- Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
- PlayStation 4
- Android játékok topikja
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Diablo IV
- Elite: Dangerous
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- EA Sports WRC '23
- Xbox Series X|S
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz Balázzs #3892 üzenetére
Vááá. Mész egy autóúton, ahol alap a 110. Kint van egy 90-es tábla ... ami a következő kereszteződésig érvényes - na, erről a felhajtóról beszélek. Te láttad a felhajtót, így tudod, hogy már újra mehetsz 110-zel, ő meg nem.
Ugyanez vonatkozik arra is, ha egy feloldó táblát nem vesz észre.A kamionos meg 70 felett bárminek örülhet, hiszen ő annál többel úgysem mehet.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Balázzs #3894 üzenetére
Tipp: Elavult térképes adatbázisból dolgozik. Pl. a felújításkor 60/80-as korlátozás volt errefelé, egy darabka meg így maradt. Amihez én hozzáférek, ott az 51-es csomóponttól nyugatra maradt fent egy-egy 60-as darab mindkét irányban. Az OpenStreetMapen javítottam, talán valamikor majd hozzád is átszivárog.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Izgalmas kérdés, hogy az USA és az EU mennyire lesz hajlandó egyáltalán beengedni egy ilyen kínai autót. Mert ugye tele érzékelőkkel, tonnányi adatot gyűjt és küld haza. Semeddig sem tart, hogy a kameraképek és a LIDAR adatok mellett az utastérben elhangzottak is bekerüljenek a streambe.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #3929 üzenetére
Ahhoz kb. semmi közöd, ő miért megy annyival, amennyivel. Ha egy nyugger, akinek az orvos csak 60-as korlátozással adta meg az eü. hosszabbítást, akkor azért. Ha nem ismeri a környéket, és tájékozódni próbál, akkor azért. Ha félti a futóművét a magyar útviszonyoktól, akkor azért. Ha egy 25-tel döcögő markoló, akkor azért. Ha spúrmarci, akkor azért.
Te a bosszankodáson (és az időben történő elinduláson) túl annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg szabályosan le tudod előzni.Idegbetegen meg lehet hőbörögni akár egy 20-szal tekerő bringás miatt is, aki a következő piros lámpánál beér, és kerülheted ki újra.
#3928: Ha te már ott állsz, amikor megérkezik a másik tölteni való autóval, akkor lesz szíves téged megvárni. Hiszen utánad érkezett. Praktikusan: Amíg eláll a feltöltött autóval, te beállsz, mielőtt odaállna a frissen hozottal. A köztöltőkön nincsenek bérelt helyek, vagy VIP kártya. (Mifelénk viszont van olyan töltő, amit csak a Limo használhat.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #3978 üzenetére
Mint már leírták, a lassan haladó járművet megelőzheted, tehát nem akadályoz.
Különben a te logikád szerint mindenki akadályozna, aki nem megy 200-zal.Kár, hogy a jogosítvány megszerzésének csak a 8 általános a feltétele, a pszichológiai alkalmasság nem.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #3988 üzenetére
Én nem tolok le senkit. Akkor kettőnk közül most ki is az agresszív?
Szintén nem én vagyok kettőnk közül, aki elvenné a jogsit az idősektől, és kb. bárkitől, aki nem olyan szuper vezető, mint te, nem olyan járművel, és nem olyan ritmusban/tempóval autózna, mint te. Ez is nyilván az elfogadás és az empátia jele.
Persze lehet rám bárki ideges, ha városban 50-nel feltartom. Én ezzel együtt tudok élni, mint ahogyan a boltos/szaki csúnya nézésével is, amiért számlát kérek (mivel nem én szeretném helyette is fizetni az adót).
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Flashback #4055 üzenetére
Ha következetesen lehagyod a "h"-t, akkor biztosan kevered a szezont a fazonnal, és nem számolsz jól.
A "kW" a teljesítmény mértékegysége (azaz mennyire vastag a cső), a "kWh" pedig az akku kapacitásáé, vagy az energiáé (amit beletöltesz).Így a 22kW AC és CCS 50 kW csak azt mondja meg, milyen gyorsan tudsz tölteni. Ebből semmilyen infó nem következik az árra.
Amúgy meg ahogy biker is írja, publikus töltővel nem fogsz túl jól járni.
Használati módtól függően számolhatsz 12-16 kWh/100 km fogyasztással. Mondjuk 150 Ft/kWh áron számolva ez 18-24 Ft/km üzemanyagköltséget jelent.
Ha otthon töltesz napelemről felesleges áramról, az 6 Ft/kWh, amiből 9 Ft/km jön ki.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Flashback #4059 üzenetére
Publikus töltőn a 0,35 euró/kWh (ami kb. 140 Ft/kWh) most teljesen reális.
A többi számítás (a műveleti jelektől eltekintve) összeáll, csak értelme nincs sok. Megtérülés számításához előre kellene látnod mondjuk legalább 1 évre az áram és benzin árakat.
Ha ilyet tudsz, akkor szólj, mert van befektetni való pénzem.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Négyzetesen nő. Fizika.
A másodfokú képlet együtthatói mások belsőégésű és elektromos hajtásnál, illetve karosszériától függően.
A villanyautó fogyasztása 0-nál 0, elindulás után erre jön a kb. sebességfüggetlen veszteség (gördülési ellenállás), majd a legnagyobb tétel, a sebességgel négyzetes közegellenállás. A hatásfok pedig nagyon magas az akkuba töltött és a villanymotorból kivett energia között. Ráadásul fékezéskor a mozgási energia jó része visszatöltődik.Belsőégésűnél ha nem start-stop, akkor állóhelyzetben is komoly a fogyasztás, a többi tényező ugyanaz, ellenben egy baromi rossz hatásfokú motorral állítod elő. Az összes többi elégetett üzemanyaggal (és ez a mennyiség 80%-a is lehet) a környezetet fűti, amiből fékezéskor vissza sem termelsz a tankba.
Mivel eredetileg is magas fogyasztásról indulsz, ezért kétszer akkora sebességnél nem négyszer akkora lesz a fogyasztásod.Villanyautóval nekem a 80-130 tartományban nagyon szépen kijött a sebességgel kb. négyzetes fogyasztás. Annyira, hogy könnyedén vissza is tudok számolni, adott töltőig milyen sebességgel mehetek biztonságosan. (Na, a fedélzeti komputer erre képtelen; kb. hasraütés értékeket ír ki, ha nem a mindennapokban megszokott tempóval megyek.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
válasz tibcsi0407 #4231 üzenetére
Már egy mostani e-kamion töltőkábel sem piskóta. Megnézem, amint Mancika a tűsarkokon a műkörmeiben megbirkózik egy kar vastagságú töltőkábellel, és közben kicsit sem keni össze magát a benzinkút mocskával.
És ahogy biker is írja, ehhez hálózat is kell, nem is kicsi. Miközben egyes vidéki benzinkutakon még az 50 kW-osnak hazudott töltőkbe sem jut elég szufla, ha nem egyedül vagy az egész környéken.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Az ISS fogyasztása 75-90 kW között van; a négy napelem "szárny" 84-120 kW teljesítményt tud termelni.
Az akkus DC oldal 160 V-os, a másodlagos szabályozott hálózat 120 V-os. Ebből máris ott vagyunk az 1000 A környékén. (De az orosz részen vannak 28 V-os dolgok is.)A tej élet, erő, egészség.
-
-
joghurt
addikt
De a jogszabályba mégsem a hobbiterepjárók kerültek. Azt hiszem, Angliában láttam olyat, hogy a belvárosban ki volt téve 1,7 tonnás súlykorlátozás, és az ikon is teherautó helyett egy SUV kontúr volt. (Nyilván van olyan sima SUV, ami ennél könnyebb, és olyan "sima" EV, ami ennél nehezebb, de ennek jó pár éve volt, amikor ilyenekből még kevés volt.)
Sőt, a győriek/hódmezővásárhelyiek nem is azt mondták, hogy ezentúl csak a tisztán elektromos autóknak ingyenes. (Mert ezt is mondhatták volna.) Pedig a parkolóőr szintjén sem túl bonyolult kérdés: van kipufogó a zöld rendszámoson, vagy nincs? (i3X-esek így jártak, bár azt az egy esetet kivételként meg lehet tanítani.)
De tény, hogy az önkormányzatoknak már kb. ez az egyetlen saját bevételük maradt, tehát ebből igyekeznek minél többet kihozni. A zónák növelésével, az árak emelésével, a kivételek és kedvezmények csökkentésével.
Van kerület, ahol az ott lakók ingyenessége is megszűnt. Na, az a durva igazán. (Még ha értem is, mennyi lehetett a kamu parkolási engedély.)A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ez csak a politikusok által eladhatónak gondolt szöveg.
A valóság az, hogy az adottságok (hivatalok, rendelők, irodák helye) miatt így is túlkereslet van a parkolóhelyekre. Parkolási bevételekből Magyarországon pedig soha nem épült P+R parkoló, vagy (állami/önkormányzati) parkolóház. Mint ahogy az elvileg ezt a célt szolgáló útdíjak és útalap sem az utak fenntartására megy, hanem bele a nagy kalapba, amiből aztán a kormány visszacsorgat némi aprót a haveri önkormányzatoknak (tovább büntetve az ellenzékieket).A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ezt mondjuk nem értem. Egy villanyautóban a "kisakku" csak a segédberendezésekhez kell. Nincsen nagy indítóáram, mint a pöfögőkben. Pláne nincs fokozott indítási igénybevétel, mint a start-stopos pöfögőkben.
Szóval akkor miért is kellene az AGM? Vagy akár még az EFB is?A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ezt már kivesézték elég sok helyen. A metanol előállítása is energiaigényes, az áramtól-meghajtásig hatásfoka lényegesen alacsonyabb a hidrogénnél. Kamionban egy nagy tartályt kell csak levédeni, azt már elég jól lehet. Ugyanígy nem gond a lassú diffúzió sem, mert tipikusan nem áll hetekig-hónapokig feltöltve.
És az üzemanyagcellás autó nem ugyanolyan rossz, mint egy PHEV, mert a cella és a tartály mégiscsak kisebb és kevésbé bonyolult (továbbá: nem tartalmaz mozgó alkatrészt), mint egy belsőégésű motor. Ja, és miért is kellene bele egy PHEV/EV méretű akku?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Annyit kérdeznék: A minden sarki kiegyenlítő akkukba honnan lesz a lítium (vagy akár ólom...), ha még az autógyártás akku szükségletét is alig képesek fedezni?
A #4755-ös számításod nem egészen értem. 35 m3 cseppfolyós hidrogén tömege 2,5 tonna. Ebből 60% feletti hatásfokkal lesz áram. Nekem 213 GJ leadott energia jött ki.
A 35 m3 gázolajból 29 tonna, amit pöfögjünk el egy nagyon jó, 40%-os hatásfokú motorban! Ez 500 GJ leadott energiát jelent. Tehát messze nem 8-szoros.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A Spring kicsi. Beültél magad mögé? Szerintem a hátsó ülésre legfeljebb gyerekülések férnek el - legalábbis mögém.
A kívülről 10 centivel rövidebb VW e-UP!-ba pl. felnőtt is beülhet hátulra, ha nagyon muszáj.
Használtan Citigo-E?A Fiat, Mini meg ugyanolyan életérzés-feláras, mint a feljebb ekézett márkák.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
A németeknél ugyebár simán előfordul a tavasztól őszig terjedő időszakban, hogy napközben negatív az áram ára a sok napelem miatt. Az autó töltéseket is oda kellene terelni lehetőség szerint.
Nálunk is fordult már elő, hogy az összes füstös erőművet lekapcsolták, de még Paksot is (!) vissza kellett szabályozni, mert olyan jól sütött a nap.Az új szabályozásnál ezeket szemlátomást nem vették figyelembe, pusztán a szétrezsicsökkentett hálózatot igyekeznek adminisztratíve egyben tartani, hiszen az Tudjukki kezébe került.
A jelenlegi díjakkal (ti. napközben otthon 6 Ft-ért betermelek, irodában 200-ért használom el a saját elektronjaimat) hülye leszek a termelési oldalra tekintettel lenni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Azon gondolkodtam el, az otthoni áramfogyasztás optimalizálásához melyik töltővel oldható meg a táp ki-be kapcsolása. Gyári konnektoros töltő mennyire bírja, hogy rendszeresen nem az autó oldalán kapcsolom le előbb, hanem kirántom alóla a fali áramot? 3F EVSE mit lép ugyanerre?
Jobb megoldást egyelőre nem tudok.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Akkor jobban specifikálok. Van egy kapcsoló jelem. Legyen ez WiFi, vagy gyengeáramú jel. (Lehet akár egy áramváltó jelének megpatkolása is: amikor le akarom állítani a töltést, úgy csinálok, mintha nagy lenne a ház fogyasztása.)
Ebből kellene eljutni odáig, hogy az autó mikor (esetleg mikor mennyivel) töltődik.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ezen én nem látok vezérlő bemenetet. És nem a Solar.wattpilot app-pal szeretném buzerálni, hanem valamilyen egyszerű, nyílt szabványú hálózati csomaggal. (Okos konnektorból sok ilyen van.)
Nem az az igényem, hogy csak napáramról töltsem az autót, hanem például hogy 17 és 22 óra között ne töltsön. Meg hogy közös helyről tudjam vezérelni a töltést mondjuk a bojler kapcsolásával.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #4981 üzenetére
Az első linked nem jó, biker hozzászólására mutat.
Villamosmérnök végzettséggel, szoftvermérnökként persze bármit összebarkácsolhatok. Viszont most ezt nem tenném. Amennyire lehet, kész megoldásokat szeretnék használni, különösen a nagyáramú részeken. Egy Raspberry-t még csak odatákolok a vezérlő logika miatt, de IGBT-kkel nem játszanék.
Gyári EVSE esetén a garancia miatt nem tudok belenyúlni CP-t bontogatni.
És hiába terhelés megosztós (azaz magától kezeli a napelem terhelését, és a lakás nagyfogyasztóinak bekapcsolt állapotát), ha idő alapján nem tudom letiltani 17 és 22 óra között.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz bitpork #5009 üzenetére
Én csak kb. rögzítőféknek használok mechanikusat. Minden másra ott a B fokozat (maximum rekuperáció), és a forgalom figyelése.
Saját napelemről tölteni pedig már akkor is ingyenes*, bármennyi is az ilyen-olyan rendszerhasználati díjaknak nevezett Lőrinc-adó.
*: Az egyszeri beruházás már megvolt. De akár az élettartamra le is lehet osztani az össz. termeléssel.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Mindenki ("úgy értem, mindenki, aki számít") tisztában van az áram valós árával. Például amennyiért adja/veszi az ország külföldre/-ről. És azzal is, hogy a "rendszerhasználati díj"-ból kb. épp a rendszer karbantartására, bővítésére és fejlesztésére nem megy pénz - hasonlóan a benzinárban kifizetett "útalap"-pal.
Aki az inverter vagy a hajtómű meghibásodásával jön, mint EV elleni killer érv, az ugye még nem hallott kettős tömegű lendkerékről, vagy akár csak egy hibrid autó kuplungszett csere áráról.
Akkupakkot is valószínűleg nem kell egyben cserélni. Legalábbis volt kolléga egy olyan cégnek fejleszt, akik épp cella szintű bevizsgálást és cserét csinálnak.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5036 üzenetére
Gyanítom, hogy majd 20 év múlva az EU itt is kötelezni fogja a gyártókat a javíthatóságra. A mobilpiacon is alig 5-10 év kellett hozzá. Azokkal szemben viszont az autógyárak között meg van jó pár erős lobbival rendelkező német is, akik "elősegítik" az ilyen irányú jogszabályalkotást.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz bitpork #5047 üzenetére
Az af) pontban a felsoroltak bármelyike birtokában végezhető a javítás. Tehát nem csak a márkaszerviz szerelője végezheti el, hanem egy villamosmérnök is. És ez az irányításra vonatkozik (tehát a cégnek kell rendelkeznie egyetlen ilyen alkalmazottal), magának a munkának az elvégzéséhez nem kell diploma.
Annyiban korlátozás, hogy a szomszéd Józsi (aki nagyon ügyesen tud kereket cserélni) tényleg nem nyúlhat hozzá.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
válasz Tiédetis #5234 üzenetére
És milyen adatokat látsz az egyikkel és a másikkal? Cellánkénti adatok? Akku hőmérséklet? Töltési/fogyasztási adatok?
(Szégyennek érzem, hogy a VW gyári appja mennyire nem képes kiírni még egy összes fogyasztást sem, azt meg pláne, hogy ebből mennyi volt a motor és mennyi a komfort.)A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Bandit21 #5255 üzenetére
A VW appjának ez legyen a legkisebb hibája. (Egyébként az enyémre egy évnél régebbi adatokat is mutat.) Kezdődik azzal, hogy kb. 1 perc (nem másod-!), mire az app indítása után rá tudsz nézni az autódra.
Az pedig alapjaiban vonja kétségbe a használhatóságát, hogy a járműinformációknál kiírt teljes átlagfogyasztáshoz 15,4-et ír, miközben a negyedéves ("Hosszú időtart.") adatok egyike sincs 13 felett. Ez utóbbiak legalább a tényleges töltésektől nem térnek el jelentősen.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5266 üzenetére
Nem igazán érdekel a hátsó ülések lábterének hőmérséklete, ha én az első ülésen ülök.
A hátsóm és derekam kb. 2 percen belüli felfűtése mellett ha 10 percnél hosszabb útra indulok, akkor kb. 5 perc alatt már 20 fok van a volánnál. Általában 15 perc után kapcsolom le a klímát, hogy ne kelljen levetkőznöm (aztán hidegtől függően 5-10 perc múlva újra be pár percre).
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5273 üzenetére
Az általuk mért módszerrel a jármű teljes belső tömegének is fel kell melegednie.
Engem ez sem érdekel. Fázok, vagy nem fázok? - ez itt a kérdés.A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest