-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GumisPeter
senior tag
válasz #32577792 #903 üzenetére
Szia.
Télre inkább a 175/65R14 a javasolt.
175/65R14 T
Continental TS800 17800-
Good year UG6 18000-
Michelin Alpin 17400-
Dunlop M3 16750-
Pirelli Snowcontrol 16200-
Yokohama F601 16000-
Sava Eskimo S3 15300-
Debica Frigo2 13600-
BF Goodrich WinterG 12900-
Kormoran Snowpro 10500-
Bf Goodrich a leginkább ajánlott ár/értékű gumi.
Kormorán sem rossz, de a BF azért komolyabb darab.
Ez a középkategória felső szegmense, sava és debica gumiknál jobb, tartósabb és most az ára is kellemes.
De egyébként ezek közűl bármelyiket veheted, nem fogsz bennük csalódni.
ÜdvGumik Felnik Adás-Vétel ***0630-326-3600 *** SmartCar 1025 Bp Kapy út 33.
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15084 üzenetére
Ha visszaolvasol, első kezes tapasztalatból most írtam egy 3 éves 3-4 km-es csúcs gumi, és egy zsír új medium negyevszakos gumi teljesítményéről egymás után felrakva őket.
Illetve amit senki nem említett, hogy a prémium gumik közül nem egy évről évre csak a tesztek középmezőnyben szerepel, sokszor médium gumik is beférnek eléjük, ld. hankook, esetleg falken, sava, stb.
Akkor most hogy is van ez?
Vagy amikor az egyik tesztben X gumi teszt győztes, a másikban ugyanaz csak a középmezőnyben van...
Úgyhogy szerintem mindent összevetve tényleg nem lehet csak a gumira leegyszerűsíteni akár egy fekutat sem, ha már teszt győztes gumid van, akkor illik 100%-osnak lenni a lengéscsillapítóknak, és a fékeknek is, különben megint nem tudsz rendesen felkészülni arra a bizonyos 0,00001%-raA mikor kell téli gumi linkre csak annyit tudok mondani, hogy akkor gyakorlatilag tavaly februárban nem is kellett volna 😉
(Ezzel nem azt mondom, hogy télen nyári gumi kell, csak nem árt átgondolni, hogy egy teli gumi melyik tulajdonságait használjuk ki az itthoni "zord" telekben.)[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15086 üzenetére
Megint egy oldalról nézed a kérdést.
Egy szóval se mondtam, hogy télen menjen valaki nyárival, főleg ne szlikkel.
Sőt.
Ahogy mondtam, egy még simán vállalható profilmelysegu prémium gumi sem acélos már vízen, ha a futofeluletenek a fele elkopott már.
Az utolsó gondolatoddal pedig 100%-osan egyetértek, lehet tesztgyoztes egy teli gumi, ha itthon szinte sose használod ki a havon extra képességeit, ellenben lehet a teszt szerint középmezőnyben olyan téli gumi, ami akár száraz és/vagy vizes aszfalton jobb, akkor most melyik 0,00001%-ra készüljünk?Én itt befejeztem a témát, nem veszekedni akarok, aki érti a gondolatmenet, annak nem kell magyarázni a mondandóm lényegét, aki meg nem, annak meg hiába magyarázom, mert teljesen más szemszögből nézi a kérdést.
-
Kornel
veterán
-
válasz #32577792 #15118 üzenetére
Köszi, nekem a matricán csak 17 és 18 van.
4controlon elől 300 helyett, 320-as fék van valószínűleg ez lesz a baj.
Valószínűleg, veszek a gyári 18-asra télit...(#15183) TaaT: köszi, ahogy számolgatok, kb. nekem is az jön ki, hogy nem megy fel, illetve laguna klubon az egyik tag megerősített benne, hogy erre csak 17-től felfelé lehet rakni felnit.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15829 üzenetére
4 évszakos vs téli vs nyári.
[link]Egy ugyanolyan teszt, mint amit te linkeltél.
Döntsd el, hogy az a hiteles, vagy ez.
Bár az utóbbi 2 évben egyedül az adac szerint nem ajánlottak a negyevszakos gumik, korábban is linkeltem az autobild tesztet, aminek az alcíme: "Nie mehr reifen wechseln."A többire tényleg nem térek ki, pár héttel ezelőtt ugyanezeket a köröket futottuk le.
Erre is csak azért, hogy ne csak az általad igaznak vélt tényeknek megfelelő források legyenek itt belinkelve.
-
Kornel
veterán
válasz #32577792 #15834 üzenetére
Röviden és tömören kérdezem:
Az esetek 5 max. 10%-ában előforduló havas és vagy jeges utakra készülsz első sorban, vagy a maradék 90-95%-ban a hazánkban jellemző száraz es vagy vizes utburkolatra készülsz fel?
Ha az utóbbi a fontos, akkor mindenképpen rosszabb lesz egy teli gumi, mint egy negyevszakos.
Ha az előbbi, akkor mindenképpen jobb lesz a téli gumi.
Kinek mi a fontos. -
Qru
MODERÁTOR
válasz #32577792 #18065 üzenetére
-12 mm a difi az átmérőben, tehát lefelé fog csalni a km órád picit. Tehát 100 km/h-nál valójában 102-vel mész. Minimális nem kell foglalkoznod vele.
Szélesebb tehát a nyomvályúk jobban megvezetik. Jobban tapad de minimálisan nő a fogyasztás és picit gyorsabban kopik. Az alacsonyabb oldalfal merevebb ezért a rugózási komfort romlik, többet fog dolgozni a lengéscsillapítód.Igazából nagy változásra nem kell számítani azért semmilyen téren.
#nincsbennetarcsi
-
B-L-A-C-K
titán
-
Soma01
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.