- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Alkoholista nevelde
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Dragon Age: Origins
- PlayStation 5
- Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Battlefield 2042
- Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5303 üzenetére
De. Olvass utána a német autógyárak által kilobbizott EU-s szabályoknak! Sokkal jobban megéri nekik SUV-okat gyártani, mint takarékos kisautókat. Nem simán darabra vonatkoznak az emissziós átlagkorlátok, hanem vannak súlykategóriák.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #5307 üzenetére
Nehéz érvelni, amikor egy bekezdésen belül tűnsz ellentmondani önmagadnak.
A G7-et nem gondolom bulvárlapnak. https://g7.hu/adat/20210218/minel-nehezebb-autot-gyart-egy-ceg-annal-tobbet-szennyezhet/
vagy a kibocsájtási büntetésrendszerről. De a villanyautosok.hu is biztosan konteó-terjesztő szennylap.Nyilván semmi alapja sincs annak, hogy a német autógyárak lobbiztak volna a szabályok felvizezéséért, ha ők kapj/nák most a legnagyobb büntit. Biztosan az amerikai, japán, és egyéb távol-keleti autógyáraknak áll érdekükben az EU-s szabályok puhítása, hiszen ők adják el itt a legtöbb autót. Ja, nem. Akkor a gyíkemberek és a háttérhatalom miatt lettek ilyenek a szabályok.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Akkor miért is csináljátok? Biztosan mert jótékonysági cég vagytok.
Azt tudja valaki, honnan lehet tudni (a távolból, előre), hogy egy Mobiliti töltő 140 vagy 375 Ft/kWh? A weblapjukon még csak annyi információ van kint egy-egy konkrét töltőre, hogy "fizetős".
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #5504 üzenetére
Akkor jó szilveszterük lesz a szerencsétlen fejlesztőiknek.
Nekem mondjuk az e-mailjükben szereplő "a helyszínenként eltérő mértékben változó energiaárak miatt"-nál kilengett a bullshit-meter. Sokkal inkább egy kereslet-kínálat alapú árazásról lehet szó: a csurig használt töltőkön nyugodtan lehet jobban árat emelni. Majd ez is kiderül.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Bandit21 #5557 üzenetére
1. szempont: Ha Vér István nekiállhat mindenfélét rádugdosni, mi lesz a garanciával? Szoftver buhera (de főleg konfigurálgatás) esetén elég nehéz bizonyítgatni is, kinek a sara micsoda.
2. szempont: Ha te megcsinálhatnád (mint pl. a régebbi beépített navigációk térkép frissítését), akkor mivel húzhatna le rendszeresen a márkaszerviz? Éves olajcsere EV-kben nincs.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #5564 üzenetére
Szerintem addig bármi megváltozhat, de egy jogszabály jelenlegi szövege már megvan. 15 perces intervallumok, napi 5 zóna. (Tehát nemhogy havi, de még napon belüli kiegyenlítés sem játszik.) Ja, és a 15 perces intervallumok maximuma alapján megy majd a Lölő-perselybe a pénz. Tehát egyetlen vasárnap délelőtt megy véletlenül egyszerre a villanysütő, a porszívó, és egy hajszárító, és máris tejelhetsz az egész hónapra.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ha valaki kapna értesítést a MOL Plugee-tól, hogy változott az ÁSZF, a bogarászás helyett (hogy a keservükért nem voltak képesek a levélbe is beidézni?!) megnyugodhat, hogy csak ennyi az új 4.5-ös pont:
"4.5 Felhasználó a töltési folyamat elindításakor és leállításakor, valamint a töltési folyamat esetleges újraindításakor köteles a gépjárművénél meggyőződni a töltési folyamatról, azt ellenőrizni. Szolgáltató nem vállal felelősséget arra az esetre, ha Felhasználó a töltési folyamatot telefonon keresztül távolról irányítja, és annak folyamatáról nem győződik meg a gépjárművénél."
Jelenleg még olcsóbbnak tűnnek a Mobiliti év eleji emeléséhez képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz mézespálinka #5848 üzenetére
Kérhetném mindezt a napelemes topicban? Oda való, és ott ráadásul már ezerszer ki is vesézték, csak minimálisan kell visszaolvasni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz dabgergo #6004 üzenetére
Értem én a késztetésed, de szerintem felejtsd el a megtérülés-számítást!
Sem az energiaárak változását nem látta senki előre (ilyen drasztikus mértékben), sem a használautó-piac megbuzulását.
És akkor szándékosan nem mennék bele mélyebben az itthoni áramárak alakításának kérdéseibe.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ez számomra azért lenne meglepő, mert itt vannak mindenféle szabványok. Ha valamire rá van írva, hogy 16 A, akkor annak 0-24-ben képesnek kell lennie rá, nem csak napi 1-2 órában.
Másfelől a csatlakozóknál a terhelés alatti bontás (vagy terhelt csatlakoztatás) a legnagyobb igénybevétel. Itt ez nem áll fenn.(Olyan lehet, hogy egy 16-osnak hazudott hosszabbító vezetéke nem bírja a tartós terhelést, mert a kínaiak kispórolták belőle az anyagot. Ezért is kell újabban 16-os helyett 13-as kismegszakítóval védeni az elvileg ugyanakkora vezetékeket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Csak villamosmérnök vagyok, viszont a közérthetőség érdekében nem akarok mindig mélyen szakmázni. Tudok az A-B-C-D-E táblázatokról, és a vezetékek vezetési módjától függő szorzókról is.
"Újabban" alatt azt értem, hogy az MSZ 14550-1:1979 majd MSZ 2364-523:2002 helyett lett az MSZ HD 60364-5-52:2011. Az előbbi 16 A-t engedett meg 1,5 mm2-es tömör réz vezetékekre, az utóbbi már csak 13,5 A-t.
Az általad leírt kioldási számok semmit sem változtak az elmúlt évtizedekben.A Legrandnak "Green'up"-ja van (amiről tölthetsz akár VW e-up!-ot is ). Tényleg szép darab; a 16 A-es 1F töltőt használóknak javasolnám is. Az IP55-ös kivitel is drágít egy OBI-gazdaságoshoz képest. A majdnem 700 g-jában van anyag.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem zavar a korrekt megoldás. De szegény ember vízzel főz, így érdekes lehet, hogy az megfizethető eszközökkel mire számíthatunk.
Ami zavar, az a nettó parasztvakítás. Veszel pl. egy ilyet. Az adatlapja szerint 16/16 A-es (más hosszabbítóknál 16/10-et írnak). A hozzáértő meg elkezdi vakarni a fejét, hogy tessék? 3*1,0-s vezetékkel 16 A? Tilcsák Bea!
De ha van egy minőségi 16 A dugaljad (rendes kötésekkel), annak nem lenne szabad pörkölődnie egész napos 10 A-es töltéstől. Talán még 12-13 A-estől sem.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #6180 üzenetére
Pl. hogy a fegyverkezési versenyben (SUV-ok, pickupok) ne teljesen légy kiszolgáltatott. Afelől is vannak kétségeim, az autópályán (mert ugye a kisebb is tudja a 130-at, a nagyobb a 190-et) mi marad belőled egy ütközés/borulás után.
Mert egyébként szimpatikus is lehetne. Kivéve a telet. Tudom, pedálozz, és akkor hamar befűtöd.
A fekvő helyzet bringák esetén is tök gáz viszont. Baromira nem látni belőle a forgalmat.
A pedálozós tekerés gegnek jó, másra nem igazán. Aki az Elmű roadshow-ján próbált bringás dinamóval vasalót melegíteni, vagy legalább olvasott a versenybringások pedálteljesítményéről, az tudja, mire gondolok.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem tolatószenzor volt (egyszerű ultrahangos távolságmérő), hanem az első radar, ami az adaptív tempomatnak kell. Bontott-használtból 130-ért láttam legolcsóbban. A listán szereplő ár tizedéért, bár garanciális új alkatrészként nyilván ennél többe kerül.
Az első fényszórót is 600e felett számlázták.
De igazad van, az autógyárak az Apple-höz hasonló erős lehúzást végeznek a tényleges bekerülési árhoz képest.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem is beszélve arról, ha mindig egyedül használom az autót, és erre jön a +65 kg dupla kapacitású akku - összehasonlítva azzal, ha csak simán beszáll mellém 3 darab 100 kilós cimbora. Ez utóbbi a súlypont szempontjából sem elhanyagolható különbség.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #6349 üzenetére
Tényleg baromira unalmas már, hogy ekkora arccal tolod, és elképzelni sem tudod, hogy másnak is igaza legyen.
Nem, az iparban nem worst case-re megy a tervezés, mert fillérbaszó költségoptimalizálás megy. Ha worst case-re menne a tervezés, egy csomó alkatrész örök életű lenne.
Autós példa: Sógoromék Renault-ja garanciális időszak alatt lett vezérműszíj miatt motorhibás. Igen, előírnak x ezer km-s élettartamot, amibe statisztikailag az autók döntő része belefér. De nem mindenki. Mégis olcsóbb nekik ezt a néhányat benyelni, mint kétszer akkora élettartamú ékszíjat berakni az összesbe.
Másfelől megközelítve pedig biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #6364 üzenetére
A mobiloknál már rég átestek a ló túlsó oldalára: fizikailag még kiváló állapotban, csak épp frissítés nem jön rá, ettől kezdve az appok aktuális verzióit (sokszor: semmilyen verziót) sem tudod használni.
Az elektromos autóknál is "várom" már, hogy az amúgy tökéletes állapotú vasat ne tudd teljeskörűen használni, mert a hozzá szükséges mobilappal eljátsszák a fentieket. Mondjuk nagyon jó a távolról bekapcsolható fűtés - csak vegyél hozzá egy új mobilt.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Engem az (is) érdekelne, vajon van-e olyan OBD-s cucc, ami tárolja is az adatokat, és elég csak néha letölteni Bluetoothon. (Use case: ketten használjuk az autót; amikor nem én viszem, értelemszerűen nem tud ott futni a telefonomon levő app a monitorozáshoz.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Bohóckodunk 2023-ban, amikor fillérekért mérnek gigabyte-nyi flash-eket?
A kesztyűtartós mobilt is töltögetni kell, mert ugye egy mai telefon még új korában sem bír már ki két hetet.
Tudomtudom, boomer vagyok, a mai hozzáállás az, hogy a feleségem mobilján is fusson az app, és mindenki küldjön fel mindent a "felhőbe".
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Azt hiszem, nem jó embertől kérdezed ezeket. Járművekbe adatgyűjtőket forgalmazunk, ezeket dolgozzuk fel, mindenféle térinformatikai dolgokat is számítunk stb. Momentán a szivargyújtómból két különböző tesztkészülék lóg ki.
OBD-ről naplózó eszközből elég sok van; csak ugye kérdés, melyik milyen paramétereket lát. Van, ami csak az akku százalékos töltöttségét rögzíti, a pillanatnyi sebességen és a megtett távolságon kívül, meg a külső hőmérsékletet (+ hibakódok, ha jönnek). Ebből némi macerával tudsz átlagfogyasztásokat számolni, de azt nem tudod meg, hogy mennyi volt a hajtás és mennyi a hűtés-fűtés.
És ahogy Agony kérdezte, a VW-ben pl. az OBD-n folyamatosan ott a táp, azaz egy ilyen diagnosztikai eszköz folyamatosan meríti a kis kényelmi akkut. Nekem még nem volt gondom ebből, bár nem szoktam hetekre letenni az autót.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Én nem; sőt örülnék, ha a kikapcsolt állapota úgy is maradna, és nem kapcsolná vissza következő induláskor. (Ez amúgy kb. az összes beállításra igaz, a szellőzéstől/klímától kezdve az Eco módig.)
Itt az út hosszanti repedései átverik, emiatt mindig le akarna vinni az útpadkára. Ahol pedig sziget van középen, rendes szépen felfestett vonalakkal, ott simán menne egyenesen, az út elhúzását figyelmen kívül hagyva.
De az üres Megyeri hídon sem tudtam kibontani egy sajtburgert.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #6578 üzenetére
Kb.
A cikk lényege az utolsó bekezdésben van: majd ha beindul a nagyobb szériás gyártás, akkor tudnak egyáltalán vizsgálatokat kezdeni az üzemi körülmények közötti hőmérséklet-tartományról, töltési ciklusokról, élettartamról.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Érdekességképp egy kis táblázat, hogy melyik ország mennyire jó elektromos autózni. Külön érdekesek az egyes tényezők is: Magyarország ugyan a középmezőnyben játszik, de a villanyautós piac harmat gyenge (ezt ugye kb. minden itteni aláírja), mint ahogyan az infrastuktúra (töltőpontok) is a mezőny végén kullog. Az egyetlen, ami felhúz minket, az az üzemeltetési költség, azaz a rezsicsökkentett áramár.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Noukoum #6674 üzenetére
Nem tudom, melyik szomszédunkra céloztál. Az ukrán árak most nem annyira mérvadók, Szerbiában valóban valamivel alattunk vannak. De ami statisztikákat elérek, azok szerint Szlovéniában 1,4x, Szlovákiában 1,8x, Ausztriában 2,2x, Romániában 2,4x többe került, mint az itteni 10 cent/kWh alatti ár.
Nem tudom, "a szomszédban" pontosan hogy van, de üzemeltetési költséget csökkentő tényező még az itteni súlyadó- és parkolási díj mentesség is. A biztosítási árakról nincs európai körképem.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #7013 üzenetére
Már jó ideje nem. 1,5-es vezetéket max. 13-as megszakítóval kell védeni.
Tartós terhelésnél (mint az autó töltés) különösen nem nyerő 16 A-re a 1,5-es vezeték.Amit linkeltél, az a régi szabvány, de még rengeteg helyen találkozni vele.
[ Szerkesztve ]
A tej élet, erő, egészség.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest