáltalán nincs spd-re szüksége és max csak zavarná. Viszont úgy gondolom, hogy aki meglépi az spd-t, annak fölösleges click'r-t vennie, mert egy normál spd lazára állítva 56-os stoplival bármilyen helyzetben nagyon könnyen kiold, gyakorlatilag majdnem olyan, mint egy platformpedál, csak tekerés közben húzni is lehet. Akinek a normál spd + 56-os stopli sok, annak szerintem a click'r pedál is sok lenne és nem való neki semmilyen spd. Bár igazad van, ahány ember annyiféle nézőpont, szal lehet, hogy valakinek mégis a click'r válik be, én személy szerint nem sok értelmét látom.
Hasaggymeg: eléggé rizikósnak néz ki, ha jól látom ott ha megcsúszol vagy elkapar a hátsó kerék, nincs ahová letedd a lábad, gyakorlatilag lezuhansz az útra, vagy nem?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #150098 üzenetére
Majdnem...vagyis éppen leteszed egy lábad és kész,nincs több hely.Ezért is nehéz kitekerni mert there's no room for error,vagyis ha elkapar,vagy kicsit is letérsz egyensúlyozás közben arról a keskeny ösvényről (ami amúgy nem vezet sehova,csak a turisták taposhatták ki,hogy felmásszanak az Olaszkapunak nevezett szikla tetejére) muszáj letedd a lábad mert ha nem leesel valamelyik oldalon. Visszaülni meg felejtős,így kezdheted előlről.Jól kizsigereltem ott ma lábaimat amíg zasszony napozott a fűben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest