- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
alázógyík
őstag
Most kaptam meg a GOODYEAR Vector 4Season Gen-3 91 V gumikat 205/55R16 méretben, majd délben szereltetem fel.
Kíváncsi vagyok milyenek lesznek.
Idáig Nexen és BF Goodrich tapasztalatom van. -
alázógyík
őstag
A Bravon nekem nagyon bejött a Nexen, sokáig gondolkodtam, hogy most is olyat vegyek.
Igazából semmi probléma nem volt vele. 2 alkalommal kellett nagyon nagyot vészfékeznem, "rénszarvas tesztet" csinálnom vele, és hibátlan volt.
Ha a GY azt a szintet hozza, elégedett leszek. -
veterán
válasz alázógyík #41818 üzenetére
Az azért nagyon sok /db.
Hosszú távról nem érdemes beszélni (kinek mi a hosszú). 4-5 év ezeknek a gumiknak az élettartama futásteljesítménytől függetlenül. A GY-t is le fogod cserélni ennyi idő múlva. A fogyasztást meg senki sem tudja. Olvastam egy cikket erről valahol, hogy a fogyasztás kb kimutathatatlan.
Ezt most csak azért írom (és senkit semmiről nem akarok meggyőzni, nem vonom kétségbe a GY létjogosultságát, bár az árát igen), mert pont tesztelés alatt áll egy Nexen 4S garnitúra és az eddig használt (7 éves nyári Fulda és 8 éves téli) gumikhoz képest ez ég és föld. Sokkal jobb vizen, szárazon. Kb fele a zaj (csendes a kocsi, minden behallatszik), nagyon csendes, az úthibákat is sokkal csendesebben veszi, mondhatni komfortosabbak sokkal, mint pl a nyáriak voltak. Pedig a méret 225/45 R17. A téliek meg 205/55 R16.
Szóval az az árkülönbség azért érdekes, mert talán nem annyival jobb egy GY. A tesztek meg, meg azok az ábrák... Nüansznyiak a különbségek.
Persze sok embernél szerepet játszik az is, hogy mások mit látnak kívülről és ebből a szempontból egy Michelin, GoodYear, Vredestein, Bridgestone jobban cseng, mint egy Nexen. Ezeket a neveket ismerik az emberek. Míg egy átlag a Nexen névről azt sem tudja mi fán terem. És vannak, akiknek számít, mások látják, hogy ő márkás gumit használ. Bennem is volt egy ilyen, mielőtt a Nexeneket vettem, de rájöttem, az ár érték arány jobban számít nekem. Nem mintha a Quatrac Pro-kat (az volt az eredeti kiszemelt) ne tudtam volna kifizetni. -
ngaba
aktív tag
válasz rothfb #41819 üzenetére
Az azért nagyon sok /db.
Nézőpont kérdése: Másfél tankolás (és 4-5 évig használod), az autó drága dolog.
De egyetértek, a Nexen tényleg elég jónak tűnik ahhoz, hogy az ember elgondolkodjon rajta. De a parkolóban látható sok noname kopott gumit viszont nem értem, amikor a motorolajról meg szinte minden autós meg tudja mondani, hogy szerinte melyik az isten.
-
veterán
A kopott gumis résszel maximálisan egyetértek. Akinek autóra van pénzze, legyen gumira is.
A tankolásos részt én inkább azzal egészíteném ki, hogy sokkal többet számít szerintem az, hogy amikor elmegyek parkírozó autók mellett, sokszor látom, hogy a guminyomás szemre nem stimmel és ha valamikor érezhetően több lesz a fogyasztás, az a félig leeresztett gumi. Inkább, minthogy valaki Nexent, vagy GY-t használ. -
ngaba
aktív tag
válasz rothfb #41823 üzenetére
Lehet, én is majdnem Nexent vettem (nekem a szerelőm javasolta, sőt azt is, hogy gondolkodjak 4 évszakosban). De olvasgattam az Index gumis fórumokon is, és ott azért vegyesebb volt a kép, pláne a régebbi hozzászólásokban. Aztán úgy voltam vele, hogy egy csecsemővel a gyerekülésben inkább nem kísérletezek "feltörekvő" márkákkal.
Az meg szerintem nem igaz, hogy az emberek annyira nézik, hogy melyik autón milyen gumi van. Leginkább e topik olvasói max.
-
Elemental
addikt
Sziasztok!
Asszony nissan note-ján esedékes a gumicsere (téli és nyári is). Évi 10.000. km, csak városi használat, évente max egyszer-kétszer pálya. Erre bevállalható szerintetek négy évszakos? Melyik volna a legjobb négy évszakos gumi, nem ár/érték, a pénz most nem számít, szóval amelyik szerintetek a legjobb minőségű?
Utóbbi kérdésre ez a válasz? "A mostani mezőnyből - ha az ár nem számítana - gondolkozás nélkül a Vector 4 season gen3-at venném." -
veterán
Ha már a márkás gumikról beszélünk, én többek között azért mondtam le a Vredestein Quatrac Pro-ról, mert a Quatrac 5-ről elég sok rosszat olvastam, a Pro-ról pedig még nem volt több éves tapasztalat. Eléggé lutri megvenni egy olyan gumit, ami ugyan márkás, teszten jól szerepel, de semmilyen hosszabb idejű tapasztalat nincs vele kapcsolatban. Az évek folyamán azért a prémium márkák is hoztak ki gyorsan öregedő, rosszul kopó gumikat, hiába szerepeltek teszteken jól. Én inkább egy évek óta teszteken jól szereplő, ár-érték arányban az egyik legjobb négyévszakost vettem, függetlenül attól, hogy van e, vagy nincs e csecsemő a hátsóülésen. Nem befolyásolt volna az sem, ha van.
-
ngaba
aktív tag
válasz Elemental #41825 üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear Vector 4 season Gen3 tűnik a legjobbnak, ha a pénz nem számít. Mivel friss fejlesztés, tapasztalat nincs arról, hogy hogyan öregedik, de a GY-ban talán meg lehet bízni e téren. (És legalább nem tudsz régi gumit venni ebből.)
Szintén jó még a Conti Allseasoncontact: az régebbi fejlesztés, és sok panaszt nem hallani róla (max annyit, hogy rossz úton nem épp csendes, de a Contik általában ilyenek). Én azt vettem egyébként, de télen még nem volt tesztelve.
A Michelin és a Bridgestone kicsit kakukktojás, mert a 4évszakosaik nem annyira jók télen (a többi prémiumhoz képest). Így ha télen is lenne használva, én kihagynám ezeket.
Ha a pénz nem számít, akkor az első kettőből választanék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A Michelin és a Bridgestone kicsit kakukktojás, mert a 4évszakosaik nem annyira jók télen (a többi prémiumhoz képest). Így ha télen is lenne használva, én kihagynám ezeket.
Azért városban, ahol Elementalék használnák főként, és ahol rendesen takarítják az utakat, nincs semmi vész a Michelinnel sem.
-
Tompie
őstag
Ezért néztem én is.
Pl a Kleber az valóban csak középkategória?Hol van egy oldal ahol úgymond hitelesen valósan vannak besorolva a gumik melyik milyen kategóriába tartozik?
ui: még mindig Kleber vs Hankook között vacilálok, nem tudom miért nekem Kleber szimpibb. :)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
sziasztok!
szakértőket kérdezném hogy a központi furatban egy potenciális egy tizedes eltérés mennyiben jelenthet problémát?
a felnim gyári KF értéke ha minden igaz 60.1 (bár ezt is csak másodkézből tudom, gyári infót még nem láttam, a felnin nincs feltüntetve) viszont a netes keresőkben természetesen csak KF 60-as felnik vannak.
egy ilyen eltérés jelenthet bármilyen problémát, érdemes ráfeszülni vagy a gyári tűrés nagyobb ennél?
-
juvegamer
tag
Üdv.
Én is 4 évszakos gumit keresek, 20e ft/db árat szánok rá.
Ezen az áron most kb. ezek vannak:
Kumho Solus
Nexen N blue 4 season
Kleber Quadraxer 2
Fulda Multicontrol
Uniroyal AllSeasonexpert 2
Barum Quartaris 5Szóval ezek közül kinek van tapasztalata, véleménye?
Én először az Uniroyal-ra gondoltam de a száraz teljesítménye elég sok tesztben rossz volt.
Most itt olvasva többen is a Nexent írták hogy jó....Akkor lehet hogy az lesz -
Firstaye
tag
Dunlop négyévszakos volt már? Dunlop Sport All Season
A leírás alapján enyhébb telekre optimalizálták - itthon ideális lehet kicsit "sportosabb" felhasználásra.
-
rbalint88
addikt
Keskeny, de foleg meredek budai utcaban lakokent tokeletesen elegedett voltam az Apollo negyevszakos teljesitmenyevel. Lehet egy cc vagy a005 keves lett volna. De!!! Sokkal nagyobb problema, hogy az emberek nem ismerik sem a fizikat, sem az autojukat. Nem egy ember helyett alltam mar ki itt a parkolobol a felsozott foutig, mert nem volt kepes megugrani a feladatot...
-
veterán
válasz ANDROID??? #41828 üzenetére
Az autón a megfelelő helyen és a könyvében találod meg a helyes guminyomást. Arra kell felfújni. Én arról beszéltem, hogy sokan jóval alacsonyabb nyomással járhatnak.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ANDROID??? #41841 üzenetére
Pont most néztem rá nekem mit ír a gyári táblácska (215/55R17):
Normál üzem: 2,4/2,4
Eco: 2,7/2,7
Teljes terheléssel: 2,7/3,2Hát őő, az sztem kicsit sok amit írnak, most 2,5/2,5-re van fújva de így is elég pattogós a rugózása.
A másik járgányon (205/55R16), meg 2,3/2,2 a gyári érték. Azt 2,4/2,3-ra fújom azzal jól fut a kocsi és nem is túl pattogós.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Elemental
addikt
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EA Sports WRC '23
- Parfüm topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen