Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Schaf

    tag

    Sziasztok!

    Olvasgatom a hozzászólásokat és igen, engem is felháborít. hogy van aki kicsit lehúzva az embereket ügyeskedik. De azért nem kell messze menni, mert a legter.hu is sokat tesz a káosz fentartása érdekében... persze nyilván ők is abból élnek, hogy ha te ilyen-olyan tanfolyamot fizetsz, de akkor is... :D

    Ami a szabályozást illeti, azért annyira ne szídjuk a magyar rendszert. Az A1/A3 bár itthon fizetős, mégis azt hiszem maga a tananyag megérte azt a közel 5e ft-ot, hiszen legalább aki azt végigvitte valamennyire tisztába került a konkrét hazai szabályozással és nem találgat.

    Amit igencsak furcsállok az az, hogy az A2 típusvizsga esetén a magyar rendszer deklaráltan NEM KÉR gyakorlati vizsgát!! Azaz elég bemondani, hogy biztonsággal tudsz kezelni egy 20kg-os repülő izét és kész. Ez inkább a röhej kategória...

    A biztosításokról...
    Valamelyik fórumon elkezdték pedzegetni, hogy a biztosítások, amiket eddig megkötött valaki nem jók, mert hogy nincs még kategórizálás, a biztosító sem tudja, hogy mire is köt biztosítást.. Hát kérem szépen, ez azért nem így működik. Vannak pl. lakásbiztosítások, amelyek deklaráltan tartalmaznak UAS által okozott kárt. Ebben az esetben a biztosító nem mondhatja azt, hogy "hopp mégse"... sőt... ilyenkor még amiatt sem mentesül, hogy pl. a pilóta balfasz vagy szabálytalan, hiszen a biztosítási feltételek ennél a módozatnál nem tartalmaznak ilyen kitételt. A biztosítás egy polgárjogi szerződés és mint olyannak a polgári jog szabja meg a feltételeit.
    Ha nekem év elején a biztosító azt mondta, hogy évi 40e ft-ért a lakásom mellett a gyerek drónjával okozott kárt is téríti X millió forintig, akkor most egyet tehet. A biztosítási fordulónapon nem köti meg velem tovább a biztosítást.

    A regisztráció.. páran felvetették, hogy akkor ők majd Ausztriában kötnek biztosítást.. hát az nem fog összejönni, mivel az osztrák drónszövetség oldalán (aki vizsgázott és el is olvasta az anyagot) olvasható, hogy UAS-ra az új szabályozás szerint európai biztosítás ugyan köthető, azonban kizárólag lakhellyel rendelkező osztrák állampolgár, vagy telephellyel rendelkező vállalkozás számára. Tehát ez az út is zsákutca.

    Miután megkaptam az A1/A3 jogosítást, beszéltem a KTI-vel és a légügyi hatósággal is. Tulajdonképpen mindkét helyen azt mondták, hogy jól értelmezem, a magyar, közel 10e Ft-os vizsga tökéletes megfelelője az osztrák és ha lakott területtől legalább 150m-re, 120m-es magasságig akarok repülni, akkor ez a papír doszt elég. :)

    Amit viszont kevesen tudnak, illetve kevés helyen látom megemlítve, az a GDPR része a dolognak, ami miatt végülis létrehozták a szabályozást. Kevesen tudják, vagy értik, hogy a repülések közben, ha felvételt készít valaki, akkor pl. nem lehetnek még utak, vagy gyalog ösvények sem a képeken... :((

    Azt sem tudjuk sokan, hogy FPV repülést az új szabályozás alapján egyedül az A1/A3 jogsival nem is végezhetünk. Sőt... nem csak, hogy kell lennie valakinek mellettünk, de képzettnek is kellene lennie. Értelmezésem szerint ez azt jelentené, hogy neki is rendelkeznie kell képesítéssel? Ez azért nem lesz olyan egyszerű, bár az osztrák vizsgát épp az asszonynak is megcsinálhatná az ember. :D

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Jelezném, hogy a légügyi hatóság végre (ismét?? :D ) feltöltötte 28.-án az UAS regisztrációhoz szükséges doksikat.

    A kitöltött dokumentumokat leggyorsabban ügyfélkapus bejelentkezéssel E-papírként, vagy postai úton lehet hozzájuk eljuttatni.

    A szabályok szerint első körben az UAS-t kell regisztrálni, majd a biztosítás megkötése után az üzemeltetőt IS!

    Hajrá... :)

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz vandor01 #8173 üzenetére

    Azt kihagytad, hogy ha A2-ben akarsz majd repülni, úgy tűnik saját válaszjeladót is be kell építened utólag a cuccodba (Az új gyártásúnak már tartalmaznia kell majd)...

    Ugye, hogy kitalálták hogyan azonosítsanak, ha jogkövető vagy? Mobil VÉDA :D :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Csak kérdezem.... akik a "városban akarok fotózni" témában hőbölögnek.

    Pontosan nektek mennyivel is lett rosszabb a helyzet az új törvénnyel? :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #8263 üzenetére

    Oké.. Fordítsuk meg.

    Esküvői fotó, más megrendelés. A te munkadíjadba mekkora lesz a 9e Ft plusz költség? Kifizeti a 100e Ft-os számlát így is úgy is az ügyfél? Ki? Na.. akkor min sírunk?

    Aki pedig csak "úgy reppennék egyet a Liszt Ferenc reptéren" felkiáltással drónozott eddig, az meg bekaphatja, mert elsősorban miattuk tartunk itt.

    Ha jogkövető akarsz lenni, munka estén a 9e Ft eseti légtér akér naponta se gond. Tudom.. sok utána járás... igen. De valahhol el kelltt kezdeni rendet tenni.
    Nekem, hobby pilótának sok a 9e, hogy a városban repkedjek ... de ha a repülés miatt csinálom, akkor megfelel majd a préri is, ha meg a fotózás miatt, na annak két válfaja létezik:

    1. Profin, pénzért csinálom (és akkor ezt nekem úgyis megfizetik)
    2. "Látod faszi? Van egy 300e-es cuccom, leszarom a világot és repkedek a városban, a te házadról is csinálok képet ha akarok" típusú emberek...

    ....no ez utóbbiakat pont nem sajnálom.

    Mert az csak duma, hogy az országban az sok hobby fotós magának fotózza a városokat. Minek?? A HDD-re? :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    A 8 napos sommás eljárásból kicsúszó kérelmek esetén beadandó nyomtatványminta itt elérhető:

    [link] UAS Hungay )

    Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „INNOVÁCIÓS ÉS TECHNOLOGIAI MINISZTÉRIUM LÉGÜGYI FELOGYELETI HATÃSÁGI FOOSZTÁLY Iktatószám: LFH/21709-3/2021-ITM Ügyintéző: Gombás Kristóf Telefonszám: +36-1-273-5525 E-mail: uas@itm.gov.hu VÉGZÉS Az innovációért és technológiáért felelős miniszternél, mint légiközlekedési hatóságnál 1440 Budapest, Pf.: 1., a továbbiakban: Hatóság) Vándor Imre Tamás (anyja neve: születési hely, idő: Kiskunhalas, lakcím:i a továbbiakban: Ügyfél) 2021.03.06. napján benyújtott kérelme alapján indult hatósági eljárásban elrendelem 10.000 Ft, azaz tízezer forint Ügyfél részére történő megfizetését. A döntésem a közléssel végleges. A jelen végzés ellen önálló jogorvoslatnak nincs helye, az csak az ügy érdemében hozott határozat, ennek hiányában az eljárást megszüntetÅ‘ végzés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.”

    Fontos tudni, hogy a vonatkozó rendeletek alapján 10e Ft ügyenként azoknak jár, akik 2021.03.07.-e előtt indították az ügyüket. Azok, aki már fizettek eljárási illetéket, annak összegét igényelhetik vissza.

    Ne legyetek szégyenlősek. :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz goldister #8518 üzenetére

    Nem jól érted.

    MINDEN eszközre, amely UAS és 0gr felett kamerával van felszerelve, kötelező a kompetenciatanusítvány megszerzése.

    A 120g alatti, kamera nélküli repülő eszközökre NEM.

    Minden másra kötelező legalább A1/A3 vizsgát tenned.

    Amennyiben magánszemélyként hobby céllal repülsz, a felvételeket pl. nem értékesíted, akkor a magyar jogszabály szerint 250g alatt nincs szükséged felelősségbiztosításra.
    Ha azonban céges a cuccod, azaz nem magánszemély az üzembentartó, vagy kereskedelmi céllal repülsz, kötelező a 750.000 SDR (kb 320 millió Ft) nagyságú biztosítást kötnöd.

    További félreértés a nyílt kategória és annak típusai.

    Sokan azt gondolják az A1/A3 jogosítás külterületen doszt elég mindenre. Azonban ez nem így van. Az A2 kategória nem a városi repülésekhez kell, hanem hogy ne csak egyedül a semmi közepén repkedhess egy 250g-nál nehezebb cuccal.

    Adott esetben egy 300g-os RC modell reptetése is büntetést vonhat maga után a A3-ban mező közepén, ha a be nem vont személyektől (pl. egy gyerek) nem tartasz 150m védőtávolságot. De ugyanez a szitu, ha a melléd kanyarodó rendőrautó mellett szálssz le.

    Az UAS Hungary FB oldalán sok információ van fent, többek között erről is, illetve most van egy júniusi akció, amivel gyorsan és főleg érthtően megtanulhatod mi mire kell és mire jó.

    Fontos megjegyezni, hogy a fentiek csak nyílt "hobby" kategóriás repülésekre vonatkoznak. Szállítást, vegyianyag szórást jelen pillanatban az új jogszabályok szerint nem lehet végezni itthon. A régi papírokkal kitörölhetjük. :(

    Szóval igen.. ha hobby céllal repülöd a Mini-t, akkor elég egy A1/A3 jogsi és a hatósági regisztráció a drónra és az üzembentartóra.

    Minden más esetben a kép kicsit árnyaltabb...

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz twine #8586 üzenetére

    Semmi baj.

    Már ne is haragudj, de az had ne legyen az én problémám, ha a fasz rendszerükhöz nincs elég erőforrás.

    Azt pedig csak én jegyezném meg, hogy március 8. után JELENTŐSEN csökkent a beadott kérelmek száma. Ezzel együtt a 150e Ft-ot nekem Karácsonykor is kiküldhetik. Természetesen a büntető kamattal és mindennel együtt, ahogy ők szokták. :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Mini tulajdonosok figyelmébe, mert úgy látom eléggé kevés ember van tényleg tisztában a szabályokkal:

    250g alatt a magyar és az EU jogszabályoknak megfelelően:

    1. Nem szükséges kompetencia tanusítvány megszerzése.
    2. Hobby cél esetén nem kötelező (Magyarországon, de pl Belgiumban már igen) felelősségbiztosítás kötése.
    3. Az Üzembentartó regisztráció és az UAS regisztráció kötelező.
    4. A Mydronespace alkalmazás használata és szükség esetén az eseti légtér megléte mindezektől függetlenül kötelező.

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #9034 üzenetére

    Ne lepődj meg, ha egyszer Ausztriában pár EUR-ért vilagosit fel valaki, hogy a Mini re is kell ott biztosítás... nem is akármilyen. A hazai alap biztosítás messze nem is elég.

    : :N

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz RZozo #9032 üzenetére

    Szia...

    ... nem akartam reklámozni és mindenkitől elnézést, de rengeteg fals infót oszt meg itt néhány ember.

    Valóban most is van az UAS Hungary FB oldalán kupon a nyári élő oktatásokra, viszont azt hiszem ez majd mindenkire ráférne:

    [link]

    Ami pedig a Mini-t illeti, sajnos annak is 250g feletti az MTOM-ja, bármilyen Urban Legends is terjed a témában. Ugyanis a gyártó a TOW értéket adja meg trükkösen, nem az MTOM-ot.

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Vyndree #9200 üzenetére

    Ez eddig rendben is lenne, csakhogy a Miniknek a TOW-ja 250g alatti és nem az MTOM-ja.

    Ami elég nagy különbség .

    Ha nem érted a törvényt, ne magyarázd ...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Ne viccelj.. a DJI fórumán írta valaki? :D :D

    A gyártó? Amelyik úgy trüközik a TOW-val. ahogy az adott régió szabályai igénylik? (neked meg apró betűvel odaírja, hogy ha nem felel meg, az a te sarad? :D :D )

    A TOW és az MTOM nagyon nem ugyanaz.

    Az okoskodás helyett nem lenne baj, ha tisztában lennél az MTOM fogalmával... tudod.. amikor valaki okoskodik.. ahogy írtad...

    A Mini repül a légcsavarvédővel. Teljesen mindegy hogyan, de repül. Ez pedig azt jelenti, hogy a függesztett hasznos teherrel együtt működik. Azaz az MTOM esetében az elvi hasznos teher is beleszámít az MTOM-ba.

    Hogy a te szinteden is elmagyarázzam, az autód legnagyobb megengedett ösztömege marhára nem függ attól, hogy belerakod-e a pótkereket, meg az elakadás jelző háromszöget. :)

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9212 üzenetére

    Pontosan mit is akartál mondani?

    Nem nekem akartad címezni a választ, vagy csak értelmezni nem tudtad amit leírtam.

    Szóval mi az okoskodás barátom? :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Vyndree #9211 üzenetére

    Látom neked meg azt sem sikerül megérteni mi az MTOM.

    De örülök, hogy leírtad, hogy mehet rá ez/az amitől nagyobb súllyal is hivatalosan repül. :D :D

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Vyndree #9211 üzenetére

    Jahh.. és mivel később jutott eszembe.

    Az orbitális C1 baromságot meg ne terjeszd a miniről, mert szakmai körökben hüyének fogunk nézni. Annak ugyanis a Minik esetében HARDVERES akadálya van.

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9219 üzenetére

    Na.. akkor meséld már el nekem, hogy a Mini nagyobb aksija és a légcsavar védő, mint hasznos teher, miért is nem számít bele egy Mini MTOM-jába?

    Látom te tanult ember vagy...

    A TOW az a felszállósúly, míg az MTOM a megengedett LEGNAGYOBB felszálló tömeg.

    Azaz az egyik a Mini pillanatnyi súlya, a másik az elvi legnagyobb felszáló tömeg. Az EU rendelet pedig az utóbbit veszi figyelembe.

    ...és nem tudom te mit és hol tanultál, de hogy nem jó helyen a jelek szerint, az bztos. Ideje lenne egy továbbképzésnek.. akár nálam is... mert rád férne... az arc mellé....

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Schaf #9220 üzenetére

    ..és csak a kedvedért az eredeti 947-es (azóta többször módosított) rendelteből idézve:

    ‘maximum take-off mass’ (‘MTOM’) means the maximum Unmanned Aircraft mass, including payload and fuel, as defined by the manufacturer or the builder, at which the Unmanned Aircraft can be operated;

    Na most akarod ennek a jelenlegi magyar hivatalos fordítását, vagy esetleg akarod a rendelet általam készített hamarosan megjelenő hivatalos frissítését olvasni, vagy megérted végre amit eddig leírtam? Hogy az autódnak sem a közúton mért épp aktuális súlya a mérvadó, hanem a megengedett legnagyobb össztömege?

    Megjegyzem az EU, ellentétben az FAA-val valószínűleg nem véletlenül adott meg MTOM-ot. (Az FAA TOW értéket vesz figyelembe... ugye nem kell magyarázni mi az FAA? Elég nagy vagy már a Google használatához gondolom)

    Egyébként a DJI simán megoldhatná ezt azzal, hogy szoftveresen tiltja az EU minikben a nagyobb aksi és a légcsavarvédő vagy bármilyen hasznos teher használatát és a technikai leírásban MTOM-ra javítaná az értéket.... de ezt valamiért a mai napig nem tette meg....

    Mondjuk akkor hova adná el a légcsavarvédőt? Ha itt meg az USA-ban és Japánban sem használhatod?

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Vyndree #9222 üzenetére

    Ki írja hogy UGYANAZ???

    Neked sem megy az olvasás b+? :D :D

    Pont azt írom, hogy a TOW és az MTOM nagyon nem ugyanaz.. és a Mininek csak a TOW-ja van 250g alatt.

    ..és légyszíves hívj már be a zárt csoportba. Most már kíváncsivá tettél. :D :D

    ..és küldtem privátot. Remélem nem hiába. :)

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9224 üzenetére

    Ne beszélj félre....

    Válaszolj.. mert most már elég szarul mutat, hogy megértetted, hogy nem olyannal beszélsz aki nem annyira érti a témát.

    Szóval miért is nem számoljuk bele MENŐKÉM a Mini vagy bármilyen repülő eszköz MTOM-jába a hivatalosan hozzá forgalmazott hasznos terhet?

    Erre válaszolj, ne rizsálj....

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9224 üzenetére

    ..és ha már idehoztad, hogy a laikusok számáral okosabbnak tűnj, tisztázzuk...

    ATOW = a repülő eszköz aktuális felszálló súlya (pl egy A320 50 utassal)
    TOW= a repülőeszköz felszálló súlya (általában elméleti számításokhoz használjuk)
    MTOM= a repülő eszköz súlya (TOW) plusz a megengedett legnagyobb tömegű hasznos teher, amivel még biztonságosan üzemeltethető

    Azaz az MTOM nem csak a gép súlyát veszi figyelembe, hanem a hasznos teher, az esetleges utasok, de még a festék súlyát is.

    Amíg pedig a Minihez a DJI külön hasznos terhet forgalmaz HIVATALOSAN , és azzal a Mini repül, addig az MTOM biztosan nagyobb, mint a gyártó által az EU rendeletek piaci kijátszására megadott TOW érték. (Megjegyzem ha megnézed a sok hangzatos reklámszöceg alatt apró betűvel a DJI is megjegyzi, hogy az eszköz nem feltétlenül felel meg mindenhol a szabályoknak, de az a te felelősséged).

    De mondom... meggyőzhető vagyok... ha elmondod miért nem kell az MTOM-ba szerinted a kereskedelmi forgalomban kapható hasznos terhet beleszámítani, itt mindenki előtt nagy betűkkel kérek bocsánatot. (Nem hiszem, hogy szükség lesz rá)

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9229 üzenetére

    Szerintem az a durva, hogy amíg a nickek mögé bújtok addig nagy a száj ... meg amíg szerencsétlen kezdőket kell vakítani hülyeségekkel ...

    ...lásd most is ki volt aki először leszólta a másikat, nem tudva ki van a nick mögött.

    Tudod az én stílusom pomt az ilyen s...fejek miatt lett ilyen a közösségi médiában amilyen. (bárki aki ismert ezt aláírja)

    Mert most sem az állitasaim cáfolatát olvashattad (hisz a tényeket nehéz cáfolni ), hanem a mellébeszélő személyeskedést.

    Abban igazad van, hogy ha a hülyéket oltani kell, abban nem vagyok rossz.

    De ha érdemben esetleg neked van cáfolatod a leírtakra akkor tőled is szívesen várom.

    Mert úgy látom itt is az lett a menő hogy néhány fotelpilóta azt gondolja érti és baromságokat magyaráz a kezdőknek ... és az a menő ...

    Utána meg sirnak a hatóság ajtaja előtt , hogy "de a fórumon azt olvastam"...

    Neked pedig annyit.. ha nem értesz hozzá , ha érdemben nem tudsz hozzászólni, akkor te is lapozz tovább .

    ON.

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9227 üzenetére

    Nem tudom ki a "Sipi" de biztos.

    Viszont a további személyeskedés helyett ird már le végre miért nem kell a Mini MTOM-jába a hasznos terhet beleszámítani. Mert erre a választ jó ideje nótoriusan kerülöd, pedig a vita innen indult ...

    Csak hogy én is értsem miért eteted hülyeséggel a kezdő kérdezőket...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    ..és akkor egyszer és mindenkorra , hogy a kezdőknek is érthető legyen .

    A japán az USA/Kanada és az EU piacon is más a szabályozás. Tehát az FAA pl máshogy szabályoz, mint az EASA.

    Japánban 200g TOW a határ , az USA-ban 250g TOW az EU-ban 250g MTOM.

    A különbség az, hogy az EASA szabályozás értelmében teljesen mindegy van-e hasznos teher repülés közben az UAS-on. Mert nem azt rendeli figyelembe venni.

    A magyar hatóságok az átmeneti időszakban nem foglalkoznak a kérdéssel, mondván a művelet (A1) szempontjából 500g MTOM-ig ez mindegy, de pl. a rendőrségi ellenőrző listán szerepel, hogy ha egy UAS pl. légcsavar védővel repül ellenőrzéskor, akkor azt meg kell merjék, hiszen a biztosítás és a vizsga szempontjából már nem mindegy a kérdés.

    Tehát az a kezdő aki az ilyen hozzá nem értő postolók menő leírása alapján a Mini 3-at a nagyobb aksival, vagy a régebbi miniket légcsavar védővel repüli, kellemetlen meglepetésben részesülhet.

    A C0 osztályazonosító alapja, sok más mellett, hogy az eszköz a felszállás helyétől nem emelkedhet 120m-nél magasabbra. Nem beállítható kell legyen ez a korlát , hanem FIX!
    A C1 osztálynál már lehet beállítható a magasság , azonban ott meg távoli azonosító rendszerrel és lámpákkal kéne felszerelve legyen az UAS. A Mini ezt sem ugorja meg.

    Tehát azzal hitegetni a kezdőket, hogy a Mini 2024 január 1 után bármelyik C osztályba besorolást kap, meglehetősen véleményes.

    Az előbbiekben pedig már kitárgyaltuk, hogy a 250g MTOM határnak sem felel meg. Azaz jó eséllyel nyílt kategóriában majd csak A3 szerint repülhet , ha addig valami változás nem lesz a jelenlegi jogszabályban.

    Azt már csak zárójelben érdemes megegyezni, hogy a gyártónak sem igazán érdeke a régi UAS-ok megfeleltetése, hiszen neki nagyobb üzlet , ha újat kell vegyen a kuncsaft....

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9234 üzenetére

    Több szempontból fordítva ülsz a lovon, sőt lehet patával felfelé is van az a ló ... a vélt vagy valós serelmeid miatt megint te sem nem arról beszélsz ami történik, hanem a vegeredményt minősíted.

    Hagyjuk is.

    De minden esetben ki fogok kelni, ha magukat tudornak képzelő hülyék, olyasmikkel etetnek kezdőket ami nettó hülyeség és ezután még személyeskedni is kezdenek.

    Most is ez történt , akármit is akarsz belemagxarázni a dolgokba. Nem én kezdtem kioktatni a masikat, de jól mondod ... két dologban nagyon ott vagyok a szeren. Az egyik a kioktatás... és értem én hogy a hozzád hasonlóknak ez nem tetszik, de hát ilyen a pop szakma. Ha beszólsz viseld ha visszaszólnak.

    ..és nem lenne baj, ha te is a tenyeknél maradnál. Mert egy szakmai fórumon épp marhára mindegy, hogy te kit kinek hiszel, kit szeretsz vagy kivel mit azeretnél ha történne, ha szakmai kérdésről van szó ...

    Neked is elmondom... ha beszól, viselje a választ.. és ne jatszuk a primadonnát, mint pl te is, főleg ha szakmailag orbitális baromságokat állít és a falka stílussal, meg kamu állításikkal akarja az igazát védeni.

    Ami pedig az edukációt illeti (ha már idegen szavakkal akarunk menőbbnek tűnni, tanítani azt lehet aki tanulni akar...

    Sisem küldtem el a pi..ba senkit elsőnek ... de mutass egy példát ha mégis ...

    Na ugorjunk ...

    ON.

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9236 üzenetére

    Érdemileg MTOM témában valami ?

    Vagy ahhoz nem igen tudszt te sem hozzászólni? :W

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9238 üzenetére

    No akkor sorban...

    Egyrészt köteles vagy mérni , ha nincs adatod.. sőt ... a te felelősséged a jó adatot megadni a hatóságnak, ha rendelkezésedre áll , ha nem... ők nem fogják vizsgálni az általad megadott adatot , amig nincs gond. Ha viszont van, pl baleset, akkor a keresztvizet simán leszedik rólad , mondván a jogszabályok szerint a te felelősséged. (ügyes mi?)

    Ami a büntetéseket illeti ... számos eset volt, például Balaton átúszásnál , vagy akar vidéki varosokban is, de volt olyan barom aki Pakson vagy Ferihegyen repült... utóbbi esetben még le is írta , hogy csodálkozott hogy a DJI szoftvere visít , hogy LHBP CTR... Nyilván még mindig ott tart a hatóság hogy kevés az erőforrás, hogy másra kell a pénz, stb. Részemről nem azt pártolnám, hogy mindenkit szénné büntessenek, de pár nótorius esetben igenis elkelne a szigor. A mezőn a kutyát nem zavarja ha valaki hülye ... de amikor a kértedben esik le egy Phantom4 az már véleményes.

    Ami pedig a hitelesítést illeti... bírósági szakértésem tapasztalata, hogy amikor valaki ilyesmivel próbálkozott tárgyaláson (hogy a műszer nem hiteles és a vicc hogy tudhatóan nem volt az) akkor a bíró megkérdezte akarja-e vádolni hamis tanúzással a rendőröket ... azaz mindegy volt mi a hiteles és mi nem, ha két rendőr azt vagy azt írta a jelentésébe (egyébként ez a világ vicce szerintem is)

    Szóval attól , hogy a hatóságok egyelőre nem adnak 300e-es csekkeket még igyekezni kéne megfelelni a rendeleteknek, mert messze nem annyira bonyolult. Viszint amikor önjelölt megmondók hülyeségeket beszélnek, az oda vezet ahol most tartunk... hogy sok ember nem tudja mit kell, mit lehet, mert itt azt olvassa ott meg amazt.. és persze egyszerűbb azt a választ elfogadni ami jó nekem, mint azt ami a valós .

    A héten érkezik egy új Mini a DJI-tól. Ha meg is kapja a C0-t (a DJI által a megfelelő korlátokat beépítve) az akkor sem lesz érvényes visszamenőleg a többi gépre .

    Tehát aki ma Minit vesz, jó ha tudja, hogy papíron nem fér bele a jogsi, biztosítás , stb. nélküli sávba. Ez tény kérdés és normális kereskedő ezt el is mondja (elvileg).

    De ne menjünk ilyen messzire.. a 249g-os gépre a polgár cellux-szal ragasszon rá 2 papírt az üzembentartói és UAS számokkal ... ha ügyetlen máris több a súly . :)

    Mondjuk az is igaz, hogy még nem lattam két azonos súlyú Minit.. olyan minőségi a gyártás... 😂😂

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9238 üzenetére

    ..és csak mellék zöngeként.

    A sok megmondó itt magyaráz hülyeségeket, példálódzik az EU 947-tel (aminek a magyar fordítását épp a múlt héten javíttattuk ki pár helyen, mert hibás ), de ha megkérdezed tőle , hogy milyen közel repülhet ma du. egy Mavic 2-vel 15m magasan egy idegenhez, akkor a valaszról fogalma nincs... pedig néha még osztrák jogsija is van. 😂😂

    ...és ha tényszerű hivatalos hangnemben leírod a választ , akkor behisztizik, lehülyéz személyeskedni kezd (mint most) és kiakad ha visszavágsz.

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9242 üzenetére

    Ezért a novemberi képért épp most szabnak ki 300e Ft-os karácsonyi ajándékot ... és hidd el a kuncsaft lesz felháborodva..

    [link]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Timer #9244 üzenetére

    Hát ... ha a nem az a kísérő szövege a képnek hogy ekkor, meg ekkor itt és itt készítetted, akkor talán.

    Mivel az ilyet az irodából elintézi a hatóság, nem kell hozzá erőforrás, most erre mennek rá.

    A DJI pedig loggolja a repüléseket, pláne ha valaki nem érti hovy lehet annak elejét venni. Rosszabbul jársz ha a 300e-es csekk mellé a végén egy 1 milliós perköltséget is a nyakadba akasztanak.

    Így járt tavaly egy pécsi hölgy. Elsőre tafadott, aztán a végén a bűnügyi költség több lett, mint a bunti.. és persze nyilván azt is befizethette...

    Szóval ésszel ... a mezőn senkit nem fognak csesztetni... én se twnnén. De aki hülye , ne adj isten a VFR forgalmat veszélyezteti, azt bizony megmérném rendesen. Mert ebbben az országban divat lett azt gondolni, hogy ha pénzed van bármit megtehetsz (jó.. nem alaptalan a dolog...)

    OFF

    nocsak... látod mégis lehet velem normális hangnemben is...

    ON

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #9248 üzenetére

    2021.01.01 előtt a mezőre is kellett eseti légtér .. ugyanígy 30 nappal előre.

    Most akkor megengedőbb, vagy enyhébb jelenleg a szabály?

    Az pedig, hogy jó magyar módra a tanulás helyett inkább a könnyebb utat választják sokan, az nem feltétlenül a szabály hibája.

    Az pedig, hogy még mindig sokan nem értik, hogy nem minden a nyílt kategória , az egy másik kérdés. Ha az autód nem tud 40km/h felettmenni, akkor sem a KRESZ a hibás , hogy nem mehetsz fel az autópályára ...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Aliendej #9240 üzenetére

    Te szándékosan nem érted amit írunk, vagy szimplán az értelmi képességeiddel van gond?

    A lőtéri kutyát nem érdekli, hogy mi van szerinted. Ahogy idéztem az elméleti maximális felszálló képesség számít. Mindegy te mit raksz vagy nem raksz a gépre.

    Az EASA pont az ilyen trükközőket akarta ezzel kizárni, akik majd ilyen-olyan nekik tetsző számolgatással, átalakítással gondolják úgy , hogy nekik se jogsi, se biztosítás , se más nem kell... aztán a szarjukkal kilométer magasra, meg felhők fölé emelkednek, mert menők... de tanulásra biztosításra már nem tellik a 200e-es kütyüjük mellé ...

    Szóval ha lehet a továbbiakban ezzel az "ATOW" marhasággal ne etesd a kezdőket , mert nettó hülyeség ... akárhányszor írod le, hogy "szerinted".

    Ahogy idéztem: TOW+ hasznos teher... ha rajta van a gépen , ha nincs....

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #9250 üzenetére

    Na most képzeld el, hogy az egy bites turista Bidapesten úgy dönt hogy szép napos idő van és felengedem a drónt... mondjuk csak minden negyedik... ezek közül minimum egy barom, akinek nem elég a 120m... és különben is ő csak 50m-re volt az utasszállítótól, SZERINTE nem zavarta... 😎

    Szerinted mi lenne ?

    A varosban fotózd a látnivalót a telefonnnal. Repüléshez jogosítás, tudás és felelősség nélkül semmi kozod ne legyen.

    Abban egyetértünk , hogy mondjuk GRD+20m egyébként senkit sem zavarna nagyrészt ... de tudod.. ha a kisujj van nyujtva mindig lesz akinek nem elég ... aki megmagyarázza hogy a 30m is 20m és hpgy ő innen meg onnan számolja a 20m-t, vagy hogy neki a TOW számít és nem az MTOM, mert az kedvére valóbb...

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz TOMKTOM #9265 üzenetére

    Ezzel totál egyetértek. a GDPR talán kissé túl van tolva...
    Mondj egy EU szabályozást ami nincs.... :DD :DD

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz TOMKTOM #9267 üzenetére

    "..Pl. a dróntörvény az eredeti EU-s (azaz nem a magyar adaptált) verzióban."

    őőő... mesélj miben maradtam le. Mit változtatott a magyar szabály az EU-son ami szigorítás? Maximum a drón regisztráció és a játék kategória (ami jelenleg nem létezik ) jöhet szóba. Az eseti légtér teljesen más téma , semmi köze az EU rendelethez, ráadásul nem nálunk a legszigorúbb a dolog. Egyiket sem érzem vasszigornak...

    De Franciaországban pl 800g MTOM felett lakott- és közterületen nem is végezhető nyílt művelet. Svédországban minden elkészített felvételt a hatóságnak bármilyen publikálás előtt jóvá kell hagyni, Ausztriában nem repülhetsz turista utak és ösvények felett...

    Lehetne még sorolni.

    A magyar szabályozás egyedül a lakott területet védi , de azt sem az EU szabály szigorításával, mert ahhoz semmi köze és ezer éve érvényben van.

    De mondom... ha van valami amit tudsz , beszéljük meg. Mit szigorított a magyar törvényhozó az EU rendeleten, ami probléma ? Mert szerinted az adoptált rendelettel van gond, holott azt copy-paste vettük át (sajnos).

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    Azoknak akiket érdekel és nem csak hőzöngeni szeretnek, meg a vélt vagy valós sérelmeiket mindehol levezetni ahol épp megnyilvánulnak, essen néhány szó akkor ezekről az Urban Legendekről, hogy mi változott, mi nem, miért változott, Viktor, vagy Mészáros, vgy az EU vagy a jóisten miatt? Idppnként ezt itt-ott leírom, de nem telik el egy hét és máris ugyanott tartunk... nem értik....

    Sokszor futok bele különböző helyeken, a " mert a magyar szabályozás élhetetlen lett a Mészáros/ a Viktor / a Gyurcsány/ a Soros / anámytyúkja ( akívánt rész aláhúzandó) miatt.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Tönkretették ezt a szép hoby-t, mert a Fidesz/EU/akári..."

    Kevencem az a duma, hogy " Azért szigorították ennyire, mert a Mészáros birtok fölött repült az újságíró és nem karják, hogy lássák, hogy.... és lásd jól meg is büntették, vegzálták az újságírókat"

    Akkor tegyük már tényleg kicsit ezt rendbe....

    2021.01.01. előtt MINDEN UAS repüléshez Eseti Légteret kellett igényelni. Teljesen mindegy volt milyen célból, milyen géppel és hol, vagy milyen magasan. Erre szokott az jönni, hogy "jó de leszarta mindenki"... nem... nem szarta le, csak volt ahol nem volt annyira szem előtt a kérdés.

    2021.01.01.-vel bevezetésre kerültek a témában a 2019-es(!!!) EU rendeletek. Azaz nem egyik napról a másikra, bő 2 év felkészülési ideje volt mindenkinek, csak hát a kormányok és a civil szervezetek most hisztiző vezetőinek volt fontosabb dolga is. Utóbiaknak épp nem értem mi, hiszen tudhatták mi készül, a szövegezés egyértelmű volt 2019 nyarától amikor elfogadta az EU. Csak a hülyéket tudják a különböző szervezetek vezetői azzal etetni, hogy ők nem tudták mi készül, mi lett elfogadva... 2 éve volt rá mindenkinek, hogy felkészüljön, hogy lobbyzzon. OKÉ! Épp ott volt a Covid is, de azt hiszem az e-mailokat nem fertőzte ez a vírus.

    Az új EU rendeletet 2 helyen szigorította a magyar kormány saját rendeletben, de az egyik a "vicc" kategória (mert nekik sem volt fingjuk sem az EU rendeletről) a másik pedig azt hiszem nem ró most már senkire sem mérhetetlen terhet.

    Az egyik, amiben mondjuk ki balfasz volt a törvényhozó, az a játék kategória teljesen felesleges 120g-os határcsökkentése. Egyrészt amin kamera van, az már nem játék, másrészt egy halom más feltételt is teljesítenie kell a rendelet szerinti "játék" drónnak, amit JELENLEG egyetlen eszköz sem teljesít az EU piacon. Azaz NINCS JÁTÉK! Se 250g-os, se 120g-os... mármint olyan, amit 4 évvel az elfogadás és 2 évvel a bevezetés után a szabályoknak megfelelően annak hívhat a forgalmazó.

    A másik szigorítás (amit egyébként nem csak a magyar jogalkotó, de sok más európai is bevezetett és van ahol szigorúbb) az az üzembentartón kívűl a drón regisztrációja és a hozzá kötendő biztosítás. Az első esetben ez ne legyen már akkora probléma, a második esetben pedid senki nem kötelezi a magyar üzembentartót, hogy a drónjára MAGYAR (HIÉNA) biztosítónál kössön biztosítást.

    Ahogy mondom, a 947-es rendelethez képest ez lett szigorítva.

    "De az ESETI LÉGTÉR!!"
    Tesvííírem... értsd már meg, hogy az eseti légtérnek SEMMI KÖZE az EU rendelethez, vagy a EU drón szabályozáshoz. Az EU rendelet bevezetésével annak megfelelően a lakott területen kívüli, a 947 nyílt kategóriának megfelelő UAS műveletek MENTESÜLNEK az eseti légtér kérelem alól. Azaz az EU rendeletekkel együtt KÖNNYÍTÉS lett bevezetve.

    "Na de megbüntették az újságírókat is, mert a Mészáros bitrok fölött repültek, pedig az nem is lakott terület"
    Kincsi bogaram..... Az az eset 2020 májusában történt, majd 1 évvel a rendelet bevezetése ELŐTT és mint mondtam akkor még MINDENHOVA kellett eseti légtér, azaz az újságíró hülye volt. Ma, ha bárki az MDS-ben bejelöl oda egy repülést, mindenféle macera nélkül engedni fogja neki az applikáció.

    "Jó...jó...de akkor is szarabb...."
    Micsoda ember?? 2020 előtt mindenhez kellett eseti légtér, most lakott területen kívül a legtöbb helyen nem kell.

    "Na de A2 kell lakott területre"
    Nem lett volna baj, ha odafigyelsz, vagy megpróbálod megérteni a tanultakat, mert lehet, hogy papírod van, de nem érted az EU szabályokat (se).
    Az A1-A2-A3 nem azt jelenti, hogy lakott vagy nem lakott terület. Ezért is nincs az EU rendeletekben ilyen... lévén akár lakott teületen is lehet A3 műveletet végezni, ha annak szabályait be tudod tartani (mondjuk nem egyszerű)
    Az A2 ahhoz kell, hogy C2 osztályazonostóval 2024 után közel repülhess emberekhez akár 4000g MTOM-ig. 2024-ig viszont csak 2000g-ig megengedett az A2 kategória (A1 500g-ig)

    Az Eseti Légtér egy teljesen más történet, se a nyílt se más kategóriának nincs köze hozzá. Az Eseti Légtér egy atipikus légtérforma, amit a magyar szabályozó "ezer éve" a légiforgalomra veszélyes szituációk elkülönítésére használ. Ilyen vagy te is városi légtérben mert most ez a szabály. Nyilván azért is, hogy ne repkedjen össze-vissza mindenki a városban, de ahogy modtam ezt külön kell vizsgálni az EU és az UAS rendeletektől

    "De nekem egy DJI MATRICE 30 (M30) -am van és szarabb lett!"
    No a te esetedben valóban. Ugyanis 2021 előtt nem volt nyílt kategória, így egy eseti légtérben elviekben bárhol, bármilyen US_sal, bármilyen magasan repülhettél. Most viszont a te géped maximum A3 szerit repülhet, hiszen az MTOM-ja (igen az van neki) 3998 g, így most hiába igényelsz Eseti Légteret a műveletet amit benne végeznél nem csinálhatod meg nyílt kategóriában az EU SZABÁLYOK MIATT.

    "De 4000g-ig A2 nem? Akkor mi az, hogy nem repülhetek a Matrice-szal?"
    Hát nem. Ez az amit megint sokan nem jól tudtok és csodálkozás van, ha jön a bünti. C osztályazonosító nélkül 2024.01.01.-ig átmeneti időszak van, ahol az A1 MTOM határa 500g, az A2-é pedig csupan 2000g... és teljesen mindeg kérsz-e eseti légteret, mert 2000g feletti UAS-sal Műveleti Engedély nélkül ma Magyarországo és az EU-ban is szabálytalan a repülés.

    "Akkor én csak a mezőn repülhetek?"
    Na ez a másik hiszti és félreértés faktor. Mindenki akár ha a HOLD-ra is akar repülni, a nyílt kategóriának akar megfelelni, mert az könnyű. Fordítva ültök a lovon.. és lehet még patával felfelé is van az a ló...

    Nyílt kategóriában az repülhet, aki teljesíti a feltételeit. Ha nem teljesíted, akkor speciális kategóriában repülhetsz.

    Sokan azt hiszik, hogy az nehéz, meg bonyolult, pedig csupán arról van szó, hogy mivel nem "egyszerűsített" nyílt kategóriás repülés, kvázi a régi feltételeknek kell megfelelni. Cserébe mondjuk nincs meghatározott magasság, védőtávolság, lehet BVLOS és bármi a műveletben amit ki bírsz találni.

    "A modellezőknek is szarabb"
    Micsoda? Maximum a gépek kötelező regisztrációja lehet probléma ami 2000,-Ft/db, de nem tippeket adva egy habgép meg eg másik habgép kb ugyanolyan és sose repülsz egyszerre kettőt. Emellett a modellező klubok, egyesületek már régen működtethetnék a reptereiket műveleti engedéllyel, ha egyes vezetők nem a pávatánccal és a saját fényezésükkel lettek volna elfoglalva az utóbbi időszakban. Tudom.. nem népszerű kijelentés, de amikor egy országos szövetség elnöke azzal presszionálja a tagságot, hogy ő ingyen dolgozik és örüljön neki mindenki, hogy ott van, miközben 2 év alatt a rendeletek megértésére i.... hagyjuk, Nem ide tartozik.

    "Akkor is szarabb..."
    Jahh.. galambbal nem érdemes sakkozni. Aki bebeszélte magának, hogy itt minden szar és ő azért nem tartja be a szabályokat, mert ő polgári engedetlen (pedig többnyire csak egy ócska szabálykerülő hülye), azt nem lehet tényekkel sem meggyőzni.

    "Akkor is leszarom a szabályokat és úgy repülök ahogy kedvem tartja"
    Tedd azt, de csak a sajátodat lógasd a csalánba.. a kezdőknek inkább a valós helyzetet meséld el, ne azt mit te annak gondolsz. A büntetést pedig viseld egyenes derékkal és ha véletlen valaha egy a Facebookon megjelenő KRESZ-t, vagy bármilyen szabályt sértő képhez kommentelsz, hogy "mekkora köcsög", meg "elvenni a papírjait", akkor ballagj be a fürdőszobába és szépen intézd el magaddal és a tükörképeddel amit megkövetel a haza. :)

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Reméelm minden olyan kérdést megválaszoltam, ami fel szokott merülni és segítettem kicsit rendbe tenni a dolgokat, tisztázni a hülye, hozzá nem értő pletykák egy részét.

    Szóval hagyjuk ezt a "szigorúbb lett" meg "szarabb lett" dolgot, mert azon réteg akiket valóban hátrányosan érint valamelyest néhány a dolog, az nem a drónos topikokban fog felbukkanni.

    Jó repülést (és szabályosat)

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz Sztenn #9272 üzenetére

    Azt tudjuk hogy X+Y>250g

    Innentől pedig kb mindegy. 2024.01.01-ig A1 muvelet, utána A3 a nyílt kategóriák közül.

    Műveleti engedélyt természetesen ehhez is kérhet bárki.

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #9273 üzenetére

    Erre irtam, hogy mondjon bárki egy EU jogszabályt ami hű de jó a Zembereknek.

    A kerékpáros dologra annyit, hogy ha azt mondod jogsi és biztosítás mindegyikre amelyik közútra merészkedik , egyetértünk.

    Ahogy abban is, hogy a KRESZ-t kéne oktatni az iskolában pl. hittan meg erkölcstan helyett ... hitet, erkölcsöt szerezzen mindenki otthon... bár láthatóan ez sem vezet sok jóra .

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz TOMKTOM #9278 üzenetére

    Tévedés ...

    Egyedül az eseti légtér magyar a példámban. Az összes többi EU és ugyanúgy érvényes Írországban is.

    Az mondjuk igaz, hogy Írországban a kutyának ne. jut eszébe szabalytalanul, vagy szandekosan a rendeletet leszarva csinálni a dolgát.. de hát az egy más kultúra. :)

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz TOMKTOM #9284 üzenetére

    Jahh hogy te két hozzászólásból tallózól? :D :D

    Az általad felsorolt példák egyike sem él Magyarországon, azaz nálunk ezen helyeknél könyebb bizonyos szempontból a repülés. :)

    Az EU-ban kb. SEHOL sincs érvényben a "csupasz" EU rendelet, mivel a tagállamok a saját légtérszerkezetük, légügyi szabályaik alapján illesztették azt be a rendeleteikbe.

    De hát ezt te is mind tudod... hiszen nem egyszer beszéltünk róla. :D :D

    De ezzel együtt akkor most magyar, vagy osztrák vizsgát csináljunk? :D

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    A vitát lezárandó mellékelem ide a tananyagból kiemelt magyarázó képet az UAS súlyáról...

    Aztán minden "szakértő" vagy megérti vagy nem....



    Ennyit erről...

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

  • Schaf

    tag

    válasz bacus #9340 üzenetére

    A hatóságot nem érdekli neked a gyártó megfelelő adatot ad-e.

    Az autó műszakinál se mondhatod, hogy "De hát a kínai nem mondta meg a megengedett legnagyobb össztömeget", mert nem kapsz műszaki vizsgát.

    Na.. ez lesz 2024-től a minikkel is...

    [ Szerkesztve ]

    "...A fénynél csak a közösségi hálókon terjedő hülyeség a gyorsabb...."

Új hozzászólás Aktív témák