Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
Sziasztik, segítsetek kérlek!
Adott egy céges környezet, alapvetően fotogrammetriára használnánk drónokat, aminek a lényege a faszán működő útvonalrepülési képesség, és a fasza optika a jó sorozatképek érdekében. Egyenlőre a Phantom 4 és a Mavic 2 között nem tudunk dönteni. Szerintetek? A Phantom 4-nek melyik verziója érné meg? 700 bruttó körül jó lenne, ha megállna.
Másik, kisebb, de hasonló célra Spark, vagy esetleg Fimi/Zino? Más alternatíva? 200 ezer alatt kéne tartani.
Köszönöm!
-
Grillo
senior tag
Sziasztok! Tegnap megjött a Spark (céges), láttam, hogy sokan használnak kábelt a kontroller és a telefon összekötésére. Van valakinek konkrét tapasztalata, melyik átalakító, vagy kábel jó, ha USB-C-s telefont kötnék össze? Sajnos az itteni madzagjaimmal nem sikerült működésre bírni.
Köszi!
-
Grillo
senior tag
Használ valaki Sparkhoz wifi extender? Trolinál kifejezetten érezhető volt a plusz táv, ebben az esetben lehet értelme?
-
Grillo
senior tag
válasz Kolondrum #3807 üzenetére
Szerintem Tello-val videót nem lehet jót lőni, de képek összejöttek, főleg, ha az árához képest nézem. De csakis kontorllerrel és jelerősítővel.
Viszont amióta itt a Spark, be sem kapcsoltam. De épp a Tello-val való játék miatt gyerekjáték az utóbbi kezelése, nem most tanulgatom mi merre, ez sokat számít. -
Grillo
senior tag
Én is jártam így a Sparkkal, azt hittem, hogy milyen fasza videó lesz, ha felfelé kibukkanok egyszer csak a ködből. Aztán persze kb. 30 méteren benyomta a vészjajongást, hogy le fog zuhanni, mert 0,2 méteren van. Vagy 7-8 perc volt, mire leimátkoztam. Akkora köd volt, hogy a kamera képe sem segített, és a hangot is úgy szórta, hogy azt sem tudtam, merre van pontosan.
Másodszorra már jobb volt, mert simán átraktam sport módba, és nyomtam az ereszkedést. Le is jött szépen.
Egyszerűen a pára kiül az optikai szenzorra, meg anélkül sem lát semmit, és beparázik. Nem jó hallgatni. -
Grillo
senior tag
Repült valaki már a budai várban a Karmelita közelében? Ma kollégával próbálkoztunk, engedéllyel, TEKkel is lebeszélve.
A Spark repült hibátlanul, bár azárt örültem volna nagyobb hatótávnak, de a P4-gyel a kolléga fel sem tudott szállni. Lehet valami jelzavaró a kormányzati épületeken, ami mondjuk a Sparkot nem bántotta, de a Phantomot igen? -
Grillo
senior tag
válasz sityupityu #4791 üzenetére
Igen, én is azt vártam, de nekem szépen megy sorban a számozás vagy 30ig. Most nem tudom megnézni, de holnap lövök printcreent.
És ezvan fake, meg rendes GPS-szel is. -
Grillo
senior tag
válasz sityupityu #4800 üzenetére
Na, csak lementem a drónért, úgy tűnik, csak türelmetlen voltam, vagy kellett még egy újraindítás, mert most meg fasza. Holnap tesztelem is.
Köszi! -
Grillo
senior tag
válasz sityupityu #4806 üzenetére
Bakker, ég és föld.
Mondjuk kicsit rontja az élmény fokát, hogy rögtön utána kézbe kaptam egy P4 Prot, és még ma kell is vele repülni párat.
De nagyobb bajom ne legyen
-
Grillo
senior tag
-
Grillo
senior tag
válasz tirszin #5290 üzenetére
Én múltkor ellőttem a P4 három akksiját, utána a Sparkkal még kettőt, és még kellett volna.
De a P4hez a 3 szinte mindig elfogy, mondjuk céges melókra.Most viszont szerintem belövök egy Air 2-t is, mert ide ez is elég volna, nem kell a bőrönddel futkozni, és a P4 meg mehet másik kollégához. A hatótáv fontos, de a súly nem, ha nagy szél van, akkor nem repülök max.
-
Grillo
senior tag
Régészeti, épületkutatási munkákat (is) fotogrammetriázok, nem mondom, hogy profi szinten, de faszán kiegészíti a dokumentációt, bár épp ilyen esetben sokszor az ortofotó is legalább olyan fontos.
Online tárhely, nézegetővel, mint a sketchfab, csak esetleg ingyen többet használható, van?
-
Grillo
senior tag
Ja, és Sparkhoz kéne propeller (mai szobai reptetés leszállásnál kis koccal ért véget, de csak két prop sérült picit, volt még gyári pót.
Ti hol vásároltok? Igazából nem sürgős, droneshop-ban látok, más ajánlás? -
Grillo
senior tag
Aki szokott légteret legálisan használni, mindig a légtér.hu-n keresztül intézitek?
Ha van egy terület, ahol hosszasan akartok repülni, tehát hónapokon keresztül, akkor azt lehet egyben megkérni, vagy havonta kell újat beadni?
Ha van egy foglalt légtér, és én megkérem a tulaját, hogy használhassam, természetesen rendelkezem biztosítással, akkor az mennyire szürkezóna?
Magasság tekintetében mi a maximum?Bocs, de készítenék elő egy céges projektet, és gyakorlatom a fentiekben nincs.
Köszi!
-
Grillo
senior tag
válasz Geller72 #6566 üzenetére
Az északi kerek biztos a Pénzügyminisztérium kivitelezése miatt van. A 2808 a palota kivitelezése miatt.
A citadella furcsa szerintem, hogy nem adtak, mert a várban a Karmelita meg a Sándor-palota miatt még van talán logikája, de a Gellért-hegyen nincs semmi. Ma voltam fent ott pont, egy Mavic repült épp, de el is szállt, ahogy észrevette, hogy ott vagyunk.
-
Grillo
senior tag
válasz KillHates #7386 üzenetére
Jó, de azért ha elkezdenek mindenféle rendszereket telepíteni, amivel ha más nem, de azonosítható a drón, akkor előbb-utóbb utolérik a feketézőt. Vagyis mindenkit, mert betarthatatlan.
Bár gondolom olyan nem lesz nagy területen, mint ami a budai várban működik, de ott simán felhívtak utólag, hogy akkor hallóhalló, még úgy is, hogy rendezve volt a dolog, és tudtak róla, csak volt közben valami váltás, és nem értek össze az infók.Ettől függetlenül jó lenne használható szabályzás, mert másnak nem lesz értelme.
-
Grillo
senior tag
válasz KillHates #7480 üzenetére
Ezt lehetne úgy kezelni, mint a régészetben a fémkeresőzést. Alapvetően fémkereső használatához 30 nappal korábban kell engedélyt kérni, plusz a terület tulajdonostól hozzájárulást, plusz még vannak dolgok.
Viszont hivatásszerű tevékenységnél csak bejelentés van, pl. katona, rendőr, múzeum. -
Grillo
senior tag
Tegnap beszélgettem egy kollégával, akinek kb. folyamatos légtere van a Duna mellett Bp-en, munka folytán.
Szerintetek havi hány drón repül a légterében tudta nélkül? -
Grillo
senior tag
Van egy munkaterület, ahol több évig dolgoznak. Oda van légtere, kb. folyamatosan, majd egy éve.
Mivel vagy magának aktivál légteret, vagy esetleg egy-két embernek még, így pontosan tudja, mennyi a legális esetszám.
Nem a hangulatkeltés a cél, hanem én is nagyon meglepődtem. Én 150-et mondtam.Mondjuk tekintve, hogy tavaly vagy 70 ezer drónt adtak el itthon, annyira nem meglepő.
Talán írtam is korábban, hogy egy hónapja 2-3 hétig a Citadellán dolgoztam. Reggel és este felé, de szép időben napközben is sokan repültek. Volt olyan este, hogy párhuzamosan 2-3 drón volt a szobor körül a levegőben.
Ez már egy sokak számára elérhető hobbi, a kiemelt turisztikai helyeken nem kérdés, hogy a turistákon kívül is sokan repülünk legális légtér nélkül.
És ezen a törvénytervezet alapján nem hiszem, hogy sok változtatás lesz. -
Grillo
senior tag
Srácok, aki Phantom 4 pro v2-t használ, melyik firmware-rel teszi? Legutolsó, oszt kész?
-
Grillo
senior tag
Nektek a myDS app működik? Bár gondolom nem az én készülékemben van a hiba.
-
Grillo
senior tag
Mondjuk a KTI oldalával is kezdhetnének valamit. Kellett még céges ügyben fotóznom, bementem inkább szabin tegnap, mert ez így hetekig/hónapokig esélytelen lesz...
-
Grillo
senior tag
Most néztem a KTI oldalát, hogy továbbra sincs semmi. Ez most több dolgot jelenthet véleményem szerint, vagy annyira bizonytalan a vágrehalytási rendelet szövege, hogy emiatt nem tudnak semmit kirakni, vagy simán még szabin vannak ezen a héten...
-
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7975 üzenetére
Bocs, de munka. Csak legálisan megoldható, mert ahol én repülök, ott igen is leszállítanak. És igen, odajön a készenlétis, hogy látta a diszpécser a monitoron, hogy bekapcsoltam a drónt, és felszálltam.
És igen, várok. És nem, nem egy egyesület feladata rászorítani a jogalkotót, hogy működtesse a szabályzását és az előírásait. -
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7984 üzenetére
Én értem, csak nem fekete-fehér semmi. Az egyesület feladata a tagjainak érdekvédelme, igen, de én pl. nem vagyok tag, így én nem azt várom el, hogy ők tegyenek értem, hanem hogy a jogalkotó legyen körültekintő.
Másrészt van tapasztalatom ezen a téren, hidd el, nem reális tőlük a megoldást várni, főleg ebben a helyzetben pláne nem. Mert esélytelenek.Nem, nem kapcsoltam be. Épp azért, mert tudom, hogy ha nem jogszerűen repülök, ott a készenlétis csapat perceken belül (tényleg, tapasztalat). P4 pro. De a Sparkra is ugyan így ugranak. Ahhoz, hogy itt repüljek, kell a védett épületek biztonsági főnökeivel egyeztetnem, minden más, ami kell a jogszabály szerint, plusz a diszpécsernek is be kell szólni felszállás előtt, és után, hogy az azonosító és típus, amit lát, az én vagyok, és ha valaki ezen kívül van a légtérben, az nem én vagyok. Én elhiszem, hogy ezzel a drónosok 99%-nak ezután sem kell szembesülnie, de itt ez eddig is ilyen volt.
-
Grillo
senior tag
válasz Statikus #7994 üzenetére
Ott nem vizuális észlelés van, értsd már meg. Van egy megfigyelő központjuk, ahol megfelelő felszereltséggel rendelkeznek ahhoz, hogy a környék légterében lévő drónokat azonosítsák. És nem kell emelkedni, a bekapcsolástól aktív a követés.
Igen, így van hónapok óta, de legálisan jan. 1 óta nem tudok felszállni.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Sorozatok
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Projektor topic
- LEGO klub
- Politika
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...