Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Jahno
őstag
2es villamos elég fasza romantikus kaland csoportos szaunával.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #135391 üzenetére
Úristen, én ettől besírnék. Iskola 450 méter gyalog, ugyanennyi bringával. Kocsival majdnem 10 km, mert meg kell kerülni a falut. Sosem megyünk oda kocsival értelemszerűen.
Edzés vagy 2 km bringával vagy kocsival ha nagyon durva idő van. Másik edzés 10 km kocsival vagy 6 km bringával uszodától függően.
Iroda 10 km kocsival, 10 km bringával. Bringával járok. Bolt 1100 méter kisbolt esetén, 4 km LIDL esetén.
Nekem itt már nem a hajtáslánc elvével van gondom, hanem hogy ennyit "kell" menni ahhoz hogy bármit lehessen csinálni. Akkor a kocsibal éli le fél életét az ember. Ezek azok az idők, amik sosem jönnek vissza sajnos.
Az életem egy részét másfél óra BKV menettel (egy irányba) éltem le, soha többet ilyet.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #135397 üzenetére
A svédeknél annyi a gebasz, hogy a sötétzöld vezetés által kezelt erőműveket gyakorlatilag szabotálják (hiba történik a kezelés során) és utána hetekig vagy hónapokig karbantartás van. Egész télen állt az egyik hibás kezelés miatt. Ezt én munkatáborral díjaznám, amikor gyakorlatilag hanyagságból szabotálják a nemzetgazdasági érdekeket szolgáló infrastrukturális szolgáltatásokat.
A gerinchálózat alul van méretezve eleve, elhanyagolták a karbatartását (a nemzet gázszerelői itt is), majd a lekapcsolt atomerőművek miatt a szélerőművekkel nem tudják kiegyensúlyozni a hálózatot. Így nem marad exportra széltől függően.
Szóval van itt baj.
Most azzal nyugtatják magukat, hogy rekord alacsony az ár, mivel nyáron alig van fogyasztás ugyebár. 20 cent körül van a kWh. Majd lesz egy 10 SEK körül télen megint, amikor újra kevés lesz minden és majd égetik az óránként 72 tonna nyersolajat, hogy kipótolják a hiányzó erőműveket.
A sötétzöld ország....
-
Phülöp
addikt
válasz npera #135404 üzenetére
volt olyan is pár hete: mínuszos volt az áram, még akkor is, amikor rászámoltam a szolgáltatói sarcot
rendszerhasználati díjat meg hadd ne fizessek már azért, hogy betáplálok a rendszerbeA Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz Phülöp #135407 üzenetére
Néztünk házakat városon kívül, Stenungsund környékén. Jó olcsó minden, de cserébe mindenhez IS kocsi kell. A vonatok lehetetlen időpontokban mennek a hagyományos munkajáratokon túl, egy moziba menés is csak kocsival megy már kora este is. Vásárlás csak kocsival, iskola csak kocsival, edzések csak kocsival. És jelentős távolságok.
Melóba 1 óra felett lenne az út, ha nincs baleset. De van gyakran. És itt kezd hirtelen az olcsó lakhatás nagyon drága lenni, amikor kábé 3 óra megy el egy nap az életedből, hogy melóba járj. A kocsiban öregszel meg, közben a sok agresszív "sofőr" pedig pengeti az idegeidet.
-
Phülöp
addikt
válasz npera #135409 üzenetére
nekem 2x40 perc a meló, hazafelé be tudok vásárolni napi dolgokat
hétvégén azért beatózunk a faluba nagybevásárolnivonat nincs a környéken, ellenben a falu rettenet mód épül kifele, komplett lakótelepet húztak az innenső végére - aztán hogy majd hogy adják el ezeket az ingatlanokat, az más kérdés, pang a piac
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
őstag
válasz npera #135405 üzenetére
Felénk meg a szolgáltatók nem bírták követni a napelemtelepítési hullámot, amibe mindenki beleugrott, aztán dől-borul minden, paraszt meg nyilván nem érti, hogy hol a fizikai meg egyéb határ. Ahogy nézem lassan utolérik magukat, de még 1-2 évig biztos megy a makettkedés ezzel a visszatáplálósdival. Utána meg fél Európa agyfaszt kap, mert mindig mindenhol csak túltermelés lesz.
Itt most ugye az van, hogy az egész utca hirtelen bevásárolt, emihez a sarki trafókat kell bővíteni/modernizálni. Ez nem két perc és nem 5 fillér. Cserébe rinyálnak, hogy odlják meg, de ne legyen karbantartás meg áramszünet mert soha senkinek semmi nem jó. Aztán magyarázhatjuk, hogy KÖFre egyszerűbb egy nagy farmmal betermelni és teherelosztani az országba, mint KIFnél bohóckodni trafókörzeten belül, mikor mindenki csak termel. 5 évvel ezelőtt magyaráztuk már Tumorral itt-ott, most szembesülnek vele és meglepődünk.
-
npera
újonc
Hétfő...
-
npera
újonc
válasz Jahno #135412 üzenetére
Itt annyira megjósolhatatlan az áram ára, hogy kábé esélytelen bármiféle megtérülést tervezni. Akksi nélkül itt is keresztbeszopatnak az oda-vissza használati díjjal. 2-3 Tesla Powerwall esetén már el lehet tárolni értelmes időre a napi áramot és egy komolyabb méretű BEV-et is tölteni vagy napokig hajtani a szaunát napról kábé. Csak az ára sosem jön be, vagyis bőven 10 év felett, amire leamortizálódik az egész. Volatilis minden.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz npera #135403 üzenetére
Ma 81 km ment a kocsiba, mert egy kör reggel, egy délután, plusz este egy ad-hoc bevásárlás. Igen, ez eléggé sok km, ezért próbálom maximalizálni a tempót, hogy minimalizáljam az időt!
Amúgy mikor átrakom Chill módból Normálba, akkor nagylánynak már ösztönösen vigyorra áll a szája. Bár ritkán használom, de akkor nekem is jól esik!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Phülöp #135408 üzenetére
"rendszerhasználati díjat meg hadd ne fizessek már azért, hogy betáplálok a rendszerbe"
Bevallom, ezt nem értem. Az áram megy A-ból B-be. Van egy termelő és egy fogyasztó. Vagy a termelő fizeti a rendszerhasználati díjat, vagy a fogyasztó. Tehát vagy akkor fizeted, amikor fogyasztasz, vagy akkor, amikor termelsz. A kettő együtt nem megy...
-
-
Jahno
őstag
válasz npera #135414 üzenetére
Itt most azt sem tudom mennyi havi kw/h fogyasztás alatt k. occsó, felette csak közepesen nem drága. Közületeket ész nélkül megtolták a tarifát, de évek óta megy ez a szórakozás, csak most csúcsosodott ki. Aránytalanul eltolták az egészet, nyilván ez is közrejátszik abban, hogy szolgáltatások drágák lettek ésatöbbi. Aztán csodálkozunk, hogy drága a kenyér, közben azt sem tudjuk merre vagyunk arccal előre, csak gonoszprüsszel...
Nálam a szervereknél valamikor 5+ éve kezdődött, hogy finoman emeltek, vagy adtak ajánlatot, előző pár év úgy borult el, hogy néha a jövő heti árfekvést sem tudták előre megmondani, aztán rákúrtak 200%ot az előző évi 150%os emelésre, meg összevissza.
Aztán Kormányinfón meg verjük a nyálunkat, hogy megoldottuk, minden rendben
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #135419 üzenetére
Ez felénk talán igaz. De amikor a finnek nem veszik át / "fillérekért" veszik át tőled, akkor nem éppen ekkora a megtérülési idő. Meg télen, amikor 40cm hó van rajta, és nem termel semmit 4...6 hónapig, az is "vicces". Azaz a megtérülési idő nem a hazai 5...7év, hanem kicsit több.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
Phülöp
addikt
válasz Bujdy81 #135417 üzenetére
Teljesen nem értem a rendszert. A legújabb számlán csak a termelés volt, az előtte lévőn viszont a termelés értékével megegyező "egyéb költségek" kinullázták az egyenleget. A "rendszerhasznalati díj" nem a legpontosabb kifejezés egyébként, de tán az van a legközelebb hozzá, hiszen a drótért fizetek. Valószínűleg irányfüggetlenül. Vagy nemtom. A júniusi számla nullás lett, a szolgáltató meg nem igazán kommunikál.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz Bujdy81 #135424 üzenetére
Bár így lenne.
A lecsúszó havat a hófogó megakasztja, onnantól csak gyűlik, még ha csúszik is.
A havat megbontani esélytelen - lentről nem hozzáférhető, télen meg nem annyira életbiztosítás a tetőn mászkálni.
Az olvadás jó lenne, de az csak a tél legelején és a legvégén opció.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
Mindeközben Argentínában:
Tidal account okán
"We would like to provide you with an important update regarding the acceptance of payment cards in light of recent changes in the handling of Argentine Peso (ARS) currency exchange by Visa and Mastercard. As a result of these changes, our payment processor will now only accept cards issued by Argentine banks for the foreseeable future. This includes both Visa and Mastercard. “
Engem mondjuk pont nem érint, de.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Sipi-
tag
Tegnap feleségem kirpóbált egy SUP-ot... Jövőre lehet venni kell
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #135434 üzenetére
Nekem az a fura, hogy egy ekkora hajócsavar ~30-40 méterrel a vízszint alatt van, ha nem mélyebbe.n. A kis vitorlás meg a felszín közelében, kábé 1-2 métert ha merül. Nem látni tőkesúlyt a vitorlás alján, szóval lehet, hogy nincs is neki, akkor a merülése szvsz minimális. És akkor az árbóca van kettétörve, ami meg a felszín felett van, 5-8 méterre. Ez akkor hogyan kerül a nagy hajócsavar közelébe, hogy be tudná kapni? Ráadásul azon az oldalon, ahol a vizet tolja ki maga alól.
Ha elölről ment volna át a nagyhajó a vitorláson, akkor nem látjuk ennyire egyben. Ha hátrafele menetben volt a nagyhajó, és épp úgy, akkor is eléggé necces, hogy pont így állna meg egy hajócsavar, aminek akkora nyomatéka van, hogy egy ilyen hajót sz*rrá roppantson. 40 méterre a víz alatt...
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
jól látom, hogy velencei tavi térkép van?
Az utóbbi hetekben kimaradtam innen, egyszerűen nem győzöm olvasni, ami jó is rossz is, mert sokszor hiányzik a topic. -
hobizoli
nagyúr
Itt vagyunk timisoara-n a csiki beer house-ban, 25 perc utan kihoztak a kezdokort.... nem sietnek
Pia+etlap csak romanul van, de meg a etlapon a QR kodos weboldalukon is, mikozben ott virit alul csikisor.hu szovegKet Toyota CHR Hybrid-l vagyunk
bőőőg a motor, de nem megy, kb mintha csuszna a kuplung benne, vmi CVT-s kotlák....egy kesz siralom....ezert vki komolyan meg penzt is ad?
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #135444 üzenetére
Mi asszem legtöbbet az Alba Regia étteremben várakoztunk, hogy étlapot kapjunk. ~15 perc. Aztán haver hátrament egy pulthoz , azt hozott önerőből. Mellénk beült egy soktagú család, ott jó hangosan felborult egy roller. Erre se jött elő penszér.
Fogtuk magunkat, azt átmentünk a 100 méterrel arrébb lévő Rege presszóba (vagy mi...) aztán ott kérni kell a pultnál, de 2 percen belül kijött a rendelés.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #135444 üzenetére
Vadonat új CH-R vagy pár éves? Mert az újakban ha olyan a váltó, mint a Corollában MY20 óta, akkor az nem béget, hanem a gázpedált modulálva beáll egy fordulatra és ott tartja. A régi az felment 5000/min körülre picit is erősebb gázra és ott bégetett.
Én imádom a miénket, teljesen jól lehet modulálni a gyorsulást és alig van valami hangja. 2500/min körül már jól gyorsul, ott már nem én tartom fel a forgalmat egyáltalán. 3000-3500/min körül pedig hipertérugrás (nem ) helyett tisztességes gyorsulás némi hang árán.
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest