Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz eattila #127150 üzenetére
Plane hogy: "Svédországban a december 1. és március 31. közötti időszakban a felsorolt jelölések egyikével ellátott téli abroncsot kell használni: 'M&S', 'MS', 'M.S', 'M+S', 'M-s' vagy 'Mud and Snow'. A felszerelt abroncsok profilmélységének min. 3 milliméteresnek kell lennie."
Tehat vagy teli vagy negyevszakos gumi kotelezo telen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
eattila
csendes tag
Egyetértek. De az mar ott nyugat. Lehet azert
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Grillo
senior tag
válasz fatpingvin #127156 üzenetére
Nem láttam már vagy 20 éve, de nekem sem hiányzik. Gyerekek látták, de nem fogta meg őket.
Most Narniát néztünk, meg nagyon nyúznak a Jurrasic World miatt, Lego feldolgozásban látták milliószor, meg van egy rajzfilmsorozat is, úgyhogy délután esélyes, bár gondolkodom az eredeti Jurassic Parkon, de az kissé horrorsabb volt emlékeim szerint, mint a mostani jóval bugyutább részek. -
Samott
addikt
válasz fatpingvin #127156 üzenetére
En imadom, nincs karacsony Kevin nelkul. Vagyis hat inkabb Harry es Marv nelkul.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
Szerintem egyszer jó volt az a film - akár a trilógia, de hogy minden karácsonykor ez menjen, szerintem sok. Ahogy a Bud Spencer / Terence Hill is, bár ezek ketten azért jóval több filmet csináltak, mint Kevines van.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Phülöp
addikt
Kiöntöttem fél liter pálinkát a mosogatóba. Valahol van még másik fél liter is, azt majd holnap.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Phülöp
addikt
válasz Jahno #127164 üzenetére
Erre az volt írva, hogy kéxőlő, és vmi nagyon félremehetett a születésekor.
Van még fél liter őszi a felső polcról meg 1L egyéb, de vállalható. Tegnap már konzultáltam az otthoniakkal az utánpótlás okán.
Van mindenféle sz.r is itthon: 2 üveg konyak, 2 üveg Tátratea (52) meg egy 80-as Stroh - ezek úgy estek be ajándékként, mintha innánk ilyesmit...A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
npera
újonc
válasz Samott #127149 üzenetére
Várjál, mert még nincs vége a történetnek. Malmőben a kikötőben kellett volna felvarázsolni rá a vonóhorgot. És nem varázsolódott fel. Így amikor a kereskedés megkapta a kocsit, akkor volt nagy huhogás. A kereskedő égett, mint a Reichstag. Mondta, hogy ha akút kell vonóhorog, akkor kapok egy Hiluxot prontó (!) és azzal tudok vonni.
Amint megjön ide a városba a vonóhorog szett, akkor foglalunk időt és ha akarom, akkor ő személyesen viszi el és hozza vissza a kocsit.
A téligumi nekem nem volt gond, de a városban többeknek is. Egy BMW szétcsapta magát a gyorsforgalmin. Teherautók borultak be az árokba, meg buszok csúsztak be mindenféle helyekre. Én egyenletesen haladva és rugdosva a pedálokat simán odaértem a gumishoz, ott felrittyentették a jó halk téli papucsokat, aztán békesség.
Volt nekik téligumis akciójuk, de csak lízinges kocsikra és a kereskedő srác mondta, hogy ne bánjam, hogy én nem vettem részt benne, mert nem túl jó gumik voltak a kínálatban.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #127165 üzenetére
A konyak véleményes (amilyen gyakran iszom...), a Tatratea fogyasztható (saját tapasztalás), a Stroh meg olyan, hogy teába / üdítőbe / koktélba bekeverve, fagylaltra öntve kicsit (?) vagy süteményekbe aroma helyett. Ez asszem nem is "normáis" rum, mert erős. A hátulján is van egy ajánló, meg egy felirat, hogy közvetlen ne öntsd magadba. Nincs rossz íze, de hamar vége a napnak, ha nincs mellé valami más. Megfázásra is jó lehet, akkor forrón 1/3 rum 2/3 tea (én ilyenkor a fekete teára szavazok), citrom, cukor vagy méz, fekvés / fotelban gubbasztás, azt 2-3 dózis után enyhül a tünet.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Phülöp #127165 üzenetére
"Kiöntöttem fél liter pálinkát a mosogatóba. Valahol van még másik fél liter is, azt majd holnap. "
Haver az ilyet gyújtósnak használja. Segít az égés beindításakor.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz eattila #127173 üzenetére
Nem, teljesen hidegen hagy igazából, hogy van-e rajta vonóhorog most (!) vagy mondjuk 2 hét múlva. Ha 1-2 héten belül felrakják, akkor ugyanolyan boldog leszek vele.
A téli gumi is jobb nekem máshonnan beszerezve, mert akkor tudok jó nedves tapadású és csendes gumit választani. Szóval az sem gond.
A közelező tartozékok benne vannak. Még veszek bele egy jó extra elsősegélyes dobozt, gumijavítót, pár gumipókot, gaffa téjpet, meg egy jó kést és egy csomó szemeteszsákot. Meg nedves törlőkendőt, mivel a gyerekek is utaznak majd benne.....
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #127177 üzenetére
Kell még bele ezüst színű kacsaszalag, 100 db gyorskötöző, és egy vödrös sziló. Ezekkel kábé minden megoldható, amit gyorsan meg kell. Esetleg egy Victorinox zsebkés is mehet bele. Én egy multitool-t használok, mint edc, ez kicsit nehéz, de a verda elsősegélyes dobozában elfér.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
eattila
csendes tag
válasz npera #127177 üzenetére
Értem. Csak a vonsára reflektáltam Engem mondjuk a tény b_szna fel, hogy meg lett véve, meg kifizetve is gondolom, aztán nincs benne aminek kéne. Mert ez jobb esetben hanyagság, rossz esetben emg belesz_rás. De az jó, hogy Téged az ilyesmi nem bánt Nyugodtabb az életed
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz Sipi- #127180 üzenetére
He-he, villámrivjú
Beülni nehezebb, de ez az én hibám, túl nagy és nem hajlékony vagyok. Benne ülni már kényelmes. A fejem elfér, kilátok jól, lábam elfér, pedálokat elérem teljesen jól. Mindent elérek jól.
Az ülés középen szövet, oldalt meg olyan granulálum "műbőr" ami manapság bőr néven fut. Könnyű elfordulni rajta, hogy leverjem a latyakot a lábamról (mint Csollány Szilveszter kitartom a lábamat 90-fokban balra egyenesen, összeverem a cipőtalpat 3x, majd befordítom a csípőmet előre és behúzom a lábam a lábtérbe. Standard skandináv beülés latyak időben).
A kormányt lehet fogni jól, jó a fogása. Az index hangja nagyon tetszik, majd felveszem. Az ablaktörlő és index kapcsolója állati minőségi érzetet ad. A hátsó ablaktörlő egy elfordítható kis végegység a bajuszon, nagyon szépen klattyan a helyére, selymesen puhán.
Az ablaktörlő jól töröl, nem észlelek buta holtteret.
A hajtáslánc elképesztő finoman megy, nincs rángatás, nincs semmi rántás. Puhán siklik álló helyzetből. Még megpróbálom fürkészni a mechanikus 1-es és az utána következő CVT közötti váltást, még csak kábé 40 km-t mentem vele.
Az első tankolás 28 liter volt (volt benne valamennyi) és utána a megtehető táv felment valami 1093 km-re. És szépen apránként számol lefelé belőle. Kíváncsi leszek a tényleges fogyasztásra, írom majd Spritmonitorban.
Van hozzá app, ami elvileg felszinkronizálja a futást (és fogyasztást?) a felhőbe. Ezt még fürkészem.
Az infotainment teljesen új a Versóhoz képest. Már nem DOS-os grafika van, hanem szép finom felbontású cucc. Szépen animált a fogyasztási energiamonitor. A BT muzsika fut jól.
Van külön gomb a lefagyott ablaktörlő felmelegítésére (!!!), meg lehet állítani a fényszóró magasságát is. A fényszórót még tesztelnem kell, eddig csak ömlő esőben és latyakban mentem vele városban, szóval kábé semmit nem tudok mondani. Láttam jól.
A tolatókamera picit több noise reductiont kapott, picit mosottabb a kép. De sötétben is jól látni vele.
Az ülést mechanikusan lehet állítani (!), de le lehet süllyeszteni jó mélyre. Tetszik.
A csomagtér jó nagy. Az akksi az ülés alatt van, a csomagtér alatt van egy extra mélyítő és még egy pótkerék öböl is (!). Pótkerék nincs benne. Szóval oda is lehet pakolni.
Van külön csomagtér árnyékoló és csomagtér leválasztó háló is.
40-ig durván gyorsul, aztán a légellenállás megfogja. Csak viccelek. Még bejáratót, nem nyomtam padlót. Nagyon puhán gyorsul, simán tartja a forgalom ritmusát erős gáz nélkül és teljesen selymesen éred el az 50-et.
Fogok még tesztelni rajta egy csomó mindent, ezzel most el fogom szórakoztatni magam szerintem....
-
npera
újonc
500+ lovas BEV protó latyakos-esős pályán meg tud riszálni padlógázra. Kitartott padlógázra különösen. Blueboi szerintem könnyesedne a romantikától, mivel a szervó leszedálva működik benne, így lehet erősen fogni a kormányt 100 alatt. 100 felett már jó.
Lassan érkező hajtáslác frissítés XC40, C40 és PS2 kaszni alá viszont fájintos közúton. Leggyengébb RWD változattal járok most a héten kábé 75 km-t egy irányban kanyargós erdei utakon és autópályán és nagyon kellemes. Nem túl erős, de elég erős. És fogyasztásban drámai előny a jelenlegi utcán futó változathoz képest. Az valami gyötrelmesen silány sajnos.
-
WiZARD
addikt
válasz npera #127184 üzenetére
Ha lehet ilyet kérdezni/válaszolhatsz, akkor a mostani az mitől ilyen "rossz"?
Mármint hol csúszik el az ilyen, hogy kerül mégis sorozat gyártásba, hisz nyilván ti vagytok leginkább tisztában a "jóságával"?
vásárolt cucc és csak ez van? hibás fejlesztési irány és már túl sok lé ment bele, muszáj gyártani? stb?[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz WiZARD #127185 üzenetére
Full story nem közölhető, de tudok absztrahálni.
:fikció ON:
Ha egy új platformot / hajtásláncot tervezel, akkor a felső vezetőség kiadja az ukázt, hogy mit akarnak elérni nagy vonalakban. Erre az attribute leaderek és az architektek elkezdenek követelményeket megfogalmazni, amik lehetőleg egy koherens egész alkotnak. Ha hagyják őket békében dolgozni, akkor többnyire értelmes dolgok szoktak kijönni belőle, ezek ugyanis nagyon nem hülye emberek.
Ha a felső vezetőség közben a kiadott cél elkezdi moving targetté konvertálni, aztán bepánikol, hogy egy meg nem nevezett benchmark gyártó (neked ilyen van, he-he) terméke alighanem jobban gyorsul, kevesebbet fogyaszt és könnyebb is, aztán kiadja az ukázt, hogy akkor őket kell megverni, akkor az komplikálja a dolgokat.
Főleg ha szintén a legfelső vezetőség parancsára egy elkefélt formatervet erőltetnek, ami kábé egy istálló Cd-értékét hozza. Mivel elég resourcot sem allokálnak, ezért esélytelen saját elektromágneses dizájnt alkotni, hanem vesznek egy motort valakitől, egy invertert mástól, aztán kalibrálják össze jól.
Közben a kocsi legyen szuper biztonságos, de ne használjunk egzotikus anyagokat és processzeket, így marad az acél. És az egészet erőltessük bele egy ICE-platformba. Közben változtassuk meg a target attributest kábé 3x a program során és legfőképp ne adjunk alá elég SW-erőforrást se.
Ha egy OEM nagyon hülyén akarja csinálni, akkor itt egy fikciós starter pack.
A legjobb, hogy a végén kell egy qrva nagy task force, hogy csináljunk belőle egy jobb hatásfokú cuccot minimális HW- és SW-módosításokkal.
Utólag belátták, hogy veszett fejsze nyele és ebből születik a most következő driveline rifresh, ami már értelmesebb alapokon nyugszik.
:fikció OFF:
-
npera
újonc
Ma mentem a Totoyával. Vásároltam bele dolgokat, ez minimum 50 lóerő plusz:
- gumipók
- gaffa téjp
- átlátszó ragszalag, ha kőfelverődést kapnék
- Mora kés
- szemetes zsák
- behúzó kukacos gumijavító
- kombinált fogóValami piszok jó ahogy siklik a cucc, 40-ig teljesen mágikus. Szerintem az új utazóm 40 lesz ezután, a 40-50-ig tartó gyorsulást felesleges benzinpocsékolásnak ítélem meg...
Amitől lepetéztem, hogy kiírta, hogy van SW-update és lehúzott valamit a mobilomon keresztül a "rádióba". Meg kellett állni, hogy elinduljon az update, de közben működött a kocsi.
Van egy kihívás. A Verso be tudta zárni az ajtót 25 km/h tempónál, ez még nem zárja be. Lehet szégyenszemre el kell olvassam a leírást, mert nem jövök rá.
A parkolás valami kegyetlen egyszerű vele a garázsba. Egyrészt ki lehet látni belőle. Ami nem hátrány. Volvo XC40 és V60 hátrafelé nézetben kábé vak az ember. Borzalom vele parkolni. Ez keskenyebb is, így ahogy be szeretek állni, úgy jobb oldalon van még kábé 5 cm a tükör és a garázs ajtajának kerete között. Bal oldalon meg kábé 10 cm. És látok hátra a tükörben, nem csak a semmit, hanem a kocsi oldalát is, meg a garázst is.
A fényszóró statikus előre (nem kanyarog), de LED-es és elég erős. A távolságit még nem teszteltem, mert városban nehéz. De még nézem.
A dudát sem teszteltem le rendesen, majd szerintem újév reggel 7-kor körbehajtok a falu gettós részén és ott végig dudálni fogok...
-
Phülöp
addikt
#TV sorozatok
Nagyjából a Stranger Things és a Twin Peaks törvénytelen gyereke, spanyol nyelvvel fűszerezve
[SPOILER]
[SPOILER OFF]
[ Szerkesztve ]
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Samott
addikt
válasz ezittketto #127194 üzenetére
Kolleganonek felteptek a hatsoajtot az illatos uton es vittek a taskajat. Zart ajtoval nem ilyen egyszeru.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Phülöp
addikt
válasz ezittketto #127194 üzenetére
Ez volt az egyetlen értékelhető feature a Kia Picanto-ban, amit Hollandiában használtam. Adott egy kis plusz biztonságérzetet, bár ott pont nem volt rá szükség.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Sipi-
tag
Hajrá, a napelem után öljük meg a villanyautózást is!
A Villanyautósok portál idén áprilisban arról írt, hogy percenként 120 forintra emelték a 100 kilowattnál nagyobb teljesítményű, úgynevezett ultratöltés árát a Mobiliti hálózatán, majd novemberben 150 forintra. Jövőre ugyanez 415 forintba fog kerülni percenként, ami közel háromszoros drágulás a jelenlegi árszinthez képest.
A legolcsóbb 22 kilowattos AC-töltési lehetőségért, januártól kilowattóránként minimum 170 vagy akár 375 forintot kérnek majd a Mobiliti oszlopainál, míg a köztes lépcsőfoknak tekinthető, minimum 40, maximum 50 kilowattos AC és DC villámtöltés ára percenként 140-240 forintba fog kerülni a jövő év elejétől.
Mindez a HVG gyors számítása szerint azt jelenti, hogy a kedvező, 16,7 kWh / 100 km fogyasztású Hyundai Kona electric villanyautóval közel 10 liter benzin árának megfelelő összegért tölthetünk majd száz kilométer megtételéhez elegendő elektromos áramot a leglassabb, 22 kilowattos Mobiliti oszlopoknál.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz ezittketto #127194 üzenetére
Attól függ hol laksz. Vannak városok, ahol nagyon is ajánlott zárva tartani minden ajtót. Angliában az ablakot sem húzod le, mert ugye vannak az arcba savat locsoló tolvajok.
Ahol én lakom savat még nem locsolnak, de az ajtót jó csukva tartani. Nyugat.....
-
Samott
addikt
Igy kene jatszani a focit, es akkor meg neznem is.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Alkoholista nevelde
- Mobil flották
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar