Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Munkas

    aktív tag

    Ezt a részét elrontották (vagy csak vártam többet a játéktól). Hajdan a C=64-en, napokig kellett játszani, hogy jusson pénz több árura esetleg jobb fegyverekre. Ezt meg elkezdtem tegnapelőtt, és már a harmadik közepesen felszerelt űrhajó áll a garázsban. Gondolkozni se kellett hozzá, mert a küldetések adták magukat. Mivel sematikusak, kb. fél nap alatt kiderült, hogy melyikek hozzák időarányosan a legtöbb bevételt. Még a harcokban is bejön ugyanaz a séma, csak minden arányosan erősödik.
    Nagyon farmolósra hegyezték ki. Tartok tőle, hogy így unalmas lesz.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz woryz #44145 üzenetére

    Akkor fordul legjobban a hajó, minél jobban a kék sáv közepére esik a sebessége. De nem kell trainingelni. Szerintem nem sokat ér. 6 éve megcsinálták, azóta már sok minden máshogy működik. A kézikönyv szintén. Később úgyis megakadsz, és maradnak gameplayek, redditek, steam fórum és hasonlók. De azoknál is érdemes nézni a dátumot.
    Szerintem hajdan úgy tervezték, hogy klasszikus Elite remake lesz, és lesz idő a pilótfülkében olvasgatni a helpet (ott is sok minden van a"3" gomb alatti menüben). Csak 30 éve nem volt ilyen pörgős a játék: az állomásokon tervezgetni kellett mit, hova miért, útvonalak stb., mert hosszúak és nehezek voltak az utak. Most már ez kb. a „j” gomb nyomkodására egyszerűsödött. A bázisokon egyszerűbb ráállni valamire és azt gyorsan ismételgetni, nem megállni nézelődni mérlegelni, mert annyi idő alatt megy az ember még egy kört. Legalább is az eleje nagyon farmolós lett. Én néha már unom. Persze lehet(ne) minden mást is csinálni, csak az elején meghalni is sokkal könnyebb, és ezt párszor megismételve, kevés pénzzel, azért rá lehet faragni. Aztán később, remélem, hogy majd alkul.

  • Munkas

    aktív tag

    Azt tudja valaki, hogy a turretes AX multi cannonok mikor hajlandók lőni? Cél megvan, lőtáv is, lőszer is, de nem csiálnak semmit.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz [HUN]NIMROD #44783 üzenetére

    Kösz! Ez volt a megoldás. Will-en volt most targeten lő magától is.

  • Munkas

    aktív tag

    Az miért lehet, hogy Solo módban odamegyek egy FC-hez, kérek leszállási engedélyt, meg is kapom, de ahogy közel megyek hozzá, hirtelen (pár másodperc) alatt megöl?

  • Munkas

    aktív tag

    válasz [HUN]NIMROD #44820 üzenetére

    Még csak kb. két hónapja játszok és a büntetés rendszer még nem állt össze bennem. Van, hogy 300 kr-ért, 0 notority-vel, börtön állomáson végzem miután bemegyek az officerhez kifizetni. Aztán volt, hogy megöltem valakit egy helyi frakcióból (véletlenül rálőttem és ő meg nem állt le), és pár óra múlva magától megszűnt a fine/bounty. Ez sem tiszta mikor melyik és mik a következmények.
    Az állomás olyankor öl, ha anonimként bemegyek és a szkennelésnél kiszúrják, hogy körözött vagyok, ilyenkor kiírja, hogy 2 perc van, hogy elhúzzak. Ezt pár napja tapasztaltam meg, mikor elhatároztam, hogy megtanulok kézzel dokkolni (dokking computerrel sosem jártam így). Valami nagy forgalmú állomáson szerencsétlenkedtem (néhány pár ezer cr-es bírásgot akaram kifizetni). Épp betornáztam a Cuttert, közben azért lekoccoltam a falalt zsilipben, és olyankor mindig ad pár száz cr bírságot, hallottam is, hogy nyavalyog miatta. Már majdnem leszálltam amikor észreveszem, hogy nem a bírság miatt figyelmeztet, hanem pirosan villog, hogy húzzak el. Jó, akkor vissza: de mire megfordultam és elindultam kifelé, már le is járt az idő és jöttek a lézersugarak: instant kill.
    Valószínűleg a buzi FC-k is hasonlóan működhetnek. Szerintem véletlenül ahhoz is hozzáértem valahol leszállás közben, amit támadásnak vett és preventíven lelőtt. Ami elég gáz, mert, ha egy állomásnak rongyolok neki 200-al, attól csak annyi bajom lesz, hogy leviszi a pajzsot esetleg valamennyit a burkolatból, még bírság sem jár érte. De ha a fleet carrier az 5 m/s-os ütközést is kinetikus támadásnak érzékel, akkor többet nem megyek egyikhez sem.

    Amúgy is utálom őket, mert azért játszok solo módban mert úgy jó a játék hangulata. De a FC-k már itt is rondítják a képet: Bemegyek egy érdekesebb rendszerbe és az utolsó holdon is ott lógnak az oroszul vagy németül stílusosan „ba… anyádat”-ra keresztelt carrierek. Értem én, hogy a gyökér farmerek 5 év után, már nem tudják mással lekötni magukat, de akkor hagyják őket a multiban.
    Pedig solo-ban, majdnem olyasféle hangulata van a játéknak, mint a valóságban a tengeren hajózni: valószínűleg annak a mozgásviszonyait, szabályit és kultúráját modellezték le a szerzők. De a FC-ek már inkább azokat magyar vizeket idézik, ahol az egyszerűbb vagányok csapatnak a az átmatricázott rozoga motorokkal felszerelt ladikokkal és jetskikkel.

  • Munkas

    aktív tag

    Pont a most próbálom/próbáltam ki a buborékon túli felfedezést. Előtte nem távolodtam el nagyon. Rákészültem, de egyenlőre nem tűnik jó ötletnek: 70 ly-t ugrik a Phantom, scannerek és egyéb cuccok közel kimaxolva. Elindultam a galaxis közepe felé. Nem pont egyenesen, megnéztem ezt-azt, ami érdekesnek tűnt, de az irány nagyjából megvolt. Két nap után a buborék, a kolónia és a sagitt háromszög közepéig jutottam.
    Lehet, hogy valamit rosszul csinálok, de úgy érzem elég kevés tartalom van odakinn. A felfdezős pénz és a nyersanyag nem volt cél, de időarányosan az is töredéke annak, amit a buborékban lehet gyűjteni.
    Nagyon lassan lehet haladni, még jet boost-al is, pedig akkor 300 ly körüli ugrások is bejönnek. Pár ezer ly után nekem már kifejezetten unalmas volt: vagy a FSS-t nyomkodom, vagy a FSD-t, ennyi. És még egy nap lenne amíg odaérnék a kolóniára vagy középpontba.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz 42861 #44852 üzenetére

    FC is úgy ugrik, mint a többi hajó (valmi iolyan emélkem van, hogy várni kell)? FC-nél is működik a jet boost és FSD boost? Ezek összeszorzódnak? Mert akkor a 2-3000 ly-s ugársoknak azért már van értelme. Beleférne egyáltán annyi üzemanyag? Egy jól átgondolt jet boost-nál a Phantom tanjában sem sok marad.

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    A hajókat én ott szoktam, hagyni, ahol épp csináltam velük valamit. Aztán ha kitalálok valami újat, akkor odamegyek a fürge fantommal, és transzferálom a szükséges hajó(ka)t. De a legtöbb hajó nem is mozog sokat, mert adott célra raktam össze őket (a cutterel bányászok, az FDL-el is van a kedvenc rendszerem a lövöldözésre, az mkII-vel a thagoidokat lövöm stb.), így ha megunom, akkor a bubin belül pár ugrással átvisz a Phantom. Mondjuk a kolóniára a mérnökökhöz már biztos nem olcsón és gyorsan vinnék át a hajókat :)
    Decemberben kezdtem a játékot, akkor (ill. előtte) a youtube-on nagy divatja volt, hogy neves gamerek megmagyarázzák miért nem kell nekik FC (bár pénzük lenne rá). Aztán 2021-re mégiscsak lett nekik.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #44857 üzenetére

    Akkor sokat kell farmolni a kalandozásokhoz.
    Én kb. 1 millió/perces átlaggal tudok pénzt termelni. Kb. minden ennyit hoz, és főként a járulékos termékek határozzák meg, hogy épp mivel farmolok: ha nyersanyag kell a mérnöknek, akkor bányászat; ha alkatrész, akkor lövöldözés; ha technológia, akkor kamionozás stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    Megérett a joystick csere. Ti milyen joy-t használtok? Thruster (vagy hogy hívják a gázkart) éremes hozzá, vagy úgyis kell a billnentyűzet?

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    Kösz! Még annyi megkötés van, hogy balkezes, ászerelhető, vagy szimmetrius cucc kellene.

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz duvi #44889 üzenetére

    Néztem, hogy van olyan csomag is, amiben két 2 T16000 van. És mindegyiken van még kis joy is a 2. gomb felett. Dualban így egyszerre négyel irányíthatja a hajót😊

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44886 üzenetére

    Tegnap megrendeltem az alzánál a T.16000-at. Reggelre jött a mail, hogy holnap hozza futár. Remélem tényleg :)

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44894 üzenetére

    Lehet, hogy megérkezett valami nagyobb szállítmány, mert hétvégén amikor az első válaszok jöttek, még mindenhol egy héttel későbbre írták a várható beérkezést. Aztán hétfőn már az látszott, hogy van készlet.
    Mounton már én is töprengtem, mert az asztalon magas, a gurulós irattartó szekrényen meg alacsony a joy, meg kb. félig az asztal alatt állna kézre, de oda meg nem fér be.
    Ráadásul én keveset harcolok, ezért többet használom a billentyűzetet és egeret. Még próbálgatom egy kicsit, aztán kitalálom. De ez a videón jó ötlet. Csak nem alu szerelvényből, hanem bútorlapból vagy fából. Két fióksínt meg egy rögzítő fület nem nagy szám felcsavarozni az asztal aljára.
    Én még használok egy plusz laptopot is Elite-hez, mert dual monitorral mindig megkeveredtem, hogy épp melyiken is van a kontroll. A taszk váltás meg nagyon lassú. Másnál is, vagy csak nem kellett volna kimaxolnom a monitor lehetőségeit?

  • Munkas

    aktív tag

    Nálam is szinte pont ez van: I5-4460 16 G RAM és Geforece1060. A proci általában megáll 20-40% körül a játék alatt (a pentium g4400 valószínűleg tényleg visszafogta a rendszert). A vidókártya ventije ultrán már hallatszik, így high-ra állítottam a játékban.
    A monitort pont az Elite miatt vettem (Dell S2721DGFA) az display proton 160 Hz-megy (már ha ki tudja valami használni). A felbontás azonos, mint a Windowsban (2560x1440), és pár másodpercig sötét van, amikor az Elitre vagy Elitről váltok, ami elég rossz.
    A két monitort sosem szerettem (bár lehet, hogy csak türelmetlen voltam és nem szántam rá időt), itt sem tudtam megszokni, mikor melyiken is vagyok. Ezért, ha már fogalja valami a helyet az asztalon, akkor jobbnak tűnt egy 17’-os laptop. Csak így meg a copy-paste nincs. Ezért ha nagyon hülye neve van a rendszernek, amit be kell írni, akkor mégis marad a várakozós Alt-Tab.
    Lehet, hogy ablakos módra kellene állítanom az Elite-et, és akkor gyorsabban menne a váltás?

  • Munkas

    aktív tag

    válasz nTom #44900 üzenetére

    Akkor ez lesz a megoldás. Bordeless-re állítotam, úgy olyan, mintha full screen-en lenne (nincs csík a fejlécből), de mégis gyors a váltás.
    Nézegettem egy darabig, és úgy tűnik a képminőség is meradt. Bár ekkora felbonátsánál már lehet, hogy nem is látom a kölönbséget (valmi mintha más lenne, de nem vagyok biztos benne).

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44902 üzenetére

    Én nem vagyok nagy harcos, de hajókat építgetni szeretek. Páncélból szerintem elég a ligtht heavy-duty-ra mérnökölve: könnyebb hajó -> nagyobb mozgékonyság. Nem szoktam páncélokat meg modulmegerősítéseket tenni (human NPC-k ellen), mert ha már a hull-t lövik, akkor úgyis célszerű odébb állni. Shield kell jó thermic resistence-el. Az üresen maradó helyekre meg inkább cell bankokat, és akkor mindegy milyen az energipajzs alatt a vas.
    Az mkII-ből én thargoid vadászt csináltam. Mert oda viszont kell a páncél és mindenféle megerősítés (főleg nekem, aki gyakran bekapja a korrozív támadást), ezért jól használható a sok modulhely rajta. De annyira, hogy még moduljavítót, meg hullszerelő limpetet sem tettem rá, csak nőjön a hull ereje meg a páncélvédettsége.

  • Munkas

    aktív tag

    Combat ship build gondolatok

    Majd a profik kijavítanak, mert én keveset harcolok (ha már van egy jó hajó, akkor kicsit sablonosnak érzem).
    Azt vettem észre, hogy minden hajó kb. a saját súlycsoportjában effektív (NPC-k ellen). Kicsik a kicsik ellen a legjobbak, mert a nagyok pajzsával nem bírnak kis méretű fegyverek, hiába a számszerűnek jónak tűnő damage. A nagyokon meg hiába a sok nagy fegyver arányaiban nem lesz nagyobb a sebzésük, hiába megy át a lövedék az ellenfél egész hajótestén, és a kicsit könnyebben kimozogják őket. Ezért univerzális combat shipnek a közepes hajók lesznek jók.
    Én a Fer-De-Lance-ot választottam, mert mozgékonyabb, mint a mint a legtöbb közepes hajó így a kis ellenfelek ellen sem kell túl sokat forgolódni, és van rajta Ultra méretű hardpoint amivel a nagy páncélozott hajók kilövése sem tart túl soká. Így a Vipertől a Cutterig bármit le lehet szedni vele viszonylag rövid idő alatt. A közepes hajók meg nyilván pikk-pakk megy.
    Nagy hajók ellen mkII-vel (de bármely mási közepes hajóval is), azért sokáig kell nézegetni, hogy mennyi maradt még az ellenfél hulljából, mire felrobban. Azokat pedig darálni kell, mert azokból jönnek a jó cuccok a mérnököléshez. Ha csak a pénz számít akkor jó a Krait. Talán még jobb is.
    Az FDL hátránya, hogy kevés az optional modul hely (FSD booster, fuel scoop nagyobb raktér és hasonlók már csak más modulok kárára férnek be) és a kicsi az üzemanyagtank, de ezek nem igazán hátrányok, hiszen harchoz nem szokás messze utazni. Meg kalózkodni sem túl jó, de azt még nem is próbáltam.
    A fegyvereket úgy kell összerakni, hogy legyenek amik sok energiát kérnek és kevés hőt termelnek, és olyanok is amik sok hőt termelnek, de kevés energiát kérnek. Így lehet maximálian kihasználni a power distributort (azt charge-ra kell mérnökölni) és a hűtést. Célszerűen kis lézerek a pajzsok ellen, mert ott úgysem számít az átütőképesség, csak a sebzés. Meg nagyobb kinetikus fegyverek, amik majd a hajótest és/vagy a modulok kilövéséhez kellenek. De nyilván lehet egyszerre is használni őket.
    Az, hogy ezen belül milyenek legyenek a fegyverek a vezetési képességektől függenek. Lézerekből a beam üt a legnagobbat, de a pulse messzebb visz (nagyobb távolságban kezd csökkenni a sebzése), hasonlóan egy frag cannon óriásit sebez, ha jól betalál, de nagyon közel kell menni.
    A fix fegyverek nagyobbat ütnek, de én nem vagyok egy nagy ász, ezért gimball cuccokat használok, mert ha kell azokkal jól lehet direktben is lőni, pl. ha chaffol az ellenfél. A turret meg a lámáknak való. Thargoidok ellnen még OK, de kalózok ellen csak unalmassá teszi a játékot: sokat nem kell csinálni, csak várni, hogy a tornyok lőjenek, de kis sebzésük miatt jó sokat.
    Persze hajó mérettől is függ miket aggatunk fel. Kis mozgékonyabb hajókra lehet kis lőtávú merev fegyvereket tenni (és kell is, mert amúgy alig lesz sebzés), a nagy lomha dögökre meg azért kellenek tornyok is, mert a kis hajóknak nem tudnak utána fordulni.
    De ez már messze vezet (én a fél redditet kiolvastam és még most is vannak homályos részek). Ha közepes hajóban és közepes képességű játékosban gondolkozunk, akkor pulse laser (egyet focusedre és Scramble Spectrum experimal effcete mérnökölve) és multi cannon (corrosiv shell experimal effcete mérnökölve). A többi fejlesztés a célzó képességtől függően focused, vagy overcharged. De lehetőleg mindet egyformára, hogy be lehessen tanulni egy optimális lőtávra forduló harci taktikát.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz [HUN]NIMROD #44909 üzenetére

