-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pandur99 #5013 üzenetére
Na most azért a tájképen fűszálakat kukkolók védelmében: Ez egy perfekcionista műfaj, ahol nagyon erős a képzőművészeti felfogás. Már az analóg időkben is megvoltak azok, akik nagyítóval estek neki a részletek vizsgálatának, most meg csak Ctrl+1 és lehet bámulni. Nagyban hasonlít a festészethez, ahol ezernyi irányzat megtalálható. Van aki rendkívül igényes arra, hogy az utolsó fűszál is ott legyen ahol lennie kell, mások meg csak elnagyolt formákkal dolgoznak, vagy úgy mondanám impressziókat akarnak kelteni.
Persze azért nem mindegy, hogy valaki az elcseszett, semmit sem érő fotóin kukkolja a pixeleket és lelkendezik, hogy "odanézz micsoda fűszálak, apám" vagy egy amúgy is remek tájfotóján hümmög 100%-os nézetben.
Én tök más vagyok. Engem főleg a dokumentarista vonal érdekel, ahol csak a képpel átvitt tartalom számít, nem az, hogy mi van a fűszálakkal. Ettől függetlenül értem a motivációt az apró részletekre való igényesség mögött, függetlenül attól, hogy engem ez nem tud érdekelni, nálam mástól lesz jó egy fotó. Egy jó tájfotót megnézve képes belőlem kiváltani örömöt, de egy jó sajtófotó ezt megszorozza ezerrel plusz örökre beleég az agyamba.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tök jó interjú a Fujifilm marketing igazgatójával.
Ami szerintem fontos:
1.) Nincs több találgatás, tényleg mindent megkap a fekete X-T1 is a firmware frissítésként ami a Graphite verzióban van. Eddig ez kicsit ellentmondásos volt.
2.) A következő generációnál (X-E3? X-T2? X-Pro 2?) már nagyobb felbontású szenzorokat használnak majd.
3.) Bár a videó továbbra is csak másodlagos szempont marad, de ezentúl ezen a téren is fejlesztenek majd (hopp... talán hamarosan jobb lesz mint a mobilom).
4.) Nincs tervben a Full Frame, az APS-C a megfelelő arany középút a Fujifilm szerint ami még kellően kompakt, de van benne kakaói is képminőség terén. A Full Frame drága lenne és "lassú" (nem tudom mit ért ezalatt).
5.) Ez a kérdés nagyon telitalálat: Tényleg nehéz eladni MILC-eket az USA-ban? Erre csak annyi volt a válasz, hogy a belépő szint az totál halott ezen a piacon, kutya sem veszi őket, de a a komolyabb "high-end" vasak már jobban boldogulnak és az X-T1-re pont kétszer akkora a kereslet mint amire eleinte számítottak. (Nem lennék meglepve ha az X-T1 lenne a legjobban fogyó gépük mostanság).
6.) A Fujifilm szerint az egész MILC piac csak nyerne azon ha a Canon és a Nikon komolyabban venné.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezek szerint nem szoktál englis nyelvű Fujifilm fórumokat olvasni vagy csak a nagy hírportálok komment szekcióit figyelni. Állandóan, szüntelenül, megállás nélkül megy a nyafogás a full frame szenzor miatt. Az aláírásomban lévő Zack Arias videót is ez ihlette. Na nem Zack bácsi, inkább a Fujifilm marketingesei találták ki, de az mindegy, a videó baromi jó.
Parci: Még nem is létezett az EOS M, amikor azt pedzegettem, hogy addig nem lesz széles körben elfogadott a milcesdi a nyugati régiókban, amíg a piacvezető DSLR gyártó nem ugrik fejest bele. Aztán az EOS M vonal kispadra ült, egyszer talán lesz belőle valami.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Viszont rendszerszinten nagyon a ff rendszerekkel versenyeznek arban... Es ez eleg retegtermekke teszi."
Na azért az X-T1 messze több professzionális szolgáltatással bír mint egy abszolút fapados Nikon D610. Persze jogos a felvetés egy olyan fotós társadalomban, ahol a "full frame" egy vezényszó.
A 7D Mark II híreknél is sokan fikázódtak, hogy ennyiért már full frame gépet lehet kapni. Ja igen, lehet kapni, egy annál jelentősen fapadosabbat.
Ez abból a helytelen berögződésből adódik, amely szerint a szenzorméret határolja a kategóriákat.
Én már le sem állok vitatkozni amerikai fórumozókkal arról, hogy APS-C is lehet professzionális gépben, ahogy Full Frame is lehet amatőr-haladó vázban. Egyszerűen hülyének néznek és nem értik.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem olcsó, de ha összehasonlítom a Canon és Nikon legjobb FF objektíveit a Fujifilm üvegekkel, akkor utóbbi jön ki olcsóbbra.
Például az 56mm f/1.2-nek a párja a Canon 85mm f/1.2 lenne és az mondjuk igencsak kétszer annyiba kerül. Persze van olcsóbb 85mm-es portré objektív is FF-re, de az meg minőségileg nem olyan.
De a Canon 35mm f/1.4L is 420k pénz, míg a Fujifilm 23mm f/1.4 szintén olcsóbb nála. Canon 50mm f/1.2L 450k, míg a Fujifilm 35mm f/1.4 180k.
Most jó persze lehet azon ugrálni, hogy "dehát az FF DOF", de csak az mondja a Fujifilm üvegekre, hogy drágák, aki még nem vetett egy pillantást a látószögben és minőségben ekvivalens FF objektívekre. Fujira a legdrágább is 1500 dollár (eddig, lesznek még drágábbak, az biztos), miközben a tényleg pro FF üvegek valahol itt kezdődnek és csak úgy röpködnek a 2-3 ezer dollárok, komolyabb teléknél meg a tízezrek.
Én a részemről inkább a Fuji APS-C-nél maradnék, mint átlépni Canon vagy Nikon FF-re. Van ugyan némi DOF buzériám, de nem olyan mértékű, hogy az APS-C mellett az 56mm f/1.2 vagy a 35mm f/1.4 ne legyen elég.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Na jó, de onnan indultunk, hogy az amerikai piacon nem vesznek komolyan semmit ami APS-C, úgy meg főleg ha még van is olyan drága, mint egy FF rendszer. Ezzel nem értek egyet, ha az objektíveket minőség alapján mérjük össze, akkor FF-en sem úszod meg az olcsóbb kiadásokkal (már amelyiknél, a Nikon 85mm f/1.8G valóban nagyon jó).
"A tükrösök pedig igáslovak, munkára valók elsősorban amivel a magas árak megtérülnek."
Miért a Fujifilm erre alkalmatlan? Nánásinak mikor térült meg a befektetés egy komplett Fuji X rendszerbe?
(#5054) lenan: Sosem értettem, hogy miért jó úgy objektíveket összehasonlítani, hogy ezt nem minőség alapján tesszük. Direkt kiemeltem, hogy látószögben és minőségben ekvivalens objektíveket hasonlítottam össze.
Ja mert, hogy nem ugyan azt a DOF-ot kapod? Erről az objektív vagy a szenzorméret tehet?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
És akkor mit vársz? A Canon 85mm f/1.2L-hez majd csak akkor lehet bármit hasonlítani ha lesz végre 56mm f/0.8, addig viszont nincs párja?
Persze, hogy fontos a DOF, de ez nem csak az objektíven múlik. Amíg pedig lesznek eltérő szenzor/képkocka méretek, addig lesznek eltérő mélységélességek is, ezt pedig nem lehet azzal elintézni, hogy egy APS-C objektívet kötelezően a gyengébb fényerejű FF üvegekkel kell összehasonlítani.
Az meg kifejezetten káros megközelítés, hogy emiatt a jobb APS-C üvegeket a gyengébb FF objektívekkel tesszük közös halmazba. Ez vezet ahhoz a szüntelen károgáshoz is, hogy "szar a MILC, nincs egy olcsó objektív sem, nem úgy mint az EF-S 50mm f/1.8-am, ami csak 15 ezerért vettem a Vaterán és legalább van vele DOF".
Ráadásul én sokkal jobban ki vagyok bukva a CA-ra meg egyéb színhibákra, mint arra, hogy egy kicsivel kevésbé van elmosva a háttér. És ha már portré: Fotózz egyszer olyan modellt aki ékszereket visel. Összetennéd a két kezed egy olyan objektívért ami nem CA-zik, még ha ennek az az ára, hogy egy kicsit buksz a DOF-on.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ójaj...
"Azért nem olyan rosszak azok az olcsó FF obik amiket így köpködtök."
Szó nem volt köpködésről. Csak arról, hogy nem kéne az APS-C objektíveket minőségileg gyengébb FF objektívekhez hasonlítani csak azért, hogy DOF egálban legyenek.
"50 f1.8G szerintem egy igen jó üveg, f2.8-on pedig már nagyon jól dolgozik."
Aha értem, eddig azért ment a nyihogás, hogy a szerencsétlen APS-C szenzoron veszítesz a DOF-ból, erre meg már jön az, hogy nem rossz ez az objektív, csak vissza kell rekeszelni. A 35mm f/1.4 nyitott rekeszen megeszi reggelire az 50mm f/1.8G-t, ráadásul még DOF-ban is ha a Nikont visszarekeszeled f2.8-ra.
Nem kell belelátni semmi fikázást vagy éppen magasztalást a kijelentésembe. Csak annyit mondtam, hogy minőség alapján volna illő összemérni az objektíveket, nem az alapján, hogy mekkora DOF-ot tudsz vele produkálni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ja, már vázból is a fapadosat hasonlítjuk a high-endhez csak azon az alapon, hogy az egyikben nagyobb szenzor van?
Mondjuk D610 helyett számolhatnál egy D750-el és akkor rögtön hozzácsaphatsz a Nikonos felálláshoz 200 ezret, amivel kijön egy millára.
Mindegy, én hagyom a fenébe. Kár volt emlegetnem, hogy erről a témáról nem vitatkozom többet amerikaiakkal, mert most meg egy pont ugyan olyan "csakazértis FF" vita bontakozott ki.
Azt úgy mellékesen leírom, hogy nekem is tökéletesen megfelelnének ezek az olcsóbb FF objektívek, ugyan olyan jól tudnék fotózgatni velük mint bármi mással. Mégis mind a ketten ezzel az "ez is bőven megfelel" dumával jöttök. Nem az volt a felvetés, hogy kinek mi felel meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
De nem is írtam sehol, hogy nem hozható ki olcsóbban egy használható FF rendszer, mint egy hasonló területeket lefedő Fujifilm X felszerelés. Annyit mondtam, hogy ha ugyan olyan minőségű objektívekkel akarod kihozni az FF rendszeredet, akkor mélyebben a zsebedbe kell nyúlnod.
Ezzel szemben pont úgy kezdtetek gyepálni, mintha azt mondtam volna, hogy a Fuji X minden esetben olcsóbb, mint bármilyen FF felállás.
Sztori vége.
-
Stauffenberg
nagyúr
"vakon meg nem fogsz exponálni!"
Kész csoda, hogy a tükrös gépekkel tudtunk egyáltalán fotózni, azoknak a keresőjében aztán meg nem csak késlekedő expó szimuláció nincs, de úgy egyébként semmilyen sem, csak csúszkált jobbra-balra az idióta pöcök az EV skálán. Kőkorszak volt a javából.
Egyébként meg tök mindegy, hogy az élőkép milyen gyorsan követi le a fénymennyiség változásokat, ugyanis valós expozíció szimuláció csak egyedül akkor van, mikor félig lenyomod az expó gombot. Az általad leírt jelenségnek is ezzel lehet egy szemvillanás alatt véget vetni, az LCD-n megjelenő kép azonnal ugrik a szimulált módra, mindegy mennyire volt addig késésben.
Szóval azért csak nem mindegy, hogy a fénymérő maga mennyire van észnél közben.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem a fórumtárs által leírt jelenségbe már sikerült párszor belefutnom az elmúlt 10 hónapban amióta Fujifilm user vagyok. De soha, egyetlen alkalommal sem zaklatott fel, csoda, hogy egyáltalán emlékszem ilyen jelenségre, mert annyi más fényképezőgépnél láttam már ilyet liveview módban, ezért sosem tulajdonítottam neki komoly jelentőséget. És mindegyiknél a másodperc tört része alatt meg is oldódott azzal, hogy félig lenyomtam az expó gombot.
A fénymérő abszolút észnél van ilyenkor is.
Oké, van olyan rendszer, ahol folyamatosan, mindig megy az expó szimuláció, de azért a legtöbb rendszeren nem így van (talán energiatakarékosságból, passz, nem tudom miért nem), le kell hozzá nyomni félig az expó gombot. Nekem is hiányzik, hogy legalább bekapcsolható legyen a folyamatos szimuláció, de nem gondolom, hogy ez tényleg akadálya a fotózásnak. Liveview nélküli, OVF-es fényképezőgépekkel is tudtunk tökéletesen jól exponálni (sőt a DSLR userek többnyire még mindig így nyomják).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pandur99 #5125 üzenetére
"Van, amit le lehet fotózni az adott géppel és van, amit nem. Utóbbinál fölösleges erőlködni."
Na jó, de itt szó sincs arról, hogy emiatt nem tudsz elkészíteni egy fotót, mert:
1.) Pontos expó szimuláció van, ahogy leírtuk többször is, félig le kell nyomni az expó gombot.
2.) Manuális módban az expó korrekció skála átalakul fénymérővé, ahogy egy DSLR keresőjében is látod, szóval annak alapján is becsavarhatod a megfelelő értékre a blende-ISO-záridő szentháromságot. Mellesleg az expó szimuláció ilyenkor is megvan a fent leírt módon.
3.) Ez szándékosan van így. Hiszen ha folyamatos az expó szimuláció és te sötétben fotózol egy sötét hangulatú fotót és te csak a sötét semmit látod a kijelzőn, akkor meg vagy lőve. Az LCD felerősíti a fényerőt, hogy láss, tudj komponálni, expó gomb félig lenyomására meg ott a szimuláció. Szóval az állítás, hogy "lóf*szt sem látni" igaz a folyamatos szimulációra is témától függően.
4.) Az egész csak kötekedés.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezzel az a baj, hogy a KaiZen csak addig volt menő, amíg az új vázakban komoly hardveres fejlesztések is voltak. Így simán lehetett okosítani az X100-at, az X-E1-et vagy az X-Pro 1-et, mert ez nem köpött bele az új modellek levesébe.
A jövőben viszont ez máshogyan lesz. Eljön az idő mikor nem lehet már belekötni az AF-be, EVF-be, kezelőszervekbe, szenzorba és akkor mi marad? Csak a szoftveres tuning.
Persze nekem az égvilágon semmi bajom nem lenne azzal, ha hosszabb termékciklust kapnának a gépek. ne fussanak ki 1,5-2 év alatt, simán maradhatnának a piacon 3-4 évig is, közben jönnének fw frissítések. De sajnos az jobban kifizetődik a gyártónak, ha kihoz új termékeket, hiszen az alkatrész beszállítók is átállnak újabb komponensek gyártására és akkor azt lesz olcsó megrendelni. Csak idő kérdése és a Sony 16 megapixeles lapkák már többe fognak kerülni, mint a 24 megapixelesek. Ugyan ez igaz az LCD képernyőkre, EVF alkatrészekre, feldolgozó processzorokra és sok másra. A piaci ár csökken, gyártási költség megnő, profit elillan.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gondwana #5148 üzenetére
Én is valami olyanra várok, ami mondjuk megfelelő alternatívája a komolyabb Canon és Nikon rendszervakuknak. Jópofa a Profoto B1 vaku, de az már túl sok ahhoz amire nekem kell (meg persze drága is), egy komolyabb rendszervakura viszont áldoznék, még ha egyszer sem tenném fel a gépre (állványra, egy softbox-szal vagy ernyővel annál inkább).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
A Velvia is egy remek színmód, ahogy a többi is, csak nem mindegy mire használod. Emberre nem érdemes, mert szétcseszi a bőrtónusokat. Múltkor Velvián maradt, lefotóztam a barátnőmet naplementében amikor amúgy is nagyon melegek a színek és cseresznyevörös lett a feje.
Én viszont a Classic Chrome-ra várok nagyon, remélem a régi gépekbe is érkezik. Minden hülye azt mondja, hogy "Kodachrome utánzat, de annak béna"... mintha csak a Kodak készített volna ilyen filmeket. Nekem a Kodachrome a kedvenc filmem (volt ), tényleg semmi köze hozzá, de az eddigi minták alapján nekem be fog jönni ez is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ja, jópofa, de szerintem nem fog tömegeket vonzani. Valljuk be, erre az X100T-re nem sok szükség volt. Az X100S is még elég fiatal, ugyan az a szenzor van benne, ugyan az az objektív, ugyan az a fókuszrendszer.
Ha az X100S is megkapja az 1/32000 záridőt meg a Classic Chrome módot, akkor meg aztán pláne nincs miről beszélni.
Egy jópofább HVF és magasabb felbontású LCD képernyő nem ér annyit, mint amekkora bukást el lehet szenvedni egy ilyen váltással. Simán átugorható, még az X100-ról váltók is jobban járhatnak egy bezuhant árú X100S-el és valószínűleg most ők a leginkább csalódottak, mert olyat vártak amire inkább megéri váltani, mint az X100S-re (pedig ott egyértelműbb volt a fejlődés).
-
Stauffenberg
nagyúr
Őtet nézegessed: http://www.laroquephoto.com/
A blogjába is érdemes beletúrni.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #5204 üzenetére
Az X-E2 -> X-E1 váltás nem tudom volt-e próbálva, de az X-A1, X-M1 hiányzó profiljai előjöttek és ebben az esetben az X-E1-nek megfelelő Provia is megvolt. A Lightroom csak azokat a profilokat engedi használni amik amúgy is elérhetők az adott típushoz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom, de meg lennék lepve ha működne. Szerintem előbb találsz hozzá presetet ami nagyjából olyan, mint a gyári Fuji, mintsem a Lightroomot meghekkeled, hogy elérhető legyen bármilyen RAW-hoz.
Meg egyébként nem kell mitikus erőt tulajdonítani a Fujifilm színmódjainak, az Olympus is van olyan jó, na meg ezer más mód van rá, hogy finomíts a tónusokon.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy dolog szeretni a manuális objektíveket (én is csípem őket), meg egy másik, hogy azért az AF mégis csak sokkal gyorsabb és kényelmesebb.
Én például imádok kerékpárral dolgozni járni, de elvitathatatlan, hogy autóval gyorsabb és kényelmesebb, miközben nem ázom el és nem fagyok meg.
Te sem azért fotózol manuális objektívekkel, mert jobbnak tartod a kezedet egy normális AF-nél, hanem mert szereted a feelinget (és/vagy nincs lóvé drága AF objektívekre).
-
Stauffenberg
nagyúr
Én alapvetően minden zoom objektívvel szemben így viseltetek. Vannak kiváló darabok, alacsony CA, szép rajz, jó fényerő, de valahogy a karakterük rendszerint olyan semmilyen.
Mintha egy nagyon jó, nagyon takarékos, nagyon kényelmes, nagyon praktikus autót hasonlítanánk egy igazi élményautóhoz, aminek karaktere van és megőrülsz benne.
Egyik sem rosszabb a másiknál, van amikor a kényelem és praktikum győz.
-
Stauffenberg
nagyúr
Gyanítom az X-E1 sem kivétel abban, hogy portréra kifejezetten ellenjavallt a DR módok használata. Egyszerűen megöli az arc fény-árnyék játékát és teljesen kisimított gumibabát csinál. Fixáld le DR100-ra és exponálj alá amennyivel kell, majd utólag felhúzod az árnyékokat, szebben mintha a gép csinálná. Ebben a szenzorban pont alul, a sötét tónusok felől van a legtöbb tartalék, pont erre játszanak a DR módok is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #5318 üzenetére
Valaki linkelte már korábban ezt a kártyát. Nekem a klasszikus EyeFi kártyákkal van tapasztalatom, nem rosszak, de általában lassabbak, mint egy rendes kamerába épített Wi-Fi modul. Természetesen a semminél sokkal jobb.
Gondolkoztam már ilyenen, mert a Fujifilm PC-s kliense botrányosan szar (az Androidost csípem, igaz csak Jpeg-et tud megjeleníteni és másolni, de mobilra/táblagépre másolni amúgy sincs másnak értelme). Nekem olyan kéne, hogy hazaérek és rögtön tolja fel a bekapcsolt PC-re a fotókat. Elvileg a Fujifilm saját megoldása is alkalmas lenne rá, de teljesen szar és lassú (nem a fájlátvitel sebessége lassú, hanem az, hogy minden eddig mentett fotót újra leellenőriz egyesével, hogy megvan-e már és mindegyikről egyesével feldob egy-egy info buborékot, hogy "most elkezdtem ellenőrizni", "most ért véget az ellenőrzés", "ez a fotó már megvan"). Ez néhány száz van ezer fotónál elképesztően idegőrlő.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tegnap megint jelenésem volt egy fotós rendezvényen, ahol sok sok tapogatható gép is kint volt. A Fujifilm standnál rámarkoltam néhány dologra:
- Az X-T1 grafit verzió nagyon vagányul néz ki, sokkal kevésbé feltűnő jelenség, de legalább annyira elegáns, mint az ezüst gépek. De azért ennek a vasnak még mindig a fekete áll a legjobban.
- Az XF 18-135mm WR egy hatalmas nagy és nehéz dög. Egy X-E2-re volt felrakva és egyszerűen túl nagy rá. A zoom gyűrűvel is túl sokat kell fordulni, hogy a kezdőállástól koppig kicsavard (de nem koppan, a végén van egy csillapítás, ami jópofa), ami egy markolat nélküli vázon öngól, mert le kell venned a kezed az objektívről, de a vázat fogva nem elég stabil.
- Az X30 keresője majdnem olyan jó, mint az X-T1-nek. Felbontás, színek, méret, szinte minden stimmel, egy dolgot kivéve: Annál a szürkés, félhomályos, de nem túl sötét fénynél már érezhetően visszaesett a framerate. Az X-T1 vagy az X-E2 még mindig stabilan, nagy sebességgel vetítette a képet ugyanazoknál a fényeknél.
- Az X100T keresője jópofa ebben a kép a képben dologgal, de annyira nem estem hasra a mini EVF-től. Több haszna lenne ha lehetne a helyére egy élő hisztogramot rakni (talán lehet is, ennyire mélyen nem másztam bele).
-
Stauffenberg
nagyúr
Én meg nem értem, hogy a MILC miért csak az apró vázakat jelenti. A 18-135mm egyértelműen az X-T1 számára készült, amit már meg tudsz rendesen markolni (már alapból is, kiegészítő markolattal meg pláne).
De ott van az Olympus E-M1 vagy a Panasonic G és GH sorozat ami szintén markosabb.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz mrmarkus #5382 üzenetére
Ez a videó elvett 11 percet teljesen feleslegesen az életemből. Tök cuki volt, hogy az elején leszögezte, hogy ez nem az X100S fényképezőgép tesztje, hanem a telekonverteré, majd aztán a 11 perces "adásidő" 98%-a szólt a fényképezőgépről és a maradék 2%-ban is igen rövidre fogta, hogy lényegi dolgokról beszéljen.
(#5378) Gondwana: Majd beszámolhatsz az AF sebességről. Egy korai tesztben írtak olyat, hogy lassúvá és bizonytalanná válik az AF ha fel van tekerve.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az X100 összes variánsában is megtalálható 23mm f/2 objektív elég gyengén muzsikál makróban, főleg nyitott rekeszen, amellyel nagyon erősen lágyul a rajzolat.
Ez nem újdonság, például az XC 16-50mm is ilyen, ha a legközelebbi pontra fókuszálsz amit az objektív tud, akkor nagyon ellágyul. Érdekesség: AF mellett nem tud annyira közelre fókuszálni az objektív, mint manuális módban, nem véletlenül, ha csontra betekered a legközelebbi pontra, ott már vállalhatatlan a rajza.
-
Stauffenberg
nagyúr
A fogyasztóvédelmi törvények ma már gyakorlatilag jobban védik a webshopos vásárlókat, mint azokat akik betévednek egy boltba és személyesen vásárolnak. Ilyen tévedések bárhol előfordulnak, személyes vásárlás esetén is lehet, hogy nem azzal mész haza amit rendeltél ha kicsit nem figyelsz oda (ahogy az az ember is tévedhet aki összeállítja a csomagod és átadja a futárnak). Én már mentem haza tök más memóriakártyával mint amit a géphez rendeltem, de csináltam már ilyet HDD-vel is, viszont a sors iróniája, hogy mindkét esetben jobban jártam.
A webshopok ilyen esetben azonnal korrigálják a hibát, mert ha elállsz a vásárlástól (ami törvény adta jogod) az neki sokkal nagyobb veszteség, mint még aznap odaadni a megfelelő terméket a futárnak. Nem szoktak kötekedni. Főleg ha ki sem bontod a csomagot.
(#5404) Fandango: Gratulálok hozzá! A kezelés, menürendszer logikája és hasonlók nekem is furcsán hatottak először, de ma már annyira megszoktam a gép kezelését, hogy szinte már a kezem meghosszabbítása.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pandur99 #5526 üzenetére
Én is hivatalos magyar forgalmazónál vettem a gépet, de egyetlen magyar szó sincs a dobozon, dobozban és a mellékleteken. És nem is ti vagytok az elsők, akik a magyar kézikönyvet hiányoljátok. Nem tudom mit csinál a Fujifilm, de ezért egyébként igen méretes büntetést is kaphat, mivel a magyar fogyasztóvédelmi törvénykönyv előírja, hogy kötelező a magyar nyelvű leírás és használati útmutató (ha nem papíron, legalább elektronikus úton). A magyar Fujifilm weboldal egy nulla, nem csak kézikönyvet nem lehet onnan letölteni, de momentán a firmware letöltési lehetőséget sem találom (az eddigieket is a nemzetközi oldalról töltöttem).
De látszólag létezik a magyarra fordított kézikönyv, nem csak délibáb. Akkor miért nem tudják mellékelni? Számomra ez érthetetlen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz istvan170 #5530 üzenetére
Én biztosan hivatalos kereskedőtől vettem, rendes magyar garancia papírja van a gépnek, nem szürkeimport. Viszont a géphez nincs magyar leírás. A mellékelt CD-t éppen csak megkukkantottam, de nem érdekelt van-e rajta magyar nyelvű manual, mert jó volt nekem az angol is. Majd otthon megnézem ha eszembe jut, belekotrok, hogy ott van-e a magyar PDF.
Ettől függetlenül a weboldaluk gáz. Onnan sem tölthető le kézikönyv, meg a firmware frissítések sem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #5556 üzenetére
Ennyire csodaszámba megy ha valakinél MILC-et látsz? Az én portyázós territóriumom nagyrészt fedésben van a turisták által kedvelt kerületekkel, ázsiai fotósoknál már alig-alig látok DSLR-t, többségük már inkább MILC-el utazik. Sony domináns, de nagyon sok Nikon 1, Olympus (főleg PEN) és Panasonic (GF, G) lóg a nyakukban.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem ismerem Kecskemét turisztikáját, de én Budapest középső kerületeiről beszélek, ahova a turisták többsége koncentrálódik.
Múltkor hajóval mentem haza (Erzsébet híd - Újpest, amíg hajózási szezon van szeretek BKV hajózni), kiültem a tetejére a jó levegőre és leült velem szembe egy kanadai srác egy Sony RX1-el. Látta a kezemben a Fujit és elkezdtünk dumálni. Nem vágta, hogy milyen az az X-A1, mert náluk X-E1/E2, X-T1 és X100 alatt nem is híreznek a hírportálok. Mondta, hogy sokan hülyén néztek rá a kollégái meg haverjai közül, hogy a D700-at lecserélte egy RX1-re. Arról is beszélt, hogy az egyetlen baja az EVF hiánya, van hozzá egy optikai kukucskája, de nem szereti, mert beleakad mindenbe. Venne A7-et, de az már kevésbé kompakt meg nem akar egyebet, csak egy 35mm-es objektívet. Rögtön mondtam neki, hogy nézzen meg egy X100S-t (akkor még nem volt X100T). Kérdezi: "És az full frame?", mondom nem, aztán rögtön csóválta a fejét. Náluk semmit nem szokás komolyan venni Full Frame alatt. De azért megígérte, hogy ha hazaér bérel egy X100S-t pár napra.
Kíváncsi vagyok ez a beszélgetés hogyan zajlott volna ha nem nyugatról jön, hanem mondjuk japánból.
De elég elmenni a Hősök terére, beáll négy busz, leszállnak róla a japán turisták és rögtön felborul az addigi MILC/DSLR arány.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz silmatauki #5567 üzenetére
Így érthető, csak nem tudtam, hogy mi a "rácsodálkozás" oka.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz DonRazzino #5607 üzenetére
Pedig az XF 35mm f1.4 nem egy, hanem több klasszissal jobb objektív, mint az XF 27mm f/2.8 ha csak a képminőséget nézzük. Nagyobb (de így sem vészesen nagy) és AF-ben is kicsit cammogósabb, de a képi világa csak Leica vagy Zeiss mércével mérhető.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
Én nem ismerem ezt az objektívet, de nem dereng, hogy itt annyira lehúzták volna a topikban. Arról van szó csupán, hogy nem lett annyira jó, mint a többi Fujinon objektív. Magasan van a léc, ennyi.
Tölts le teljes felbontású sample anyagokat, ha neked tetszik, megfelel és árban is elérhető, akkor onnantól felesleges mások véleményével és "lehúzós" tesztekkel foglalkozni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mercutio_ #5705 üzenetére
Nekem is ez a nyűgöm, úgy tűnik ebből a körből kimaradnak. Jó nyilván nagy forradalmi változásokra nem számítok (az eddigi 3-4 update is csak bugfix volt meg új objektívek kompatibilitását fejlesztette). De azért az a nyomi Wi-Fi Remote funkció meg a Classic Chrome filmszimuláció jöhetne.
Meg néhány plusz dolgot berakhatnának az Fn gombra programozható funkciók közé, például a Flash Exp. Comp. jól jönne, az kizárólag menüből kotorva érhető el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #5718 üzenetére
Szerintem ahhoz fordulj aki már nem hajlandó többé írni a topikba.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gondwana #5731 üzenetére
Annyira pletykálják a középformátumú Fujifilm vázat/rendszert, hogy szerintem előbb jönne az, mint a jelenlegi vázakhoz egy központi záras objektív. Én a Fujiból egy ilyen Pentax módit simán kinézek, hogy elhagyják a full frame formátumot és APS-C meg MF lesz. Előbbi az utcai-utazós fotósoknak, utóbbi meg műterembe és tájfotósoknak.
Sony 50 mpx CMOS középformátumú szenzor X-Trans II CFA-val, tipikus Fujifilm bőrtónusokkal, nem "vízfestékező" zöldekkel, konkurenciánál olcsóbb, de világklasszis objektívekkel.
Bye-bye Hasselblad és Phase One!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Filmes gép gyűjtemény
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest