-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Osiris
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, hátha tudja valaki mit lehet tenni ilyen esetben:
Vásároltam az egyik számítástechnikai nagykerben [link] egy videókártyát 55eFt-ért, egy ismerősöm cégének a nevére akinek bejárása van ebbe a nagykerbe. A kártya még jóval a garancia lejárta elött megadta magát, így visszavittem garanciában. Ekkor a nagyker szervize 2 hét után közölta, hogy a vga-t nem tudják javítani és mivel már nem is forgalmaznak ilyen típust, cserélni sem tudják.
Ezek után a következő lehetőséget ajánlották fel:
Az eredetileg 55eFt-os kártyát 35eFt-ért beszámítják egy másik kártya árába.
Hiába hivatkozok rá, hogy ez nem fer mivel a kártya nem miattam ment tönkre, meg, hogy arról sem én tehetek, hogy ők ilyet már nem tartanak raktáron, meg különbnis még garanciális és mi ez az egész(?!) ez őket nem érdekli...
Akkor most mit lehet tenni?? Ez így rendben van? Mert ha igen akkor többet az életbe nem vásárolok nagykergaranciás cuccot!
Kössz a tippeket előre is! -
Ariadne
őstag
Ha nem tudják javítani és cserélni sem, akkor kötelesek az eredeti vételárat visszaadni, függetlenül attól, hogy cégnévre vagy egy kiskernél egyénileg lett vásárolva. Ez benne van a Ptk.-ban, kötelező. Hogy mit tudsz csinálni? Hát, sok lehetőséged nincs, próbálj meg erélyesen fellépni és lobogtasd a jogszabályt...
Kiskernél annyiban jobb vásárolni, hogy akkor kedvezőbb szabályok vonatkoznak rád (pl. 3 napon belül ha elromlik, javítás helyett csere, 15 napra kell törekedniük a javításnál, stb.). Ja, és rájuk lehet hagyni, szenvedjenek csak a nagykerrel, feléd akkor is kötelesek teljesíteni, ha a nagyker nem akarja..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Osiris
őstag
A dolog úgy ért véget, hogy 45eFt kp.-t visszaadtak.. végülis így már jól is ki lehet jönni a dologból.
Mindenesetre a lényeg az, hogy a NAGYKER GARANCIA gyakorlatilag annyit jelent, hogy a meghibásodott alkatrészt vagy cserélik, vagy ha az nem megoldható (pl. mert már nem gyártják), akkor egy hasonló tudású másikat adnak helyette amit viszont nem kötelező elfogadni. Ekkor az utolsó lehetőség a pénz visszafizetés, de ilyenkor úgynevezett ''napi árat'' számolnak ami a most is kapható hasonló tudású alkatrész árát jelenti (áfával!).
Ha valaki hasonló cipőben jár akkor erre számíthat.
A 7900GT kártyánk esetében ez a megoldás nem volt teljesen előnytelen, mivel ha a kártya nem romlik el, sokkal olcsóbban lehetett volna csak eladni és sokkal nagyob ráfizetéssel vehettünk volna egy jobb vga-t..
Üdv. -
Osiris
őstag
Selytettem, hogy nekem van igazam, de már mind1. Sajnos a fogyasztóvédelem ilyenkor (mivel nagyker és egy másik cég, és nem magánszmély közötti ügyletről van szó) elhajtja az embert azzal a szöveggel, hogy próbálkozzam a nemtommilyen ipar kamara békéltetőbizottságánál vagy minél... szóval sok választás nem marad.
Állítólag a nagyker (saját állítása szerint) a selejtekér úgyanígy napiárat kap a beszállítótól... jajj de sajnálom őket!
Na mindegy, legalább e miatt már nem kell idesgeskednem. Legközelebb majd vásárolok kiskerben, vagy itt a ph!-n. -
Vandit.
addikt
Mit tudok csinálni olyankor,ha a procihűtőm leesett,mert letört a műanyag ami tartotta és elszállt az alaplap.Elméletileg nem garis,mert fizikai sérülés,de viszont nem Én kúrtam el,hanem anyaghiba.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
luciferc
őstag
hát, ez nehéz kérdés, azt hiszem ezt hívják oltári pechnek. Az a fő gond, hogy a hűtő miatt ment tönkre az alaplap. Tehát az alaplap oldaláról nincs garancia érvényesítési lehetőség szerintem. A hűtő oldalán lehet megpróbálkozni azzal, hogy a hűtő anyaghibája okozott kárt a számítógépben. Ez olyan dolog, hogy a hűtő importőrének kellene vállalni a kárt, amit nem fog megtenni. szerintem halott ügy.
-
Vandit.
addikt
válasz luciferc #906 üzenetére
De a műanyag ami tartotta az az alaplap része.Nem hiszem,hogy ezt nem számolják bele.1000-ből 1x bejött.... Nekem
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Ariadne
őstag
Ehh, ez szívás... Tkp az alaplap közvetve magának okozta a hibát, valszeg anyagfáradás miatt megadta magát a műanyag. Elvileg ez szerintem simán ''garanciális'' hiba, ha 1 éven belül vagy, neki kell bizonyítani, hogy te törted el, ez kb. lehetetlen, csere ugyanolyanra vagy ha nem megy, vételár visszafizetés.
Na a gyakorlatban ezt viszont baromi nehéz érvényesíteni... Olyan nincs, hogy ''törés nem garanciális hiba'', ezt csak a kereskedők szeretik leírni, de attól ez még a világon semmit nem jelent, mert hátrányosabb, mint a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok tartalma, ezért semmis (az első évre legalábbis mindenképp). A lényeg azon van, hogy az első évben vélelem van arra, hogy gyártási hiba a hiba, így ha bizonyíthatatlan, mitől adta meg magát (külső v. belső hatásra), akkor ők buknak. Többéves gyártói garanciánál a további években is lehet ilyen, attól függ. Ha meg nem vállal többet a gyártó, megfordul a dolog, és a második évtől - ha megkérdőjelezik - neked kell(ene) bizonyítanod, hogy gyári hiba, ami megintcsak kb. lehetetlen. Hát ez a helyzet.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
első körben vidd vissza, ha normálisak megoldják
Osiris - sajnos ez a nagy gond a nagykerekkel, de ha visszaolvasol egy kicsit, akkor ott ML320 is kifejtette, hogy hogyan viszonyul egy nagyker a kiskerhez, a te esetedben pedig te voltál a kisker...
[Szerkesztve]Read only...
-
Vandit.
addikt
Köszi.Akkor ezek szerint jó vagyok.És azzal mi a helyzet,hogy a letört pöcök miatt a hűtő leesett és hazavágta a videókarimat?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
net84
őstag
magyarán mondva ráesett a vga-ra a hűtő?
ha nincs rajt fizikai sérülés, és van gar a kártyára, akkor ezt is nyugodtan vidd vissza...
Az alaplappal egyébként még valamit tudsz kezdeni, hogy a pöcök letörése ne zavarja meg a kedves üzletet: cseréld le a törött hűtő tartó keretet egy új-ra, és úgy vidd be az alaplapot...tudom gonosz dolog, de legalább nem tudnak puposkodni, hogy fizikai sérülés.Read only...
-
Vandit.
addikt
jaja ráesett.Garis és nem sérült szerencsére.De akkor elveszti a garanciát mivel hozzányúltam és nem az a keret van rajta.Nem?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
net84
őstag
mivel a vga nem sérült, de nem is működik, ezért irány vele a cég, ahol vetted...
alaplap pontosan millen? Általában minden keretet lehet kapni ugyanabban a ''csúnya'' fekete színben. A probléma akkor van, ha nem fekete volt a keret (pl. gigabyte lapoknál).
Mivel nem nagyon fogják azt figyelni nagyítóval, hogy milyen keret van rajt, ezért nem hinném, hogy azt észre fogják venni...Read only...
-
ML320
aktív tag
Sőt, ha a sulinetes gépekre visszaemlékszel, volt olyan AM2 foglaltú gép, ahol csak hozzánkvágták a keretet, hogy cseréljük ki.
Mellesleg megjegyzem: a gépet mi adtuk el, de a helyi hivatalos márkaszervíz át sem vette, mert nem volt rajta az XP matricája... Biztos az illegális vindóz letörte a rögzítő keretet...Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Szívesen, ha van még kérdesed, ne kímélj.
Egyébként nincs olyan szabály, h x javítás után cserélni kell, viszont ha neked jelentős kényelmetlenséget okoz ez a sok javítás, illetve ha látszik, h tkp nem tudják megjavítani, akkor elállhatsz a szerződéstől, és visszajár a teljes vételár.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vandit.
addikt
Segítsen valaki plz!!!
Mit tudok olyankor csinálni,ha az alplapom szar,de nem1szerúen,hanem alapon sem stabil és csak most derült ki sajnos,viszont nem akarok egy hónapi gariztatási herce-hurcát csinálni,mert már mindenemet kicseréltem erre kiderül,hogy szar a zsír új lap.
Ötletek?A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz luciferc #918 üzenetére
Default beállításokkal is kilép a játékból stb.És tuti a lap ,mert minden mást kipróbáltam más gépben is.
Gariztatni akarok csak 1 hónapot nem akarok opni,megint ezzel.Biztos van +oldás,hogy ne kelljen annyit várnom.Ha visszább olvasol akkor látod,hogy kb 1 hónapja is írtam ide.
[Szerkesztve]A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
luciferc
őstag
sajnos Ariadne válasza a legépítőbb ötlet a garanciális ügyintézés gyorsítására. Persze ez rajtad most nem segít, de a jövőben még jól jöhet! Nincs mese, be kell adni és meg kell őket kérni (!), hogy próbálják minél gyorsabban elintézni, mert melóhoz kell, aztán ha nem akar megoldódni az elvárt határidőn belül a dolog, akkor lehet menni asztlat verni, hogy pénzt vissza, elállsz a vásárlástól mert a garanciális ügyintézés során jelentős érdeksérelmed állt be a hosszú idő miatt. Én egy alaplap esetében max 5 munkanapot tartok elfogadhatónak, azon túl már sérelmes a dolog szerintem (mivel tudni lehet, hogy úgyis csere lesz). Azt jó tudni, hogy amikor odaadod a cuccost, te döntöd el, hogy csere vagy javítás!! Alaplap esetében teljes nyugalommal kérhetsz cserét, úgysem javítják. Cserélni pedig 5 munkanap bőven elég kell legyen. Ha mégis javítani akarják (mert az sokkal olcsóbb számukra), azt ott helyben, de legkésőbb 3 napon belül közölniük kell. Ekkor elhúzódhat a dolog, de te nyugodtan hivatkozhatsz jelentős érdeksérelemre. Tömören ennyi, majd Ariadne javít ha kell.
-
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy milyen törvényi előirás van a gariztatásnál, hogy hány napon belül kell értesíteni a vevőt, hogy csere/javítás lesz. (alaplapról van szó) És a bolt kötelessége-e értesíteni, vagy a vevőnek kell érdeklődnie? Illetve maximálisan hány napig lehet a vevő ''dolog'' nélkül. És nap vagy munkanap?
Előre is kösznöm!ez a kedvenc aláírásom
-
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #923 üzenetére
hány napon belül kell értesíteni a vevőt, hogy csere/javítás lesz.
És a bolt kötelessége-e értesíteni, vagy a vevőnek kell érdeklődnie?
alapvetően:
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
DE! tudnod kell, hogy
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
vagyis TE döntesz, ezután lép elő az először idézett bekezdés.
lletve maximálisan hány napig lehet a vevő ''dolog'' nélkül. És nap vagy munkanap?
ugyancsak a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Alaplap esetében az esetek 99+%-ban csere lesz, így a megfelelő határidőn én max 1 hetet értenék...
ui: ha elolvastad volna az utolsó hozzászólást (ami szintén szerény személyemé), akkor lehet, hogy nem is kérdeztél volna... De legalább megvan jogszabályi szöveggel együtt -
Ariadne
őstag
válasz luciferc #924 üzenetére
Csak annyit tennék hozzá, hogy lehet kérni cserét rögtön, de ha neki kedvezőbb a javítás, elutasíthatja a cserét. Persze egyetértek azzal, hogy alaplapnál csak időhúzás lehet, ha azt mondja, hogy akkor inkább javítjuk, 15 nap lesz...
Szintén csak leszögezés/ismétlésként végleges határidő (sajnos) nincs meghatározva csak annyi, hogy 15 nap alatti javításra kell törekednie a kereskedőnek. Ebből kiindulva én két-három hét körültől gondolom, hogy meglépheti az ember a szerződéstől való elállást. Persze lehet indokolt körülmény, ha munkához kell a cucc, ezt ha bíróságra kerülne az ügy, nyilván figyelembe veszik."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
válasz luciferc #924 üzenetére
Köszönöm a válaszotokat!
Konkrétan múlthét kedden adtam le szervízbe az alaplapomat, és miután akkor nem próbálták ki, hogy tényleg hibás-, azt mondták, hogy csütörtök-pének fele hívjam fel őket. Pénteken felhívtam őket, és azt mondták, hogy még nem próbálták ki, és hogy hívjam őket jövőhét szerdán (azaz ma). A jogi szövegből azt veszem ki, hogy akkor már ott hibáztak, hogy nekem kellett őket megkeresnem ill. hogy 3 napon belül se tudtak semmit se mondani. Mi tehetek, ha ma felhívom őket és még mindig semmi?, bírósággal fenyegetőzzek? Illetve kérhetek-e azonnali cserét? (még árulják ugyanezt az alaplapot)
Elolvastam az előző hsz-edet, de szerettem volna hallani vmi törvénybe lefektetett dolgot.
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #926 üzenetére
bátran kérhetsz cserét, jogod van hozzá, eleve jogod lett volna hozzá. Itt az a gond, hogy még meg sem nézték, hogy hibás-e. Emlegesd a fogyvédőket, illetve azt, hogy ha 1 napon belül nem közlik, hogy vállalják-e a cserét (vagyis nem döntik el, hogy garos-e szerintük vagy sem), akkor a békéltető testülethez fordulsz. Persze először ne fenyegess, csak közöld, hogy holnapra tudni akarod, hogy elismerik-e a gart. Ha nem, akkor persze részletes indoklást kérsz persze, hogy miért is nem.
nem ''lecsöszés'' volt a megjegyzésem, azért is írtam, hogy legalább megvan törvényszöveggel együtt.
Ariadne megjegyzéseit mindig öröm olvasni. Ilyenkor mindig elhiszem, hogy vannak normális jogászok is
[Szerkesztve] -
ROBERTOH
őstag
válasz luciferc #927 üzenetére
No felhívtam őket. Elismerik a gart, sőt már el is küldték az alaplapomat a gyártónak/nagykernek, de nincs jelenleg ilyen alaplapjuk: p5b deluxe wifi, csak wifi nélküli és rám akart tukmálni egy olyat, amit én nem fogadtam el. Jeleztem, hogy amennyiben nem megoldható a csere, abban az esetben vételár visszafizetést szeretnék. Erre ő: az nem lehetséges, csak levásárlás; de holnap még felhívja a beszerzőket, hogy tudnak-e szerezni wifi-set. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy nem kötelezhetnek levásárlásra, így ha nem tudnak szerezni, kénytelenek lesznek fizetni.
Egyébként ilyenkor köteles vagyok x napot várni a cserére? (pl. ha azt mondja, hogy a jövőhéten fognak kapni ilyen alaplapot)ez a kedvenc aláírásom
-
Ariadne
őstag
válasz ROBERTOH #928 üzenetére
Gyakorlatban sokszor ésszerű a pénz visszakérése helyett tényleg levásárolni, feltéve hogy úgy érzed, azért legalább igyekeztek megoldani a problémádat. Van olyan eset, amikor azt mondja az ember, hogy na ezektől többet még írható dvd-t se, az más...
Szóval ha fontos az időtényező és nem voltak olyan nagyon rossz fiúk a boltban, akkor teljes eredeti vételár levásárlásában meg lehet egyezni, és általában érdemes. Az ''aktuális áron levásárlásnak'' viszont a puszta említése is válóok nálam.
luciferc:
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
A boltban normálisak voltak, de hogy nekem kellett őket többször is felhívni, az már kevésbé szimpatikus. És az sem szimpatikus, hogy a vételár visszafizetés említésekor azt mondta a szervízes, hogy az nem lehetséges. Természetesen megnézem, hogy érdemes-e náluk levásárolni, vagy olcsóbban kapok-e máshol alaplapot.
Egyébként tudnátok idézni egy olyan törvényt, amiben a pénzvisszafizetés lehetősége van leírva?, megköszönném!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
Ariadne
őstag
válasz ROBERTOH #930 üzenetére
Itt [link] megtalálod, pontosan 306. § (1) b). De tudj róla, hogy ha nem akarják teljesíteni, egyedül bírósági úton kényszerítheted őket erre. Sajnos.
Bár állítólag át fogják szervezni a fogyasztóvédelmet, remélem ezután jut annyi kapacitás legalább, hogy ha bejelentést tesz az ember, és különösen ha rendszeres panaszok vannak egy cégre, akkor kiszálljanak körülnézni... Ehh, álmodik a nyomor...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
Az mennyit befolyásol (vételár visszakapás szempontjából), hogy az alaplap átadásakor készítet jegyzőkönyvbe a
''A fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény: javítás vagy csere''
ill.
''A kifogás rendezésének módja: javítás vagy csere''
szerepel? Egyébként ezeket én írtam a jegyzőkönyvbe, mert a szervízes a kérdésemre (hogy mit írjak ide) ezeket mondta.
Mellesleg megnéztem a bolt árlistáját, és minden alaplap olcsóbb, mint az általam vásárolt alaplap vételára, így nem tudom, hogy hogy gondolták a levásárlást...
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
Ariadne
őstag
válasz ROBERTOH #932 üzenetére
Semmit, ez nem jelent semmit így. Ide egy konkrét dolgot kellett volna írni, másrészt azóta már eltelt némi idő, ami indokolhatja az elállást. Azért legközelebb nem feltétlenül pont a szervizest érdemes kérdezni arról, mit írj - ellenkezőek az érdekei a tiéddel...
Levásárlásilag: veszel valami mást (is), innentől rajtad múlik, miben akarsz megegyezni velük.
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Palkó
tag
Pár hónapja elájult a videokamerám, a garanciális idő után egy hónappal.
Rettenetes boldogságomban felhívtam a szervizt, mondták küldjem fel hozzájuk Pestre,
meglátják mit tehetnek. Futárszolgálattal kamera fel, két hét múlva telefon, hogy kész a motyó, ekkor és ekkor hozza a futár. Csak a szállítási díjat kellet fizetnem, és megköszönve, hogy az ő terméküket választottam, további sok sikert és jó egészséget kívántak. Na, ez kellemesen meglepett, ugyanis kis hazánkban nem így szoktak működni a dolgok.
Ja, hogy csapjak egy kis reklámot is, a Canon-ról van szó.
Lehet, hogy a digitális fényképezőgépem sem véletlenül ugyanez a márka.....?Annyi mindenhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít...
-
Ariadne
őstag
Dicséretes. Tkp ez kellene hogy legyen a normális hozzáállásuk. Egyébként meg csodálkozom, mert a Camera Kft.-ről, ami tudomásom szerint az egyetlen Canon szerviz az országban, eddig kb. kizárólag rosszat hallottam... Lehet észheztértek?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ROBERTOH
őstag
válasz ROBERTOH #928 üzenetére
Ma reggel nyitás után bementem a bolt szervízébe. Beszéltek a beszerzővel, de nem tudnak szerezni p5b deluxe wifi-t, mert állítólag már nem gyártanak ilyet, csak sima deluxe-ot. Felajánlottak nekem egy sima deluxe-ot, amit nem fogadtam el, mivel kevesebbet tud, mint az enyim, és mindig is kevesebbe került. Majd ez után ''rendességből'' felajánlották, hogy adnak egy p5k-e-t helyette. Előszőr még ráfizetést akartak kérni tőlem, majd miután tájékoztattam az ide vonatkozó törvényről, már 1 az 1-be odaadta volna az alaplapomért, de mondtam neki, hogy ez így nem lesz jó, mert még így is több mint 7000Ft-al kevesebb értékben ad cserét, mint a vételár volt. Mondtam neki, hogy ha a fenmaradó összeget levásárolhatom pl. dvd-re, cd-re, akkor az is megfelelő nekem. Erre azt mondta, hogy örüljek, hogy az ''elavult'' alaplapom helyett kapok egy ''új, modernebbet''. Mondtam neki, hogy ha nem tudják ugyanolyanra kicserélni, akkor a vételárat szeretném visszakapni, de erről hallani se akart. Azt mondta, hogy megpróbálnak a 30 napon belül szerezni egy ''elfekvő készletből'' p5b deluxe wifi-t.
Tehát a lényeg: rendkívűl ügyfélbarátok és törvénykövetők.
Az volna a kérdésem a jogász kollégákhoz, hogy törvényes-e az, hogy az alaplapot nem lehet javítani, jelenleg cserélni se tudják és mégsem adják vissza a vételárat? Törvényes-e, hogy már a 6. munkanapon tisztában voltak ezzel, és mégis a 30 napot ki akarják használni, hogy találjanak nekem egy ugyanolyan alaplapot, mint az eredeti? Köteles vagyok-e ez esetben a 30 napot megvárni?
Előre is köszönöm a segítséget!ez a kedvenc aláírásom
-
szeva000
addikt
Sziasztok!
Nekem is egy alaplappal van bajom a gariztatás terén.Mát a harmadik hónapja ülnek rajta.igaz ma küldtem nekik egy mailt,mert már nagyon elegem van.2hónap alatt odáig jutottunk,hogy a nagyker lassú,legyek türelemmel.Az meg elfogyott.
Itt már jogosan követelhetem a pénzem vissza elvileg?Persze nagyon úgy néz ki,hogy azt sem nagyon akarják visszaadni csak részarányosan
Ilyen egyáltalán lehetséges??? -
ROBERTOH
őstag
válasz szeva000 #938 üzenetére
Amennyiben nem lehet javítani és cserélni sem tudják, kötelesek a vételárat visszafizetni, kivéve, ha meg tudnak veled állapodni, hogy a vételárat levásárold. Természetesen ha nem akarod levásárolni, akkor nem kötelezhetnk rá. A 3 hónap jócskán meghaladja a törvényben előírt maximális 30 napot, így nyugodtan megmondhatod nekik, hogy amennyiben nem fizetik vissza a vételárat, abban az esetben bepereled őket!
Még mindig szeretnék választ kapni az előző hsz-em végén feltett kérdésekre.ez a kedvenc aláírásom
-
net84
őstag
válasz ROBERTOH #937 üzenetére
Ha jól emléxem:
Törekedniük kell a 15 napra. Utánna hivatalos formában meg kell indokolniuk, hogy miért késik a csere/javítás, de 30 nap után már ezt sem nagyon fogadják el...
Egyébként neked most a lap kell (amennyiben tudnak azonos típust adni), vagy a vételár?
Lap 90%, hogy lesz, csak kérdés, hogy mire. Most hányadik munkanapnál jársz?
Nekünk most van egy olyan ügyfelünk, aki 2,5 hónapot várt a lapjára. Igaz addig volt nála egy hasonló, de más típusú lap, hogy a gépet tudja használni. (S478-as, Sulinetes, DDR+AGP - esélytelen máshogyan beszerezni, az első, amit visszakaptunk, az gyárilag volt szar, ha pedig visszafizetjük neki, akkor önrevíziót kell csináltatnia, és a visszaigényelt pénzt be kell fizetnie az apeh-nak)
Más:
Adott egy Samsung HDD, amiröl elszállt a partíció. Nem bizonyítható, hogyan történt, ügyfél szerint lefagyott a gép, azután nem volt már rajt semmi. Gyári Samsung HDD teszt gond nélkül lefutott, nem jelzett semmi hibát. Partíció is megvolt, csak adat nem volt rajt.
2 kérdés:
- tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
- az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?Read only...
-
luciferc
őstag
tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
nyugodtan. Persze ha nem túl nagy meló, mert egy getdataback megoldja a bolt hátuljában, akkor nem feltétlenül muszáj, de ez a te döntésed.
az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?
Szerintem nem. Ez tipikusan az az eset szerintem, hogy ha a vevő nagyon magabiztos és te is, akkor kérjen hivatalos bevizsgálást.
vissza tudod szedni az adatokat? -
Ariadne
őstag
Nehéz kérdés. Ha jól értem, a gyár feltételei alapján hibátlan a cucc. Na ez az a nehéz eset, amire szerintem nincs igazán megfelelő jogszabályi háttér. Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta. Node számolni kell azzal a helyzettel is, amikor szegény fogyasztó tudatlan/rosszindulatú, és olyan hibával jön, ami nincs is.
Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne. De azt kell mondjam, nem tudom, mi a jó megoldás, hiszen akárhogy is vesszük, a gyári tesz alapján hibátlan... Nincs más, további ellenőrzési mód, mondjuk nagykernek, gyártónak visszaküldeni, nézzen már rá?"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta.
No de ha a gyári teszt azt mondja, hogy nem hibás, akkor az nem annak a bizonyítása, hogy nem is hibás? És mint ilyen, nem tartozik a jótállás hatálya alá?
Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne.
Ezzel meg az a baj, hogy azt nem a vevőnek kell bizonyítania, hogy a vinyó okozta az adatvesztést? Mert okozhatta simán a win is, vagy a win egy hibás memóriamodul miatt, vagy hibás alaplap...
Amúgy ennek fényében (jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott) mégis mennyiben jogszerűek a szoftver licenc szerződések, amik ugye minden felelősséget kizárnak? Vagy ha lefagy az office, mehetek az ms-hez? -
kicsitomi88
őstag
Sziasztok!
Május 13-án vásároltam a Szegedi Bird PC-ben egy ASUS M2NE-SLI alaplapot. Július elején egy memóriamodul cserénél letört a memóriarögzítő, de a alaplap és a memóriák is ettől kifogástalanul működtek. Egy hétre rá az alaplap tönkrement ''úgy magában''. Visszavittem, júl 19-én leadtam ún feltételes garanciába. Azt mondták másfél hónap lesz mire egyáltalán megvizsgálják, hogy kicserélik e. Ekkor elkértem a cégvezető telefonszámát, aki biztosított, hogy következő hétfőn mehetek az új lapért, csak át kell vennie azt tőle a nagykernek.
Mikor letelt a telefonban megadott határidő felhívtam, és mondtam, hogy amennyiben a jogszabályban megadott időn belül(15 nap), nem kapok újat akkor más szervekhez fordulok. Ő azt mondta h a jogszabály 30 napot ír elő.
Elmentem a fogyasztóvédelemhez ahol elmondták, hogy a határidő 15 nap, és ha azon túl nem adnak újat akkor lehetőségem van a békéltető testülethez fordulni. Visszamentem és mondtam, h azt az információt kaptam, hogy 15 nap a határidő. Erre az volt a válasz a titkárnőtől, hogy mutassam meg melyik jogszabály az
A fv-nél azt mondták, hogy független akkreditált szakértővel kell kivizsgáltatniuk a lapot, hogy az én hibám miatt tört e le a memóriarögzítő, ugyanis emiatt vették át az ún feltételes garanciába, ami annyit tesz h akkor cserélik ki ha a nagyker átveszi. A kivizsgálást megtagadták, mondván nem az ő dolguk. Mikor felhívtam rá a figyelmüket, hogy én nem a nagykerrel hanem velük állok szerződésben azt mondták nem érdekli őket...
A helyzet pikantériája az, h a garanciális szerződést amelyet lepecsételtek és aláírtak, _elírták_. A garancia elvesztésének az okainál, az áll a szövegértelmezés szerint, hogy amennyiben nincs rajta törés, repedés, túláram okozta kár akkor a garancia elveszik.
A szerződésben van egy pont miszerint ha a vételár 10%-t azonnal befizetem akkor azonnal kicserélik, ezt is megtagadták.
A panaszkönyvben bejegyeztem ezeket az észrevételeket, a válasz a következő volt tömörítve: ''Alaplapot feltételes garanciába átvettük, az eljárás folyamatban''. Azt az fv-nél közölték, velem, hogy olyan, h felt gar olyat a jogszabályok nem ismernek.
A garanciás átvételi lapon határidőnek aug 18át jelölték meg ők, de még mindig semmi hír. Mikor hívom őket azt mondják a nagykernél van, mikor mondom, h hívja fel akkor azt mondja, hogy a nagykert nem zavarhatja ilyenekkel.
A békéltető testületi tárgyalást 29-ére tűzték ki.
Szerintetek mire számíthatok? Ha a javamra ítélnek de nem cserélik akkor sem akkor bíróság? Ha esetleg 28-án csörögnek, hogy mehetek a lapért akkor semmilyen szankciót nem fognak alkalmazni velük szemben? Megúszhatják ezt büntetlenül a sorozatos jogsértések dacára?
Kösz a válaszokat.90 87.5 87.8 87.5
-
ROBERTOH
őstag
Nekem vagy a lap kell, vagy a vételár, de miután nem tudnak beszerezni ilyen alaplapot, ezért a vételárat szeretném visszakapni. Belementem volna a vételár levásárlásába is, de ők nem mentek bele. Pont két hete adtam le hozzájuk az alaplapomat, így ha jól számolom, ez a 9. munkanap (hétvégét: amikor nyitva vannak és augusztus 20-át nem beleszámolva).
Ariadne: tudsz valamit javasolni, hogy mit tegyek? Az üzletvezető megkeresése telefonon bírósági per megemlítésével vajon előrébbmozdíthatja az ügyemet? Rögzítve van vmi törvényben, hogy amennyiben sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, abban az esetben azonnal vissza kell fizetni a vételárat? Tudsz esetleg vmi megoldást ingyenes jogi képviseletre? (mondjuk alapítvány küld ügyvédet, vagy ''szociális alapon'' történő ügyvédkérés stb.)
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek, de szeretnék minél felkészültebb lenni, minden eshetőségre!
[Szerkesztve]ez a kedvenc aláírásom
-
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #946 üzenetére
első körben békéltető testületet javaslok. plusz van egy olyan sejtésem, hogy nem kell azonnal visszafizetniük, biztos van valami 15 vagy 30 napos határidő, de ebben tényleg Ariadne lesz a nyerő.
mod: de jó, hogy most javasoltam a békéltetést..., azért egy próbát megérhet.
[Szerkesztve] -
maddog
tag
beleolvastam az utolso par tucat hsz-be es orommel lattam hogy az aktualis ar levasarlasa nem olyan fasza (bar annyira nem olvastam vissza hogy megtudjam miert) velem is ezt akartak megetetni par eve a bluefishben egy ti4200-vel de valahogy unfrankonak tunt a dolog es nem mentem bele
a lenyeg:
egy fogyasztovedelmi ujsagban olvastam nehany hete hogy a garanciat az az uzlet koteles intezni ahol vettem a cuccot es ahol azt mondjak szakszervizbe vigyem ott sunyik
most meg vettem egy kamerat (zsenialis otlettel az electro world-ben engedve az alacsony ar csabitasanak) aminek azonnal behalt az aksija
a garanciajegyre ra van irva hogy barmelyik uzletukbe vihetem es pont egy ilyen uzlet esett utba
elso korben el akartak kuldeni vele oda ahol vettem mutatom hogy mit irnak es aszongya hogy ja tenyleg
aztan elkuldtek volna szakszervizbe
mondom: nem kotelesek veletlenul ok intezni ahelyett hogy en szaladgalnek szakszervizbe?
aszongya: itthagyhatom de ugy 1-2 honap
ja bocs
ez eszembe sem jutott hogy ilyen egyszeru kijatszani ezt a kotelezettseguket
ki akarja otthagyni a tok uj cuccot 2 honapra?
anyjukat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- PlayStation 5
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Microsoft Outlook topic
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care