Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vH2
csendes tag
válasz focvis #18599 üzenetére
Off: Sok oromteli es balesetmentes km-t kivanok, fentebb lattam h automata valto es ha meg Aero is, akkor gyanitom h raadasul egy 2.0t(ha nem a v6 szornyeteg). Esetleg egy teljes kepet az autorol teszel fel?
On: Amugy a 20e 2 drb ra ertettem, te nem tudom
Tovabba vmi otlet a masik gumi meretben(205/65/r15 c)
-
vH2
csendes tag
válasz focvis #18605 üzenetére
Igen a 150 lovas, 4 eve mult februar vegen h megvan. Nagyon halas auto, meg nem hagyot az uton(se az ut szelen xD) Kicsit kulsoleg rendbe szeretnem szedni most tavasszal, par elemet festeni majd polir es wax
Enis igy gondoltam, mindenaron nem kell vegyek de ennyit meger, csak osszel veszem elo, pikkpakk.
-
#32577792
törölt tag
Esetleg privátban az autós dolgokat???
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok! Tegnap kaptam egy defektet egy kb. 9 hónapos Michelin CCvel... Elvileg van rá egy év gyártói garancia. Érdemes ezzel próbálkozni, vagy totál felesleges? Ha igen, milyen lépéseket kellene tenni? Illetve elég lehet most egyetlen új gumit venni, ha mégsem jönne össze? (kb. 9 hónap különbség lenne köztük.)
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
veterán
válasz pocokxx #18611 üzenetére
Hát ez valóban kuka :/
Elég lehet egy db új, ha a hátsó tengelyen használod az eltérően kopottakat. (Elsőkerekes autó)Normál gyártói garancia erre nem fizet. De próbáld meg, hátha... Keresd fel a gumist ahol vetted, vidd magaddal a vásárláskor kapott számlát.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz focvis #18599 üzenetére
Kicsit olcsó jános lehetett akkor az előző gazda. A 235/40R18 egy jóval olcsóbb méret, mint a 225/45R18. Ráadásul jó messze is van a váltómérettől.
Az ilyen jelek azok, amiket ha meglátok, akkor nem biztos, hogy megvennék egy autót. Vagy legalábbis nagyon-nagyon alaposan nézném körbe előtte. Ha ezen spórolt, akkor valószínűleg más tételeknél sem nagyon költött a kocsira.Ja, most nézem, hogy te is ezt a méreted vetted rá. Gratulálok
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
kmarci25
veterán
válasz HussarF #18615 üzenetére
Kicsit olcsó jános lehetett akkor az előző gazda. A 235/40R18 egy jóval olcsóbb méret, mint a 225/45R18. Ráadásul jó messze is van a váltómérettől.
Az elérhető váltóméret kalkulátorok szerint belefér 2% az átmérőkülönbség, és elvileg 2,5-ig mehet."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
addikt
válasz kmarci25 #18617 üzenetére
2,3%-al kisebb. Én már nem tartom túl jó ötletnek meg. A /40-es gumi az átlag, mondhatni olcsóbb méret 18-on, a /45 meg drágább, alaphangon guminként 5000-el, de ha nem az alsó polcról választasz, akkor 10k is lehet a különbség. Ezért, ha én azt látom, hogy egy olyan kocsin, aminek 18-on /45-ös profilt írnak elő, /40-es gumin fut, akkor megszólal a csengő. Lehet, hogy egy Saab-nál mondjuk ez nem jelent különösebb problémát, de az enyémnek hosszú orra van és ültetés nélkül is aránylag alacsonyan az alja, így egy ilyen gumitól mindenhol felhasalna meg leérne az orra. Igaz nem is 225/45R18 a gyári mérete, hanem 235/45R18. De 17-en meg 225/50R17, ami a méretet nézve a 225/45R18-nál egy lehelettel kisebb, szóval ez utóbbi is jó váltóméret lehetne. Valszeg nem véletlen lett mégis inkább 235, a jelenlegivel sem lehet orral padkához parkolni.
[ Szerkesztve ]
-
pelenka35
őstag
ezek szerint nem ajánlot a két első (kopottabb) gumit hátra rakni ? (elsö kerék hajtású a jármű)
Gamertag:Rob3rt75
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pocokxx #18618 üzenetére
Nem, arra mehet fel még simán. Éven belül 10k alatt simán mehet nem nagy eltérés (pár tized mm).
mod:
pelenka35: Elvileg 10k km után fel kéne cserélni az elsőt meg a hátsót, hogy egyenletesen kopjanak de ezt kb senki nem tartja be.
Ha viszont választani kell a hogy a jobb vagy rosszabb hova menjen akkor a jobbat szokás hátra rakni mert az alulkormányozottságot könnyebb kezelni mint a túlkormányzottságot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kmarci25
veterán
Elvileg 10k km után fel kéne cserélni az elsőt meg a hátsót, hogy egyenletesen kopjanak de ezt kb senki nem tartja be.
Nekem minden évben nyári-téli cserekor cserélik első-hátsó tekintetben is. Jó, hogy nem pont 10k, kb. 12-13 ezer kilométer.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
válasz HussarF #18615 üzenetére
Köszönöm a biztatást, nekem belefér 200-nál 2-3 km/h-t csal az óra ezzel a gumival - magam is meglepődtem.
Amúgy ha nem 3 részletben kellett volna vásárolnom a gumit, akkor nyilván 225/45R18-at veszek, de így alakult. (Először azt gondoltam csak 2-t kell venni, megvettem a 2 db 235/40-et. Felgumizás után kiderült, hogy a hátsó 2 is kuka - ezeket cserélték gariban. Amikor láttam, hogy rendben lesz a gari, akkor rendeltem 2+2-t opcionálisan, hátha nem sikerül eladni az először vett 2 db 235/40-et. Végül sikerült eladni egy hét alatt; így maradt a 2+2=4, de ez legalább 4 db egyforma 235/40).
Hangsúlyozom; hogy kb. 500 Ft (ötszáz forint) az árkülönbség a 235/40R18 és a 225/45R18 között, ha „B” márkát veszel (Matador, Laufenn esetén konkréten ennyi, Barumnál 1500 Ft/db).
Nagyjából elég biztos vagyok a saját döntéseimben; nem szoktam fél éveket azon töprengeni, hogy vanília vagy puncs fagyit vegyek, de azért megnéztem, biztos-ami-biztos alapon, hogy mit írnak róla. A „szent adatbázis” az 1.9TTID-hez nem ír 18-as kereket (gyárilag pedig ezzel jött, a kesztyűtartóban is 225/45R18-at írnak, a lenti adatbázisban 15"-ös kerék is szerepel, de az nem menne fel a fék miatt), más motorhoz viszont elfogadott a 235/40R18.
A fenti döntésemmel teljesen elégedett vagyok. Eddig a gumival is; ha vizes aszfalton nem öl meg, akkor best buy. A kopásállósága nem érdekel.
BTW a télim 205/55R16 a gyári 215/55R16 helyett, volt olyan csápos emelő amire nem sikerült felállni.
[ Szerkesztve ]
-
betyarr
veterán
felniket hol kapok olcsón?a marso honlapját néztem,ott valami 12k körül lenne darabja a kia ceedre.ettől kapok olcsóbban is újat?
itt nyíregyháza környékén a bontóknak nincs kia alkatrészük -
tomcsi23
veterán
válasz Speeedfire #18627 üzenetére
Km-t nem írnak, de szezononként azért meg szoktam cseréltetni. Így kb mindig egyenletesen koptatja, mert alapban a hátsó máshogy áll, mint az első ugyebár.
Ehhe, legutóbb az elsőket keresztbe is cserélték, utána vettem észre a kúton, aztán mentem is vissza gyorsan, hogy háheló'....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
addikt
válasz focvis #18635 üzenetére
Inkább maradok a Vredi-nél. Hátha így kanyarban is az úton maradok
(#18546) Qru
Felhívtam egy futóművest, aki azt mondta, hogy gyári felnivel ajánlott elvinni, mert a gép a gyári geometriát tudja és nincs erre egy képlet, hogy ha más az ET, akkor hogy kell állítani. De ha a gyári beállítással gyári felnin nem kopik félre a gumi, akkor más ET-vel sem fog. Csak a már ismert dolgokra kell figyelni, hogy máshogy terheli a futóművet, más lehet a kormányzás stb.
Nincs kedvem most végigtelefonálni a fél ország futóműveseit, hogy reprezentatív véleményt kapjak, de mivel most semmi problémát nem tapasztalok a futóművel, így nem viszem el.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Áh, csak nem bírtam ki, péntek fél négyre bejelentkeztem a futóműveshez. Amíg a gyári van rajta, megnézetem. Bajt csak nem csinálok vele.
Amúgy az Apollo Alnac 4G-ről mi itt a vélemény? Barátnőm Matizára úgy gondolom jó lesz. Nem kell legalább gumicserével kínlódnia, meg elég jó árban láttam. Apollo-s ismerősöm azt mondta, hogy az egy elég jól sikerült gumi lett, nem is sokkal van elmaradva a Quatrac-tól.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz HussarF #18638 üzenetére
Autónavigátoros tesztben jól megb@szta a Quatrac5-öst, úgyhogy rossz gumi nem lehet. Mondjuk a Quatrtac5-öst a 10 éves, felkeményedett, használt téli gumi is 3 méterrel megverte fékezésnél.... úgyhogy Quatrac5-öst ne vegyen senki.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
-
csucsotke
aktív tag
Sziasztok! Nyárigumiból 185/60 R14 melyik lenne a jobb választás:
Barum Brillantis 2, vagy
Hankook K425Fiat Punto 2-re kellene. Illetve lehet-e probléma abból hogy ennél a kerékméretnél 82H-s van előírva a müszaki adatokban, de 82T-t vennék Hozzáteszem sose mentem ezzel a kocsival 150-el többel, és remélem nem is fogok
[ Szerkesztve ]
-
Ramito
csendes tag
válasz choco01 #18609 üzenetére
Átlagos napi közlekedésre.
Hadd tegyek fel egy másik kérdést! A wheel-size oldalon az 1.2 TSi modellnél a 215/55 R16 gumi méret a legnagyobb a listában. [link]
Most ez itt az ami még elfogadottnak számít? Vagyis nem ajánlott felrakni az autóra egy 17-es felnit 225/45 gumival?Elsősorban esztétikai okokból szeretném ezeket a méreteket. Persze csak akkor ha az autó futóműjének vagy másnak nem ártok vele.
-
rbalint88
addikt
válasz Ramito #18645 üzenetére
a 225/45r17 külső átmérője ugyanakkora, mint a 205/55r16-é. a 215/55r16 átmérője ettől minimálisan nagyobb. rohadt drága méret, semmi előnye nem lesz, szóval azt biztos ne rakd fel. 17"-os kerék ezzel a mérettel elég elterjedt, nem olyan drága rá a gumi, futómű tekintetében is egy vállalható kompromisszum a menetkomfort-futómű élettartama-sportosság háromszögben.
-
lenko
aktív tag
válasz Ramito #18645 üzenetére
Felteheted, de ezeknek direkt nagyobb a kerékátmérőjük már.
Nekem nem tetszik 225/45 R17-el, mert látni, hogy kisebb a kerék mint kéne. 235/45-el ok a dolog.
Faternak passat B7-nél a nyári 235/40 R18(ez ok) télinek 215/55 R16-nak kellene lennie, de csak 205/55 van rajta, és szerintem idétlen...Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Call of Duty: Black Ops 6
- Bíró: Zuckerberg nem felelős azért, amit a közösségi média a gyerekekkel tesz
- Discord
- PlayStation 5
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest