-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fuhur
kezdő
-
twine
addikt
válasz vandor01 #70812 üzenetére
Azért úgy tűnik ez mégsem így van....
Félek én voltam a f@sz, de ezt roppant nehéz megírni valakinek, akivel már levelezem egy ideje...
Aznap éjszaka, mikor mondtam ,hogy végre nyugodtan és nagyon sok időt szántam a beállításokra, pár dolog egyenesbe került...amit valszeg én k*rtam el a taranisban, és a betaflight-ban...
El nem tudom most mondani mi volt az...
Viszont utólag úgy érzem én eredetileg talán hibátlan gépet kaptam....
És Armattanék javára szóljon, elképesztő korrektek...
Most úgy tűnik, kapok tőlük ingyen postával egy "csere" motort...
HOgy egy picit könnyítsek a lelkiismeretemen én meg mondtam nekik, hogy kifizetek egy ESC-et, és akkor így postázzák...
Végtelenül segítőkészek, és korrektek...
Én tényleg úgy érzem, nem semmiért fizet az ember náluk....
A végén már a vezető mérnökükkel beszélgettem a "problémámról", aki mindent megtett, hogy elégedett vevőként jöjjek ki a dologból...
Azt írták mindent megtesznek, gyakorlatilag bármit, küldenek csere alkatrészt, vagy én visszaküldöm és javítják, vagy visszaküldöm és visszafizetik az árát...Komolyan zavarba jöttem a korrektségüktől...
Szóval annyira mégsem "Kínai" (a szó pejoratív értelmében)
Én nem bántam meg a vásárlást...nagyon nem...
[ Szerkesztve ]
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #70909 üzenetére
Nos nem tom, nekünk a jogsink A1/A3, hogy aztán ezzel mivel repülhetünk fogalmam sincs.
Na mert az A3 és saját építésű lehet 25 kg alatti (ha jól olvastam), és vagy 2023-ig használhatóak C besorolás nélkül??
Hmm... most hogy is van ez (fejvakaróst is képzeld ide).Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #70911 üzenetére
A Voltokról nem olvastam, csak ez a 25kg-on lepődtem meg kicsit.
Húú.. de szép nagy "tankot" lehetne építeni akkora súlyhatárig. :-)
Persze meg kell szerezni a dokumentumot amit csak lehet(főleg ingyen) mert legalább van mit mutogatni a jóakaróknak(azok mindig akadnak) hogy van jogsim rá, pofád befogod.:-D
Felénk fél falu rövid időn belül tudná hogy van
A hatóságnak már nem biztos hogy elég ennyi. :-DValóban nem igen változott semmi, mert most is akkor büntetnek majd meg amikor akarnak.
Szerencsére én csak kimegyek a hátsó kertbe ha van kedvem, aztán gyíí.. had szóljon a nagy semmi felett.
Persze ha akarom látom a fél vagy egész falut is, pedig nem is megyek lakott terület fölé.
Aztán hogy rögzítek vagy sem valamit, azt senki nem tudhatja, a gép biztos nem tud.
Ha akarom szemüveg sem, de így helyben van még más lehetőség is. :-))Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
El Joe
tag
válasz vandor01 #70930 üzenetére
Ok, de azért a kínai testvéreknél ne feledkezzünk meg a pontozásos állampolgár minősítésről, és a teljesen lefedett megfigyelőrendszerről.
2019ben Londonban az IFSEC-en kínai cég bemutatóján a AI kamerarendszerről kérdeztem, hogy mennyire GDPR kompatibilis. Erre az volt a válasz, hogy full, majd a klaviatúrán megnyomott egy GDPR feliratú billentyűt, ami szoftveresen a kijelzőn kimaszkolta az emberek arcát. A rögzítőn természetesen nem.
-
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #70948 üzenetére
Ha gondolod... van ilyenem is osztrákiából. (Ma kb 10 perc alatt a magyar tananyag alapján megcsináltam... a magyarhoz képest egy vicc volt..)
Egyébként az osztrák anyag kevésbé részletes (értsd kevesebb "hülyeség" van benne) és az ingyenes csak A1 kategóriára érvényes a nyílt kategóriában. Az A2 kategóriához (900 gr felett pl) már szükséges kint is a vizsga ami jelenleg 14,40 EUR és gyakorlati részt is tartalmaz, de a COVID miatt Ausztriában sem tehető le ilyen vizsga jelenleg.
Nekem úgy tűnik a két vizsga kérdései alapján, hogy a KTI vizsga mintha az A2 tananyag egy részét is tartalmazná, bár ennek ellenére ez is csak az A1 jogosítást adja valószínűsíthetően.
Ezel együtt szerintem a KTI nem fog QR kódot meg egyebeket rakni a cuccra. A nyilvántartási számod alapján és a lajstromodból tudni fog a magyar hatóság is azonosítani. Az egy jó kérdés, hogy a magyar papírral hogy repülsz majd pl. Ausztrában, de amint látható a fenti papír QR kódostul sem egy "pilóta jogosítás", csupán a tanfolyam elvégzését és a sikeres vizsgát jelenti. Minden másra ott lesz az Appod meg a MasterCard-od.
Ami pedig a legnagyobb poén.... hiába megy itt a sok szakértő hülyítése, hogy az EU papír majd így meg úgy jó lesz mindenhol... hát nem.... Az irányelv alapján sokmindenben eltérhetnek a nemzeti szabályok, ezért pl az Austrocontrol is FELHÍVJA A FIGYELMET, hogy az osztrák papírral nem lehet azonnal egy másik országban tevékenykedni, a helyi szabályoknak megfelelően "meg kell feleltetni" a jogosítást (bármit is jelentsen ez a megfeleltetés).
AMi a magyar jelenlegi szabályozást illeti elég bonyolult lett a dolog, megérteni is épp elég, hogy akkor te most milyen jogosítvánnyal, hol milyen UAS-t reptethetsz....
A „nyílt” kategóriában pl. az UAS-műveleteknek három alkategóriáját különböztetjük meg: A1, A2 és A3 alkategória. Az UAS-művelet az üzemeltetési korlátozásoktól, a távpilótára vonatkozó követelményektől és az UAS műszaki követelményeitől függően tartozik valamely alkategóriába. Lakott terület feletti UAS-művelet esetén (függetlenül attól, hogy az adott művelet egyébként az A1 vagy A2 alkategóriába tartozik), a pilóta nélküli játék légi járművekkel végzett műveletek kivételével, eseti légtér kijelölése szükséges.
Az A1 alkategóriába tartozó UAS-műveletek végrehajtása esetén az UA alapvetően nem repülhet át embertömeg felett. Egyes esetekben azonban az UA átrepülhet külső személyek felett, de különbséget kell tenni az UAS-ok között aszerint, hogy azok milyen osztályba tartoznak. meg kell különböztetnünk az UAS-ok besorolását, amelyek paramétereik alapján a nyílt műveleti kategóriában üzemeltethető C0, C1, C2, C3, C4 osztályokba, valamint az ún. standard forgatókönyveknek (STS) megfelelő műveletek valamelyikében üzemeltethető C5 és C6 osztályokba tartoznak vagy saját építésű UAS-nak tekintendők. (Saját építésű UAS-nak kell tekinteni azt az UAS-t, amely az összeszerelője által saját használatra gyártott vagy összeállított alkatrészekből készült, kivéve azt az UAS-t, amelyet egyetlen összeszerelési készletként hoztak forgalomba.)....és ez a fenti példa csak egy alap. Millió egyéb dolog is van, amit pl egy A2-es kategóriás vizsgával C2-es UAS-sal be kell tartani. Arról nem is beszélve, ha egy modellező pl "saját építésű cuccot reptetne... az maga a rémálom... ugyanis, attól, ha te 1 kg-os trainer géppel vitorláznál, még nem biztos, hogy az A2 vizsgáddal ezt majd megteheted....
Az osztrák ingyenes vizsga nem, a fizetős magyar azonban TARTALMAZOTT erre vonatkozó anyagot és tesztkérdéseket is.
De ahogy te is írtad, ebben az országban az sem 100% ami már megtörtént.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
bacus
őstag
válasz vandor01 #70966 üzenetére
Az itthoni regisztráció azért is zűrös, mert "bekerülsz" a rendszerbe, ahonnan -tartok tőle- kikerülni lehetetlen. Így, hogy külföldön is kérik (ráadásnak a saját lakhelyed szerint), így muszáj lesz megcsinálni, de amíg nem megyek külföldre, meg ilyen bizonytalan állapotok vannak, addig nem is próbálok regisztrálni, meg biztosítást kötni, stb., inkább nem reptetek.
Én azért vettem (mini2-t), hogy a videókhoz vágóképeket tudjak csinálni, pl kis forgalmú parkolókban, ahol a 2 perces reptetést követően tovább állunk. Szeretném legálisan, de ha ezt nem lehet, akkor is lesz vágókép
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
twine
addikt
válasz vandor01 #71013 üzenetére
Köszi az ötletet...
Kamerához nincs külön vtx..."egytestű" aio...
Amit látsz, az az frsky XM,amit zsugorcsoveztem és kétoldalas szivacsos ragaccsal van felragasztva a zer0-ra,és arra taknyoltam a kamera antenáját, hogy kissé álló helyzetben legyen a géphez képest....tart rendesen...
Inkább a kamera felfogással van elöl gondom,mert ott valóban olvad a ragacs, és hiába lövöm be f@szán szögbe a kamerát 10-15 aksi kirepules után lefittyed kissé...de majd megoldom valahogy...Nagyon nagy vidámság ez a kis gép...már tervezem hogyan pimpeljem,hogy szép is legyen...(újra kabelezés, stb)
Főleg mostanra hogy már van némi rutin is , ezzel a kis zumivel a lakás igazi pálya,,,lehet széklábak között, és minden kis résen átrepülni...
Nagyon nagy a funfactor benne...bent most jobban tetszik, mint az eddigi nagy kedvenc mobula7...
Súly;
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71044 üzenetére
Kihagytad, hogy ha képrögzítés történik, akkor az A1/A3 nyíílt kategóriákban sem utak, sem gyalogösvények és ezernyi más sem lehet a képen.
Asszem maradok a kisgépes repülésnél.. fele ennyi korlátozás nincs.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
-
vandor01
őstag
válasz vandor01 #71067 üzenetére
mi itt mint hobbistak 4kg ig vagyunk erdekeltek es az 1x ru dron melosok is...
az felett mi van? nem relevans jelenleg a hobby/melos szempontjabol.....ezt olvasva van pozitiv es van negativ dolog...
ugye nincs tovabb osztalyozva 4kg alatt...
A1 tomeg felett nem repul
A2 tomeg felett is repula negativ hogy ha igy nezzuk akkor a 80grammos otthon 3D nyomtatoval eloallitott jatekra is azonos szabalyok jatszanak mint vmi fejletteb 3kg-os gyari szerkezetre... mert ugye a regisztralashoz kellenek olyan adatok ami nincs az epitett jatekhoz mint a masikhoz...
valamint 4kg alatt 120meterig is kell mindenkinek a legterigenyles na es ugye igy a whoopolas nehezsegekbe fog utkozni meg olyan helyen is ahol csak bokorugrana a parasztja..
azert erdekes mert mindenki erre vart ha ez megjelenik??
akkor aztan mindenki tudni fog mindent HAT NEM.....
vagy nem itt van a reszletezes... es az ordog a reszletekben rejlik[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
ecaddsell
aktív tag
válasz vandor01 #71067 üzenetére
a biztositasi karosszegekek hataranal talaltam nemi nemu emlites sulyokrol de ott sincs 120gramm.
Most nincs időm ilyesmit olvasgatni, de ez tök jó, az a 120g egy teljesen felesleges értelmetlen dolog (volt). Ha kamerás akkor úgy is regisztrálni kell független a súlytól.
Egyébként ez a kamera dolog is túl van még kicsit lihegve egy nagylátó 4Ks kamerán se látsz még semmit hacsak olyan közel nem megy a cucc, hogy az már baromi feltűnő (vagy utólag bele lehet nagyítani, de ahhoz meg rögzíteni kell). Csak ugye mindig akadt néhány hülyegyerek aki ezzel bosszantotta a szomszédot amikor sok ideje volt és valamit kellett tenni.
Nem mellékesen ezek a 250g alatti cuccok leszámítva a racer szénszálas vázát olyan harmatgyengék, hogy előbb hullanak szét mint bármi igazi kárt okozzanak (sajnos ez harmatgyenge felépítés a 250g feletti cuccok nem csekély részére is igaz csak elfelejtik a naiv vásárlóval közölni...).
Az első komolyabb crash a legtöbbször viszi a propellert, a karokat meg a gimbalt ha van minden komolyabb külső kár nélkül.Szerk:
vandor01
Igen, ez épített cucc nekem is a homályba vész még. Tényleg ott alkatrész cserebere olyan szinten megy, hogy nem igazán lehet típusról beszélni.[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz vandor01 #71067 üzenetére
Nem is értem, miért lett nálunk "B" kategória? Ahogy átfutottam, szinte pont ugyanaz vonatkozik az A1-B1 <-> A2-B2 kategóriára a súlyt leszámítva (A1-2=250g - 4kb; B1-B2=4kg - 25 kg). Igaz, a 4kg tömegbe a legtöbb gép (is) belefér, de csak el kellett megint valamiben térnünk a többiektől.
Remélem a légtér.hu gyorsan ráugrik is szervez 100e áron B1-2 tanfolyamot.
Már látom, ahogy megyek a kocsival tankolni és ha már ott vagyok veszek egy Drón B1 Pest megyei matricát a repüléshez.
[ Szerkesztve ]
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71070 üzenetére
Nem olvastál figyelmesen. Nem szarozott a törvényalkotó azzal, hogy az EU rendelet szabályait megint leírja. Egyszerűen leírta, hogy mikor NEM az EU rendelet a mérvadó.
Tehát első lépcsőben megnézed az EU rendelet szerint hova vagy sorolva, utána megnézed a magyar törvény szigorított verziója hová sorol tovább.
..és máris mindent tudsz.
Ahogy az várható volt, egy dolog a törvény alapján 100%. Az EU A3 kategória szerint (150m-re mindentől, lakott és tiltott vagy korlátozott légtéren kivül) üzemeltetett 4kg-ot meg nem haladó eszköz számára nem kell sem eseti légtér sem más a repülés előtt. Elég az appban bejelenteni majd a repülést.
Minden más esetben kacifántos a dolog, mert van olyan kategória, ahol pl a magyar hatóság még fónia vizsgát is előír a pilóta számára.. az egészségügyi alkalmassági vizsgálatról nem is beszélve."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71078 üzenetére
Igen, kb ennyi a repüési műveletek összefoglalója A1 és A2 kategóriában. Illetve A3ban is hasonló.
Azonban az, hogy a te cuccod milyen kategória lesz már egy másik kérdés, ugyanis ott már konkretizálják azt is, hogy egy A2 szerint repülő cucc ami C osztály hiányában jelenleg B2 mondjuk, milyen feltételekkel kerülhet nyilvántartásba.
Tehát maga a műveletek besorolása nem nehéz, az engedélyek beszerzése sem annyira, az eszköz besorolása és engedélyeztetése mint üzembentartó már egy másik kérdés.
Mert lajstromszámot fogsz kapni, az egyszerű... de üzembentartóit, ami szintén kell a repüléshez már B2 esetén pl csak akkor, ha a légialkalmassági vizsgálatot a hatóság lefolytatta.
Például, amennyiben A2 mveletet akarsz végezni egy B2 besorolású cuccal (4kg-ig emberek felett repülni), akkor az eszköz követelmények:
10. Felszereltségi követelmények
10. § (1) A pilóta nélküli állami légijármű rendszer felszereltségi követelményét a pilóta nélküli állami légijármű kategóriája
határozza meg.
(2) Az „A1”–„B2” kategóriába tartozó pilóta nélküli állami légijárműnek rendelkeznie kell legalább
a) magasság- és sebességparamétereket meghatározó berendezéssel,
b) pillanatnyi pozícióra vonatkozó, a magasság és WGS-84 földrajzi koordináta-rendszer szerinti koordinátaadatokat gyűjtő és a földi munkaállomáshoz történő továbbításra alkalmas berendezéssel,
c) térbeli helyzetet meghatározó berendezéssel,
d) rádiókapcsolat minőségét visszajelző berendezéssel,
e) a rendeltetésszerű működést figyelő állapotjelzőkkel,
f) üzemanyag és akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét jelző berendezéssel és
g) a pilóta nélküli légijármű rendszer esetében a repülési paramétereket rögzítő berendezéssel.
Ezt azért nem minden cucc fogja megugrani...."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
twine
addikt
válasz vandor01 #71094 üzenetére
"azaz epitett gepek regisztralasa es biztositasa = Dji ? a SZOpATAS..."
???ezt nem értem...
Én csak annyit írtam , a fentebb felsorolt kritériumoknak megfelelnek a dji nagyobb géposztályába tartozó madarai gyárilag...
Ergo ezekkel lehet papíron(!) munkát vállalni emberek fölött és vagy városi kornyezetben.....Hozzáteszem, szerintem ez eddig is ig, volt normális, hiszen 5-6"-os épített racerekkel nem ez a fajta repülés volt a szokás, hanem emberektől távol reptette kulturáltan eddig is a normális sporttársak zöme..
[ Szerkesztve ]
-
twine
addikt
válasz vandor01 #71098 üzenetére
Megjött a varázsgomba
Így most teljes lett a " gomba szett" adó-vevő oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
BEndre34
tag
válasz vandor01 #71111 üzenetére
Bocsánat, tévedtem ....
Az Allianz is kínál biztosítást, de valamiért nem a lakossági, hanem az üzleti résznél szerepel csak. Viszont, nagy kár volt, hogy észrevettem, mert így véletlenül se egyértelmű semmi, ugyanis itt az alsó súlyhatár 0,25kg.
Most akkor mi van?? A törvény betartása mellet ha ott nézi csak meg valaki mondjuk az épített vagy Tello gépre, akkor jogosan repül(ne) biztosítás nélkül és ha számonkérik, elég megmutatni a biztosító weblapját? .... Persze, tudom, a való életben ez senkit nem fog érdekelni, mert egyszerű állampolgárként nekünk jobban kell ismernünk a törvényt/rendeletet/szabályozást, mint pl egy biztosítónak.
-
El Joe
tag
válasz vandor01 #71114 üzenetére
Azért feleslegesen ne keltsünk pánikot. A 100 millás bünti a tv-ben szereplő maximális büntetési tétel, amit az ennek megfelelő minősített eset elkövetése esetén SZABHAT KI a t bíróság (ezt jellemzően nagyon ritkán, kirívó esetekben és majdnem mindíg légitársaságok kapják)
-
El Joe
tag
válasz vandor01 #71117 üzenetére
Igen, eddig (akinek nem volt muszáj + a jogkövetők) full feketén zümmögtek (velem együtt), de ugyan ez a tv vonatkozott mindenkire. Most, hogy az "üzemeltetési" szabályok változtak mindenki a 100 millás bírságtól reszket...
Teszem hozzá a hivatalos szervek akkora létszámhiánnyal küzdenek, hogy lassan az utolsó leolthatja a villanyt, nem biztos, hogy ez lesz a fő prioritásuk, feltéve, ha valami orbitális baromságot nem csinál a zember. De akkor meg is érdemli. -
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71136 üzenetére
Nem is tom, múlt évben a megmaradt 1db saját géppel nem is hiszem hogy repültem.
Amik elmentek háztól, azokkal kanyartam egy kis kört és kész.
Mit is tudna velem kezdeni a szerv, ha ott állnék a hátsó kertemben a fejemen egy dobozzal, meg a kezemben egy valamivel.
Körülnéz sehol semmi, (gép vagy 1Km-e) rám töri a kisajtót, vagy átugrik a kerítésen?Ha meg szólongatna és hajlandó is lennék esetleg meghallani, akkor is mit kérdezne mondana(mert gondolom még nem tartunk ott hogy csak úgy bejöhetnek a telkemre)?
Na mert egy kapcsoló átkapcsolása után akár oda is mehetek hozzá hogy mit is akarhat.A gép meg közben a messze távolban helybenjár, és ha kifulladt leszáll azt annyi.
A koordinátákat meg bárhonnan elő lehet varázsolni.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
vandor01
őstag
válasz vandor01 #71154 üzenetére
na es a masik??
epitett a jatek es 250g alatti szoval nem kell bizti!
akkor, hogy fogja a dronos megcsinalni a regeles utan az uzembetartoit?
meg se kerdeztek miert akar a tulaj regelni? suly/kamera? nem volt hely a 2xA4-en!
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Schaf
tag
válasz vandor01 #71155 üzenetére
Na szóval..
Épített... Az épitett esetén nincs játék kategória.
Egyszerűen ez okozza az egyik zavart sokaknál. A 250/120 gr játék besorolás arra vonatkozik, hogy az ilyen eszközökre (ami játék kategória) nem vonatkozik a rendelet.
Ha viszont van rajta egy nyamvadt kamera, akkor már 1gr esetén sem játék, hanem légijármű.
Az új törvény/rendelet valóban azt pontositja, hogy milyen biztosítás kell 250gr felett. Azt azonban nem mondja, hogy alatta nem kell!!
Az 1995-ös törvény pedig azt mondja, hogy MINDEN légijárműre kell biztosítás....
Ez jelenleg egy jogilag homályos pont, mivel vélhetőleg a szándék az volt, hogy ne kelljen, csak elqrták. 😂😂😂Épített cucc... ha van 5 db saját építésű szarod, elvileg lehetséges ugyanazzal a lajstrommal repülni őket, mivel a regisztrációkor a saját építésű eszköz gyártójához magadat, a típusához egy fantázia nevet kell beírni. Ergo a hatóság nem fogja tudni, hogy az adott gép micsoda. Persze ez az építő kitekre nem vonatkozik, hiszen ott a gyártó és többnyire a típus is ismert.
Az LH azt mondta, hogy 250 gr alatt ugyanúgy üresen kell hagyni a biztosítás rublikát az üzembentartói esetén, mint a lajstromozás esetén a serial számot.
Itt tartunk most...
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71163 üzenetére
Köszönöm!
Na várjál csak, az előbb kicsit visszább azt olvastam hogy még nem lépett hatályba a lóvé fizetés.Jójó, azt meg is találtam, mármint a lap alját, de onnan mit(úgy konyhanyelven)?
Tudod nehéz a felfogásom, öreg vagyok már az ilyen baromságokhoz.[ Szerkesztve ]
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71165 üzenetére
Ezt nagyjából értettem eddig is, csak azt a nyomorult nyomtatványt nem találom amit ki kellene tölteni.
Mert bárhogy is keresem a letöltések vagy nyomtatványok között, ott csak eseti légtérengedélyekhez valókat találok.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71168 üzenetére
Mindegy, még úgy is gondolkodom ezen a regelésen, mert amennyit én repülök nem is biztos hogy van értelme.
Az amúgy nem rossz megoldás amit írtál(bizti stb.).
Ha meg valaki itt a környéken pampog, legalább annyit tudok neki mondani/mutatni, hogy van vizsgám belőle.
Nem hinném hogy az egészről az ittenieknek lenne valami fogalma, esetleg annyi hogy kell vizsga hozzá.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
ecaddsell
aktív tag
válasz vandor01 #71175 üzenetére
Én már rég feladtam, hogy ezeknek az aksiknak a lelki világát megértsem.
Ugye van ez a kalkulátor:
https://www.soko-heli-tools.com/calculators
Meg vegyük ezt a legegyszerűbb akkut (hogy könnyű legyen nézni hol hibázik a matek és valami ilyesmi lehet a három cellás cuccnak is az alapja):
https://hobbyking.com/en_us/graphene-600mah-1s-75c.htmlEz a speckó (kiemeltem a lényeges elemeket):
Capacity: 600mAh
Cell Count: 1
Voltage: 3.7V
Constant Discharge: 75C
Peak Discharge (3s): 150C
Battery Size: 51x31x7mm
Weight: 51g
Pack Resistance: 20mΩNa most, ha beadom a fenti kalkulátorba az adatokat (belső ellenálásból kiindulva) akkor kijön, hogy a valós C rating az 22.37 (a 75 helyett).
Ami kevésnek tűnhet, de ugye a 22.37 * 0.6A se kevés egy ilyen pöttömtől kb. 13.42A
Ha a belső ellenállás DC-n értelmezett akkor az a több mint 13A kb. 0.27V feszültség esés eredményez (sag). A frissen feltöltött akku ugye 4.2V ami azt jelenti ezzel az adatokkal rögtön benéz 4V alá ha komolyabban megterheljük.
De ugye ismerjük a kisütési görbét is ami kb. 3.7V környékén stagnál már kis áramnál is (ami nem véletlen a névleges feszültség) ha kb. kivettük a névleges teljesítmény tizedét. Ami meg a fenti terhelésnél azt jelenti, hogy az akku rögtön benéz 3.5V alá komolyan terhelve (a kalkulátor adta adatokkal is).Azaz a fenti kalkulátor nagyjából összhangban van a tapasztalatokkal is.
Miután 1 adatnál már lódítottak, innentől kezdve kb. bármit szitázhatnak az akkura, nehéz hinni nekik. Bár jó eséllyel van valami korreláció az adatok és a valóság közt (azaz ha valamire nagyobb terhelhetőséget írnak jó eséllyel az is, de az abszolult értékeknek közze nincs a valósághoz).
Ugye meglehetősen nehéz azt elhinni, hogy a 4 cellás pack mérete alig nőtt, de se a kapacitása se a cellánkénti belső ellenállás nem romlott számottevően.Vannak akik nem is hisznek ilyesmiben és vad tesztelésbe kezdtek (neki pl. elég sok ilyen videója van).
https://youtu.be/DHatBbgETBs?t=144
Miután megnéztem pár ilyet feladtam. Bár pár alap dolog kihámozható (pl. a belső ellenállás sem annyi mint amit megadtak), de az összefoglaló is kaotikus (tele van irreleváns félrevezető dolgokkal). Pl. mi értelme van 1 nagy terhelésre kihegyezett akku kapacitását kis terhelésen pl. 1C-n nézni (itt nyilván nagyon rosszul szerepelt)?
Az igazi az lenne, ha lenne mindenkinek testbenche aztán meg tudná nézni ami számára érdekes. Nyilván végtelen idő...
https://www.youtube.com/watch?v=I4hqi7CRdUc
https://www.youtube.com/watch?v=qWZcadnSZQ0 -
Schaf
tag
-
ecaddsell
aktív tag
válasz vandor01 #71179 üzenetére
Az 500mAh-hoz ott van (csak nem hiszem el...). Pack Resistance: 30mΩ
Ennek a kis eltéréssel, de nagy felárral árult cuccnak még akkor lenne értelme, ha a gyártó válogatja a cellákat, csak ugye ott is ott van, hogy mi a módszer (pl. belső ellenállás mérés mert az gyorsan megvan) és megint kérdés mi maradna ebből néhány balanced charging után.De a legfőbb probléma, hogy nincs az adatlapon egy adat amiben bízni lehetne és ezek után a válogatásban sem lenne bizalmam ha/hogy egyáltalán megtörténik.
Na jó, végülis a méret (meg a súly bár ennél még az se kerek) az talán valamennyire megbízható mert azt bárki egyszerűen megméri (és reklamálhat), se sok idő/tudás vagy drága felszerelés nem kell hozzá, de minden másnak komoly módszertani leirással lenne értelme és szisztematikusan.10% eltérés ilyen adatban a gyártási szórás és mérési módszertől függően ennél sokkal nagyobb eltérést is ki lehet hozni.
Ennek ellenére ha belefér nagyobb adagot szeretnél rendelni belőle akkor érdemes próbát rendelni és játszani vele, hogy arra amire neked kell megéri-e.
Ha meg csak az kell, hogy legyen valami amivel az össz felszálló tömeg súlylimit alatt marad 1 percig nem foglalkoznék ezzel.
Ehhez némileg kapcsolódóan: Nemrég néztem mit ki lehet hozni a Flywoo Explorer LR-ből viszonylag kis akkukkal (OK, nem racer élmény) és még az ára sincs elszállva (kár, hogy a digithez drága szemüveg kell). -
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71187 üzenetére
Méé... te már igényeltél reg számot?
Na mert én még mindig csak a gondolkodó fázisnál tartok.
Fizetni kellett érte?Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71189 üzenetére
Ahh... még az is előfordulhat hogy akkorának kell lennie a lajstromszámnak hogy messziről is olvasható legyen, mint a nagy gépeken.
Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
vandor01
őstag
válasz vandor01 #71201 üzenetére
ja es meg valami?
ha nem akarsz az olcsobb analog szarokkal veszodni meg 1-2 goprot felszerelni es szuttyogni vele? es van piiiz loviiira? akkor vegyel Dji digital FPV-t! ezzel meg is van oldva szinte minden..... kurva jo minosegben tolod az FPV-et es meg vehetsz is fel!
dji fpv dronenezelodj azt ami tetszik rendelj! nem lesz csalodas!
ha nem akarsz VAMot afat fizetni akkor EU-priotityvel johet
de ha van piiiz loviiira? akkor DHL-el es a hetvegen mar repulhetsz is!CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
kriszbon
őstag
válasz vandor01 #71218 üzenetére
Ez egyébként elég jónak mondható, a gyártónak kicsit bátrabbá kellene tennie a szoftvert.
A szenzorok azért még nem tökéletesek(vagy nem jól vannak kalibrálva) mert pl. a beton oszlopnál elég közel merészkedett úgy fordult, a faágak között nagyobb hely volt még sem ment át.
Ez szerintem a távolság felmérésével lehet kapcsolatban, mert ha belóg a látómezőbe de távolabb van, attól ő még át tudott volna menni.
Nem is érdemes ilyesmi építésével még csak próbálkozni sem házi szinten.Mindörökké az első tökösebb gépem 4S akkuval: https://www.youtube.com/watch?v=ryVAamO5QpI (a többit már magam építettem kicsit jobbra) Netuddki, valahol a térben és időben! Vazze eltévedtem! Valaki?? Segitsééééééég!!
-
vandor01
őstag
válasz vandor01 #71231 üzenetére
na megvan!!! nem mondom hogy utcai a stilus de nem sok kell hozza!
fenyegetoznek mintha a jog alapon kivul barmilyen felhatalmazasuk lenne hozza!Éles az új szabály: csúnyán megüti a bokáját, aki így reptet drónt
ne legyen az ember indulatos!!! mintha mukodne a rendszeruk...
február közepétől pedig már szankcionálnak a hatóságok. Érkezik a kötelező drón regisztráció és változik a felelősségbiztosítás - aki pedig tilosban jár, nagyra nyithatja a pénztárcáját.
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Fuhur
kezdő
válasz vandor01 #71232 üzenetére
No, ezen ne húzd fel magad. Nem ér ez annyit. Ez az újságírók gyöngye írt valamit, mert gondolom a havi keretéből még hiányzott pár ezer karakter. Se fogalmakkal nincs tisztába se új dolgot, információt nem sikerült ebben a tákolmányban közzétennie.
Az, hogy a drón TV sz@r, eddig is tudtuk. Azt, hogy az ellehetetlenítésről szó, eddig is tudtuk. És, hogy az erdőben egy tisztáson játszáshoz nemigen fognak regelni, hát... ezt is sejtjük.
Szóval ezen nem húzd fel magad. Én elég hasonló darabszámú készlettel rendelkezem a 30 grammtól kb 4 kilóig skálán. Ezeket mind regeleni, mindre biztosítást kötni? .... Ügye nem kell leírnom? Ha lesz munkám, egyre megteszem, ha nem hát nem. De ettől még a kertemben...., az erdő tisztásán....
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Mesterséges intelligencia topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dacia topic
- Renault, Dacia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen