-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
Vredestein végül is egy apolló gumi?
vagy inkább fölé van pozícionálva?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Brumi˘ #58154 üzenetére
Fordítva, de a hír igaz, az Apollo Tires vásárolta meg a Vredestein-t, mégis magasabbra pozícionált mint a saját márkát, mivel piacot próbál szerezni éppen. Mellesleg hamarabb elhiszi az átlag user itt Európában hogy a Vredesteinben van a vitamin mint a számára ismeretlen Apollo-ban...
A Michelin ugyanezt a taktikát alklamazza a C brandeknél, egyféle abroncs és csak a sütőformában cserélgetik a logot nyomó betétet. (Riken, Kormorán, Taurus, Sebring, etc.)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Dorien
veterán
válasz 2ozzmexy #58155 üzenetére
"A Michelin ugyanezt a taktikát alklamazza a C brandeknél, egyféle abroncs és csak a sütőformában cserélgetik a logot nyomó betétet. (Riken, Kormorán, Taurus, Sebring, etc.)"
Pff. ezeknek a téli változata (Taurus Winter 601, Riken Snowtime B2, stb.) valami borzalmasan csúszik nedves úton. Mindenki kerülje el őket messzire..."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #58142 üzenetére
A link egy dolog, mivel számtalan más helyen fent van ugyanaz a sztori, vannak hiteles, és kevésbé hiteles források, nekem nincs egy link után azonnal írási kényszerem, mert felmerülnek bennem kérdések.
A rendelet ezt írja:
"(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos."Itt nyilván némi félreértésre adhat okot, hogy nincs nevesítve az azonos gyártó, viszont már megint az van, hogy igyekszem továbbgondolni, mi lenne ha. Tudja bárki garantálni, hogy 3 conti mellé felrakok egy pirellit, és azonos a szerkezet? Nem! Hány szál, hány réteg tehervivő rész, a felszín alatt milyen megoldások adják a gumi egészét, milyen vastag oldalfal, stb stb, annyi paraméter van, hogy konkrétum nélkül be vagy csatornázva az "ugyanolyan mint a másik gumi" irányába!
Mivel kevés gumiipari mérnök kap defektet, és lesz vele tisztában, hogy a fent lévővel melyik másik egyezik meg szerkezetileg, már borult a dolog, és szabálysértés lehet a dologból, baleset esetén ráverik a balhét. Persze, mindent be kell bizonyítani, meg igazságügyi szakértő, de hacsak 1%-ban is rámondják, hogy az eltérő gumi miatt is lehetett (elég a valószínűsítés) már bukta van, arról már nem is beszélve, hogy nem egyszerű három mellé egy negyediket úgy szerválni, hogy a méreten túl a terhelési indexe is azonos legyen, szóval nem kell sok logika van benne, hogy a törvény minden betűjét értelmezve megpróbáljuk berúgni a kiskaput, és felhajtunk egy olyan gumit, ami másik gyártó terméke, de mégis minden más tekintetben megfelel a szabályozásnak.
Én ezért is redukáltam le arra, hogy a cserés gumi helyett tegyen fel az ember ugyanolyat, a másféle első - hátsó gumiktól is fázom, az eltérő dotos, azaz akár eltérő gyártástechnológiával, kialakítással készülő ugyanolyna feliratos gumiktól is fázom.
Ugye ezt már írtam, akh, 4 db conti téli, 3 friss, egy 1 évvel öregebb, kézzel, felszerelés előtt megnyomva is más volt az érzés.Szóval a tiszta megközelítás, hogy defekt, kivágás, vagy bármi más okból cserélendő gumi helyett tegyél fel ugyanolyan gumit. A fordítva felrakott téli nem lesz jó a három nyári mellé. Még egy sima megállítás esetén is necces, nem hogy balesetnél..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
d.tiborz
aktív tag
Szerintem jó lesz:
-
őstag
fenn vannak a Vector 4Season gen3-ak, kérdés: mi a képen látható alsó (4 bordás) jelölés? a felső gondolom a minimum szint jelző? (1,6mm)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Teasüti
nagyúr
Nem gondolom, hogy a szabályalkotók ennyire túlgondolják ezt. Általában ritkán szoktak átgondolni bármit is. Ez már jogi terület. Itt már a rendőr és a műszaki ellenőr is csak bevett gyakorlat és saját értelmezés alapján jár el. Vitatott esetben ha jogszolgáltatásra kerülne sor, ott meg úgyis elhúzzák az emberen a vizes lepedőt, hacsak nem kavar vmi hatalmas politikai vihart az ügy. Az én élettapasztalatom szerint nincs olyan, hogy "igazságügyi szakértő". Mivel hogy igazság sincsen. Amit meg ezek a szakértők a bíróval karöltve általában feltárnak egy ügy kapcsán, az erős jóindulattal is a vicc kategóriába sorolható. Nem szolgáltat senki igazságot. Nem Magyarországon, sehol a világon.
Ellenben a saját értelmezésem szerint a idézett rendelet szerint teljesen szabályos a fenti példám. "Mintázat jellegének" kell azonosnak lennie. Nem a "mintázatnak".
Az, hogy te megszállottként tutira mész, az a te dolgod. De nem gondolom, hogy rosszul jár el aki felteszi a másik gyártó gumiját.
Azt meg már akkor is kitárgyaltuk, hogy műszaki gondolkodású emberként nem gondolom, hogy te (vagy bárki) kézzel nyomogatva még csak megközelítőleg is értékelhető következtetést vonhatnál le egy gumi teher alatti viselkedéséről. Ugyanis a kézrátételes vizsgálathoz képest az üzemszerű terhelés extrém mértékű, ahol már olyan fizikai változások lépnek fel az anyagban, amik radikálisan megváltoztathatják annak tulajdonságait és viselkedését, akár fázisváltással, molekula/kristály szerkezeti változással, stb. Anyagtudományokban jártas embereknek ezt gondolom nem kell magyarázni, de laikusoknak célszerű felhívni rá a figyelmét, hogy az efféle "tesztek" egyáltalán nem reprezentatív értékűek. Amit te keményebbnek érzel kézzel nyomogatva, az fél tonnás terhelésre és több tonnás dinamikus igénybevételre némi hőhatással karöltve úgy fog rásimulni az út mikrobarázdás felületére, mintha közel folyékony lenne.Erre megint csak külföldi példát tudok hozni: más helyeken, sokkal nagyobb népességű országokban nem csinálnak problémát a felemás gumikból. Mégsincsenek tele a hírek a baleseti statisztikákkal. Meg az sem lepne meg, ha a tipikus magyar eljárás az lenne, hogy keresünk vmi szar indokot, amivel elviheti a balhét a paraszt. A helyett, hogy rendes nyomozásba kezdenének. Mert kinek van arra ideje vagy akarata? Rendőrség csak akkor csinál vmit lelkiismeretesen, ha politikai érdek áll mögötte.
[ Szerkesztve ]
-
gubabela
senior tag
Nekem most a conti premcontact kezdett el csúszkálni pedig 2 éves még csak. Igaz van benne 40k km, de még nincs a határon, kb 2-3mm-el lehet fölötte.Előző autón michelin téli/nyári szett volt az jobban bìrta. Nekem annyira nem jött be a continental, maradok michelinnél.
-
Scarabeus
tag
Sziasztok!
Mazda 6 - 2019/9-es évjárat, 2500 cm3 benzin (194 LE, 143 kW) autómhoz szeretnék venni felsőközép - felsőkategóriás téligumi szettet. Nem tervezek sokat menni vele, max. kb. havi 1000 km. A nyári gumim jelenleg Hankook 225 /45ZR19 96 Y. Hasonlóval teljesen elégedett lennék. Tudtok javasolni oldalt, ahol érdemes nézelődnőm, illetve van most valahol akcióban azonos paraméterű gumi? Gyári Mazda felni hozzá gondolom csillagászati ár lenne (a mostaninak az van, és elég szép)?
Köszönöm szépen előre is a segítséget.Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Scarabeus #58170 üzenetére
Használt felnit tudsz venni hozzá sztem jó áron akár a FB Marketplace-en akár a jófogáson.
Automax.hu-n érdemes körbenézni, jó árak vannak.
Téliből is jó választás a Hankook (K127), ha ilyen keveset mész akkor bőven elég egy középkategóriás gumi. 4S sem elvetendő de ha van jó nyárid akkor nem éri meg sztem. Max ha cserés lenne a nyári is meg a téli is akkor érdemes elgondolkodni a 4évszakoson.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Nem tudom, mennyire van egy baleset esetén részletezve, mitől lesz eltérő szerkezetű két gumi, mert tudjuk, hogy ez önmagában elég pongyola, szóval summázva mindezt, az a legjobb, ha ugyanolyan gumid van jobbról, mint amilyen balról!
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
blizzrd
aktív tag
Üdv!
215/60 R16 méretben vásárolnék téli gumit. Majdnem napi használatban van az autó, évi 20K km-et megy főleg országúton. Jelenleg 2018-as Yokohama Bluearth van rajta, vacilálok hogy idén már nem teszem vissza, főleg a kora miatt.
Max 40k/db áron vennék gumit, illetve 120K áron lenne lehetőség egy szinte új, 2022-es Goodyear UK Performance+ szett vásárlására.
Mi lehet még ajánlott ebben a méretben?
Köszi! -
FerNandor
őstag
Sziasztok,
Év eleji gyártású Sava Intensa UHP 2 225/55R17 101Y XL gumikat rakattam fel 2.0dci Renault Espace-ra tavasszal. Létezik az, hogy már kb harmadszorra kéne centriroztatnom? Szerintem kb 8000km lehet eddiga gumikban. Gyenge a gumi szerkezete vagy mitől lehet ez? Kell vennem télit is, amúgy jó gumi ez a Sava szerintem. Nyilván nem versenyzek ezzel a két tonnás hajóval, de nem éreztem kevésnek eddig sosem. Így viszont lehet más márkát néznék téliből..."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Rick4
félisten
válasz FerNandor #58184 üzenetére
Hallottam olyat gumistól, hogy felrakás után a használattól meghúzódnak a feületben az acél szálak az elején, igazodik, de az egy viszonlag tömör szerkezet, szóval a centírig nem kellene eljutnia. Több autón volt sok sok vadiúj téli- nyári szett, és soha nem kellett visszamennem egy tavaszi felrakás után őszig, amikor a téli került sorra.
Felni nem lehet olyan, ami nem bírja azt a tömeget?Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
válasz FerNandor #58184 üzenetére
Vagy csak gyenge munkát végeztek a kiegyensúlyozáskor. Esetleg elhagytál egy súlyt.
Esetleg tele van apró kövekkel a mintázat? Esetleg az is lehet, hogy a kerék ki van egyensúlyozva, de a futómű nem. Lehet a futóművel együtt kellene megcsináltatni, mert egyéb forgó elemek is rázhatnak, mint mondjuk a féktárcsa. Persze a futóművel együtt történő beállítás esetén ha kereket cserélsz, akkor újra kell csinálni.[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #58186 üzenetére
Mondjuk ebben van igazság, el is felejtettem, de volt ilyenem, van egy felniszettem a transiton, aminél a központosító gyűrű lötyögött az agyon, feltették, nem volt jó, visszamentem, és 2 tekerés szigszalag kellett, hogy passzos legyen az agy és a felni között, azóta nincs vele gond.
Kísértetiesen hasonlít erre a sztorira, gumi fent volt, és hetekkel később jött elő.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Nem vagyok jártas ebben. Engem az is meglepett, hogy központosító gyűrűket használnak. Azt hinném autóra szabott felniket gyártanak. Főleg ha egy gyári felniről van szó, mint mondjuk az én Punto-s példám, ahol a gyári kerék alatt műanyag gyűrű volt. Miért? Miért nem lehet a kellő méretre gyártani a felnit? Vagy ezek selejtek voltak és inkább esztergáltak mellé egy gyűrűt, hogy ne kelljen kukázni a gyártmányt?
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #58188 üzenetére
Ugyanaz a felni nem mindegy, hogy egy gyártásban 1 féle autóra, vagy 6 féle autóra készül, hamarabb elkel az egész, nem kell raktározgatni, finanszírozni, a banknak a belerakott pénzre kamatot fizetni, plusz utángyártottban még inkább ugyanez van, nem mindegy, hogy 5 féle autóra, vagy 45 félére passzol.
A gyűrű teljesen rendben van, ugyanis az műanyag, így a kerék alu anyagú agy része, és a tárcsa közepénél kiálló acél anyagú csonk nem fog összerohadni, vagyis a legjobb, amit tehetsz, hogy a tehermentesítést és a központosítást egy olcsó, cserélhető gyűrűvel oldod meg.
Ha a felni megy háztól , neked se lesz mindegy, hogy a piacon hamarabb elkel, mert átalakítóval 100 féle kocsira passzol, 4-5 ezres egy szett gyűrű másik méretre, tehát ennyit kell belerakni, ha nem olyan, ami egyből rávaló.
Nekem is van olyan 5X108-as, ami gyárilag 72.6-os furattal rendelkezik, de az 5x108-as körosztó miatt gyűrűvel felmegy peugeot- citroen vonalra, amik egyébként 65.1mm-esek, és felmegy Fordokra is, amik 63.3-asok, de jó már a psa vonalas opelekre, peugeot-kra, és Volvokra is. És a német papírjában (gutachten) minden típus szerepel, mint igazoltan passzoló modell, szóval ez nem is csak az a fikikás kisipari dolog, hogy fogd meg a söröm..Aztán persze van még a passzolásba belerondító tényező, mint felni átmérő, szélesség, ET szám, miegymás, de az már egy másik kérdés..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Teasüti
nagyúr
Ugyanazzal a logikával élve: ugyanaz a gyártó 6 különböző autójára 6 különböző kerékagyat szerel, mindegyiken a központosító perem átmérője más? Ez akkor 6 különböző alkatrész, amit le kell gyártani, tárolni, stb.
Felteszem a Fiat a saját autóihoz gyártja a Fiat felniket, nem PSA-ra, meg nem német kocsira. Vagy téves feltételezés?
Nekem nagyon-nagyon kicsi mintám van csak, de a gyári Merci kerék a kocsihoz passzolt, nem volt gyűrű. No meg a Cactus kerék is a kocsihoz illő, nincs gyűrű itt se. Sőt, itt már olyan feszes lyuktűrés van, hogy ráakasztva a kereket megtartja a perem kerékcsavar nélkül is a felemelt kocsin. Nem ez lenne a normális? Ez a kivétel?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Rick4
félisten
válasz Teasüti #58191 üzenetére
Ezzel a logikával élve ugyanaz a gyártó 6 féle autójára is pontosan ugyanazt a kerékagyat szereli, mert arra mehet ugyanaz a csonkállvány, gólyaláb, féknyereg, féktárcsa is. ettől lesz olcsó, hogy nem 6 helyről vesznek 6 félét, de hatoda mennyiségben, ami rosszabb alkupozíció, hanem egy helyről a teljes mennyiséget.
Nálad mitől lesz 6 különböző? Az nem logika, hanem illogika!A fiat nem gyárt semmi ilyesmit, összeszerelő üzemeik vannak, ahol a beszállítók által legyártott termékeket beépítik az általuk összerakott karosszériába. Egy ilyen fiat felni jöhet bármelyik gyártótól, nálam pl a Picasson a 19-es gyári citroen felni egy BTG germany nevű cégtől való, sose hallottam róla, pedig elég sok alufelnit láttam már, viszont rákeresve kiderült, hogy ez a német Borbet cég terméke lesz, ami az utángyártott piacon egy kiemelkedően jónak számító név sok éves múlttal!
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
kozek1723
csendes tag
Sziasztok!
Hyundai Ioniq electric automra szeretnek gumit vasarolni. Gyari meretnel maradva 205/55 R16. Az auto fel eve van nalam, nem kaptam hozza teli szettet, es miutan a nyari szett is szerintem meg a gyari, ezert jovore nyarit is kell vennem. A gyari gumi van rajta: Michelin Energy Saver+, es egyertelmuen csuszik mar vele az auto (km allas: 53.000). Nem szeretnem jovore visszatenni!
Hasznalat:
- evi kb. 16-18.000 km
- 80% varos, 20% autout, (evente 1-2szer palya)
- evente ket alkalom sieles
- a munkahelyem legvonalban 1,5km, tehat ha olyan a helyzet felhuzom a hotaposotAki ismeri az autot tudja, hogy az akku a csomagtarto alatt kapott helyet, tehat farnehez es alig van elol suly. Kifenyesedett emelkedo uton allo helyzetbol ezzel a szar energy saverrel is nagyon nehez elindulni. Macskakoves emelkedon majdnen ott ragadtam mar vele. 120 LE, elektromos auto leven eleg furge, a kiporgesgatlo nem disznek van benne.
Elektromos autos csoportokban fellelheto bejegyzesekben kb hozzam hasonlo hasznalati szokasok es futas eseten a hozzaszolok 90%-a negyevszakost javasol. Foleg annak tukreben, hogy tavasszal nyarit is kell vennem. Ugyanakkor a kocsi sulyelosztasa nehany esetben megneheziti a vezeto dolgat, ami rossz utviszonyok eseten csak halmozodik. Pro oldalon kell megjegyezzem, ha telit veszek, abba evi 4-5ezer km-t fogok tenni evente, ami az 5.evben mintazatat illetoen siman jo volna meg, de mar korabol adodoan nem tennem fel. Akkor viszont szivesebben veszek 3 evente uj szettet.
Soha nem volt meg negy evszakosom es sokan a kozvetlen kornyezetembol epp az ellenkezo allasponton vannak, miszerint telen teli gumit hasznalunk, nyaron nyarit. Csak eppen azt felejtjuk el, hogy szeptember 17-en 30 fok volt. Telen meg lesz majd 5 fok..Kerlek adjatok tanacsot mit vegyek, merjek e belevagni a negy evszakosba vagy sem. Ha igen, akkor mit vegyek ra?
Villanyos csoportokban ajanlott gumik (nem ebben a sorrendben):
Pirelli Cinturato SF2
Michelin CrossClimate
Vredestein Quatrac
Goodyear Vector
Continental AllSeasonContact 2Koszonom a segitseget!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kozek1723 #58194 üzenetére
Goodyear Vector 4S Gen3 vagy a Michelin CC2. A tobbi pont telen lesz gyenge ami neked fajo lesz.
Bar ha jarsz sielni is akkor vagy rendes telit vennek vagy egy jo holancot/teli zoknit amit hasznalni is tudsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz kozek1723 #58194 üzenetére
Sieles miatt en Goodyeart vennek ra. Most mar ritkabban aktiv forumtarsnak van Ioniq Vredestein Quatrackal, a tapadasaval ha jol emlekszem elegedett volt, viszont a tul puha oldalfal miatt kanyarban kicsit lotyogos erzetu az auto. Bar o eleg sportosan vezet.
Nekunk eGolf van Michelin Crossclimate2 gumival, pont ma csereltuk a tengelyek kozott, 6000km alatt elol 5,2mm-re megette, hatul meg 6-6,2mm koruliek. Ha jol emlekszem 6,7mm volt a teljes mintamelyseg.
Szoval kb 25-30.000 km alatt megeszi a garniturat a kopasjelzoig cserelgetve is.
Hiaba na, a nyomatek nem viccel
Szomszedeknak is az EQA 21k km alatt megette teljesen az EcoContact6-okat, egyebkent azon se tul nagy a minta. -
Rick4
félisten
válasz rbalint88 #58198 üzenetére
6.7mm a teljes magasság újonnan? Az elég vicces lenne. Akkor a normál méret is egy kopottabb kerületével egyezik meg, azaz még jobban csak a km óra!
Qru: A hólánc a labancoknál egészen véletlenül nem KÖTELEZŐ tartozék? Azaz bármilyen gumid van, ott kell legyen nálad a hólánc, hogy ha kell, felrakd?
Nem a nyomaték a gond, hanem hogy a guminak nincs megfelelő tapadása, padlózol, és odaken egy darabot a profilból...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest