-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
Egy rossz minőségű szerpentinen sikerült elpattogni vele, de ott más gumi is hajlamos erre. Összeségében elégedett vagyok vele.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
szabonagyur
félisten
Tartósság nem szempont, de ami tetszett volna ez a GY Vector Gen3, de ahogy nézem a méretemben nincs (még?). CC2-ről kb. semmit sem találtam, hogy milyen méretben lesz, mikor és mennyiért.
Így ami maradt 4 évszakos (kb. ebben a sorban szimpatikus):
CC+
Continental Allseason
Bridgestone A005
GY Vecot Gen2Mindenképpen prémium jellegűt keresek, ez amit nehéz eldönteni, hogy télies vagy nyárias minta.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
Itt, Mosonmagyaróváron nincs ilyen, a sómaffia mindig tettre kész, egész télen csak vizesek az utak.
(#41127) rothfb: Én mint CC+ felhasználó nem érzem ilyen drámainak a helyzetet.
-
rbalint88
addikt
erre a kérdésre az a válasz, hogy ugyanolyan rossz mindkettő. csak a nyáron télivel esetben kevésbé érzed a helyzet korlátait. de a négyévszakos gumi pont ezt a problémát hivatott megoldani.viszont ezen belül is vannak különböző irányok, szerintem az embernek az időjáráshoz és felhasználási szokásaihoz kell gumit választani és tisztában lenni a választott gumi korlátaival. ha hülye vagy, bármivel leesel az útról.
céges autómon friss, tesztgyőztes téligumi volt télen, az is megcsúszott a nyálkán, meg a négyévszakos is.rothfb: Apollo négyévszakosom volt télire. itt felfele amikor az előttem megálló miatt nekem is meg kellett állnom és már nem tudtam elindulni, a mögöttem jövő quattro Audi A6 is megfordult, téligumi ide vagy oda. van olyan négyévszakos, aminek jobb téli képességei vannak, mint a legtöbb téliguminak (pl a Nokian Weatherproof)
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
nem is esőben lesz vele gondod igazán, hanem száraz hőségben, amikor nagyot kell fékezni
látod, ez a jó télen nyári gumival: optimális esetben nem tudsz vele elindulni, ezért az a legbiztonságosabb egyébként a csodás Kléber Krisalp HP és HP2 volt olyan, hogy 5 centi hóban mozgásképtelen volt az autó, de ha véletlen el tudtál indulni, akkor abban se volt köszönet, mert a fékezés ugyanolyan szar volt...rothfb: ezt írtam előbb is, hogy télen nyárival sokkal hamarabb megérzed korlátokat, remélhetőleg még előbb, mint hogy eldobnád az autót. viszont nyáron a télinél azt érzed, hoy minden happy, emiatt úgy mész vele, mintha szezongumi lenne és vészfékezésnél jön a baj.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Legotbb helyen nem gyenge hasznot raknak ra sajnos ha normal aron adnak es meg melle nem valami oreget akkor vennem en is. Illetve amit videken latok egyik sem klasszikus gumis, inkabb mindenesek.
Continental lesz vegul, telit meghagyom ha nagyon nem jo be marad nyarinak ez telre meg veszek mast a masik felnire. Arban kb. ugyanott lenne a vege a hulye nyari meretem miatt.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
raziel01
veterán
Autószerelő válogatja. Én az évek alatt mindig vittem a kisebb dolgokat és nem számoltak fel több munkadíjat.
Ha viszed akkor én azt mondom, hogy nagyobb rá az esély, hogy tényleg azt építi be, mert nem fog ugyan abból rendelgetni egy olcsót a tiédet meg eladni.
Viszont ha azt mondod, hogy rendelje meg neked akkor ismerős járt már úgy, hogy kifizettette vele a szerelő a drágább alkatrészt de beépítésre meg egy olcsóbb változat került.
Olajat meg csak és kizárólag azt javaslom mindenkinek, hogy vigye saját maga a kocsijának megfelelőt és a szerelő ott cserélje ki előtte. Ismerős járt úgy, hogy ki se lett cserélve. Úgy derült ki, hogy megnézte pár nappal utána az olajszintet és alacsony környékén volt. Az meg gyanús ha 50 km után már nem jó a szint mikor elvileg olajcserénél max-ra vagy legalább közelébe szokás tölteni.
Visszament a szerelőhöz aztán nagy nehezen végülis elismerte, hogy nem lett megcsinálva az olajcsere, mert sok dolga volt...
Olajcsere árát visszaadta aztán oda se ment többet.
A hordós olajok meg ki tudja milyenek, mikoriak stb. Mert egy Suzukihoz való 5W30 nem biztos, hogy megfelelő egy Opelhez vagy VW-hez.
Ha meg 1-2 szerelő nem cseréli ki neked az olajat csak azt mondja akkor lehet, hogy 50 ezret futott olajjal jársz. Az meg motorkár lesz hosszútávon.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
A gumisoknál nincs ilyen, hogy ha magad hozod a gumit akkor drágább. Persze kivétel lehet de általában fix árakon dolgoznak.
Inkább csak az szokott kedvezmény lenni, hogy ha náluk veszed a gumit akkor a régit ingyen átveszik (ha még használható eladják, ha nem megy a kukába).#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Mert amit én az AKH-tól rendelek 23k/db áron, azt a gumisok 29k-ért árulják...
Plusz én személyesen veszem át, megnézem dot szám, állapot, puhasag és ha nem nyerő akkor kapok másikat azonnal... Vagy a saját futáruk vissza viszi, felhiv az uzketkoto, elmondom miért nem vettem át és ajánl mást ugyannyiért stb... A tultarolt gumi kérdést pedig fentebb leirtam, tartsa meg vagy rakja fel magának plusz a gumisnal nincs idő utánanézni a teszteknek, itt rá kérdezni hanem kapod ami van aztán szia dobozos...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem pl van jó gumisom de 0 raktárkészlete van ha van is gumija akkor is ilyen noname. 4S gumi meg egyenesen az ördög műve (persze mert nagy bevételkiesés okoz neki hogy nem megyek évi 2x cseréltetni, így 5 év alatt 2x voltam nála a 10 helyett).
Egyszerűbb ha megveszem (én ráadásul külföldről rendeltem mert úgy még olcsóbb) odaviszem, felrakja és kész.#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
Egyet is értek meg nem is, mert régi nagy igazság hogy a kabáthoz vesszük a gombot és nem fordítva.
Egy ABS nélküli 25 éves Astran a prémium gumi sem jobb mint egy másod/harmad márka,csak ablakon kidobott pénz.Én a különbséget úgy fogalmaznam meg, hogy első sorban azt kell körül hatarolni hol és miképpen használjuk az autot, ha szeretjük feszegetni egy erős autó új autó határait, akkor kell a prémium, ha csak közlekedünk akkor elég a masodvonal, ha egyébként nem autózunk sokat, azt is főleg városban közlekedő edény stílusban akkor egy harmadvonalas abroncs is megteszi...
Persze ezt a képet árnyalja az autó felszereltsége, a sofőr habitusa és vezetési képessegei is...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
Igen, még ez is érdekes. Azok a grafikonok... Amikor a féktáv 69-től 72 méterig van megadva és a legrosszabb és legjobb között van kb 7%... De a többi "másodperc alapú" összehasonlítás pl, ahol van 1-2 másodpercnyi különbség, meg 1-2 méter a legjobb és a legrosszabb között. Ezek azért viccesek. Viszont az már érdekesebb, hogy ha az árakat nézzük. Van pl 25 font különbség két gumi között és amúgy alig jobb vagy rosszabb, az egyik, mint a másik. Az már azért nem mindegy, legalábbis kishazánkban. Főleg akik nem Lölők.
-
veterán
A kopott gumis résszel maximálisan egyetértek. Akinek autóra van pénzze, legyen gumira is.
A tankolásos részt én inkább azzal egészíteném ki, hogy sokkal többet számít szerintem az, hogy amikor elmegyek parkírozó autók mellett, sokszor látom, hogy a guminyomás szemre nem stimmel és ha valamikor érezhetően több lesz a fogyasztás, az a félig leeresztett gumi. Inkább, minthogy valaki Nexent, vagy GY-t használ. -
veterán
Ha már a márkás gumikról beszélünk, én többek között azért mondtam le a Vredestein Quatrac Pro-ról, mert a Quatrac 5-ről elég sok rosszat olvastam, a Pro-ról pedig még nem volt több éves tapasztalat. Eléggé lutri megvenni egy olyan gumit, ami ugyan márkás, teszten jól szerepel, de semmilyen hosszabb idejű tapasztalat nincs vele kapcsolatban. Az évek folyamán azért a prémium márkák is hoztak ki gyorsan öregedő, rosszul kopó gumikat, hiába szerepeltek teszteken jól. Én inkább egy évek óta teszteken jól szereplő, ár-érték arányban az egyik legjobb négyévszakost vettem, függetlenül attól, hogy van e, vagy nincs e csecsemő a hátsóülésen. Nem befolyásolt volna az sem, ha van.
-
tboldi
nagyúr
A Michelin és a Bridgestone kicsit kakukktojás, mert a 4évszakosaik nem annyira jók télen (a többi prémiumhoz képest). Így ha télen is lenne használva, én kihagynám ezeket.
Azért városban, ahol Elementalék használnák főként, és ahol rendesen takarítják az utakat, nincs semmi vész a Michelinnel sem.
-
rbalint88
addikt
Keskeny, de foleg meredek budai utcaban lakokent tokeletesen elegedett voltam az Apollo negyevszakos teljesitmenyevel. Lehet egy cc vagy a005 keves lett volna. De!!! Sokkal nagyobb problema, hogy az emberek nem ismerik sem a fizikat, sem az autojukat. Nem egy ember helyett alltam mar ki itt a parkolobol a felsozott foutig, mert nem volt kepes megugrani a feladatot...
-
TFSi
őstag
Szerintem ez nem ennyire egyszerű kérdés. A referencia téli gumik mérhető előnye nagyjából elhanyagolható mértékű, tehát sem vonóerőben, sem havon fékezésben nem tudnak leszakadni a négyévszakos élbolytól. Csak nézd meg a friss Bild tesztet, nagyon szoros az eredmény, de ez a rendencia már vagy 10 éve fenáll.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
A gumisok mindent 2.2-re fújnak. Legalábbis akárhány féle autóval voltam akárhány gumisnál mind annyira fújta fel. Ebben benne van pl a márkakerben átcserlélt tél/nyári nyomásának beállítása is.
A többféle érték a modern autókra jellemző, a Subarunál nekem is csak 1 érték van (2.3/2.2) viszont a Jazz-nél már kettő; van normál és teljes terheléses érték is.#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
1,5 hónapja van kb. és a COVID miatt nem nagyon megyünk messzebbre így jelenleg csak olyan 2,5-3e km van benne, szóval nyilatkozni azért még korai.
Egyelőre jónak tűnik, nem hangos, tapad is jól, télen majd a Zemplénben is fog járni.
Egy helyen volt egy kisebb nyikkanás [link] amikor elnéztem, hogy elsőbbségadás tábla volt és jöttek balról és gyorsítottam, mint lassítottam volna (alapból szerintem többel érkeztem mint kellett volna), bár ugye azért ennyi km-el még bejáratós inkább.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
TheProb
veterán
-
tboldi
nagyúr
Per pillanat 10 nap a karantén, ha nincs tünet.
De az egészségügyi dolgozók csak 21 napig lehetnek távol, utána akkor is menni kell, ha még pozitív a teszt.Motoroknál a téli állás (mondjuk 2-3 hónap) sem okoz különösebb gondot, talán az autógumiknak sem, bár ott több súly jut egy kerékre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban