Új hozzászólás Aktív témák

  • luciferc

    őstag

    válasz net84 #1063 üzenetére

    Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)

    A plottert a cég nyilvánvalóan nem fogyasztóként vette. Ekkor neki (ahogy minden komoly cég teszi a nagyértékű munkaeszközével) külön szerződést kell kötnie a karbantartásról, illetve a vásárláskor megkötött szerződésbe bele kell venni a jótállás és szavatosság feltételeit, amik akármik lehetnek, nem köti őket a törvény és a rendeletek, hiszen nem fogyasztói szerződésről van szó. Megállapodhatnak 15 napban, vagy 60-ban, mindkettő és bármi más (csak csere jöhet szóba, vagy ellenkezőleg, csak javítást kérhet, esetleg csak 3 hónap a jótállás) jogszerű. Kiköthetnek kötbért, stb. Ha pedig a szállító nem teljesít a cégek közötti szerződés szerint, akkor per, ahogy bármilyen más esetben. Én legalábbis csak így tudom értelmezni a törvényt.

    A fizetős javításnál szerintem ugyanaz van mint az előbb. Szerződést kötnek a javításra, amely szerződésben benne kell lennie a javítás határidejének. Ezután ha nem teljesít a szervíz, akkor ennek megfelelően lehet eljárni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák