Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz !Overdose! #33168 üzenetére

    Nos.
    Az autók egy jelentős részénél, így ezeknél a Hondáknál is, a klímakompresszort ami jellemzően egy sokdugattyús kompresszor, a motor főtengelyéről hajtják meg ékszíjjal egy kuplungon keresztül. Ezáltal a kompresszor fordulatszáma is függ a motor fordulatszámától. Értelemszerűen a kompresszornak akkor is megbízhatóan kell működnie, ha tartósan magas fordulaton megy a motor, tehát a névleges maximális teljesítményét a motor maximális fordulatszámához igazítják, hogy ne pukkanjon el idő előtt.
    Alacsony fordulaton, vagy alapjáraton megy ugyan a kompresszor, de kis teljesítménnyel, és ezáltal a hűtőkörben a gáz áramlása lassú, nem alakul ki a tökéletes körfolyamat. Vagyis nem hűti le a gázt, nem hűti le a hőcserélőt eléggé. Kvázi alacsony motorfordulaton működik úgy mint egy inverteres rotációs kompresszor kis teljesítményen.

    A kompresszorral egybeépített kuplungnak ki kell bírnia, ha autópályatempónál is ki/be kapcsolgatja a kompresszort automatikusan, de pl. ezért javasolják hogy a klímát lehetőleg ne 5000-es fordulaton kapcsoljuk be, hogy legalább mi kíméljük a kuplungot.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák