Új hozzászólás Aktív témák
-
TOMKTOM
csendes tag
"Azért alapvetően gond, hogy hoznak egy szabályt, hogy 250g alatt nem kell biztosítás, majd jön egy gyártó, aki ezt teljesíti, erre gyorsan kell egy megoldás, hogy mégse teljesítse. "
Rosszul látod. Az egész dróntörvény (mármint az eredeti, nem módosított EU-s) arra alapoz, hogy mi, mekkora veszélyt jelet az emberekre és a környezetére. Bizonyos országok a felszállósúlyt tartották jónak figyelni. Ez szuper egyszerű, leméred (már ha leméred) és ez alapján végzed a műveletet. Ellenben az EU úgy döntött, hogy kiveszi a képből az emberi tényezőt és a méricskélést, mindent a gyártó specifikációjához köt. Ez abból a szempontból jobb, hogy a gyártót és a típust könnyebb ellenőrizni, továbbá a felhasználónak is könnyebb, mert mindenféle méricskélés nélkül tudni fogja, hogy mivel mit és hogyan csinálhat. Ebben a rendszerben viszont a TOW egyszerűen nem használható, mert egyrészt teljesen jogos igényed egy szűrő fölrakása, vagy egy propvédő, vagy bármi más kategória váltás nélkül. Másrészt, ha mondjuk van egy DJI Mini 3000 Fusion Core drónod, ami TOW 249 gramm, ellenben a benne lévő 4 megawattos fúziós reaktor miatt 1 tonnát tud emelni (MTOM: 1 tonna +249gramm), akkor már semmit sem ér a szabályozás, mert valójában folyamatosan és korlátozás nélkül egy olyan eszköz van a kezedben, amivel bárikor magasabb rizikójúvá válhatsz (kb. mintha a B-s jogsiddal egy kamiont vezetnél). Szóval a megoldás az MTOM használata lett illetve az az előírás, hogy csak a gépkönyvben (használati útmutató) megengedett módosításokat (pl. hasznos teher felrakása) engedik meg.
Ez így 100%-osan tiszta sor, mindig tudni fogod, hogy jó vagy-e, méricskélés nélkül is, továbbá a hatóság is tudni fogja, hogy az a drón, ha a fene-fenét eszik is sosem fog tudni olyan nehéz lenni, hogy valódi veszély legyen."A fénykép v. videó készítési szabályozás is szar, a telefonommal bárhonnan készíthetek képet, kisrepülőgépből, hőlégballonnal, létra tetejéről, emeletes házból, stb., de ugyanezt már egy drónnal nem lehet megtenni?!"
Totál rosszul látod. A törvény (GDPR) a drónok kapcsán semmit sem változott, nem szigorodott, nem vonatkozik rájuk semmi külön szabály, vagy szigorítás. A telefonoddal sem készíthetsz bárhonnan bármiről képet. Sem kisrepülőgépből, hőlégballonból, létra tetejéről vagy emeletes házból, stb.. Amiért a drónoknál kiemelik a GDPR-t, és konkrétan azokat a szabályokat, amiket a telefonoddal amúgy majdnem minden egyes alkalommal megszegsz(!), az az, hogy a drónok egy új látószöget adnak (levegőből), illetve erősen terjednek. Ezzel kapcsolatban a fájó pont, hogy emlékeztetve lettetek, hogy - minden mással is(!) - mennyire GDPR szabálytalanok vagytok...
"A légtér pedig már 1 cm-től ..., ez a világ faszsága, szerintem egy embereket támogató szabályozás valahogy úgy szólna, hogy addig nem lehet légtér, amíg ott nem találkozhat más nem ugyanabba a kategóriába eső repülő eszközökkel, emberekkel.
Akkor pl a panel házak között a téren igenis szabad lenne reptetni bárkinek, hiszen nem zavar senkit, vagy fel tud reptetni a háza kéményéhez egy drónt, hogy ellenőrizze a cserepet az előző napi jégeső után.."Miért ne zavarna senkit a panelok, vagy a házak között? Minden további nélkül landolhat egy mentőhelikopter akár a szomszédod kertjében is... Szabad reptetned, de a szabályokat (amik amúgy faék egyszerűek!!!!) bármivel is repülsz, tudnod és követned kell.
-
TOMKTOM
csendes tag
-
Schaf
tag
válasz Aliendej #9240 üzenetére
Te szándékosan nem érted amit írunk, vagy szimplán az értelmi képességeiddel van gond?
A lőtéri kutyát nem érdekli, hogy mi van szerinted. Ahogy idéztem az elméleti maximális felszálló képesség számít. Mindegy te mit raksz vagy nem raksz a gépre.
Az EASA pont az ilyen trükközőket akarta ezzel kizárni, akik majd ilyen-olyan nekik tetsző számolgatással, átalakítással gondolják úgy , hogy nekik se jogsi, se biztosítás , se más nem kell... aztán a szarjukkal kilométer magasra, meg felhők fölé emelkednek, mert menők... de tanulásra biztosításra már nem tellik a 200e-es kütyüjük mellé ...
Szóval ha lehet a továbbiakban ezzel az "ATOW" marhasággal ne etesd a kezdőket , mert nettó hülyeség ... akárhányszor írod le, hogy "szerinted".
Ahogy idéztem: TOW+ hasznos teher... ha rajta van a gépen , ha nincs....
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Na most képzeld el, hogy az egy bites turista Bidapesten úgy dönt hogy szép napos idő van és felengedem a drónt... mondjuk csak minden negyedik... ezek közül minimum egy barom, akinek nem elég a 120m... és különben is ő csak 50m-re volt az utasszállítótól, SZERINTE nem zavarta... 😎
Szerinted mi lenne ?
A varosban fotózd a látnivalót a telefonnnal. Repüléshez jogosítás, tudás és felelősség nélkül semmi kozod ne legyen.
Abban egyetértünk , hogy mondjuk GRD+20m egyébként senkit sem zavarna nagyrészt ... de tudod.. ha a kisujj van nyujtva mindig lesz akinek nem elég ... aki megmagyarázza hogy a 30m is 20m és hpgy ő innen meg onnan számolja a 20m-t, vagy hogy neki a TOW számít és nem az MTOM, mert az kedvére valóbb...
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mindkét fél részéről kérem a kulturált hangnemet!
⭐ Stella
-
Czimby
addikt
Megvettem életem első drónját, egy MiniSE személyében.
Használati útmutató 2x elolvasa.
Nézelődök YouTube -on meg ahol tudok, próbálok tanulni.
Egyelőre felszállni sem merek vele, tudnátok ajánlani olyan oldalt ahol kezdők számára minden le van írva szájbarágósan?! Esetleg valami szimulátor/játék amivel tudnám gyakorolni az irányitást?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Pandabarat
csendes tag
Nem kell ide hatóság, elég a DJI-tól engedélyt kérni és máris lehet a reptéren repülni a No Fly Zónában.
A vicces az, hogy pont a Légügyi Hatóság épülete mellett szállt fel jó magasra, és ezen a vonalon szoktak a helikopterek beérkezni Ferihegyre. Lehet meg kéne írni az emberünknek, hogy nem jó amit csinál. -
Vyndree
őstag
A DJI-nek van ingyenes szimulátora, egész jó [link]
A szabályokkal legyél tisztában. A1/A3, 120m max magasság, VLOS (látod a drónt, azaz max pár 100m távolság), üzembentartói és drónregisztráció, lakott területen belül eseti légtér, továbbá a mydronespace mindenkori használata.
Ha megvannak a szabályok illetve az alapok akkor jöhet az ismerkedés drónnal, mert tudni fogod mit szabad és hol. A youtube-on rengeteg videót találsz a témáról magyarul is. -
bacus
őstag
"Na most képzeld el, hogy az egy bites turista Bidapesten úgy dönt hogy szép napos idő van és felengedem a drónt... mondjuk csak minden negyedik... ezek közül minimum egy barom, akinek nem elég a 120m... és különben is ő csak 50m-re volt az utasszállítótól, SZERINTE nem zavarta... "
Tudod ezzel az a baj - szerintem - , hogy a normális 75%-t szopatjuk, ahelyett, hogy a 25% tényleg masszív idiótát kaszálnánk el kurvára..
"Szerinted mi lenne ?"
Szerintem semmi, az első 500 akinek elkoboznák a drónját, kapna 5000 EUR büntit elmondaná, hogy na ilyet nem lehet.
"mondjuk GRD+20m"
Ezekkel a fix számokkal azért nem jó, mert tényleg nincs különbség a 20m és a 20,1m között, csak épp az egyik szabályt sért. De ha a szabály úgy szól, hogy nem repülhet a legközelebbi tereptárgy magassága fölé, akkor a VLOS-ba nézett drónt könnyebben lehetne reptetni szabályosan. Mert én hiszem, hogy a többség szabályosan szeretne röptetni, de a hangsúly mégiscsak azon van, hogy szeretne röptetni!!Ez az ATOW meg MTOM közötti játszadozás, azért a fenti példa, hogy az egyébként 250g alatti drón majd felemel még ugyanannyit, az nem életszerű, maradni kéne a gyakorlatban leginkább előforduló eseteknél.
TOMKTOM: én vissza sírom azokat az időket, amikor még nem voltak ilyen idióta szabályozások, mentél a dedikált fényképezőgépeddel és turistaként saját célra mindent is lefényképezhettél. Minden más ettől eltérő dolgot nem lehet emberileg értelmezni, mert mindig lesz legalább 1 olyan akinek sérted a jogait vagy ezt mondja, mert olyan kedve van. Egyébként nem tudom, hogy mit nem szabad lefényképeznem, mondjuk a kifejezetten tiltott zónákon kívül, mint pl egy katonai objektum mellett, stb., mert az, hogy nem tehetem nyilvánossá, nem oszthatom meg, az oké, de ezt régen sem lehetett.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
forceberg
veterán
"Tudod ezzel az a baj - szerintem - , hogy a normális 75%-t szopatjuk, ahelyett, hogy a 25% tényleg masszív idiótát kaszálnánk el kurvára.."
A valóságban sokkal kisebb % miatt szívatnak sokkal nagyobb %-nyi embert.
Gondolj erre, majd amikor éjszaka állsz a pirosnál, aztán sehol az égvilágon senki nem jön a többi irányból...
Ez lenne a modern társadalom, hogy mindenben a szinte elenyészően kicsi számú kretén miatt szív mindenki.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ArthurShelby
addikt
válasz forceberg #9262 üzenetére
"A valóságban sokkal kisebb % miatt szívatnak sokkal nagyobb %-nyi embert."
Welcome to the real world!
Mozgássérült wc-k/liftek, vakoknak domború csíkok, ilyen-olyan kisebbségek védelme, de akár a mostani ukrán-orosz háborúra is rá lehet húzni. A miért az már más kérdés az egyes esetekben.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Schaf
tag
válasz TOMKTOM #9267 üzenetére
"..Pl. a dróntörvény az eredeti EU-s (azaz nem a magyar adaptált) verzióban."
őőő... mesélj miben maradtam le. Mit változtatott a magyar szabály az EU-son ami szigorítás? Maximum a drón regisztráció és a játék kategória (ami jelenleg nem létezik ) jöhet szóba. Az eseti légtér teljesen más téma , semmi köze az EU rendelethez, ráadásul nem nálunk a legszigorúbb a dolog. Egyiket sem érzem vasszigornak...
De Franciaországban pl 800g MTOM felett lakott- és közterületen nem is végezhető nyílt művelet. Svédországban minden elkészített felvételt a hatóságnak bármilyen publikálás előtt jóvá kell hagyni, Ausztriában nem repülhetsz turista utak és ösvények felett...
Lehetne még sorolni.
A magyar szabályozás egyedül a lakott területet védi , de azt sem az EU szabály szigorításával, mert ahhoz semmi köze és ezer éve érvényben van.
De mondom... ha van valami amit tudsz , beszéljük meg. Mit szigorított a magyar törvényhozó az EU rendeleten, ami probléma ? Mert szerinted az adoptált rendelettel van gond, holott azt copy-paste vettük át (sajnos).
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Schaf
tag
Azoknak akiket érdekel és nem csak hőzöngeni szeretnek, meg a vélt vagy valós sérelmeiket mindehol levezetni ahol épp megnyilvánulnak, essen néhány szó akkor ezekről az Urban Legendekről, hogy mi változott, mi nem, miért változott, Viktor, vagy Mészáros, vgy az EU vagy a jóisten miatt? Idppnként ezt itt-ott leírom, de nem telik el egy hét és máris ugyanott tartunk... nem értik....
Sokszor futok bele különböző helyeken, a " mert a magyar szabályozás élhetetlen lett a Mészáros/ a Viktor / a Gyurcsány/ a Soros / anámytyúkja ( akívánt rész aláhúzandó) miatt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Tönkretették ezt a szép hoby-t, mert a Fidesz/EU/akári..."Kevencem az a duma, hogy " Azért szigorították ennyire, mert a Mészáros birtok fölött repült az újságíró és nem karják, hogy lássák, hogy.... és lásd jól meg is büntették, vegzálták az újságírókat"
Akkor tegyük már tényleg kicsit ezt rendbe....
2021.01.01. előtt MINDEN UAS repüléshez Eseti Légteret kellett igényelni. Teljesen mindegy volt milyen célból, milyen géppel és hol, vagy milyen magasan. Erre szokott az jönni, hogy "jó de leszarta mindenki"... nem... nem szarta le, csak volt ahol nem volt annyira szem előtt a kérdés.
2021.01.01.-vel bevezetésre kerültek a témában a 2019-es(!!!) EU rendeletek. Azaz nem egyik napról a másikra, bő 2 év felkészülési ideje volt mindenkinek, csak hát a kormányok és a civil szervezetek most hisztiző vezetőinek volt fontosabb dolga is. Utóbiaknak épp nem értem mi, hiszen tudhatták mi készül, a szövegezés egyértelmű volt 2019 nyarától amikor elfogadta az EU. Csak a hülyéket tudják a különböző szervezetek vezetői azzal etetni, hogy ők nem tudták mi készül, mi lett elfogadva... 2 éve volt rá mindenkinek, hogy felkészüljön, hogy lobbyzzon. OKÉ! Épp ott volt a Covid is, de azt hiszem az e-mailokat nem fertőzte ez a vírus.
Az új EU rendeletet 2 helyen szigorította a magyar kormány saját rendeletben, de az egyik a "vicc" kategória (mert nekik sem volt fingjuk sem az EU rendeletről) a másik pedig azt hiszem nem ró most már senkire sem mérhetetlen terhet.
Az egyik, amiben mondjuk ki balfasz volt a törvényhozó, az a játék kategória teljesen felesleges 120g-os határcsökkentése. Egyrészt amin kamera van, az már nem játék, másrészt egy halom más feltételt is teljesítenie kell a rendelet szerinti "játék" drónnak, amit JELENLEG egyetlen eszköz sem teljesít az EU piacon. Azaz NINCS JÁTÉK! Se 250g-os, se 120g-os... mármint olyan, amit 4 évvel az elfogadás és 2 évvel a bevezetés után a szabályoknak megfelelően annak hívhat a forgalmazó.
A másik szigorítás (amit egyébként nem csak a magyar jogalkotó, de sok más európai is bevezetett és van ahol szigorúbb) az az üzembentartón kívűl a drón regisztrációja és a hozzá kötendő biztosítás. Az első esetben ez ne legyen már akkora probléma, a második esetben pedid senki nem kötelezi a magyar üzembentartót, hogy a drónjára MAGYAR (HIÉNA) biztosítónál kössön biztosítást.
Ahogy mondom, a 947-es rendelethez képest ez lett szigorítva.
"De az ESETI LÉGTÉR!!"
Tesvííírem... értsd már meg, hogy az eseti légtérnek SEMMI KÖZE az EU rendelethez, vagy a EU drón szabályozáshoz. Az EU rendelet bevezetésével annak megfelelően a lakott területen kívüli, a 947 nyílt kategóriának megfelelő UAS műveletek MENTESÜLNEK az eseti légtér kérelem alól. Azaz az EU rendeletekkel együtt KÖNNYÍTÉS lett bevezetve."Na de megbüntették az újságírókat is, mert a Mészáros bitrok fölött repültek, pedig az nem is lakott terület"
Kincsi bogaram..... Az az eset 2020 májusában történt, majd 1 évvel a rendelet bevezetése ELŐTT és mint mondtam akkor még MINDENHOVA kellett eseti légtér, azaz az újságíró hülye volt. Ma, ha bárki az MDS-ben bejelöl oda egy repülést, mindenféle macera nélkül engedni fogja neki az applikáció."Jó...jó...de akkor is szarabb...."
Micsoda ember?? 2020 előtt mindenhez kellett eseti légtér, most lakott területen kívül a legtöbb helyen nem kell."Na de A2 kell lakott területre"
Nem lett volna baj, ha odafigyelsz, vagy megpróbálod megérteni a tanultakat, mert lehet, hogy papírod van, de nem érted az EU szabályokat (se).
Az A1-A2-A3 nem azt jelenti, hogy lakott vagy nem lakott terület. Ezért is nincs az EU rendeletekben ilyen... lévén akár lakott teületen is lehet A3 műveletet végezni, ha annak szabályait be tudod tartani (mondjuk nem egyszerű)
Az A2 ahhoz kell, hogy C2 osztályazonostóval 2024 után közel repülhess emberekhez akár 4000g MTOM-ig. 2024-ig viszont csak 2000g-ig megengedett az A2 kategória (A1 500g-ig)Az Eseti Légtér egy teljesen más történet, se a nyílt se más kategóriának nincs köze hozzá. Az Eseti Légtér egy atipikus légtérforma, amit a magyar szabályozó "ezer éve" a légiforgalomra veszélyes szituációk elkülönítésére használ. Ilyen vagy te is városi légtérben mert most ez a szabály. Nyilván azért is, hogy ne repkedjen össze-vissza mindenki a városban, de ahogy modtam ezt külön kell vizsgálni az EU és az UAS rendeletektől
"De nekem egy DJI MATRICE 30 (M30) -am van és szarabb lett!"
No a te esetedben valóban. Ugyanis 2021 előtt nem volt nyílt kategória, így egy eseti légtérben elviekben bárhol, bármilyen US_sal, bármilyen magasan repülhettél. Most viszont a te géped maximum A3 szerit repülhet, hiszen az MTOM-ja (igen az van neki) 3998 g, így most hiába igényelsz Eseti Légteret a műveletet amit benne végeznél nem csinálhatod meg nyílt kategóriában az EU SZABÁLYOK MIATT."De 4000g-ig A2 nem? Akkor mi az, hogy nem repülhetek a Matrice-szal?"
Hát nem. Ez az amit megint sokan nem jól tudtok és csodálkozás van, ha jön a bünti. C osztályazonosító nélkül 2024.01.01.-ig átmeneti időszak van, ahol az A1 MTOM határa 500g, az A2-é pedig csupan 2000g... és teljesen mindeg kérsz-e eseti légteret, mert 2000g feletti UAS-sal Műveleti Engedély nélkül ma Magyarországo és az EU-ban is szabálytalan a repülés."Akkor én csak a mezőn repülhetek?"
Na ez a másik hiszti és félreértés faktor. Mindenki akár ha a HOLD-ra is akar repülni, a nyílt kategóriának akar megfelelni, mert az könnyű. Fordítva ültök a lovon.. és lehet még patával felfelé is van az a ló...Nyílt kategóriában az repülhet, aki teljesíti a feltételeit. Ha nem teljesíted, akkor speciális kategóriában repülhetsz.
Sokan azt hiszik, hogy az nehéz, meg bonyolult, pedig csupán arról van szó, hogy mivel nem "egyszerűsített" nyílt kategóriás repülés, kvázi a régi feltételeknek kell megfelelni. Cserébe mondjuk nincs meghatározott magasság, védőtávolság, lehet BVLOS és bármi a műveletben amit ki bírsz találni.
"A modellezőknek is szarabb"
Micsoda? Maximum a gépek kötelező regisztrációja lehet probléma ami 2000,-Ft/db, de nem tippeket adva egy habgép meg eg másik habgép kb ugyanolyan és sose repülsz egyszerre kettőt. Emellett a modellező klubok, egyesületek már régen működtethetnék a reptereiket műveleti engedéllyel, ha egyes vezetők nem a pávatánccal és a saját fényezésükkel lettek volna elfoglalva az utóbbi időszakban. Tudom.. nem népszerű kijelentés, de amikor egy országos szövetség elnöke azzal presszionálja a tagságot,hogy ő ingyen dolgozik és örüljön neki mindenki, hogy ott van, miközben 2 év alatt a rendeletek megértésérei.... hagyjuk, Nem ide tartozik."Akkor is szarabb..."
Jahh.. galambbal nem érdemes sakkozni. Aki bebeszélte magának, hogy itt minden szar és ő azért nem tartja be a szabályokat, mert ő polgári engedetlen (pedig többnyire csak egy ócska szabálykerülő hülye), azt nem lehet tényekkel sem meggyőzni."Akkor is leszarom a szabályokat és úgy repülök ahogy kedvem tartja"
Tedd azt, de csak a sajátodat lógasd a csalánba.. a kezdőknek inkább a valós helyzetet meséld el, ne azt mit te annak gondolsz. A büntetést pedig viseld egyenes derékkal és ha véletlen valaha egy a Facebookon megjelenő KRESZ-t, vagy bármilyen szabályt sértő képhez kommentelsz, hogy "mekkora köcsög", meg "elvenni a papírjait", akkor ballagj be a fürdőszobába és szépen intézd el magaddal és a tükörképeddel amit megkövetel a haza.---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reméelm minden olyan kérdést megválaszoltam, ami fel szokott merülni és segítettem kicsit rendbe tenni a dolgokat, tisztázni a hülye, hozzá nem értő pletykák egy részét.
Szóval hagyjuk ezt a "szigorúbb lett" meg "szarabb lett" dolgot, mert azon réteg akiket valóban hátrányosan érint valamelyest néhány a dolog, az nem a drónos topikokban fog felbukkanni.
Jó repülést (és szabályosat)
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Czimby
addikt
Azon kívül, hogy vegyek egy Apple telefont milyen megoldás van arra, hogy ne merüljön ilyen gyorsan a MiniSe kontrollere?
Mert így értelmetlen a fly more kombo, hiszen nem bírja ki a kontroller hogy lemerüljön 2 akku a gépben...
Ugye androidos telefonom van amit tölt a kontroller 0.5A-el.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
bacus
őstag
"JELENLEG egyetlen eszköz sem teljesít az EU piacon. Azaz NINCS JÁTÉK! Se 250g-os, se 120g-os..."
Ez az én bajom is, hogy mindegy, hogy ténylegesen mi a játék, ha a jogalkotók úgy határozzák meg, hogy ne legyen az.
Pl. ennyi erővel majd kitalálhatnák, hogy kell a kerékpárokhoz is jogosítvány, lakott területen belül pedig kelljen úthasználati engedély, meg biztosítás is. Az alsó korhatárról se feledkezzünk meg, mert mi az, hogy csak úgy 14 év alatt felpattanhat egy járműre és elüthet vele bárkit. A 3 kerekű direkt hajtásos fék nélküli műanyagok kaphatnak könnyítést, de csak ha nincs rajtuk világítás, mert ha van, akkor ehhez már A1 kategóriás jogosítvány kell.
Nem megmagyarázni kell ezt a rakás szart*** ami van, hanem megváltoztatni úgy, hogy az embereknek jobb legyen. Pl a dji miniket a gyártó képességeinek, tömegének stb ismeretében egyértelműen játéknak gyártotta, nem is akart többet. De ha amúgy se lehet játék, hát kihozta a mini2, mini3 .. és még biztos lesz , ami minden olyan változtatást is megkapott ami a mini1-t még játéknak kategorizálta, de ezek meg már jóval túlmutatnak..(kamerafelbontás, hatótávolság, stb)
*** nem a magyar rész a szar, hanem nyilván már az EU rész is.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Schaf
tag
Erre irtam, hogy mondjon bárki egy EU jogszabályt ami hű de jó a Zembereknek.
A kerékpáros dologra annyit, hogy ha azt mondod jogsi és biztosítás mindegyikre amelyik közútra merészkedik , egyetértünk.
Ahogy abban is, hogy a KRESZ-t kéne oktatni az iskolában pl. hittan meg erkölcstan helyett ... hitet, erkölcsöt szerezzen mindenki otthon... bár láthatóan ez sem vezet sok jóra .
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
TOMKTOM
csendes tag
Nem az eredeti témát vitted tovább. Akkor fussunk neki még egyszer:
Én írtam: "Ezzel totál egyetértek. a GDPR talán kissé túl van tolva..."
Erre te írtad: "Mondj egy EU szabályozást ami nincs.... :DD :DD"
Erre én írtam: "Pl. a dróntörvény az eredeti EU-s (azaz nem a magyar adaptált) verzióban."
Erre te megírtad #9269-et, amiben minden példánál, amit felhoztál valamilyen országspecifikus változtatást emeltél ki...Az eredeti EU-s dróntörvényt emlegettem. Kb. ahogyan az Írek átvették: a képzés és a regisztráció full online és azonnali. Amíg az új drón akksija feltölt, nulláról full legális lehetsz. semmin nem variáltak, a légtér ismeret meg egy 24 térképes oldalt tartalmazó, amúgy rendszeresen frissített pdf (egyébként 100%-ban megegyezik a DJI térképével). Az A2 egy laza nap és online, de a speciális kategória is csupán 3 nap... És ezután permetezhetsz is...
Iszonyat egyszerű, és pont ezért úgy is állnak hozzá az emberek, hogy: "Ok, ha csak ennyi, akkor simán figyelek rá és betartom.". És 1-2 kivételtől eltekintve, be is tartják!
A magyar dróntörvény egyáltalán nem azért annyira nehezen betartható/szerethető, mert az EU túltolta... Van az ellenkezőjére péda. -
forceberg
veterán
Két dolog:
A 30 napos engedélykérést kellene mondjuk 3 órára rövidíteni, mi tart addig elbírálni egy kérést?Az app kötelező használata, a jelenlegi kormánnyal szembeni bizalmatlanság miatt sokaknál kiveri a biztosítékot.
Azt egyébként felőlem maradhat a jelenlegi szabályozás.
A brit rendszer nekem tetszett tavasszal, mikor a skótoknál jártam.
Előzetes vizsga + 10 Ł / év áron beregeltem online azonnal a gépet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Czimby
addikt
válasz forceberg #9277 üzenetére
Köszi ez jónak tűnik!
Ehhez a megoldáshoz mit szólsz?
Ezen kersztül akár tölteni is tudom ha jól sejtem, hogy ne kelljen állandóan kihúzgálni a kábelt, mert egyik videóban azt mondták sérülékeny a kontroller aljzata.[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
forceberg
veterán
-
Schaf
tag
válasz TOMKTOM #9278 üzenetére
Tévedés ...
Egyedül az eseti légtér magyar a példámban. Az összes többi EU és ugyanúgy érvényes Írországban is.
Az mondjuk igaz, hogy Írországban a kutyának ne. jut eszébe szabalytalanul, vagy szandekosan a rendeletet leszarva csinálni a dolgát.. de hát az egy más kultúra. :)
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Czimby
addikt
Ha veszel egy másik kontrollert akkor meg tudom azt csinálni, hogy ha egyik kezd lemerülni a másikkal párosítom a drónt és repülök tovább azzal?
Ez is viszonylag olcsó megoldás lenne.
Elgondolkodtam egy iPad mini beszerzésén is, akkor az fixen csak erre lenne hazsnálva nem kellene a telót a tokból kiszedegetni csatlakoztatni, meg ugy 7.9" a kijelző ami azért jobbe mint egy 6.5-es. Bár állítólag az iPad meg iPhone-ok szeretnek túlmelegedni nyáron...Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
TOMKTOM
csendes tag
Miről beszélsz?
A Francia 800gr+ MTOM-os dolog Francia, nem része az eredeti EU-s törvénynek. Ahogyan a Svéd GDPR túltolás is Svéd sajátosság, nem része az EU-s dróntörvénynek, ráadásul mem is a annak része, hanem az adatvédelmi törvényé. Továbbá az Osztrák túristautas szigorítás is Osztrák találmány, nem az EU-s törvény része. És persze a magyar 30 nappal előre igénylős esetilégteres csoda sem az EU-s dróntörvény része.Minden ami jó a dróntörvényben és van is értelme, az az eredeti EU-s törvényből van. Minden, ami szivatós vagy nem kedvelt, az valami helyi módosítás. A magyarok ezt még meg is fejelték a kőkorszaki bürokráciával, illetve a képzés és vizsgák vitatható túlbonyolításával. (A magyar oktatás bonyolult, de legalább rendesen megtanít, cserébe utálja is mindenki, míg az Osztrák és az Ír a másik véglet mindenben.)
-
Schaf
tag
válasz TOMKTOM #9284 üzenetére
Jahh hogy te két hozzászólásból tallózól?
Az általad felsorolt példák egyike sem él Magyarországon, azaz nálunk ezen helyeknél könyebb bizonyos szempontból a repülés.
Az EU-ban kb. SEHOL sincs érvényben a "csupasz" EU rendelet, mivel a tagállamok a saját légtérszerkezetük, légügyi szabályaik alapján illesztették azt be a rendeleteikbe.
De hát ezt te is mind tudod... hiszen nem egyszer beszéltünk róla.De ezzel együtt akkor most magyar, vagy osztrák vizsgát csináljunk?
[ Szerkesztve ]
"...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."
-
Zoagel
csendes tag
Két kérdésem akadt a Mavic Minivel kapcsolatban.
- Mikor írja ki hogy a propellerek túl gyorsan forognak? Az erős szél miatt előfordulhat?
- Miért száll le magától ott ahol van? Épp a kamerát bólintittam és indultam volna, de kb 8 méter magasról fogta magát és leszállt. Írta, hogy a a propok "too fast" és olyan 2-3 perc után hajtotta végre a műveletet. És ha víz felett lett volna? Nem lehet hogy wifi kapcsolat okozta ezt? 7-8 csomós szél volt, az nem hiszem hogy kritikus lett volna. videó -
Zoagel
csendes tag
Akksi 60+, volt egy kis szél és írta folyamatosan hogy "propeller too fast" majd egyszer csak leszállt. Kérte a crash után hogy indítsam újra, utána ment rendesen, de nem mertem elengedni nagyon, de már semmi gond nem volt.
Lehet a szél miatt volt túl gyors a prop sebessége? Mikor szokott ilyet írni?
Az RTH nem az a pont ahonnan felszáll? Azt külön be kell mindig állítani? -
Grillo
senior tag
Az RTHt mindig állítjamagának, ha be van kapcsolva. Azt meg te állítod, hogy milyen magasra emelkedjen, mielőtt elindul. De azt is lehet állítani, hogy mindig magának beazonosítsa a helyet felszállás előtt, vagy használjon egy általad kijelölt fix helyet (pl. mindig ugyan ott repülsz).
A többit nem tudom. -
Zoagel
csendes tag
A visszatérési magasságot megadom, ahogy a max magasságot is mert CTR-ben repülök nehogy meghaladjam a 131 lábot. Volt egy firmware frissítés, ami után jobb lett és lehet kellett volna kalibrálni is a szeles repülés előtt. Viszont ezt a propeller too fast-ot nem értettem mi lehetett.
Most olvasom, hogy új firmware után ez nem ritkán fordul elő: "With the new firmware we are now able to tell if there is an issue with a particular motor or prop. If you get this message, you should land your AC, make a note of the ESC that is beeping. Check the props closely and if you find nothing wrong (Flattened/warpes/craked/etc) do as the instructions in the message says. If that doesn't fix it, replace that set of props from the beeping esc. Keep in mind you may have multiple motor speed issues and if so, choose to either address each one individually (my preferred method) or replace all the props at once. Which ever you desire."
Egy kicsit rám ijesztettek, de úgy tűnik már nem adja be, igaz azóta csak szobában próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Zoagel
csendes tag
A probléma okozója a FMC táska, vagyis a drón helytelen tárolása. Amennyiben nem megfelelően állnak a lapátok mikor a helyére tesszük, akkor könnyen deformálódnak, és meghajolnak. Érdemes a leírtak szerint hajtani, illetve van ez a tárolás segítő szilikon cucc ami nem engedi elmozdulni a karokat. [link]
Lehet nem fogom használni a táskát csak ha nagyon muszáj, például ha repülővel utazok, az autóba elfér kinyitva is, a propeller védőburkolat úgyis rajta van. -
veterán
válasz TOMKTOM #9288 üzenetére
Mondjuk az A2 vizsga meteo-fetisiszta részeit azért nyugodtan kurtíthatnák kicsit. Nyáron megcsináltam én is, de messze a legidegesítőbb része ez volt a felkészülési folyamatnak. Elsőfajú hidegfront, turbulencia, és társai... a zacskóm ki volt már az egésszel a végére. Oké, kell meteo is, de sem az aránya, sem a kérdések relevanciája nem megfelelő szerintem. Olyan légköri események, folyamatok ismerete is az anyag részét képezik, amelyekkel egyszerű drónpilóta az életben nem fog a repülése során találkozni. A tananyag többi részével semmi gondom nem akadt, mert hasznos és gyakorlati tudást adott, és simán levizsgáztam elsőre belőle. Persze lehetett volna online, mint ahogy lazán vizsgázol Microsoft anyagból is a világ másik végéről...
[ Szerkesztve ]
-
Zoagel
csendes tag
A rampások (súlypontszámító tiszt) is vizsgáznak meteoból, talán még kicsit alaposabban is hatóság előtt, nekik aztán tényleg semmi szükségük a munkájuk során. Oké hogy METAR meg TAF jó tudni mi az a zagyvaság, de azon kívül hogy odaadja a pilcsinek nincs vele dolga, a többi időjárási dolgokról nem is beszélve. CB (Cumulonimbus), plusz a szél, mert akkor vannak teendői ahogy a drónpilótáknak is, de kb ennyi.
-
TOMKTOM
csendes tag
A propeller deformációra és a kar-tő törésre is jó megoldás, ha nem hajtogatod és így tárolod a drónt. Egy RLSOCO merev táska melegen ajánlott. A Mini 1-esé sokkal kisebb, és kis erőszakkal belemegy a Mini 2-es távvezérlője is, míg az egész hard-case meg belefér egy hátizsákba.
Mini 1/SE + kis erőszakkal Mini 2 (A táv pöckeit ki kell venni és a felső részben fölötte mást nem lehet tárolni.). Meglepően kicsi.
[link]
Mini 2-esé, ebben meg van hely bőven.
[link][ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Háztartási gépek
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Láncfűrész topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...