-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
Csak n'lam lesz a gond, mert ;n m'r mindent kipróbáltam. Az alap "visit the store" gomb sem működik de csak ennél az eladónál, és mivel neked bedobta, így arra következtetek hogy én barmoltam el valamit.
Lehet olyat hogy letiltja a megtekintést egy országnak v felhasználónak? Nem értem, mert semmi gondja nem lehet velem, csak pozitív visszajelzéseim vannak, és azonnal fizettem.
A megvásárolt termékekre rá tudok kattintani és újra megvenni, de semmit nem dob be akárhogy keresem a storet. Ugyan azt a képet kapom amit előzőleg is linkeltem
Esetleg addig amíg nem hagyok mindenre feedbacket nem nyílna meg a store? Alap hogy nem értékelem egyből, legalább 2 hét használatot ki kell bírnia bárminek, mielőtt értékelni lehet.(a 80 karakter meg nevetséges, félnek hogy normális visszajelzést lehetne adni a silány termékekről!?)
Régiókód lesz ebből, ha nem vagyok bejelentkezve 2 különböző böngészőből sem tudom megnézni.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Topikgazda
válasz trialboj #69101 üzenetére
Amit leírtam keresést arra sem adja fel? Én az www.ebay.com-on kerestem. Mivel ott regisztrált és gondolom te is onnan vásároltál, az www.ebay.co.uk-on tényleg 0 találat jön fel.
Megnéztem az általad feltett képed újból és az UK oldalon keresed, ezért nem találod.Esetleg addig amíg nem hagyok mindenre feedbacket nem nyílna meg a store?
Ez így nem létezik.
Ha nem tiltott le, akkor töröld az eBay sütiket, a böngésző gyorsítótárat és az is elég lehet.
Régió kód ilyen értelmezésben nincs, a vevőt letilthatom.Mivel az értékelés elég egyértelmű ezért bőven elég a 80 karakter a szöveges értékeléshez, a többi szempont csillagja adja a magyarázatot.
Valójában ha megnézed az értéklési mutatókat, annak köze nincs a használathoz, magát a hirdetést és a vásárlási folyamatot és ezzel kapcsolatban az eladót értékeled.Azt a kézhezvétel után írjuk, ha nem kell minőségi reklamációt tenni a megérkezett termékre azonnal.
Az már termék értékelés lenne, ami teljesen más, Write a review a neve.[ Szerkesztve ]
-
Hestiana
tag
Sziasztok,
Sokszor vásároltam már ebay-ről és egy-két használt ingóságot eladtam EU-n belül, ezzel nem is volt semmi gond. Most az USA-ba szeretnék eladni szintén használt elektronikai termékeket, meg is egyeztem egy vevővel, viszont számlát kér tőlem. Úgy tudom magánszemélyként nem állíthatok ki részére számlát, a kérdésem az, hogy akkor mivel / milyen dokumentummal, igazolással vámkezelhetik kint?
"Please help us with the invoice on our mail purchasing@xxx.com, so we can pay and complete the deal."
Előre is nagyon szépen köszi a segítséget!
εïз https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/hestiana/index.html εïз
-
Topikgazda
válasz Hestiana #69103 üzenetére
A PayPal-n is és az eBay-n is tudsz számlát készíteni ehhez az eladáshoz, nem egészen értem a kérdést. Nem a magyar jogszabályok a mérvadóak, de ha itthon is ha kereskedsz, akkor adnod kell számlát, nyugtát függetlenül hogy magánszemély vagy.
Jelen esetben te adsz neki sorszámot, nem a NAV-os számlatömbből készítesz, de az sem lenne akadály. Nekem legalábbis nem.
Az csak mese hogy nem kell adószámot kiváltani még használt cikk árúsítása esetén, mert ha rendszeresen adsz el, akkor az bizony más kategória. És abba meg nem mennék bele, hog yvan aki szándékosan megkerüli ezt a szabályt.
USA-ba 1000 $ a vámmentes határ, tehát ez alapján nem fogják vámolni.
Alul a számla téma az eBay-n és itt is van előnézeti kép.A PayPal számlakészítést javaslom ha már fizetett, az előnézet is kinyomtatható (pdf-be) és azt küldöd neki, viszont nem küldeted el a PayPal-el újra fizetnivalóként a végleges számlát.
Ha még nem fizetett, akkor meg mehet neki a számla[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Köszönöm, közben futottam egy kört az ebay supportnál, és ott is észrevették hogy uk szerveren próbálkoztam.
Az értékelésre visszatérve, ezt az eladó állítja? Csak mert most vásároltam több különböző eladótól más-más termékeket, és csak egynél látom ezt az opciót, a többinél nem lelem.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hestiana
tag
Nem rendszeres eladás, és a 600.000Ft éves díjat még megközelíteni se tudtuk, addig pedig SZJA-ban tudtommal jelezni sem kell. Magánszemélyként miért kellene, hogy rendelkezzek NAV-os számlatömbbel?
Köszi a segítséget, ez alapján ebayen keresztül megpróbálok számlát küldeni neki, fizetés után pedig paypalról is.
εïз https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/hestiana/index.html εïз
-
szabifotos
senior tag
Sziasztok! Látom előkerült a számlázás téma. Kapok az alkalmon, ezzel lenne kérdésem:
Bizonyos oldalakon árulják az ebayen (is) kapható dolgokat. pl. kütyübazár és társai, tele vannak ebayes cuccokkal... Szerintetek ők honnan szerzik az árut? Mert ugye vállalkozásként nem tudok számlát adni az ebayen vásárolt áruról. Szóval, ha ebayen vásárolok, hogyan igazolhatom legálisan számlával a NAV felé a beszerzés forrását?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz szabifotos #69107 üzenetére
Könyvelői téma, de könyvelhető a beszerzés és elszámolható, de kérhetsz számlát te is az eladótól.
Viszont ha tovább értékesíted és van számlatömböd akkor miért ne adnál? -
Topikgazda
válasz Hestiana #69106 üzenetére
Erre írtam, hogy mese, de nem mennék jobban bele a témába.
Az első 200000 Ft bírság meggyőzi az embert az adószám kérés szükségességéről és a számla, nyugtaadásról, bevétel könyvelésről, attól függetlenül hogy az éves 600k jövedelmet el sem éri, az hogy nem kell adót fizetni az egy dolog, van más adójogszabály az szja-n kivül. -
Topikgazda
válasz szabifotos #69111 üzenetére
Miért macera? Please send me invoice. Kb ennyi üzenetben.
-
totyak
aktív tag
Olvasom az összefoglalóban a lehetséges postázási lehetőségeket, ha eladni szeretnék valamit külföldre.
"Feladási ajánlás: Elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes. Értékesebb csomag esetén megfontolandó az értéknyilvánítás, de ez nem minden ország esetén vehető igénybe. 2 kg-ig levélküldeményként adható fel és ez a legolcsóbb szállítás."
Néztem is a Posta oldalát és én is azt tapasztaltam, hogy a külföldi nem szabvány levél a leggazdaságosabb és az is feltűnt, hogy nem minden országba enged értéknyilvánítást. Gondolom ahova enged, ott annyit fizetnek kárpótlásul, amennyit beírok a mezőbe, ha elkvereik a levelet.
De mi van akkor, ha nem tudok értéknyilvánítást tenni és elveszik a levél? Van valamennyi alap kártérítés, mint pl. belföldön a feladási ár tízen valahányszorosa?
Illetve az is felmerült bennem, hogy akár az értéknyilvánítás, akár az alap kártérítés (ha van ilyen) a címzett országában is érvényes, vagy csak a magyar határig? Onnan ugye már a külföldi posta veszi át és a magyar posta miért vállalna felelősséget azért, ha a külföldi elkeveri a pakkot?
Ez az elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes megoldás nyomonkövethető egészen a címzettig?
Külföldre is azon a zöld színű ún. "Könyvelt küldemény feladóvevénye" szelvényen tudom feladni a levelet?
Mi van akkor, ha a vevő nem veszi át a terméket? Valahogy gondolom visszajut hozzám, mint feladó (nyilván nem ingyen), de hogy bizonyítsam, hogy a vevő hibájából nem tudta átvenni és nem jár neki a refund?
Elnézést, ha banálisak a kérdések, nem postáztam még külföldre sohasem.
-
totyak
aktív tag
válasz Viktor0610 #69114 üzenetére
Mi az, hogy nem ebay specifikus? Bárki, aki ebayen, vagy más külföldi oldalon el akar adni, annak ezek hasznos infók, ha ugyanúgy nem tudja a válaszokat, mint én. De tényleg, válasz helyett inkább küldj tovább valahova, egyszerűbb, mint válaszolni.
-
Crockett75
csendes tag
Az én ügyem most így áll, ezt küldte az Ebay, július 17.-én. Azóta semmi. Ahogy nézem én a Resulotion Centert semmit nem tudok csinálni, nyitva a Case és ennyi. Vagy valamit nem vettem észre? Ezt az üzenetet július 17.-én küldte az Ebay:
"The seller has asked eBay Customer Support to review this case and make a final decision.
We'll review the case details, such as messages sent in the Resolutions Center about this case and other emails sent through eBay between you and the seller. If we have questions, we'll get in touch with you. We'll get back to you within 48 hours."
Az üzenet óta nem történt semmi, ezért gondoltam arra hogy valami tennivalóm lenne, de nem találtam semmit.
A termék azóta sem jött meg. -
Topikgazda
válasz totyak #69113 üzenetére
Alapból 30 DTS-ig,DTS= 397 Ft az ajánlott küldemény 11910 Ft általány biztosítva.
Ez az elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes megoldás nyomonkövethető egészen a címzettig?
Mivel kapsz nyomkövetési számot és kézbesítési igazolás, úgy tekinhető.
Igen, zöld színű ún. "Könyvelt küldemény feladóvevénye" szelvényen tudom feladni a levelet? és ha EU-n kivülre megy kell vámárúnyilatkozat is.Röviden, ilyen nincs: a vevő hibájából nem tudta átvenni és nem jár neki a refund? Ha nincs nála termék, hanem nálad van mert visszaküldték, akkor a vételár visszajár a vevőnek, nem tarthatod meg mindkettőt.
Ez meg értelmetlen: az is felmerült bennem, hogy akár az értéknyilvánítás, akár az alap kártérítés (ha van ilyen) a címzett országában is érvényes, vagy csak a magyar határig?
Nézd már meg a Posta szerződési feltételek, terméklapokat, benne van minden.[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok! Vettem egy terméket ebayen. Fizettem kártyáról nem PayPalon, aztán írt a nő, hogy neki egy teljesen más szállítási címet adott az ebay, pontosan egy angol címet a nevemre. Én ha a sajátomból nézem a rendelést a valódi magyarországi címemet mutatja. Most hogy győzzem meg róla, hogy ne arra az ismeretlen címre postázza? Én nem állítottam be csak egy "Shipping Adresst", de az a magyar és egyben az egyetlen címem.
-
Topikgazda
válasz #31600896 #69118 üzenetére
neki egy teljesen más szállítási címet adott az ebay
Ilyen nincs.
Az eBay-n beírt címet kapja mag, ha ott nincs angol címed, akkor az nem kerülhet elő. Esetleg bekavarhat a PayPal, ha ott lenne angol címed, de ugye nem azzal fizettél, hanem te írtad be a kártya adatokat.Nézd meg az eBay visszaigazolását a vásárlásról, az első sor a cím ahova rendelve lett: Your order is confirmed and we'll let you know when it's on the way. It will ship to.......
[ Szerkesztve ]
-
#31600896
törölt tag
Pedig de. Mutatott róla képernyőfotót is. A nevemnél egy számomra teljesen ismeretlen angliai cím szerepelt. Megírtam neki a valódi magyarországi címet. Nem tudom ebben az esetben elküldheti arra, vagy mindenképpen igazodnia kell az ebay által feltüntetett ismeretlen címhez?
-
Topikgazda
válasz #31600896 #69121 üzenetére
Te mit kaptál az e-mailben? Milyen cím van ott?
Nem az érdekel, hogy ő mit mutatott.
Az az eBay email ami így kezdődik:
és ez a szöveg: Your order is confirmed and we'll let you know when it's on the way. It will ship to.......Másrészt lépj be az eBay-re,
Account settings,
Addresses,
View all shipping addresses.
Ami ott szrepel az az érvényes
Ha tényleg úgy fizettél, hogy beírtad a kártyaszámot, az időt és a cvc kódot, csak innen szedhet címet.Egyébként meg megkérheted, hogy ugyan küldje már el az ő értesítő e-mailjét, nem kép kell, sima e-mail továbbítás.
-
Gercsa
senior tag
Furcsa eset történt ma velem, egy laptopot rendeltem nemrég (15 ezer potos eladó 100% visszaljezéssel) és kaptam egy üres kartondobozt tele német reklámújsággal, első körben írtam neki, de félek, hogy ebből valami hosszabb huzavona lesz az ügyfélszolgálattal.
Volt már többször hogy refundot kértem mert valami nem jött meg vagy nem működött, de így még nem jártam hogy jön egy üres csomag egy tutinak látszó eladótól.
Valaki járt már így?
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
Met
nagyúr
válasz Gercsa #69127 üzenetére
Azért egy bizonyos értékhatár felett "illik" ha nem akarsz nagyot cumizni...
Bár előbb utóbb mindenki elveszti a szűzességét
Mondjuk az nem a Te problémád hogy a postás kicserélte, ha arra hivatkozik. Meg azért német reklámújságot elég nehéz itthon szerezni."If in doubt, flat out!" Colin McRae
-
Topikgazda
válasz Gercsa #69125 üzenetére
Végül is nem kérdezted, de egy vázlat, hogy mit tennék, hogy a pénzem visszakapjam.
1. A vásárolt termékkel gond van request. (wrong item sent)
2. Negatív értékelés.
3. A Postán bejelentést teszek, kell papír.
4. Rendőrségen feljelentés, még akkor is ha 30 nap múlva megszüntetik, kell a papír.
( A 3-4-hez joó lett volna videó)
5. Az eBay-n jelezni a csaló eladót. A 3-4 papírok mellékelve.
6. Ez feltételes, függhet az eBay reakciójától, PayPal dispute, de ehhez majd zárva kell lenni az eBey-n indultnak.[ Szerkesztve ]
-
Gercsa
senior tag
Nem tudom, tényleg kérdezem.
Csak belegondoltam józan ésszel, hogy bárki mondhatja a videómra is hogy kamu, ezért kérdeztem, hogy van-e értelme, gondolok itt konkrétan arra, hogy valakinek múlt-e már ezen ügye, kért-e tőle az ebay vagy a paypal videót, mert olyan már volt hogy tőlem képet kértek a refundhoz, de unboxing videót még soha.
Nem én kiáltok, a gazdaság dübörög.
-
totyak
aktív tag
Ma kaptam egy refundot egy meg nem érkezett termékre. Nem volt gond, kértem privátban és az eladó készséges volt, visszafizette. Viszont a terméket most unpaid itemként jelöli. Törölni nem lehet, csak elrejteni. Ilyenkor mi van? Értékelést elvileg tudnék adni. Kellene, vagy hagyjam úgy az egészet, ahogy van és majd eltűnik. Köszönöm
-
#31600896
törölt tag
Na nekem meg már 1 teljes napja nem válaszol a nő... legszívesebben visszamondanám valahogy a vásárlást, de már elment a pénz.
-
Frenk
aktív tag
Sziasztok,
érdeklődöm, hogy van e tapasztalat Bulgáriából - BG post - érkező küldeménynél mennyi nap a szállítási idő?
-
laleeee
őstag
Nyitottam egy case-t ,de nem reagál az eladó. Ezt a "ask us to step in and help" lehetőséget hol találom ?
-
csuzda
aktív tag
válasz Gercsa #69127 üzenetére
Kicsomagoló videót mindenről készítek, a telefont az asztalra rakom úgy, hogy a kamera részénél a levegőben legyen és lefele videózom, ahogy a csomag állapotát megvizsgálom, megmutatom a rajta lévő adatokat. Közben a gépen indítok egy zenét, hogy a lélegzésem hangját elnyomjam. Amióta videózok, nem volt semmi gond sem, és mégis csak jobb egy videóval előállni, mint azt mondani, hogy "becsszó, így érkezett". Mindenkinek ajánlom, hogy videózzon, azóta nem aggódok, hogy a csomag tartalma épp-e.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz laleeee #69140 üzenetére
Javasoltam hogy nézd át az Összefoglalót ezzel a témával kapcsolatban,ott olvasható: Amennyiben az eladó nem mutat hajlandóságot az ügy rendezésére (nem válaszol 3 munkanapon belül, vagy látványos módon húzza az időt), akkor a Case megnyitásától számítva 30 napig lehet az eBay segítségét, döntését kérni a vitában. (ask us to step in and help)
Tehát a 4. munkanapon fog megjelenni a link. A 24 órás napforduló a vásárlás időpontja.
És itt alul lesz a 3. pont, most neked kettő van:[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
13-a óta várom, hogy megjelenjen ez a lehetőség.
Szerintem már nem is fog, úgyhogy ma paypalhoz fordulok.Lehet, hogy az a baj, hogy több, mint 30 nappal az ígért érkezés után nyitottam a case-t? Mondjuk a "holnapután megkapod" bármely címről erős túlzásnak érződik.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #69143 üzenetére
Ha túlléped a határidőt, akkor annyi. A 30 nap a jogvesztő határidő. Csak amire gondolsz az van, a PayPal az eBay kifutott.
-
-=RelakS=-
veterán
-
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #69145 üzenetére
Nem írom. hogy az Összefoglalót javaslom elolvasni, de nem azért készült, hogy onnan ollózzam be a válaszokat, bár erre is van igény.
2. A problémák megoldása a vásárlói védelem keretében
Hogyan működik?
Az eBay vásárlói védelmet nyújt a regisztrált tagjainak (eBay Buyer Protection).
Abban az esetben, ha a rendelt küldemény nem érkezik meg, vagy nem azt kapod, amit rendeltél (nem olyan minőség, eltérés stb.), lehetőséged van egy Case-t (ügy, vita) indítani, itt tudsz kommunikálni az eladóval, a kártérítés vagy refund ügyében. Case-t a (legkésőbbi becsült - Estimated Delivery) érkezéstől számított 30 napon belül tudsz nyitni az eBay felületén keresztül, ha nem egy országban vagy az eladóval, ha azonos az ország, akkor 7 nap.
Ha egy vásárlásnál nincs megadva Estimated delivery, akkor a vásárlás napjától 30 nappal kell számolni a várható szállítási időt, és ha az letelt, attól a naptól 30 napig van vásárlói védelem.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #69147 üzenetére
Nem vagy vak, csak lehet hogy sok az információ és ez is lehet oka a figyelmetlenségnek. Tényleg nem tudom, hogyan kellene úgy megoldani, hoogy ne legyen sok, de az információ is maradjon. Nekem ez inkább a gondom, nem pedig az idézés. És nem állt szándékomban megbántani téged, ha úgy tünne.
-
-=RelakS=-
veterán
Nem vagyok megbántva, csak ismerem magamat
Leginkább a hogyan indítsunk dispute-ot részt néztem, meg sem fordult a fejemben igazán, hogy ez az infó máshol is lehet.
Legjobb az lenne, ha ugyanaz a fontos dolog mindenhol feltűnne, ahol van értelme, csak gondolom ebben a rendszerben akkor a változtatás lenne rémálom.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...