Új hozzászólás Aktív témák

  • Har_melin

    addikt

    válasz Lmh #4101 üzenetére

    A pályatervezés sajnos a műfaji különbségből fakad.
    Az MMO-ban jellemzően egy feladatot kell megoldani csapatban, úgy, hogy közben egy csomó más játékos is a pályán van, sőt sokszor pont ellenük. Ehhez egyrészt nyitottabb terek kellenek, másrészt úgy kell azokat megtervezni, hogy az eltérő funkciójú csapattagok ki tudják használni a képességeiket. A pályák kialakítása ezt szolgálja.
    Az ARPG-kben (mindegy, hogy Diablo, PoE, Last Epoch vagy a GD) jellemzően csak a saját, maximum 4-6 fős csapatodat látod, a PvP ha van, akkor csak külön arénában mehet. Vannak így is nyíltabb pályák (a GD-ben pl. az A1-ben csak a barlangok és pincék labirintusok, a felszíni részen össze-vissza kóborolhatsz, de az alapvető cél az egymásra épülő küldetések teljesítése, amihez viszont vezetni kell a játékost, hogy ne kelljen random keresgélnie órákon át, hogy hova kellene menjen. Ráadásul itt nincsnek funkcionális karakterek - nincs healer, nincs sniper/scout, nincs tank, ezért a pályák tervezésénél ezeknek az igényeivel nem is kell számolni.

    A játék grafikája más kérdés. Egyrészt nem a legfrissebb fejlesztés, másrészt ennek köszönhetően akár 4-5 évvel ezelőtt átlagosnak számító konfigon is elfut anélkül, hogy olyan lagokba szaladj bele, amibe aztán belehalsz. (Gyanítom, hogy a játék népszerűségének ez is az egyik oka - a mai hardver árak mellett vonzó egy olyan olyan játék, aminél nem kell a fél havi fizetést feláldozni némi alkalmi hentelésért.) A jövő éve elejére várható 1.2 verzió grafikailag is fejlesztett változat lesz, de tudtommal ez a pályák szerkezetét és elemeit nem fogja érinteni.

    Védd a fákat - egyél hódot!

Új hozzászólás Aktív témák