-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz szabonagyur #47004 üzenetére
Dunaharasztiban le lehet adni a gumit ingyen, gyakorlatilag bármekkora mennyiségben cégként a New Energy Kft telephelyén (gumi újrahasznosító üzem).
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szabonagyur #47104 üzenetére
jó, hát nem lehet minden városban gumiégető
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz .:Koska:. #47173 üzenetére
a Michelineket kukázod, a két vasfelnis szettet eladod kompletten (a lassú defekteset előtte megjavíttatod) és minimál beruházással lesz egy szett 4 évszakosod.
ennyi futás mellé szerintem felesleges a 8 gumi“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Vincsaba #47240 üzenetére
auto motor und sport 2020-ban tesztelte a PS4-et, és mellette a GoodYear Eagle F1 Asymetric volt még kiemelkedően jó kicsit nagyobb méretben az AutoBild szerint is remek gumi a PS4 (és a Goodyear)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Marci79 #47318 üzenetére
ugyan ilyen autóra ugyan ezekkel kerestem felnit/gumit, de a Zinternet
azt mondja, hogy 17"-ben 215/60R17 a váltóméret ami azért furcsa, mert a gyári az 215/65 R15 C és ez a kettő bizony nagyon nem egy magas... 29mm átmérő különbség van, vagyis 4%
felnit honnan vennél egyébként?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz maglew #47575 üzenetére
ha a 2015-ös gyári gumik vannak még fenn, akkor nem csoda, hogy csikorog
el vannak öregedve, kikeményedtek az UV hatására mint a gyémánt
ez a hangjelzése annak, hogy ideje cserélni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz maglew #47586 üzenetére
autószerelők is szoktak érteni a szenzor feltanításhoz, igazából egy kézi kis készülékkel gerjesztik a jeladót, és ha "veszi az adást" az autó akkor a rádugott laptop rá is programozza
nekem kínai jeladókat is felprogramoztak (alis, 8 ezer volt a 4db)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Directors #47618 üzenetére
az ISO8601 standard szerint az idei év első 3 napja (január 1-2-3, péntek-szombat vasárnap) az 53. hét 2020-ban. a szabvány szerinti Week 1 az január 4-én kezdődött.
egy-két nap gyártási eltérés lehet a gumik között[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
van érdemi (gyakorlati) előnye a Contiseal technológiának?
úgy értem van olyan valós élethelyzet, amikor jól jön?
egy defekt tömítő spray léptétekkel olcsóbb, mint a Contiseal felár egy gumiban, ezért kérdezem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz MasterMark #47740 üzenetére
a képen egy pár Hankook Ventus Prime 3 látható, mintha egy tengelyen lenne:
mindkettő lentről felfelé forog, a nyíl irányában, és az Outside felirat kifelé néz
melyik a "helyes" forgásiránya a guminak?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz kenguru99 #47743 üzenetére
értelmezd kérlek MasterMark válaszát, és hátha megérted, miért kérdeztem
#47744MasterMark
egy mai modern guminak ezt bírnia kell[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
Clio IV-re 185/65 R15-ben akkor a szám nélküli Quatrac a nyerő?
eddigi élete során 2015 decembere óta 23.000 km-t futott, a szett nyári és a szett téli is csak elöregedett, nem elkopott“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
215/65 R16C-ben (Transitra) melyik a legfrissebb 4season gumi?
néztem a Nexen N'Blue 4season-t, egészen korrektnek tűnik a mintája a képek alapján, és az ára sem elrugaszkodott (mint a Pirelli / Goodyear 60 ezres, vagy Conti / Michelin 50 ezres darab ára) esetleg Hankook Vantra, Barum Vanis?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz SPeti1984 #48059 üzenetére
de azt vágod, hogy a Bálint pont azt mondta, hogy elképzelhető, hogy a felsorolt középkategóriás téliknél a prémium 4 évszakos jobb, igaz?
meglepő, de az új 4 évszakosak a téliekhez nagyon közeli eredményeket tudnak
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm
az AutoBild 2020-as tesztjében volt olyan 4 évszakos gumi, ami mindkét mért diszciplínában jobbnak bizonyult a referencia téli guminál (és ott nem az alsó polcról választanak referenciát)
ezek tudatában nehezen áll meg a gondolatmeneted a véletlen megcsúszással - vagy ha megcsúszol, ott nem a gumi lesz a limit, hanem valami más.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
már akartam kérdezni, ezek a V minták, mint a CC2 is, nem fognak fűrészfogasra (és hangosra) kopni?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Drughi #48915 üzenetére
ezekből céges Focus-on meg céges i30 kombin volt a Hankook meg fater A3-asán volt a Nokian D4 és mindkettő jó volt, a Nokian jobb hóban, de egyébként kb egyforma szint szerintem
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
suzuki swift, 155/70 R13 váltóméret 14"-ben, nehezítésként 6" felnire -> ki mit mond, mi az elérhető legolcsóbb vállalható 4 évszakos? azt se tudom melyik a leggyakoribb méret? 185/55 R14?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
de jól érzem, hogy a 185/55 R14 a méret?
kínaiak közül semmi sem? Sebring? Kleber? Linglong GreenMax?
budget kategóriában lövünk, a Suzuki 150 ezer volt, ne legyen a gumi is annyi[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz zsolt1129 #49497 üzenetére
annyit hozzátennék, hogy kisebb gyártók extrább méreteket sokszor nem hetente, hanem csak havonta, vagy még ritkábban készítenek.
nem tudom a méret, amit vettél mennyire kommersz (mondjuk 195/65 R15 vagy 205/55 R16) vagy mennyire egyedi (mondjuk 215/70 R16) méretet, de ez megoldás lehet a rejtélyre
mielőtt vissza küldöd egy telefont eressz meg az automax felé“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
tudom, hogy unorthodox kérdés, de nem lenne jobb bemenni egy gumishoz, és ott rendelni gumit? én ismerek Csepelen pl valakit, akinél simán netes árak vannak
vagy lenne mondjuk ingyen szerelés meg ugye ingyen szállítás - talán megérné összességében egy kicsit drágább gumi árral is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
felkerültek a téliek az autómra
Good Year Ultragrip Performance Gen.1 SUV (235/55 R18) DOT 1618 (2019 januári az autó, ezt kaptam akkor, amikor januárban megvettem hozzá a téli szettet)
meglepetésemre eléggé ki van keményedve
szóval hiába van rajtuk még vagy 6,5 mm minta (nem használtam sokat télen) lehet kuka lesz a szezon után.
többet vártam volna egy 50 ezres gumitól...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
öcsém mesélte, pirosnál mellé beáll a porke, rajta 295/35 R21 méretben Triangle gumi
igen, az a vehető legolcsóbb abban a méretben...vagy S-es rendszámú (amúgy 2005 körüli) frissen osztrákból lomizott Q7 rajta a téli Nexenekkel: [kép] (és itt NEM azzal van baj, hogy Nexen, mielőtt valaki félreérti)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
nekem gyanús, hogy a téli az 205/55 R16 lenne acél felnin
és ott már a 280k kezd combos ajánlat lenni, még ha gyári szerelés akkor isén gyakorlatilag 10 éve csak egy szett alufelnit kérek a lízingelt cégautókhoz, és cserélgetjük rajtuk a gumit. persze 4 évnél nincsenek meg tovább, de ennyi idő alatt még nem vettem észre problémát egyetlen autónkon sem
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
nagyon ritka a 17" acélfelni, azért gondoltam
(nem azt mondom, hogy nincs, mert az Espace Mk4-nek 2002-2006 között volt pl 17" acélfelnije, de ez azért elég ritka, ellentétben a 16"-ossal, ami minden sarkon van)Qru: a Renault TPMS itthon sem drága, olyan 7500-8000 körül van darabja márkaszervizből, kinnt ennyivel drágább lenne?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ha a márkaszerviz adja az ajánlatot, akkor a TPMS benne van az árban, felprogramozva, ez tuti
és akkor csak cserélgetni kell a kerekeket (meg néha a TPMS-t, ha lemerült benne az elem, de általában bírnak 5-8 évet)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
225/50 R19-ben van JÓ négy évszakos?
ahogy néztem a friss Bridgestone Turanza AllSeason 6 egészen jó eredményeket ért el, de nem tudom a méret mennyire releváns (205/55 R16-ot mértek)
a Tyrereviews 225/45 R17-et tesztelt, ott a CC2 nyert meg volt UHP 4 évszakos tesztjük is, de az meg 275/40 R20...ami visszatart a Bridgestone-tól: a Lexusom Bridgestone Alenza 001-ekkel jött (nyári) és ez állandóan alulmarad a villanymotor nyomatékával szemben, még óvatos gázpedál kezeléssel is, nem beszélve arról, hogy nyári 35 fokban egyszerűen nyikorog, mint egy 10 éves kikeményedett Michelin....
egyébként a Mazdán fent lévő nyárik (Toyo Proxes?) is katasztrófa, de mivel 2019-esek, betudom annak. mivel viszonylag alacsony a futás, és annak nagy része kisváros (lámpák és dugó nélkül, de hó eltakarítva) így szerintem megleszünk a 4 évszakossal
futás az kb 10-12 ezer km per év, áprilisban vettük át az autót 70,500 km-el, most van benne 75 ezer.
illetve ez a Mazda szenzoros, vagy az ABS jeladóról veszi a keréknyomást?
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
köszi mindenkinek az inputokat, megrendeltem a GoodYear Vector 4seasons G3 SUV-okat az asszony Mazdájára
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
megjött a GY Vector 4seasons Gen3 a gyártás 5022
jó ez? ennyire ritka méret a 225/55 R19, hogy évente egyszer gyártják?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
fenn vannak a Vector 4Season gen3-ak, kérdés: mi a képen látható alsó (4 bordás) jelölés? a felső gondolom a minimum szint jelző? (1,6mm)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
CX-5 és GoodYear Vector 4Season gen.3 rövid távú tapasztalatok gyári szerelésű, 4 éves Toyo Proxes 9xx után:
- csendesebb
- nulláról gyorsításkor kevésbé hajlamos kipörögni (pl kereszteződésben, amikor gyorsan akarsz kifordulni)
- és egy fokkal 'puhább' - nem tudom jól megfogalmazni, de a Toyo-val ha átmentél egy százason, akkor érezted, hogy fej vagy írás. na ezzel nem érzed.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ez aranyos, hogy ennyi mindenre gondolsz, de amikor a kislány kifut eléd a zebrán, és te megállsz, mert okosabb voltál az autógyártó mérnökeinél és nem 20 hanem 22 négyzetcentiméteren tapadt az autód, akkor majd a mögötted jövő meg 30-al beléd rohan, mert 1) őt nem érdekelte a friss gumi, 2) ő nem akart okosabb lenni egy halom mérnöknél 3) az autó egyéb képességei miatt nem tudott volna megállni semmilyen gumin 4) amúgy is aludt
Qru-val értek egyet: van egy határa mindennek, és a defenzív vezetés jellemzően sokat kompenzál (de nem eleget)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz diegho #58350 üzenetére
+1 erre, sőt inkább +100
napi szinten fordult elő velem tavaly, hogy hajnalban +3 délután +13 fok van, reggel még kaparom a jeget az autóról mert árnyékban áll, de délután meg már az aszfalt is felmelegszik... nincs jó döntés, én húztam a nyári cseréjét amíg lehetett és valamikor november közepén váltottam télire“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
értem amit mondasz, és bizonyos mértékig hajlandó vagyok elfogadni ("én mindent megtettem" ez alapjában véve a helyes hozzáállás), és ez már szőrszál hasogatás, de arra őszintén kíváncsi lennék, hogy döntöd el, hogy a mögötted lévő autó műszaki tartalma vagy a sofőr tudása elég-e ahhoz, hogy az általa éppen tartott aktuális féktáv elég legyen akkor, ha te vészfékezel? nincs egy hónapja, hogy a faluban ahol lakom a helyi vállalkozó 20 éves, szemre amúgy penge Q7 3.0 TDi-jén egy totál félre (kívül nullára) kopott Linglong téli gumit fotóztam. tudom, drága a 20" felnire a gumi, de na...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
ez mind szép és jó, de Budapesten a két-három sávos utakon (autópálya bevezetők, Hungária körút, belső sugárutak, Váci út, stb) kivitelezhetetlen. ott a seggedben lesz akkor is, ha lassítasz, meg akkor is, ha gyorsítasz. ha meg valamiért lemarad, akkor a másik sávból oda megy majd valaki, mert az amúgy átlagos, vagy biztonságos követési távolság a Hungária 70-es táblája mellett több, mint 4 (négy) autóhossz. oda pont befér a melletted lévő sávból valaki, mert szerinte a te sávod éppen akkor gyorsabb...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Zsombe #58444 üzenetére
keveset mentünk vele, de alapvetően pozitív a tapasztalat nálunk ebben a melegben a GoodYear-el (225/55 R19)
azt hittem nyúlósabb lesz, pedig nyári gumiról váltottunk“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
igen, +SUV megjelöléssel, mert egy Mazda CX5-ön van (linkeltem is korábban képet)
két hete van fenn, napi ovi-dm-lidl vonalon van használva, még nem pályáztunk vele.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest