-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
chess001
aktív tag
válasz probizz #47633 üzenetére
Attól függ milyen élményt vársz tőle. Elég gyors gép (volt anno), stabil egyenesben, kanyarban, de nem túl pörgős a motorja, elég nehéz, nincs benne LSD...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz probizz #47729 üzenetére
10w60-ast az S-es motorokba szoktak, meg nagyobb terhelésnél. Kicsit drágább az olajcsere ezzel. Én mondjuk ilyet használtam, de fűtött garázsból indulok, nem volt nagyon hideg az olaj sose. TMPS szenzor nincs még ebben a sorozatban.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz probizz #49293 üzenetére
BMW N54/N55 motorokról szóló cikkeket érdemes elolvasni a wikipédián, de elöljáróban elmondható, hogy ezek kihegyezett, nagy literteljesítményű motorok, dupla turbóval (N54), közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, változó szívócsőhosszal, változó szelepkiemeléssel (N55) stb. Jellemzően nem az örökélet + 1 nap megtestesítői. A tulajdonosok általában hajtják őket, mert arra vették. Ilyen autó esetén én erősen a Németországból történő behozatásban gondolkodnék, mert amit már behoztak ide (és sokadik magyar tulaján van túl), az jó eséllyel elkezdi megjárni a siralomvölgyét is. Németországból behozatásra ott van például a becsületesnepper (de gondolom mások is csinálnak ilyet), nem kell neked bajlódni vele.
Ha magyar autót nézel ki, akkor mindenképpen érdemes jszp-n alaposan megnézni az utóbbi tulajdonosok számát és a tulajdonlások idejét. Egy combosabb szervízt hajlamosak egyesek inkább az eladással "okosban" megoldani. Ha már eljutottál oda, hogy magyar autót meg is nézel, mindenképpen kötelező jelleggel át kell nézetni márkaszervízben, legutolsó infóim szerint ez a BMW-nél olyan 60e Ft nagyságrendileg.
Nem tudom, hogy a BMW csinál-e ilyesmit, de egy kompresszió- és nyomásveszteség mérés szintén ad egy elég jó támpontot a motor állapotára vonatkozólag, és ezek nem olyan nagy műveletek. Nyilván a hengerfejet és kartert sehol nem fogják levenni egy állapotfelmérés végett.
-
Anaren91
senior tag
válasz probizz #57151 üzenetére
Egyiket se De ha már a 3 közül, akkor egy jó állapotú N55 ös e92. N54-et nem vennék, volt pár nem túl olcsó "gyengesége", amit az N55 ben többnyire orvosoltak.
Nem rossz az N54-se de ha olyat veszel akkor tegyél félre injektorokra, magas nyomású üzemanyag pumpára, na meg szerettek lecsapágyosodni. Meg asszem még a waste-gate el szokott nyűgje lenni, de asszem az az N55-re is jellemző.De ha tényleg az a szempont, hogy menjen is, és megbízható is legyen, akkor az e46 az már egy elég jól kiforrott technika volt, M54 többnyire golyóálló, alkatrész se drága hozzá. Csak ugye szeretnek rohadni, szal olyat nézz ami nem rozsdál.
De ha már e92 én vagy 335d-t vagy 330d-t vennék, de ez személyes vélemény engem megfertőzött a diesel Na meg az M57 egy elég megbízható motor.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz probizz #57151 üzenetére
Váltóhoz meg annyit, hogy ha abba a kategóriába tartozol aki szerint a vezetési élményt a manuális váltó tologatása adja, akkor szerintem tudod a választ.
Én nem vennék már manuálist, 6hp26 van az enyémbe, kis tuning van rajta, teljesen jól vált, manuálissal életben nem fogsz olyan gyorsan váltani. 6hp28 meg még job, bár e9x-nél nem tudom melyik évjárattól álltak át arra, de gondolom ott is LCI-nél.
Na meg ilyen erős autót váltogasson amúgy is manuálisan aki erre élvez. Országúton még elmegy, meg hétvégi élmény autónak, de mindennapos használatra, főleg városban...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz probizz #57151 üzenetére
Ez sokmindentol fugg.. Pl mennyi penzt szansz ra mert egy E46 30i es egy LCI E92 35i kozott iszonyat nagy szakadek van arban es a fenntartasban is van kulonbseg. Viszont egy 35i 100X tobbet ad szerintem. Eleve ujabb technika. Jobb motor ( bar ez viszonyitas kerdese) jobb fek jobb futomu. Egy igazan jo E46 3M Ft korul siman van. Egy 1,5-2M kozotti 30i meg tenyleg osszehasonlithatatlan barmilyen 35i-vel. N54-es motornak tobb a gyerekbetege de nagy valoszinuseggel mar kicsereltek azokat az alkatreszeket amik ilyenkor tonkre szoktak menni.. Pl befecskendezok nagynyomasu. N55 Ilyen szempontbol megbizhatobb mindket motor tuning barat es nagyon nagy potencial van bennuk. Elmenyre 100x tobbet ad mint barmilyen E46 30i. Egyik baratom/ugyfelemnek tenyleg patika E46 30i-je van minden is megvan csinalva rajta de mikor megyek vele nekem nem adja azt amit egy 35i... Automata valtoval minden korulmenyek kozott nagyon jol hasznalhato egy 35i. Evjarattol fugg, hogy milyen valto van alatta gen 2 6HP mar nagyon jo foleg ha szoftverelve is van.. DKG-t is lehetett venni LCI-hez az is iszonyat gyorsan valt de a legstabilabb a gen 2 6HP. Kezi valto szerintem csak akkor opcio ha valaki tenyleg erre elvezkedik de amugy az automataval jobban rajtolsz/ jobban gyorsulsz / kenyelmesebben kozlekedsz. E46-ba az automata lassabb ott a kenyelmes haladashoz eleg masra annyira nem. De ott a gyari ujkori 231Le mar messze nincs meg egyik autoba se. Gyariba mai szemmel egyaltalan nem nagy fust. 6 leomlovel programmal tudnak valos 250-255Le kozott amivel meg mindig nem lesz erogep de ugy mar elvezetesebb. Multkor is mentem gyari programon 30i-vel egy szar volt egyszeruen de nem. Csak szerintem masik 2 ember szerint is aki probalta. 6 leomlo meg programozas utan mar inkabb mindenki mondta, hogy na alapbol igy kellene mennie. Ha hosszutavra jo autot akarsz LCI 35i N55-el jo valasztas lehet. Nyilvan bizonyos km /kor felett el kell vegezni par alap karbantartast de meghalalja. E46-ot akkor ajanlom ha mindenkepp kell a nosztalgiakfaktor. De a csaladba is van e46/e90 es 100x az e90. De igazabol kinek mi jon be valaki szeerint csak az E46 mas meg az E90 szeriat fogja mondani.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Skimaster
senior tag
válasz probizz #57151 üzenetére
Nekem az első van,csak nem FL. Nagyon szeretem, nekem elég ahogy megy(de tavasszal lehet egy kis Ezredes féle "tuning"),automata váltós, öreg vagyok már a váltogatáshoz. Szerintem is jobb az automata. A másik kettőt nem próbáltam,de biztos nagyobb vigyor mikor odalépsz neki.E46-ot jobban meg kell nézni a rozsda miatt.Az enyém szinte patika és 1.5 volt,tehát ez a 3 millós összeg túlzó enyhén fogalmazva. Mondjuk én jól vettem. Szerintem 1.7-2.0 között már vannak jók.A dizáj nekem sokat számított, az e9.. széria belseje nekem kuka,ahogy kinéz, de ez szubjektív.Kívül viszont nagyon tetszik.Eddig semmit nem kellet költeni rá,(persze nem is mentem vele sokat)olcserén kívül,az M54B30 az év motorja volt többször, ez nem véletlen. Szóval én e46-os vagyok, de a menetteljesítmény a másik kettőnél sokkal jobb, a dizájn pedig szubjektív.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz probizz #57151 üzenetére
Olyan szempontból nehéz az összehasonlítás, hogy merőben más teljesítményű autókról beszélünk. Az M54B30 papíron kicsit optimista 231 lóereje valós fékpadi adatok alapján inkább 220 körül van, és innen romlik tovább, míg a turbós motorok már gyárilag is valószínűsíthetően túlteljesítették ezt az értéket.
Ezeket a motorokat összehasonlítva az M54 a "legegyszerűbb" technika, de ne legyenek illúzióid, közelsem a "szögegyszerű" szívómotor, bőven van benne finomság, ami el tud romlani és el is fog romlani 15+ évesen. Nagyrészt a turbót és nagynyomású üzemanyagrendszert lehet kivenni a képletből, a fennmaradó részében egy korához képest elég kifinomult motorról beszélünk. Nem is véletlen, hogy a maga idejében az M54 vitte a kategóriáján belül az év motorja díjat.
N54 és N55 között nem kizárólag a turbók száma a mérvadó, hanem a VVL, vagyis a változó magasságú szelepkiemelés megléte is, ami szintén nem örökéletű, lehetnek vele problémák. N55-ben ez felel az alapjáratért. A közvetlen befecskendezés nyűgjei itt mind meg fognak jelenni.
Az Ezredes által leírtakkal én is egyetértek, az újabb automata váltó gyorsabb és jobb. Már magától ettől a ténytől jobbnak érezhetsz egy autót. A E46 30i-be szerelt 5HP19 egy robosztus váltó, de eljárt felette az idő. Kényelmet ad, de nem ezzel leszel a leggyorsabb.
Végső soron én még megemlíteném a szerelhetőséget. Otthoni szerelésre egyértelműen a régebbi (E46/M54) technika a jobb. Jól dokumentáltak, ma is sokan játszanak ezekkel otthon, van mögöttük aktív közösség a mai napig. Hivatalos szervízek esetén meg valószínűleg az újabb technika a nyerőbb, mert inkább azokat látják napi szinten. Bár gyanítom, inkább a dízelt.
Az E46 hathengerest sokan a BMW-s világ egyfajta váltópontjaként értelmezik. Már kellően modern, tehát biztonságos, kényelmes, gyors, de még nem a pofaleszaggatásról szól, hanem simán csak a klasszikus sorhat lineráris erőfölényéről. N52 még hasonló kaliber az E9X-es platformon, de ott már az emisszió és fogyasztáscsökkentés kezdte betenni a lábát az ajtóba. Kezdtek megjelenni a pusztán károsanyagkibocsátás csökkentését szolgáló felesleges túlbonyolítások, pl. elektromos vízpumpa.
-
chess001
aktív tag
válasz probizz #57151 üzenetére
330Ci nem egy nagy durranás, az FL még csúnya is, inkább M3.
N55 helyett is, azt. Nem tudom neked mit jelent a vezetési élmény a turbós jobban az ülésbe szorít amúgy...Ezek inkább GT-k, nem annyira az élményre mennek rá. Jók mennek, sokat lehet utazni bennük.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
probizz
tag
válasz probizz #57151 üzenetére
Köszönöm a sok részletes választ, sokat segítettetek vele!
Nagyon szuper ez a topik, örülök, hogy feltettem itt a kérdést.
E92 335i LCI-t még nem próbáltam, de igyekszek minél hamarabb megnézni egyet (mondjuk M235i-t vezettem már). E92-t N54-es motorral próbáltam és utaztam is benne többször. Manuális és automata váltóval is. Automatával nagyon jó élmény volt még belvárosi forgalomban is közlekedni vele. E46 330Ci FL tapasztalatom egy gyári állapotúval is van (70K km, manuális), a váltója mintha ma váltanál vele először. Ezzel szemben próbáltam többet szintén manuális váltóval, 200K km feletti futással és össze sem lehet hasonlítani a váltót, de sok esetben a motort sem (persze lehetnek nagyobb futással is jól karbantartottak). E46 automatával még nem mentem, SMG-ben csak utaztam. Azt tapasztalom, hogy E46 kimagaslóan jó állapotban ritka és nagyon magas áruk van. -
MoP_FX 57
őstag
válasz probizz #57181 üzenetére
Fajlagosan jobb vétel lenne valószínűleg egy E92 335i. Többet adna, és már csak a turbómotor miatt is modernebb az autó dinamikája, továbbá maga a platform is korszerűbb. Megkímélt és jól felszerelt E46 30Ci-n már egyaránt itthon és külföldön is vastagon ott lesz a gyűjtői felár. E92 szerintem még messze nem érett bele a youngtimer státuszba (ha egyáltalán fog).
-
H.Ezredes
őstag
válasz probizz #57946 üzenetére
Akkor nem igazán néztél jól szét.... E92 335i N54
Én ezt venném meg ha 335i-t keresnék. Kedves barátomnak 35i-t keresünk és ez a 335i illetve egy 135i között ment a rágódás. De mivel 1-est szeretne inkább így azt fogjuk elhozni hétvégén. ( Igaz ezt a 335i-t nem láttam még személyesen de minden szempontból egy ígéretes darab én számításba venném )►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen