-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Az idő csak egy dolog, a tulajdonságvesztés szerintem az évek elteltével épp a mérhetőség határán van, azaz nem jelentős, csak hozzáadódik a kopás is. A Transit connected 16- os Conti gumik vannak, amiket 20- ban vettem újonnan, most is ugyanazt tudják, mint 3 éve, pedig már 7 évesek, a picassora 19-es téli contik kerülnek fel most is, amik kb 7mm-esek, de az eltelt 4 év az égvilágon semmit se rontott az allapotukon. A többi gumim is valahogy nem öregszik mérhető, érezhető formában. Se repedezés, se romló tulajdonságok nincsenek, meg akkor sem érzek eltérést,.mikor az első hidegek kezdetével mindig resztelgetem, milyen a technika a csúszós úton.
Pont erre volt ellenpélda, amit a múltkor tettem be, az igazság a kopott gumiról vagy valami hasonló nevű Totalcar cikk, ahol ennek szöges ellentétét tudták produkálni tesztkörülmények között... Még az összefoglalóban is benne van. Ez az állítás inkább csak bizonyos gyártmányú gumikra igaz, és vagy kevés km sok év alatt, vagy rossz használat, de a megfelelő gumiválasztás az alapján történik, hogy ne öregedjen el, mire elkopna, és ne kopjon el, mire elöregedne, tapadjon, de ne kopjon, olcsó is legyen, még sokat is birjon, szóval mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
krypton
senior tag
Sziasztok,
Megint visszatérnék! Esküszöm, de tényleg nem találtam meg a kezelésiben hogy mi a javasolt súly és sebességindex, csak hogy ha lánccal használod akkor mi az ajánlás. Belinkeltem ide az online verziót. Mi a javaslat, a 91T vagy H elég lesz gondolom (205/55R16 standard)
-
veterán
válasz krypton #58803 üzenetére
Hatalmas mázlid van, engedélyezett a 205/55R16. Ha biztosra akarsz menni, vegyél XL-est belőle, a nyári legyen V-s (nem tudom milyen motorral szerelt, nagyon esetleg a H is jó lesz, de ha tudod, milyennel szerelték gyárilag, akkor ez egyértelmű lesz).
Téli is XL, sebességindex minimum T. -
Qru
MODERÁTOR
És van az a keményedési szint amikor már alig kopik a gumi de nagyon csúszik.
Az a teszt azért nem teljesen valós, mert csak az adott gumira él (ez tervezetten kopik), másrészt azok nem öreg gumik csak mesterségesen lekoptatták őket. De a valós életben hol koptatod le 1-2 év alatt ilyen szintre? 3-4-5 évesen meg már nem lesz ilyen kicsi a különbség...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz krypton #58803 üzenetére
C-Max-ot meglehet pakolni, R16-ból XL-t vennék rá én is. Sebességindexből elég a H-s, ha szeretsz tartósan tempósan menni akkor V.
Hivatalosan nem lehet alacsonyabb sebességindexes gumid mint az autó végsebessége, kivéve téli (és téli minősítéssel is rendelkező 4S) gumi esetén, ott 1-el kisebb is megengedett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
yodamester10
őstag
Ha valakit esetleg érdekel
[Best 10 All Season Tires for 2023/24 - Tested in the Dry, Wet and Snow!] -
saen
veterán
-
arpivw81
tag
Sziasztok! Valakinek egy-két bevált webshop,ahol jó ár on pörögnek az abroncsok?
-
Rick4
félisten
Nyilván minden teszt más, de ezért is írtam, úgy kell gumit választani, hogy addigra öregedjen meg, amire elkoptatod, mert bármelyik paraméter változik, cserélned kell a gumit, de ha túl tartósat vettél, a keményedés miatt kell cserélned, ha túl kopósat, idő előtt fogy el a profil.
Ezért is írtam, hogy minden vezetési technika, habitus, autó, és pénztérca más gumit igényel, nehéz olyat csinálni, hogy nekem ez jó, vedd azt te is....Én se tudom letesztelni a trany gumijait, mert újonnan nem teszteltem, de ahogy azzal közlekedek, még elég sokáig fogja bírni, nem nagyon akar 6mm-re se kopni, pedig benne lehet már vagy 50 ezer km.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
diegho
nagyúr
Évi 30k-ra szerintetek milyen 4S gumit vegyek? A Quatrac a Leon-on 65k után is nagyon szép állapotban volt és még volt benne legalább 1 szezon. Most a Kuga azért nehezebb, de továbbra is kímélő módon használom.
3-4 szezont kihúzhat valami kevésbé kopó darab? -
MC Pite
veterán
Az emberek 90% nem tud olyan gyorsan kopó gumit venni, ami addigra kopik el, mire öregedne. Alsópolcosok 2-3 év alatt csikorognak, revülnek, de a fél éven át naptól védett prémiumok se mennek el 5-6 évnél többet. Mármint mennek, csak egyre rosszabbul, az 5 éves Primacy3 (5mm) már nedvesen vagy fehér aszfalton egyre kevésbé volt jó, az új P4 köröket ver rá.
Innentől én inkább eladom, mert nem biztonságos számomra. A 4S² két év után esett be ebbe a sávba.
Szinte biztos vagyok benne, hogy mikor azt mondod 3-4-7 év alatt nem romlott, hogy ez nem valós. Nem tudom elképzelni. Mind a tréningeken (évente) mind az utcákon vannak referenciáim a gumikra vonatkozólag, ehhez viszonyítok (+seggszenzor+fül). Eleinte az évekkel lineárisan romlik, majd amikortól azt mondom elöregedett, onnantól kb exponenciálisan.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Rick4
félisten
válasz MC Pite #58820 üzenetére
Mondom, nem tudom mérni, mert a kezdetek kezdetén se volt mérve, se fékút hossz, se szlalom sebesség, se más, de a közlekedési szituációk se adják vissza, romlott-e, és mennyit, ez ez kisteher, igaz a legerősebb 116 lovas verzió, meg megy is jól, jobban, mint sok más sima személyautó, még a futóműve is asszisztál ehhez, de mégsem úgy közlekedem vele, hogy mindig érezhetően határon járjak, amiből következne, hogy azt is lehetne érezni, a határ csökken, bármelyik paraméterben.
Viszont abból következően, hogy nem nagyon kopik, nálam is ugyanaz lesz, mint másoknál, előbb öregedne, mint kopna, így lehet tavasszal eladom, és jön egy új szett. Na majd akkor okosabb leszek, bár előre borítékolható, hogy az újabb egyben jobb is lesz.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tibbike01
őstag
Alsó kategórából melyik az, ami vehető téli 225/45/R17 gumiból?
-
gubabela
senior tag
Most, hogy hidegebb időket mondanak, felkerült végre a cc2. (215/55 r17 94V). Mentem vele kicsit próbálgattam, mondjuk nem mertem még nagyon amíg nincs bekopva, de szerintem barátok leszünk. Nem érzem nagyon hangosnak, kicsit morgósabb mint a conti nyári volt, de nem vészes, rosszabbra számítottam. Előtte a téli michelin alpin hangosabb volt.
-
krypton
senior tag
válasz focvis #58804 üzenetére
Ennek az autónak ami nekünk van az eredeti nyári szerelése 215/55 R16 93H, de én azt láttam hogy ehhez a mérethez ez a standard index páros, ilyen a legtöbb gumi. Érdemes akkor ebből a 205/55 R16-ból az XL-t azaz 94-es indexűt venni legalább H sebességgel? Mellesleg 1.6 Ti-VCT motor van benne, 125LE ha ez segíthet valamit, de szeretünk dinamikusabban menni, indulni vele.
[ Szerkesztve ]
-
krypton
senior tag
Hát a gyári nem XL de az alap 93-as tehát 650kg míg a 205-ös alap kerék 91-es indexű, tehát 615kg. Ez most így 4 kerékkel 140kg diffi, nem tudom ez mennyire számíthat. Az autó tömege forgalmi szerint 1860 kg. Nagyon megpakolni nem szoktuk, évente 1-2 alkalom van hogy nyaralni/pihenni mennénk. Mellesleg a gyári 215 mellé az XL az 97-es index tehát 730kg!!
Pályán nyilvánvalóan nem használjuk ki a H nyújtotta 210 km/h sebességet, de még a T-s 190km/h sebességet sem, de azért előfordul hogy a forgalmi körülmények miatt a sebességhatárt túllépjük 5-10%-kal .
Lehet csak én lihegem túl a témát..[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Fent van a Michelin promóció is. Így kb ugyanannyiba kerül egy CC2, mint egy Vector3 vagy SF2.
225/60 R18-ban így alakulnak az árak:
Quatrac Pro+: 50k
SF2: 55k
Vector3: 56k
CC2: 63k - promó -
Khaosz55
addikt
Teszt alapján, hogy 7fok körüli váltás lényegében nedves körülményekre igaz. Száraz úton még 2 foknál is nyári legjobb fékezésben. Persze vatta új prémium gumikat tesztelnek.
Vizes úton fékezés. Annyi, hogy tesztben a coninál még a első generácsiós a All Season gumi volt fent.
Száraz úton fékezés:
-
Rick4
félisten
válasz krypton #58831 üzenetére
Én minden gumiból igyekszem a legerősebbet venni, 91H-s helyére simán mehet fel a 99Y is, az csak jó, hogy a gumi szerkezete erősebb. Most kerestem vissza, nálam az egyikre 95H helyett 98V XL került fel, teljesen jó, nem hogy rontott volna, még javított is a dolgokon, mert nem úszik vele a kocsi, nincs akkora billegés sem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58838 üzenetére
Amelyik autó rugózása csak a gumi miatt annyit romlik, azt el kell adni.
Mit nevezünk amúgy komfortnak?
A hajós billegős, és a gokartosan rázós között van jópár fokozat, a levegős telós rendszer az egyetlen ami szinte teljesen el tudja választani a kabin rezgéseit a futóműtől, miközben a futómű nem úszik, nem libeg, tekercs vagy torziós rugó ennek a közelében sincs....
Nekem nem jön be a billegés, bólogatás, pláne a kanyarban oldalra billenés, még olyan áron sem, hogy kevesebbet érzek az útból, szóval én nem azt nevezem komfortosnak, viszont ugyanaz az autó gumicsere után csak ebben az egy paraméterben 25%-ot javult egyik oldalra, 3%-ot romlott a másik oldalra...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Ádám16
addikt
A6 C5 alá keresek 18"-as felnit.
Egy teliezüst Rotor nagyon modern hatású alatta? [bár ez nem teljesen ezüst]
Szerintetek melyik típus illik hozzá leginkább?
Árban (használt) 250-ig mennék el.
-
Zsombe
senior tag
Több hetes gondolkodás után meglett a kiválasztott, ma reggel fel is rakták. Ki találja ki a mintázat alapján melyik 4s lett a befutó nálam?
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
őstag
nem akarlak meggyőzni, mert látom neked mások a prioritásaid (nagyon mások)
de: egy gumitól nem lesz az autó "billegősebb" mert a komfort nem csak nagy dolgokban mérhető, hanem apróban is, például a menetzaj vagy az apró rezgések csillapítása
remek példa: feleségem CX5-ösén lecseréltük a Toyo Proxes R46A-kat (gyári szerelés) 4 évszakos GoodYear Vector 4Seasons Gen3-ra
a Toyo-val ha átmentem egy százason, meg tudtam mondani, hogy fej vagy írás. a GoodYear-el meg azt se veszem észre, hogy ott volt egy százas...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz diegho #58842 üzenetére
Érdekes mert nehezen elválasztható attól hogy az autó is más. Két gondom volt vele eddig. Az egyik hogy vizes sínen csúszkált, de ez ugye az egyik olyan rész ami minden más gumival is meglehet . A másik hogy kicsit könnyen kipörög érzésre nagy állóhelyes gyorsításnál (de itt ugye meg az előd egy allgrip automata scross volt, itt az allgrip azért segíthetett, a vicces hogy allgripet automatával árukapcsolás miatt vettem de néha hiányzik, ezen a rav4-en meg a "cablegate" miatt nem akartam). Ezeken kívül eddig elégedett vagyok. De ezért is vagyok kíváncsi a véleményedre. Te autód FWD vagy AWD?
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- DJI topic
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen