Új hozzászólás Aktív témák
-
Schaf
tag
Itt az első fecske a DJI-tól!!
A Mini 2 SE verzió már elsőként megfelel az EU 2019/947 és 2019/945 rendeleteinek és az MTOM BELEKERÜLT a felhasználói kézikönyvbe is!
Ezzel a drónnal így már, a gyártói utasításokat betartva, a legfrisebb firmware-rel 2024.01.01 után is repülhetünk Open A1 szerint.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
válasz Vyndree #9450 üzenetére
Vyndree ha linkelsz rendeletet, ne az EUR LEX magyar rendeletét, hanem a magyar jogtárban hatályos rendeletet linkeld.
A 2019/947 és 945 is többször módosult, amit az EUR LEX-en külön rendeletszámon találsz meg, nem fűzik hozzá a módosításokat az eredeti rendelethez.
Azaz aki az eredeti rendeletet olvassa, az a 2021 január 01.-én érvényes szabályokkal lesz tisztában, nem a maiakkal."...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Vyndree
őstag
Amit keresett azt megtalálta, a 250g MTOM és a biztosítás benne van.
-
Én azt hallottam, hogy a Mini 2 SE nem lesz alkalmas az Open A1 szerinti repülésre, mert a szériaszáma sem felel meg az előírásoknak, ill. gyárilag nincs korlátozva a max 120m repülési magasság, onnantól kezdve meg mint típus nem is kaphatja meg ezt még fw frissítéssel sem, mert ugye mi van ha valaki nem frissít...
-
Schaf
tag
Pont most írtam meg az előbbi postban, hogy a jelenlegi Minik közük csak és kizárólag a Mini 2 SE felel majd meg jelenleg 2024-től az A1-nek.
Mivel Legacy drón ként a 250g alatti MTOM-ja megfelel majd.
A TOW nem, de ennek már MTOM-ja van.
Ne olyanoktól érdeklődj akik nem értik. Lásd Botos úr meg a haverjai...
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
.. és hogy okuljon belőle az is aki a hülyeséget terjeszti. (hátha legalább részben pontosan idéz legközelebb tőlem).
Az EU 2019/947 külön kategóriaként kezeli a 2024.01.01 előtt az EU területén forgalomba került UAS-t. Ez az un. "legacy".
Ezek esetében nem kell megfelelni a C osztályazonosító feltételeinek, cserébe az MTOM alapján 2 részre osztják őket.
A 250g MTOM alatti UAS mindenféle korlátozás és előírás nélkül A1 műveletet, a 250g-25kg közötti MTOM-mal rendelkező UAS pedig A3 műveletet végezhet.
Ezert volt anno fontos, hogy a TOW nem MTOM... még ha itt pár menő erről vérremenő vitát is folytatott azokkal akik velük ellentétben értenek hozzá.
Tehát a Mini 2 SE esetében a gyártó a 250g MTOM meghatározásával az UAS-t megfeleltette az EU rendeletnek.
Azt ne kérdezd, hogy a többit miért nem és hogy miért kellett ehhez majd 4 év a DJI-nak. (2019 júliusi a rendelet).
Valószínűleg üzletpolitika.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
-
Schaf
tag
No még egy kis infó, mert terjed a hülyeség és olvastam már olyat, hogy valaki "saját építésű" UAS-nak akarta eladni a DJI Minit...
Saját épíítésű UAS: az összeszerelője által saját használatra gyártott vagy összeállított UAS az olyan alkatrészekből összeállított UAS-ek kivételével, amelyeket egyetlen összeszerelési készletként hoztak forgalomba;
A saját építésű UAS továbbá kereskedelmi fogralomba nem kerülhet, merrt onnantól már vonatkoznak rá és a gyártóra az EU UAS szabályok mert nem lesz "saját használatra gyártott".
A 2024.01.01. előtt kereskedlmi forgalomban megvásárolt C osztályazonosító nélküli UAS-ok az EU 2019/947 alapján a "Legacy" azaz "Örökölt" kategóriába esnek és az alábbi táblázatban látható szabályok szerint repülhenek A1-et. (Fontos, hogy nem TOW, hanem MTOM érték alapján!)
Ennek alapján a DJI bejelentése után a DJI Mini 2 SE UAS-t 16 év feletti személy vezetheti, A1/A3 jogsi nélkül is, azonban az eszköz regisztráció kötelesI Itthon hobby céllal nem csak kereskedelmi célnál, az EU egyes országaiban azonban hobby cél esetén is biztosítást kell rá kötni.
Tehát még egyszer... a Mini 2 SE-nek köze nincs az "egyedi építéshez" és az az üzembentartó, aki ezzel adja be regisztrációra, szándékosan nem a valóságnak megfelelő inforációt szolgáltat a hatóságnak, melyért a felelősség őt, mint üzembentartót terheli.
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
pumuklis1
újonc
DJI Mini Se-hez jó a DJI Mavic Mini Propeller?
-
Schaf
tag
válasz forceberg #9461 üzenetére
Tévedés...
Mi van azzal a külföldről behozott személygépkocsival, amelynél nem tudod megmondani mekkora teljesítményű a motort és hogy mennyi az össztömege?
Próbáld meg üzembe helyeztetni azzal a dumával hogy "a gyártó nem adta meg az adatot".
..a bürokrácia nem úgy működik ahogy te gondolod.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
pumuklis1
újonc
Valamelyik DJI szemüveg használható a DJI Mini Se-hez?
-
Coporno
aktív tag
Sziasztok! Mini 3 Prónál a kijelzős RC kontroller is kér netet? RC-N1-gyel volt már drónom, ott ugye a behelyezett telefon mobilnetjét használta, de ha itt nincs a kontrollernek saját mobilnetje, akkor is teljes értékűen működik minden, vagy kell osztani neki hotspoton?
-
forceberg
veterán
Múltkor a Mi3Pro dobott egy üzit felszállási parancsra, hogy motor overload.
Megnéztem, az egyik motort nehezebben bírtam kézzel forgatni kb. 1 tekerésig, majd kb. ugyanolyan könnyedén járt, mint a többi. Repült is a gép utána. Azóta azt vettem észre, hogy az a motor állás után igényli a kézzel áttekerést. Betapadna valami kenőanyag? Szerintem ez nem normális, vagy az? Szétszedni a gari miatt természetesen nem akarom, de potyára visszaküldeni se.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
farkas26
tag
válasz forceberg #9479 üzenetére
Szia!
Pont ugyan ez a probléma volt nekem a mini 2-tőnél, felhívtam (myactioncam) szervizét,mert náluk lett vásárolva, mondták hogy garanciában vissza tudom küldeni, és kaptam egy teljesen újat.
Nem volt carem. Sima garancia csere volt."A jövő sem a régi"
-
twine
addikt
válasz Coporno #9466 üzenetére
SZia!
Ahogy farkas topictársunk mondta, minden működik a térkép kivételével
Sőt, felszállásnál ha a bluetooth és a wifi be van kapcsolva szól, hogy ő kikapcsolná, DE...
Pár frissítéssel ezelőtt kapott egy olyan funkciót, hogy offline térképeket is tudsz letölteni hozzá, így aztán mondhatni 100%-os a transmitter, net nélkül is -
farkas26
tag
válasz forceberg #9481 üzenetére
Körülbelül 2 hét volt.
Bár én most kötöttem a DJI Mini 3 Pro-ra
A DJI Care Refresh nem tartalmazza:
1) Elveszett vagy részben elveszett drón, gimbal vagy tartozékok.
2) Termékek lopása vagy elhagyása.
3) Rossz időjárási körülmények között történő repülés okozta károk.
4) Adó, további tartozékok.
5) A drón szándékos elvesztése.
6) A tok sérülése, amely nem befolyásolja a termék teljesítményét.
7) Vis maior okozta közvetlen vagy közvetett károk.
8) Olyan hibák, amelyek a DJI Care Refresh érvényességi idején kívül jelentkeznek.
9) A modell fejlesztésével, teljesítményének javításával kapcsolatos további díjak.
10) A használati útmutató ajánlásainak meg nem felelő módosításokból, vagy nem kompatibilis akkumulátorok és töltők használatából eredő hibák.
11) Nem engedélyezett tartozékok, akkumulátorok vagy szoftverek használatából eredő hibák."A jövő sem a régi"
-
twine
addikt
válasz forceberg #9485 üzenetére
Én a saját mini3pro-m care kötésénél szembesültem, és olvastam először a flyaway "lehetőségről"...
Most ezzel a keresőszóval hirtelen felcsaptam neked a Google-t, innen szerintem eljutsz ahhoz az infóhoz amire szükséged vanValami olyasmit olvastam akkor, hogy a transmitternek hozzá kell, hogy legyen "kötve" a géphez, így lehet "kicsi pénzért" új gépet kapni a DJI-tól.
Gondolom abból olvassák ki mi történt a géppel az utolsó pillanatokban, és nem bemondásra működik.Pont úgy mint a gopro-s subscription-nél, hogy ha széttöröm a gopromat (mint ahogy raceren már sajnos előfordult, kapok helyette másikat kicsi pénzért.
Nekem mondjuk pont nem kellet fizetni semmi amikor elküldtem nekik a széttört 7black-et, és mivel nem volt raktáron 7, ezért nagy duzzogva elfogadtam a felajánlott 8blacket is.[ Szerkesztve ]
-
goldister
tag
Ha a német Mediamarktban veszek egy DJI drónt, itthon tudom garanciáztatni, ha valami baj lenne vele?
-
pumuklis1
újonc
A DJI Mini 2 Se drónhoz használható a DJI Goggles 2 Awaken?
-
total90
veterán
Közel 2 év után visszatérek a drónos társadalomba egy Mavic Mini 3 Pro-val. Jövő héten érkezik.
Igazából a január 1. óta érvényes törvények miatt merészkedtem megint venni egyet. Korábban, amikor még Németországban éltem, akkor eléggé ellehetetlenítették a drónozást és eladtam minden cuccom.
Azóta átköltöztem Svájcba, jött az új törvény és szerintem eléggé vállalható lett az egész. Tegnap óta megvan A1/2/3-as engedély, szóval kb. bármilyen drón szóba jöhetett volna, de a Mini mellett döntöttem a súly miatt. Sokat túrázok és van ahol a pár száz gramm sokat üt a latba. Mondjuk egy FPV drón is érkezni fog, de még nem ... akarok pár órát szimulátorozni, gyakorolni.Olyan kérdésem lenne, hogy van valakinek tapasztalata Olaszországról? Konkrétan lesz egy túra, de a terület 70%-a természetvédelmi terület és nem lehet repülni, csak engedéllyel. Az olasz D-Fligh-ra már regisztráltam, anélkül nem is lehet Olaszországban repülni. Ott azt írja a területről, hogy csak akkor adnak rá ki engedélyt ha komerciális tevékenységet folytatok. Szerintetek megéri ennek ellénre is, privát személyként írni nekik, vagy idő pocsékolás?
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
Schaf
tag
válasz total90 #9492 üzenetére
Facebook-on az UAS Hungary FB oldalon sok ország teljes leírása fent van. Elvileg idén a szezon előtt ismét frissítik majd a szabályokat.
Az olaszokkal nem erdemes szórakozni, mert EUR-ban büntetnek, a saját pénztárcájukhoz mérten. Ráadásul a Dflight nem is elég, néhol még a helyi rendőr őrsre is be kell ballagj az engedélyeiddel.
Összességében ahol a Dflight piros, oda meg se próbáld... persze írhatsz nekik, de sok pozitívumot ne várj. A kereskedelmi művelet esetükben azt jelenti, hogy speciális műveleti engedélyt kaphatsz, de ahhoz nem kevés papírmunkát kellene megcsinálnod és az open vizsgád sem biztos, hogy elég lenne.
Bár egy levelet megér... max. elhajtanak.
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Pulsar
veterán
válasz farkas26 #9493 üzenetére
A reddit-en írta egy magát dji supportnak hívott emberke, hogy nem támogatja, és nem is fogja (régebben olvastam, lehet nem pontosak az emlékeim ) De emlékszem arra is, hogy ment a diskurzus, hogy a mini 3-ban olyan air unit van, ami pedig támogat szemüveget. Hátha bele rakják, vagy valaki egy külső frissítéssel bele rakja
-
twine
addikt
válasz farkas26 #9498 üzenetére
Szia!
Ez valóban annyira pletyka, mint ha mi kiírnánk ide, csak a fenti portálnak nagyobb a nézettsége
Én a DJI forumát olvasom nagy lelkesedéssel, ott is folyton előkerül ez a téma,( volt aki már "aláírás gyűjtésbe" is kezdett emiatt(sajnos ahogy láttam nem túl nagy sikerrel) de egyelőre nem úgy tűnik, hogy változtatnának ezen.
Amit én tudok,(de a tévedés és tanulás jogát mindig fenntartom) hogy a mini 3(pro) Ocusync 2-t használ, míg az FPV Goggles V2(azért írom ezt a modellt, mert ez támogatja jelenleg a legtöbb eszközt, többet, mint az új társai legjobb tudomásom szerint)
által támogatott eszközök mind O3 vagy O3+ átvitelt használnak.Saját egyéni véleményem, hogy ennyire nem fogja keverni a palettát a DJI, hogy az FPV és a kameraplatform vonalat összemossa, és ilyen szinten átjárható legyen.
Én sajnálom a legjobban, hiszen van otthon Mini3pro-DJI RC(kijelzős) szett, DJI FPV combo (komplett szett), DJI O3 Air Unit-al szerelt racer, és tök jó volna ha ezek között lenne átjárhatóság.
Nyáron elviselhetetlenül tűző napsütésben jól jönne néha, ha a MINIhez fel tudnám venni az FPV szemüveget, vannak ritka alkalmak amikor az FPV gépet stab módban használnám a kijelzős DJI RC-vel...ezek simán életszerű vágyak lennének, és nem extreme példák szerintem, de soha nem fog megvalósulni. Így fogadtam el....Ami még számomra a pletyka/bulvár faktort erősen növeli ebben a cikkben, az a DJI fpv remote controller2 hiánycikként való bemutatása.
Valóban volt egy olyan időszak, amikor nem lehetett kapni, és a DJI fórumán is erős volt a felháborodás, de (már jó ideje) jelenleg minden gond nélkül rendelhető.
Persze csodák néha vannak, a legnagyobb lelkesedéssel jelenteném be hogy tévedtem, ha a mini3 bekerülne a szemüveg által támogatott eszközök közé.
(Hozzáteszem a mavic3 tulajok is "ütik" emiatt a DJI-t)[ Szerkesztve ]
-
lionshamlet
senior tag
Sziasztok, h264 vagy h265-ben erdemesebb a 4k videókat rögzíteni?
Ti melyik változatban rögzítitek a videokat?
(Dji phantom 4 pro)
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- elado lakas lagymanyoson bme mellett