-
GAMEPOD.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
válasz MasterMark #45181 üzenetére
A 720-ast nem hallgattam, de a 650-est, 350-est, 150-est tudom ajánlani az olcsóbb philips-ek közül (amennyiben jó állapotban vannak).
-
#56474624
törölt tag
Ha már így szóba kerültek a magassugárzók, nekem is lenne egy kérdésem. A magasak köréből hova tűntek (úgy értem audiofil, high-end szinten) a kónuszos magassugárzók, miért szorultak háttérbe?
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45219 üzenetére
Nem tudom, mire gondolsz. A dóm alatt dómot értek, a kónuszos alatt meg kónuszost (olyat, mint a mélyközépsugárzók túlnyomó többsége, csak kicsiben). Miért nem kérdés ekkor a kérdés?
(#45217) blattida:
A 15-16 kHz-et én nem érzem igazi oknak, addig hall egy felnőtt ember hozzávetőlegesen. Vagy még addig sem.
-
#56474624
törölt tag
válasz MasterMark #45232 üzenetére
Én nem tudom jól. Meghallhatsz egy régi Dynaco A25-öst (ez dómsugárzójú, tudom), ami csak 15-16 kHz-ig visz át, meg egy KEF IQ3-ast, ami 40 kHz-ig specifikáció szerint. Ha nem vagy súlyos halláskárosult, a Dynaco A25-öst jó pár kategóriával feljebb sorolod. A középtartománya miatt elsősorban. Nem azt mondom, hogy nem lehetnek fontosak a magasabb frekvenciák, de messze nem elsődleges, nem ott vész el a zene.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45236 üzenetére
Azért nem kérdés, mert a kónuszosak alkalmatlanok magassugárzónak, ahogy Blattida is jelezte.
Emellett ezt is írta:
Mindezektől függetlenül vannak közöttük olyanok, melyeknek nagyon jó hangja van.
Magyarul nem alkalmatlan, hisz ha van jó hangú is, akkor eleve nem mondhatjuk, hogy alkalmatlan. Legfeljebb hogy gazdaságtalan.A szupertweeter-es mesét meg hadd ne vegyük már komolyan.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45242 üzenetére
Ha szerinted ezért alkalmatlan magassugárzónak, akkor nem létezik alkalmas magassugárzó (legfeljebb kissé alkalmasabb a te szemszögedből nézve), mindegyik átvitele véget ér valahol.
A CD pedig legfeljebb 20 kHz-ig tartalmaz zenei információt. Amit afölött egy szupertweeterből hallasz, az nem a CD-ről jön. Nem is az, ami a CD-n rajta lenne, ha 20 kHz felett is lenne rajta hang.
-
#56474624
törölt tag
válasz andorra #45244 üzenetére
Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy még CD forrás esetében is hozhat pozitív eredményt, mégpedig azért, mert hifi szemlélettel rendelkezem.
A hi-fi (azaz high fidelity) szemlélet szerint a CD esetén a szupertweeteren kijövő 20 kHz feletti hangok leginkább a torzítás kategóriába sorolandók. Ez persze mindegy, mert úgysem hallod. De azt elhiszem, hogy placebo-hatással bír.
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45247 üzenetére
Olyan hangokról beszélünk, amit felnőtt ember füllel már nem is hall (a szebben szólót így nem is tudom értelmezni; legfeljebb azt tudnám elfogadni, hogy jobb érzést kelt). Te arról beszélsz, hogy egy 15-16 kHz-ig halló felnőtt ember számára miért szól szebben a Dynaco A25, mint a KEF IQ3. Holott számára a KEF is csak 16 kHz-ig sugároz.
Tény, hogy a nem jó magas sávval el lehet cseszni a hangzást, ugyanakkor az szintén előszeretettel alkalmazott trükk, hogy a magassáv villogtatásával vonják el a figyelmet azokról a hangokról, amikre a fülünk a legérzékenyebb, a közepekről.
-
-
#56474624
törölt tag
válasz gorbep #45253 üzenetére
És ez CD esetén például miért is jó?
Azt hiszem megint olyan dologról van szó, aminek minimális hatása ha van.
Szerintem az esetek tekintélyes részében egyszerű marketingfogás a frekvenciák feltologatása, valamivel el kell adni pl egy KEF IQ3-at is, ha már a fülünk számára lényegi részt nem tudja korrektül megszólaltatni. Ez a "fojtott magasú" Dynaco A25 sokkal inkább úgy zenél, ahogy a hangversenyteremben hallhatja az ember, mint a KEF IQ3. Ebből mi következik? Nekem az, hogy mindenekfelett ezzel a 20-16 kHz-es tartománnyal foglalkozzam, azt minél korrektebbül visszakapni. Még ez sem megy tökéletesen a rendszereknek, felvételeknek, akkor mit akarunk az ultrahangokkal? -
#56474624
törölt tag
válasz gorbep #45259 üzenetére
(ez kammerernek is szól)
Úgy látom, nem sikerült megértened. Prioritást élveznek a középhangok. Nem csak nekem, valójában mindenkinek. Az a bizonyos 20-16 kHz-es tartomány.
Pont leszarom a KEF IQ3 ultrahangjait, ha közben a közepe (vagy a mélye) meg sem közelíti az elvárt minőséget. Jó középpel, de ultrahangok (illetve azok visszahatása) nélkül hallottam már zenét, meggyőző produkciót jó jelenlétérzettel. Jó közép nélkül, de ultrahangokkal soha. Alapfeltételről beszélünk. És az esetek legnagyobb részében az sem teljesül maradéktalanul. Valószínűleg nem azért, mert az adott doboz leadja az ultrahangokat is, amik olyan imd torzítást okoznak, hogy attól lesz a középtartománya egy szar. Ez esetben valószínűleg kihagynák a zavaró magashangok lesugárzását. A mai 50-300k-s "modern" hangdobozok nem azért szólnak szarul, mert azok már korrektül leadják a magastartományt. Senki sem olyan hülye, hogy van egy 20-16000 Hz-ig Dynaco A25-ös szinten szóló hangfala, amit leront a magasabb frekvenciákkal a korrektség jegyében. -
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #45263 üzenetére
Szóval az nekem a problémám ezzel az egésszel, hogy hajlamosak néhányan a topicban is másod-, harmadrangú dolgokat az első rangú elé/mellé helyezni. Ha adott (nem elég sok) pénzből akarom a legjobb hangot kihozni, aligha fogok az ultrahangokkal/szupertweeterekkel foglalkozni.
(#45264) Toobee:
Nem, soha, ezt a kettőt hallottam.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Toobee #45266 üzenetére
Értelmezni kéne a korábbi hsz-em, nem csak futólag beugatni:
A középtartománya miatt elsősorban. Nem azt mondom, hogy nem lehetnek fontosak a magasabb frekvenciák, de messze nem elsődleges, nem ott vész el a zene.
És erre pont jó példa a két sokat emlegetett doboz.
Az már más kérdés emellett, hogy én miben hiszek. De az biztos, hogy a 20-16 kHz-es tartomány nem hit kérdése: az vagy jó, vagy mehet a levesbe az egész.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45273 üzenetére
Mi van azzal a rengeteg hangdobozzal, amely ugyanilyen szépen szól középen, és emellett fel is megy az egekbe a magasfrekvencián - és esetleg nem is kerül többe?
Ugye 60-70k közötti összegről van szó legfeljebb. Szerintem ennyiért nem találsz a szóban forgó doboznál jobbat, csak másképp szólót, másban kompromisszumost. Tisztázzuk le azok kedvéért, akik még nem hallották, egy igen jó hangú dobozról van szó (annak ellenére, hogy a teteje hiányos lehet némelyeknek, bár kétlem, hogy sok ilyen ember lenne), újonnan 6-700k körül kell keresni az ilyen hangot.
Megjegyzem a téma kapcsán felmerült bennem, hogy ugye ultrahangok visszahatnak a középtartományra, felsőközéptartományra ("csomagolt információ", ahogy te is említetted). Ez akkor egy 16k-ig sugárzó doboz esetén is ott kell legyen, hisz valamikor rá kellett kerülnie a felvételre is ennek a "csomagolt információnak". Tehát a középtartomány minél korrektebb visszaadása ezeknek a "csomagolt információknak" (amik még felvételkor kerültek rá) a visszaadásában is segít.
És hogy ezen felül még esetleg lejátszáskor is keletkeznek ilyen "csomagolt információk" (mert a sugárzó leadja az ultrahangokat), az mi?[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45277 üzenetére
Az a csepp apróság téged nem zavar, hogy használt árról illetve új árról beszélünk? Ha használtról van szó (kivált vintage darabok esetén), akkor bizony vannak csodák az új ellenében. Egy haverom 80-as évekbeli KEF Reference-t vett fillérekért (50-60-knak megfelelő összegért). Szerinted az a KEF Reference (azt hiszem a 104/2-es) egy mai 70-80 ezres doboznak felel meg? Ugye nem? Szorozd be tízzel (ismétlem, tízzel) és megkapod egy hasonló hangminőséget nyújtó új árát.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45279 üzenetére
A 150 ezerért kapható új dobozok ilyen jól szólnának? Na ne. Még a 400 ezerért kapható KEF XQ20 sincs sehol. Az én dobozomhoz képest sem. Az A25-öshöz meg... Valóban más a karakterük. Az A25-ös abból a korszakból való, amikor a kevésbé drága dobozokat is zenére készítették, a maiak meg ennyiért (azaz 150 ezerért, amit te állapítottál meg) házi mozi rendszerbe elmegy kategória. Bár lehet neked pont ezutóbbi tetszik. Én viszont zenére használom őket.
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45281 üzenetére
Nem tökmindegy, mivel jövök? Te magad írtad le: nem létezik. Nincs olyan hifi készülék, amely jobb lenne a nála számottevően drágább árkategória jobbfajta készülékeinél. És itt a számottevő alatt legfeljebb 20-30-40%-os árkülönbséget értek. Nincsenek csodák, nincs ingyenleves, legalábbis nem ebben a nyugati, gyártói kategóriában. A szóban forgó KEF pedig a maga árkategóriájában egy sokak által dicsért, jobb darab.
A mai zenei hangdobozok jellemző karakteréhez képest éppen az A25 és 28s korszakbeli hangdobozok jellemző karaktere volt "házimozi".
Na ezt kötve hiszem. Abban a korszakban volt a jellemzőbb a zárt doboz (ugye nem mondható házi mozi "barátnak"), az mára szinte kihalt. Abban a korszakban voltak nagyobb állványos dobozok is (átmenetként az állványos és az álló dobozok között), mára az is szinte kihalt. Ma tudsz venni álló dobozt meg tejfölösdobozt. Ugye előbbi a front, utóbbi a rear szerepére. Persze most általánosságban írtam a 150k-400k körüli árkategóriára, főleg a 150k-sra, mert szerinted oda tartozik hang alapján egy Dynaco A25 is.
De tényleg, nem feltűnő, ha végignézel egy-egy régi katalógust, hogy akkor még mindenféle méretben vehettél dobozokat, ma meg állványos után egy hirtelen ugrás tapasztalható?
Na mindegy. Persze nyilván vannak régebbiek között olyanok, amelyek igencsak házimozisan szólnak, teszem azt Quadral-ok között, általában német dobozok között, japán dobozok között, de hogy általánosan akkor házimozisabban szóltak, mint ma, az egy hatalmas baromság. -
#56474624
törölt tag
válasz #56474624 #45282 üzenetére
Szóval 150 ezerért vehetsz újonnan álló dobozt, meg vehetsz kicsi állványost. Az ennyiért kapható álló doboz lefedi ugyan a hallástartományt, de itt véget is ér az előnye. Ennyiért nem kapsz jól, tisztán szóló álló dobozt, csak mosodát. Az állványos meg. Ha némi szerencséd van, akkor amit lesugároz, azt már audiofil belépő szinten teszi. Alul viszont nincs semmi. Ha mégis, az minden, csak nem igazi mély, hanem erőlködés. Meg úgy az egész műsor egy erőlködés, hiányzik a testesség. 150 ezer? Jó vicc. Nyilván azért pöcsölnek annyian egy 30-40 éves dobozzal.
-
#56474624
törölt tag
válasz AMDFan #45284 üzenetére
150-ért se nagyon kapsz olyan állót ami lefedi a teljes frekvenciatartományt.
Lehetséges. Mindenesetre én a tejfölösdoboz méretű állványosokhoz képest értettem, hogy azokhoz képest itt már megvan az a testesség, ami nem röpíti ki az embert a komfortzónájából 10 perc után. Tudom-tudom, itt meg majd valami más, pl a búgós mélyek vagy a mosott közepek.
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45290 üzenetére
A (zenehallgatási célú) hangdobozok jellemző karaktere megváltozott, sokkal tisztábban, fényesebben, transzparensebben, teresebben, "definiáltabban" kezdtek szólni.
Érdekes, én a régi "vintage hangot" rendszerint felfedezni vélem, mikor árban feljebb merészkedem.
Az tagadhatatlan, hogy beszűkült a (kimondottan) hifi piac a 60-as, 70-es, 80-as évekbeli állapotokhoz képest. A házi mozinak ellenben inkább van piaca. Szerintem ez tükröződik inkább a hangzásban. Szűkebb a hifizős réteg, így természetes, hogy ugyanazt a hangminőséget ma az aktuális (hangdoboz)árviszonyok mellett feljebb kell keresni. -
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45298 üzenetére
De ugye azért te sem úgy hallgatsz meg egy dobozt, hogy leméred a torzítását, a frekvenciamenetét stb.?
Elsősorban az fog számítani nálad is, hogy képes vagy-e egy órát követően is megülni előtte, érdeklődéssel hallgatni tovább. Én ez alapján lőttem be a Dynaco A-25-ös mai árszintjét. Lehet valakinek nem ér annyit, ahogy az újonnan 6-700 ezerért kapható dobozok közül sem ér meg adott darab mindenkinek annyit, ugyanúgy szubjektív, hiába van egy konkrét ára annak az újnak. -
-
#56474624
törölt tag
A fene enné meg, mehetek a mélyközepeket peremeztetni.
Bp-en ki csinálja ezt szépen? Rémlik valaki a keleti pu környékéről, aki állítólag szépen dolgozó szakember, de nem ugrik be konkrétan.
-
#56474624
törölt tag
Azon tűnődöm, hogy a fenébe lehet, hogy anno az én tranzisztoros Dynaco sca-80 erősítőmet 170 amerikai dollárért árulták, míg a csöves sca-35-öst ugyanezen márkából 100 dollár körül (ugyanabban a brosúrában van ez a két ár)? Továbbá külön elő- és végfokként nézve is a tranzisztoros drágábbra jött ki árban, mint a csöves! Ekkora csoda/újdonság volt akkoriban a tranzisztoros erősítő? Mai szemmel nézve ez az árképzés elég fura.
-
#56474624
törölt tag
válasz eclipse006 #45440 üzenetére
Szerintem ha nincs legalább 150-200k-d így hirtelen analóg cuccra, nem érdemes elindulni. Nem tudom, pontosan mire vezethető vissza, de minél jobb lett a láncom, egy olcsóbb (Thorens 145 mk2 és mondjuk 20-25k-ig hangszedő) analóg lánc annál kevésbé volt versenyképes a (szintén olcsó) CD-vel szemben, miközben a polk-nad kombón még egyértelmű volt az LP fölénye, még "low-fibb" cuccon meg egyenesen letaglózó volt a különbség az LP javára.
Valószínű egy Denon DL-103-as (vagy valami hasonló színvonalú) igazságot szolgáltatott volna, csak ahhoz minőségibb kar sem árt.
Egy relatíve olcsóbb MM hangszedő frekvenciamenete nem éppen álom, nem csoda, hogy egy kiegyenlítettebb rendszeren már igazán esélye sincs. A jó hangszedő nem olcsó mulatság. Megtalálni a neked tetszőt/rendszeredbe illőt az meg szerintem még nehezebb: zsákbamacska, mert (ha csak nincs kereskedő ismerősöd, jó cimborád) meg kell venni, hogy meghallgathasd a saját rendszeredben otthoni szobaakusztikával, utána azt természetesen nem veszik vissza, tehát ha nem tetszik, féláron-háromnegyedáron (ami soktízezernél elég komoly veszteség tud lenni) felteheted vaterára a valójában alig használt hangszedődet. Szóval nem, nem olyan egyszerű az LP-zés útja, mint ahogy sokan leírják. Ha van elég sok pénzed, akkor igen, egyébként hajlamos több bosszúságot okozni, mint örömöt. -
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45454 üzenetére
Számomra eddig jazz és komolyzene területeken is könnyű volt legyőzni a CD-vonalat az analóg vonal által, azonos kategóriájú lejátszókat alapul véve, bármely árszegmensben.
Én használt árakat veszek alapul. A Proton AC-420 (multibites) CD-lejátszómat vettem mondjuk 15k körüli összegért. Egy Philips CD-350 (TDA1540, cdm-2) használtan (modifikálatlanul, mert úgyis kielégítően képes szólni) szintén megkapsz ennyiért. Ez a két CD-lejátszó két teljesen különböző világ: előbbi vékonyabban szóló, sok részletet megmutató, de zenei, másik "analógosabb", több méllyel, kevesebb magassal, szebb, hangsúlyosabb középpel. A Thorens lemezjátszómat akkor (ortofon FF15-ös hangszedővel, ami komolyzenére mondhatni alkalmatlan) 35-40 ezerért vettem. Nézel bele hangszedőt mondjuk 15-20 ezerért (de megjegyzem, nem csak egyet próbáltam ki). Akkor ott tartunk, hogy a digitális került úgy 15-be, az analóg 55-60-ba. Kell még ezen kívül jó riaa korrektor is, hogy ne azon múljék: az 30 ezrembe került (az alisca orange riaa-korrektora; persze lehet építeni is, aki tud, de itt most azt nem feltételezzük.). Akkor már 85-90k-nál járunk az analóg esetén. És mégis a digitális szól szebben, zeneibben, az analóg meg ebben a kategóriában vagy egy már kiegyenlítettebb, de sehogy nem szóló mosott valami, vagy egy bizonyos tartományban erősen kiemelő, komolyzenére még kevésbé alkalmatos hang. Ha kíváncsi voltam, hogyan tud zenélni a rendszerem, bizony CD-t kellett elővennem, nem LP-t. Én sem vagyok LP-ellenes, de hogy alacsonyabb árkategóriában nem a CD szól szebben egy kiegyenlítettebb rendszeren, azt nehezemre esik elhinni. Ezen felül LP esetén megkerülhetetlen tényező, hogy a belső barázdák sehol nincsenek a külső barázdákhoz képest hangminőségben: még ha torzítás nélkül végig is megy ott a műsor, érezhetően csökkent a levegősség, a nyitottság, a felbontás a külső barázdákhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45672 üzenetére
Hogy a fenében van, hogy te semelyik hangdobozról nem tudsz rosszat írni gyakorlatilag soha? Érdekes, ha én elmegyek hallgatózni ebben az árkategóriában, teljesen kiábrándultan térek haza. Ehhez képest a te, vagy a hifi piac magazin írásai alapján kurva jól zenélő dobozokat kellene hallanom már ennyiért. Szerintem te nem a saját, őszinte, kendőzetlen véleményed írod le ezekről a dobozokról (ahogy a hifi piac írói sem). Aki igényes, az nagyon kritikus is rendszerint, ezek együtt járó dolgok.
-
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45722 üzenetére
Ki állította, hogy csak hangdobozokról? Lényeg a lényeg, én messze nem szoktam tőled olyan kritikus hangnemű írásokat olvasni hangdobozokról sem, amit pl a régi hifi magazinban lehetett.
Az én régi hangdoboz-mániám onnan jön, hogy megfelelő választás esetén egész egyszerűen lényegesen jobb az ár-érték arányuk. Nem, a Dynaco A25 nem hibátlan, valóban nem az. De azért nagyon nem a mai 150 ezres kategória, ahogy azt DDL is jelezte. Most akkor kérdezhetném: honnan ez az ellenszenv az ilyen régi dobozok iránt?
Szerintem nem felháborodni kéne részedről, inkább elfogadni a másik kritikáját, hisz te vagy itt messze a legaktívabb, a legtöbbet író és ez bizonyos felelősségtudattal is járna. Értem én, hogy amit ajánlasz is, az szerinted már eleve nem olyan rossz adott árkategóriában és ez alapján domborítod ki az erényeit, de egy abszolút skálán a te ajánlásaid alapján nagyon-nagyon nem lehet elhelyezni semmit. És ez szerintem igenis baj. Nem csak az olvassa az írásaidat, akinek épp ajánlasz, más is. Olyan is, aki csak adott cuccról szeretne többet megtudni, gyűjtögeti az információmorzsákat. -
#56474624
törölt tag
válasz #71562240 #45722 üzenetére
Azt pedig hiába várod tőlem, hogy egyébként többé vagy kevésbé kiváló vagy közepes hangdobozokról olyanokat írjak, amiket te rendszeresen írsz, miszerint "ez egy fos", "az egy szar"... és hasonlók. Honnan veszed hozzá a bátorságot? Onnan (most fellengzős leszek), hogy még szellemileg (erkölcsileg) éretlen vagy a méltányos, felelős, megfontolt véleményalkotáshoz - amint ezt a mostani hazug provokációd (Kammerer és a Hi-Fi Piac...) is mutatja.
Ugyanezen erővel a hifi magazin régi cikkírói, tesztelői is éretlenek, ugyanis ők is leírták, ha szerintük valami hallgathatatlan. Egy ilyen:
A BEAG hangsugárzókat ugyanolyan körülmények között hallgattuk
meg, mint előzőleg a Videoton tíz hangdoboz-típusát, illetve az Orion
HS 700-ast. Az etalon mindvégig a kis HS 280-as volt. A
tesztpéldányokat most is elsősorban a jegyzetfüzetünkből vett spontán
megjegyzésekkel jellemezzük; a "másik" dobozon, amelyre utalunk, a HS
280-as értendő.HOX 22
Előbb még egy idézet a prospektusból - a kiemelések tőlünk
származnak:"A HOX 22... felépítése közel frekvenciafüggetlen
iránykarakterisztika kialakítását teszi lehetővé, és így a helyiség
belsőtéri akusztikájától közel független hanghatást biztosít. E
kedvező tulajdonságának a sztereofonikus hangvisszaadásnál is nagy
jelentősége van. A hangsugárzó kiváló prezenchatása következtében a
hangforrás térbeli kiterjedtségét is érzékeljük, és olyan hanghatást
biztosít, mintha a felvétel helyszínén közvetlen közelből hallgatnánk
a műsort. A sztereohatás - mely tradicionális hangsugárzóknál csak
viszonylag kis területsáv - a szobának csaknem teljes területére
kiterjed."Hm. Nézzük most a mi kommentárjainkat.
"Rádióhang, tölcsérhang, de annak is csak a közepe van meg.
Szimfonikus zenén a hang teljesen szétesik, a hangszereknek csak egy
része szólal meg, az is közeljön. Groteszk. Testetlen; mintha
lyukszűrővel sávokat vagdaltak volna ki belőle. Annyira durván szól,
hogy utána a másik doboz nazálisnak tűnik, de az még mindig sokkal
közelebb áll ahhoz, amit megszoktunk. Az is csörömpöl, de legalább van
mélye.
Mosófazékban ül a zenekar, rácsapták a fedőt, ami kijön - kijön,
ami marad - marad. Alja-teteje tökéletesen hiányzik, a közepe meg
préselt, torzított. (A másik ugyanott kissé vékonyan szól.)
Erőlködik.
Spanyolfallal terelik a hangot, tölcséren át."Mint látjuk, a zsüri meglehetősen egybehangzóan ítélt. És
tulajdonképpen még azt sem mondhatjuk, hogy a prospektusnak nem volt
igaza. Mindez csak interpretáció kérdése! A HOX 22 hangja ugyanis
olyannyira nem sztereofonikus, hogy gyakorlatilag valóban független a
szoba akusztikájától. Azt a jelenséget, hogy a frekvenciasávnak se
alja, se teteje, valóban interpretálhatjuk kiváló prezenchatás
gyanánt, ami pedig a közeltéri hatást illeti, a HOX 22 zenekara
nemcsak hogy közel jön, hanem úgyszólván a nyakunkba esik.
Lábjegyzet: a HOX 22 hangja tovább romlik, ha a dobozt nem
felállítva használjuk, hanem elfektetve, úgy, ahogyan a gyár
javasolja.HOX 41
Jegyzeteinkből: "Cseng, sziszeg, érdes, fémes, a basszusa
hiányzik. Nehéz elviselni; utána a másik doboz "mattul" szól, amíg
újra hozzá nem szokunk.
A közepe ordít, basszusa nincs, bosszantó. Az énekes számokon: nem
is olyan rossz... De itt is 7:3, a másik javára.
Összetömöríti a zenét, mindenki itt van előttünk, együtt
ordibálnak. A bőgőt szabályszerűen eltünteti. A másik doboznak
színpada van, mélysége van."
Vitatkoztunk rajta, melyik a rosszabb, a HOX 22, vagy inkább a HOX
41. A többség jobban elmarasztalta a nagyobbik dobozt. A HOX 41-es
hangjában viszont (többen is!) felfedezni véltünk egy olyan
jelenséget, amilyennel eddig még nem találkoztunk, s amelyet
kétzongorás effektusnak neveztünk el. A sztereó hatásról van szó, ezt
a különféle hangsugárzók más-más módon szokták eltolni. A Spendornak
például meglehetősen szép tere van, a kis Orion HS 280 színpada
szűkebb, de még mindig színpad. Egyes Videotonok (így a DC 4014)
hajlamosak monóban szólni, középről, mindig ugyanarról a helyről. A
HOX 41 ezzel szemben egy egészen különleges, kétoldalról szóló
monofóniát produkál. Ez különösen a zongoraszólókon figyelhető meg.
Mintha jobbról is, balról is egy-egy zongora szólna.HOX 51
Jegyzeteinkből:
"Beagos. Talán egy kicsit jobb az előzőknél. Basszusa nincs ugyan,
de felül nem tolakszik annyira. A Toscán rosszabbat vártam.
Ugyanolyan, mint az előző. Bántó.
Ugyanolyan, csak még zizeg is. Viszont nem annyira harsány."Ezen a dobozon megint erősen érezhető volt a kétzongorás effektus.
Mindazonáltal, ahogy lefelé haladunk az árlétrán, javul valamelyest a
kép (akarjuk mondani: a hang). A két hangszóró nem szól rosszabbul,
talán egy árnyalatnyival még jobban is szól, mint a nyolc hangszóró.
Ki kéne próbálni olyan BEAG-dobozokat is, amelyekben csak egyetlen HX
125-ös van. Esetleg egy sem.
Ez utóbbi megjegyzésünket nem a cinizmus sugallta, hanem egy nem
is megalapozatlan feltételezés. A kis HX 125-ös hangszóró, plusz a
Bose-féle ideológia - lényegében ez a kettő nyomja rá bélyegét szinte
mindenre, amit a BEAG az utóbbi 15 év folyamán stúdió- és
lakáshangosítás céljára produkált. Hiszen még a nagy BEAG
stúdiómonitorok is a törtvonalban elhelyezett HX 125-ösök hangján
zenélnek... -
-
#56474624
törölt tag
válasz koncsik #45816 üzenetére
Amennyiben hallgatsz líraibb zenéket, mindenképp a dobozt cseréld, mert arra sajnos alkalmatlan a polk, hogy mélyebb érzelmeket közvetítsen, hogy belemerülj a zenébe. A polk inkább bulihangfal. De ha nem is hallgatsz ilyeneket, akkor is ajánlatos cserélni a dobozt, mert a polkon nem is fogsz komolyabb zenéket hallgatni, képtelen ezeket jól átadni. Én évekig együtt éltem vele, cserélgettem körülötte mindent, míg végül le nem cseréltem magukat a dobozokat. Soha egy percig nem sírtam vissza a polkokat, semmilyen műfajon.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz koncsik #45831 üzenetére
Akkor nem szóltam, ha így gondolod, csak azt gondoltam, azért keresel új cd-lejátszót, mert nem vagy teljesen elégedett. Bár az fura, hogy azt írtad, mintha megkopott volna a hangja a nad-nak. Ezért nem is mernék tda1540-es philips-et ajánlani, mert annak tán még kopottabnak észlelnéd a hangját, noha meglehet, az közelebb billentene a valósághoz. Nagyon durván meg lehet szokni ám a polkok hangját. Utána a hangverseny is kopottnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz narumon #46273 üzenetére
Én tapasztalatom az, hogy ha szíjassal valami gond van, az nagyon könnyen orvosolható. Egy szíjat cserélni nem nagy ügy. Vagy megtisztítani a zsírtól, hiszen valamikor csak annyi a baja. DD-snél a bonyolultabb elektronika miatt több a hibalehetőség.
Amúgy pedig amit leírsz, az fából vaskarika. Épp ez az, hogy ha jóval olcsóbban megvalósítható a szíjas, evidens, hogy ugyanannyi keretből tisztességesebb szíjasat tudok gyártani (vásárolni), mint közvetlen meghajtásosat.
Persze mindenből lehet csinálni rosszat is, ez tagadhatatlan, de egy kezdőnek inkább javasolnék egy meghibásodásra kevésbé hajlamos darabot, minthogy elmenjen a kedve az egész LP-zéstől.
High-endben különben a szíjas fölénye a jellemző. -
#56474624
törölt tag
válasz narumon #46282 üzenetére
Hát nem tudom, milyen szíjasokkal volt neked eddig dolgod,Thorens-ek például elég tartósak a belépő/középkategóriában. Persze minden igényel karbantartást, de egy jól karbantartott Thorens 145/160-as 35-40 évig vígan működik. Vagy említhetném a Linn-eket is. Rengeteg jó és tartós szíjas van a Technics 1200-as árkategóriájában.
Azt meg valahogy nem érzem igazi érvnek, hogy high-endben számít az ár, mikor milliókért kelnek el lemezjátszók.
-
#56474624
törölt tag
válasz narumon #46287 üzenetére
Thorensből sem mind ajánlott. És persze Dual-ból sem, sőt utóbbi még több kerülendő darabot tartalmaz. A Thorens 145/160, 325, 125, 150 a leginkább ajánlható kezdésre.
Meg mellesleg én arra reagáltam, amit írtál:
Szóval ha beszarik a DD az problémásabb lehet az igaz - viszont egy Technics DD ezerszer tartósabb mint ebben a kategóriában lévő szíjas lemezjátszók.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Gran Turismo
- Politika
- Bittorrent topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- iphone SE (2020) Product Red - 64 gb, használt
- Macbook Pro 16 Touchbar karcmentes 95% akku!. I7, AMD Radeon Pro 5300M 4gb, 16gb RAM laptop
- Klasszikus Canon EF 50mm/1.8 objektív 1. kiadás, fémbajonettes, távolságskálás !!
- Micro SD memóriakártyák 7db egyben 1, 2, 4, 8GB
- DELL ( ALIENWARE AURORA R10) Nvidia Geforce RTX 3080 10GB GDDR6X ÚjraGELIDEZVE és Pasztázva!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen