-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
4 éve használok kombi Aurison Continental Allseasont gyári alufelnin. Ez az első autóm, amivel 4 évszakost használok. Pesten lakom, de télen is autózom mindenfele, semmilyen hátrányát nem érzem a négy évszakosnak. Lehet, hogy az Alpokba nem lenne jó, de nekem tökéletes. Az alufelni is jól bírja.
-
rbalint88
addikt
Teljesen jo lesz a gyari alufelnin. Ha van szalhuzott felulet a felnin, akkor telen erdemes lemosni a solet a felnirol, mert az megkezdheti a szalhuzott feluletet, de ehhez nagy merteku hanyagsag es magas futas kell
Felesegem autojan telibe szalhuzott (diamond cut) felni van, negyevszakos gumival, nem izgulunk miatta. -
-
Rick4
félisten
Én mondjuk sok éve nem használok lemezfelnit, de a téli felnin a só meg tudja kezdeni a lakkozást, pl így fog idővel kinézni:
De mire ilyen lesz, lesz pár padka nyom, beleégett fékpor, ez- az.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
Nekem is gyárin alufelnin van a GY Vector 3. Ha új jazz (főleg ha crosstar) az kicsit szívás gumiméretben alig van választék 4 évszakosban. Feleségem következő autójának (most is jazze van, 2018-as) abszolút befutó volt azért nézegettem a gumiméretét, de most éppen drágább itthon a honda mint a lexus...
-
Teasüti
nagyúr
Gyári alufelnit. Fontolóra se vettem a téli használatot. Annyi, hogy én használtan vettem már és felújítva kaptam a felniket. Olyan 3 év leforgása alatt a lakkréteg elkezdett leperegni. 30-40k km között mentem vele egész évben. A fékport se igazán mostam rajta vmi lelkiismeretesen. Fogalmam sincs mennyire volt szakszerű a felújítás, vagy egyáltalán a megfelelő festéket alkalmazták-e rajta. De én úgy hallottam a gumicserével egy időbeni felújítás az általános gyakorlat. Szóval a 3-5 évenkénti újrafestés szerintem nem akkora nagy dolog. Nálam a 3 év aftermarket festéssel ápolatlanul nem is rossz szerintem. Az biztos, hogy nem olyan tartós, mint a kaszni fényezése. Bár nem tudom a gyári festés az mennyire tartós a felújításhoz képest. Én nem vettem észre különösebb problémát vele télen. Vagy nem látom miért kellene kímélni. Ha az alu féknyergek nem rohadnak el a sós utakon, akkor talán a kerekek is átvészelik valahogy a telet.
#58052rbalint88
Az esztergált felület le van lakkozva ezeken. Nem a nyers fém felület van kitéve az időjárásnak. Csak akkor van probléma, ha a lakkréteg megsérül.
Ha esztergált homlomfelületű kerék van fent, ott én egy padkázástól is tartanék.
Vagy elfogadja az ember, hogy ez használati tárgy és a kocsi van az emberért, nem fordítva. Ha nem kiállítási tárgyként tekint az ember az autójára, akkor utána már nem is lesz nagyon fontos, hogy milyen felni van rajta télen.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Ha négyévszakost vettél, épp vehettél volna belőle télit is, szóval ez nem öreg vs fiatal, új vs kopott kérdés...
Viszont amíg egy négyévszakos 6.6mm-rel jön ki, a téli meg 8mm-rel, a kérdés nagyjából el is dőlt, ha csak ugyanannyi km-t megy mindkettő, de télen jobb értékekekt hoz a téli, már nyer az ember vele, nyáron meg nem kunszt elközlekedni majdhogynem bármilyen gumival.
Én is néztem a teszteket, a téli hidegben, hóban, jégen a téli a jobb. néztem nyári teszteket, a nyári melegben a nyári a jobb.
Engem nem az érdekel, hogy mennyit fogyaszt a kocsi vele, meg hogy kopik, kizárólag a fékezési értékek fontosak, ugyanis bármikor el tudok menni 500 km-t anélkül, hogy erőset kellene fékeznem, ez vezetési stílus kérdése, de ha elém ugrik egy állat, kihajt egy autó, bele kell állni, és ott nem hogy 4 méter, fél méter is rengeteget számít.
Nem azt mondom, hogy más ne vegyen négyévszakosat, mindenki azt csinál a saját énzével amit akar, de én nem lettem meggyőzve, pedig eskü, az elmúlt hónapokban 20-30 órát is töltöttem azzal, hogy ezekre keresgéltem, és próbáltam a logikus érvet megtalálni, de nem sikerült!
Oké, nem mész gumishoz, spórolsz, tiszta ügy, d eha történik valami, egy 500 ezer forintos autóban is lesz 300K-s kár, egy drágábban még több. Elém szaladt már nyúl nagy autóval, ahol le kellett a kocsi elejét mosnom, és kis autóval is, ahol fejjel beverte az első lökös szélénél a hűtő sarkát, és vitte a hűtősort, lököst, tréler 80km-re, 3 napig futkorászás, stb stb, szóval nekem 200K állhat egész nyáron a téli szettben, ősszel az kerül fel, és a nyári megy a garázsba.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Egyetlen nap nem volt a két év alatt amikor érdemben szükség volt a téligumira.
Ha te télen megteheted, hogy minden nap 10-kor indulsz, és délután 3-kor hazaérsz, akkor még akár 0°C körül is megoldhattad mert a nap melegíti az út felületét.
De akkor még nem volt neves, lehűlt úttest, gondolom neked se volt vészfékezés, ahol számított volna akár csak fél méter is, hogy csúszik a kocsi, és telibeversz valakit, vagy megállsz 5 centivel előtte. Én ettől f0s0k. Nem is az, hogy én ülök a kocsiban, hanem az asszony. Nem is az, hogy árokba megy, hanem hogy emiatt elcsap valakit, aztán állhat bíróság elé... Nem betegesen menekülök az ilyen szituk elől, csak szimplán igyekszem kerülni őket.A teszteket én is nézem, és ugyan most még minden autóra ott a téligumi, amik 2-3 évesek max, de 1-2 év, és megint vennem kell valamit. Én van, hogy 1000km-t megyek egy nap, van hogy külföldre, hegyes vidékre is mennem kell, amúgysem vagyok az, aki bármennyi kockázatot is akarna vállalni egy vészfék esetében, szóval egyelőre várom, hogy szembejöjjön valami teszt, ahol tényleg látni, az esetek 99.9%-ban egy négyévszakos köszöni szépen, jól elvan, de ha este mész, amikor lehűl a levegő lecsapódik a pára, az már nem tűnik annyira biztosnak télivel sem, nem hogy négyévszakossal. És mindig kérdés, van-e értelme rizikózni mondjuk 3 évre 150 ezer forint előnyért.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Nyilván ez is érthető, én nyáron nyárival, télen télivel járok, és szerintem még ülni se ültem négyévszakos gumis kocsiban, nem hogy vezettem volna, ezért kíváncsiskodok..
Vettem egy conti conticontact szettet pár éve, de ahogy megjött, és láttam, milyen a futófelület, nem akartam vele nyáron pályázni, úgyhogy el is adtam gyorsan. Akkor simán 35-36°C-ok voltak napközben, az meg full téli minta volt...
Szóval az itthoni téli körülményekre lehet jó, de nyáron a 65°os aszfalton?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Jajj de jó.
Pont ma keresgéltem teszteket, mert az idén 5. éves Sava eskimo téliket lehet le kellene cserélnem. (amúgy is hangosak és idegesít, zavar)Bár, ahogy nézem ugyan az a szitu, mint a régebbi tesztekben...Bridgestone LM005/Michelin Alpin5, vagy olcsóbban Hankook evo3.
Illetve nekem az előző autón 225/45R18-ban a Kléber krisalp HP3 nagyon bejött, még azon agyalok.
Most 245/45R18 kellene.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
Milyen méret? Lm005/Ts8xx helyett simán TAS6-ot vennék inkább, vagy ASC2-őt.
Akkor az én méretem nem is olyan drága (50 alatt volt a CC2, 35től indulnak a közepes télik/4S gumik).Szerk: Kb 55 vagy 60 akkor már mindegy.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
Ez az új jazz? Rémlik valami hogy amikor néztem nagyon szűk volt a 4 évszakos gumi kínálat hozzá. Crosstar verzió még rosszabb, valamennyire ismert Falken aztán semmi. Csak azért figyeltem fel rá hogy milyen drága amit írsz, feleségem jazzén jóval olcsóbb volt (de abban a méretben könnyű, az egy 2018as jazz)
-
veterán
Jó hát akkor megpróbálom a 2 jobbat eladni a másik kettő meg ezek szerint kuka, bár a pótkerekem szerintem régebbi, arra még jó lesz.
Négyévszakodban mi az ami jó de megfizethető? 2 méret jöhet szóba nálam (tudom hogy nem váltó de mind2 gyári mérete): 205/50 R17 van most de hátha puhább lenne a 225/50 R17. Elgondolkodtam még, hgoy télre veszek egy 16 lemezfelnit, szerintem lenne egy különleges puritán terepes kinézete az Alltracken, az csak pótkerékméret, de biztos felmegy és talán a legpuhább: 215/55 R16. De az sem olcsóbb, sajnos mindegyik méretem sokkal drágább mint egy 205/55 R16 vagy 225/45 R17https://tinyurl.com/rasoapro
-
tibbike01
őstag
Én megtaláltam az új Conti gumit a méretemben. Csak 76ezer ft/db
-
Rick4
félisten
Az idő nagy részében nem jobb, csak annak aki tavaszias napsütésben pályázik.
Aki reggel 7-kor elmegy a melóba a taknyos úton +2°C-ban, majd este 5-kor hazamegy 5°C-ban a taknyos úton, néha esőben, hószállingózásban, annak nem jobb. Őt nem érdekli, hogy napközben 12°C-os a levegő, áll az autó.
Akkor jobb a négyévszakos, amikor télen sáraz az idő, süt a nap, mégis 15°C fölé megy a hőmérséklet, és az út anyaga még ennél is melegebb.
Volt olyna, hogy febráárban 20°C volt, és pólóban sétáltunk, de nem minden nap volt ilyen...
Gondolom te se tudod, hogy november1-től március 15-ig mennyi nap lesz ilyen vagy olyan...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Megnéztem már jópárszor, minden teszt minden méret, mindig máshoz viszonyítva másik eredményt fog hozni, de rövidebb féktáv nem lesz, eben azért megegyezhetünk, gondolom... Na ha ott csak 1 méter van, és azon az 1m-en autó, zebrán átsétóló óvodás csoport van, akkor baj van.
Tehát ezzel az erővel vehetek kb egy szett 4s áráért majnem két szett közepes télit és közepes nyárit, és akkor egy egy szett fél évet megy, fél távot kopik.
Oké, nem kopik el, mire elöregszik, ez is érv, de erre ott van az, hog ykevésbé kopottam, de még nem öregen eladom, veszem az újat.MC Pite: Eddig lett volna rosszabb csak, aztán hogy ezen a télen lesz-e hetekig 20 centis hó, jég, még egyelőre nem tudjuk. A te érvelésed 20 centis hó nélkül se menti meg a budai hegyekben élőt, aki reggel 6-kor jön le a városba, de azt se, aki északra, keletre, vagy nyugatra menne síelni, meg az se biztos, hogy mindig úgy lesz, ahogy az előző télen volt, szóval erre térjünk majd vissza májusban. És akkor is ott van az az egyetlen méter..
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Pingvin1985
tag
Úgy gondoltam, hogy ha már nem akarok külön téli, nyári gumit venni, akkor legalább 4 évszakosból minőségit szerzek be. Persze ez igy nem olcsó, pl.: Barum, Kleber valamivel költséghatékonyabb lenne. A régi autón volt külön 2 garnitúra, de arra középkategóriát vásároltam.
Igazából annyi dilemmám van, hogy valami új típust vegyek, amivel még nincs hosszútávú tapasztalat, vagy olyat, ami már 2-3 éve a piacon van, és van róla vélemény.
Valamiért a Bridgestone Turanza All Season 6 szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Áh, köszi.
A 205/225/255/275 szélességű téligumi teszt megnézéséig most jutottam el, szintén nem tudom volt-e
[link]Nagy meglepetést nem hozott, de nem lövön le a poént
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
ASC-el az a baj(om), hogy nagyon középre van súlyozva a tudása. Erre rájött a Conti is azért mennek más irányba az ASC2-vel. Se szárazon se vízen nem jó igazán, se nyáron sem pedig télen. Nekem van egy garázsdíszem amit jellemzően nyáron használok arra ment a nyárias CC. A másik a boltba menős, azon télies Quatrac5 van, mert azzal megyek akkor (is) ha rossz idő van.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
Rick4
félisten
Ez simán lehet a gumi gyártási hibája, pontosabban a rossz minősége, mivel ez elég durva része a dolgoknak, de nyilván nem minden guminál jelentkezik ugyanaz, ettől még nagyon nem teszel jót a gumival, pláne saját magaddal nem. Nyilván gumi és szerencse kérdése is, megtörténik-e, d eha egyszer baj lesz, és durrdefektet kapsz, az lesz a legkisebb problémád, hogy a szétszakadó gumi kicsit átrendezi a dobbetétet meg a sárvédőt, ha elől történik, még beleverhet ilyen- olyan hűtőbe, csövezésbe, akár lámpába, lökösbe is. Ha meg tudod fogni, és nem mész le az útról, árok, fa, korlát sincs, megúsztad, de nem túl jó az arány, túl hirtelen történik minden, és rendszerint nincs hely szlalomozni...
Mondjuk egy utolsó szezont futott 4mm-es télit én is inkább lejárnék április- május- júniusban ahelyett, hogy levegyem, ott már nincs meg az a hajlékony lamella rész, ami igazán nagy gondot tud okozni, de teli nyárban nem szívesen hagynám fent.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Fishor
senior tag
Szia!
Igen kb. annyit megyek. Én is ezért vettem négyévszakost, hogy így se koptatom le és kevésbé fáj hamarabb cserélni az öregedés miatt. Első évben tetszett a Nexen, főleg a 9 éves gumik után felrakva. Csak ez a 3 év után szitálás elvette tőle s kedvem, főleg a múltkori kanyarban majdnem keresztbe állás. Meg 2 esben is egy intenzív gyorsulásnál szitál az Ignis. De ha ez csak a kor miatt volt akkor nem nézek másik után, bár 4-5 évre terveztem a gumit. Hankookkal nincs jó tapasztalat a családban. Téli olyan van másik autón, de az is folyton kapar. Ha már megspórolok a téli nyári garnitúrát, mondjuk nem sajnálom annyira a jobb gumi sem a pénzt, ha megéri. Szóval nem vagyok biztos a Nexen ben, de nem tudom melyik lenne jobb ár értékben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Formula-1
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Excel topic
- nVidia tulajok OFF topikja
- Synology NAS
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest