Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz BigBlackDog #44606 üzenetére

    Garázsból indulva. Miután beindítom, még a garázsban, kiszállok, kinyitom a garázsajtót, lehajtom az ablaktörlőket, visszaülök, ez kb. másfél perc. Megnézem esett-e az alapjárat az 1250-es hideg fordulatról. Jellemzően nem nagyon, úgyhogy nagyon lassan elkezdem nyomni a pedált, és lassan felpörgetem 1800-ig, majd visszaejtem, és megnézem hol áll meg. Ha 1100 körül, vagy alatta, akkor kitolatok, kiszállok, bezárom az ajtót, visszaülök, és elindulok lassan, szerencsére kisforgalmú környékről, így 1500-2000 között tudom tartani, egyenletes haladással, először vízszintes, majd kissé lejtős, és ismét vízszintes úton. Így haladok kb. 800 métert, és az utca végére már 1 kockával emelkedik a hőfokjelző. Télen. Nyáron ennyitől már 3 kockánál tart, de előbb el is ejti az alapjáratot, viszont a menetrend kb. ugyanaz.
    Ha beindítás után fél percig nem esik az alapjárat, főleg télen, akkor bármilyen óvatosan kezdem nyomni a gázt, hirtelen fel akar pörögni 2000-ig, ha nem vigyázok fel is ugrik, és utána ugyanolyan pedálállással is már alacsonyabb fordulatot enged csak. Ha nem garázsból indulok, akkor hidegben biztos, hogy legalább 1 percig hagyom hogy melegedjen, utána hasonlóan rálépek párszor a gázra, és csak akkor indulok, mikor már biztosan esett az alapjárat valamennyit. A hangján is tökéletesen érezni, hogy akkor már kevésbé nyers, ugrálós.

    Egyesek átesnek a ló túloldalára szerintem. Beindítja a motort, és mire szerencsétlen motor az indítózás után alapjáratra beállna, már nem tud, mert már nyomja neki egyesben 3-4000-en, jól kihúzatva, hogy szinte hallani hogy csörög, zörög, kopog a motor, még talán el se jutott mindenhova a lefolyt olaj, még nem is ment végig a 4 ütem minden hengerben, de már tapossa neki. Szerintem már eleve egyesben félig csúszó kuplunggal indítóznak, hogy egy századmásodpercig se járassák álló helyzetben...

    Az biztos, hogy ha tehetem, mindenképp hagyom járni valamennyit, ugyanis még a motor belső ellenállása is elég nagy, ami terheli a csapágyakat, és minden mást, nemhogy még akkor, ha az egész hideg, kemény hajtásláncot meg az autó teljes súlyát ráeresztjük, mikor még a hengerfal is jéghideg, még bőven kicsapódik a benzingőzből az üzemanyag alapjáraton is, nemhogy taposva. Mi miatt szokták ezt mondogatni: károsanyag kibocsátás fokozott.. Nem kevésbé az, ha a fenti hideg motornak nyomjuk befelé a benzint teljesen terhelve az egész autóval, jelentős többletüzemanyag bejuttatással.
    Illetve káros vegyületek, savak képződése: Ezek képződnek akkor is ha tapossuk, annyi különbséggel, hogy ha gyorsabban melegszik, akkor előbb felmelegszik a motor, és előbb eltávoznak a savképző anyagok. De itt is azt érzem, hogy 1 perc minimális benzinadagolással kevesebb savképzés történik, ami aztán felmelegedve szintén távozik, mint hogyha hidegen taposva hatványozottan több üzemanyag kerül be, és az fog felmelegedve kipárologni.
    Tehát szerintem, ha legalább 20 percet autózunk az immár üzemmeleg autóval, akkor nincs ennek jelentősége, és hasznosabb a terhelés nélkül 1 percet melegítve elindulni, akkor érdekesebb, ha épphogycsak eléri az üzemmeleg állapotot az út végére. De akkor eleve ott a gond, hogy maga ez a rövid táv mint tény lesz a problémásabb, nem a peres melegítés rovására írható savasodás. Szertintem logikus.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák