-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz diegho #58350 üzenetére
+1 erre, sőt inkább +100
napi szinten fordult elő velem tavaly, hogy hajnalban +3 délután +13 fok van, reggel még kaparom a jeget az autóról mert árnyékban áll, de délután meg már az aszfalt is felmelegszik... nincs jó döntés, én húztam a nyári cseréjét amíg lehetett és valamikor november közepén váltottam télire“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58348 üzenetére
Mindenre gondolok, még arra is, amit te megpróbálsz ellenpéldaként felhozni. Már sokadszor írtam, megvannak a megfelelő módszerek, hogy mögötted közlekedők is a megfelelő követési távolsággal közlekedjenek, akinél nem működik, azt az 1-et meg el kell engedni...
Amennyiben te erre még nem jöttél rá, vagy nem érzed szükségét, és csak magad elé nézel, az nem az én bajom, a defenzív vezetés ennél sokkal de sokkal összetettebb dolog, és nem kizárólag arról szól, hogy tartunk magunk előtt 10m távolságot..
Mindennek van egy határa, főleg annak, amikor az életed egy picinyke szeletéből áldozol arra, hogy egy nagyobb szeletkével is te tudj gazdálkodni.
Én nem szeretek se rendőrségre, se bíróságra járni, így igyekszem az élet minden területén úgy csinálni a dolgomat, hogy a lehető legkisebb kockázat legyen mindenben, és ha történik bármi is, azt mondhassam, én mindent megtettem, nem kivétel az autó üzemeltetés és a vezetés sem, más félvérról vesz dolgokat, amiket én halálosan komolyan gondolok, de ők mások, az az ő életük, és abból a pontból, ahonnan ők nézik a világot, egész más dolgok látszanak. Mindez engem abszolút hidegen hagy, pláne ha ilyen körülmények között az általad elképzelt szituációt akarod rám húzni, szerinted működik, szerintem meg nem....
Még az is benne van, hogy minden igyekezetem ellenére a mögöttem jövő telibe ver, de az még mindig nem ugyanaz, hogy én ütök el valakit. Ahhoz, hogy a fenti feltételek teljesüljenek, nekem ez is elég.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
értem amit mondasz, és bizonyos mértékig hajlandó vagyok elfogadni ("én mindent megtettem" ez alapjában véve a helyes hozzáállás), és ez már szőrszál hasogatás, de arra őszintén kíváncsi lennék, hogy döntöd el, hogy a mögötted lévő autó műszaki tartalma vagy a sofőr tudása elég-e ahhoz, hogy az általa éppen tartott aktuális féktáv elég legyen akkor, ha te vészfékezel? nincs egy hónapja, hogy a faluban ahol lakom a helyi vállalkozó 20 éves, szemre amúgy penge Q7 3.0 TDi-jén egy totál félre (kívül nullára) kopott Linglong téli gumit fotóztam. tudom, drága a 20" felnire a gumi, de na...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Biqci
aktív tag
...megvannak a megfelelő módszerek, hogy mögötted közlekedők is a megfelelő követési távolsággal közlekedjenek...
Tényleg kíváncsi vagyok, melyek lennének ezek a módszerek, de tényleg komolyan. Ugyanis errefelé bevett dolog, hogy egymásra tapadva vezetnek az emberek és nem azért, mert előzni akarnak, hanem egyszerűen ez dívik.
...akinél nem működik, azt az 1-et meg el kell engedni..
Nem tudod, mert egyszerűen a következőt is el kellene. Mikor először ezt tapasztaltam, qrvaanyáztam, hogy mit csinál ez a barom. De a közlekedők nagyobb hányada ezzel él. Mint a körforgalomban, te mész benne, erre eléd behajtanak, hogy bele kell rendesen fékezni. Ezt is megszoktam már, előre készülök, hogy ez lesz. Van már egy tisztességes Dashcam gyűjteményem az ilyenekről..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58353 üzenetére
Én be is raktam a képet nemrég egy összetört 21-es Mustang GT-ről, amin a 425 lóerő+ hátsókerék hajtás ellenére hoki tigar vagy milyen gumi volt, nem is csoda, hogy felúszott vele a vízre, és körbetörte 7 millióért...
Én nem a műszaki tartalmat vizslatom, hanem az általam ideálisnak tartott követési távolságot kényszerítem ki a mögöttem jövőnél, ez pedig inkább sofűr- függő.
Ha siet, előzzön meg minél hamarabb, már rég kinőttem abból, hogy versenyezzek, pláne közforgalmú országúton.
A módszer egyszerű és működik. Ha mögém jön, és már túl közel van, országúton, városban, pályán, simán csak elveszem a gázt, ekkor ő nem azt érzi, hogy fékezgetek előtte, hanem azt, hogy szimplán csak utolért, és kényszerbe kerül, vagy lassít, vagy megelőz. A 99% előzni fog. Országúton jobbr aindexszel is szoktam jelezni, ha szemből is szabad az út. Ha ennek ellenére még mindig jön a nyomomban, ekkor picit felgyorsítok, elég egy+ 10 km/h, ha ő is gyorsít, majd még úgy is utolér, megint elveszem a gázt. Azok közül, akik kevésbé defenzívek, vagy nem akarnak tudomást venni arról, hogy ha nekem elől pukk van, akkor nincs egy másodpercnyi út kettőnk között, tehát neki is pukk, 10 emberből 10-nél működik. Próbáld ki. És mivel ahogy írtad is, töréses baleset nem csak elölről jöhet, hanem hátulról is, egészen egyszerűen kerülni kell az olyan sofőröket, akik nem tartják a megfelelő követési távolságot, vagy látványosan rosszul, szabálytalanul, veszélyesen vezetnek.
De ugyanígy nem megyek többszáz méteren keresztül többsávos úton kamion mellett, nem megyek más autók, pláne buszok, kamionok holtterében, pályán nem megyek ki direkt gyorsan érkező elé a belsőbe, ha nekem egy gázelvétellel megoldható, hogy utána előzzek, stb stb. Nem hinném, hogy ezek olyan különleges dolgok, igazából csak igyekszem továbbgondolni, mi és hogy ésszerű, és használom.
Működik vidéken, Pesten, működik a balkánon, az északi tenger mellett is, nyugat- európában is.
Novemberben megyünk egy kis 2600 km-es nyugat- európai körútra, ahol lesz bőven olasz rész, francia alpok, Svájc, Lichtenstein, Ausztria, nekem onnan egészben haza kell jönnöm, azzal az autóval amivel elindultam, sajnos tetszik vagy sem, de nem bízom másokban vakon, és mindezidáig ez működött. Láttam már elég balesetet, de szerencsére mindig csak utólag értem oda mindegyikhez.Biqci: Feljebb írtam, a körforgó is olyan, hogy látod már előre, mi fog történni, meg kell tanulni felkészülni erre, 3 perccel később jobb odaérni, mint fél órával korábban pukkanni..
Qru: Na látom egyféleképp gondolkodunk. Nálam is működik.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
őstag
ez mind szép és jó, de Budapesten a két-három sávos utakon (autópálya bevezetők, Hungária körút, belső sugárutak, Váci út, stb) kivitelezhetetlen. ott a seggedben lesz akkor is, ha lassítasz, meg akkor is, ha gyorsítasz. ha meg valamiért lemarad, akkor a másik sávból oda megy majd valaki, mert az amúgy átlagos, vagy biztonságos követési távolság a Hungária 70-es táblája mellett több, mint 4 (négy) autóhossz. oda pont befér a melletted lévő sávból valaki, mert szerinte a te sávod éppen akkor gyorsabb...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Rick4
félisten
válasz f4lcon #58358 üzenetére
Nade direkt leírtam, működik Pesten is. Minden héten megyek Pestre, az 4-500 km, közben még befigyel egy kis Debrecen, béks megye, Szeged, Pécs, Győr, az még egy 1000-es cska 2 nap alat,t kéthetente külföld esetenként 1800-2500km között. Ha nekem ez működik tizenéve atomstabilan, akkor nem nálam nem működik, hanem nálad nem működik..
A Hungárián vagy kevesen vannak, és akkor én is tudok sávot váltani, vagy sokan vannak, és akkor lassan haladunk, nincs nagyon olyan, hogy sokan vagyunk, és gyorsan megyünk, de a seggemben van. Arról már nem is beszélve, hogy az én autómon is van gázpedál, mint írtam vagy ő marad le, vagy én hagyom ott.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
Hidd el próbáltam. Itt ugye 100 a megengedett lakott területen kívül. Megyek mondjuk 90-el, jön utánam ő is a seggembe. Ha gyorsítok ő is fog, ha lassabban megyek, lassít. Nagyon le kell lassulni, hogy végre megelőzzön, mondjuk 70-re, de annyira nem fogok. Vagy fel kellene gyorsulni jóval a megengedett fölé, de azt is minek. Szóval szépen megyünk, van, hogy 3-4 autó is így...
Már megszokott..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Pedig ez van. Pont most is történt, jöttem, utánam egy fekete Vito, ha lassabban mentem, ő is, ha gyorsabban ő is. Olyan 3-4m távolságra jött, annyira pont, hogy a rendszámtábláját már nem is láttam...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
Ez melyik ország? A csehek és a lengyelek csinálják hasonló módon... Múltkor egy 3.5m-es futóval, meg egy 4.6 méteres egyterűvel voltam kint, sokszor indexeltem, hogy had dmenjenek, inkább jöttek mögöttem. Igaz, amilyen sűrűn mértek, nem is csodálom, hogy nem volt nagy előzgetés..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
Féklámpa? Aha... 1500€ büntetés plusz 1 hónap jogsi bevonás. Az egyik srác járt így, igaz autópályán, de ezt nyerte meg...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
herdsman12
őstag
205/60 R16 méretben keresek ajánlott négyévszakos gumit.
Erős középkategória bőven jó lenne. -
rbalint88
addikt
válasz herdsman12 #58373 üzenetére
Vredestein Quatrac, Hankook H750
-
Qru
MODERÁTOR
-
Ereshkigal
őstag
Biztosítók káresemény esetén mennyire szoktak belekötni, ha nem gyári méretű gumi van az autón? Hivatalos váltóméret nincs, viszont az átmérő eltérés 2%-on belül lenne (195/55/r16 helyett 205/55/r16).
-
Biqci
aktív tag
Nem kell rendőr, elég ha a hátul haladó bejelenti, hogy indokolatlanul fékezett az elől haladó és őt veszélyeztette. Ez történt a fentebb említett esetben is. A rendőrség kiment a sráchoz, megkérdezte, hogy emlékszik ilyen esetre itt és itt. A srác naivan mondta, hogy valami rémlik. Erre a rendőr mondta, ok köszönöm szépen, ide még egy aláírás kellene. És ennyi... Megtörtént eset, de ez szerencsére nem velem, mivel a srácnak magyar jogsija volt, ahhoz nem tudtak büntetőpontot adni. Pedig az is lett volna 3 vagy 4...
Qru
Nem nagyon... Én eddig egyet sem láttam, pedig megyek minden nap..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
2ozzmexy
aktív tag
Engem is, főleg amikor a gyerekek is ott ülnek mögöttem...
Főleg hogy tudom a magyarok milyen boldogan locsolgatnak pénzt a "családicsapatszállító"-ra. Fékfolyadék csere, normális abroncs, rendes tárcsa+betét (nem Ridex, hanem mondjuk Zimmermann)... Én beleállok vészfékezek akkor az elektronikus fékerő elosztó meg az ESP miatt úgy megáll a kis 1200kg-os bódé mintha odabetonoztad volna, de a mögöttem 4m-re érkező 20éves sosekOpel nem fog...A vicces az hogy nettó lustaságból csinálják (távolságtartó tempomat, legkisebbre állítva), de nem moralizálok inkább... az ilyen menjen inkább taxival, de komolyan.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ereshkigal #58376 üzenetére
Biztosítótól függ de általában itthon nem szoktak belekötni.
#nincsbennetarcsi
-
MaddeNNNN
őstag
Anno az Ignisem jobb ablakspriccelője konkrétan a tető felett spriccelt át. Meg akartam csináltatni, aztán rájöttem hogy ez tökéletes büntető spriccelésre pont az ilyen fartúrók ellen.
Mostmár az Astrával azért dinamikusabban tudok haladni így kevesebb az ilyen. De mindig van valami német prémium vagy japán suv aki szeret beleállni a seggembe. Ha nem tudom elengedni őket a szembe forgalom miatt akkor egy lehellet finom, de hosszú fékezés csak hogy égjen a féklámpa. Aztán észbe kapnak.
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Biqci
aktív tag
Nem, az autópályákon rendszeresen van követési távolság mérés és repül is s büntetés, ha kevés. De normál úton nincs, így ez nem is értelmezhető. Különben is, max hátsó Dashcam-mal lehetne bizonyítani, ami viszont elenyésző, bár nekem van. Az első is ritka, mert itt ez szürke zóna, nincs határozott engedély, de tiltás sem. Ezt mondta a rendőr is, amikor a vadmalacos sztoriban megmutattam neki a felvételt. Szóval hamarabb lesz baj egy figyelem felkeltő fékezésből mint a követési távolság nem betartásából...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
válasz Ereshkigal #58376 üzenetére
Csak ami a kresz és a köhém paragrafusok alapján megkövetelhető. De amúg yha lenne az apróbetűs részben ilyen kitétel valamelyik cégnél, egyszerűen nem ott kötöd meg a cascot.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Én úgy tudom, amennyiben minden paraméterben túlteljesíti, és a kerület tűréshatáron belül van, nincs mibe kötniük.
De mondjuk 8-10 évente állít meg rendőr, szóval sok nem derült ki ezzel kapcsolatban.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
Az egy dolog, hogy mint mond a rendőr az meg egy másik, hogy a biztosító fizet-e vagy sem károkozáskor. De nekem sincs pontos infóm, mert ugyan dolgoztam biztosítónál de elég régen, azóta sok minden változott. De alapvetően nem szoktak (volt) ebbe belekötni.
#nincsbennetarcsi
-
Rick4
félisten
Bárhogy keresem, pedig már sokszor kerstem infót, nem tlaálok rá negatív infót. Nyilván a cél amúgyis az, hogy nem kell pukkanni, de ez max terv lehet.. Na majd körbekérdezek okosabbaktól is. Jön majd a generalis cascos ember átnézni a kocsit, majd mondja, ha baja van a 19-es kerekekkel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
cd930
aktív tag
Sziasztok!
Autócsere ideje közeleg, a következő autóm valószínűleg egy ötéves Opel Zafira lesz, melynek gumimérete 225/50R17, ehhez keresek négyévszakos gumit.
Tavaly a Zafira B-mre itteni tanácsok alapján vettem négyévszakos Hankook H750 Kinergy 4S 2-t 205/55R16-os gumikat, melyekkel elégedett vagyok.
Téli környezetben nem használom, havas hegyeken nem járok, inkább városi vagy jól tisztított utakon használom.
Továbbra is a Hankook H750 és a Vredestein Quatrac ajánlott a zsebbarát megoldások közül, vagy van ami még szóba jöhet?
Az ár sajnos fájóan több, mint a kisebb méreteknél (27500-ért vettem tavaly a 16-osat, ugyanez az új méretben 45ezertől indul), így szóba jöhet jó állapotú használt példány is.
Ilyenből mit ajánlotok?Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
20+ éve a Prohardveren
-
-
cd930
aktív tag
Köszönöm!
A fokozott kopás az tavaly is felmerült, mint lehetséges probléma, de az én ~10ezer km/éves futásteljesítménnyemmel nem probléma, kb annyi idő alatt el is öregszik, míg elkopik
Ránézek akkor a Pirellire is, mit tud milyen áron (ezt meg is néztem, kb 55e/db).
[ Szerkesztve ]
20+ éve a Prohardveren
-
őstag
Lassan cserélném feleségem autóján a gumikat (185/60/15 88H) egy garnitúrán 17 ezer különbség van e kettő között (első az olcsóbb), tudja valaki mi a különbség?:
Nexen N-Blue4S WH17 XL
Nexen BLUE4S XLKöszike
-
FerNandor
őstag
válasz Teasüti #58186 üzenetére
& Rick4
Köszönöm. A futóművet hogyan egyensúlyozzáki ki és kik csinálnak ilyet? Ilyenről még nem hallottam.
Gyári Espace felnin vannak a gumik amúgy. Egyszer már visszavittem, mert akkor is éreztem, hogy enyhén ráz. Utána jó lett. Kb 5 g vagy 10 volt benne, amire azt mondták, hogy azt nem érzem. Hát én érzem és utána jó is lett. 2-3 hónapig.
Ez a minta nem tud annyi kis követ cipelni, de ilyennel sem volt még soha problémám...Én nagyon arra gyanakodok, hogy a gumi szar, gyenge esetleg és elvetemedik..? Az oldalfala elvileg ismerten gyenge, de nem tudom, hogy az tudna-e ilyenben szerepet játszani...
Tyrereviews.co.uk-n olvastam pár olyan véleményt, amiben hasonlókra panaszkodtak, csak már nem emlékszem milyen gumiknál.Mindenesetre láttam most Dunlop Wintersport 5-öt egész jó áron, lehet télre inkább ilyen irányba megyek majd..
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
kenguru99
aktív tag
"így szóba jöhet jó állapotú használt példány is.
Ilyenből mit ajánlotok?"
Ne vegyél használtat.
Kleber Quadraxer 3, Hankook 4S2 mindkettő 44 ezer körül van. Esetleg ezek alatt Kumho Solus4S. Ettől lejjebb én nem mennék.@Tom1939
"Nexen N-Blue4S WH17 XL
Nexen BLUE4S XL"
Mondanám hogy csak elírás de ahhoz túl nagy az árkülönbség. Link?[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Ok. Az megvan. Új gumi előtt mindig beallittatom, de évente kb 1x biztos.
Akkor gondolom nem marad más, csak a gumi xar vagy nem tudom..."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kenguru99 #58396 üzenetére
Ha már Nexen: itt a Nexen 4S-ből is a gen2. Érdekes, mintára tiszta Continental ASC.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Bestbuy játékok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Toyota topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest