-
GAMEPOD.hu
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok!
Tegnap vásároltunk a Metro-ban egy Fagor gyártmányú felültöltős mosógépet.
Mivel az első mosógépünk volt, így nem tudtam, hogy le kell venni a dobrögzítő csavarnak mondott valamit, ami tulajdonképpen nem tudom mit rögzít, mert a dob rendesen forog.
Az első mosás ruha nélkül gondtalanul lement, de a másodiknál levágta a biztosítékot, és azóta meg sem mukkan a gép.
Előfordulhat, hogy már a második mosástól tönkremegy, ha nincs kicsavarva ez a csavar?
Előre is köszönöm a segítséget. -
őstag
válasz _ATi_1 #13403 üzenetére
Szia!
Azok a bizonyos csavarok a dobot rögzítik,hogy szállításkor ne verje össze a mosógép házát mert ugyanis a dob rugókon csüng.Kell neki a "szabad" mozgás mivel így tudja elnyelni az egyenetlen súly elosztásból származó rezgéseket.
Ki kell venni a rögzítő csavarokat és belenézni,hogy nem-e valami vezeték köteg volt a dob és a burkolat közé szorítva amit a rezgések kidörzsöltek.Üdv:Attila
-
őstag
válasz _ATi_1 #13403 üzenetére
Amikor megnősültem akkor vettünk egy Indesit automatát 16 évet bírt ki mire bedöglött a "recsegős" program kapcsolója.A nejem ismét Indezitet választott (le volt árazva és 3 nap garit adtak rá)az első hét második felében már a digitális program kapcsoló behülyült(de azért lehet vele mosni) és így működik 4-ik éve.Igaz mostanába rám is szükség van mert én tudom becsukni az ajtaját.
Az elsőnek krómotott acél dobja volt(Román villanymotorral) a másodiknak újra hasznosított tejfölös doboz és pillepalack keveréke műanyag dob és Chinai motor.A program kapcsolón a fontosabb alkatrészekről gondosan le van csiszolva a szám(mint régen az esetleges technológiai lopások elkerülése végett alkalmazták a hidegháborús évekbe)Üdv:Attila
-
PH-User
addikt
Sziasztok!
LG F700B-vel van egy olyan gondom, hogy rózsaszín árnyalatban ad csak képet.
Nagyon ritkán visszavált természetesre.Egy ideig elegendő volt annyi, hogy kicsit rápöcköltem az oldalára, utána visszajöttek a színek, de most már ez nem segít.
Mi lehet a gondja?
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
raidx
őstag
válasz totya694 #13409 üzenetére
Az pedig az lesz! Tropa lett a motor vezérlő. 6-8 ezer körül cserélik. A dob 4 db lengéscsillapítón lóg a kaszniba. Azok a csavarok a lengéscsillapítók működését akadályozzák meg, hogy szállítás rakodás közben a dob ne verődjön össze vissza. Szerencsésebb esetben a csempe ment volna le a falról, ha közel van. Bár lehet az se lett volna olcsóbb.
Más!
Nekem egy olyan valami kéne aminek a bemenetére kerül 0,4 - 4,5 V között egy vezérlő jel (áramerősség annyira piciny, hogy nincs jelentősége). Az eszköznek ezt a pillanatnyi jelet kellene megőrizni egy gombnyomásra! E-bringa tempomat lenne a célja. A gázkart kellene neki lekövetni és jó volna, ha tápfesz nélkül alapra állna. És a lehető legegyszerűbb és legolcsóbb kivitel kellene! 5V (>=4,5V)-os tápfesz áll rendelkezésre.
[ Szerkesztve ]
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
joecontra
addikt
Hali!
Hogyan tudok nyákot tervezni egy olyan chip köré, aminek mindössze 0,17 mm a lábszélessége?
Üdv,
J -
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13420 üzenetére
A lehető legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást szeretném.
A gyári megoldások általában egy előre beállított potméter jelét adják a vezérlőre a gázkar jele helyett egy nyomógomb és relé segítségével. Fékkar meghúzásakor megszűnik a tápfesz és ejt a relé. Így a gázkar érvényesül. Ezt a funkciót gondoltam kicsit kibővíteni, hogy a gomb megnyomásakor a gázkar aktuális jele megmaradjon akkor is ha azt elengedem.
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
Lompos48
nagyúr
válasz joecontra #13423 üzenetére
Kemény dió. A csíkszélességet/-távolságot, lábszélességet szerintem nagy gond nélkül kezeli az említett Cadence OrCAD (és valószínű több más is). Elvégre számítógép grafikáról (is) van szó. Sarkítva: meg tudom/tudnám rajzolni akár CorelDraw-ban is. De a kivitelezés már bonyolult. Otthoni festést-maratást, de akár valamilyen fotoeljárást bizony megkérdőjelezek ilyen felbontással. Nem jelenti azt, hogy képtelenség. Nagyon szeretném, ha valaki megcáfolna és meg is tanítana rá
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13425 üzenetére
Adott 48 volt aksi, Hubmotor, vezérlő. Gázkar (hall elemes) bemegy test, +5V (ez lenne az elektronikának is a tápja). Kijön vezérlő jel ami 0.5 - 4.5 V tartományba van a gázkar állásától függően. A vezérlő ennek függvényében ad áramot a motornak. Fékkarba mikrokapcsoló, ha valamelyik fékkart meghúzom kapcsoló jelet ad a vezérlőnek az letiltja a motor tápfeszét független a gázkar állásától. Egyes drága típusokba a vezérlő tartalmaz olyan részt is ahol egy nyomógomb megnyomásával rögzíti a gázkar adott pillanatnyi vezérlőjelét és innentől kezdve a gázkart elengedheted. Egész addig tartja az állapotot míg fékezés nem történik. Akkor visszakapcsol a gázkar vezérlőjelére. Sajnos amit láttam ilyen típusú vezérlőt, ki volt öntve valami szilikonos anyaggal. Így nem sikerült a lényeget lelesni. Létezik egy fél megoldás. A gázkar jele kétállású kapcsolóra megy, van egy poti amivel beállítasz egy jelszintet ez fogja meghatározni a sebességet. Hátránya, minden fékezés után vissza kell állítani a kapcsolót, hogy a gázkar jelét továbbítsa. Ennek oka az aksi és motor életének kímélése. Nagyon nem szeretik a teljes-gázzal indulást.
A közölt kapcsolás jónak tűnik, bár nem vagyok elég jártas az elektronikába.
[ Szerkesztve ]
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
raidx
őstag
Nem tudtam már szerkeszteni.
A manuális megoldás elve. A szabályozó elektronika tulajdonképpen a motorvezérlő.
[ Szerkesztve ]
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
Lompos48
nagyúr
Kereshetünk helyettesítőket, nem ez a legnagyobb gond.
...ha elveszik a tápot visszavált alapra?
Elektronikában az elveszik/visszaadják a tápot egy érdekes dolog. Azonkívül, hogy még mindig nem tudom mi az alap, kikapcsoláskor általában eltűnik rövidebb/hosszabb idő alatt minden feszültség.
A S/H elve az, hogy követi/mintavételezi a bemeneti jelet (sample), majd egy parancsra megszakítja a követést és a pillanatnyi értéket tartja (hold). Visszatéréskor (a hold parancs megszűnése) folytatja a bemeneti jel követését.Sajnos még nem értem a működését. De türelem, most próbálom összevetni az előző magyarázattal.
[ Szerkesztve ]
-
PH-User
addikt
válasz Lompos48 #13430 üzenetére
Átmentem a gyanús forrasztásokon, WD-nel kitakarítottam a tűket és a foglalatot, szépen összeraktam, rózsaszín árnyalat... megkocogtatom a hátsó árnyékolt dobozt amiben a panel van és pillanatokra visszaugrik... Nincs nekem már ehhez türelmem, megy le a tárolóba.
Azért köszönöm a segítséget.''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Bocaa
senior tag
Építettem egy házi erősítőt vásárolt kitből a hangfalat vettem hozzá és iszonyatosan búg miközben megy a zene. Árnyékolt vezetékek meg jó földelés és mégis mitől lehet?
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "
-
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13434 üzenetére
Most már kapiskálom az S/H lényegét.
Azt hiszem ez lehet a gyári megoldás is.
A gázkar jelvezetékét megszakítva a gázkar jele megy az "Input" pontra és az megjelenik az "Output" ponton. Ide csatlakozik a jelvezeték azon része ami a motorvezérlőbe megy.
Tovább gondolva.
Egy nyomógomb egy két áramkörös relét működtet. Egyik áramkör öntartóvá teszi a relét, a másik áramkör aktiválja a hold jelet. Ettől kezdve az a pillanatnyi érték továbbítódik a motorvezérlőbe és tartja azt a sebességet. Fékezéskor megszűnik a relé tápárama ezért nyitnak az érintkezők és megszűnik a hold jel is. Innentől ismét a gázkar aktuális jelét továbbítja a kimenetre az S/H.
Sürgősen ki fogom deríteni, hogy a fékkarba épített mikrokapcsoló nyitó vagy záró érintkezőkkel dolgozik.
Elnézést! Kicsit leragadtam a korábbi rajzocskám elvénél.
Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
Lompos48
nagyúr
Én meg ott ragadtam le, hogy mi van akkor, ha: a gázkar egy pozícióban van (szerintem ez arányos a sebességgel) és fékezek, akkor leveszi a vezérlőfeszültséget. Ha az előző értéket észbetartottam, elengedem a féket, majd visszakapcsolom a vezérlést az előző sebességnek megfelelő vezérlésre amire a Hold "emlékszik", nem ránt egyet a járgányon?
Vagy még mindig nem értek semmit az egészből?
-
raidx
őstag
válasz Lompos48 #13440 üzenetére
Ezért lényeges, hogy a fékkar működtetése vissza adja a gázkart. Vagyis annak az értéke érvényesüljön, ne a megőrzött állapot. Ezt neveztem én alap állapotnak, amikor a gázkar adja a jelet a motorvezérlőnek.
Ezért gondoltam az öntartó relét a HOLD jel kapcsolására aminek az öntartását a fékkarba lévő mikrokapcsoló megszünteti, ha a fékkart használják.
Ennek a kapcsolónak az állapotát figyeli a motorvezérlő is és ha működésbe lép letiltja a motor táplálását, átváltja generátoros üzemmódba és a motor által termelt fékezési energiát visszatáplálja az akkupakkba. Mivel a hall elemek 5V-os tápját is elveszi és picit késleltetve adja vissza, a gázadás elölről kezdődik (legalábbis normális embereknél) mint egy robbanómotoros motorkerékpárnál.
Jövő hét második felébe lesz időm és alkalmam szétszedni és kimérni a fékkar jeladását. Végül is annak ismeretében lehet a HOLD-jel vezérlését megtervezni. Ezek a Kínaiak ahány fajta Elektromos kerékpárt gyártanak, annyi fajta vezérlést is. Mindig van valami nüansznyi eltérés, hogy egyik típus ne klappoljon a másikhoz. Vannak ugyan úgynevezett univerzális vezérlők de azok meg épp azokat a pici többletszolgáltatásokat nem tudják mint az eredetik.
Például az én Arizona Raptor nevű masinámon van egy háromállású kapcsoló. 1-es állás 25 km/h a végsebesség, 2-es állás 30 km/h a végsebesség, 3-as állás kb. 32 km/h a végsebesség viszont a lépcsőn is felmegy. Persze a 2 és 3-as állás már nem akku kímélő!
Ezt például az univerzális vezérlők nem tudják.Aki nem próbálja meg a lehetetlent, az a lehetségest sem fogja elérni soha. (Goethe) RaidX
-
Bocaa
senior tag
válasz Lompos48 #13438 üzenetére
a táp rossz szűrésést szűrőkondikkal lehetne megoldani?
Az erősítőt egy előerősítőből és egy végfokerősítőbőlból állítottam össze. A végfokot 18V váltóárammal működtetem. Az előerősítő egy ilyen konektorba dugható "egyenirányító" mivel 12V egyen jön le róla. A szűrést akkor a 12V bemenő és az előerősítő közé kéne raknom nem?[ Szerkesztve ]
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "
-
őstag
Hali
"végfokot 18V váltóárammal működtetem."Erdekes egy vég fok lehet mert tudtommal egy sem képes váltó árammal menni(csak tönkre)
Ha magán a végfok panelon van az egyenirányítás akkor az más pl. a jobb oldali végfokon rajta van az egyenirányító és a pufferkondi.
No meg az sem túl egészséges,hogy külön-külön tápról mennek az egységek(előfok,végfok)Üdv:Attila
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egyszerű tápok ált. így néznek ki, hogy:
trafó -> egyenirányítás -> pufferelés nagy elektrolit kondenzátorral, kondi lábain kis kerámia kondi 1-100nF körül -> valamilyen szűrés, pl. C-R-C vagy inkább C-L-C kialakításban
Nálad két táp van, a két modulnak pedig ez miatt nem esik egybe a földpotenciál, nem ugyanaz a pont. A panelok gondolom az árnyékolt jelvezetékkel vannak összekötve, amennyiben így van, egyik végén (mindegy melyik) szakítsd meg az árnyékolást, ezzel elvágva a két panel között egy lehetséges földhurok útját.
Igazából, ha használni szeretnéd ezt a kapcsolást mint erősítőt, akkor készíts egy rendes tápot, ami mindkét panelnak szolgáltatja a tápfeszültséget, és rendes, csillagpontos földelést kell kialakítani, vagy benne marad a maci a málnásban.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Bocaa
senior tag
válasz totya694 #13444 üzenetére
A végfokon van az egyenirányító .
Fölölről a hatodik kép ez a végfok
az előerősítőről nem találtam semmit a neten.
Az előerősítőbe megy be a hang 2vezetéken aminek jack a vége. Innen megy még 2vezeték a végfokba. Meg még kap áramot az előerősítő. A végfokba ezen kívül egy transzformátorból megy 18v váltó áram. nemtudom ez így mennyire érthető . mindenhol árnyékolt vezetéket használtam. A földelést úgy oldottam meg ,h a 230 ami a transzformátorba megy arról a vezetékről a földet összeköttöttem az összes földel ami a 2panelen van ez lehet a baj akkor nem?[ Szerkesztve ]
"itt olyan vihar van hogy elfújja az fps-em "