Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz Vesa #4112 üzenetére

    Négyzetesen nő. Fizika.

    A másodfokú képlet együtthatói mások belsőégésű és elektromos hajtásnál, illetve karosszériától függően.
    A villanyautó fogyasztása 0-nál 0, elindulás után erre jön a kb. sebességfüggetlen veszteség (gördülési ellenállás), majd a legnagyobb tétel, a sebességgel négyzetes közegellenállás. A hatásfok pedig nagyon magas az akkuba töltött és a villanymotorból kivett energia között. Ráadásul fékezéskor a mozgási energia jó része visszatöltődik.

    Belsőégésűnél ha nem start-stop, akkor állóhelyzetben is komoly a fogyasztás, a többi tényező ugyanaz, ellenben egy baromi rossz hatásfokú motorral állítod elő. Az összes többi elégetett üzemanyaggal (és ez a mennyiség 80%-a is lehet) a környezetet fűti, amiből fékezéskor vissza sem termelsz a tankba.
    Mivel eredetileg is magas fogyasztásról indulsz, ezért kétszer akkora sebességnél nem négyszer akkora lesz a fogyasztásod.

    Villanyautóval nekem a 80-130 tartományban nagyon szépen kijött a sebességgel kb. négyzetes fogyasztás. Annyira, hogy könnyedén vissza is tudok számolni, adott töltőig milyen sebességgel mehetek biztonságosan. (Na, a fedélzeti komputer erre képtelen; kb. hasraütés értékeket ír ki, ha nem a mindennapokban megszokott tempóval megyek.)

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák