Új hozzászólás Aktív témák
-
eattila
csendes tag
válasz BobaHWSW #97549 üzenetére
Bocs, de az valami nagyon más ugrott be
https://www.youtube.com/watch?v=-zHVW7Zy_vg[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
eattila
csendes tag
Némileg szünetel az eső. Tegnap szenzort takarítottam, de attól van rajta sérülés, már látom. Ez van. Nade. Eső után, bodza, meg pipacs, meg helios.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
Ki van ez talalva...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz I02S3F #97545 üzenetére
Fotós csoportomban meg mindenki azért nyíg, hogy miért nem megyünk vidék felé :-D Most jöttem. Mondjuk nekem is már csak statisztikának kellenek, sírjon csak a szája, nem érdekel.
Pest mellett Becse, Rácalmás, fél Duna part, esetleg kicsit lefelé Tőserdő... Ipolynál minden is, Katalinpuszta, satöbbi, de felsorolni is nehéz lesz.
Itt érdekes volt, hogy az erdő teljesen más, mint a többi. Erősen Natura2000, nem a kikopasztott klasszikus Normafa, hanem szép zöld szőnyeg, az útra kidőlt fákat kicsit errébb húzták és kész is, szezonon kívül turista szinte semmi, mert minek jöjjön ide.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #97553 üzenetére
Én is nekifeküdtem a kamillásnak, ha már ennyit autóztam érte. Igaz csak 25 kilométer, de kertek alatti zergebaszta vidéken úgy, hogy havercsajt még összeszedtem a szomszéd faluban... Valami haverja is arrafelé járt, mondom csapódjon hozzánk, az sem baj ha nem fotózik. Erre kiderült, hogy fotós vonatbolond, mellé fizika- és infótanár. Így kerültük meg, de hát ennek a rétnek neki lehetett volna feküdni 1 órára, mire rendesen kiadja. Egy ilyet egyszer kinyomtattok rizspapírra:
-
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #97469 üzenetére
Most elkezdtem olvasni, pár napig eléggé el voltam havazva. Látom közben lett vita is, én már csak megkésve tudok bekapcsolódni.
Nekem alapvetően az a stratégiám, hogy ha meg lehet valamit venni lokálisan értelmes áron, akkor megveszem innen. A lokálisnak többféle rétege van. A svédek és a többi Skandináv állam egyfajta mini unióban van, egy csomó netes boltjuk bár svéd domain alól fut de vagy Dániából vagy Norvégiából szállít. Ha például van a bringámhoz abroncs "innen", akkor inkább azt választom mint egy német boltot. De a német boltban tipikusan sokkal-sokkal nagyobb a választék, szóval nem minden termék esetében megy ez.
Az RC cuccok is vegyesek. Van például norvég bolt, ahonnan már elég sok dolgot rendeltem, ők például a vámot állják bizonyos összeg felett. A rádióm és a vevők hozzá onnan jöttek. De helyi boltból sikerült venni nagyon minőségi antennákat.
A szemüveg annyira durván drága volt akár innen, akár Norvégiából, hogy azt megvettem Kínából. Végső soron úgyis onnan jön minden, egy megállót akkor átugrott.
Almát próbálok lokálisat venni, nem Chiléból, Új-Zélandból (van ilyen, nem viccelek), hanem ha lokálisat.
Ruhát helyi boltból veszek, amit persze Bangladesben varrnak Kínában ujgur koncentrációs táborokból kivezényelt foglyok kényszermunkája révén.
Melóba bringázok, hogy ne pöfögjek feleslegesen a kocsival. De ha belegondolok, akkor ez csak a lokális emissziót csökkenti, mivel a bringa karbantartása valami elképesztően kártékony igazából. A rajta levő alkatrészek magyarosan szólva sz@rt sem bírnak ki. A láncot igazából hetente kell pucoljam én kenjem, aztán havonta le kell mossam rendesen petróleumos zsíroldóval. Utána még újra is kell kenni, amikor már kipárologta magát. Egy csomó papírt elhasználok ezzel (ami ugyan visszaforgatott papír, de akkor is). A hulladékot szelektíven gyűjtöm, de ezeket a termékeket le kell gyártani, meg aztán el is használom őket.
A féket fél évente cserélhetem, a betétek seperc alatt elfogynak egy kocsihoz képest. A féknyergeket állandóan zsírozni kell. A fékfolyadékot 2 évente cserélem, ez kábé ugyanaz, mint autón vagy motoron. A lánc nem sokat bír, pár ezer km után szétnyúlik, ilyenkorra a kazetta és a lánctányér is megadja magát. Most 2 lánccal váltogatva nyomom, így a kazettát és lánctányért nem annyira hirtelen nyírja ki az ember.
A gumik maximum 2 évet bírnak, utána tipikusan kuka. Hiába szelektív, ezt is le kell gyártani, meg szállítani és et cetera, et cetera.
Egyszerűen az van, hogy az "európai" életszínvonal (amit nehéz definiálni, de szerintem mindenki érti, hogy kábé mi a kábé középosztály által megengedhető szint) valami elképesztő logisztikát feltételez a termelés és elosztás oldaláról.
Amiben "a Nyugat" megpróbál példát mutatni az az energia megtakarítása, a vizek védelme, valamint az emisszió csökkentése. De a világ többi része nagyon le van maradva ezzel, ami részben az egész kapitalizmus része is. "Kellenek" olcsó termelő régiók, ahol semmi nem számít és "mindent lehet", aztán utána lehet ártatlanul pislogni, hogy de hát az elektromos jármű az nem füstöl és ezért akármennyit mehetek vele, mert nem szennyez.
Ez egy nagyon nagy színjáték és nincs rá értelmes válaszom, hogy mit kellene vagy mit lehetne helyette csinálni, ami globálisan rendberakná az egészet. Lokálisan és kis léptékben próbálok nem feleslegesen rombolni mindent magam körül, de látom, hogy a nagy tömeg nem jó irányba megy.
És nem tudom, hogy az unokáim miben fognak felnőni, mert azzal nagyon nem "mentem meg őket", hogy vízszintes esőben bringával megyek vásárolni az ekológikusan tartott svéd tehenek tejét.
Senkit nem akarok megbántani, meg a vitát sem akarom elmérgesíteni, csak próbáltam reflektálni.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #97488 üzenetére
Amugy vicc kedveert, nem amugy mostanaban vetodott fel, hogy az akkulban hasznalt anyagok es gyartas miatt lehet, hogy az elektromos auto hosszutavon karosabb?
Polestar elkezdte publikálni a jelenlegi járművük karbon lábnyomát, van egy riport is. Más OEM-eket is bíztatnak, hogy kövessék őket.
-
npera
újonc
Nova, Blueboi, skubizzátok 9:05-től Kabab repülését. Megtépi a kwadot a parkban jól.
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #97552 üzenetére
Boba, skubizzad. Schaaf megküldi a MY21 MT-07 gépsárkányt. Ezen az új gépen is gyakori hiba, hogy a kijelző néha homályos lesz, nem tudom mi okozza
-
hobizoli
nagyúr
LOL
haversracek tegnap legyurtek a Speedzone dizel Compact E46 BMW-jet az Euroring 4 orasin egy Puttoval
pedig a RallyCross-s SzaboKrisz23 meg a WTCR-s ZengőMotorsport-s versenyzo Nagy Norbi volt ez egyik safjor a Vályi Pistáék csapataban
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
Ez a másik véglet.
D a mieink:
Ha elég hangosan - esetleg üvöltve - közli a hazánkfia _magyarul_ a szándékát külföldön, akkor előbb-utóbb sikerül elérnie a célját. Ehhez néha hozzáteszi, hogy "nemértedbzdmg?!"
És megismétli még hangosabban.Ilyenkor általában előkerül egy aktuális nyelven tudó hazai.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
BobaHWSW
újonc
Lattam mar
Igen ez uj feature. En is vagok most egy videot es kikene talalni hardware update nelkul van e ilyen.
Uj gumikba beleraktam 400kilometert de eddig nem jonnek be. Csuszos, de lehet meg csak nem jarattam be elegge foleg az oldalat. Dunlop sportmax roadsmart 3 lett vegul.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #97572 üzenetére
Azon gondolkodtam, hogy van a város közepén egy nagy park (Slottskogen a neve), ahol pont lehetne így repülni. Valami nagyon korán reggel, hogy ne az emberek feje magasságában veressek ezerrel. Csak picit nyuszi vagyok, mint McFly, mert ha baj van belőle, akkor nagy baj van vélhetően.
Mondjuk a kis 1S 60-grammossal lehetne, mert alig van hangja.
Lehet egy jó korai szombat reggel kipróbálom, vagy még jobb egy vasárnap, amikor már nincs fociedzésünk. Hmmmmm.....
-
zetor2000
senior tag
The impressive pre-order figures for the F-150 Lightning align with high demand for other electric trucks. An initial batch of 10,000 Hummer Edition 1 reservations reportedly sold out within 10 minutes last year. Meanwhile, in late 2019, Tesla received 250,000 pre-orders for the Cybertruck within five days.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
Juteszembe: Pfizer általánosan elérhető? - Igen
Kivancsi vagyok hogy alakulnak az oltasi szamok, mert szerintem hamarosan elfogynak azok akik hajlandoak beoltatni magukat. Es alig jarunk 5 milla felett.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
Sracok, a kemenyebb nyereg sokkal jobbabb! Koszi a tanacsokat! Ma toltam egy 24-es karikat es sima ugy volt .
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Phülöp #97589 üzenetére
Melóba járós bringára jó lenne. Most dupláztam meg amúgy is az értékét, mivel:
- új hátsó abroncs
- új fékfolyadék elöl-hátul
- új duda (férfiasabb hanggal)Valami hangicsál a hajtóműben, ami nem öröm mondjuk. Tutira nem a pedál, mert azt szétszedtem múltkor és bezsíroztam. Ha a hajtókar csapágy, akkor azt "úgy lenne érdemes" cserélni, hogy teszek bele versenybringás BB-t, meg egy CX hajtóművet. Kinéztem egy 2x10-es hajtóművet, ami kábé olyan áttétel, ami passzol. Igaz, hogy nekem 9-es a kazetta, de talán az nem egy nagy tragédia (9 vs 10 talán váltóméret?)
-
npera
újonc
válasz Grillo #97594 üzenetére
Az ingyenességben nem vagyok biztos, még nem nyomkodtam végig.
Az anyag itt van hozzá. Tele van DJI-cuccokkal név nélkül, ami a racsingos kwadok esetében az anyag nagy részét kapásból irrelevánssá teszi az én felfogásom szerint.
Megnéztem, persze, hogy nem ingyenes...
A kedvencem, hogy ebből is adót csinálnak. Első kiállítása az igazolványnak 800 kredit. Az éves megújítása a licensznek 500 kredit. És a tényleges megújítás költsége (adminisztráció) még 200 kredit.
Szóval gombolják le a pénzt az emberekről, ahol csak lehet.
[ Szerkesztve ]
-
eattila
csendes tag
És még vissza is ültem rá, mert kimentem meglőni ezt:
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Villanyszerelés
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- További aktív témák...