Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
válasz hobizoli #135599 üzenetére
Na, pont ilyen, csak itt nagyobb az átlag, aki azért tanult 5 plusz évet, mert ez akart lenni, és nem azér, mint sokan tanárszakon, hogy nem volt más ötlete. Ott sem azok léptek le először, akik hivatásuknak tartották a pályát, hanem akik annyit néztek, hogy +X pénzért kell-e többet dolgozni, mennyivel többet, stb.
Itt is van, aki úgy gondolkodik, hogy egy hét alatt talál jobban fizetőt, igaz valami multinál lesz valami seniorizé. Én meg ezt akarom csinálni, így közel 20 év után a fizum is több, mint a kezdőké, de nem kérdés, hogy ha menni kell, akkor ez van.
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #135605 üzenetére
Ez sem kevés, de legalább végignéztem most egy csomó banki kivonatot. Mondjuk ha azt kell tippelnem, hogy havi átlagban100 feletti kártyás fizetős tranzakcióm van akkor lehet meglepődök és alámérem.
Ebben még lehet akad némi OMV/SPAR vásárlás és/vagy matrica, mert akadt pár 2x8ezer környéki gyanúsabb tranzakció. Akkor néztem, hogy ahol csak egy nagyobb összeg van abba lehet 1-2 sört, jégkrémet vagy vizet belekerekítettem, de ezek nyilván nem 100ezres összegek.
-
-
zetor2000
senior tag
válasz Jahno #135598 üzenetére
Az, hogy hogyan számolsz az áramszolgáltató felé, az kábé 2 féle lehet:
-átalány, és év végén/év elején leolvassák, a különbözettel lesz valami
-csekkolod a villanyórát, és havonta bejelented (telefonon DTMF kódokkal, vagy internetten bepötyögve), majd év végén/év elején leolvassák, a különbözettel lesz valami.A különbözetet vélhetően vagy elfogyaszthatod, vagy ki kell fizetni. Inkább ez utóbbi szokott lenni, ha már egyszer odaadtad a pénzed, nem látod többet.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #135611 üzenetére
Mi a f.sz bajod van? Atalanyt fizetunk a gazra, evente egyszer olvassak le es egyenlo reszletekben fizetjuk. Igy volt ez a villannyal is mielott napelemet telepitettunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz Jahno #135613 üzenetére
Te beteg vagy bakker. Ennyire meleg van vagy mi? "Átalány elszámolás" - legalabb gugliztal volna egyet, mielott beleallsz egy ilyen hulyesegbe.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #135610 üzenetére
Még egy apró korrekció: nálunk az E-on területen nem olvassák az órát SZEMÉLYESEN, hanem elvileg 20 percenként jelenti az óraállást az óra a vezetéken keresztül. Szóval még évente sem járnak ki fotózni, mert minek? A fogyasztási adatokból kidobja a rendszer (hello big data), ha valamit mókolunk...
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #135616 üzenetére
Shelly EM3 + Home Assistant
(a vízfogyasztás az csak a mosógép által jelentett mennyiség, mert amúgy azt MÉG nem mérem )elektromos autó: igen, más lett volna a matek ha nem céges. Na meg ott jól jön a lízing és egyéb adózási okokból...
100k km-t mentünk ingyen tankolva. Erre persze építeni akkor se lehetett, ma már végképp nem lehet. (mióta beköltöztünk azóta amúgy is csak itthon töltünk)
Elmúlt 7k km-re tankoltam ~1100 kWh-t, ami ~77ezer ft.2 gyerek, kisebbik lassan kezd járni, jövőre támadja már a füvet ő is jobban
a fű pedig lesz még jobb isNekünk a cserélt villanyóra valami rádiós (GSM?) módon kommunikálhat, legalábbis van kis antennája is
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #135623 üzenetére
Hozzank azert jon valaki evente fenykepezni. De olyankor gondolom nemcsak az oraallast nezik hanem a plombakat is. De szereltek kis pocokantennat meg elvileg van valami sim kartya az oraban. Es persze online elerheto az osszes adat (talan negyedoras bontasban),
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Bujdy81
csendes tag
Na, akkor egy kis kalkuláció, megpróbálom osszefoglalni, hogy én hogyan gondolkodtam:
Nekünk cégünk van, abba jön a bevétel, amit le kell adózni. Tehát ha én kiállítok egy számlát 100 Ft+ÁFA összegről, akkor az nettó 100 Ft bevétel (a vevő 127 Ft-ot utal, de simán lehet, hogy aktiválja a teljesítésem és akkor levonhatja az ÁFA-t, de ez engem nem érint). Abból TAO, HIPA, osztalék, stb. után marad 72-77 Ft. Vannak fix értékek az adózásban, meg vannak százalékosak, minél nagyobb a bevétel, annál közelebb vagyunk a 72%-hoz. Én ökölszabályként 75%-kal számolok.
Tehát 100 Ft+ÁFA bevételből Bujdy-nak, mint a cég tulaj magánszemélynek marad a zsebében 75 Ft. Lehet adót csalni, optimalizálni, költséget növelni, de maradjunk a szabályos keretek között! Ezt azért írtam le, mert ez a 75% jelentősen befolyásolja a matekot!
Szóval:
Évi hány km-t megy a kocsi? Milyen értékű másik autót váltana ki (alternatív költség a közgazdaságtanban)? Mit lehet vele spórolni, mik az extra költségei egy opciónak egy "bázishoz" viszonyítva?Az én premisszáim:
- egy kb. 5 millió Ft-os használt autó az alternatíva, melyet 5 évig használnék, eladnám, majd vennék egy másik, kb. (mai áron) 5 milliós használt autót.
- mivel sokat megy a kocsi, dízelben gondolkodom az alternatíva esetén.
- historikus adatok alapján úgy számoltam, hogy az üzemanyag ára reál értékben, trendszerűen nem emelkedik.
- reál költségekkel számoltam, igyekeztem mindennek jelenértéket számolni.
- 15%-nak vettem az ÉCS faktort, tehát azt vettem, hogy egy autó egy év múlva a mostani árának 85%-át éri. Mivel az alternatív opció egy használt autó, ezért az "újkori" ÉCS-től eltekintettem, a Teslát 10 évig tervezem tartani, ezért úgy voltam vele, hogy 10 év alatt "kisimul" az ÉCS görbe és ott is jó az átlag 15%.
- évi 20-25-30 ezer km-es futásra végeztem el a számolást.
- 8-10-12 éves megtartásra végeztem el a számolást.
- Teslát cégre veszem, mert KKV kedvezmény, ÁFA leírhatása a nyílt végű pénzügyi lízing miatt, stb.
- dízelt magánszemélyre kellene venni, mert a cégautó adó (évi kb. fél millió Ft) borítja a matekot.
- dízelnél 600 Ft-os árral számoltam még.
- dízelnél 7 l/100 km-es fogyasztással számoltam a korábbi tapasztalatok alapján.
- Teslánál 15 Ft/kWh-s átlag áramárral számoltam, mert valamennyit töltjük SUC-on, amikor pl. nyaralunk.
- A dízelnél csak 30.000 km-enként számoltam egy 60.000 Ft-os szervízt, azzal nem számoltam, hogy ha turbó, bármi meghal, felteszem, hogy az kb. annyi, mint a Tesla valós szerviz költsége (jó eséllyel ezzel a dízel felé "csaltam" kicsit).
- a Tesla esetén felvettem két drágító tételt: brutál nagy a Casco rá, illetve sokkal jobban eszi a gumit, mint egy hagyományos autó. Előbbire évi 300.000 Ft plusz számoltam, utóbbira 60.000 km alatt két szett, azaz 2x300.000 Ft gumit néztem (255-ös, 19-es gumi nem olcsó).A bemenő paraméterek alapján kijön, hogy a 3x3-as mátrixban mekkora az a Ft összeg, amit racionális most kifizetni egy új Teslára a dízel alternatívájaként. Ha ennél olcsóbb a Tesla, akkor megéri megvenni, hanem, akkor nem.
Nekem ez jött ki:
Tehát évi 20-25 ezer km esetén 8 évre még nem éri meg, sőt, évi 20 km km esetén még 10 évre sem éri meg tartani a Teslát (21.154.900 Ft-os árral számoltam, mert anno annyi volt a kék színű, vonóhorgos Model Y)
Nekünk az évi 30k km sor van, sőt, lehet, hogy több, tehát 8 évre is megéri megvenni.
Hogy miért jobb cégre, azt a kövi posztban szedem össze,, maradjanak velünk!
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #135628 üzenetére
De, ugy tudom a juzernek is elerheto, a napelemes topikban leirtak hova kell regisztralni hogy elerd a portalt. Nekem amugy egy ilyen van a P1-portra dugva, az eleg: Smart Meter WiFi Gateway - persze ehhez kell egy kicsit programozni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #135627 üzenetére
igen, még Home Assistant se feltétlen kell, a Shelly saját felületén is egész jó (letölthető, órás felbontású) log van.
Igen ott a másik lehetőség a P1 portos cuccok, az nem tudom ahhoz mi kell.
Meg elvileg Eonnál regisztrálva online lehet nézni mit jelent az óra, de nem tudom az mit mutat, még nem regisztráltam.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Bujdy81 #135626 üzenetére
Miért éri meg cégre venni a kocsit itthon?
1) nyílt végű pénzügyi lízing esetén csak a magán használatra eső ÁFA fizetendő. A NAV vélelmezi, hogy 50%-ban használja a user magán célre, tehát az ÁFA 50%-a visszaigényelhető. A kezdő részlet és a havi részlet esetén is. A maradványérték esetén nem. De ha pl. 50% a kezdő, és 10% a maradványérték egy 4 éves lízing esetén, akkor a 27% ÁFA felének a 90%-a megnyerhető, azaz a teljes vételár kb- 9.57%-a
2) a lízing kamatát le lehet vonni a TAO-ból, maximum a TAO 70%-áig, ha KKV vagy, tehát kb. ingyen hitelre veszed a kocsit.
3) a Teslára valamiért gigászi a Casco. Kb. évi 500.000 Ft. Viszont ha olyan a lízing konstrukció, hogy benne van a Casco is, akkor azt a lízingcég csak a kamatrészben tudja kiszámlázni, onnantól pedig ugrunk a kettes pontra, a lízing ideje alatt ingyen van a Casco is. 4 éves lízing esetén egy is kb. 2 millió Ft előny.Ha a másik oldalról nézzük a dolgot: A Tesla ára volt 21.154.900 Ft, abból az ÁFA kedvezmény összege 2.023.874 Ft, marad 19.131.026 Ft.
Viszont ez a cég pénze, nem az enyém! Ha ezt leadózom, hogy legálisan az enyém legyen, akkor marad 75%-a, tehát nekem, magánszemélyként 19.131.026x0.75=14.348.269 Ft-tal lenne több a zsebemben, ha nem venném meg a Teslát.
Na, 300.000 km alatt, 7 literes gázolajjal, a mostani, 650 Ft-os literenként árral számolva 13.650.000 Ft-ot költök CSAK gázolajra...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #135633 üzenetére
Igen, én viszont ehhez buta vagyok, úgyhogy én csak azt tudom, hogy mennyit mentem és mennyit tankoltam. Onnan az A/B=C képletet használom és az jön ki, hogy 7.
Tudom, hogy a dízel valójában 4.5 litert eszik százon, ha két T-72-es van a tréleren és még tetőbox is van, de inkább maradok a saját mérésnél...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Vodike #135637 üzenetére
Ez honnan kap áramot? Mert a P1 portom a plombált dobozban van, szóval jó lenne, ha nem kellene havonta hívni az Eont, hogy nyissák ki egy elemcserére...
Ja, jól látom a P1 portról veszi le az áramot?
Szerk.: még egy kérdés: ez archiv adatot is kiad, vagy csak az install utánit tudja kinyerni?
[ Szerkesztve ]
-
Sipi-
tag
válasz Samott #135625 üzenetére
Villanyóránk plombája évek óta le van esve a csavarokról. Egyszer bejelentettem, küldtek egy részeg fickót (tényleg bűzlőtt a piaszagtól), aki nem hozott új műanyag dugót a csavarfejekre. Valamit tákolt, ami persze 1-2 hónap múlva újra leesett.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
npera
újonc
A Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal állapota ugyanis annyira leromlott, hogy a 140 km/órás pályasebesség helyett ideiglenesen 100 km/órára korlátozzák a megengedett sebességet a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 (!) kilométeres szakaszon, erősítette meg a HVG információját a MÁV.
és
A Közlekedő Tömeg egyesület a Facebookon reagált a MÁV közleményére, szerintük „a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton “talpfákhoz” rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egyszerűen elporladtak”.
-
-NoVa-
őstag
válasz hobizoli #135644 üzenetére
De hát az olcsó, már csak vagy 2 stadion hiányzik hozzá (mintha az előző pár tucatot amúgy kértük volna). Meg lebonyolítani. Meg eltakarítani. Aztán lehet mutogatni, hogy drága volt, de megcsináltuk. Azért nincs pénz lóvéra.
Mindeközben a gyerekkórházban meg a szobákban a konnektorok le vannak ragasztva, mert drága a villany, ne ott töltsék a telefonjaikat a népek, mert azt már nem tudják kifizetni.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz qnadam #135600 üzenetére
Mire készen lesz addigra alighanem jó lesz. De a fejlesztést eltolták egy olyan irányba, amikor egy projekt el kellene készüljön mondjuk most (absztahálok), de késik mondjuk másfél-két évet. De a következő projekt ettől nem tolódik el ennyivel, hanem ugyanúgy kellene rajta dolgozni. De egy adott mennyiségű SW és HW ember nem tud dupla annyi melót csinálni huzamosabb ideig, így a következő projekt tele lesz ideiglenes megoldásokkal.
Amíg megy a tűzoltás a "mostani" projekten, addig a következő és az utána jövő még koncepciós fázisban levő következő-következő projekten sem fut a meló jelentős mértékben. Az eredmény az lesz, hogy mire az első projektet végre rendbe rakjuk kábé másfél évvel a már másfél évet csúszott tömeggyártás kezdete után, addigra az addigra aktuális projekt kábé tűzoltás fázisba kerül.
Gyakorlatilag 1-1,5 projekttel el van maradva a fejlesztés, állandó tűzoltás és totál kiégett fejlesztők az eredmény. Amire a vevők ténylegesen kézhez kapják addigra valamennyire rendbe lesz szedve, de az állomány közben vért ízzad és kötélként húzza maga után a beleit.
Azok a modellek amik jönnek teljesen kívül esnek az európai átlag fizetéséből, ezek már csak céges kocsiként és nagyon pénzes felső-közép feletti szinten futnak majd. Amikor 1,2M SEK egy "családi" autó, akkor nálam az már nem családi autó.
Most irtják ki a kombikat mindenhonnan szinte, már csak SUV lesz pár piac kivételével, mert azt drágábban lehet adni.
Mondjuk úgy, hogy ez már nem az a Volvo aminél régen dolgoztam, elpattant pár húr. Nem akarom teljesen leírni a márkát, mert biztos lesznek mér használható kocsik, de ez a mostani fejlesztési processz teljesen embertelen és agyhalott.
-
npera
újonc
Phülöp, van valami üzeneted neked is, valamit nyomjál meg valahol
-
zetor2000
senior tag
válasz Sipi- #135610 üzenetére
Nekem ez jelenik meg, ha érdekelne:
Hogy ez nekik hogy jön össze, azt nem tudom. Ha megnyom benn egy gombot, és az óra dob neki egy állást, vagy kijön a paraszt fotózni, nekem mindegy. De a "leolvasás" nekem az, hogy kinyitja a villanyóraszekrényt a folyosón, azt csekkolja az állást. Mondjuk ezért valóban drága tartani a parasztot, mert sokat nem olvasna, hanem mászkálna házról házra...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- Nők, nőügyek (18+)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Motoros topic
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Facebook és Messenger
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- HP Elitebook 820 G3 (6.gen i7, 512 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- NuPrime DAC-9 XLR kimenetű, távos DAC/Előfok eladó - USB PCM384k-DSD256-AKM AK4490EQ ! - XMOS USB
- HP Probook 450 G6 (8 th.gen i5, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- iPad mini 6 64GB wifi+ cellular 2025.10.14. Apple garancia
- HP Probook 440 G5 (8 th.gen i5, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest