-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz FingR86 #33183 üzenetére
Jogos, a H20 a 36-hoz képest valóban érzékenyebb elsőre. Sokkal korábban is ad kakaót a távon, mint a 36, bekalibrálni sem olyan sima ügy. Viszont nekem valamiért lényegesen tovább "marad fent" a H20, mint a 36. Lehet, hogy csak az akku, passz. Jön még majd az E010 is, a hármat összenézem majd. Amúgy van, aki ezeknél a mütyüröknél használja a jobbra-balra fordulást, vagy csak én vagyok ilyen, hogy kihagyom és inkább korrigálom "jobbosból"? . Remélem nem lesz ilyen ramaty idő, amikor megjön a H31. .
-
FingR86
őstag
válasz FingR86 #43023 üzenetére
rá dugtam tölteni az akksiját kb 1 órája a hozzá mellékelt E4 Balance Charger-re. (LiPo/2A-ra állítva)
egy olyan jó 40 perce villogtatja az 1s ledet, gondolom ilyenkor balance-ol.
Ez kb mennyi időt vehet igénybe? Egyszer csak majd végez vele és átvált zöld-re a charge status?
Mindenképp csak akkor húzzam le a töltőről?[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43029 üzenetére
Az E4 az nem olyan mint a B3AC? Ha igen, a zöld-piros villogás azt jelenti h nincs rajta akku. Piros - tölt, zöld - cella feltöltve.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
FingR86
őstag
válasz FingR86 #43031 üzenetére
hirtelen még olyan kérdés merült fel bennem, hogy ugye kamera is van a drón-on.
de mivel jelenleg még semmim nincs hozzá így nem is használom rajta a kamerát.
Na már most az így alap esetben működik rajta, tehát fogyasztóként van a rendszerben ?
A hozzá mellékelt gomba antenna a kamerához való? Azt fel sem kell tennem akkor rá jelenleg ?
Csak mert az elején kilóg belőle 2 csáp, azt is vezetéknek/antennának nézem.[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz FingR86 #43033 üzenetére
Mindenképpen csavard fel az antennát, mert ha be van kötve a vtx (ez adja a videójelet), akkor az meg fog sülni antenna hiányában. Ha a VTX-ből kihúzod a kábelt és nem kap áramot, akkor nem kell az antenna.
Elég drága racerrel kezded a gyakorlást, ha ilyen még nem volt a kezedben, szóval csak óvatosan, nehogy világgá menjen.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
-
Peaceliker
őstag
válasz FingR86 #43044 üzenetére
akkor kell kb ilyesmi buzzer és fel kell forrasztani, addig jó lesz a lipoőr, bár könnyű elhagyni
amúgy ha vtx meg kam még fölös és nem vmi agyon integrált vmi (bár fc ből következtetve nem az) én kikötném/kivenném amíg nem kell, annyival is többet él majd használat alatt
"Oh my Goa'uld!"
-
FingR86
őstag
válasz FingR86 #43063 üzenetére
kicsit utána olvastam az esti bukfencem miértjének, mert nagyon idegesített a dolog
és találtam egy ilyetez így jól hangzik, mert lentebb írja a másik ember, hogy az övé angle módban is bukfencelt.
ez a masina egy kamikaze ágyugolyókicsit ássam magam bele a dolgokba és ez szoftveresen gyógyítható?
esetleg újabb betaflight? -
Peaceliker
őstag
válasz FingR86 #43063 üzenetére
na akkor most takonyragasztóval kínáld meg rendesen, mert az ki fog járni az fix.
a másik, hogy ne hidjük el a leírásnak mi mit kapcsol, hanem nézzük meg bf/cf ban
de örülök, hogy ennyivel megúsztad(#43064) varadigabor
pár 100 méterre elég 25mw is, csak jó antenna kell
(#43068) Teréz Atya
lehet az 3v is nyúzás közben, kérdés ember mennyire tervez hosszú távon az akkukkal minél több marad benne, annál többet bír majd ki
(#43070) Teréz Atya
igen, mi is 300m ig megyünk max, de akkor már remeg a lábam, meg akkor már csak lassan kúszok messzebb, pedig 500m tuti meglenne, meg táv is magyaráz ha kezd rizikós lenni, de mégsem vágyom rá annyit sétálni
de amúgy ennyi általában teljesen elég is (persze ezek nem kamera platformok)(#43071) Baku
spektrum protokolja, de ha beírod hogy dsm receiver, akkor lesz végtelen meg egy találat
jah aszittem használni is kell majd én biztos nem vevőt használnék fél méteren eblül, azt is csak tápolni kell stb, egyszerűbb csak összedugni kábellel sztem, nekem minden mókolás nélkül ment.igen, "csak"...kettő gyári adómodult nyírtunk így ki haverral
(#43073) FingR86
legjobb, egyből tanulhatsz is bele az fw frissítés dologba, jó ez, megedz ez a gép
sztem 3.1.6 bf el próbálkozz, 3.1.7 sokaknak mókás még, azt nem merem erőltetni én sem(#43074) _X10Dead_
pontosan, kb 40% bent marad, így kímélem
nagy terhelésre kis pakk nem ajánlott, persze szükség nagy úr néha
én 4p et repülök light-közép freestyle ban, így sem marad már benne annyi amennyi kéne és elég melegek az akkuk
de mivel nincs kedvem sűrűn új akkut venni, így feljebb veszem majd a csipogó limitet.storera azért szeretem tölteni, mert akkor balancol és utána sima töltéssel töltök sokszor, ha jó az akku balance nélkül 4.2 re áll be összes cella, 15p el gyorsabban tölt így/akku
szóval én terhelés alatt célzom a 3.4-3.5 öt...helisek terhelés alatt 3.7-3.8 ig merítik mondjuk végtelen drága akkukat 3p repülésre én is vigyáznám mint a szemem fényét"Oh my Goa'uld!"
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43073 üzenetére
Bármilyen angle-nál kifinomultabb stab módot nem érdemes erőltetni Cleanflight / Betaflight alatt, mert el van baszcsizva. Ezekhez egyértelműen iNAV kell.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
szacsee
nagyúr
válasz FingR86 #43107 üzenetére
Van ilyen, de Teréz Atya megoldásán felül még fel lehet rakni egy régebbit is a gépre és akkor marad a kánaán.
Teréz Atya: Már többször szemeztem az iNav-al neked köszönhetően, de lehet megnézem magamnak.
Merevszárnyat is kezel amúgy?
WLtoys repcsid hogy bírja, vagy van már nagyobb géped is?[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
-
Peaceliker
őstag
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43127 üzenetére
A képrészlet alaján ez a sima SP F3 vagy klónja, azt könnyű buzerálni.
syler123 már leírta a többit. A boot pint csak akkor kell öszezárni, ha az FC-re pl szar firmware-t raknál és tégláznád. Ekkor a BOOT pin rövidre zárásával mellőzöd a flashben lévő bootloadert és az STM32F3-ba gyárilag beégetett vésztartalék bootloaderrel indítod a lapkát.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
fape
senior tag
válasz FingR86 #43170 üzenetére
Hány és milyen aksihoz kell?
De tényleg a mini jobb. Viszont akkor már hosszabb távon inkább valami 150W+-s is képe jön.Charsoon Antimatter, iSDT SC-608Az még számold bele, hogy táp egyikhez sincs. Azt is tudok ajánlani ha érdekel
[ Szerkesztve ]
Nem ezeket a drónokat keresik!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43290 üzenetére
A Racerstar csak egy matricázó cég. Ami jó bennük, hogy általában átnézik mire matricáznak, így általában jó középkat cuccokat lehet tűlük venni. Persze mivel nem ők gyártanak, a beszállító elkezdhet sunyin variálni a minőséggel, etc, de általában jó cuccokat lehet tőlük kapni.
Szerintem az Ideafly és a Racerstar is ugyanattól a gyártótól szerzik be a motorokat, csak más logót fújatnak rá.
Pl. hűtöknél gyakori - a Kolink gyártja a Noctua hűtöket, de árul sajátmárkásat Coolink néven is.A másik oldalon az egyik legnagyobb OEM gyártó az EMAX. Nagyon sok cégnek szállít be, RCGroupson mindig megy a találgatás egy-egy új motornál h vajh az EMAX gyártja-e vagy nem, mert akkor rárabolnak.
@kriszbon - az én GPS-em alap sebessége 9600 baud, azt szoktam 57600-ra rakni. iNAV 1.5 alatt meg minden xart magam állítottam, egy délutánt elzongoráztam vele. Mondom lesz belőle egy cikk, kijött az 1.6 a GPS autoconfigurre-ral. Na ott majdnem agyvérzést kaptam.
Most röpcsin iNAV 1.7.1-et használok, a Z-84 profil teszi a dolgát, szinte hülyebiztos.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
FingR86
őstag
válasz FingR86 #43023 üzenetére
nem tudom itt volt e már, de berakom, hátha jól jön itt pár embernek.
Új szállítási módok a GearBestnél, amikkel jól járhatunk
így jött meg nekem is jóárasítva. -
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43476 üzenetére
Ha teljesen kezdő vagy, akkor bizony érhet meglepetés, szinte mindenben.
Az iNAV alap PID és stab mód beállításai nem annyira jók mint a Betaflightnak, így kelleni fog egy kis PID tuning, etc. 3.XX BF és 2.XX CF felett a PID controller megegyezik az iNAV-éval. Ha van egy jól repülhető beállításod, akkor nem is kell olyan sokat vacakolni h iNAV alatt is jó legyen.
Ha találsz valakit, aki ebben segít, akkor hajrá, de így távsegítséggel eléggé meredek lenne, úgy hogy még a Cleanflightot sem ismered. Szerintem a legegyszerűbb az lesz, hogy összekötd a távodat a PC-vel, gyakorolsz, aztán előkapod a masinát és azzal repülsz sokat. Az iNAV-ot meg meghagyod addigra, amikor tudni fogod h nagyjából mi mire kell CF vagy BF alatt.
Cleanflihthoz írtam egy gyorstalpalót. Neked sok részre nem lesz szükséged, mert a gép már egyben van, de arra jó, hogy jobban átlásd a dolgokat.A gépen nézd meg h be van-e állítva a Failsafe, mert jelvesztéskor hazarepül Kínába.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43526 üzenetére
Meg kell szokni, hogy a kínaiak szerint az RTF nem Ready To Fly-t, hanem Ready To Fix-et jelent.
PC-re kötve levett propokkal és rádugott akkuval nézd meg h minden kapcsoló azt csinálja-e, amit kell. Aztán próbáld ki a failsafe-et, azaz kikapcsolt távnál, h tényleg leállnak-e a motorok egy idő után, vagy a masina meg akar szökni a sztratoszférába. Ha minden klappol, propokat fel és lehet reptetni.A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43600 üzenetére
A válaszom az h igen, a bal első fekete, CCW menetű csavaros. BTW a csavarokról és menetirányokról is van cikkem.
@twine - te jó ég, ezt a cikket kirakta az Index blogválogatásba anno, és megjelentek a nyelvtannácik és a csavarszakértők. A meghagyott kommentek alapján nem is tűnik vészesnek, de amiket kigyomláltam enyhén szólva gyomorforgatóak. Furcsa, az iNAV-os cikkeimbe egy IQ betyár sem mert beugatni.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43680 üzenetére
BF 3.1.xx-ben mutatkozott be az anti gravity és asszem átvariálták megint a PID kontrollert, átvariáltak egy szakajtónyi változót, etc. Szal még Boris is azt mondja, h új betánál inkább állíts be mindent újra, mert a régi változók lehet h nem is léteznek, de lehet h mást csinálnak.
Röviden: repülj sokat, ha már jól megy frissíts új betaflightra és próbáld ki az anti gravityt.
Ja, 3.1.7-ben már két notch filter van a PID loopon.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
wazo
aktív tag
válasz FingR86 #43711 üzenetére
Én is ratrimmeltem de nekem mozgatastol foggoen akár 4-5 értékkel is változik. Miért nem áll meg olyan stabilan mint pitch és yaw?
[ Szerkesztve ]
acer liqid, sgs, sgs2, note, note2, sgs4, huawei p6, xiaomi mi3, lg g3, lumia 930, xiaomi mi4, redmi note 3 pro, redmi note 3pro (B20), redmi note 4 (B20)
-
vandor01
őstag
válasz FingR86 #43728 üzenetére
kb a felét azert azt hozza!
lehet kicsit tobbet is? 60%?
egyarban van amit linkeltel....
vedd meg a legmagassabbat![ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Teréz Atya
senior tag
válasz FingR86 #43728 üzenetére
A GNB akkuknak a C értékének kb. a fele igaz, de ettől még jó akkuk. Babyhawkba vettem csilló C-s GNB akkut. A lényeg h nagy, testes akku, de úgy megy vele a gép mint a rakéta.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
csmat
senior tag
-
kriszbon
őstag
válasz FingR86 #44272 üzenetére
Ez oltári nagy volt, földhöz verdeste magát, hisztizett hogy márpedig ő nem akar repülni.
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
wyattthoearp
aktív tag
válasz FingR86 #44738 üzenetére
Egyelőre nem teszteltem repülve, de érzésre nagyon jónak tűnik. 10grammal nehezebb mint a 4s 90c Zop power akkum. Amass csatlakozók vannak rajta, és jó vastag kábelek. Mivel a töltőm is charsoon ezért, nem féltem tőle, jó minőségű. Kicsit több mint 3 ezret pedig röhögve megért.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Futás, futópályák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Fűnyíró topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen notebookot vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Le Mans Ultimate
- Sorozatok
- További aktív témák...