    Guardian cuccokból még nekem is csak az FSD booster van meg. De a pajzs erősítő tűnik még hasznosnak. A többi már nagyon spec. Ma lesz meg (remélem meglett) a prizmatic shield, akkor majd átdolgozom az FDL-t és harcolok kicsit.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #44918 üzenetére

    A Corvette a számok alapján nagyon jónak tűnik. Én is tervezek egyet csinálni már jó ideje, csak betettem elé a Cuttert, az meg inkább bosszantó harcban, bár lehet, hogy csak más stílusban kellene játszani, viszont bányásznak az a legjobb. A Corvettet a nagyobb bogarak ellen gondoltam, mert azoknál a csak a számok számítanak, nem kell agyalni a resistenceken, boostokon, és a fegyverek sziergiáin.
    A limpet elfér még az FDL-ben is. Azt nehéz lenne egzaktul leírni, hogy kell kilőni egynél többet belőlük, hogy nem fogyjanak, de általában csak összeakadnak és egymást veszik fel. Én úgy vagyok vele, hogy limpet majdnem olyan mint a lőszer, ha nagyon kell, akkor lehet csinálni. Asszem’ 10 vas és nikkel. Most épp azért megyek bányászni, mert elfogyott, és ott ezek a fő melléktermékek.
    Harcolni combat zone-okban szoktam, mert a nagyobb hajókon vannak a jó cuccok. Ma jött meg az új joystick, jobban megy vele a hentelés.
    Megvan a prizmatic shield is. Azt olvastam róla, hogy lassan tölt, de nem. Lehet, hogy mégis Fast charge-ot kap, ha eljutok vele a kínai csávóhoz. Estleg Multi Wave? A PP elbírná. Különösen, hogy azt meg egyel túlhúztam, így kicsit melegszik a rendszer, de meg lehet szokni, legalább kevesebb fogy a MC lőszerből :)

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44917 üzenetére

    A beam lézereknek kell a legtöbb energia, de azok is sebeznek a legnagyobbat (a melegedés is náluk a legnagyobb, de ez a lézereknél nem szokott baj lenni). A pulse lézer kb. a fordítottja. A burst meg a kettő között.
    Pajzs ellen a beam a jó, viszont a pulse-nak jobb a piercingje. Így az többet ér, ha már nincs pajzs, és van armor az ellenfélen (az NPC-ken van). A kettő (pajzs vs. hull) eredőjét kell végig gondolni. Meg persze a hajót is. Az mkII-n nagy a PP és a PD is, arra ideális a beam laser.
    Meg a pilótát is :) Én az FDL-en pulse lézereket használok, és most már kezdek jó lőni, ezért áttértem overcharged modokra.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44925 üzenetére

    Én a t16000-el voltam így tegnap. Addig próbálgattam a gombok kiosztását órákon át, amíg maradtam a billentyűzet joy combo mellett. Épp gáz volt nálam is fő gond. Gondotlam berakom a régi joy-t gázkarnak, de annak csak harcban lenne értlme, így aztán az F1-F8 gombokból lett digitális gázkar :) Bár még a tűzgomb felett is a kis digitális joy-ra is kioszottam a gázkat szerepét, így a lehetőség megvan. Ha megszokom marad, ha nem, akkor manőverező hajtóművek kerülnek rá.

    A Win-ben én úgy keztem, hogy elindítottam a joy.cpl -t (be kell írni a keresőbe aztán ha bedobja és lehet indítani, valahol megvan a beállításokban is, de nagyon körülményes, sose taláom meg, ezért direktben futtatom), ott látszik, hogy a Windows mit minek lát és rendesen működik e. Meg elsőre könnyebb volt átlátni a gombok elrendezésének logikáját. (Lehet még vele vele klaibrálni is , de ezeknél a cuccoknál annak már semmi értelme.)

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz [HUN]NIMROD #44924 üzenetére

    Akkor azért szeretnek sokan modulokat célozni. Én még kb. sose csináltam, mert tényleg olyan D&D szerű a harcrendszer, csak itt nem TACO meg AC van, hanem pircing és armor. A pajzsnál meg semmi, ott ha a jitterbe beleesik a célpont, akkor megvan a sebzés.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Submarine #44927 üzenetére

    Lehet, hogy az alábbi két srác közül valamelyik :)
    Pont a napokan futottam bele valhol, hogy erről polemizálnak. Gyorsan át is küldtem pár jó mondást a feleségemnek (ezért volt ez kéznél). De neki nem tetszett annyira. Azt írta vissza, hogy "Te négyig is lent tudsz maradni :("

    In a vast and empty universe, loneliness is the greatest barrier that an intrepid spirit could encounter. Your only release from this maddening silence is around 9:30 PM when your wife drops in to say "Are you coming to bed or not?"

    The classic response "yeah, I'll be right there" (plays till 2am)

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #44922 üzenetére

    Elkezdem összerakni a Corvettet. Már játszok vele pár órája, és tényleg jól szerelhető hajó. Még nem mentem vele semmit , de szinte az összes pénzem (közel 1 Mrd) elment rá. Meg nyersanyagokból is kel neki jócskán, abból se sok marad. Úgy látom össze fog jönni a balance az alkatrészek között. Az FSD-től vártam egy kicsit többet, de ez tényleg nem számít egy fighternél.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #44983 üzenetére

    Most jöttem vissza Kolónia és Sagitt A túráról így már vannak saját tapasztalatok.
    Kondáról nem írtak túl jókat. Állítólag nagyon rosszul fordul a hipertérben. Nekem meg már cutterrel is fenntartásaim voltak így végül Diamondback-ből építettem kolónia túra hajót, mivel a neutron higway-en azért jól kell forgolódni a hajóval. Elrontani nem nagyon lehet, de ha rosszul fordul rá az ember a cone-ra, akkor sok idő megy el míg meglesz boost. A mélyűr túrákon meg az idő sokat számít. Pár hete nekiálltam a Pahntommal, de 6-8 ezer fényév után visszafordultam. Utólag már látom, hogy akkor nem csak a hajó nem volt kimaxolva, hanem az útvonal tervezést is csinálhattam volna jobban.
    Szóval a DB-ből 76-os ugrótávot hoztam ki. Az Anaconda meg állítólag 80 körül tud. Hiába a nagyobb a tömegcsökkenés hatása, de a 6 FSD-ből nincs pre engineered, ha jól tudom (?). Ez kb. annyit jelent, hogy a BD-vel 95 ugrás a Coloniáig, a kondával meg 93. Viszont a DB-ben nagyon nagy a tank a hajó tömegéhez viszonyítva, így 6-8 ugrást biztonsággal meg lehet csinálni mire ki kell állni tankolni. A kondánál nem tudom, de mindegyiken 5C-s tank van, a lecsupaszíott konda meg 1,5-szer nehezebb, így avval valószínűleg, 4-5 ugrásonként tankolni kell. Ezért hiába ugrik kicsit nagyobbat a konda, összeségében mégis 10-15 %-al több ugrást kell vele megtenni a neutron field-en.
    Sima ugrálással nekem nagyjából percenként egy ugrás a tempóm (ami kb. 4000 ly/h), a cone boots-okban meg átlagosan 2 percre jön ki egy ugrás. Viszont ott a sebesség négyszeres, így kb. 10000 ly/h tempó jön ki. Ehhez még az is hozzájárul, hogy a cone boostokkal a fogyasztás is kb. negyede lesz, így a tankolás sem viszi az időt. A DB-nél ez amúgy lassú, mert csak 4-es scoop fér rá, de a nagy tank miatt úgy szoktam, hogy beállok a csillag légkörébe és otthagyom pár percre amíg teleszívja magát. Ehhez persze max körüli clean drive-ra mérnökölt thruser kell, avval kb. egy jégkockán ülünk, és sose melegszik túl a hajó.
    Az effektív idő a colonia-ig 2 óra volt. A tényleges a duplája, mert azért kicsit nézelődtem is, közben. Visszafelé elmentem a Sagitt. A-ra és onnét jöttem vissza. Ott már nem írtam az időket, de kb. maradt a 10 e ly/h átlagsebesség.
    (A végére még gyorsabb is, mert az utolsó 15 ezer fényévnél már meguntam, és mielőbb vissza akartam érni, ezért ráálltam, hogy csak a tempó számít. Beálltam egy ritmusra: jet boost, ugrás, jet boost, ugrás…, az ugrások alatt a másik taskról copy a következő koordináta. Mindig ugyanaz, így csak ritkán hibáztam, és ekkor már a fuelt is kimaxoltam, így amikor kiálltam tankolni, közben javítottam az FSD-t meg ami még elkopott. Aztán újra. Kicsit több, mint egy óra alatt megvolt.)

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    Ha van úticél, akkor nem jó csillagról csillagra ugrálni, még ha elsőre érdekesnek tűnik is. A neutroncsillagoknál meg nem lehet tankolni, így célszerűen majdnem üres tankkal kell OBAFGKM csillagora ugrani. A DB Explorerbe így 30+ tonnát kell felszívni. Az A4 fuel scoop maxon tud 0,34 t/s-ot, de nem szoktam szórakozni vele, hogy kimaxoljam a távolságot. Ezért 2 percre általában ott kell hagyni.
    Nagyobb hajóknál nem gond, mert ott a nagyobb scoopal már gyorsan megy a szívás. Csak itt éppen ez a cél, hogy minél kisebb legyen hajó ami kisebb modulhelyekkel jár, minél nagyobb tankkal és FSD-vel.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz [HUN]NIMROD #44999 üzenetére

    Meg amikor kis sebességell megyünk a cone-ba és kidob az FSD :)
    Egyszer a kovettet így nyírtam ki. FSD nem indult újra, normál térben nincs számottevő sebesség, csak pörgött. De azért jól bírta. Sok idő kellett neki mire mindene szép sorban leállt és felrobbandt szegény :(

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45004 üzenetére

    Én decemberben kezdtem, és úgy látom lassan a „végére” érek. De az elején kicsit én is így voltam, főleg mert előtte még C=64-en játszottam :). A kezdés tényleg túl könnyű, de valamivel be kell húzni a szerényebb képességű sikerélményre vágyó játékosokat is.
    A pénz nem kihívás, a legjobb hajók és modulok megszerzése irreálisan könnyű. De aztán jönnek a mérnökök, tech brókerek és napokat el lehet szórakozni a saját stílusnak és képességeknek megfelelő hajók építésével, mert ott már nincs legjobb hajó, csak neked az adott célra legjobb.
    A farmolást én is szeretem, de a mai játékoknál már ez is követelmény, hogy lúzerek is tudjanak szórakozni. Főleg a combat rankot, mert semmi köze a képességekhez, elég, ha sok időt ül valaki az AX turretek alatt bogárfalván. A harcrendszer meg azért ilyen, mert valós fizikára épül. Ami életszerűbb, mint a legtöbb másik játékban. A dogfigt realitása mondjuk megkérdőjelezhető, de ezt megoldották avval, hogy lassúak az űrhajók, és csak közelre visznek a fegyverek. A valóságban már 50 éve nem így mennek a légiharcok, de lehet, hogy 2300-ban ez lesz :)
    Hasonlóan a felfedezésekből sem kell farmolásra menni és mindig lehet érdekes dolgokat találni. Bár ez a rész sem fog meg túlzottan, de azért néha megyek egy-két kört. Nézd meg codex-ben Discoveries-nél a pontjaidat, aztán ha három jegyű számokat látsz, akkor már jobb vagy mint én négy hónap után. Egy jegyű számok esetén, meg még kb. nem láttál semmit a játékból.
    A küldikkel is ez a helyzet. Kinek mi jön be. A haverral meg wingben toljátok, az jobb lesz! Bár én még nem próbáltam. Az ügyesség is relatív: vannak olyan fanok, akik három monitoron egyszerre két joy-al és pedállal irányítják a hajót. Ezért sincs értelme a PvP-nek.
    Az Anacondát meg dobd bele egy csillagba, és építs valami normális hajót! De ne Cutteret vagy Type akárhányakat, hanem olyat, amivel élvezetes a repülés: FDL, Karit, ha nagyot akarsz, akkor Corvette. Aztán utána rájössz, hogy nem az ugrótáv meg a modulszám a lényeg, hanem az a sok kis (most még jelentéktelennek tűnő) paraméter, ami a használhatóságot kiadja.
    Meg tanulni is kell ezt a játékot. Azért olyan lassú, hogy közben legyen idő a másik képernyőn, vagy taskon olvasni, videókat nézni. Az sem baj, ha jól megy az angol, de a google korában már az sem probléma.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45005 üzenetére

    Úgy látom még itt is vannak még fejlődési lehetőségek :) Bár ez nekem sem megy túl jól, de az alap az űrharcokban, hogy ha szemből jönnek rád, és nagyobb/lassabb a hajód, akkor hátrafelé mozogz és úgy fordulsz ki egy íven és közben forgatod a hajót a másik két tengelye körül, hogy tudd lőni az ellenfelet, és lehetőleg minél kisebb célfelületet adj (a hajó alakja is számít).
    A pitch, roll, yaw mellett itt még vannak minden irányban kormányhajtóművek is, és a thruser is irányban hat, és nem max gázon a legjobb, nem úgy megy mint az I. vh-s repülőkön, mert itt nincsenek szárnyak. Be kell rendesen állítani az options-ban az irányítást. Meg egy rendes joy sem hátrány, bár az egérnek is vannak előnyei.
    A kinek jobb a pajzsa is sem az aminek látszik. Minden fegyver ellen más pajzskonfiguráció a jó. Ezért a fegyverek estén sem lehet rámenni egyre.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz duvi #45008 üzenetére

    Akkor ne, hagyd abba. Mások is olvassák ám amiket írsz :)

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45010 üzenetére

    Ha hiszed, ha nem itt is így van. Sőt. Minden hajó máshogy viselkedik, ezen túl még attól függően is, hogyan van felszerelve, ezen felül még az égitestek gravitációs hatásától függően is máshogy repülhetők. A modulok, meg külön tudomámány.
    Az MKII-t én thargoidok ellen használom. Most is épp arra várok, hogy visszahozzák a frontvonalról, mert át akarom szerelni a scout elleni harcról a nagyobb saláták ellen (utána meg scout-ok ellen nem lesz jó).
    A pyton-t is szerettem, de aztán túlhaladott lett, mert szinte csak annyi az előnye, hogy le tud szállni a kis padokra is. Átálltam egy kicsit pörgősebb stílusra, így nem nagyon kell már. Úgy csinálom, hogy minden hajó ott marad, ahol használom (MkII a thargoidoknál, Cutter a bányában stb.), és egy 76-os urótávú DB Exp-el mászkálok köztük.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45018 üzenetére

    1., A Newtoni mechanika szerint majdnem igazad van (ott sem mindig, ld. holdra szállás), de a frameshift drive úgy működik (elméletben), hogy a téridőt gyűri alattad (kb. elfőtted húzza utánad nyújtja). Viszont, nagyobb tömegű testekhez közeledve, a nagyobb gravitációs potenciálon a tér(idő)ben hosszabb (és/vagy lassabb) utat kell megtenned.
    2., Jól, látod, a forgás így is működik a manőverező hajtóművekkel, de a kanyarodás már nem. Mivel a főhajtómű (thrusher) előre-hátra mozgatja az űrhajót. Ennek a tolóerejét lehet elfordítani: ha maxra rakod, akkor csak tol vagy lassít, de nem fordít. Ha kanyarodnál is, akkor nyilván a gyorsítás/lassítás lesz kevesebb az erővektor cosinusával. Te viszont tolóerőt állítasz a pilótafülkéből. Ezért van a kék csík, ami kb. a sebességvektor sinusa: ha kimaxolod, akkor irányban sin(90°), ha merőlegesen mennél, akkor sin(0°), így nem lenne sebességed, csak maximálisan fordulnál. De erre jobb a manőverező hajtómű, ezt csinálják az űrtechnikában is.
    Én már „figyelem” egy ideje a játékot, és asztrofizika terén követi azokat az ismereteket, amiket most hiszünk (tudunk?).
    Deck esetén látod, hogy mi történik: bemész, leszállsz háttal az ajtónak, ha elindulsz, akkor megfordít, hogy irányban indulhass. Ez a protokoll. (kis hajó esetén nincs előnye, de egy kezdő pilóta nem tudna kimenni egy Type-9-el).
    Csillaghoz érkezés is a frame shift drive fizikájából adódik: a legnagyobb tömegnél tesz ki, a hipertérből. Ha jól tudom a játék kezdeti időszakában nem is volt rendszeren belüli frameshift, mert ez szembe megy evvel az elvvel, csak unták a játkosok a sok rendszeren belüli utazást.
    A hangárba beállós animáció, szerintem technikai, a játéknak kell idő, hogy betöltse a modulok cserélési animációit. Ezt úgy kel csinálni, hogy érkezéskor leteszed a hajót, aztán starport service és közben megnézed a mission board-ot, vagy ami még fontos, és addigra lefut a háttérben.
    A hajók terén én meg pont azt utálom, mindegyik máshogy néz ki. Ha beülök egy IFA-ba vagy Mercédeszbe, akkor azért belülről nagyjából minden ott van ahol keresem (ablak, ajtó, gáz, fék, index stb.), de itt nem.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Pissti #45020 üzenetére

    Én is azt néztem. Csak olyan kevesének tűnt az 5W1D=144 óra, mert akkor kezdtem, amikor érdekességképp behúztam az Epice-store-ban, mert ingyenes volt. Az kb. 100 nap (pandémia idején). Napi 1,5 óra nem is olyan sok. Majd megmutatom a feleségmnek, hogy ő, akkor biztos többet nézi a sorozatokat :)
    Epic store-ban hol látszik ez?

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #45034 üzenetére

    Az srv kontrollt én úgy csináltam, hogy joy előre-hátra a gáz, jobbra balra a fordulás, de a Z tengely (csavarás) is benne maradt másodikként. Ahogy a jobb-bal is ha a fúvókák mennek, akkor is könnyen talpra lehessen állítani. Amúgy kis kontrollert tettem ezekre, mert kis g környeztben jobb repkedni.
    Én is sokat próbálgattam, és arra jöttem rá, hogy nem kell mindent a hotasra tenni. Hiába van rajta sok gomb, hagyd a fenébe, ott a billentyűzet, sokkal rugalmasabb és könnyebb megtanulni.
    Turret módban szoktam használni az srv-t (fenti kioszátssal meg rover módban, ha ugrálni/repkedni kell). A joy-on van turret normál irányokban (nyilván a target, shoot és scan is), a rovert meg másik kézzel mozgatom alatta egy időben ADWS gombokkal (mint a hajókat). Kézifék a space, a boost meg a bal ctrl (mivel bal kezes vagyok).
    A kétkezes irányítás miatt könnyen szétválik fejben, hogy mellyikkel mit csinálok. Könnyen beljöttem, hogy pl. lövöldözés közben fedezékbe húzódok, miközben visszalövök.
    A hajó esetén a csak előre és csak hátra szerintem nem jó megközelítés, mert egy csatában is folyamatos az átmenet. Tedd a hotasra a két végpotnot (max előre, mex hátra) azt jól van. De én ezt is billentyűre tettem: F1-től F8-ig, a space meg a 0. És maradt a fokozatmentes WSX is. De nem nagyon kell a finommozgatás. Nekem jobban bejött (ha ritkán kell), hogy két Fx gomot nyomkodok felváltva.
    Gondoltam, hogy a régi joy-t bekonfigolom gázadásra mint a profik, de így is elég jó mozgok, csak összezavarna. Meg annyira nem vonz már a dogfight sem.
    Épp most csináltam egy AFK fajót (majd ha rászánom magam erről is írok egy kicsit), hogy éjszakánként felúzza a combat rangomat, mert 1000 hajó és 500 bogár kilövése után ezt a részt már unalmasnak és feleslegesnek találom.

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz gabranek #45034 üzenetére

    Dokkolást meg úgy szoktam, hogy ha sietek, akkor 200-al berongyolok a bázisra, mert ott még én vagyok a jobb, aztán elveszem a gázt és hagyom a docking computert érvényesülni, mert nincs olyan ember aki olyan lehetetlen szögekből olyan pontosan le tudjon szállni mint az. Ha nem sietek, akkor meg ráhagyom az egészet.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz nTom #45038 üzenetére

    Away From Keyboard. Nem vagy a gépnél (a hajód meg közben szedegeti a kalózokat).

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #45039 üzenetére

    Hát előszörén is féltem a sentinelktől. Futottam meg bújtam. Most meg simán oda odaállok eléjük, mert tudom, hogy face to face én vagyok az erősebb (kezdőknek is ezt javasolnám). De most már amúgy is. Hárommal is elbírok ha kell :) De nem kell, mert tudom, mikor jönnek :)
    Az SRV meg az elején tényeg előhozza az emberből az argó szókincsét. Most már én is elég jól mozgok vele. Csak mindet ki kell használni rajta.
    Múlt hétem majdnem ehagyam egy holdat, amikor avval szórakoztam, hogy a gázgejzír meddig tud kilőni. Szerintem, ha rátolom a thrushert, akár pályára is állhattam volna.

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Submarine #45042 üzenetére

    Annyira valóban nem hatékony a dolog, inkább érdekes volt megcsinálni. Kb. két napba telt a hajó fejlesztése és tesztelése, kb. most a harmadik napra jött vissza az ára. A neten sokan ötletlenek, hogy kell ezt csinálni, de aztán a tesztterületeken mindig jönnek jobb ötletek: melyik lézerből mennyi, milyen upgrade-ekkel, hova kell rá feltenni. A modulokból mi kell, mi nem kell stb. Az sem mindegy, hol rakjuk ki.
    Ma éjjel már keresett 2-300 millió creditet, 20-30 high grade materilalt, meg 3-4% ranket (master szinten). De már halott volt mikor reggel megnéztem.
    Túl sok energiát adtam a lézereknek, és vagy csak simán nem jutott elég a pajzsnak újratöltésre, vagy annyiszor túlmelegedett a hajó, hogy idővel nagyon lekoptak cuccok és ettől elfogyott a tűzerő. De ha kicsit figyelek rá, akkor sokkal jobb. Reggel óta már ennek duplájánál tart úgy, hogy két-három óránként ránéztem (itt megy a harc a háttérben hang nélkül, közben meg dolgozok).
    Most már megvannak a kb. optimális beállítások. Bár asszem az egyik felső energy strippes beam lézert érdemes lenne lecserélni egy pulse overchargedre, mert hűtés már jó, elég a fent maradó thermal ventes, és a nyüves kalózok úgyis kikerülik a legnagyobb tűzerejű fegyvereket, így a thermal ventet is áteszem a kisebbekre. Ne szívják feleslegesen az áramot, mert a power distributoron múlik minden, az energia meg néha kevés. A hangárt és a pilótát is kiteszem majd, megy a helyére egy guardian shield booster. Evvel low és normal res site-okon simán életben fog maradni. A high-ra is van tervem, csak ott, az erősebb hajók mellett az is a baj, néha átjutnak a limpetek a zárótűzön, és idővel elfogy a csali rakomány. Hazardon meg esélytelen, pikk-pakk szétszedik a nagyobb wingek.
    Ki nem dob a játék, viszont ha sokat fut a háttérben, néha a kikressel az Elit.
    Az inaktivitásra elég lehet, kicsit félrekalibrálni a joy-t, és a hajó lassan forogni vagy körözni fog :) De nem ez a cél. Nincs is szükségem rá, négy hónap alatt már szinte mindent összeharácsoltam: nyersanyagokból átlagosan félig van a készlet (mindenből), pénzzel sem volt gondom, csak próbálgatom, ahogy mások az aszteroida mezőt tanulják be vagy ki-be lépkednek Dave’s hope-nál.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #45043 üzenetére

    Én is srác előző vieójából merítettem az ötletet. Aztán tegnap talátam meg ti beszélgetéseteket is.
    Jó a videóban lévő hajó is, de úgy érzem, az csak res site-on lehet biztonságos. Ezért nem is értem minek rakta bele a sok hull erősítést. Ott nincsenek Phasing Sequence-es ellenségek.
    Low res site-ra, lehet, hogy csinálok egy közepes hajót. Kimaxolva a thermal resistet talán megoldható.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Munkas #45045 üzenetére

    Úgy néz ki, hogy pénz farmolásra jó a módszer. Ha az ember rászán egy fél órát a küldetések felvételére (én közben írtam a fenti két bejegyzést), akkor a következő két órában 101 millió kredit jött össze, és még van bent 300 milliónyi küldi. Ez kb. a fele a bányászat hozamának, viszont az idő 80%-ban nem kell foglalkozni vele. Így biztos terjedni fog a módszer. Ha esténként a playerek kiteszik a T-10-et a haz res-be, akkor félmilliárd azért összejön reggelre. Bár aki össze tud rakni egy ilyen hajót, annak nem feltétlenül számít a pénz, és annak sincs több értelme, hogy rank növeléshez is ezrével kell ölni a scoutokat (vagy a kalózokat dupla mennyiségben), ugyanolyan szisztéma szerint :(

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #45047 üzenetére

    "Közepes hajóval szerintem nem is az a baj, hogy nem bírná a pajzsa, inkább az, hogy kevés lenne a tűzerő."
    Én is erre jutottam. Ahol van 7-es PP, ott asszimmetrikus a firepower elosztása, és nincs elég shield booster.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45051 üzenetére

    Én offline game-nak szeretem az Elite-et. Szerintem solo mód hozza feelinget, de annyira, hogy még a carriereket is utálom solo módban. Nem a multit kell keresni benne, mert nem is arra találták ki. Itt egyedül vagy az űrben, az a végső határ. Ennek végtelenjét járjuk, a küldetés, különös, új világok, új életformák, új civilizációk felfedezése és, hogy eljussunk oda, ahová még ember nem merészkedett!
    Ez tényleg a VR és joy-ban teljesedik ki. Az kell. A nélkül nem jó az élmény. A VR is jó. Én csak azért nem vettem, mert stratégiai játékának játszom, meg kicsit tartok tőle, hogy akkor tényleg leválok a való világtól :) de lassan megérik bennem az elhatározás. Cserébe vettem egy jó gamer monitort.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz Peppo #45055 üzenetére

    Hú, ezen is töprengtem már, hogy kellene összefodítani az űrhajókat, hogy védjék egymást :)
    Mekkora tűzerő lenne, már két hajóval is.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45059 üzenetére

    Ne reagáld túl. Bejöttél egy rajongói topicba. Lehúztad a rémát. Nyilván nem fognak megdícséni.
    Nekem azért tesztik, hogy kicsit kívülről is látom, hogy másokat mi vonz. Gyerekeimmel is jó beszélgetések szoktak kialakulni, amikor odajönnek, hogy "Apa, már meint evvel a pixehalmazzal játszol''. (DOS emu-ban Orion, UFO, vagy civ).
    És általában, az a vége, hogy a multi ma már alap szintű elvárás, de nem attól lesz jó egy játék. Nyiván vannak játlkok amiket arra fejelszettek, de mondjuk az Elit esetében ez már nem az a játék lenne.

  • Munkas

    aktív tag

    válasz orientcx #45058 üzenetére

    Ne legyél ilyen kemény! Lesz ő még nagy Elite-es. Ha már leírja, akkor végig is gondolja, aztán majd megtalálja benne ami kell neki. Elsőre én is utáltam, hogy nem teljesen az az élmény, mint 30 éve. De amikor megmértem a játékban a nap és a hold szögeit, és ugynaz volt mint a valóságban, akkorm már meszerettem. Persze miért is lett volna más? Az csak hibákat okokzott volna. De tök jó volt, hogy kivittem a távcsövet a teraszra, és másodpercnyi pontossággal annyi volt minden, mint a valóságban. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Munkas

    aktív tag

    válasz SpaceJam #45059 üzenetére

    Az FDL a legjobb általános figter, human NPC-k ellen. Szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák